Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový šestipruhový úsek dálnice mezi Lipníkem n.B. a Bělotínem

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Významný pozitivní dopad na dopravní situaci na Moravě a na místní ekonomiku bude mít nový úsek dálnice D1, který slavnostně ŘSD otevírá 25. listopadu 2008.

Dokončením tohoto 16 km dlouhého úseku je již více jak polovina projektu D47 v provozu a je to další důležitý krok ke spojení mezi Ostravou, Brnem a Prahou.

Projekt dálnice D47 (Lipník n.B. – Ostrava) se v mezinárodním ohledu začlení do transevropského tahu směr sever-jih (Polsko – Rakousko), v celostátním měřítku se stane důležitou součástí páteřní dálniční sítě, která umožní kvalitní dopravní připojení průmyslové ostravské aglomerace na vnitrostátní dopravní síť, a tím se vytvoří podmínky pro další hospodářský a podnikatelský rozvoj tohoto regionu. Dálnice D47 bude od okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů.

„Otevřením uvedeného úseku se celá dálnice D47 dostává za polovinu celkové výstavby, protože v provozu je již 44 km z celkových 80. Jde o předposlední krok před napojením samotné Ostravy. Nicméně už nyní výrazně pomůže – především v celkové rychlosti jízdy, neboť se řidiči vyhnou městu Hranice a dalším místům, kde docházelo ke zbytečným zdržením provozu,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Ve smyslu koncepce dálniční sítě České republiky bude úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín tvořit průplet dálnice D1 (od Brna) a rychlostní silnice R35 (od Olomouce) na jedné straně a dálnice D1/D47 (na Ostravu) a rychlostní silnice R48 (na Frýdek-Místek) na straně druhé.

Vedle ekonomického a dopravního přínosu je úsek zajímavý také svým technickým provedením. Jde o šestipruhovou dálnici, která řidičům poskytne maximální komfort při cestování. Na úseku je realizován zahloubený a přesypaný tunel, jenž převádí místní komunikaci, plynovod a Drahotušský potok. Počet mostů dosáhl počtu 25. Stavba zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky (výjezdy) Lipník nad Bečvou, Hranice, dálniční křižovatka Bělotín a Bělotín. Součástí stavby je také cca 2 km dlouhý přivaděč Bělotín, kterým je D1 napojena na rychlostní silnici R48 od Frýdku-Místku.

Úsek dálnice Lipník nad Bečvou – Bělotín se stavěl od prosince roku 2004 do listopadu 2008, má délku 15.588 m a stál 7,01 milardy Kč bez DPH.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
28. 11. 2008 14:43
Re: šestiproudá dálnice
Modra Octavia... ;-)
Avatar - chlapecx
27. 11. 2008 09:59
Re: šestiproudá dálnice
když ona jim ta felicie nebo fobie HTP víc nejede víš?
26. 11. 2008 23:34
Re: šestiproudá dálnice
Tak kolem Brna je situace na D1 uplně na.. ani nechci říct na co. Přijde mi trochu blbý když se po dálnici přes den jezdí 60 km/h v jedné velké koloně. Tady by osmiproud fakt přišel vhod.
Nejlepší bylo když spravovali úsek mezi dálnicí na Bratislavu a rychlostní silnicí na Vídeň, když svedli provoz do dvou pruhů tak tam vznikly hned na novým alfaltu takový koleje, až se divím, že se tam ještě nikdo nevysekal. ;-\
26. 11. 2008 16:11
Re: šestiproudá dálnice
Uz je ozkouseno i s PCR, ja dodrzuji rychlost, vykyvy rzchlosti v levem pruhu me nezplnomocnuji snizit svou rychlost take. Panove byli velmi rozumni, sami maji ten samy problem. Navic je potreba nekterym ridicum ukopat zpetna zrcatka, nepouzivaji je, takze pouze zvysuji aero odpor, spotreba a tim padem i ostre sledovane emise.
Nerad bych se mylil, ale navic se mi zda, ze PCR se na dalnicich specialne chova velmi korektne a resi plynulost provozu i kontrolu rychlosti zpusobem, proti kteremu nelze mit namitek. Zasadne je vidim v pravem pruhu jedouci rychlosti okolo 120km/h...zadne zbytecne zastavovani, zadne udrzovani 130-ky v levem pruhu. Musim to zatukat, ale dalnicni policisty beru jako upgrade tech ostatnich. ;-)
26. 11. 2008 15:39
Re: šestiproudá dálnice
Nejsem priznivcem podjizdeni, ale pokud vidim, ze se sinou dva proudy vlevo a vpravo je volno, jedu 130 vpravo, co ja muzu za to, ze oni zpomaluji?