Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot Partner: poprvé dvě délky (velká fotogalerie)

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Po 11 letech od uvedení prvního Partnera na trh Peugeot představuje zbrusu nového nástupce. Konkurenční Kangoo má náskok, ale Partner jej bude chtít trumfnout svými decimetry a poprvé i prodlouženou verzí karoserie.

Je to vlastně taková předpremiéra. Nový Peugeot Partner se začne prodávat až ve druhé polovině roku 2008 a teď to spíše vypadá, že PSA chce nalákat ty zákazníky, kteří už začali pokukovat po novém Renaultu ve stejné třídě.

Užitkový Partner

Nový Partner vyrostl stejně jako Renault Kangoo, ale zatímco Renault mezigeneračně prodloužil standardní Kangoo o 178 mm, Peugeot nechal svůj malý užitkový automobil narůst o více než 240 mm. Druhá generace je k dispozici ve dvou variantách karoserie, jako krátká verze (celková délka 4,38 m) nebo jako prodloužená verze (4,63 m). Obě verze mají jednotný rozvor náprav 2,73 m. Výška vozu je podle zvolené verze 1,81 m až 1,83 m.

Krátká verze nového Partnera dokáže nabídnout objem nákladového prostoru 3,3 m3, užitečnou hmotnost 625 kg (na přání až 850 kg), užitečnou ložnou délku 1,80 m, maximální užitečnou šířku 1,62 m a výšku 1,25. Užitečná šířka mezi podběhy 1,23 m umožňuje ve voze přepravovat euro paletu, práh nákladového prostoru je ve výšce 584 mm nad zemí u nezatíženého vozu.

Prodloužená verze nového Partnera nabízí objem nákladového prostoru 3,7 m3, užitečnou hmotnost 770 kg a užitečnou délku 2,05 m, která může být se sklopeným sedadlem Multi-Flex dlouhá až 3,25 m.

Praktický život profesionála

Nový Partner může být vybaven bočními posuvnými dveřmi (užitečná šířka 640 mm a výška 1100 mm) na straně spolujezdce i řidiče. Zadní asymetricky dělené dvoukřídlé dveře umožňují nakládat předměty s maximální výškou 1148 mm. Dveřní otvor má pravidelný pravoúhlý tvar a manipulace s předměty je tak jednodušší. Maximální šíře dveřního otvoru je 1250 mm, v horní části pak 1100 mm, přičemž šířka mezi podběhy je 1230 mm. Plechové i prosklené dvoukřídlé dveře se navíc otevírají v úhlu od 90° do 180°, aby bylo možné snadno naložit náklad například z rampy. K dispozici je i vyklápěcí část střechy, která umožňuje přepravovat dlouhé předměty.

Nezávislé zamykání dveří je praktickou a současně bezpečnostní funkcí. Tlačítko na palubní desce se světelnou kontrolkou umožňuje odemknout a zamknout nákladový prostor nezávisle na kabině vozu. Tento ovladač je doplňkovou funkcí k centrálnímu zamykání dveří.

Zákazníci, kteří chtějí zdokonalit ochranu vozu proti násilnému vniknutí a odcizení, si mohou z nabídky doplňkové výbavy vybrat funkci superzamykání, která zablokuje všechny vnitřní ovladače dveří a ty pak nelze otevřít zevnitř.

Variabilní sedadlo Multi-Flex

Novinkou je variabilní sedadlo spolujezdce. Různé konfigurace sedadla Multi-Flex umožňují optimalizovat přepravní kapacitu při každodenním používání. K jeho možnostem patří sklopení sedadla (vzniká rovná úložná plocha ve výši podlahy nákladového prostoru, délka 3 m, resp. 3,25 m u prodloužené verze) nebo zvednutí sedáku (pro přepravu vysokých předmětů na místě spolujezdce). Opěradlo prostředního sedadla je sklopné a v jeho zadní stěně je zabudován stolek s popruhem na připevnění dokumentů. Na prostředním místě sedadla Multi-Flex může v souladu s dopravními předpisy cestovat další, třetí pasažér. Místo je vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem a je chráněno dvojitým předním airbagem spolujezdce.

Nový Peugeot Partner se přes své užitkové zaměření nemusí stydět ani za bezpečnostní výbavu. Na palubě může být až 6 airbagů, protiprokluzový či stabilizační systém.

Osobní Partner Tepee

Osobní verze Partnera označená přívlastkem Tepee bude k dostání s prosklenými bočnicemi a párem posuvných dveří. Milovníci osobních aut s flexibilním využitím a vzhledem SUV ocení přírůstek, který Peugeot uvede na trh pod jménem Partner Tepee Outdoor, dodávaný s prosklenou střechou a outdoorovými plasty kolem celé karoserie.

Motorová paleta se skládá z pěti jednotek, jejichž v tuto chvíli zveřejněné parametry jsou v tabulce. Motor 1,6 16V (80 kW) není v nabídce pro užitkové verze.

Peugeot Partner
Motor1.6 16V (66 kW)1.6 16V (80 kW)1.6 HDi (55 kW)1.6 HDi (66 kW)1.6 HDi (80 kW) DPF
Zdvihový objem [cm3]15871587156015601560
válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/550080/580055/400066/400080/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]132/2500147/4000185/1750215/1750240 (254)/2000
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]-----

Stávající Partner se po vzoru několika jiných modelů bude i nadále vyrábět a na vybraných trzích jej Peugeot nabídne pod obchodním názvem Partner Origin.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
22. 1. 2008 23:31
multiflex a N1?
To predni sedadlo je prakticke, ale jak si s tim poradi homologace na N1? Pevna prepazka mezi prostorem pro naklad a pro cestujici jaksi chybi. Asi to bude prepazka s oteviraci maxidirou aby se dal multiflex vyuzít. Dalsi rana pro absurditu nasi legislativy. Derave prepazky jsou na ceste.
22. 1. 2008 20:40
Co ja vim....
...tak jsem mel tak nejak vzdy zafixovano,ze Peugeot byl vzdy tak trochu odvaznejsi,nez-li Citroen......a nyni......Ale jinak oba moc hezky vozejcky :yes: (jaka ale bude prevodovka.....)