Nový Renault Laguna: francouzská škola nekonvenčního designu (první fotografie)

Nový Renault Laguna: francouzská škola nekonvenčního designu (první fotografie)

 
 

Automobilka, která dala v posledních letech světu unikáty jako Vel Satis nebo Avantime se ani v případě nové Laguny nenechala odradit neúspěchem excentrických modelů a odvážně posílá do vřavy střední třídy kontroverzně tvarovanou Lagunu nové generace.

Nový Renault se na trh dostane opět v několika karosářských verzích, mezi nimiž určitě nebude scházet liftback - praktická karoserie této třídy již od dob Renaultů 16, 20, 30 nebo 25 - a kombi GrandTour. Později by mělo přijít také kupé.

Design se nepodobá ničemu, co dnes Renault nebo jiný výrobce na trhu nabízí. Odvaha Renaultu je zřejmě součástí plánu značky být výrobcem, který bude průkopníkem nových módních směrů v automobilové branži.

Příď nových Lagun postrádá klasickou masku s mřížkou chladiče. Místo ní je zde jen jedna nenápadná štěrbina. Zato světlomety mají, ve srovnání s předchozí generací a aktuálním trendem, značnou velikost a neobvyklé tvarování do obráceného L. Přední nárazník s novou lištou, která je pouze na přídi, a zcela plochými boky, působí stylisticky čistě, ale bude jistě jedním z diskutovaných prvků.

Bočnímu profilu liftbacku i kombi dominuje netradičně zvlněný prolis, který pozvolna vzniká již na předních dveřích, ale opravdu ostré kontury dostává teprve na konci zadních dveří a nad zadním kolem.

Záď rozložením jednotlivých prvků připomíná současný Citroen C5, ale stylistické ztvárnění je opět zcela nové a neméně šokující jako příď. Červeno-bílý pás světel umístěných na odtrhové hraně zádě je umístěn částečně na výklopném víku. To je zejména v případě kombi značně protaženo směrem dolů, aby se maximálně zpřístupnil zavazadlový prostor. Zadní nárazník má jen lehce naznačené tvary otěrových ploch směrem dozadu, ale na stranách z nich nezbylo vůbec nic. Nepřehlédněte také velké rozměry tohoto dílu! Nárazník je dominantním dílem utvářejícím spolu se zadními svítilnami celou záď. Jak asi bude vypadat nová Laguna po několika měsících náročného pařížského provozu si dovede představit každý, kdo někdy byl v hlavním městě Francie. Vzadu jsou nyní sebevědomě zvýrazněny chromované koncovky výfuků (pravděpodobně pro šestiválcové verze).

Grandtour dostal místo elegantně tvarované karoserie aktuálního provedení složitěji vymodelovaný kabát s miniaturním třetím bočním oknem a robustnějším D-sloupkem. I tentokrát se koncová světla liftbacku zásadně liší od světel kombi, když tvůrci Grandtouru odlehčili záď protažením světel do boků (boční plochy svítilen jako téměř vždy bez funkce), při zachování nenarušeného vstupního otvoru do zavazadelníku.

K praktickým detailům patří směrová světla zakomponovaná do krytů vnějších zpětných zrcátek a samostatně výklopné sklo v zádi Grandtouru.

Interiér obou verzí je o poznání více při zemi. Laguny dostanou přístrojovou desku s francouzsky vkusně volenými materiály. Z funkčního hlediska je významnou změnou přesunutí ovladačů klimatizace vzhůru mezi výdechy na středové konzole a integrace displeje do tvarů přístrojové desky.

Technika nové Laguny

Pod kapotou nové Laguny budou převážně jen inovované motory, které známe ze současné generace nebo jiných modelů značky Renault nebo Nissan. Renault ve své tiskové zprávě nejvíce zdůrazňuje přítomnost motoru 1.5 dCi (81 kW), který Laguně umožní dosahovat kombinované spotřeby 5,1 l/100 km. Chybět nesmí moderní motory 2.0 dCi ve třech výkonových stupních s 96 kW, 110 kW a 127 kW. Zážehové spektrum bude pro začátek tvořeno čtyřválci 2.0 16V (103 kW) a 2.0 T (125 kW). Všechny motorizace budou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, vybrané verze budou k dostání i se šestistupňovými automaty Proactive.

Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti patří neodmyslitelně již celé desetiletí ke značce Renault a tak nepřekvapuje, že v této oblasti přináší Laguna nová řešení. Jedním z nich je inovovaná konstrukce dvoukomorového bočního airbagu, dalším pak nová architektura palubního systému, který při bočních nárazech dříve aktivuje zádržné systémy.

Renault slibuje pohotovostní hmotnost v průměru o 15 kg nižší než u předchůdce a jízdní vlastnosti na vrcholu třídy. Jestli to tak nakonec bude zjistíme během léta, kdy je naplánována mezinárodní novinářská prezentace. Premiéra je oficiálně potvrzena na frankfurtský autosalon. Prodej má na prvních trzích odstartovat v říjnu.

Video

Anketa

Ohodnoťe design nové Laguny jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu

Skupina investorů, mezi které patří skupina PPF…

Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Renault Laguna: francouzská škola…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Dnes 18:50

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček Štybar a loňská kometa Hirt

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček…

Giro d'Italia pojedou tři čeští cyklisté. V nominacích svých stájí jsou trojnásobný účastník Roman Kreuziger,…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…