Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem
Design je posouditelný nejlépe z fotografií, takže můžeme jen doplňovat. Až po B sloupek je vůz totožný s Ibizou, pak ale přicházejí ke slovu křivkové orgie (řádící například ve tvaru zadního bočního okna) a poměrně dosti masivní záď zakončená výtečně vypadajícími sdruženými světly á la Mazda 6 či Alfa Romeo 156. Ač jde o subjektivní dojem, nemůžeme se zbavit pocitu, že přidání mohutného kufru je u Cordoby vyřešeno nejelegantněji z celého výše zmíněného tria. Smíříme-li se s opravdu objemným podílem plechu nad relativně malými koly, stojí před námi dotažený a atraktivní malý sedan.
Jak už to při inovacích předchozích generací modelových řad bývá, i nová Cordoba povyrostla ve všech směrech. Pro posádku je nejdůležitější rozvor, který z dvanácticentimetrového nárůstu celkové délky ukořistil navíc dva centimetry a nyní činí 2460 mm. Podstatný je také objem zavazadelníku, který narostl o 30 l na 485 l. Otvor pro zavazadla ale zůstává poměrně úzký, výhodou je dělené a sklopné opěradlo zadního sedadla. Místa pro posádku uvnitř přibylo a to i na zadních sedadlech. Uvnitř se nese vše v kvalitním, slícovaném a příjemném duchu nové Ibizy.
Zajímavá je nabídka motorizace: U zážehových motorů si stačí představit Fabii a je jasno: 1,2 12V/47kW, 1,4 16V/55 kW a 1,4 16V 74 kW jsou pohonné jednotky, ketré netřeba představovat. Pestřeji je u naftových agregátů, na které značka evidentně sází. Od základního 1,9 SDI/47 kW se dostáváme k nejzajímavějšímu motoru celé nabídky, dlouho očekávanému maloobjemovému 1,4 TDI/55kW. Tento motor jsme mohli i krátce vyzkoušet a první dojem lze charakterizovat jednoduše: zátah slušný, hlučnost lehce pod obvyklou „VW mírou“ a turboprodleva malá. Kombinovanou spotřebu výrobce udává 4,7 l, tedy méně než SDI agragát – takže se velmi těšíme na test. Přes známý 1,9 TDI/74kW se dostáváme k vrcholu nabídky, 1,9 TDI/96 kW, dodávaném výhradně s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou. Zážehový motor 1,4/55kW je možno dodat i se čtyřstupňovým automatem.
Cordoba převzala velmi stabilní podvozek Ibizy a ani krátký test neprokázal žádné záludnosti, dané těžší zádí vozu. Zajímavostí vozu je stabilně dodávaný elektrohydraulický posilovač řízení, který mění účinek jak v závislosti na rychlosti vozu, tak na rychlosti otáčení volantem.
Základní výbava zahrnuje mimo jiné vždy dva čelní airbagy, naopak hlavové airbagy nejsou vůbec v nabídce. Taktéž ABS je ve standardní výbavě pouze u motorizace 1,9/96 kW.
Nejlevnější Cordobu se zážehovým tříválcem lze koupit za 319.000 Kč, nejvýkonnější turbodiesel ve verzi Sport pak a 554.900 Kč. Verze s motory 1,4 TDI stojí 414.900 nebo 451.900 podle výbavy, tedy o 43 tisíc více než stejné auto s motorem 1,9 SDI.