Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Laguna: francouzská škola nekonvenčního designu (první fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (250)
Automobilka, která dala v posledních letech světu unikáty jako Vel Satis nebo Avantime se ani v případě nové Laguny nenechala odradit neúspěchem excentrických modelů a odvážně posílá do vřavy střední třídy kontroverzně tvarovanou Lagunu nové generace.

Nový Renault se na trh dostane opět v několika karosářských verzích, mezi nimiž určitě nebude scházet liftback - praktická karoserie této třídy již od dob Renaultů 16, 20, 30 nebo 25 - a kombi GrandTour. Později by mělo přijít také kupé.

Design se nepodobá ničemu, co dnes Renault nebo jiný výrobce na trhu nabízí. Odvaha Renaultu je zřejmě součástí plánu značky být výrobcem, který bude průkopníkem nových módních směrů v automobilové branži.

Příď nových Lagun postrádá klasickou masku s mřížkou chladiče. Místo ní je zde jen jedna nenápadná štěrbina. Zato světlomety mají, ve srovnání s předchozí generací a aktuálním trendem, značnou velikost a neobvyklé tvarování do obráceného L. Přední nárazník s novou lištou, která je pouze na přídi, a zcela plochými boky, působí stylisticky čistě, ale bude jistě jedním z diskutovaných prvků.

Bočnímu profilu liftbacku i kombi dominuje netradičně zvlněný prolis, který pozvolna vzniká již na předních dveřích, ale opravdu ostré kontury dostává teprve na konci zadních dveří a nad zadním kolem.

Záď rozložením jednotlivých prvků připomíná současný Citroen C5, ale stylistické ztvárnění je opět zcela nové a neméně šokující jako příď. Červeno-bílý pás světel umístěných na odtrhové hraně zádě je umístěn částečně na výklopném víku. To je zejména v případě kombi značně protaženo směrem dolů, aby se maximálně zpřístupnil zavazadlový prostor. Zadní nárazník má jen lehce naznačené tvary otěrových ploch směrem dozadu, ale na stranách z nich nezbylo vůbec nic. Nepřehlédněte také velké rozměry tohoto dílu! Nárazník je dominantním dílem utvářejícím spolu se zadními svítilnami celou záď. Jak asi bude vypadat nová Laguna po několika měsících náročného pařížského provozu si dovede představit každý, kdo někdy byl v hlavním městě Francie. Vzadu jsou nyní sebevědomě zvýrazněny chromované koncovky výfuků (pravděpodobně pro šestiválcové verze).

Grandtour dostal místo elegantně tvarované karoserie aktuálního provedení složitěji vymodelovaný kabát s miniaturním třetím bočním oknem a robustnějším D-sloupkem. I tentokrát se koncová světla liftbacku zásadně liší od světel kombi, když tvůrci Grandtouru odlehčili záď protažením světel do boků (boční plochy svítilen jako téměř vždy bez funkce), při zachování nenarušeného vstupního otvoru do zavazadelníku.

K praktickým detailům patří směrová světla zakomponovaná do krytů vnějších zpětných zrcátek a samostatně výklopné sklo v zádi Grandtouru.

Interiér obou verzí je o poznání více při zemi. Laguny dostanou přístrojovou desku s francouzsky vkusně volenými materiály. Z funkčního hlediska je významnou změnou přesunutí ovladačů klimatizace vzhůru mezi výdechy na středové konzole a integrace displeje do tvarů přístrojové desky.

Technika nové Laguny

Pod kapotou nové Laguny budou převážně jen inovované motory, které známe ze současné generace nebo jiných modelů značky Renault nebo Nissan. Renault ve své tiskové zprávě nejvíce zdůrazňuje přítomnost motoru 1.5 dCi (81 kW), který Laguně umožní dosahovat kombinované spotřeby 5,1 l/100 km. Chybět nesmí moderní motory 2.0 dCi ve třech výkonových stupních s 96 kW, 110 kW a 127 kW. Zážehové spektrum bude pro začátek tvořeno čtyřválci 2.0 16V (103 kW) a 2.0 T (125 kW). Všechny motorizace budou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, vybrané verze budou k dostání i se šestistupňovými automaty Proactive.

Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti patří neodmyslitelně již celé desetiletí ke značce Renault a tak nepřekvapuje, že v této oblasti přináší Laguna nová řešení. Jedním z nich je inovovaná konstrukce dvoukomorového bočního airbagu, dalším pak nová architektura palubního systému, který při bočních nárazech dříve aktivuje zádržné systémy.

Renault slibuje pohotovostní hmotnost v průměru o 15 kg nižší než u předchůdce a jízdní vlastnosti na vrcholu třídy. Jestli to tak nakonec bude zjistíme během léta, kdy je naplánována mezinárodní novinářská prezentace. Premiéra je oficiálně potvrzena na frankfurtský autosalon. Prodej má na prvních trzích odstartovat v říjnu.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/OVpvUfZu1nw" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (250)
Avatar - Ghostyx
7. 6. 2007 00:18
Re: design pro masy
Souhlas... :yes:
Avatar - Ghostyx
7. 6. 2007 00:16
Re: pár fotek pro srovnání
Hezky napasano... :yes: Souhlas kamo...
6. 6. 2007 19:54
Re: ????? CO KUPIT ?????
Celkem dost vysoký proběh km,takže diesel,a z uvažovaných aut bych to viděl na Zafiru.Je standardně 7-místná,dobrá nabídka motorů,vysoká variabilita a užitná hodnota,navíc si dobře drží cenu. ;-)
6. 6. 2007 11:52
pár fotek pro srovnání
Posílám pár srovnávacích fotek, aby už tu nikdo neříkal jak Renault opisuje a podobný nesmysly. Renault vytváří hodně zajímavý a praktický auta, které mají kvalitní a neotřelý design. Nová Laguna k nim určitě patří, ať se to někomu líbí nebo ne. Nejzajímavější je obrázek poslední, který srovnává poslední tři koncepty Renaultu s novou Lagunou - zde je vidět z čeho její design vychází... Pěkný den všem příznivcům Renaultu!

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
6. 6. 2007 08:24
Re: ????? CO KUPIT ?????
2+2 (dvaja dospeli plus dve deti v sedackach), kufor minimalne na dovolenku v Chorvatsku (takze aspon 400 litrov), motor, to je diskutabilne, auto chodi denne rano kilometer a popoludni kilometer, takze sa ani nestiha zohriat. Ovsem vecer a cez vikendy to dobieha a rocna porcia je tak 25-30 tisic km. Do uvahy pripadaju Scenic, Picasso, C-Max, Zafira, popripade Megane Grandtour, Astra, Focus kombi... Podmienka je objem motora do 1.8 litra.