Nový motor pro S-klasse: 420 CDI

Nový motor pro S-klasse: 420 CDI

 

Na scénu luxusních trojcípých limuzín se vrací vrcholný vznětový čtyřlitr

Právě Mercedes-Benz před desetiletími prosazoval vznětové motory v luxusních limuzínách navzdory celému světu. Až dlouho po něm začaly spalovat naftu pětimetrová BMW a Audi, o Jaguarech nemluvě. Minulé generaci S-klasse mimořádně slušel čtvercový vznětový osmiválec bi-turbo o zdvihovém objemu rovné čtyři litry, jehož 184 kW (250 k) a zejména 560 Nm udělovalo dvaačtvrtunové limuzíně nadprůměrnou dynamiku při méně než desetilitrové průměrné spotřebě. Spořivá Evropa se nadchla a kupovala obě vznětové verze jak o závod.

Nová S-klasse samozřejmě nemůže zůstat pozadu, proto s ročním zpožděním uvádí zmodernizovanou a značně posílenou evoluční verzi téhož motoru, tentokrát pod označení S 420 CDI. Ta opět boří zažité označovací pořádky, neboť nárůst zdvihového objemu se nekoná - stále se jedná o čtyřlitr. K šesti benziňákům nyní přibývá druhý diesel, bude k dispozici pro standardní i prodlouženou verzi a rozšiřuje počet nabízených verzí na 11, což je mezi luxusními limuzínami rekordní číslo.

Největší změnou je přechod na vstřikování common rail III s piezovstřikovači a vstřikovacím tlakem až 1600 bar, díky němuž inovovaný motor takřka náklaďákových parametrů vyvíjí 235 kW (320 k) při 3.600 ot. a především ohromných 730 Nm při 2.000 ot. (tedy o něco více, než v E-klasse), zrychluje z nuly na 100 km/h za 6,6 s a hladce dosahuje "elektronickou" dvěstěpadesátku, to vše s průměrnou spotřebou mezi 9,4 a 9,6 l/100 km podle verze. Výfukové potrubí standardně obsahuje bezúdržbový částicový filtr, hluk vznětového osmiválce, dříve občas kritizovaný, by měl utlumit optimalizovaný řetězový rozvod spolu se zesíleným blokem motoru a přidanou hlukovou izolací.

Standardní výbava modelu S 420 CDI obsahuje vzduchové pérování AIRMATIC, selektivní volbu samočinné převodovky, systém PRE-SAFE, COMAND s DVD-přehrávačem, elektrické ovládání předních sedadel a 17" kola, prodloužená verze přidává kožené čalounění, elektrické ovládání zadních krajních sedadel, střešní okno, vyhřívání všech sedaček a elektrickou clonku na zadním okně. Ceny vč. DPH začínají na 84.448 a 92.104 € za prodloužený model, český importér dosud ceny nezveřejnil. První vozy již putují touto dobou k zákazníkům.

TIP: Přečtetě si test: Mercedes-Benz S350 - račte, Vaše veličenstvo

Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový motor pro S-klasse: 420 CDI







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…