Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem

Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem

 
 

Komu nestačí místo v Ibize a nechce překročit rozměry malého vozu, má od února další možnost volby. Po spíše praktických sedanech Fabia a Thalia se na trh vydává další generace emotivně a sportovně laděné Cordoby.

Design je posouditelný nejlépe z fotografií, takže můžeme jen doplňovat. Až po B sloupek je vůz totožný s Ibizou, pak ale přicházejí ke slovu křivkové orgie (řádící například ve tvaru zadního bočního okna) a poměrně dosti masivní záď zakončená výtečně vypadajícími sdruženými světly á la Mazda 6 či Alfa Romeo 156. Ač jde o subjektivní dojem, nemůžeme se zbavit pocitu, že přidání mohutného kufru je u Cordoby vyřešeno nejelegantněji z celého výše zmíněného tria. Smíříme-li se s opravdu objemným podílem plechu nad relativně malými koly, stojí před námi dotažený a atraktivní malý sedan.

Jak už to při inovacích předchozích generací modelových řad bývá, i nová Cordoba povyrostla ve všech směrech. Pro posádku je nejdůležitější rozvor, který z dvanácticentimetrového nárůstu celkové délky ukořistil navíc dva centimetry a nyní činí 2460 mm. Podstatný je také objem zavazadelníku, který narostl o 30 l na 485 l. Otvor pro zavazadla ale zůstává poměrně úzký, výhodou je dělené a sklopné opěradlo zadního sedadla. Místa pro posádku uvnitř přibylo a to i na zadních sedadlech. Uvnitř se nese vše v kvalitním, slícovaném a příjemném duchu nové Ibizy.

Zajímavá je nabídka motorizace: U zážehových motorů si stačí představit Fabii a je jasno: 1,2 12V/47kW, 1,4 16V/55 kW a 1,4 16V 74 kW jsou pohonné jednotky, ketré netřeba představovat. Pestřeji je u naftových agregátů, na které značka evidentně sází. Od základního 1,9 SDI/47 kW se dostáváme k nejzajímavějšímu motoru celé nabídky, dlouho očekávanému maloobjemovému 1,4 TDI/55kW. Tento motor jsme mohli i krátce vyzkoušet a první dojem lze charakterizovat jednoduše: zátah slušný, hlučnost lehce pod obvyklou „VW mírou“ a turboprodleva malá. Kombinovanou spotřebu výrobce udává 4,7 l, tedy méně než SDI agragát – takže se velmi těšíme na test. Přes známý 1,9 TDI/74kW se dostáváme k vrcholu nabídky, 1,9 TDI/96 kW, dodávaném výhradně s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou. Zážehový motor 1,4/55kW je možno dodat i se čtyřstupňovým automatem.

Cordoba převzala velmi stabilní podvozek Ibizy a ani krátký test neprokázal žádné záludnosti, dané těžší zádí vozu. Zajímavostí vozu je stabilně dodávaný elektrohydraulický posilovač řízení, který mění účinek jak v závislosti na rychlosti vozu, tak na rychlosti otáčení volantem.

Základní výbava zahrnuje mimo jiné vždy dva čelní airbagy, naopak hlavové airbagy nejsou vůbec v nabídce. Taktéž ABS je ve standardní výbavě pouze u motorizace 1,9/96 kW.

Nejlevnější Cordobu se zážehovým tříválcem lze koupit za 319.000 Kč, nejvýkonnější turbodiesel ve verzi Sport pak a 554.900 Kč. Verze s motory 1,4 TDI stojí 414.900 nebo 451.900 podle výbavy, tedy o 43 tisíc více než stejné auto s motorem 1,9 SDI.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Seaty Ibiza a Cordoba v novém (ceny v ČR) Seaty Ibiza a Cordoba v novém (ceny v ČR)

Španělský Seat připravil další vylepšení modelové řady…

Cordoba - další novinka automobilky Seat Cordoba - další novinka automobilky Seat

Španělská automobilka Seat oznámila představení nové…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…