Seat konečně oficiálně představil pátou generaci modelu Ibiza. Jako první koncernový model stojí na platformě MQB A0 a nabídne zajímavou motorovou paletu.
ale na foto posobi hodne "rozplacnuto" ... som toho nazoru ze sirkou to uz kusok prepiskli... nic v zlom... ale 4m dlhe auto aby bolo siroke ako ceed alebo golfik to uz zacina byt vizualne disproporcne a sirkou aj mimo malu triedu aut... ono sucasna ibiza je podla mna proporcne ovela krajsia... a vyvazenejsia .... na novu ibizu som bol ozaj zvedavy ale ze bude tak rozplacnuta a sirkou ako auta o triedu vacsie som fakt necakal.... ku krase jej to teda rozhodne nepomohlo
naopak..... kludne mohla byt o 2-3 centi dlhsia a zachovat si pritom sirku okolo 1,7m .... narast razvoru je samozrejme ok.. tu problem nevidim ... skoda len toho nepomeru sirky k dlzke...
Já si zase myslím, že tohle je po dlouhé době konečně velmi pěkná Ibiza. Sám víš, že fotky silně matou, v reálu ty predikované disproporce mohou vymizet. Véřím, že naživo a třeba v paketu FR tohle bude krasavec (přitom Seaty až tak moc nemusím). No a hlavně.... konečně i vcelku koukatelný interiér.
1780mm je sirka ako ma ceed.. dokonca je to sirsie ako auris.... fakt neviem ale male auto by malo ostat malym autom podla mna... ak je sirkou uz kdesi na urovni nizsej strednej tak mi to pride divne.... predsa len 4m dlhe auto aby malo sirku takmer 1,8m je uz kusok "disproporcne" ..... mozno som staromodny ale tuto rozplacnutost a hru na co najvacsie a najsirsie auto nemusim.. zvlast ked zvazime ze seat ma na to predsa leon.... ibiza nema byt leonu centimeter za chrbtom .... a rovnako ho nema ani sirkou nahanat....
uprimne? za mna proporcne sklamanie... cakal som podstatne vacsi razvor to je ok ... tam ibiza mala rezervy.... ale zase nie ze to bude sirsie ako polovica aut posadenych o triedu vyssie... ale ano.. je to krasne... siroke masivne rozplacnute... moda a hra na dospelaka nepusti.... inak musi sa s tym v stiesnenych parkoviskach super parkovat... no proste idealne male auto no jo ... ;-):yes:
Ja si naopak myslim, ze bude diky svym proporcim velmi svizna a stabilni pri takovem tom hovezim jezdeni po orlickych silnickach. Mne se to libi. I interier. Volba fabia vs ibiza? Asi ibiza.
proporcne mi sucasna ibiza pride krajsia... pomer dlzky k sirke hlavne.... rovnako nove rio ma tento pomer hodne dobry...
tato nova ibiza bude samozrejme velkym krokom vpred.. ale proporcne mi voci predoslej krajsia nepride... navyse uz to sirkou tazko aj nazvat ako male a sikovne auto .... kedze je to docela placka
fabiu som neskusal.... iba v nej sedel.... ale ver mi... v pole este k tomu aj s parkovacimi senzormi .... ( celkom sa mi uz zapacili a aj na to pipanie si uz zvykam :-) ) sa parkuje fakt vyborne .... ma podla mna asi najprehladnejsiu karoseriu v celom malom segmente .... k tomu docela aj maly razvor ( zhodny s fabiou ) takze sa s tym vytocis aj na pathalierniku ... napriek tomu je polo uz o dalsich 9cm dlhsim vozom od feldy a aj o 5cm sirsim....
a mne sa prave preto paci ze je take ake je... fabia naopak uz posobi kusok nafuknuto kedze je sirsia aj dlhsia od pola pritom ale ma ten isty rozchod kol aj razvor ako polo...
inak priatelke sa moc paci.... ta sice nema vodicak ale na jazdu v nom sa tesi snad viac ako ja >:D
aj to jasne... ako mas kopec malych dobrych vozov dnes ... uz nova ibiza bude dalej... aj nova fiesta... nove rio.... nova micra..... fakt je to dnes uz poriadne nabite v tomto segmente.... ale tak to v autach chodi... vzdy su novsie a novsie ... ;-) ...
podstatne je hlavne to aby bol clovek spokojny s tym co ma ...
PS: ( s tou priatelkou ...... tou jazdou som mal na mysli zvezenie sa v pole ... teda ako spolujazdkyna )
Vís, ono se na to můžeme dívat z více úhlů, ale trh a zákazníci rozhodnou za nás. Právě tím případným nataženým rozvorem a prodloužením karoserie by si Seat mohl kaninalizovat Leona. Takhle si myslím, že zvolili dobrou cestu. A šířku neřeš, tohle se na parking vleze, SUV a crossovery jsou na tom hůř :-)
ono velakrat uz problem praveze pri parkovani nemas ani tak s dlzkou vozu ale sirkou parkovacieho miesta .... neraz sa stane totiz ze miesto na dlzku aj mas... ale sirkou tam nevlezes ( zvlast ked niektori parkuju ako kingovia )... ( treba si uvedomit ze tato nova ibiza je uz siroka ako ceed ktory ma o 30 centi do dlzky viac... v kombiku az o 50centi )
zober si sirku leonu.... ibiza nema byt predsa len skratenym leonom ... mala by byt aj patricne uzsia aby bola ako male auto aj po tejto stranke praktickejsia a jasne zaraditelna .... pritom nove rio sa rozsirilo len o 5mm... a ma sirku 1725mm ... a pride mi to na male auto daleko sikovnejsie proporcne aj vzhladom k dlzke a vyuzitiu pri parkovani v meste
To je taká kulantná odpoveď >:D Ja tiež jazdím o dosť dlhším, širším, vyšším a ťažším autom ako je táto trieda a tiež sa väčšinou vojdem >:D Ale zase keď sadnem do manželkinej nákupnej tašky, tak sa mi parkuje kade tade po meste ďaleko ľahšie a jednoduchšie. >:D Ale beriem, že v našich končinách táto Ibiza bude plniť aj úlohu rodinného auta a tam sa šírka určite počíta.
Jj, pěkný "prcek". Hlavně, když se zapracovalo na palubní desce, ty předchozi mě doslova odpuzovaly, fakt. Stejný "problém" mám u Atecy, sympatické auto zvenčí, než otevřu dveře a zakoukám se na palubku, hlavně kolem multicentra. Škoda.
Další krásný SEAT.. :yes:
Po Leonovi a Atece.
Šířka navíc je fajn , víc místa pro všechny.
Že má Ceed podobnou šířku? To není moc dobrá vizitka..pro korejce >:D
Ibiza vypadá SUPER !
Nebude ta vonkašia šírka včetne spätných zrkadiel? Niekedy stačí trošku iný tvar, iné umiestnenie a na papieri sú hneď krásne marketingové hodnoty. Veľmi tomu neverím, že Ibizu by až takto rozšírili. Pokiaľ sa nemýlim, tak niektorí výrobcovia uvádzajú šírku včetne spätných zrkadiel, niektorí nie, podľa toho ako im to kedy vyhovuje.
Normálně se uvádí obě šířky. Jen si nejsem jistý, jestli ta menší má být bez zrcátek, nebo se sklopenými zrcátky. Je to samozřejmě jedno, pokud sklopená nepřečuhují.
O com toci redakcia? O akych revolucnych motoroch? Si robite uz vazne * z tunajsich citatelov? Nazvat oturbeny jednolitrik revolucnym motorom, tak to si uz vyzaduje vaznu davku nejakych halucinogenov!!! 8-s8-s8-s
inak v clanku sa pise ze sa dlzka ibizy zmensila o 2mm ale v tabulke je rozdiel 1mm... tak neviem.. alebo mozno len zle vidim ;-) ... tu sa obcas deju veci by si sa divil
Ale no taaaaaak. Ked bude mat ten ich "revolucny" motor tepelnu ucinnost aspon 40% ako nove toyotacke motory namiesto terajsich 37,5% (1.5 TSI), potom nech zacnu opatrne pouzivat slovo revolucny ;-)
Nepřijde. Když můžou mít R4 1,4 TGI, proč ne R3 1,0 TGI. Na té 1,5 se najdou zajímavosti, ale revoluční je těžko. Končící Ibiza měla i 1,8, stejně tak Polo a A1. S1 má dvoulitr. Pokud do nižší střední půjde letos, tak tam moc velký rozdíl nebude - než se Ibiza dostane k zákazníkům, bude nějakou dobu trvat a obměnu dělají zhruba v polovině roku.
A co je revolucne na tej 1.5-ke? Ze ma 1.5 litra a nie 1.4 ako predchodca? To mi teda ako revolucia nepride. Hoci mas ciastocne pravdu. Zvacsenie objemu aj ked len o jedno deci by sa mohlo chapat ako revolucia v dnesnej dobe. Ale len mohlo. Ked tam daju nieco fakt revolucneho typu motor bez vaciek, alebo HCCI motor, potom dam palec hore za revoluciu ;-)
Třeba to, že je to jediný přeplňovaný benzínový motor v této třídě aut,
který má proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla (kterou umí jedině Porsche u velmi drahých modelů),
který umí přepínat mezi Ottovým a Millerovým spalovacím cyklem,
který má vysoký kompresní poměr 12,5:1 (na poměry turbomotorů),
který má vstřikovací tlaky 350 bar,
a který má díky tomu maximum točivého momentu již od 1 300 otáček
Revoluce je náhlá změna... skokově jiné uspořádání.
Tohle je evoluce. A ještě k tomu, podle mě, nezdravá... ale to už je subjektivní názor. Vypadá to hezky, ale za cenu prodražení servisu a snížení životnosti.
Ale abych jen nebrlal: je fakt, že tohle zpracování Fabie je na "koncern" docela hezké... na pohled.
Millera pouzivala Mazda uz v 90. rokoch. VTG tiez nie je nove. Pouzit ho mozu prave vdaka Millerovmu cyklu, s pomocou ktoreho znizuju teplotu spalovania a vyfukovych plynov, pretoze inak by to VTG bolo drahe pre take male auto. Vstrekovacie tlaky 350 barov - OK ale ziadna revolucia, iba evolucia. Kompresia 12,5:1 - v turbe OK. Zratane dohromady: so vsetkymi tymito rieseniami sa dostali na tepelnu ucinnost "iba" 37,5%. Sorry, ale nic revolucneho mi z toho v tomto pripade nevychadza.
VGT je v benzínech nové, kdo kromě 911 za 3,5 mega jej používá?
Miller v Mazdě byl použit s kompresorem, zcela jiné řešení.
Pokud všechno smázneš máchnutím ruky, že zde již bylo, tak nás ve spalovacích motorech žádný vývoj už nikdy nečeká, proměnná komprese už zde byla (Saab), homogenní spalování už zde bylo (Mercedes), motor bez vaček zde už byl (Koenigsegg). Takže jediná revoluce bude přechod na elektromotor, což ovšem také není revoluce, protože ten tu byl před 120 roky také.
Tepelná účinnost je marketingové číslo, které nikoho nezajímá, podstatné je chování motoru v praxi (průběhy výkonu/momentů) a praktická spotřeba, jestli výrobce udává tepelnou účinnost 30, 40 nebo 50% je celkem šumák, protože to je laboratorní číslo navíc vztažené k nějakému úzkému pásmu otáček.
Tepelna ucinnost je marketingove cislo? A co myslis, ze zaruci, aby mal motor nizku spotrebu? Hmmm? Alebo si myslis, ze ak bude mat motor ucinnost len 30% tak bude rovnako usporny ako ten co na napr. 40 a viac %? Prave tie nove technologie maju zarucit vyssie ucinnosti. Takze s tym marketingom opatrne, pretoze tam je najvacsim majstrom a oblbovacom mas prave koncern VW, ktory dokaze ludom predat aj h...o s tym, ze je to vlastne kus zlata. A ze sa im to dari...
Ano, je. Když bude mít motor tepelnou účinnost 30% v celém spektru otáček, tak to bude ve výsledku úsporný motor. Daleko úspornější než tento 1.5 EVO o kterém tvrdíš, že má 37,5%, čemuž mohu věřit a nemusím, muže to číslo dosáhnou, ale jenom v nějakém poměrně úzkém optimu otáček, ale nic to nevypovídá o spotřebě při běžné používání celého spektra otáček. Na měření tepelné účinnost není žádná jednotná metodika, jediná metodika je měření normované spotřeby (také dost nedůvěryhodné) a jediné čemu lze věřit jsou reálné spotřeby v praxi.
Ano, na ty jsem zapomněl, nicméně to jsme pořád v autech za 3 nebo 4 násobek ceny malé Ibizy, ve třídě malých aut je použití VGT dost výjimečný krok, který nikdo jiný než tato Ibiza neumí.
Riziko u takového kroku je nesporně velké, něco jiného je starat se o pár poršáků a při jejich ceně ev. měnit turba když se podělají a něco jiného je masovka jako je Ibiza.
Jenže Miller funguje jen při nižším zatížení (kdy jsou teploty spalin nižší tak jako tak). Při vyšším přejde na klasický Ottův a turbína se bude opékat.
Po pravdě, ani to, co jsi napsal ty, by nebyla revoluce. Bylo by to blíž revoluci než tohle, ale jsou to koncepty známé hodně dlouho, pracují na nich a jen se čeká, kdy už to konečně někdo zvládne vyrobit dostatečně levně dostatečně spolehlivé. Může nastat nějaká dílčí revoluce, která to umožní, ale spíš je to evoluce. Skok v účinnosti by také nebyl tak velký. Jo, kdyby někdo teď přišel s autem s palivovým článkem na benzín/ naftu, tak bych asi neváhal.
To je presne to, čo auto tejto kategórie, teda auto skôr do mesta, potrebuje. Ale tak čo by sme nespravili pre bragging rights, že naše auto má viac priestoru ako konkurencia. A novinári samozrejme na to hneď skočia.
a jej nastupca za x rokov by uz mohol mat sirku cez 1,8metra ako nejaka 15 rocna S klada... no nie je ta ibiza uzasna? ;-) ... nic praktickejsie do mesta dnes asi fakt clovek nezozenie... ;-):yes:
vobec nie... ja som ho kupoval prave ako male auto.... nehladal som co najsirsie ani najdlhsie ani s najvacsim kufrom... a take ake je teraz je podla mna moc sikovne... male auto je male auto... jazdime v nom dvaja... priatelka ma snad nie viac ako 50kg... ja nemam viac ako 75 .... takze ozaj mi netreba do mesta ani na dialnicu caravelle aby som sa citil pohodlne ;-)
chapem trend sirky... ale aj tu plati ze donekonecna sa auta rozsirovat nebudu a nemozu... obzvlast male vozy kde sa ocakava aj ista dobra manevrovatlnost v stiesnenych priestoroch
Žertoval jsem, o.k. :yes: Tak jinak... koukni třeba na Mii, Up, CityGo... Poměr délka vs. šířka taky může působit (někomu) disproporčně, přesto je to pro spousty zákazníků o.k.
inak up je v kabine sirsi ako polo .... je to aj na papieri.... akurat kasnou je up jasne ze uzsi.... tu je polo uz sirsie....
up/citigo maju skratka uzsie ( tensie ) dvere ... a maju aj kabinu akusi pomerne sirsiu k celkovej sirke vozu ... kym v pole sa kabina uz viac zuzuje smerom hore
ono by to chcelo aby sucasny up bol aspon o 30 centi dlhsi a mal aspon o 30 litrov vacsi kufor a bol by to doslova uz stahovak .. taka minidodavka >:D
PS: mimo dosluhujucu micru je sucasne polo s sirkou 1682mm dnes uz vlastne kasnou najuzsie male auto ( ak teda este aj ladu vestu neratam ) .. .pritom v kabine je ale jasne sirsie ( az o nejakych 6-7cm ) ako 1695mm siroka mazda 2 .... mam to vyskusane
něco málo o rozměrech Ibizy z "konkurenčního webu":
výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.
Tak...a máme tu první malý koncern nové generace, upoutávku na další Polo. Nabídku motorů vzhledem k době vnímám spíše pozitivně (zajména 1.5 Evo je milé překvapení, dieselový upsizing také potěší) a proti designu navazujícímu na předchůdce nemohu říct půl slova. Krásně dravý, dynamický a také dospělý.
Interiér...jednoduchý, pěkný...ale obávám se, že to bude 50 odstínů plastu tvrdého jak šutr.
ale ved tvrde plasty zase v malom aute dnes uz tak nevadia.... aj ked je fakt ze koncern si aj v malych vozoch na makcene plasty donedavna este dost potrpel ;-)
ja si spominam ze aj moje predosle polo este z r 96 malo uz aj vtedy makcenu palubovku .... sice to neboli take tie makcene plasty ako dnes.. ale uplne tvrda uz vtedy nebola.... bola uz kusocek akoby poddajna
Najšportovejší malý hatchback. Nechápem tie náreky nad zväčšenou šírkou. Prínos pre cestujúcich, väčšia stabilita a zároveň dizajnová stránka. Dĺžku si zachovalo čo je dobré pre pozdĺžne parkovanie a na priečnych parkoviskách nie je problém zaparkovať s SUV nieto ešte s Ibizou.
Vidím to podobně. Ibiza bude první malé auto ( délkou ) vhodné na plnohodnotné cestování pro dva na úrovni nižší střední třídy. To co Seat udělal je podle mě krok správným směrem. Pokud to nepohnojí zbytečně vysokou cenou bude to bestseller napříč Evropou. Za mě palec nahoru a už se těším až se s ní svezu.
Osobne som nikdy ešte nemal problém sa niekam zmestiť do parkovacieho miesta a jazdím na aute širšom ako 1,8 metra. Samozrejme len v prípade, že ostatní okolo stoja ako ľudia a to je už iná pesnička. Vtedy by som sa nezmestil ani so Smartom. Dôležité je, že je možnosť voľby. Ak niekomu príde priširoká stále má viac ako dosť možností na výber. Ja ale tvrdím, že to prospeje celkovému dospelejšiemu charakteru auta v zmysle lepšej stability a jazdným vlastnostiam a priestore pre posádku a to je pre mňa dôležitejšie ako parkovanie pred nákupným centrom.
fiesta sa ibizy rozhodne bat nemusi ;-) .... uz dlhodobo je fiesta medzi trojicou najpredavanejsch malych au v eu... ibiza tam kde je fiesta nebude asi nikdy ... pritom jej fandim ale na fiestu nema predajne ziadnu sancu bez urazky ... fiesta je hodne silna na nemeckom trhu ale aj v britanii.... a to su najvacsie europske trhy.... rovnako je fiesta hodne uspesna aj u vas v cz... kde iste opat ibizu polozi na lopatky
nemam pochyb o tom ze tato nova ibiza bude megauspesna... ale seat forda v celoeuropskom meradle fakt ohrozit moc nemoze ;-)
Všetko bude záležať od cien. Ako vieme nová Fiesta má byť o niečo drahšia ako doteraz a má sa z nej stať viac štýlovka čo pravdepodobne môže znamenať pokles predajov. Ako ukazuje Leon, súčasná filozofia Seatu sa ľuďom páči a Ibiza prináša do svojej triedy túto filozofiu a ako bonus prináša doteraz nevídanú dospelosť proti konkurencii. Ak bude dobre nacenená môže si odhrýznuť z koláča veľa.
já si tedy pod pojmem revoluční motor představoval třeba vodíkový apod. Redakce by měla ty svoje výkřiky do tmy trochu krotit ... Chápu, že prémie jsou prémie, ale....
presne tak.... male auto nema byt co najvacsie a najsirsie -- to uz je mimo misu a v rozpore s tym o com su male vozy .... tu som toho nazoru ze male auto je najkrajsie a najsikovnejsie prave vtedy ak je malym autom a nehra sa na auto o triedu vacsie....
takisto sportiak nema byt co najvacsi a najtazsi.....
ja som sedel v mnohych malych vozoch kym som si vybral to skutocne male ktore sa mi paci a je tak akurat .... a poviem ti pravdu... niektore mi prisli uz rozmermi hodne prerastene a aj kasnou maximalne neprehladne ... k tomu vnutri ani neboli vacsie ako neraz kasnou mensie polo... tak potom o com su taketo velke male vozy ked kupujes "co najvacsie" male auto v ktorom si ale stejne stiesneny .... zvlast mazda 2 je vzhladom k svojim rozmerom kabinou az mizerne mala ... a nejaky 2m vysoky holandan do nej mozno ani nevojde
Z tvojho pohľadu, ale čo na to tvoja drahá? Nie každý je supermajstrom volantu a mnohí ocenia každý centimeter, o ktorý je ich autíčko menšie a tým pádom šikovnejšie v stiesnenejších priestoroch mestských ulíc, parkovacích domov a parkovísk pred marketmi...
Možná tě překvapím, ale Fabia Combi III má šířku 1732. Nová Ibiza (1780) je tedy o zdrcujících 48 mm širší. Jestli tohle při parkování poznáš, nekupuj si v žádném případě Octavii, s jejími 1814 mm bys měl problém s parkováním u Kauflandu nejspíš i na Štěpána.
Tak preto niektorí vodiči Octavie parkujú cez dva fleky... >:D
Inak Octavia je odkedy mini na úrovni Ibizy? Bavíme sa snáď o tejto triede, nie? Poznám napríklad dosť žien, ktoré auto veľkosti Octavie najmä kvôli parkovaniu už jednoducho nechcú.
Ibiza je zástupcom konkrétneho segmentu, a ak prerastá jeho rozmery, nemusí to byť každému k prospechu. Áno, tých skoro 5 cm je na šírku auta teda dosť. keby 5 cm chýbalo, budeš kričať, aký je to rozdiel. Píšeš, že to pri parkovaní nepoznáš, tak vedľa teba by som teda v meste parkovať nechcel...
Mimochodom, jazdím Renaultom Kangoo, ten má šírku bez zrkadiel 1830 mm, a áno, na parkovisku je poznať, že je to pomerne široké auto.
Ako kde, niekde sú aj pred obchoďákom také úzke miesta, že to snáď robili pre žiguláky a škody 120... O podzemných garážach a parkovacích domoch, ktoré aspoň tu v Bratislave stále pribúdajú, už ani nehovorím.
Ve srovnání s předchůdcem je auto o 87 milimetrů širší, ale rozchod kol se zvětšil jen o 60 milimetrů vpředu a o pouhých 48 milimetrů vzadu. Snad to bude lepší než u Škodovek, kde to u O3 nyní hasí v rámci faceliftu alespoň na zadní nápravě...
Jinak souhlasím s H/K, že taková šířka je na malé auto už trochu nesmysl. Kdo kupuje malé auto, chce malé auto a to nejen na délku. Silničky a uličky se nerozšiřují...
no aspon ja to tak vidim ze kriterium na male auto nespociva len v dlzke a razvore ale aj sirka ma co do toho povedat no nie? ... zrovna sirka je dost dolezitym faktorom dnes uz pri roznom tom manevrovani v meste a kde kade v uzkych ulickach.... co z toho ze auto je kratke ked je siroke ako o triedu vacsi voz... moc praktickejsi teda asi nebude ani pri parkovani darmo je kratsi.... male auto je male auto.... nema podla mna byt len kratsim bracekom o triedu vcsieho auta ale ma mat aj patricne proporcie maleho vozu... 1780mm je uz docela sila... to sme uz kdesi o triedu inde... to aj velky 4,6m dlhy lancer je uzsi... ako v aute do mesta nechapem na co taka extrasirka... ved golfik od tejto ibizy je sirsi len o 1,9cm... to je nic... defakto nic..... praktickost maleho vozu je tym padom razom v pr... este ze som to sucasne polo stihol :yes: kedze to nove uz asi bude sirocizne ako golfik >:D
Za me design exterieru Ibizy na jednicku. Od skveleho Leonu pokrok vpred, ne ukrok stranou jako Ateca.
Vetsi sirku taky vitam. Jednak proto, ze kdyz se bezny kupujici ma moznost rozhodnout jestli vetsi nebo mensi auto za stejne penize, tak se obvykle rozhodne pro vetsi. Druhy duvod se nabizi VW chce mit Seat "sportovni" a dobre toho docili napr. tim, ze se priblizi motokarovym proporcim. Takze zvetseny rozvor jde ruku v ruce s vetsi sirkou.
Ibiza mi dava velky smysl prave jako auto pro dva lidi, kteri budou mit dostatek prostoru na delku i sirku, to kdyz se spoji se silnym motorem 1.5TSI tak vznikne "ultimatni" warm-hatch. Pokud Seat zachova svoji cenovou politiku, kdy u nas vzdy vychazi levneji nez VW a Skoda, tak Ibiza muze byt prodejni trhak nikoliv soucasny otloukanek. Nemit rodinu a vybirat male auto se vybornym pomerem cena/vykon, tak by byla Ibiza urcite v nejuzsim vyberu.
P.S. H/K... myslim, ze nejsi vubec objektivni, vybral si Polo ok, nic proti tomu. Ale kdyby si mohl tak by sis koupil auto vetsi, ale nemel si penize na neco vic nez vyprodejovy Civic nebo Ceed se slabounkou 1.4 , tak si to tady sam uz mockrat priznal.
uz teraz je pritom jasne ze ako male auto do mesta bude fabia praktickejsia ;-) .. rovnako pri parkovani v stiesnenych parkoviskach medzi autami bude fabia voci ibize vo vyhode ...
ten narast do sirky je super, FR podvozok, 150k motor, bude to pekne zvezenie, navyse ak za tuto kombinaciu nebude pravdepodobne treba viac ako 15000 eur.
Leon sa im podaril, tak je rozumne pouzit tento dizajn aj na Atece, aj na Ibize. Inak co sa tyka dizajnu, tak Ateca je rozhodne krajsie auto, ako bude Yeti.
Takisto moznost zvolit si medzi 2 top vybavami je super rozhodnutie, resp., ze zostala zachovana vybava FR, aj ked sa vytratilo z ich marketingu heslo Auto Emocion.
Tak tedy šířka 1780 mm zní opravdu zajímavě... Jsem zvědavý, jestli se to nějak radikálně projeví v nabídce příčného prostoru uvnitř, pokud ano tak :yes: .
Tobě snad nepřipadá motor 1.6TDI jako naprosto revoluční? Nic podobného (tedy podobně hrozného) konkurence prostě a jednoduše nemá.
Ne, vážně, pokud chce koncern dát jasně najevo, že diesely jsou v menších autech nesmysl, zvolil tu nejlepší cestu.
No nevím, ale já bych si tedy 1.6 TDI vybral raději než oba dva nabízené benzíny, na rozdíl od prvního má 4 válce a na rozdíl od druhého má asi tak o polovinu méně potenciálně problémových součástek...
Popravdě raději 1.0TSI s šestikvaltem než 1.6TDi s pěti. Vzhledem k reálné spotřebě toho naftového zázraku a předpokládanému cenovému rozdílu přes 60.000 je to skutečně nabídka jen pro dieselmaniaky.
Ale je škoda, že musel skončit tak dobrý motor, jako byla poslední verze 1.2TSI 81kW.
Nová Ibiza je povedenější než stávající Fábie, jen bych konečně přidal měkčené plasty do interíéru jako má Polo :-) I tak chyb9 trochu hravost jako má nový Citroen C3 nebo Peugeot 208 :-)
1. preco ma ibiza FR len antrapy koncoviek vyfuku a normalny vyfuk konci 10 cm pred tou atrapou (na lavej strane)...co to je za nova moda?
2. preco ma zas len jedno cuvacie svetlo (na pravej strane) - to az tak setria na tej jednej ziarovke? :no:
1. protože je to levnější a někomu se to asi i líbí - třeba na Passat si tuto "designovou perlu" přikupuje docela dost lidí
2. místo couvacích světel používám u VW zadní mlhovky - svítí podstatně líp