reklama


Nový Renault Laguna: francouzská škola nekonvenčního designu (první fotografie)

Nový Renault Laguna: francouzská škola nekonvenčního designu (první fotografie)

 
 

Automobilka, která dala v posledních letech světu unikáty jako Vel Satis nebo Avantime se ani v případě nové Laguny nenechala odradit neúspěchem excentrických modelů a odvážně posílá do vřavy střední třídy kontroverzně tvarovanou Lagunu nové generace.

Nový Renault se na trh dostane opět v několika karosářských verzích, mezi nimiž určitě nebude scházet liftback - praktická karoserie této třídy již od dob Renaultů 16, 20, 30 nebo 25 - a kombi GrandTour. Později by mělo přijít také kupé.

Design se nepodobá ničemu, co dnes Renault nebo jiný výrobce na trhu nabízí. Odvaha Renaultu je zřejmě součástí plánu značky být výrobcem, který bude průkopníkem nových módních směrů v automobilové branži.

Příď nových Lagun postrádá klasickou masku s mřížkou chladiče. Místo ní je zde jen jedna nenápadná štěrbina. Zato světlomety mají, ve srovnání s předchozí generací a aktuálním trendem, značnou velikost a neobvyklé tvarování do obráceného L. Přední nárazník s novou lištou, která je pouze na přídi, a zcela plochými boky, působí stylisticky čistě, ale bude jistě jedním z diskutovaných prvků.

Bočnímu profilu liftbacku i kombi dominuje netradičně zvlněný prolis, který pozvolna vzniká již na předních dveřích, ale opravdu ostré kontury dostává teprve na konci zadních dveří a nad zadním kolem.

Záď rozložením jednotlivých prvků připomíná současný Citroen C5, ale stylistické ztvárnění je opět zcela nové a neméně šokující jako příď. Červeno-bílý pás světel umístěných na odtrhové hraně zádě je umístěn částečně na výklopném víku. To je zejména v případě kombi značně protaženo směrem dolů, aby se maximálně zpřístupnil zavazadlový prostor. Zadní nárazník má jen lehce naznačené tvary otěrových ploch směrem dozadu, ale na stranách z nich nezbylo vůbec nic. Nepřehlédněte také velké rozměry tohoto dílu! Nárazník je dominantním dílem utvářejícím spolu se zadními svítilnami celou záď. Jak asi bude vypadat nová Laguna po několika měsících náročného pařížského provozu si dovede představit každý, kdo někdy byl v hlavním městě Francie. Vzadu jsou nyní sebevědomě zvýrazněny chromované koncovky výfuků (pravděpodobně pro šestiválcové verze).

Grandtour dostal místo elegantně tvarované karoserie aktuálního provedení složitěji vymodelovaný kabát s miniaturním třetím bočním oknem a robustnějším D-sloupkem. I tentokrát se koncová světla liftbacku zásadně liší od světel kombi, když tvůrci Grandtouru odlehčili záď protažením světel do boků (boční plochy svítilen jako téměř vždy bez funkce), při zachování nenarušeného vstupního otvoru do zavazadelníku.

K praktickým detailům patří směrová světla zakomponovaná do krytů vnějších zpětných zrcátek a samostatně výklopné sklo v zádi Grandtouru.

Interiér obou verzí je o poznání více při zemi. Laguny dostanou přístrojovou desku s francouzsky vkusně volenými materiály. Z funkčního hlediska je významnou změnou přesunutí ovladačů klimatizace vzhůru mezi výdechy na středové konzole a integrace displeje do tvarů přístrojové desky.

Technika nové Laguny

Pod kapotou nové Laguny budou převážně jen inovované motory, které známe ze současné generace nebo jiných modelů značky Renault nebo Nissan. Renault ve své tiskové zprávě nejvíce zdůrazňuje přítomnost motoru 1.5 dCi (81 kW), který Laguně umožní dosahovat kombinované spotřeby 5,1 l/100 km. Chybět nesmí moderní motory 2.0 dCi ve třech výkonových stupních s 96 kW, 110 kW a 127 kW. Zážehové spektrum bude pro začátek tvořeno čtyřválci 2.0 16V (103 kW) a 2.0 T (125 kW). Všechny motorizace budou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, vybrané verze budou k dostání i se šestistupňovými automaty Proactive.

Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti patří neodmyslitelně již celé desetiletí ke značce Renault a tak nepřekvapuje, že v této oblasti přináší Laguna nová řešení. Jedním z nich je inovovaná konstrukce dvoukomorového bočního airbagu, dalším pak nová architektura palubního systému, který při bočních nárazech dříve aktivuje zádržné systémy.

Renault slibuje pohotovostní hmotnost v průměru o 15 kg nižší než u předchůdce a jízdní vlastnosti na vrcholu třídy. Jestli to tak nakonec bude zjistíme během léta, kdy je naplánována mezinárodní novinářská prezentace. Premiéra je oficiálně potvrzena na frankfurtský autosalon. Prodej má na prvních trzích odstartovat v říjnu.

Video

Anketa

Ohodnoťe design nové Laguny jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Renault Laguna: francouzská škola…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama