Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Crafter přichází na český trh. Co nová velká dodávka nabízí?

Zájemci o nového craftera si mohou vybírat z pohonu předních, zadních i všech kol. Vedle manuálu je k dispozici i osmistupňový automat.
Zpět na článek
14. 4. 2017 10:54
14. 4. 2017 15:40
13. 4. 2017 18:16
hm, takže zase zustaneme na ivecu :D
...škoda, že VW neví, jak vyrobit velkou dodávku. Designem a retušovanýma fotkama to jistě nebude. Poslední opravdu dobrý velký dodávkový auto od VW bylo LTéčko. Sice hnilo, ale jezdí doteď a to už má natočeno přes milion! Jediný takhle odolný auto umí už jen IVECO se 3-litrem. Tahle německopolská designovka je sice hezká na pohled, ale jestli se bude s*át jako současný Crafter, tak hodně štěstí těm, co rádi platí za servis a víc času stráví právě tam, než na cestách. A ten motor, toe výsměch. U dodávek více než kde jinde platí, že objem prostě ničím jiným nenahradíš. Minimálně na životnosti motoru je to znát jako svi*ě!
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2017 18:46
Kdo vlastně kupuje Craftery?
Nadává na ně snad každý firma, která je má/měla. I tomu levnýmu Fiatu Ducato může říkat pane....
Rozbalit vlákno
18
13. 4. 2017 22:10
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Už to nie je prezlečený Sprinter?
14. 4. 2017 10:26
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Sprinter jo podobně výhodná koupě. Poslední roky je rychle reziví, nadměrně se opotřebovávají nápravy, měnili jsme předčasně olejové čerpadla. A hlavně je sakra drahej. Dospěli jsme postupně k tomu, že ideální koupí je asi Master, zkusíme teď stávající generaci Daily. Na "lehké" ježdění používáme Ducata. Se stávající generací máme najeto 110 000 a zatím jsme měnili olej. Za ty prachy se vyplatí, pokud vydrží 250 - 300 000 km a pak se s ním klidně rozloučím a koupíme nové.
Avatar - speedfred
14. 4. 2017 12:45
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
S Ducatom chodíš na olejový servis po 45.000km,ale si to skrátil?
A čo tie nové Hyundaje,má už niekto s nimi nejakú skúsenosť? Občas ich už vidno na cestách.
14. 4. 2017 13:14
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Rozhodně zkrátil. Nechápu, kdo to vymyslel. Máme myslím zkráceno na 20 000 km (možná 25 000). Přesně nevím, protože máme pouze jedno Ducato. O Hyundai jsme uvažovali, ale v našem okolí není solidní dealer. Jsem ze Zlína a minimálně v době, kdy jsme dělali největší nákup, mi bylo řečeno, že jim dodávky zatrhli a prodávat je do odvolání nebudou. Logiku toho nechápu. Prostory mají, dokonce se jedná dle Hyundaie o

"první prodejní místo v České republice navržené a postavené dle nového celosvětového korporátního designu"

Edit: První výměnu jsme měli po 5000. Zároveň prvních 10 000 jsme jezdili na Vervu diesel.
Avatar - speedfred
14. 4. 2017 13:21
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
V Ducate som aj ja skrátil olejový servis,45000km mi príde celkom dost.
Jedna firma (občas spolupracujeme) prešla so všetkými autami k Hyundaju.Manažment jazdi s nimi doteraz,ale na stavby si vydupali naspäť Ford Transit (vraj sú naj). Je pravda ze v tej dobe ešte neboli tieto nové dodávkové Hujdaje.
14. 4. 2017 13:51
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Já bych se jich nebál. Přece jen Hyundai umí tanky, kamiony a osobáky, tak proč ne dodávky. Co mi vadí, jsou balíčky výbav. Pokud chci mít odpružené sedadlo nebo obyčejnou manuální klimu, tak je třeba vzít výbavu "Comfort" a pro nás zbytečně výkonný motor (125 kW). Faktem je, že pro někoho je tohle naopak velké plus.
14. 4. 2017 15:38
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Oficiálny interval podľa servisnej knižky je 45000km. Náplň má 6 l ak mňa pamäť neklame. Ja mením každých 20k km :-)
14. 4. 2017 17:43
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Možná to vypadá, že lobuju za Italy, ale my jsme před cca 3mi lety měli napůjčované dodávky snad kromě Opelu (což je stejně renault) a mimo (pažouta a citrona) bo vyjma motoru je to stejně Fiat všechny dodávky. Vzhledem k tomu, že jsme potřebovali vyměnit dlouhá eLtéčka, měli jsme ty nejdelší varianty. Co nás šokovalo ale byl fakt, že i když jsme vzali VW/MB se silnějším odpružením, plavalo to jak ***, naložená tuna tahal zadek po zemi. Už když VW/MB jsme přejímali, vypadali prázdné jak naložené. Nakonec jsme ale vybrali IVECO Daily s 2.3 a 3.0 s manuálem, ted poslední 3 máme s HiMaticem (automat) a nemůžeme si stěžovat Ba dokonce s tím HiMaticem se jezdí za stejnou či lepší spotřebu než s manunim 6ti kvaltem. Ono tech osm stupnu je proste znat. Zatím jedna nalítáno 220000 na delší trasy a dvě jsou 12m3 (takze ty kratší) mají nalítáno cca 140000 spíše rozvážkový provoz a naprosto v cajku. Narozdíl od všech ostatích plechovek je Dailyna na rámu a je to *** znát když je naložená. Nekroutí se. A tří litr je prostě famózní motor. O tom si MB/VW může nechat zdá. Jediný co je u Iveca prostě v pi*i je to, že poměrně často měníme žárovky >:D Ale jinak pohoda.

Navíc ten novéey model (vytlemena maska s úzkými světly) se moc povedl co do pohodlí. Stará Daily moc pohodlná ani prostorná pro ridiče nebyla, tohle je uplne jiny. Jo a to jsem zapomněl, u Sprinteru jsme ještě v době zápujčky měnili převodovku >:D se nějak prý nepovedla nějaká celá série či co. A taky nám měnili střechu (tu hnusnou laminátovou). Tohle se mi na Ivecu líbí prostě víc. Rám a celoplech kastle se vůbec nekroutí, nechápu, kterey blby na dlouhý dodávky nahoru vymyslel laminát :/ Každopádně pokud má někdo zájem podělit se o zkušenosti s Ivecem, klidně :-)

BTW teď jsme měli v zápůjčce Hjondéé H350 a až na tu dementní cenu, která atakuje mnohem větší a vybavenější Daily jsou ty auta docela v pohodě. Jen naložená poměrně plavou :-(
Avatar - speedfred
14. 4. 2017 19:57
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
To Iveco máš do 3,5t alebo viac?
Automat bude asi hydromenič?
Do budúcna ked budem kupovať další valník tak by som najradšej automat.
Ja som nehával domontovať vzadu aj vzduchové vankúše pre "istotu"
14. 4. 2017 20:47
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Využil jsi ty vzducháče v reálném provozu? Není to právě levné...
Avatar - speedfred
14. 4. 2017 21:09
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Občas na stane,že troska preložíme a aspoň tie péra nie sú rovné :-! keď sa to dofúkne.Dofukuje sa to ale manuálne,žiadna automatika.
stálo to myslim 30tis Kč
Avatar - wakantanka
14. 4. 2017 21:36
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Predpokladám, že Dailyny máte vzadu s dvojmontážou. Tie ostatné čo ste mali ju mali tiež či single? Tam môže byť pes zakopaný keď to plné pláva.
15. 4. 2017 10:25
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Daily s dvojmontáží máme jenom jednu a to kvůli tomu, že ji vědomě přetěžujeme, nicméně jen papírově. Vzali jsme maxi objem ložné plochy ale pětitunku a tu jsme papírově snížili na 3,5 tuny. Navíc nejezdí nijak extra z města, takže nemáme strach ze zvážení. Je to ale model před tímhle novým, takže není tak pohodlná jako nové Dailyny.

Ono abych to ještě celé nějak dovysvětlil, původně jsme chtěli po LTéčkách najet právě na Craftery, ale i po ne zrovna dobrých zkušenostech a i co jsme četli recenze nebo víme od konkurenčních dopravců, tak MB a VW prostě ne. JE pravda, že co máme auta s objemem ložný plochy pod 12m3 cca, tak to máme Fiaty, tam je Dailyna poměrně zbytečně robustní...

Koukám, že tu řešíte i měchy. Tak tuhle blbost jsme na jedný Daylině udělali taky. Ono je totiž velkey rozdíl, jestli toe na auto dodělaný, stejně jako pakárna dopřidávat pera navíc, nebo jestli je to z výroby. Na nových Daylinách s automaty máme z výroby i měchy. Pravda, cena už atakovala Sprinterovu cenu, ale v základu >:D Takže máme sice itala, co není tak prestižní jako němec, nicméně máme nižší náklady, mnohem robustnější auto a hlavně nehnije. Spriner hnije už po 2 letech :/ A pokud má firma šlapat, je nám asi i jedno, na čem jezdíme, hlavně že jsou levné náklady a pořizovací cena je ok. Tak i tak máme o novýho craftíka zájem na půjčení. A sice by nahradil dosluhující LTéčko. Samozřejmě v L2H2. Nic většího co nemá rám, tj. Daily už bychom od jiny značky než iveco stopro nevzali...

A jinak ještě ke km, máme tu dva staříky, Daily 2010 a Daily 2012. 2010 nalítáno 650000 cca, motor OK, však je to třílitr :-) ale nová převodovka na 400000 km. Jelikož do roku 2011 monotovali převodovky z 2.8miček a ten výrazně silnější 3litr převodovky doslova trhal. 2012ka má najeto 512000 a půjde už do světa. Nicméně je taky ok, opravovaná po čelní nehodě ale mírné a taky cajk.

BTW když jsme u Ivec, máte někdo zkušenosti se Stratos Auto z HK?
Avatar - speedfred
15. 4. 2017 10:40
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Ja som auto kupoval v Komersia Auto a tam mi dorábali mechy v autor. servise. Ide o to aby to vypadalo aspoň na "oko" v poriadku. Deje sa to ale málo.
Mechy mali od výroby samoniveláciu,alebo sa to dofukovalo manuálne?
15. 4. 2017 12:10
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Mechy můžeš objednat dvojmo z výroby. bud se samovyvažováním, což máme my. Nebo s nastavitelným odfukem/dofukem. Ale tam byl šílenný doplatek. Komersii, to mi něco říká... No my kupujeme všechny dodávky v Německu, protože jsme v ČR nenarazili na vhodnou nabídku a hlavně některé prvky výbavy nejdou v ČR objednat, nebo jdou ale stojí těžký prachy. Daily v Německu má navíc trochu jinou standardní výbavu, bohatší a přitom za lepší peníze, bo dávají větší slevu :-)
Avatar - wakantanka
14. 4. 2017 21:30
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
U vás nemá MB komplet servis do 160 tis. km alebo 6 rokov v cene?
14. 4. 2017 22:19
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Co je to pro dodávku 160 tis km? To stihneme najet za 2 - 3 roky. U dodávky počítám výdrž minimálně 300 000 km. Taky se mrkni na co se ta záruka vztahuje. Je to takové pozlátko, které možná někoho přesvědčí.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2017 20:51
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Nekúmal som zmluvu, auto tejto kategórie u mňa nepochodí, moc malé >:D Ale je dosť možné že mi u MB predajca kecal, že je všetko v cene. Hádať sa nebudem >:D
14. 4. 2017 10:54
Hele
Ta cena začíná v základu tam,kde končí ford se slevama v plný palbě se 170 hp ,neříkám,že je novej ford transit ňáká hitparáda,ale nevěřim tomu,že když bych porovnal nejlepší model transit s craftrem,že by u craftera byl rozdíl půl mega v kvalitě.dle mého je to oředražená dodávka.řeknětě už někdo ve Škodovce,at začnou dělat dodávky proboha
Rozbalit vlákno
2
14. 4. 2017 15:40
Re: Hele
Tranzit má jednu zásadnú chybu, teda dve. Súdruhovia zabudli na nejaké pruženie zadnej nápravy, je tvrdý ako tá najtvrdšia motokára. A tá druhá - nezmyselne dlhé prevody so šialenými preskokmi. Na nižšiom kvalte reve, na vyššiom vibruje duní a protestuje.
14. 4. 2017 19:33
Re: Hele
Tie kvalty...aspoň už viem, kde to škodováci pajcli, keď robili Fabiu s dieslom...