Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem

Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem

 
 

Komu nestačí místo v Ibize a nechce překročit rozměry malého vozu, má od února další možnost volby. Po spíše praktických sedanech Fabia a Thalia se na trh vydává další generace emotivně a sportovně laděné Cordoby.

Design je posouditelný nejlépe z fotografií, takže můžeme jen doplňovat. Až po B sloupek je vůz totožný s Ibizou, pak ale přicházejí ke slovu křivkové orgie (řádící například ve tvaru zadního bočního okna) a poměrně dosti masivní záď zakončená výtečně vypadajícími sdruženými světly á la Mazda 6 či Alfa Romeo 156. Ač jde o subjektivní dojem, nemůžeme se zbavit pocitu, že přidání mohutného kufru je u Cordoby vyřešeno nejelegantněji z celého výše zmíněného tria. Smíříme-li se s opravdu objemným podílem plechu nad relativně malými koly, stojí před námi dotažený a atraktivní malý sedan.

Jak už to při inovacích předchozích generací modelových řad bývá, i nová Cordoba povyrostla ve všech směrech. Pro posádku je nejdůležitější rozvor, který z dvanácticentimetrového nárůstu celkové délky ukořistil navíc dva centimetry a nyní činí 2460 mm. Podstatný je také objem zavazadelníku, který narostl o 30 l na 485 l. Otvor pro zavazadla ale zůstává poměrně úzký, výhodou je dělené a sklopné opěradlo zadního sedadla. Místa pro posádku uvnitř přibylo a to i na zadních sedadlech. Uvnitř se nese vše v kvalitním, slícovaném a příjemném duchu nové Ibizy.

Zajímavá je nabídka motorizace: U zážehových motorů si stačí představit Fabii a je jasno: 1,2 12V/47kW, 1,4 16V/55 kW a 1,4 16V 74 kW jsou pohonné jednotky, ketré netřeba představovat. Pestřeji je u naftových agregátů, na které značka evidentně sází. Od základního 1,9 SDI/47 kW se dostáváme k nejzajímavějšímu motoru celé nabídky, dlouho očekávanému maloobjemovému 1,4 TDI/55kW. Tento motor jsme mohli i krátce vyzkoušet a první dojem lze charakterizovat jednoduše: zátah slušný, hlučnost lehce pod obvyklou „VW mírou“ a turboprodleva malá. Kombinovanou spotřebu výrobce udává 4,7 l, tedy méně než SDI agragát – takže se velmi těšíme na test. Přes známý 1,9 TDI/74kW se dostáváme k vrcholu nabídky, 1,9 TDI/96 kW, dodávaném výhradně s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou. Zážehový motor 1,4/55kW je možno dodat i se čtyřstupňovým automatem.

Cordoba převzala velmi stabilní podvozek Ibizy a ani krátký test neprokázal žádné záludnosti, dané těžší zádí vozu. Zajímavostí vozu je stabilně dodávaný elektrohydraulický posilovač řízení, který mění účinek jak v závislosti na rychlosti vozu, tak na rychlosti otáčení volantem.

Základní výbava zahrnuje mimo jiné vždy dva čelní airbagy, naopak hlavové airbagy nejsou vůbec v nabídce. Taktéž ABS je ve standardní výbavě pouze u motorizace 1,9/96 kW.

Nejlevnější Cordobu se zážehovým tříválcem lze koupit za 319.000 Kč, nejvýkonnější turbodiesel ve verzi Sport pak a 554.900 Kč. Verze s motory 1,4 TDI stojí 414.900 nebo 451.900 podle výbavy, tedy o 43 tisíc více než stejné auto s motorem 1,9 SDI.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Seaty Ibiza a Cordoba v novém (ceny v ČR) Seaty Ibiza a Cordoba v novém (ceny v ČR)

Španělský Seat připravil další vylepšení modelové řady…

Cordoba - další novinka automobilky Seat Cordoba - další novinka automobilky Seat

Španělská automobilka Seat oznámila představení nové…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci poškozovat kolegy

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci…

Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová (58, ANO) odstoupí ze své funkce. Maminka moderátorky Lucie (38) to…

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku, zřejmě kvůli sporům členů

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku,…

Hnutí Severočeši.cz nebude kandidovat v letošních krajských volbách v Ústeckém kraji. Zmocněnkyně hnutí na…

 

iSport.cz

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to předvádět každý zápas

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to…

Po návratu do Sparty poprvé v plné kráse předvedl svůj potenciál. Střelec dvou gólů Václav Kadlec měl zásadní…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…