Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový šéf dopravní policie chce více regionálních akcí

Dan Vořechovský
Diskuze (14)
Dopravní policii bude od září oficiálně šéfovat bývalý kriminalista Martin Červíček. Na tiskové konferenci již také představil koncepci, s níž výběrové řízení, jehož byl jediným účastníkem, vyhrál.

Na místo odvolaného šéfa dopravní policie České republiky Zdeňka Bambase, který byl z funkce odvolán 27. července, usedne 1. září náchodský policista Martin Červíček. Do konce srpna bude Červíček dopravní policii řídit jako pověřený ředitel. Ač se do konkurzu na nového ředitele mohlo podle náměstka policejního prezídia Ivana Bílka teoreticky přihlásit až několik stovek policistů v řídicích funkcích, byl nakonec jediným účastníkem právě Martin Červíček.

Martin Červíček slouží u Policie ČR sedmnáct let a naposledy to dotáhl až na šéfa kriminální policie ve východočeském Náchodě. Zkušenosti má Červíček také z působení u cizinecké policie.

Nový šéf „dopraváků“ představil podle policejního prezídia koncepci, která vedení české policie zaujala. Červíček již sám prohlásil, že chce upustit od pompézních celorepublikových akcí typu Kryštof a věnovat se spíše regionálním akcím. Podle Červíčka by měly o místních bezpečnostních akcích do budoucna rozhodovat samotné regionální útvary policie. Červíček rovněž slíbil, že policie bude mnohem více kontrolovat silniční dopravu na místech, kde dochází k nejčastějšímu porušování předpisů či k nejtragičtějším nehodám. Policie se podle něj více zaměří také na kamionovou dopravu.

Kromě represe by se měla dopravní policie pod Červíčkovým vedením zaměřit také na prevenci a na boj proti korupci u dopravní policie. Prevence bude spočívat ve větší spolupráci s orgány státní správy, avšak podrobnosti Červíček nesdělil. Červíček nebyl konkrétní ani v otázce boje proti korupci. Jedním z možných řešení je však podle náměstka policejního prezídia Bílka to, že by policisté pokuty nevybírali v hotovosti. Bezhotovostní platbu pokut navíc dlouhodobě prosazuje také ministr vnitra Ivan Langer.

Červíček si rovněž nechá provést analýzu vytíženosti dopravních policistů, která bude souviset s požadavkem předchozího šéfa dopravní policie Bambase na posílení této policejní složky. Podle dřívější Bambasovy analýzy by dopravní policie potřebovala ještě zhruba 1 200 policistů.

Dan Vořechovský
Diskuze (14)
23. 8. 2007 08:33
Re: Kontrola, represe, prevence...
Člověče, já tam píšu o věcech souvisejících a silnice a jejich značení jsou jenom jednou z nich. Možná jste vypustil prostředek příspěvku, páč silnicí končím i začínám, ale jinak jo. Pár opravených úseků se tu najde a hovada taky, to jsem nikde nepopřel, jenom jsem srovnával. Já vím jak jezdím, vím jak jezdí ostatní a nesvaluji vinu jinde. Vytahujete tady norsko. Severské státy jsou v tomhle druhý extrém a tedy srovnání s českem je naprosto mimo. To je jako byste je chtěl třeba srovnávat s Italy. Úplně jiná mentalita.
Víte, nemůžete začít zkoušet a známkovat prvňáčka, pokud jste mu neukázal školu, nedal mu knížky a dlouho předtím ho neučil, nejenom číst a psát, ale taky se chovat. A přesně tak to tady funguje.
Takže Berane, nikdo tady nepopírá to, že je to v lidech, chci jenom říci, že za minimálně 20% nehod můžou i jiné okolnosti, než jen řidičská bezohlednost. A těch 20% je kolik? 200 možná víc životů? I kdyby to bylo 10%... A ve všech těch návrzích jak zlepšit situaci na českých cestách mi chybí jakási komplexnost, řešení A-Z. Tam je vyňato pouze M, P a Z a to je všechno. Tobě to stačí? Mě ne! Mě tedy ne!
Já jsem pro represe, tvrdé represe, ale jak nám tady ukazuje současný stav, bez výchovy a vymýcení korupce jsou represe neúčinné! Ty vyhovují jenom tady těm 70/40 jak píše kolega, kteří pak mají plnou hubu stejně nekónkrétních keců s odkazem na tu jednu silnici, po které tak často jezdí. Až za rok ohneš v díře 2x disk jako já (nejezdím jenom za světla a nejedu 70 tam kde je 90), tak budeš mluvit a psát jinak. A to, že jsem měl 2x na mále s nehodou v posledním týdnu, také nebyla moje bezohlednost, bohužel.
Takže pojďme a začněme u písmene A a za 10 let budeme mít polovinu nehod na cestách. Jestli si někdo myslí, že jeden zákon vyřeší za rok mentalitu a letité návyky 60% lidí, tak se i při postihu zastřelení na místě prostě mýlí. Pak tady budeš moci jet svých 70 a držet audinu na 10m za sebou a ještě se budete na sebe usmívat v zrcátkách.
P.S. dobře by si se hodil k našim politikům, ti mají v podstatě stejně jednoduchý názor.
22. 8. 2007 13:35
Kontrola, represe, prevence...
úprava zákona atd. atd. atd. vše se točí jenom kolem těchto prázdných pojmů, občas se pod tlakem veřejného mínění objeví někde pár radarů, ale ve skutečnosti, ve skutečnosti se neděje nic. Pouze se prázdně tlachá. O těchto věcech rozhodují lidé z kanceláře + parta odborníků z vysokých škol a zástupců autoškol, nicméně lidé, kteří natočí vesměs pár tisíc kilometrů kolem komína a nevědí co se děje na skutečných cestách. Jo a semtam na ně přitlačí Česmad, aby si uhájil svoje kamiony a jsme tam, kde jsme byli.
Že by však někdo chtěl začít z druhé strany, té bližší řidičům, že by se někdo začal zajímat o stav cest, jejich řádné značení, udělal si analýzu o tom, kde jsou zbytečná omezení nebo kde například chybí, jestli jsou dobře a řádně značeny opravy silnic, jestli jsou tam omezení i v době kdy k opravám nedochází atd. Jak je vysekaná tráva kolem cest, vyčištěné strouhy, ostříhané větve atd. atd.
Když půjdeme k autoškolám, zřejmě by se pánové hodně divili, kdyby si nasadili a monitorovali svoje lidi u té tzv. výuky. Možná to jenom nechtějí vidět a vědět, přeci jenom je to další silná skupina. Počítám, že 2/3 autoškol by velmi rychle přišly o licenci.
Jak jsou podporované státem či ministerstvem nástavbové kurzy nad autoškoly? Má například řidič po absolvování takového kurzu možnost odečíst si ze svého bodového konta? Je nějaká motivace, abych si zaplatil 5 či 10tis za to, že se ze mne někdo pokusí udělat lepšího řidiče?
Máme nejdražší dálnice v evropě. Jsou však bezpečnější, mají modernější informační systém, jsou z lepšího asfaltu, který například lépe odvádí vodu? Nevím o tom.
Jedno souvisí s druhým a je potřeba to řešit komplexně. Vybudovat odpovídající infrastrukturu a zázemí a podhoubí pro výchovu, ne plýtvat vznešenými výrazy. Pak pojďme a jebejme ty prasata za volantem, kterým to nestačí.
Najezdím ročně asi 30tis km po Slovensku, dalších 20 v česku, takže myslím, že mohu porovnávat. Právě například v péči o cesty a jejich okolí jsou Slováci mnohem dál a musí to mít na něco vliv, když jezdí podstatně víc jako hovada než my, přesto jsou v nehodovosti na počet obyvatel na tom lépe než my...
A já například na motorce jezdím mnohem raději na Slovensko. Když spravují cesty systémem tekutina-kamínky, tak jako u nás, je to vždy označené, stejně jako další nerovnosti a povrch cest je většinou rovněž někde jinde. Při poslední projížďce po našich cestách jsem se na nerovnosti před zatáčkou, která nebyla na první pohled rozeznat vznesl a dosed až na nádrž a den na to mi jedna nerovnost vyrazila řídítka z ruky. Naštěstí jenom z jedné. Nemohl jsem ji vidět, neb přede mnou jela auta. Ale kdy mě naši cestáři uloví, je zřejmě podle toho jenom otázka času. Pak napíšou, že jsem nepřizpůsobil rychlost jízdy povaze a stavu vozovky.... Za to se dá přeci schovat všechno, ne?
:yes:
22. 8. 2007 12:43
Re: oprava
Díky za upozornění, je to opraveno.
22. 8. 2007 12:25
ja bych chtel
já bych chtěl aby městská policie nemohla měřit nechala to státním a staral se o tom aby nepřizpůsobivý občané nekradli nedělali bordel a člověk se nemusel bát v noci jít ven , aby se místo měření na dlouhých rovných úsecích kontrolovalo dodržování bezpečné jízdy jak u kamionů tak osobáků a i motorkářů , aby ... no chtěl bych toho moc ... přeju novému vedení hodně úspěchů v boji s nehodovostní neukázněností řidičů, papírováním , starými zvyky v pčr a tak ... já vim chci toho moc :-(