Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový vlastník Fiskeru chce s elektroauty konkurovat Tesle

Michal Fokt
Diskuze (4)
Čínský miliardář Li Guangiu koupil zkrachovalý Fisker a teď jej chce přeorientovat na výrobu elektroaut a konkurovat značce Tesla.

Společnost Wanxiang Group Corp., specializovaná na výrobu komponentů pro automobilový průmysl, kterou vlastní čínský podnikatel Li Guangiu, jehož jmění s odhaduje na 3,1 miliardy dolarů, se za sumu lehce pod 150 milionů dolarů stala novým majitelem automobilky Fisker. A má s ní velmi ambiciózní plány.

Wanxiang se už na domácím trhu zabývá výrobou dopravních prostředků, konkrétně elektrických autobusů a plánuje pro Fisker Automotive podobné zaměření - na elektromobily. Fiskeru příliš nevyšla sázka na plug-in hybridní vozy a přestože stávající technika u značky ještě nějaký čas vydrží, cílem je učinit z Fiskeru významného výrobce luxusních elektromobilů.

S tímto plánem dobře ladí i loňské převzetí další americké firmy A123 Systems, zabývající se výrobou Li.Ion akumulátorů a Li se tváří odhodlaně - do Fiskeru, respektive Wanxiangu hodlá pumpovat peníze, dokud nebude projekt úspěšný. Pokud by se to nepovedlo jemu, bude prý v tomto úsilí pokračovat jeho syn a pokud ani on neuspěje, pak jeho vnuk. Krásná práce...

Wanxiang, u něhož je v Americe zaháčkovaný i "nesmrtelný" bývalý šéf GM Bob Lutz, je vlastníkem bývalé továrny GM v delawarském Wilmingtonu a právě tam budoucí EV i plug-in hybrid Karma hodlají vyrábět. Kdopak jim na to asi bude dávat pozor... Později ovšem Wanxiang chce vyrábět Fiskery v Číně. Zatím není jasné, jestli "také v Číně" nebo prostě "v Číně". Tím by značka získala z hlediska výrobních nákladů značkou konkurenční výhodu oproti Tesle, které chce se svými produkty konkurovat. Jisté naopak je, že skončí výroba Karmy ve finském Valmetu.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - dolfi
21. 5. 2014 23:03
další blázen
;-)
20. 5. 2014 21:20
Re: Pro mě za mě
Od te doby to udelalo docela pokrok :yes:
Avatar - Typhoon
20. 5. 2014 19:45
Re: Pro mě za mě
Již jako dítě jsem jezdil autem čistě na elektřinu. Byla to Tatra 603, vínové barvy. Ujelo to docela velkou vzdálenost. Jak by taky ne, baterie byla na 4,5V, tzv. plochá... ;-)
Avatar - flyboyeda
20. 5. 2014 19:03
Pro mě za mě
konkurovat německým prémiovým značkám nebude, na ně se nechytá