Již za tři týdny se v rámci Motor Show v Istanbulu představí nový sedan Fiatu. Vůz se pak bude prodávat nejen v Turecku, ale rovněž v Evropě, Africe a na Středním východě.
Je to stále Linea = variabilní platforma Punta (Grande) s prodlouženým rozvorem o 10cm(!). Je to velmi pohodlný a hezký vůz, jen nechápu Fiat (p.Marchionneho), proč se nenarodil kombík na platformě Brava (ta má stejný základní rozvor, jako prodlpužená "Punto") a navíc povedený a krásný hatchback Bravo bez reklam dokonce zrušil a znovu nabízí sedan, který se tak málo kupuje (pro jeho omezenou praktičnost).
Jestli jsi to nepochopil, tak na snímku je Linea, jejíž výroba právě končí. Zde je ovšem uvedena jen jako ILUSTRAČNÍ foto! Snímek nového fiatovského sedanu bude teprve odtajněn. Co se týče kombíku na platformě (rovněž dobíhajícího) Brava, ten byl skutečně slíben (na prodloužené platformě již použité u Lancie Delta), ale nakonec na něj bohužel nedošlo. Zato nový Fiat nižší střední třídy příští rok dorazí i jako hatchback a kombi, takže nabídka bude kompletní! :-):-):-):yes::yes::yes:
mohol by prist casom aj k nam a napodobnit tak kiu rio sedan [odkaz] ... malych sedanov na nasom trhu akosi je stale dost malo... pamatam casy a nie je to tak davno co ich bolo podstatne viac a vzdy sa mi tieto kompaktne sedany moc pacili.....
osobne som uz novy sedan od ria videl nedavno pred par dnami.... jeden konkretny kus totiz uz maju u nas aj na predaj ... .... a na velkych kolesach to vobec nie je marne ;-) ... pekne spestrenie triedy :yes:
u nas boli kedysi sedany typu thalia ci polo classic alebo seat cordoba dost oblubene... je pravda ze sedan nikdy nebude mat pri nakladani batoziny tie vyhody ako klasicky hatch ale ked sa nad tym tak zamyslim..... malokedy sam osobne vyuzivam vyhodu piatych dveri .... ( teda ak zrovna neprevazam bicykel ) ale mam aj nosic na strechu takze v pohode dalo by sa tomu pomoct... a vzdy sa mi sedany viac pacili ako hatchbacky alebo kombiky..... az na par vynimiek.... uznavam ze prva fabia combi bola krajsia ako fabia sedan.... ;-)
ja verim ze oblubenost sedanov sa do europy casom opat vrati.. v usa alebo rusku ci cine su sedany moc oblubene ... uprimne im zavidim ich ponuku sedanov na ich trhoch :yes:
Pánové, jste jaksi úplně mimo. Toto je článek o sedanu nižší střední třídy, takže mluvit zde o Kie Rio či Seatu Cordoba je jaksi zcela mimo mísu... :-O:no:
Že prestanú produkovať tú zrúdu na kolesách menom Linea. Špeciálne v "taxikárskej" žltej to suverénne patrí medzi to najhoršie čo na našich cestách možno stretnúť. A pritom ti Fiat vie aj oveľa lepšie, viď činske Viaggio.
s lineou to je zvlastne.... niekomu sa paci inemu nie.... ;-) .... raz tu bol clanok o linei ja neviem .....mozno pred rokom..... a sam som sa cudoval ako tu mnohi pisali aka je to nadhera... ja osobne jej dizajn tiez nepovazujem za zrovna podareny ale to je moj nazor.... sedanov je na nasom trhu moc malo.... neviem preco... a tak kazdy sedan ktory k nam zavita mi urobi radost..... fiat ma pekny model v cine suhlas [odkaz] ... ktory by bez pochyby mohol byt aj v eu.... sam neviem preco ho neponuka aj v eu... ale to je asi na inu debatu....
Viaggio je parádne, to sa zhodneme. K nám sa nedostane asi pre to, že je navrhnutné prvotne pre Čínu, podľa čínskych bezpečnostných predpisov a podobne. Ale to už len teoretizujem, o značku Fiat sa až tak veľmi nezaujímam. :-)
A co vyjadřovaní se o lidech, kterým se líbí auta jednoho specifického koncernu, "VAGinisté"? Je úsměvné, když ty kážeš, jak by se měl vyjadřovat inteligentní člověk ;-)
Moc bych Fiatu přál úspěch s novým modelem, jsem však sám zvědav s jakými motorizacemi bude nový model nabízen? Pokud by se shodovala s 500X a tuzemské zastoupení to "nepotopí" cenou, tak by mohl mít dobře nakročeno.
osobne neočakávam nejakú veľmi širokú paletu motorizácií. Predsa len to bude model primárne určený skôr pre menej náročné trhy (alebo sa mýlim?). Na druhej strane, zase spomínaná Linea mala tuším ako prvá z Fiatov pod kapotom 1,4 T-JET, tak ktovie.
Stačila by čtveřice 1,6 E-Torq, 1,4 MA, 1,3 a 1,6 MultiJet. S takovou i když ne příliš širokou paletou by se model mohl vystačit ve většině zemích, kde se bude prodávat.
Tak Fiat konečně příjde s nějakým novým modelem, který nebude jen derivátem pětistovky! Nové auto nižší střední třídy, které nahradí sice krásné, ale nepříliš oblíbené Bravo (stísněný interiér, jen průměrný podvozek) i již zastaralou Lineu, Fiat potřebuje jako sůl. Nepochybuji o tom, že design i kvalita bude prvotřídní a vzhledem k výrobě v Turecku by mohla být fajn i cena. V české kotlině si sice většina automobilových prosťáčků stále myslí, že Fiaty jsou reznoucí křápy, ale ti, kdo se v autech trochu vyznají vědí, že spolehlivostí patří tato značka naopak mezi nadprůměr a kvalita jejich zpracování taky není špatná. Např. skvělé motory MultiAir s revoluční technikou jsou naprosto spolehlivé (nemluvě o nezničitelné řadě Fire) a Fiat ani nepostihují neustálé svolávací akce, jako některé japonské či německé automobilky. Výborně Fiate, jen tak dál, držíme palce! :-):yes::yes::yes:
Hodně se na to auto těším :-) Mám tedka momentálně Fiat Brava 1.6 z roku 1998 a ted tady asi naštvu hodně lidí >:-[] , ale oproti stejně starým Feliciím je to auto limuzína na kterém člověk nenajde ani smítko rzí a co se týče spolehlivosti tak měním jen provozní díly :-) Jestli by ten nový model vypadal jako ten v Číně, uvažoval bych o něm :yes:
No, ona ta Felicia je taky konstrukčně starší a o třídu menší ;-) V rodině jsme měli i jejího přímého konkurenta a protikorozní ochrana skutečně super, nicméně co vím tak motor (1.2 16V) a elektronika zlobily celkem často. Teď další o generaci novější se celkem drží.
Mal som rovnakú Bravu aj rovnaký ročník. Protikorózna ochrana až na prahy vonkajšie bola na svoju dobu špičková. No a výfuk, ten mohol byť lepší - trvácnejší. Inak to jazdilo výborne. On to Luki asi preto porovnáva s Feldou že istý čas stáli za nova veľmi podobné peniaze aj napriek rozdielu triedy a veľkosti.
Clio Mio. To sa pekne rýmuje. :-) Pozerám, že to Clio robili v Slovinsku už len pre africký trh. Teraz teda ostáva len Twingo a ForFour. Z tretej generácie nebola žiadna Storia? Už asi moc komplikované auto...
Hm, takže predsa sa po nábehu štvorky, tuším koncom roka 2012, ešte niekde naďalej vyrábala trojka. Tipol by som ten závod v Burse, možno už len ako kombíky.
No a ten rozdiel v celkovom počte vyrobených kusov II. a III. generácie... To bude asi spôsobené nástupom Sandera a Dacie ako takej, ktorá prevzala rolu globálnych Renaultov. Tretia generácia Clia sa mimo Európy ani nevyrábala.
Díky za zajímavou zprávu! Na evropské trhy se toto auto přestalo dodávat už před několika lety, netušil jsem, že pro severní Afriku se ještě vyrábělo :yes:
.... co si tak nějak vybavuju co o tomto autě z FCA dříve zaznělo tak to rozhodně nebude nějaká přímá snaha konkurovat Golfu, Focusu a spol, ale spíš projekt pro Turecko a podobné trhy s tím, že nějaké "lepší" verze se podívají do Evropy....
Obávám se že to konstrukčními řešeními nepřekoná ani Viaggio, což je pro Čínu zjednodušený Dart....
Každopádně o kvalitu bych se nebál a snad by to mohla být zajímavá varianta pro lidi hledající spolehlivý spotřebák za fér cenu.... Uvidíme....
Hm, zase niečo nové od Machioneho? Žijem v tom že Bravo ostane bez priamej náhrady. Namiesto Punta príde 500 plus. Túto tzv. tureckú radu vidím skôr ako lacnejšiu a technicky menej náročnú alternatívu vhodnú predovšetkým na podmienky slabšej infraštruktúry a v lepších výbavách a verziách schopnú sa uchytiť aj v zhýčkanej Európe. Nechcem tipovať, že priamo proti Dacii či C-Elysse a pod. ale celkovo by som to videl na niečo mierne nad nimi ale zase nie na úrovni triednych etalónov. Ale dajbože sa šeredne mýlim. >:D
No, a ted si predstav, ze existuje skupina lidi, co hhleda presne neco "tesne nad C-E/ 301. Nehlasi se ke zhyckanosti Evropy a chceme proste normalni, bytelny auto. S normalnima budikama, co pojede i s prasklou pojistkou... ;-)
Tak si sem dajme aj zábery na maskované auto. Áno, je to len oblepené čudo ako vždy, ale niečo by sa predsa dalo dedukovať.
[odkaz]
Oproti Dartu/Viaggiu to bude zjavne väčšie auto, s väčšími bočnými oknami. Možno je to len tureckou verziou, ale nevidím žiadne LED, takže asi sa nebudú pokúšať atakovať vyššiu triedu. No a klasika dnešných áut, menšie kolesá sa pri veľkej karosérii strácajú.
No, pokud to bude mít skutečně pravý italský design, dost prostoru a za dobrej peníz, tak o tomto autě taky budu uvažovat (ve verzi hatchback či kombík) :-):yes:
Dík za link. Čiže nástupca modelu Linea a chystané trio hatch/sedan/wagon sú rozdielne projekty, či? Ten tvoj link vyššie je ešte len čistá mula, zadok je z dosluhujúceho Grande Punta.
Z ceho tak soudis?
Pisou tam o jednom projektu, ale ze zatim nejsou zname technicke detaily a oficialne nejde o nastupce Brava.
To ale neznamena, ze ho nezastoupi.
Jen doufam, ze se to nebude jmenovat 500++, nebo tak neco. ;-)
Ale jako auto se mi to libi.
tradiční značky, které kdysi produkovaly špičková auta vysokých kategorií a závodní legendy, dneska tahají z bryndy jejich budgetové lowcost továrny typu Tofas, Dacia, VAZ apod... ;-\