Nový Volkswagen Beetle oslovuje víc mužů než předchozí model
Volkswagen New Beetle oslovoval mnohem více žen než mužů, vedle samotných tvarů karoserie za to nepochybně mohla i ona „slavná“ vázička na květiny v interiéru. U aktuálního provedení Beetlu si ale vedení VW řeklo dost a zatoužilo, aby si auto kupovalo více mužů. Zatím se to daří, 43 % amerických zákazníků, kteří si vůz od loňského září koupili, byli muži.
Loni v prosinci si dokonce celou polovinu v USA prodaných Brouků koupili muži, což je velký nárůst oproti předchozím rokům. V prosinci 2010 si z celkového počtu prodaných New Beetlů jen 29 % exemplářů koupili muži.
Další americké pány má od letošního léta lákat dieselová verze Beetlu, která bude mít pod kapotou motor 2,0 TDI o výkonu 103 kW a maximálním točivém momentu 320 Nm. Volkswagen tvrdí, že 70 % zákazníků, kteří si od loňského ledna do letošního února pořídili vůz s označením TDI, byli muži.
Podle serveru Edmunds, zabývajícím se automobilovým trhem, patřil Beetle v roce 2011 ve Spojených státech mezi automobily s největším podílem zákaznic. Pouze kupé-kabriolet Volkswagen Eos a crossover Nissan Rogue si americké ženy vybíraly častěji.
Volkswagen Group se chce do roku 2018 stát největší automobilkou světa a i díky tomu chce oslovovat co nejvíce zákazníků. Aby si aktuální Beetle kupovali také muži, dostal vůz agresivnější postoj, roztomilost New Beetlu zmizela. Proto má nynější Beetle tu opticky sníženou střechu ve stylu hot rodů, proto ty příplatkové polepy na dveřích ve stylu Porsche.
Američtí analytici však tvrdí, že i přes tyto změny bude aktuální Beetle i nadále oslovovat spíše ženy než muže. Jedním dechem ale dodávají, že to rozhodně není na škodu. Volkswagen totiž zajisté nechce přijít o skupinu, která předchozí New Beetle kupovala a u které je tak předpoklad, že si koupí také současné provedení.
Sám Volkswagen prohlašuje, že není nic špatného na tom prodávat holčičí automobil, chtěl by ale, aby byl Beetle spíše autem pro obě pohlaví.