Volkswagen uvolnil první oficiální snímky nového sedanu, jenž se v Americe jmenuje Jetta a v Evropě si nechává říkat Bora. Co se změnilo proti předchozí generaci?
Takto by mal vyzerať moderný americký sedan. Ale som len Európan, takže ťažko povedať či bude mať v USA úspech. Zboku to vyzerá aj na slušný batožinový priestor...
Pekné?????!Podla mna to moc slavne neni. No, Jetta (Jetta, Vento, Bora) mala v USA vzdy velky uspech (vacsi nez Golf, hatchbacky su v USA okrajovy segment), takze toto bude tiez OK. Skor by som sa obaval Europy - tu ziadny kompaktny sedan od VW moc vodu nenamutil. Predaje tu kontinualne klesali, aj preto sa bude Jetta/bora vyrabat v Mexiku a sem sa bude iba dovazat. Aj preto to je uz iba Golf sedan, a nie samostatny (karosarsky) rad (ako bolo Vento a minula Bora). Rovnako ako sa v EU nevyraba Polo Classic a dovaza sa iba z Brazilie. Inak minule som cital studiu a v EU stale klesa dopyt po sedanoch dolnej triedy (napr. Fabia sedan, Polo Classic) a nizsej strednej triedy. Ako tak sa este drzi juh, stred, vychod Europy, a balkan a Turecko (asi je to tym ze ludom co nemaju na nieco vacsie to dava pocit....serioznosti(?)). Ale celkovo tento segment umiera.
Pretože sedany a la Fabia sú hnus. Tuto to konečne začína vyzerať na pekný prechod dozadu. Naviac celé auto pôsobí usadenejšie než Golf V, z ktorého sa pomaly stáva van (podobne ako pri 307-ičke).
V prehlade 30-ch aut po 3-ch rokoch prevadzky VW skoncili na super 29-tom mieste.Su to smejdy neuveritelnej nekvality a kazdy kto to kupi musi byt chory.mexicania to tu kupuju,ale pri tych cenach aj to prestava.Aj ich service je ratingovany ako najhorsi v USa uz roky.Tak si mozu nechat v mexiku!
Mám VW BORU už dva roky, ale žiadné väčšie problémi som s ňou nemal. Neviem kde chodíš na také infomacie, ale hlavne Bora v europských testoch obstala velmi dobre. Nechala za sebou aj také značky ako BMW 7, O Značkách Citroen, Peugeot ani nehovorím. S tvojimi vedomasťami o autách si asi kúp staručký Olcit a ten ti asi poslúži.
moderní americký sedan??? nevím, jak to chápat. asi je to provokace nebo úlet. tohle je jen golf s připlácnutým zadkem alá paheton. nemá v sobě nic z elegance amerických sedanů. ani bych to po něm nechtěl. při velikosti nižší střední toho ani docílit nešlo, takže bych ho za to normálně nekritizoval, ale první příspěvek mě k tomu donutil.
Kéž by takhle vypadaly evropská auta ze začátku 90.let Park Avenue je model 97 (nástupce už se chystá) a na jeho Head-up Displej se BMW zmohlo až letos. Takže pokud správně počítám, je Buick 7 let napřed před BMW
Re: Tohle je vazne nechutna reklama americkym tragediim
ale 20 let pozadu v kvalite zpracovani a neslysel jsem, ze by ty americke "auta" byly nekdy osazovane tak kvalitnimi motory jako ma BMW Motorar. Jdi kvakat na rybnik! Ten displej ma fakt velkej vliv na jizdu, liny americani nechtej cumet do kaplicky
A kolikpak se asi prodava amerik po Evrope, pane Chytry?
tak kvalita jo? JD Power VDS 2004: Buick 187poruch na 100vozů za první 4 roky provozu. BMW: 264poruch. Audi 295, Mercedes 327.
(zdroj: [odkaz] ) zpracování sice měřit jde jen těžko, ale takový mezery nad světlometama jako má nový Golf/Bora rozhodně Buicky nemají. A co se týče podvozků....odpružení McPherson mi nezní moc německy. Asi se němci nechali rádi poučit, co se týče podvozků za oceánem. A stejně tak jako Audi, které teď začíná vyvíjet vlastní napodobeninu magnetoreologického odpružení Cadillacu. USA bylo vždy #1. Němci jen kopírují s mnohaletým zpožděním. Němci nevymysleli vůbec nic.
Kratce: Vubec neodpovidas na tema, ale uplne uhybas!! Vis, co je to JD Power? Kecy, a velke! Oni totiz hodnoti podle amaterskych zakazniku!! A v tom je sakra rozdil! Koupi-li si American prave drahe evropske auto, peclive je sleduje a s kazdou malickosti jede do servisu, naopak na levne auto domaci vyroby uz takhle prisny neni, leccos odpusti! Rika se tomu teorie ocekavani. A navic, spis je to ukazatel, jak se ktery vyrobce zlepsuje spise nez jak "kvalitni" auta produkuje.
Ale urcite tyto tabulky nezatracuji, zvlast kdyz je vyplnuji nacionalistycky amishi, jezdici v jinych podminkach nez my tady.
Rozmlouval jsem s prodejcem od Chevyho (Bethesda, Wisconsin Ave., Maryland konkretne), ackoli sam American, rekl, ze od Evropy a Asie se oni (Americani) maji co ucit! V oblasti kvality zpracovani nejvic. A ja mluvim o kvalite vnitrniho ZPRACOVANI! Jednak interiery jsou velice nekvalitni, neustale neco povrzavalo a mezi sparami byli pomerne velke vzdalenosti, tlacitka sly ztuha, pouzite materialy v interieru zatracene nehezke.
Uz vice nez 100 let se jezdi v automobilech bez nejakeho headup displeje, takze jaka bezpecnost???
Amici sou liny, proc myslis, ze je tam tolik mexikanu a vselijaky barevny verbeze??
A konecne, zavrsim svůj dlouhy clanek otazkou z predchoziho prispevku "A kolikpak se asi prodava amerik po Evrope, pane Chytry?"
já vůbec neuhýbám. jak jsem měl sakra z tvého předchozího příspěvku zjistit, že mluvíš o zpracování interiéru? ha? a k tomu interiéru teda: tlačítka jdou ztuha?! to už mi zavání nějakou chorobnou averzí, takovýhle blábol. znám pěkné americké interiéry, i nehezké (hlavně u levných značek), taktéž i u evropských aut. a k těm prodejním číslům v Evropě: v Evropě jdou na odbyt ty největší šunty. i v rámci evropských značek uznávám právě ty, které se paradoxně prodávají nejméně: Jaguar, Saab. Takže: Evropani kupují šunty a kvalitní auta hrají v Evropě okrajovou roli. 2)VDS od JD Powera není založen na subjektivním hodnocení zákazníků, to je CSI (Consumer Satisfaction Index). Tohle je jen a jen počet poruch zjištěných v odborné síti servisů. 3)jaká bezpečnost s HUD? taková, že nemusíš přeostřovat mezi kapličkou a silnicí! to není o luxusu, to je o rychlosti reakcí a tudíž i bezpečnosti v kritických situacích (je to technologie převzatá z nadzvukových stíhaček). Co se týče spolehlivosti, nikdo nemá na Lexus,Infiniti,Acura. Ale Buick a Cadillac jsou hned za nima a navíc mají vždy inovativní technologie (airbagy, ABS, HUD, noční vidění, magnetické odpružení, automat, cruise control, satelitní autorádia, satelitní automatické volání pomoci k nehodě (OnStar), adaptivní nárazníky, etc. To všechno pochází od nich!
OK, moje priority jsou 1.Motor 2.Jízda (my favs BMW a Honda)cili si na vybavu mnoho nepotrpim, ze seznamu vybavy ocenim airbagy, ABS a v zime 4x4, vic fakt mit v aute nemusim. Takze asi tak, proc nerad ameriky (ovsem vyjma Cadillacu CTS nebo jak se oznacuje - to je opravdu velmi vydarene auto a...pickupů hlavně Dodge Rama a F350ky). A pak, zustanu u interieru - super ho ma Lexus (vlastne vsichni lepsi Japove - Infiniti a Acura), MB a VW, A4 je takovy pozlatko, na palubku 3 jsem se moc nekoukal, cihal jsem akorat na otackomer. Frantici jsou des, Modus je celkem pekny auto, ale kdyz jsem videl intros, tak jsem ho okamzite zavrhl. Nemam rad vyhulenosti typu Renault, ale strohe palubni desky ala VW, eleganci od MB a krasu Japu. K jizdni ergonomii - kdyz jedes v Audi pak sednes do VW do Skodovky odpada ti hledani a zkouseni spinacu, vse je tam kde ma a jde to hladce.
Pro me ameriky symbolizuji svobodu, pohodovou jizdu, spoustu mista, nadherny zvuk a silu ale taky nergonomicnost, pomernou hlucnost, naprostou nevhodnost ke sportovni jizde. Nerikam, ze jsou spatne, ale ne pro me...
Oceňuju, že jsi začal pozitivně. Mě to taky nebaví se navzájem urážet. Je pravda, že americké luxusní limuzíny nejsou tak sportovně orientované, jako ty německé. Ale myslím si, že americká sportovní auta jsou dobrá i podle sportovních měřítek. Jen s tou hlučností bych si dovolil nesouhlasit. Americké limuzíny jsou velmi tiché (i když i v tomhle je prý překonává Lexus a spol).
J.D.Powers je velmi seriozna nezavysla institucia a pozri si,kde tam koncia VW! Su to braky mal som 2 Passsaty a jeden horsi od druheho.Veci co sa kazia na japoncovi vydrzia 15 rokov,uplne trivialne a service je zufaly vsade.
Ja som skôr narážal na môj subjektívny pocit z dizajnu. Mne sa skrátka americké sedany veľmi neto a naopak táto Bora je selkom fajn. V tom som videl ustrnutie v 90.-tych rokoch.
no co se týče třeba dlouhých přídí a zádí, které evropské automobilky stále více opouští....já budu mít rád v tomhle směru zastaralý design. ale je to věc vkusu.
Práve mne, podobne ako Cynikovi, nešmakuje žiaden americký sedan. Toto sa konečne ponáša na pekné auto a myslím, že aj v EÚ bude úspešnejší než stará Bora.
Viem, že sa tu asi všetci posere.te ale si myslim že to neni nič moc. Je to len Octavia s kabato VW. Naviac sa vyraba v Mexiku... nič osobne proti ním nemám9prave naopak burritos a tequillu milujem) ale nemecke "ľudove auto"(prekl. na VW) by malo byť vyrobene v nemecku. A hlavne pri tej cene. Podľa mňa to neni nič moc-Golf sedan. A v europe sa predava lacnejšia Octavka takže to aj tak nema šancu
Teda ty si asi raňajkoval ftipnú kašu čo? To auto nevidelo O-2 ani z rýchlika a čo sa týka výroby... To by museli všetci nemci vyrábať len autá aby ich mohli predávať v takom objeme akom ich predávajú a myslíš, že by si stál Golf to čo stojí teraz? Je "lacný" lebo sa robí v Bratislave kde na platy dajú polovicu z toho čo dajú nemcom a pritom kvalita tam vyrobných áut patrí medzi najvyššiu zo všetkých tovární. Apropoo, Marko, odkiaľ berieš, že Polo Classic je z Brazílie? Robí sa v Španielsku na rovnakej linke ako Seat Cordoba...
otázkou zůstává, zda by jí někdo koupil. škoda je značka pro Indii,Čínu,Ukrajinu a východní Evropu. Teď asi začnete řvát o úspěších v prodeji v západní Evropě ale proč se neprodává i v USA a Japonsku, když je tak dobrá?
Derick, ty si v tych vyrobach trosku zaspal: Golf sa uz v Bratislave nerobi dost dlho. V case ked bola predstavena aktualna generacia tak sa dorabala uz iba verzia R32. Ostatne sa uz nevyrabali dost dlho. V sucasnosti sa tu vyraba iba Polo (ibizu stiahli spat do E), Touareg a kastle na Cayenne. Od jesene 2005 bude Audi Q7. Polo Classic sa vyrabalo na rovnakej linke ako Ibiza/Cordoba v minulej gen. Aktualna sa uz naozaj vyraba iba v Brazili.
Neviem ale ta Bora sa mi akosi velmi nepaci. Ma to taky lacny tajwansky dizajn. hm, no ale taketo auta sa prave v USA kupuju, takze z tohto pohladu to vo volkswagene odhadli, no podla mna v EU bude nova Bora tahat za kratsi koniec. Napokon, ani stara Bora toho vela nenamutila
jo ale v USA ma neco takoveho obrovsky uspech - jeto nejprodavanejsi evropske auto prodava se 2,2 Milionu kusu! V evrope by male auto z velkym kufrem nemelo smysl