Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor 2,0i CVVT pro Hyundai Coupe

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Dosavadní dvoulitrový čtyřválec zlevnil o 50.000,- a je stále v nabídce

Současná generace Hyundai Coupe je od jara roku 2002 nabízena alternativně s dvojicí pohonných jednotek – čtyřválcem 2,0i 16V o výkonu 101,5 kW a šestiválcem 2,7i V6 24V o výkonu 123 kW určeném zájemcům o vyšší dynamiku jízdy. Slabší z motorů nyní prodělal významné úpravy, díky nimž se jeho výkon zvýšil na 105,1 kW a došlo i ke zlepšení dalších parametrů.

Agregát nyní nese označení 2,0i CVVT (Continously Variable Valve Timming), což znamená, že motor je nově vybaven technologií plynule proměnného časování ventilů. Systém CVVT přinesl zvýšení výkonu motoru na 105,1 kW při otáčkách 6000 min-1 a točivého momentu na 186,3 N.m při otáčkách 4500 min-1. Díky tomu lze nyní s dvoulitrovým kupé jet až 208 km/h, a to se spotřebou paliva nižší než dřív. Hyundai Coupe s motorem 2,0i CVVT v mimoměstském provozu spotřebuje 6,4 litru benzínu na 100 km (dříve 6,6 l/100 km), v kombinovaném režimu pak 8,0 litru na 100 km (dříve 8,4 litru) a ani ve městském provozu jeho spotřeba nepřesáhne hodnotu 10,9 l/100 km (dříve 11,4 litru).

Automobilka Hyundai vyvinula systém sdružený v kompaktní jednotce montované na konci výfukového vačkového hřídele. Rozvodový řemen v případě motoru 2,0i 16V pohání pouze výfukový vačkový hřídel – pohon sacího vačkového hřídele je zajišťován řetězem, který na druhé straně motoru oba hřídele spojuje. U motoru 2,0i CVVT zde přibyla jednotka proměnného časování, která v závislosti na otáčkách vyvolává úhlové pootočení řetězového kola vůči výfukovému vačkovému hřídeli. A jelikož tímto řetězovým kolem je poháněn sací vačkový hřídel, můžeme zde mluvit o jeho relativním natáčení vůči výfukovému vačkovému hřídeli, či chcete-li vůči samotnému klikovému hřídeli.

Cena modelu Coupe s novým motorem 2,0 CVVT začíná na 649.900 korunách, což je dosavadní cena původního dvoulitru. Ten je nyní nabízen se slevou 50.000 korun.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)