Nová generace Nissanu NP300 Navara evropské specifikace se ukáže na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pod kapotou má čtyřválcový motor 2.3 dCi.
Otec ma vo firme Navaru s tymto motorov 10 rokov a do teraz vyzadoval len bezny servis. A to sa s nim jazdi najma teren a taha sa cln. Problem moze nastat, ked sa navara pouziva ako imageovy dialnicny dostavnik. Vtedy ten motor proste utahas so vsetkymi symptomami, ako praskajuca hlava, odidene turbo, pripadne urvany kardan. Navara nie je X5tka.
pokud se dělá servis jak má a nenechá se zbytečně olej přejíždět (20.000km a výše)tak nevidím důvod, proč by to neměl být vybornej dříč. a navíc vypadá skvěle.
Jj, čtu to znova "a nenechá se zbytečně olej prejizdet(20 tis a výše) tak...
Nechci flame, zvláště, pokud se shodneme, že rozumná hranice je kolem deseti až dvanacti tisic a při drsnem zachazeni ještě méně, ale z textu nevyplývá vymena pod dvacet. Právě to "longlife" zverstvo, kdy je skoro standard tech dvacet, nekde až tricet tisic, je fajn byznys pro automobilové koncerny...
to taky nechci, ale přesně o tom píšu. v závorce 20 tis. a výše....přesně do 10 a klidně i dříve. jde o to jestli si to automobilky diktují schválně, aby byla větší úmrtnost motorů, nebo nevím co je k tomu vede. pokud někdo jezdí dlouhé tratě s minimem studených startů a v čistém prostředí (mimo město) klidně ať tam má olej i více jak 20 tis.km.
Asi to dělají schválně. Na oko tak u lidi snižují naklady na "olejovy servis". Kolik toho moderní motory vydrží se už nekde ukazuje. Jistě to neni "jen" olejem, ale je to jeden z vice faktorů. Ale když se o tom s nekym mam přít, tak vzdycky koncim tim, ať si tam každý lije co chce a jak casto chce... Dospělí jsme a občanky máme ;-)
Jejda.. Tribolog.. Ne v dobrém... ;-) . Hele neděláš to tak... "pane, musite to nalejt pořádně husty, to Vam zrenovuje motor a vytesni to netesnosti... " nebo "jooo hustej černej.. To je v pohodě to na sebe ještě navaze vic usazenin z motoru.. " ze ne?
Co 20 tisíc, takový Opel to dokázal vytáhnout na 50 tisíc bez výměny. Sen každé firmy, no ne? Překvapivě se tato hodnota ukázala jako doslova likvidační...
Inu Opel.... Leč pozor.. Sam jsem si na denních sto kilaků za prací pořídil Signum. Ještě se starym benzinem 1.8.. A jak mne známý, co tahá auta do tohohle uvrtaval a já delal kůžičky, tak jsem dnes rád. Pravda 30 tisic predepsanych intervalu nedodrzuju ;-) , protože jsem si postavil hlavu a menim v nem po 15k a oplik zatim vyšlapuje. Na takhle těžký auto s nim mam průměr sedm..
Tak to, bez ironie, gratuluju. D40ka měla dost problémů s motorem, kdy se vysypal po par desitkach tisic. Jestli ji mate deset let, tak je to jedna ze začátků prudukce. Zacalu tusim koncem 04. Kdybych dva takový motory sam neviděl, myslel bych, ze si ze mne majitel dělá srandu. Ostatně nissan se podobně uvedl i s ctyrvalcovym trilitrem u Patrolu, ale u každého motoru byla pricina nekde jinde. Staci googlovat a je toho na ten motor docela dost. Jinak v tezkych provozech vidam spíš toyoty a fordy(u tech bychom si mohi povidat o blafnuti kabeoveho svazku v palubce zase). Nissan kvuli tomu vracel do prodeje starou navaru np jako delnika. Jinak reznuti zadniho vika kolem pantu apod, povazuju za detske nemoci. S tim imageovym pouzivanim, když za to nekdo taha jako trubka, s tim souhlasim.
Pri D40 uz asistoval Renault asi:). Otec ma predchadzajuci model (takze bude mat viac ako 10 rokov), mozno preto je to bezproblemovy stroj. Ale inak suhlasim, ze nove verzie modelov, ktore spominas nenaviazali na povest odolnych a hlavne nad mieru spolahlivych pracovnych vozov.
Tak to mate starou d22. Ta ma jeste slabší 98 kw motor. Ten občas také potrapil, ale ne tak fatálně. Tu právě vraceli do prodeje jako pracovni potom, co D40 nedopadala zrovna slavně v obotu... Tvrdě pracuji....
Tak jsem se byl minulý týden na Navaru podivat v autosalonu. Dlouho mě žádné auto tak nezklamalo. Design je každého osobní názor. Každopádně interier je z mého pohledu katastrofa. A nejen designem. Ty tvrdé, nechutne plasty. Zpracování pomalu jak u indické ( cti ciganske ) Mahindry. Řadící páka jak ze starého Terrana - naprosto nepřesná, gumová, kevlajici... Jediné co se mi na tom interieru celkem zamlouvalo byly pohodlne sedačky a nízký posaz. To Nissan umi. Nejvyšší výbava s displejem a koženými sedačkami a automatem trochu ten dojem napravuje, ale naprosto minimálně. Exteriér není škaredý, ale celkove se to auto zdálo jako málo bytelny. Plechy na poklep se prohybaly, celé to opravdu nepusobilo vůbec bytelne. Té zadní napravy jsem si všiml. A nevěřím ji. Pokud to prezentují jako pracanta, listová pera jsou určitě vhodnější. Auto jsem si chtěl původně i vyzkoušet, ale po té malé exkurzi mě naprosto přešla chuť. Za ty peníze rozhodne nejhorší z novejsich pickupu. Ranger, Hilux, Amarok i BT50 vedle toho vypadají minimálně o třídu výš.
jen pro upřesnění, to co jsi viděl naživo je končící generace a tento článek je o nastupující generaci, které ještě není na showroomech...jinak ta nastupující generace je oproti zmíněné konkurenci o dvě třídy výš ;-)
:))))) nesud jiné podle sebe... Ale pro tebe zvlášť dojasnim. O čem mluvím je přesně tento novy typ Navary. O stare bych se tady nenamahal mluvit. Dokonce jsem seděl i v této barvě na obrázku. Ta byla ve full. Kuze, navigace, automat. Každopádně je to tragédie. To už i Dmax působí lépe...
Ty jsi stejně dobry demagog. :-) Ty jsi tuto novou Navaru viděl max tady na netu, to stejne plati o jakemkoliv jinem pickupu, ale klidně bez skrupulí prohlašujes, že je dokonce o 2 třídy výš než například Amarok nebo Hilux!!!! :)))) ty budeš určité odborník... :-) ale jinak jako vtip dobrý...
dobrá tedy a nebudu tě soudit. oblaž nás tedy, kde si ji spatřil, tedy tu novou generaci a netvrď že v thajsku nebo kolumbii, páč evropská verze se bude jisto jistě nepatrně lišit
Vypadá to, že nový model by mohl mít v komfortní verzi nějakou evoluci zadního zavěšení jaké používal doteď Pathfinder - tedy hodně masivní víceprvek + vinuté pružiny místo klasických listových. S Pathfinderem jsem párkrát měl tu čest a jeho podvozek byl velmi komfortní - zpomalovací retardéry zvládal naprosto elegantně, žádné poskočení typické pro prázdný pick-up. Já bych tohle řešení v nové Navaře rozhodně přivítal...
citace z auto-motor-und-sport.de:
Für den europäischen Markt hält Nissan außerdem eine handfeste Überraschung bereit: die komfortableren, Passagier-orientierten Double-Cab-Modelle bekommen statt der blattgefederten Starrachse eine Mehrlenker-Achse mit Schraubenfedern, was den Federungskomfort drastisch verbessern dürfte. :yes:
To je pozitivní zprava pro lifestyle pickup uzivatele. Jsem zvedav kolik to "unese" a jestli listovky nechají pro "vorkutiče". Případně jaký bude rozdil v užitečných zatěženích.
To je asi nejpravděpodobnější. Working řada a lifestyle. Navic ten Viceprvek asi souvisí i s tim, že tohle bude Mercedes pickup. Takže to tim pripravujou pro high society sediny...
Z hlediska "pracovního použití" je určitě lepší volba listová pružina + tuhá náprava. Pokud někdo ale hodlá používat Navaru jako osobní off-road, když už v nabídce není Patrol ani rámový Pathfinder, tak použití vinutých pružin (zvláště při delší cestě) pasažéři určitě ocení... (zatím je nejkomfortnějším pick-upem VW Amarok ve verzi se sníženou nosností, ale Navara by ho mohla/měla s novou zadní nápravou překonat).