Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Renault Mégane RS: Dnešní dvoulitr skončí, kvůli emisím

Nového kompaktního hot hatche z dílny Renaulsportu se dočkáme v roce 2017. Nevyhne se downsizingu.
Zpět na článek
18. 12. 2015 15:52
18. 12. 2015 15:58
18. 12. 2015 16:25
18. 12. 2015 16:58
18. 12. 2015 17:07
18. 12. 2015 18:04
18. 12. 2015 18:09
18. 12. 2015 18:45
19. 12. 2015 07:03
18. 12. 2015 18:34
18. 12. 2015 18:48
18. 12. 2015 19:11
18. 12. 2015 20:08
18. 12. 2015 20:50
18. 12. 2015 21:49
18. 12. 2015 22:14
18. 12. 2015 22:27
18. 12. 2015 22:47
18. 12. 2015 22:40
18. 12. 2015 22:57
18. 12. 2015 21:54
19. 12. 2015 22:43
19. 12. 2015 07:05
19. 12. 2015 22:33
18. 12. 2015 18:49
18. 12. 2015 18:59
18. 12. 2015 19:15
18. 12. 2015 21:14
18. 12. 2015 21:18
19. 12. 2015 09:34
19. 12. 2015 10:50
19. 12. 2015 12:08
19. 12. 2015 15:16
19. 12. 2015 17:48
19. 12. 2015 18:35
19. 12. 2015 18:59
19. 12. 2015 19:35
19. 12. 2015 19:58
19. 12. 2015 19:53
19. 12. 2015 20:51
19. 12. 2015 22:41
18. 12. 2015 17:05
18. 12. 2015 17:53
18. 12. 2015 19:02
19. 12. 2015 12:11
19. 12. 2015 15:18
19. 12. 2015 16:32
19. 12. 2015 23:00
18. 12. 2015 17:14
18. 12. 2015 17:51
19. 12. 2015 23:09
18. 12. 2015 18:07
19. 12. 2015 23:08
18. 12. 2015 19:16
19. 12. 2015 07:09
19. 12. 2015 08:13
19. 12. 2015 10:40
20. 12. 2015 11:40
20. 12. 2015 11:54
19. 12. 2015 23:07
18. 12. 2015 18:54
18. 12. 2015 19:04
18. 12. 2015 19:19
18. 12. 2015 19:31
18. 12. 2015 20:26
18. 12. 2015 21:25
19. 12. 2015 15:22
20. 12. 2015 18:56
18. 12. 2015 20:47
18. 12. 2015 21:28
19. 12. 2015 09:43
19. 12. 2015 15:28
19. 12. 2015 16:44
20. 12. 2015 18:55
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 15:52
Ach jo...
Měli by tam mít litrový tříválec a narvat tři turba..to bude ta správná ekologie :no: ;-\
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2015 15:58
Až to bude,tak
to bude.Můžou to zkazit jako Mitsubishi Evo a BMW M.Ale taky to může dopadnout jako u Ferrari,kdy všichni předem naříkali,jaká že bude 488 s turbem sr.čka a opak je pravdou.
Rozbalit vlákno
5
18. 12. 2015 16:26
Re: Až to bude,tak
488 samozřejmě sr.čka není, ale v některých prestižních srovnávačkách jsou atmosféry před ní.
[odkaz]
18. 12. 2015 17:33
Re: Až to bude,tak
"Obyčejná" 458 taky většinou v testech skončila za Porsche,ovšem Speciale zase porážela všechno ostatní,takže si myslím,že turbem to zřejmě nebude.Uvidíme,až se objeví ostrá verze,což ale ještě pár let potrvá.
Avatar - white label
18. 12. 2015 16:30
Re: Až to bude,tak
Zásadní rozdíl (proti příkladu s Ferrari) je v tom, že turbo je už i v dnešním MRS, takže tady se žádné srovnání s amtosferou naopak konat nebude.

P.S. Kam to spěje, když už i v kompaktním hh bude R4/2L pomalu "velkoobjemovým luxusem"?
Avatar - iudex
18. 12. 2015 17:03
Re: Až to bude,tak
Veru tak, v dobe, keď si kupoval svoje 2,0 turbo, bol na trhu napr. 1er s legendárnym trojlitrovým šesťvalcom, takže si mohol mať pochybnosti o svojom downsizovanom motore; teraz sa dvojliter zrazu javí ako veľkoobjemový motor a až americky veľkorysé riešenie. >:-[] 8-s :-(
Avatar - white label
18. 12. 2015 18:02
Re: Až to bude,tak
Kdyby jen 1er s R6 , v té době byl přece se stejným logem i VR6 3.2 (R32), nebo AR s V6 3.2 (147 GTA), a taky FocuST s R5T 2.5 (později i Fo2RS).
18. 12. 2015 16:25
hybrid
jak ukazuje trend, tak HH se da udelat i jako hybrid kde elektro neslouzi ke snizeni emisi, ale k posileni pohonne soustavy, navic se to pak dokaze chovat jako mnohem vetsi atmosfera :-) takze bych se nedivil kdyby Megane RS byla premiera hybridu u Renaultu

kuprikladu s Golfem GTE se da zazit vice nez s GTi, a predpokladam ze az se pusti do prodeje 308 R Hybrid, tak to taky nebude zadne orezavatko vzhledem k tomu ze ma bejt nad soucasnym 308 GTi
Rozbalit vlákno
45
18. 12. 2015 16:58
Re: hybrid
Šestnáctistovka by u hot-hatche nižší střední třídy samozřejmě není žádná změna k lepšímu, osmnáctka by se ale jistě dala překousnout. Tak snad k ní aspoň přidají šestistupňový manuál a mechanickou ručku! ;-) :yes:
P.S. Poznámky v diskusi o tom, jak by to bylo skvělý hot-hatch s hybridním pohonem jsou k smíchu - auto by bylo příliš těžké a velmi drahé! :'-( :no: :no: :no:
Avatar - iudex
18. 12. 2015 17:07
Re: hybrid
Trh velí mať nástupcu výkonnejšieho ako bol predchodca. Fakt neviem, ako chcú z 1,6ky vytrieskať viac, ako má súčasný dvojliter.
18. 12. 2015 18:04
Re: hybrid
A kdo tady mluví o 1.6? O 1.6 TCe se nikdy neuvažovalo.
Avatar - white label
18. 12. 2015 18:09
Re: hybrid
Zatím je to obecně spíš v rámci úvah a ty jsou/mohou být různé... Pokud to nakonec bude spíš 1.8, tím líp. Nebo máš nějaké oficiálnější info "přímo do zdroje"?
18. 12. 2015 18:45
Re: hybrid
Stačí mně, že nová 1.8 je už několik let jedním z projektů spolupráce aliance s Daimlerem.
19. 12. 2015 07:03
Re: hybrid
No a??? Co bude v MRS?
18. 12. 2015 18:34
Re: hybrid
zajimave, nazory novinaru co se svezli s 308 R hybrid na okruhu (treba Auto Express) jsou asi takove ze se vetsina schodne ze auto ma motorickej projev jako by pod haubnou byl atmosfericky 3 litr V6, ale specialisti v diskuzi na auto.cz jiz ted vedi ze spojeni hybrid a hot-hatch jsou k smichu >:D

sakra chlapi, pokud jste tak super znalci, tak proc jiz davno netestujete auta pro svuj casak nebo porad, s vasima znalostma a vedomostma o autech budete mit ctenost a sledovanost ze i Chris Harris by zavidel :-!
Avatar - white label
18. 12. 2015 18:48
Re: hybrid
I kdyby to opravdu mělo motorický projev jako atmo 3litr V6 (minimálně zvukově určitě ne), tak enormní nárůst hmotnosti hybridu tím stejně nikdo neokecá, nemluvě o pořizovací nedotované ceně.
18. 12. 2015 19:11
Re: hybrid
a jakej ten narust hmotnosti ma bejt? podle ceho ho urcujes? rozdil ve vaze mezi hybridni a nehybridni verzi treba Aurise, kde je hybridni verze 1.8 dokonce o 15 kilo lehci nez verze s 1.6 benzin, takze bych se opravdu nebal ze by u HH nejak tohle ***i, da se to udelat vselijak, dobre i spatne

a pokud si novinari 308 R hybrid chvalje, tak si ho asi nechvalej jen tak pro nic zanic, zrovna Peugeotu se nikdo zavdecovat nemusi
Avatar - white label
18. 12. 2015 20:08
Re: hybrid
U GTE (1.4 TSI + el., celkem 150kW/350Nm) vs GTI (2.0 TSI 162kW/350Nm), je rozdíl 248 kg, což je rozdíl asi jako jet sám vs ve čtyřech.
Připadá ti to málo? ;-)
Avatar - ericho33
18. 12. 2015 20:50
Re: hybrid
Ako je písané vyššie "da se to udelat vseliak, dobre i spatne". Tu zrejmne súdruhovia z ndr urobili niekde chybu >:D >:D >:D
Avatar - white label
18. 12. 2015 21:49
Re: hybrid
Tak sem klidně dej konkrétní ověřený příklad, kdy je srovnatelný (velikost/výkon) hybrid naopak stejně/podobně těžký, jako "čistý" benzín. Rád se na to podívám. Možná jinde mají soudruzi baterie, elektromotory a další věci lehké jako pírko.
Avatar - ericho33
18. 12. 2015 22:14
Re: hybrid
Ako spomínal SamanAR...
Auris 1,6 celková hmotnosť 1805kg, 97kw
Auris 1,8 hybrid celková hmotnosť 1815kg, 100kw
Bližšie porovnanie nájdeš na stránke Toyoty ;-)
Avatar - Bully_
18. 12. 2015 22:27
Re: hybrid
Auris 1,6 ma 1805 kg??? To do neho cpou olovo, aby vazil schvalne jako hybrid? >:D
Avatar - white label
18. 12. 2015 22:47
Re: hybrid
>:D >:-[]

(šlo o celkovou hmotnost)
Avatar - Emel
18. 12. 2015 22:40
Re: hybrid
Saman to vzpomínal, ale není to pravda. Celkovou hmotnost ale porovnávat nemůžeš přece... hybrid je o 105kg těžší a má o 120kg menší nosnost... dle autoweek, nevím co má Toyota na stránkách.

[odkaz]
Avatar - white label
18. 12. 2015 22:57
Re: hybrid
Pokud to porovnáváš takhle, pak je ta 1,6ka s CVT! dokonce o 15 kg těžší, než 1,8 hybrid (s CVT), a to už by snad mohlo být podezřelé i tobě. :-)

P.S. Je to celková hmotnost(součet pohotovostní a užitečné hmotnosti), nikoli pohotovostní, případně provozní.
19. 12. 2015 22:43
Re: hybrid
Rozdíl je v tom, že Auris ujede na baterie asi 2 kilometry zatímco Golf 50 (což je víceméně dané tím, že jeden je full hybrid a druhý plug-in), plus má mnohem výkonnější motor. A HSD není o 15 kilo lehčí.
19. 12. 2015 07:05
Re: hybrid
Ty jsi vtipálek, ano...když jsem fanatik, tak si vše pokroutím jak potřebuju.
19. 12. 2015 22:33
Re: hybrid
Že je zrovna pohon v Aurisu nějak výkoný, že. A lehčí není. Ten vtípek s GTI a GTE snad ani nebudu komentovat.
18. 12. 2015 18:49
Re: hybrid
A to ten Chris Harris ani nepatří mezi "skoro všechny ludexovy novináře". :-)
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 18:59
Re: hybrid
Hybridy do aut obecně nepatří... a do sportovně střižených už vůbec.
18. 12. 2015 19:15
Re: hybrid
jj treba LaFerarri, P1, 918, sama spatna auta, no hanba jim hybridum jednem, a co teprv pak Koenigsegg s tema hybridama co chystaj, to budou dalsi nepatricne kary, no fuuuj >:D
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 21:14
Re: hybrid
To jsou high-tech hračky, které tvoří 0,00001 % hybridů. A taky čas ukáže, jak na tom jsou ve srovnání s klasikami. Zda jednou z nich budou ceněné veterány
Avatar - Ham.
18. 12. 2015 21:18
Re: hybrid
Špatná auta to jistě nejsou, ale existují jenom díky regulaci CO2. Kdyby technici Ferrari či Porsche nemuseli plnit regulace CO2 (resp. u sportovních speciálů regulace FIA), tak se vsadím, že postaví auta ještě daleko rychlejší, přičemž by byla i levnější než dnešní svatá trojice. Hybridy se prosazují ve sportovních autech jenom díky regulaci, jak v civilním sektoru (LaF, P1, 918) tak ve sportu (monoposty F1, LMP1 speciály etc.), ale když vezmu osmiválec Porsche nebo dvanáctiválec Ferrari, které jsou zabudované v 918 nebo LaF, vyházím veškerý balast který je v 918 nebo LaF díky hybridní technice, tak dostanu auta s lepším poměrem výkon/hmotnost než ty hybridní složitosti. A když budu chtít postavit jo supermonstrum, tak ten osmiválec nebo dvanáctiválec přifouknu turbem (už před hodně lety taková foukaná 917 měla 1500 hp, dnes bychom byli ještě dál) takže se v kombinaci s dnešními karbonovými a hliníkovými konstrukcemi dostanu bez problémů na poměr 1kg/1hp. Jo do papírů budu muset napsat spotřeba 30 litrů na sto a ne 3 litry na sto nebo kolik si tam píše ta 918. Ale pokud by nebylo této regulace, tak hybrid nemá nejmenší šanci.
19. 12. 2015 09:34
Re: hybrid
tak ted si napsal nesmysl a ten nesmysl vyvratil i sev Koenigseggu ktery hybrid pripustil prave jen z toho duvodu, ze vykonem jak motoru, tak jizdnim se jiz s klasickou technikou proste dal posouvat temer nemuzou pokud nechteji negativne ovlivnit zivotnost te techniky a nechteji obri negativni vliv turboefektu ktery je v takovich rychlostech kterych tyhle auto jsou schopna dosahnout extremne nezadouci ;-) hybrid jim slouzi ciste k tomu aby z auta dostali dalsi vykon v krasne vykonostni krivce ktery elektromotor proste dokaze poskytnout ;-)

on je rozdil v tom kdys ti auto "skubne" v 50-100km rychlosti a kdys ti "skubne" ve 250, holt turboefekt je svina

takze ty si dal foukej turbickama treba az do aleluja, a ostatni nech at si misto turboefektu uzivaj krasny zatah elektromotoru
Avatar - Ham.
19. 12. 2015 10:50
Re: hybrid
Jen jestli tobě neškube něco v trenkách. Od té doby co umí automobilky kombinovat kompresor (dole) a turbo (nahoře) a u benzínových turb natáčet lopatky (Porsche) není s hladkostí náběhu výkonu turbomotorů žádný problém. A od té doby co umí automobilky vyhladit průběh pomocí el. kompresorů tuplem ne. Ale i bez turb a kompresorů dosahuje klasická koncepce lepších hodnoty výkon/hmotnost než hybrid. Takže krásný zátah elektromotoru je pěkný v trolejbusu, tramvaji nebo ve vlaku taženém el. lokomotivou, které sebou nemusí vláčet tuny baterek, všude jinde je to jenom řešení vynucené legislativou.
19. 12. 2015 12:08
Re: hybrid
proc by meli slozite kombinovat nejaky turba a kompresory a natacet lopatky, coz je hromada sloziteho balastu navic kterej se proste bude porouchavat pri tech vykonech, kdys maj mnohem snazsi metodu v podobe elektromotoru? a nakonec tu snazsi metodu prodaj za uplne stejne nebo vetsi penize? navic klientela to po nich chce, kdys se delala na autosalonu anketa u McLarenu, tak hybridni techniku chtelo prez 60% tech co hlasovali a turba chtelo jen tusim okolo 5% McLaren to kdesi mel na svich strankach pri predstaveni P1

a to s tim pomer vykon/vaha sis vymyslel, k tomu stezi muzes dolozit relevantni data ;-) a vpodstate jsem to napsal jiz v postu vejs kde je zminen Koenigsegg, proste nad urcitou mez jim jiz spalovak nestaci, a vetsi vykon by pro ne znamenal ze by motor nebyl vhodnej na nic jineho nez na par set km a pak by musel repasovat, zivotnost a fyzika se proste ochcat neda ;-) to by jim zakaznici hodili na hlavu

PS> nejvtipnejsi je, ze v avataru mas hybrid >:D
Avatar - CHerokee
19. 12. 2015 15:16
Re: hybrid
Nevěříš sám tomu, co píšeš.
Avatar - Ham.
19. 12. 2015 17:48
Re: hybrid
Protože ta turba váží desetinu toho co elektromotory a hlavně baterky a sportovní auto je především o nízké hmotnosti.
19. 12. 2015 18:35
Re: hybrid
skoukni si jake vahy ty hybridni supersporty maj, budes asi hone prekvapenej ze jsou vpodstate stejne tezke jako sportaky spadajici o "patro" niz co nejsou hybridy ;-) kuprikladu Lamborghini Aventador 1575kg, McLaren P1 1547kg, 918 1700kg, Regera 1628kg, LaFerarri 1430kg, takze je to proste o tom jak to kdo udela a jak si s vahou pohraje ;-)
Avatar - Bully_
19. 12. 2015 18:59
Re: hybrid
A kolik by ta auta vazila a kolik by stala, kdyby tam cely ten hybridni system nebyl a slo o dobre udelanou atmosferu?
19. 12. 2015 19:35
Re: hybrid
staly by pravdepodobne uplne stejne, a co je podle tebe dobre udelana atmosfera a co spatne udelana atmosfera? kdys sef Koenigseggu pronese ze dal se jiz vpodstate s motory nedostanou protoze by to znamenalo jim zasadne omezit zivotnost

navic jdes vpodstate proti proudu diskuze, jeden pise o tom ze to muzou posefovat turbama a konpresorama, dalsi (ja) ze hybridne coz se opravdu deje, a dotretice nazor je staci dobre udelana atmosfera, tak to napis do tech firem proc ty auta nedelaj jen s dobre udelanou atmosferou?... treba ti nekdo z tech automobilek odpovi :-)
Avatar - Ham.
19. 12. 2015 19:58
Re: hybrid
Proč to dělají jako hybridy je přece jasné i dětem v mateřské, musí protože u "legal street" aut je k tomu nutí regulace CO2 a u závodních aut regulace FIA. To auto na které jsi poukazoval v mém avataru dodnes nepřekonalo rekord konvenční pohonné jednotky na 24hLM z roku 2010. A to navrch byl diesel, kdyby FIA neregulovala benzínové motory, tak ty rekordy jsou dnes dávno razantně vylepšené a úplně jinde než s těmi hybridními chcípáky. Totéž platí v F1. Všichni to vědí, jenom ty se tváříš, že hybrid je pupek světa. Není, je to jenom ojebávka na emise CO2, nic víc, nic méně, se sportem to nemá nic společného.
Avatar - Ham.
19. 12. 2015 19:53
Re: hybrid
Za 1 mil eur kolik stojí LaF, P1 nebo 918 není problém postavit "ultralight" , který bez baterek, elektromotorů, hromady silových kabelů, řídící elektroniky a dalších serepetiček bude daleko lehčí než tebou zmíněná auta.
19. 12. 2015 20:51
Re: hybrid
`ja nevidim hybrid jako pupek sveta, to si laskave nech pro sebe jo ;-)

a kdys je to tak super snadne stavet supersporty pod mego eur, tak proc je nestavis?
Avatar - Ham.
19. 12. 2015 22:41
Re: hybrid
Já jsem tady nepsal ultranesmysly typu "kuprikladu s Golfem GTE se da zazit vice nez s GTi". Buď si nejel s GTE nebo si nejel s GTI nebo si nejel s oběma. Kdybys s oběma někdy jel, tak takovou ptákovinu nemůžeš napsat. GTE je prostě těžký vergl, který má význam jenom jako šetřič PHM v zemích kde jsou masivní dotace na pořízení. O zábavě u něj nemůže být vůbec řeč.
Já to na rozdíl od automobilek neumím. A automobilky, které to umí to dělat nemohou, protože by se jim to nevyplatilo vzhledem k sankcím, které na ně uvalily vlády (CO2) a motoristická asociace (FIA), takže by si s nimi neškrtly ani v motorsportu ani v běžném prodeji. To tady píši od začátku.
Avatar - iudex
18. 12. 2015 17:05
Re: hybrid
Možno s GTE sa dá zažiť viac, ako s GTI (ale len možno), ale stojí viac, ako Rko a aj viac váži. A o zábavnosti 1,4ky s baterkou a hmotnosťou vyššej strednej triedy dosť pochybujem.
Avatar - Ham.
18. 12. 2015 17:53
Re: hybrid
S GTE se dá zažít prd a vořech. Měl jsem možnost půldenního projetí v okolí Mnichova a to auto je prostě těžké, v podstatě jede (v přímce) jako normální 1,4 s tím rozdílem, že v zatáčkách jede asi jako když tu normální 1,4 naložíš 4 lidmi a ještě naložíš kufr. Prostě to auto je těžké jako prase. Takže ve srovnání s GTI absolutně o ničem, v přímce ho GTI vypráší levou zadní a v první zatáčce ho zadupe do země díky daleko nižší hmotnosti. Jestli je GTE na něco vhodné, tak na poklidnou jízdu a šetření benzínu, ale to by nesmělo stát to co stojí. Takže zase k ničemu. Dobré jedině pro pár zemí, kde jsou dotace a to ještě jenom pro lidi, kteří berou auto jako ledničku, na nějakou zábavu ani omylem, v normálních zemích, kde dotace nejsou podle mě absolutně neprodejné vyjma pár ekopomatenců.
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 19:02
Re: hybrid
Výborně napsáno. V GTE jsem nejel, ale s Oplem Ampera jsem měl podobnou zkušenost. Tyto projekty žijou jen z dotací - a to je špatně! Jsou oblasti, kde by se ty prostředky daly uplatnit lépe.
19. 12. 2015 12:11
Re: hybrid
ampera je prvni pokus o neco co nema a nebylo sportovnim autem ani v navrhu, to je auto delane ciste na spotrebu a stovnavat ho s GTE je asi jako srovnavat Megane RS s C4 Loeb edition >:D to je tva specialita srovnavat nesrovnatelne? V8 do kazde rodiny vid, trebatakovej Fiat 500 s 6 litrovim V8, aneb idelani mestska taska na jizdu do centra :-!
Avatar - CHerokee
19. 12. 2015 15:18
Re: hybrid
Přesně tak. Pořádný motor každému, kdo o něj stojí. Alá Amerika. Tam mají svobodně na výběr a kdosi tu psal, že průměrný objem vozů v USA je 3,5 litru, což hovoří za vše.
19. 12. 2015 16:32
Re: hybrid
psal jsem to ja, dle statistik je prumer aut v US 3.7 litru a v Eu 1.5 litru, jenze problem je v tom jak se to taky pocita, pac v Eu se tam nepocitaj treba lehka uzitkova auta, tedy to co v US jsou vpodstate Trucky a dodavky, v Eu se to pocita jen z osobnich aut a trucky a dodavky patri jiz do kategorie lehkych uzitkovych vozu, takze je to krapet zkreslene

v osobakach jak je bereme v EU to nemaj v US o moc lepsi a bude to vychazet priblizne na 2 az 2.2 litry

a jak jsem psal, v US je ta kryvka poklesu objemu daleko strmejsi za posledni 3 roky, takze do par let bude mit EU mozna vetsi prumerne objemy

a nejvtipnejsi na tom je, ze o par postu vejs na muj post reagujes vetou "Nevěříš sám tomu, co píšeš." a pak tady vpodstate veris jinemu memu postu a jeste z nej pouzijes udaje, hodi se ti "do kramu" takze pak jsou vporadku vid >:D
19. 12. 2015 23:00
Re: hybrid
Ne jen dotace, hlavně daně a poplatky. Pak je GTE celkem levný Golf.
Avatar - iudex
18. 12. 2015 17:14
Pokrok
Nahradiť trojdverové heč-kupé s dvojlitrom a manuálom, etalón zábavnosti a jeden z najlepších hothečov v triede klasickým pätdverákom s 1,6kou a dvojspojkou, to nemôže jasať nikto. Osobne by som nemal problém s 5-dv., ale label a spol. budú trojdverák oplakávať (tuhosť karosérie, hmotnosť a tiež dizajn). Dvojspojka má tiež pár fanúšikov, ale tá renaulťácka teda etalónom nie je, nehovoriac o menšom spojení s autom, vyššej hmotnosti i cene. A objemový pokles nevíta zrejme úplne nikto, dosahovať vyšší výkon z menšieho objemu, to neveští nič dobré pre životnosť, pružnosť ani zvuk.
Realita je ale zlá, pokuty vysoké, takže za maximálny úspech by som považoval päťdverák s 1,8čkou a manuálom.
P.S. Aj tak ma fascinuje, že hoci aktuálne Clio RS skritizovali snáď všetky médiá, je to taký predajný hit proti predchodcovi. 8-s
Rozbalit vlákno
11
Avatar - white label
18. 12. 2015 17:51
Re: Pokrok
Ad manuální převodovky, zrovna ty od Renaultu patří spíš k těm sotva průměrným, dvojspojka v CRS má sice také své slabiny (odladění v aut. režimech), ale i přednosti (chování v manuálním režimu), na "první pokus" špatná není, takže už v příští generaci ji (její naladění) Renault může vypilovat (téměř) k dokonalosti.
Pětidveřáky chce většina kupujících a menším objemům nahrávají "pojašené" normy/předpisy.
19. 12. 2015 23:09
Re: Pokrok
Renault používá Getrag, jako většina značek, pokud vím.
18. 12. 2015 18:07
Re: Pokrok
Pokud jde o ty "skoro všechny média", tak asi "skoro všichni reální zákazníci" nejsou z ČR :-)
19. 12. 2015 23:08
Re: Pokrok
Předpokládám, že myslel i zahraniční média, protože tam se, co si vzpomínám, fňukalo také.
Avatar - Bully_
18. 12. 2015 19:16
Re: Pokrok
Peugeot RCZ-R ma/mel taky jenom 1,6-ku a ze by jel spatne se rict urcite neda. Zas tak moc se toho nedeje, vsechno zustava koncepcne pri starem, jenom se bude stejny nebo dokonce vyssi vykon tahat z mensiho objemu. Jisteze je otazkou zivotnost, ale vyvoj jde dopredu i v tomhle.
19. 12. 2015 07:09
Re: Pokrok
U sportovněji zaměřenýho auta bych vyměnil pružnost za špičku a jestli bude 1,6 gradovat s otáčkami, pak bych ji měl radši než obvykle plochou charakteristiku posledních dvoulitrů.
Avatar - woody-alien
19. 12. 2015 08:13
Re: Pokrok
Že se zrovna ty necháš takhle strhnout k "areseovskému" plakání, to bych nečekal. ;-) Mně se taky ořezávání válců, objemů, převodovek atd. nelíbí, ale hodnotit výsledek a priori se zdráhám. Jak už ti napsal Bully, třeba s tou foukanou 1.6 (jakkoli ta zřejmě v M-RS nebude) udělal celkem dobrou práci Peugeot. Že má dvojspojka jen "pár fanoušků", no to je spíš tvoje zbožné přání než realita. A plně souhlasím s white labelem, že už EDC v C-RS má svoje přednosti. Právě v manuální režimu, na který zrovna u H-H zřejmě prach padat nebude, fungovala výborně. V této souvislosti hodnotím tvoje závěrečné P.S. jako přehnanou důvěru k závěrům novinářů. Tee-Jay psal, že když auto dostane za uši v 19 ze 20 testů, tak to bude pravda. Normálně bych souhlasil, ale vlastní zkušenost (plus nepřehlédnutelné rozpory, omyly a protichůdná hodnocení v těch testech) mě přesvědčila o jiném. A nejsem v tom sám. ;-) Takže se přestaň divit prodejním úspěchům Clia RS (výhodou oproti FieSTě, 208GTi ale i předchůdci může klidně být třeba ten tebou milovaný druhý pár dveří) a nelámej ještě nad M-RS hůl. Já jsem ochoten věřit, že ho u Renaultu nezm.r.ví.
Avatar - iudex
19. 12. 2015 10:40
Re: Pokrok
Nelámem nad MRS palicu, len tie vyhliadky nepovažujem za úplne ružové.
Ad 1,6ka: to, že Peugeot dokázal spraviť slušnú fúkanú 1,6ku je fajn, tam moc nemajú s čím porovnávať. U Renaultu je situácia iná, tu je aktuálne vydarený dvojliter turbo a nahradiť ho koncepčne rovnakým motorom, iba s menším objemom nesľubuje zlepšenie, preto tá skepsa.
Ad dvojspojka: tu sa s Tebou ani nejdem baviť, sme každý na inej lodi. ;-) Ak automatické radenie v hotheči, tak len ako opcia, nie nanútené.
Ad Clio: a neuvažoval si o tom, že pravdu môžu mať obe strany? Novinári zrejme dôvodne plakali nad stratou charakteru, ostrosti RS, ale väčšine kupujúcich to tak vyhovuje, reálne chcú pouiteľný hatch, nie superostré divoké auto vhodné len na okruhy, Ty budiž najlepším príkladom. Takže obchodne nepochybujem, že ak budúce MRS trochu vymäkne, bude mať automat, praktickejšiu päťdverovú karosériu atp., osloví širšiu masu zákazníkov. Pár petrolheadov typu Thomasino to odradí, viac zákazníkov to asi priláka. Takže aj to zmrvenie je o uhle pohľadu: z pohľadu menšiny petrolheadov to bude zmrvenie, z pohľadu väčšiny a teda aj z pohľadu výrobcu to bude progres.
Avatar - woody-alien
20. 12. 2015 11:40
Re: Pokrok
Dovětek: Dostals SZ od Jazvy ? ;-) On byl zrovna jedním z těch, kteří stáli od začátku (resp. od svezení) na straně příznivců C-RS. Někdy můžou mít pravdu obě strany, ale já bych řekl, že do mnohých testů se prostě promítly nenaplněné představy novinářů, zkrátka jak píše _MT sáhlo se na modlu. A ještě jedna věc. Že není auto superostré a divoké, ještě neznamená, že není zábavné. Takový SSS nebo MX-5 taky nenazveš ostrou bestií, ale zábavu jim těžko upřeš. A to je vlastně i důvod, proč se tak často Clia RS zastávám. Protože mě bavilo a ty dobře víš, že jsem v té době projížděl kde co, takže to není z mojí strany úplné plácání do větru jako od toppera. ;-)
Avatar - white label
20. 12. 2015 11:54
Re: Pokrok
Zrovna jsem si říkal, jestli se Jazva neinspiroval tvým někdejší výběrem (včetně barvy). :-)
19. 12. 2015 23:07
Re: Pokrok
Co se Clia týče, tam to byla otázka zacílení na jinou skupinu zákazníků. Nemyslím si, že pochybovali tolik o úspěchu obecně, alespoň někteří tomu věřili a já také, ale šlo to proti puristickým hodnotám a tradičním příznivcům RS. Jak jsem tenkrát říkal, novináři se bouřili, protože jim sáhli na modlu. Ale realita je, že většina zákazníků chce prostě rychlé auto a nechce kvůli tomu trpět.
Avatar - Ada je zase tady
18. 12. 2015 17:17
výkon neudělá nejlepší auto
To je pravda. Pokud se chce tahle automobilka zvednout z prachu, měla by začít vyrábět v licenci Golfa. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinNatural
18. 12. 2015 18:15
Re: výkon neudělá nejlepší auto
Těch hnusů od prolhaného VW tu jezdí už teď více, než je zdrávo a to doslova 8-s
Avatar - white label
18. 12. 2015 18:21
Re: výkon neudělá nejlepší auto
Bacha, nebo tě VW jednou zabije, a to (taky) doslova... :-O >:-[]
Avatar - white label
18. 12. 2015 18:19
Re: výkon neudělá nejlepší auto
Jasně, hlavně k vůli elektrické ručce (specielně pro tebe), že jo... :*) >:D
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 18:54
EU vs. US
Toto srovnani muze vyznit jako hodne spatny vtip. Zatimco v EU se prumerny objem auta pohybuje kolem 2l a vetsina "normalnich" lidi si hycka svoje 1.4 az 1.6 kafemlejnky, tak v US a Kanade je stale nejprodavanejsi F-150 s 5.4 V8.
Nechapu to evropske sebemrskacstvi a jsem jen moc rad ze jsem mohl za oceanem stravit par let a ridit auta s poradnymi motory...
Uz abych byl zpet, vzdyt za ty leta co jsem tam zil, jsem neridil nic pod 3 litry objemu a pod sest valcu... Kontinent autum zaslibeny :-) :-|
Rozbalit vlákno
21
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 19:04
Re: EU vs. US
Souhlasím, Amerika je zaslíbená pořádným autům. Snad nám dá častěji přičichnout - viz dovozy a nyní ofiko Mustang. Než to úplně ekofašisti zakážou. Díky těmto eko deformacím je v Evropě automobilový průmysl postavený na hlavu.
18. 12. 2015 19:19
Re: EU vs. US
podle statistik je prumer v EU 1.5 litru, a v USA je prumer 3.7 litru, USA klesa s prumerem posledni 3 roky mnohem strmeji nez v EU

opravdu je u F-150 nejprodavanejsi varianta s motorem V8? ja bych si klidne typl ze nejprodavanejsi bude bud 3.5 V6 nebo ted klidne ta 2.7 V6
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 19:31
Re: EU vs. US
A vznikají tam krásné motory jako je 7,0 u Camara Z28, nový atmo Shelby strčí všechny biturba do kapsy. Opomenout nesmíme ani fenomén se 700 koníky - Hellcat. A nejlepší na tom všem je, že to jsou auta dostupná.

Ale už se na to i v Evropě přichází...nikdy se u nás snad tolik neinvestovalo do veteránů jako teď.
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 20:01
Re: EU vs. US
Teda neche se mi moc badat po statistikach, jen rychlim googlenim jsem zjistil ze novy F150 s hlinikovym sasi prodelalo propad v prodajich, dost mozna spojeny i se zavadenim ecoboost (ale hlavni duvod je ta neduvera v hlinik).
Jinak kamarad si koupil novou 2014 F150 prave s 3.5 V6, krasny interier tzv. "plna palba" plne srovnatelny s osobaky, ale rikal ze EcoBoost byla velika chyba. Trpi typickou bolistkou turbomotoru, bud nejede a zere o neco min nez V8 a nebo jakz tak jede, ale zere jak protrhly...
A ono se stejne nic nevyrovna, kdyz se takhle vezete v trucku pekne si to bublate na nejakych 1500 ot/m devadesatkou a pak kdyz je potreba date plny, auto se zhoupne, motor zarve a trada :-)
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 20:08
Re: EU vs. US
Jinak teda abych jenom nemedil osmivalcum. Kdyz jsme na nas pracovni F-250 Super Duty pripevnili pluh, ktery tam byl celou zimu, za ucelem odklizeni snehu (ach ta Kanada) tak prumerna spotreba na palubnim pocitaci pri "plouzeni" atakovala 40l/100km >:-[]
Jinak prumer v lete v prevazne mestkem provozu byla kolem 18l/100km, coz pri cene 20kc/l neni zas tak hrozne >:D
18. 12. 2015 20:26
Re: EU vs. US
ale tak ja velke objemy chapu, ostatne sam sedlam 3.5 V6 a v USA a asi i Kanade to chapu kor, precijen vlacet se mezi mestama je obcas docela zdlouhave a vzhledem k rychlostnim limitum to pak moc nebasti, v Kanade jsem jeste nebyl ale chystame se do Vancouveru, ale v EU je to takove hrrr, mezi mestama par km a pri zdejsich cenach je vetsina Americke produkce sice pekna, ale k prdu, lip poslouzi i ten Japonec s 3 a pul litrem a elektromotorem

na pluh je velkej motor jasna volba, malej motor by se tim utahal behem chvilky a byl by tak spis v servisu nez na silnici, ale predpokladam ze to mas proste jako pracovni stroj

jinak kdybych zil v US, tak je pro me jasna volba jedine auto, stara Chevy Nova 3 generace s V8 a je uplne jedno ktera V8 co se tam davala, a jakekoliv nove auto by me mohlo bejt u zadele (krom Tesly S/X >:D ), jenze tady v EU by to jinak nez jako veteran na vejkendy slouzit nemohlo
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 21:02
Re: EU vs. US
Tak urcite, chovani lidi na silnicich je nekde jinde. Valna vetsina lupne tempomat na 90-100 a nesahne na to treba dalsi 300km >:D Nikdo, nikam moc nespecha, takove lazo plazo. To byl pro me po navratu nejvetsi sok, jak tu kazdy lita jak blazen, i kdyz jede treba jen 20km, predjizdeni na krev a tak no...

Jinak pokud pojedes do Vanu, tak to vem zpet pres Rockies smer Whistler, Kamloops (ale ne po dalnici) a pak Jasper NP (muj byvaly domov) a dolu po Icefields Parkway na Banff NP (Lake Louise, Radium Hot springs) Timhle okruhem uvidis asi to nejkrasnejsi z Kanady.

Pro me, pokud bych mel tu moznost tak stare Camaro SS. Jinak muj kolega z prace je hrozny fanda do aut a ma v garazi pres 20 klasickych amerik v ruznem stadiu renovace, vcetne plne zrestaurovane 68 Shelby GT500, proste nadhera se do toho posadit a slyset ten motor (ridit me ale nenechal >:D ) Ma i stary Stingray taky nadherne renovovany, plno vsemoznych mustangu, proste sen moct videt tyhle auta na zivo.
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 21:25
Re: EU vs. US
Shelby GT500 - r. 67. Jeden právě renovujeme...tátovi k 60. nározkám. Výsledek bude Eleanor. Ameriky jsou krásné... ten tvůj známý, to už je na muzeum. Znám pár majitelů Amerik...veteránů přibývá.
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 21:43
Re: EU vs. US
Tak on ma hlavne stesi, ze ma dost penez (teda ne ze by to byl rozmarny milionar, ale holt v Kanade i instalater se svou firmou muze dost vydelat...), tak si to muze dovolit zivit. Treba Mustang Mach 1 ma od noveho, nekdo z doby kdy mu bylo dvacat az do ted.
Jinak prave s temi nejlepsimi kousky jezdi po vystavach. Pridavam odkaz na FB, album je verejne.
Vsem kdo se temto autum venuji v Evrope o to vetsi respekt, protoze neni vubec jednoduche sehna ani auta ani dily o cenach ani nemluve

Jinak se omlouvam to jeho Shelby je taky 67

EDIT: bohuzel ten link na FB je moc dlouhy a do diskuze se nevlozi :(
Avatar - CHerokee
19. 12. 2015 15:22
Re: EU vs. US
Myslel jsem si, že to bude 67. To jsou chuťovky. My jsme koupili úplný vrak, protože už jich je málo. Díly na Eleanor dodává na VIN přímo Shelby American.

Mach 1 je taky chuťovka. A jinak se zatím jako odborníci jeví kloadomustang u Prahy. Umí sehnat skoro vše.
Avatar - curwasportiva
18. 12. 2015 21:10
Re: EU vs. US
Ale zas k tem motorum. Ja mel minivan Ford Windstar 3.8 V6 (200k) a nejvic jsem na nem ocenil to, ze i kdyz jsem jel plne nalozeny 6 lidi plus lyzarska vybava, tak jsem nemel absolutne problem s dojizdenim na na sjezdovku, coz bylo 10km stoupani.
A to je to ce me na evropskych autech nejvic vadi/desi, ta nedostatecna vykonova rezerva, kup si tady rodiny van s 1.6 naloz ho a nekam jed, to je utrpeni a strach aby clovek dokazal vubec predjet treba kamion.
Btw. ta 3.8 byl zakladni motor, potom byla 4.2 V8 :D
Avatar - Emel
20. 12. 2015 18:56
Re: EU vs. US
10km stoupání snad není o výkonu, vezmi tam Nivu nebo Samurai nebo Jimny s malými atmosférami a vyškolíš prakticky cokoli. Jasně, 6 lidí tam nenarveš, ale prostě v horském prostředí není výkon limitující faktor. Mně se třeba v horách blbě jezdí se staršími automaty s měničem...
Avatar - Individualita
18. 12. 2015 20:35
Re: EU vs. US
Bože takovej průměr bych si nechal líbit!
Avatar - Individualita
18. 12. 2015 20:37
Re: EU vs. US
Tady auta nenávidíme :-(
18. 12. 2015 20:47
Re: EU vs. US
to zas neni pravda, v EU a i Japosnku se delaj auta o kterych se zas muze jen zdar Amikum, proste kazdy ma svoje a jen o motoru to fakt neni

Mazda MX5
Lotus Exige
Megane RS
....
a dalo by se pokracovat dalsima uzasnyma autama na ktery nepotrebujes zadnej obri motor
Avatar - CHerokee
18. 12. 2015 21:28
Re: EU vs. US
O tom se jim nezdá, to je pro ně příliš malé.

Btw. Ne že by Evropa byla plná lotusů...ani nevím, kdy naposled jsem nějakého potkal. Zatímco ty V8 v USA nejsou nic zvláštního.
19. 12. 2015 09:43
Re: EU vs. US
no as tak plna V8 neni, ty to tady jen krasne malujes jako by tam vsichni jezdili v krasnych zrenovovanych Mustanzich a Korvetach, a kdys pak po USA jedes (v mem pripade SF, LA a LV) tak vetsina auto jsou normalni civilni rodinana auta s 4 a 6 valci ;-) pri posouvani se v zacpe v LA bude nejcastejsi auto co uvidis Prius, Fusion, Focus a obcas nejaky truck, obcas se clovek musi hodne snazit aby videl neco opravdu poradne nabuseneho s V8 ;-)

a jestli sis nevsiml, diskutujeme v diskuzi pod moznym novym Meganem RS, tedy autem ktere amici proste nemaj a mit nebudou, protoze do takoveho auta je V8 naprosto k *, Megane RS neni a nikdy nebyl auto na jezdeni po dalnici, ale HH urcenej na zabavu za volantem na okreskach ci okruhu, tebou opevovane V8 (ta koncepce, samo ze jde udelat i V8 maleho obsahu) nebo V6 by z takoveho auta udelalo jen tezkou pixlu vhodnou zas jen na rovne useky dalnic, pro zabavne auto jak se ukazuje staci i malo vykonu a malej motor, treba MX5 s tou 1.5kou je uzasne zabavne auto a jizdou v nem se na okresce bavim 100x vic nez v kdejakym HellCatu, a nic proti HellCatu, na americky dalky to je jiste super svezeni, na EU je to ale nesmysl co si ho uzijes mozna nekde na dalnici par letnich mesicu do roka
Avatar - CHerokee
19. 12. 2015 15:28
Re: EU vs. US
To jsou vše jen povídání. Carrol Shelby to dokázal. Vzal malý evropský sporťák a dal do něj pořádný americký V8...a vznikla legenda Cobra. ;-)

MX5 se mi taky líbí, ale než MX 5 1,5 tak to 100x raději ten Hellcat 6,2. ;-)

Kdosi tu psal, že průměr je tam 3,5 litru...i přes všechny ty hybridní sra*ičky alá Prius a podobné eko vtipy. Však nejprodávanější Ford je F150. A stačí se podívat na nabídky automobilek. Důležité je, že tyto vozy jako je Camaro, Mustang, Chalenger, Charger....jsou tam velmi dostupná. Kdežto u nás, pokud nemáš v kapse 3 - 5 mega, tak jezdi jako tady v 1,6 a jásej... :'-(
19. 12. 2015 16:44
Re: EU vs. US
viz post vyse, proste ani nevis co pises :-!

nemam 3-5 mega (na auto) a presto sedlam 3.5 atmosferu a navic hybridni >:D navic za jeho cenu bych mohl mit klidne 1.5x noveho Mustanga GT s 5 litrem, ale k cemu by me byl? ja chci auto celorocni a auto co dokaze luxusne odvezst rodinu i na hory a ne sportacka co ma jen silnej motor a kvalitou zpracovani je tak na urovni Oktavky, takze zase kecas ze v EU nemuzes mit velkej motor za nizsi penize, muzes a uplne ty same co v US, jen jsou nektere drazsi o par desitek procent ;-)
Avatar - Emel
20. 12. 2015 18:55
Re: EU vs. US
Amerika je země mnoha tváří... nedávno jsem byl v Seattlu a sportovních aut naprosté minimum, a to i v centru města. V Praze člověk běžně potkává Porsche, Ferrari, sem tam Lambo nebo Aston. Seattle jsou samá SUV a pickupy, pak různé u nás neznámé japonské nebo korejské sedany pochybného vzhledu (vč. Priusů)... nějaké ty Tesly... za týden jsem viděl snad jednu novou Corvettu, pár starších Porsche... pár nových Mustangů... asi nejzajímavější byly starší klasické ameriky včetně takových těch Chevy pickupů, ale když to zkusím vzít objektivně, tak v Praze jezdí hezčí auta. Vůbec je vidět, že si u nás lidi na autech zakládají.