Renault Megane: ceny na českém trhu začínají na 299.900,- Kč

Renault Megane: ceny na českém trhu začínají na 299.900,- Kč

 
 
10.1. 2009 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Dnes vám představujeme výbavy a ceny nového Megane hatchback, zítra na našich stránkách naleznete představení minimálně stejně zajímavé verze Coupé.

Nová generace vozu Renault Megane přichází dost možná v klíčový okamžik. Globální ekonomická finanční krize tvrdě dopadá i na výrobce automobilů, kteří na zaznamenávají na svých hlavních trzích (často drastické) snižování prodejů. Konkrétně Renault zaznamenal, při meziročním srovnání, v prosinci propad prodeje svých vozů v Rumunsku, Turecku či Španělsku o více než 50 %. Celá Renault Group se meziročně propadla o 4,2 %, když loni vyrobila 2.381.000 vozů. Největší pokles (11,8 %) zaznamenala automobilka v EU, naopak na africko-asijském trhu v roce 2008 prodeje vzrostly o 12,2 %. Dalším trhem, který by mohl v boji s finanční krizí být renaultu oporou je Střední a Jižní Amerika, kde se zejména Brazílie podílela na meziročním růstu 4,2 %.

Vedení Renaultu je i přes krizi optimistické. Renault má totiž velmi mladou flotilu vozů, což by se mohlo nakonec ukázat jako klíčová výhoda. Vždyť jen za minulý rok uvedla na náš trh tato francouzská automobilka 13(!) nových modelů. Popřejme tedy Renaultu hodně úspěchu ve značně nejistých vodách světového automobilového trhu a zaměřme se na novinku, Megane hatchback, konkrétněji.

Nový Megane přichází na trh s velmi zajímavou první cenou 299.900,- Kč za model vybavený benzinovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW. Všechny vozy jsou již v základní výbavě vybaveny stabilizačním systémem ESP nebo například klimatizací. Zavazadlový prostor se zvětšil na 372 litrů, což je o celých 42 litrů více, než u předchozí generace. Protože je Megane hatchback často využíván jako rodinný vůz je potěšitelné, že v testech Euro-NCAP dosáhla nová generace tohoto vozu na plný počet (37/37) bodů v oblasti pasivní bezpečnosti posádky. V interiéru zmiňme alespoň jednu drobnost a tou je velmi velké spektrum nastavení sedadla řidiče. To může být posouváno o 24 cm horizontálně a o 7 centimetrů vertikálně, což je v této třídě vozů nebývale velký rozsah. Velmi vítané je i lehké mezigenerační zhubnutí Meganu hatchback, který nyní ve srovnatelné výbavě váží o 8 kg méně než jeho předchůdce.

Pojďme si ale říci něco o výbavách. V základním stupni Authentique nalezneme již výše zmíněné ESP a manuální klimatizaci, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, Renault Keyless Drive, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, plechová kola s ozdobnými kryty o velikosti 15“, stěrač zadního okna či dělená zadní sedadla.

Ve druhém stupni Expression nám Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP4 (4 x 15 W). Některé prvky příplatkové výbavy nedostupné pro Authentique je v tomto stupni možno přiobjednat (hlavové airbagy, dvouzonová aut. klimatizace atd.)

Výbava Dynamique k výše jmenovaným přidává 16“ disky z lehkých slitin, volant a hlavici řadicí páky v kůži, hlavové airbagy, dvouzonovou automatickou klimatizaci se třemi režimy či kapsy na zadní straně předních sedadel.

Nejvyšší výbava Privilege obsahuje navíc hands-free kartu Renault, elektricky sklopná vnější zrcátka, úložní schránku v zadní loketní opěrce či rádio vylepšené o 3D zvuk Arcamys (softwarová úprava zvuku) a Bluetooth konektivitu (4 x 30 W). Jak vidno z tabulky, pokud chcete nejvyšší výbavu, musíte si pořídit vůz se vznětovým motorem.

Renault Megane - ceny na českém trhu
Motor1,6 (100k)1,6 (110k)1,5 dCi (85k)1,5 dCi (105k)1,9 dCi
Zdvihový objem [cm³]15981598146116411870
Válce/ventily4/44/44/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]74/550081/600063/375078/400096/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]148/4250151/4250200/1750240/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]190195175190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,512,910,99,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,94,54,55,1
Cena Autentique [Kč]299.900,--349.900,---
Cena Expression [Kč]329.900,-349.900,-379.900,-399.900,--
Cena Dynamique [Kč]-384.900,--434.900,-464.900,-
Cena Privilege [Kč]---449.900,-479.900,-

pozn.: v cenách vozů není zahrnuta povinná výbava.

Z dalších zajímavých prvků příplatkové výbavy jmenujme například zadní parkovací senzory (+10.000,-), systém kontroly tlaku v pneu (+3.000,-), Bi-xenonové světlomety s funkcí MBL (+25.000,-), elektrické panoramatické střešní okno (+25.000,-),kožené čalounění (+50.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+5.500,-), či navigační systém Carminat DVD (+45.000,-). Filtr pevných částí u dieselových motorů není v nabídce (i přes ekologické označení "eco2") a objeví se až s příchodem motoru 2.0 dCi na podzim. Motorovou paletu na jaře doplní i nový maloobjemový přeplňovaný motor 1,4 TCe, silnější 2,0 TCe je vyhrazen pouze pro verzi Coupé.

Výroba tohoto vozu bude probíhat výhradně ve španělské Palencii, kde je momentální instalovaná kapacita 310 tisíc vozidel ročně. Nový Megane se na našem trhu začne oficiálně prodávat od 12.1. 2009.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Megane: ceny na českém trhu…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…