Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Passat již od 649.900 Kč (tisková zpráva)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
Netrpělivě očekávaný pokračovatel bestselleru střední třídy – nový Volkswagen Passat šesté generace – se na tuzemském trhu objeví na začátku dubna. Od 7. března je ale již možné první vozy objednávat u všech dealerů Volkswagen.

Netrpělivě očekávaný pokračovatel bestselleru střední třídy – nový Volkswagen Passat šesté generace – se na tuzemském trhu objeví na začátku dubna. Od 7. března je ale již možné první vozy objednávat u všech dealerů Volkswagen. Cena základního Passatu Trendline činí 649 900 Kč, což znamená při zohlednění výrazně hodnotnější standardní výbavy (sériově ESP, elektromechanická parkovací brzda atd.) v podstatě zachování stejné cenové hladiny jako u modelu předcházejícího.

Nová generace řady Passat bude po uvedení k dispozici se čtyřmi motory: Zážehovými agregáty s přímým vstřikováním benzinu 1.6 FSI/85 kW (115 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesely 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). Všechny čtyři motory jsou propojené s pěti-, popř. šestistupňovými manuálními převodovkami, v průběhu roku dostanou verze poháněné FSI motory také alternativní automatickou převodovku a modely poháněné turbodieselem 2.0 TDI bude možné vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG. Krátce po uvedení Passatu na trh se nabídka pohonných jednotek obohatí ještě o zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW (102 k).

Charakteristickým rysem vozů Passat byl vždy mimořádně prostorný interiér a nastupující model se v tomto ohledu doslova překonává: Díky o něco větším vnějším dimenzím a napříč uloženým motorům nabízí nový Passat výrazně nadprůměrně prostorný interiér. Rozvor novinky činí 2,71 m, což je o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 485 l.

K charakteristickým rysům nových Passatů určitě patří špičkové jízdní vlastnosti, což je zásluha nové čtyřprvkové zadní nápravy a propracovaných závěsech McPherson vpředu a mimořádně tuhé karoserie, jejíž torzní tuhost vzrostla o 57 procent.

Příznačná je také kvalita zpracování všech detailů a využívání moderních technologií. Příkladem mohou být již zmíněná sériově montovaná elektromechanická parkovací brzda, automatická dvouzónová bezprůvanová klimatizace, jedinečný systém startování vozu klíčkem ‘‘Press & Drive‘‘, diodová technologie koncových světel, anebo příplatkové prvky výbavy jako například „inteligentní“ tempomat (poprvé uvedený v luxusních modelech Phaeton), který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, špičkový audiosystém Dynaudio o výkonu 600 W, palubní zdroj napětí 230 V a bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:

Paříž 2004

Ženeva 2004

Samozřejmě již během autosalonu budeme přinášet online zpravodajství, včetně dalších fotografií Škody Yeti.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
1. 3. 2005 23:29
Re: bez titulku
Neskřípej zubama, jo
28. 2. 2005 21:43
Re: Třeba mondeo?
Dnes končím. Dnes to tu vyhrál ten tvůj Pícesrýdr. Já snad smíchy neusnu.
28. 2. 2005 21:38
Re: Na chleba mám nůž
Cením, že do toho jdeš. Lehce bych si dovoli zaprotestovat proti tomu výrazu "blbejší" to sem nepatří. Rád tě tu zítra najdu. Tu Fabku proberem u nějakého jiného článku. Nechápu co bych měl mít proti lidem s fabkou...
28. 2. 2005 21:33
Re: Třeba mondeo?
Nevím, zda to tu čteš, Maturante. Nedávno to tu vřelo na téma Pasat. Dneska to je čajíček. Pasat, to je téma. Jisté auto. Věřím, že ten nadcházející model bude neméně uspěšný. Trochu mě zarazil design zejména zadku a přechod zadního sloupku do kufru. Počkám na reál. V podstatě čekám, že se to povede. Laguna je mimo, Mondeo dodejchává. Pasat to zas povede.
28. 2. 2005 21:26
Re: Na chleba mám nůž
Těžko se mi odpovídá, neznám tě ani z jedné jiné zprávy. Není důležité, zda s mým názorem souhlasí většina či menšina, nejsem předseda vlády. Předhoď sem názor na Pasata a ne na mně. Jakpak po tobě mám chtít, abys uměl číst, když možná neupíš psát, viď. Tak to zkus. Od zítřka do toho jdi, piš své názory na auta tady, řekněme tak 40 textů deně. Piš do roztrhání. Počkám si, kdy ti dojde dech. Vsadím se, že dopoledne. Čekám To ci Ti píšu, myslím upřímně. Zkus to. Máš na to?