Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor Honda 1.8 i-VTEC (103 kW) pro nový Civic

Ondřej Láník
Diskuze (72)
Útokem na příští titul International Engine of the Year bychom mohli označit nový motor 1.8 i-VTEC, který bude letos na podzim uveden na trh s novou Hondou Civic.

Útokem na příští titul International Engine of the Year bychom mohli označit nový motor 1.8 i-VTEC, který bude letos na podzim uveden na trh s novou Hondou Civic.

Honda Motor Co., Ltd. dnes zveřejnila první informace o novém zážehovém čtyřválcovém motoru 1.8 i-VTEC. Kouzlem nového motoru je zejména systém variabilního časování a zdvihu ventilů i-VTEC, který přepíná nastavení otevírání ventilů podle zatížení a dalších provozních podmínek tak, aby podával ve vhodných okamžicích maximální výkon a současně vynikal nízkou spotřebou paliva v oblastech nízkých a středních zatížení.

Podle tiskové zprávy výrobce dovede nový Civic s tímto motorem z klidu akcelerovat tak, jako by měl pod kapotou motor o objemu 2000 cm3, jenže spotřeba paliva je o 6 % nižší než u současného čtyřválce Honda 1,7 l (92 kW). Mimo město, při konstantní cestovní rychlosti bude dokonce spotřeba paliva 1.8 i-VTEC srovnatelná s motorem o objemu 1,5 l. Výrobce označuje nový agregát za jeden z nejúspornějších motorů ve své objemové kategorii.

Evropskou premiéru můžeme očekávat na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Základní technická data:

Řadový zážehový čtyřválec, zdvihový objem 1799 cm3, vrtání 81 mm, zdvih 87,3 mm, kompresní poměr 10,5:1, nejvyšší výkon 103 kW při 6300 ot./min, nejvyšší točivý moment 174 Nm při 4300 ot./min.

Ondřej Láník
Diskuze (72)
13. 10. 2015 20:02
Re: Budicek
.
13. 10. 2015 20:02
Re: Budicek
.
13. 10. 2015 20:02
Re: Mas maly kasparek
.
13. 10. 2015 20:02
Re: Mas maly kasparek
.
13. 10. 2015 20:02
Re: Mas maly kasparek
.