U 6 stupňového DSG uváděli 60 ms (a kdo ví, kolik je to dnes), když řadí na předpřipravený převod, pokud se nepletu. Bavíme se myslím o dvou přeřazeních, takže proč ne? A "LSD" toho v přímce na dobrém povrchu moc neudělá. Jen pravděpodobně přihodí další ztráty.
Zřejmě slušnej odddíl (Chvojkovice Brod?), to já se LSDéčkem naopak "dorážím"...
Na AWD ("All Wheels Death") si dej pozor, většina ho zkusí jen jednou... >:-[];-)
Nemůžu si pomoct, ale tyhle zběsilé hatbacky s dvoulitrovým motorem a zrychlením na úrovni V8 mají něco do sebe. Ať už je to cena nebo přijatelná spotřeba...
Ten, kdo chce mít pravou princeznu,
musí být z vyšších sfér.
Kde prosí o ruku, musí mít záruku,
tou je jeho ryčné eR
Pouze ten může být premiér.
A kdo nemá eR, ten je amatér. ;-) >:D
I tak stručný příspěvek ti zabere více než 4,9s... Ta představa, že než dopíšeš příspěvek tak má Géčko na tachometru 200 bere dech. O to víc když je řeč o kompaktní hatchbacku. :yes:
na celoroční víkendové auto naprosto vynikající :-) Neznalec uvidí jen "obyčejný" sedmičkový golf a tenhle styl mám rád... Hlavně nenápadně a pak jim to nandat :-)
Ja naopak myslím, že pri Rku (R ako Racing?) sa mohli dizajnéri trochu viac odviazať. U GTI tú "understatement" chápem, u 300k dravca, čo dá stovku pod 5 sekúnd už nie. ;-\
tak ono na druhou stránku co bys tam ještě chtěl přidat/zlepšit , aby to pro tebe bylo vic "racing"? Možná je hodně umírněný ten předek, ale zadek si myslím,že je naprosto v pořádku. Čtyři laufy, protážená střecha do křidélka,difuzor. Tohle není sedan/liftback kde bys to mohl okřídlit ála EVO.
Ach jo, jak ten čas letí... Naši otcové si možná před lety říkali to samé, avšak nepřestává mě fascinovat fakt, že obyčejný hatchback za relativně normální cenu, zvládá kilo za 5 vteřin... Ty krávo... když jsem si lepil na skříň plakáty z autotipu, zvládla to jen hrstka exotických placek...
Tak mi napadá, ako by sa asi prsili fandovia Hondy, keby túžobne očakávané CTR dalo stovku pod 5 sekúnd. ;-) >:-[] (a kľudne sa stavím, že ani v tom r. 2015 to CTR nedokáže).
Jasne, to už je viac otázka gripu, ako výkonu, ale Meganu RS viackrát namerali stovku za päť a niečo, takže teoreticky by sa i s tým predohrabom mohlo podariť pokoriť 5s.
Ale nejde o to, nech Honda spraví trebárs štvorkolku či zadokolku, momentálne sú to len sľuby a reklamné, nič nehovoriace spoty. ;-)
Premotorovany auto ve ctyrkolce pomalejsi nez stara predokolka, to opravdu neni sarkasticky usmev >:D
To je presne to co jsem psal jinde, Megane se obavat o cas 8:08 muze urcite jen ze dvou duvodu. Jednim je Megane nove generace a tim druhym neni ani jedna tahle premotorovana ctyrkolka na paleni gum na semaforech >:D
I ty rozumbrado, viděls někdy volant auta z přední sedačky, myslím skutečný volant, ne ten plastový z play stationu. Totiž věta "premotorovana ctyrkolka na paleni gum na semaforech" to je zatím nejsilnější kandidát na letošní zlatý ventilek. >:-[] >:-[]
Mám GT-R se 650PS a 800NM, přesto tato 4kolka gumy nepálí, max lehounce hrábne zadníma a má 200km/h za 10s. To jen pro informaci, kam až sahá účinnost 4x4.
No já narážel spíš na ty 3 roky slibů... Za kolik dá eR severní smyčku je myslím většině lidí jedno... A pálení gum na semaforech se čtyřkolkou, to je trochu protimluv, ne?
Spise narazka na pomaly okruh. cas, ale suprtrupr cas na stovku ;-) Osobne musim obdivovat Megana, pac ten jeho cas je opravdu o tridu jinde, proto se musim trochu pousmat. Jestli pak ten cas je fakt pravdivej ;-)
No, když bych chtěl být zlý, tak řeknu, že předchozí Golf R, měl aspoň ten čuprtrupr čas na stovku (a jak bude nový rychlý na nordschleife zatím nikdo neví), CTR 8G nemá ani čas na stovku a už vůbec ne čas na okruhu...
Ať to dopadne jak chce, tady máš bez velkého humbuku třísetkoňový HB jedoucí v rámci třídy na špičkové technice, od hondy máš stále jen ten nápis v zatáčce.
A pokud je něco pro školáčky, pak je to v případě HH právě ta argumentace vteřinovými rozdíly v čase na NS. >:D:-!
Z druhé strany, Honda je na to svým způsobem sama, zatímco VW... když to trošku přeženu tak jen balí techniku Audi do svého kabátku. Zákazníka to samozřejmě nezajímá, ale já osobně z úcty k Hondě a její tradici počkám, s čím Honda v nejbližších letech přijde... a budu její současnou nemohoucnost akceptovat jako dočasný výpadek.
Ale jo, akceptovat můžem cokoliv, na druhou stranu mi ty hondí tance začínají připomínat alfu... Navíc, otočím-li tvůj pohled, můžu říct, že je ostuda od sportovně se profilující automobilky, že ji v nabídce sport modelů drtí značka, jejíž nosným programem jsou praktická auta.
Honda zaspala. V tom se shodneme, ostatně, jistě jsi zaznamenal, že "vypjatými diskusemi" s Kingem už jsem taky nějaký ten čas strávil.
Zprávy o NSX, novém CTR a návratu do F1 beru jako potvrzení toho, že si toho je Honda vědoma a hodlá s tím něco dělat... a protože si Hondy vážím, tak věřím (chci věřit), že to dopadne dobře a máme se na co těšit.
Já to mám opačně, automobilka na mně dělá dojem, když fungují její běžné modely. Tím fungují, myslím řidičsky fungují. V tomto smyslu na mě dělal jako poslední dojem accord 7g, civic ještě generaci zpět. A to už je moc dlouho a trh je plný lepších soutěžících. A pokud jde o věření, nostalgii apod., pak mnohem větší slzy roním při zprávách o alfě, to je kus evropské automobilové historie, pro úpadek hondy, jakkoliv měla můj respekt, zdaleka tolik neslzím. ;-)
Ano, nic proti, to NSX je jen špička ledovce. A jde to i bez špičky, jak ukazuje Mazda. Tím spíš F1, to je jen takový bonbonek. Jde spíš o to, že tím automobilka demonstruje, že úplně nepropadla zelenému šílenství a uvědomuje si, že tu existuje nějaká skupina fanoušků - a co víc, potenciálních zákazníků - kteří si žádají něco jiného.
Alfa - uvidíme, Giulietta je fajn, Mito dejme tomu, 4C je hodně zajímavá... pokud na to bude mít Fiat peníze a někde to nepohnojí, nemuselo by to nutně dopadnout špatně.
Alfa se měla nechat koupit koncernem, když měla možnost. Mohla stavět své designové perly na prověřené technice VW a AUDI a měla potenciál dostat se opět na výsluní.... :yes: Klidně ji pak mohl VW nechat post své sportovně-designové značky a Seat konečně odpojit z přístrojů na podporu životních funkcí...
A čo tak dať ako referenciu Nissan? Výrobca ešte nudnejších a šoférsky podpriemerných áut a z ničoho postaví ikonu v podobe GT-R (ale i to Zetko je momentálne pre Honu nedostižné.
No, s tím "z ničeho nic" bych fakt nesouhlasil. Co třeba předchozí GT-R? [odkaz]
Dnes je Nissan v běžné produkci docela nudný, ale takové Primery P10 a P11 byly co se týče sportovního vyžití hodně zábavné vozy, a to nemusely být ani sportovní varianty GT (a Primera GT je docela velký pojem, byť to mělo "jen" 110 kW).
Je mi jasné, že GTR ideovo predchodcu malo (Skyline malo vo svojej dobe meno), ale priameho nie a u GT-R ide o vývoj "od piky".
A Primera GT síce bola pojmom, avšak dnes nezostalo nič nielenže z toho GT, ale ani z Primery. 8-s
Těch aut ale bylo mnohem víc... třeba celá řada Silvia, u nás známá jako 200SX / 240SX... nebo Pulsar GTI-R, který by i po dvaceti letech nakopal zadek většině dnešních HotHatchů... nebo 300ZX. Co na tom že mezi R34 Skyline a novým GT-R je pět let mezera?
Ta první věta je mířena přesně... Ten závěr ti ale utekl z nějakého jiného příběhu, ne? :-) Nissan má dosti kontinuální sportovní paletu... Pravda, ne všecko se dostalo do Evropy a těch pár prvních roků po alianci s Renaultem bylo velmi chudých...
Kdyby Honda v roce 2010 predstavila NSX ktere mela hotove bylo by to o necem jinem. [odkaz]
Ale uprimne jsem radsi ze zamakalo a predstavi o tridu lepsi a rychlejsi hybridni NSX ;-)
Evidentne som sa zle vyjadril, keď to tak všetci interpretujú: nemyslel som historicky, ale v kontexte súčasnej produkcie Nissanu, kde GT-R v dobe predstavenia pôsobil ako lev medzi mačencami (s výnimkou Zetka). Teda presne ako Honda: tiež tu v minulosti bolo legendárne NS-X, takže by bolo na čo ideovo nadväzovať, ale v kontexte súčasnej produkcie Hondy by to bol obdobný solitér.
Zase tak dlouhá odmlka to nebyla (navíc byl myslím nástupce oznámen). Mnohem delší pauza byla mezi KPGC110 a R32, 16 let. Evropanovi to tak může připadat, protože R34 se sem myslím moc nevozil. Ani nevím, jestli byl vůbec v EU v nabídce (kromě UK, tam bych ho čekal). Rychlé Nissany jsou pomalu kultovní záležitostí. R35 více zasáhla Evropu a hlavně nasadili relativně agresivní marketing.
Oddělení GT-R od jména Skyline bylo spíš marketingové. Ve skutečnosti i technicky vychází z V36. Designem i koncepcí je to klasický pokračovatel rodu Skyline GT-R.
Oficiálně ne. Ale v USA jsi se s nimi (RHD) stejně mohl potkat. A někdo šel cestou přestavby. Před lety jsem viděl na prodej jeden R34 V-Spec II v ČR, ale nepamatuji si, na které straně měl volant. Cena byla myslím kolem 2,5 milionu.
Ano, jak jsem napsal, oficiálně LHD nebyly. A to byla právě změna s R35. Zaměřili se na celosvětový trh a šlápli do marketingu. Proto se nám může zdát, že to auto přišlo z ničeho nic.
Ještě před 4 lety tu byla S2000. Pokud by to auto bylo na trhu dneska, pořád by to s přehledem stačilo na "sportovní" modely všech evropských automobilek s výjimkou prémie (a nemluvím teď o 0-100). Jo, vím, je tu ta historka s Meganem... ale... mě jsi nepřesvědčil ;-) .
Já bych se nedíval na tradici optikou "do kdy tu něco bylo", ale spíš "kdy to přišlo". S2000 má kořen v minulém tisíciletí, CTR 7G v roce 2001...
Ano, pak je tu ještě CTR 8G, ale toho beru jen jako polovičátého nositele tradice, neboť z části recykloval předchozí generaci. Oukej, přimhouřím oko, myslím, že JDM varianta 8G se dá považovat za plnotučnou sportovní Hondu, ale pořád to je rok 2006. Již 7 let žádná novinka, již 3 roky modelové prázdno...
S2000 nijak netrpěla tím, že má původ v minulém tisíciletí - i deset let po svém představení to bylo auto technicky i designově na výši. Kdyby ses mě zeptal v roce 2009 na Hondu, tak řeknu jasně, mají sportovní auto, S2000... pánové, kdo to má?
Ano, posledních pár let Honda zaspala, respektive asi měla jiné priority... ale když píšeš 7 let, to zase není tak dlouho, aspoň z mého pohledu.
No, ono to je asi způsobeno i modelovou hustotou... Vem si přelom tisíciletí. Civic, Accord, Integra, NSX, S2000, od roku 2005 už zbyl jen Civic s S2K až jsme se dočkali roku 2010 a bylo pustoprázdno...
Takže 7 let sice není až tak dlouho, ale ten ústup z dřívějších pozic je tak masivní, že na nějakou tradici vážně začínám zapomínat...
No právě, tím víc mě teď mrzí současná situace a stále odkládání sportovních modelů... A proto Hondu vnímám jinak, než jsem jí vnímal... Stará Honda už je pro mě mrtvá.
Odkazy těch modelů z 13 let zpět jsou možná stále živé, ale to holt nic nezmění na tom, že kdybych měl jít do showroomu vybrat si auto, které zvedá tep, tak u VW takové najdu, kdežto u Hondy ne...
Jednu dobu to vypadalo, že ty nové modely ani nebudou. Takže já to vidím vcelku optimisticky... Honda má potenciál se na výsluní vrátit, jen musí chtít. A teď se zdá že chce...
Ale to je ten problém, z histórie sa vyžiť nedá a onakvejšie športové značky s históriou skrachovali, lebo (možno len pár rokov po sebe) nedokázali priniesť nič zaujímavé. Keď sa na historický odkaz nenadviaže dlhší čas, image vyprchá. S ohľadom na 7 ročnú pauzu je i rok 2015 dosť ďaleko.
Pokud bude nové CTR a NSX úspěch, na který do pár let naváže další sportovní model značky... pokud Civic 10G přijde s víceprvkem a dokáže se i v běžné verzi vrátit na jízdní špičku segmentu... pak bude těch pár let pauzy rychle zapomenuto. Pokud ne... no, tak holt bude Honda prodávat trošku jiná auta než dřív.
Nenech se mýlit evropským pohledem na Hondu jako na někoho, kdo stojí v koutě. Honda ten potenciál opravdu má. Já byl před pár lety v šoku když jsem zjistil, že nejvíc aut v USA vyrábí... Honda.
Když se podíváš na Toyotu... taky od dob Supry a Celicy uplynulo už dost času. A najednou je tu jako blesk z čistého nebe GT-86 a všichni uznale kývají hlavou.
Ale relatívne jednoduché kupé so štvorvalcom (naviac vyvíjané dvomi automobilkami) je trošku iná liga, ako plánovaný superšport NS-X. Ale každopádne to Honde prajem, bola by škoda, aby túto tradíciu a budovaný image premrhala a vyrábala len nudné zelené približovadlá.
Ono jde také o to, že Honda sem mnoho zajímavých věcí nedováží, a proto ta situace vypadá tak bídně. Třebas vezměme standardní Accord 7G. U nás jen jako předokolka se třemi motory 2,0/114kW, 2,4/140kW a 2,2D/103kW. Nicméně ve světě se to dalo sehnat i jako čtyřkolka s dvoulitrem, v některých zemích tam byl třílitrový šestiválec a pro sportovní nadšence tu byl vyhoněný dvoulitr se 162kW při 8000 rpm (tedy více než Civic Type-R a o něco méně než S2000, a to prosím takový točivý motor v sedanu střední třídy). Jenže jak je už u Japonců typické, Evropan si to nekoupí a mnohokrát se o tom ani nedozví.
Další příklad z trochu větší minulosti, zatímco Honda měla VTI s 1,6kou a 118kW, což je dodnes považován za vrchol (a dokonce se to prodávalo v Evropě), tak v Japonsku měl tentýž motor 136 kW a dokonce i Nissan už měl v té době v Almeře (resp. Pulsaru) 1,6ku s variabilním časováním ventilů (nejen Honda měla "VTEC") a 130 kW, nemluvě o dvoulitru v Primeře P11, který měl variabilní časování ventilů také se 139 a posléze 152 kW, jen o tom tady nikdo neví.
Každopádně to nic nemění na tom, že dnes je Honda se sportovními modely opravdu trochu mimo.
1.6 z Pulsaru měla pokud si dobře pamatuju rovné dvě stovky koní. A o SR20VE v té 152 kw variantě jsem teda nidky neslyšel...
Accord s vyhoněným dvoulitrem? Heh? Poslední Type-R Accord byl 6G s H22 (tedy 2,2 litru), která měla 156 kw, poslední 2 generace nebyly v Type-R specifikaci ani jako JDM.
EDIT: Tak fakt, Accord 7G s K20 existoval. o tom jsem neměl ani tušení.
Pulsar GTI-R měl SR20DET, 169kW a 1200kg, redline na 7500 otáček... a jen tak mimochodem, stovku za pět dával taky, v roce 1990 ;-) . Jeden kamarád se to už pár let chystá dovézt a postavit na značky Nissan Sunny... :-)
Jo, ta SR20VE se 152kW byla v nudné Primeře P12. Poslední Type-R Accord v Evropě byl 6G s 2,2/156kW, podobná verze se ale prodávala i v 7G, ale ne u nás. Jen se to nejmenovalo Type-R, ale Euro-R [odkaz] Sám jsem to zjistil teprve předevčírem.
Jinak sedmičkových Accordů s K20 je spousta (jeden takový vlastním), otázkou ale samozřejmě zůstává, jaká K20 to je :-) Ono K20A2 je dost odlišná od K20A3, K20A6, K20Z2 a podobně.
Kup za pár šupů GTI-R z Japonska... k tomu jedno Sunny s českými doklady... přeházej to do české kastle s levostranným řízením... a máš auto, se kterým si smlsneš na všech HH, navíc to pro ně asi bude docela šok :-) .
Kdyz si davas male cile, vyplodis auto rychle ;-) Kdyz si das velke, chce to trochu vyvoje ;-) Honda oznamila Type-Ra pomerne nadavno, nepocitala s nim, takze vyvoj nejakou dobu zabere. Kdyz naproti tomu Audi s RS pocitalo, tak ho jiste vyvijelo od pocatku vyvoje s novou generaco 3.
Tak v případě Golfu je to snad celkově (vcetně R) přesně naopak. A3 využívá techniku Golfu, a to jestli vyjede o něco dřív S3, nebo GR na tom nemůže moc změnit. A rychlý Golf s R5T od Audi se zatím ani neplánuje.
Jde o to ze vyrobit auto se 300konmi umi asi kde kdo, ale udelat ho rychle je neco jineho. Toho bych se drzel. O spickove technice v textu nicehoz nic nerikali. Ja tam vidim jen osizeny samosvo, EDS, 4-kolku s velmi slusnym vykonem, ktera je na okruhu pomalejsi nez starsi predokolky. Nic vic nic min. ;-)
Koukam ze zabozrouti opravdu nasadil latku hodne vysoko, porazit i R8 E-Tron, coz jestli si nemylim je take hrozna pecka snu ;-) Smekam pred Meganem ;-)
Aniž bys chtěl, tak jsi to vystihl poměrně přesně: "Jde o to ze vyrobit auto se 300konmi umi asi kde kdo (no to sice neumí, viz realita), ale udelat ho rychle je neco jineho." Ano, jde o to udělat to "rychle" (nejlépe "hned") a nejen slibovat do budoucna, že jednou to bude to nejrychlejší auto ve své kategorii. Honda má mít dvojspojku v rychlém Civicu až v roce 2015, VW ji má v rychlém Golfu už do r. 2003. 12 roků pozadu, to má být ta rychlost? >:-[]
Co máš se samosvorem, eRko je čtyřkolka a nad "samosvorem" z GTI Perform. se může dnes (nejen) Honda škrábat za uchem. ;-)
Jen potvrzuješ to, jak tě tu vystihl Dinar, Ta jsi takový místní DDT (Důležitý Diskusní Trouba).
VW nedělá motorky vůbec, jestli o tom náhodou nevíš , ale ta úplně první sériová dvouspojka v automobilu (G4R32/TT3,2) byla zrovna se šestiválcem.
Douč se aspoň to, čím se pokoušíš argumentovat. První sériová dvouspojka v motocyklu (Honda VFR) byla se čtyřválcem, nikoli se šestiválcem, ale hlavně to bylo mnohem později, než první sériová dvouspojka (dsg) v automobilu.
Podle času na okruhu se primárně nekupují nové hh, podle časů na okruhu se především lepí plakáty do dětských pokojů... :*);-)
A měl by ses konečně rozhodnout, jestli je pro tebe GR příliš pomalý (co že to máš právě v garáži?), nebo naopak "přemotorovaný". >:D
Nevzrusuj se, bud nad veci ;-)
Co ma spolecneho 6-valec se 4-valcem? Nerikam, ze 4 valec nebyl prvni, rikam od kdy dela 6-valec v motorce s dvojspojkou? 4 valec dela kdekdo.
Jinak argumentuji casem proto, ze se tu zaclo plkat, ze jedni uz jezdi a druzi maluji, pritom Honda jasne rekla kde chce jezdit a kdy. Pro ty pomalejsi: vpredu a ne dnes v zadu. Nekdo chce mit auto brzy nekdo chce mit spicku tridy. Nevim kdo v diskuzich porad placa, ze 300koni je pro Civica premotorovany?
Pravda je ze pro GR to neplati pac je pomaly, pro Megana to neplati, ten ho da s prstem v nose s 265konmi a bez zadku. Megane je frajer, ma cas i na paleni gum na okruhu, smekam podruhe ;-) Vzdyt to znas, G je kral prumernosti >:D
Mas pravdu, spickovy auta se lepi na zed, prumernyma se pak jezdi. Type-R jiste splni oboji ;-)
Jsem z tebe fuckt hodně vzrušený... >:-[]
Jde o dvojspojku, ne o to kolik má válců motor k ní... a znovu píšu, že VW motocykly nevyrábí.
Takže (abych ti udělal radost aspoň trochu), od kdy přesně dělá Honda u motocyklu kombinaci šestiválce s dvouspojkou?
Nejen, že už "teď" víš, jak bude tento nový GR rychlý, ale ty už dokonce přesně víš i to, že CTR, který se možná představí až za dva roky, bude v té době ten nejlepší/nejrychlejší! >:D
Ale to ví přeci každý, vždyť to předpověděla samotná Honda, že "rozbourají" NS. Jen aby do té doby ta NS nebyla opravdu rozbouraná. Co by pak s tim autem dělali... >:D
Bůh ví, jak to s novým CTR nakonec dopadne, takže možná by ještě byli rádi, že by mohli aspoň říkat, jo kdyby tenkrát tu sev. smyčku nezbourali, tak jsme ho nakonec postavili, no kdo to mohl už v r. 2013 vědět, když ani šušu to netušil... >:-[]
Ještě se ho zeptej, mouly, jestlipak ví, odkud ten hondí motocyklový šestiválec pochází.
On pak šušu spustí gůgl a za pár minut mu z toho zjištění praskne...žilka >:D
Vis, ze srovnavas cas zajety tovarnou za idealnich klimatickych podminek a na buhvijakych pneumatikach s casem padesatileteho pisalka, ktery mel na ten svuj pokus jen omezeny casovy okamzik? Ostatne o neduveryhodnosti toho casu svedci i fakt, ze ten postarsi pan zajel na klikatem Hockenheimu s tím meganem na silnicnich gumach o sekundu pomalejsi cas než s RS3, takze aby byl ten megan na rovinatejsi NS rychlejsi, je cira utopie. :-)
Tak tento VW Golf je už riadná dávka sily motorizmu. 4,9 s to je pekelne rýchle takto rýchlo sa už pohybuju aj supešporty Porsche, Lamborghini atd ...
Ktovie aká bude cena a ci takto silno " fúknuty " motor bude spolahlivý.
A ci vôbec bude tento golf použitelný v praxi a na našich cestách asi ťažko podla môjho názoru.
Takáto sila tu a vo vela krajinách bude asi nepoužitelná, no neviem ...
Každopádne vyzerá skvelo ale tých 4,9 s na začiatku / úvode stránky mi normálne vyrazilo dych ...
doteraz som v šoku no ...
ale thumbs up :yes:
Větu "Při stejných parametrech motoru asi nepřekvapí i srovnatelné dynamické parametry. " jsem nějak nepobral... jaké stejné parametry a srovnatelnou dynamiku má autor na mysli?
Jinak... ano, v minulé generaci byl GTI hodnocen lépe než R, ale je potřeba to vzít optikou někoho, kdo chce univerzála se vším všudy... a tomu musí čtyřkolka se stovkou za 5s kápnout do noty.
Ono tím, hodnocen líp, je většinou myšlena ovladatelnost, což je logicky základní hodnota jízdních vlastností u HH, plus lepší agilita lehčího auta... Každopádně bude zajímavé, jak si s novou generací erka poradili.
Tou větou podle mě autor myslel srovnatelné dynamické parametry jako S3. Vzhledem ke stejné hmotnosti a stavbě podvozku to budou dynamicky i jízdně hodně podobná auta.
Nedávno mali (a možno ešte majú) úplne rovnaké parametre autá v MS rally. Dva litre a 300 koní. Mal som vtedy dojem, že tie motory vydržia pár stovák, max. tisícok kilometrov. A teraz má rovnaké výkony "ľudový" Golf.
150 koní mali pred 15-20 rokmi trojlitre. Teraz to je litrový výkon. Kam sú automobilky schopné ten litrový výkon dostať?
Jenomže ve WRC je těch 300 koní z důvodu omezení, ne kvůli tomu, že by to bylo maximum dosažitelného. V 80tých letech v mnohem volnější skupině B se některá auta dostala dvojnásobek tohoto výkonu.
Hoši z klubu tu neúnavně taví diskusní tubu. Ovšem jak známo, ve světě aut platí jen a výhradně status garáže, dojemné historky o točivých motorech jsou až na posledním místě. Ano ano, kde gejša nebere, ani samuraj meč nenabrousí...
Horní eR není samozřejmě klasickým hot-hatchem, horní eR je exklusivním kompaktem s exklusivním výkonem, exklusivními jízdními vlastnostmi a třídně exklusivním image. V eRku jsi až na velmi velmi velmi řídké výjimky absolutním králem silnice. Požíváš postavení silničního boha. No však jen si vybav situaci, když se ti jednou z kopce podařilo předjet nějakého toho tatíka v klobouku, řádil jsi jak pominutý. No a teď si představ, že v eRku dokážeš předjet prakticky celou republiku, vždy a všude, přitom jen letmo pošimráš plyn. Božské. Ostatně tohle platí nejen na silnicích, nýbrž i ve chvilkách vášně: výkonu není nikdy dost. Nebo ty se snad v těchto chvílích schováváš pod prostěradlo?
Připadáš mi se svými názory na auta, jako vykastrovaný eunuch, co se ty kolem snaží přesvědčit, že Terminátor je dílem ďábla. Možná, ovšem raději ani nedomýšlej kdo stvořil tebe...
Tuba je hudební nástroj... a pokud je někdo tak vašnivým hudebníkem a hraje bez přestávky tak se ta tuba rozžhavý do ruda. Pod tou tubou si představ například diskusní příspěvky a ten hudebník je jejich autor.
Ona tuba muze byt taky neco uplne jineho a pokud ji nekdo bude usilovne hnist, tak muze vypustit svuj obsah ;-)
A proto jsem chtel holoubku vysvetleni primo od autora slovniho spojeni "tavit diskusni tubu" ;-)
Oba typy motorů lze srovnávat a jednoznačně říct, který je lepší benzín, já to zkusil a je to paráda jízdní s benzínem, ale TSI moc dynamický.
Kdy došel na služebně benzin do auta a policista musel jet za vykradenými.
:no: GTD :no:
PS:- Nejsilnější benzín pod kapotou než turbodiesel :no:
Čekal jsem více plkačů o nenutnosti AWD na 300 koní
Zásadní rozdíl mezi okruhem a silnici je ten, že na silnici auto naplno a to ješte v těžkých úvozovkách používáš do stovky a na okruhu nad stovku. Kdo je amatér jako já, tak je na to schopný šlápnout na jedničku při výjezdu z ulice, pak dáš 2. 3. a jsi tak rychlý, že už je třeba kontrolovat i svěrač a doufáš, že za zatáčkou nepředjíždí traktor cyklistu. Na sněhu je i ta trojka už moc. U předokolky si tu jedničku a dvojku vůbec neužiješ, protože musíš kontrolovat, aby toho plynu nebylo moc, takže v době kdy už na to můžeš šlápnou tak na to nejde šlápnout.
Re: Čekal jsem více plkačů o nenutnosti AWD na 300 koní
Hm, já ti nevím... já to vidím spíš obráceně. Na nejdelší rovince v Mostě je 200 docela problém dosáhnout, zatímco na dálnici (dejme tomu v Německu) může 200 jezdit každý jouda.
Re: Čekal jsem více plkačů o nenutnosti AWD na 300 koní
Ale jo, Lambo by to možná dalo i v tom Mostě, ale s "normálním" autem je mnohem snazší se svézt 200 na dálnici než na okruhu. Pokud někdy potřebuju výkon v běžném provozu, pak je to nejčastěj předjíždění (tj. zrychlení z nějakých 70-90), nebo pak dálnice (nejlépe německá a do kopečka). Na okruhu potřebuju výkon pořád >:D
Dělají a ještě lepší, můžeš si koupit za nějakých 110 000eur přestavěného šestkového Golfa R od HGP, kde je R36 z Passatu dopovaný na 745hp/925Nm, který dává 100 za 2,9 a 200 za 8,9 a Vmax 345km/h a který si Aventador namaže na chleba jak pomazánkové máslo. To je teprve sodawasser. >:-[]
Tuning mně nebere, nemíním s kompaktem natírat Lambo.
Jde mi o to, že nepotřebuju k životu a ježdění 300 koní a kilo pod pět sekund. Stačí mi cca 170 - 180 koní a kilo lehce pod osm a to mi dá foukaná jednačtyřka, nebo klidně i kdejaký diesel. Ale ten zvuk, co ti dá pěti, nebo šestiválec, ti sebenaturbenější čtyřhrnek nevyčaruje - a to je to, co mi na dnešní produkci prostě chybí.
Takový kompakt ála Golf s motorem 2,5 V6 / R5 a DSG...
U nás ve vsi je jedna R32; ak ide okolo, rád si stiahnem okno a vypočujem jej skvelý zvuk. Už len pre ten zvuk jej človek odpustí, že nepodáva také skvelé jazdné výkony, ako by sa dalo očakávať. Dnes jediný šesťvalec v triede M135i neznie tak dobre, o menších motoroch nehovoriac.
Docela už postrádám smysl takovéto konfigurace. Výkony jsou to neuvěřitelné, ale k čemu? Opravdu někdo čeká od mainstream hatche, že bude dosahovat výkonů téměř na úrovni supersportů konce minulého tisíciletí?
Kam až tohle půjde? Kde je ta hranice? Přitom stále platí, že tohle může dostat k 18-náctinám od fotříka kdejaký rozmazlený náctiletý týpek...
Tím nekritizuji, jen dávám takovou řečnickou otázku, jestli už pomalu ale jistě nenastává čas, kdy dokonalosti bylo dost a kdy už to začne jít od 10 k 5...
Osobně si myslím, že současné vozy už jsou prakticky na hranici mechanických možností a nyní už půjdou vylepšení cestou elektroniky. Viz chytrá světla Mercedesu - světlomet jako takový už zřejmě lépe a dál svítit nebude, ale bude svítit inteligentněji. Tlumiče už žřejmě lepší službu také nenabídnou, ale chytré tlumiče měnící charakteristiku ano...
úplne súhlasím, podla mna je to na takéto auto na htb nižšej strednej triedy až úplný nezmysel.
Vážne neviem čo tým ako chcú povedať, alebo naznačiť ...
podla mna čas okolo 6 - 7 sek. 0-100 km/h je na takéto autá v tejto triede v normále a tak by to aj malo byť, ale čo predvádzaju týpkovia z germánie u tohto golfa sa mi zdá už vážne prehnané ... tento golf podla mna ani neni takto stavaný tvarom karosérie a podvozkom aby zvládol takýto silný motor. nestaci tam dat podla mna 18 disky, sportove tlmice s vinutými sportovými pruzinami a láá ho máme z golfa Lambo ...
Neviem je to môj názor možno sa mýlim, ale neverím ze takýto motor podrží takýto podvozok a karoséria ....
to bude mrrtvol ...
Však Golf se zrychlením přesně mezi 6 a 7 s dělají také. Jestli tohle má nebo nemá smysl, ukáže trh. A pokud "bude mrtvol", nebude to chyba automobilky.
Určite záleží aj od vodiča, napr. na trati Top Gearu namerali Focusu ST lepší čas, ako Focusu RS500. A nik snáď nechce tvrdiť, že 350k Focus je pomalší, ako 250k Focus, takže to bude buď o nerovnakých poveternostných podmienkach, alebo o inom šoférovi (Stigovi). Tým ale nespochybňujem skvelý výsledok Octavie, naopak.
Doplnenie: napr. rovnaká Astra OPC sa na Hockenheimringu umiestnila na 261. mieste, keď ju šoféroval skúsený Horst von Saurma, ale s iným vodičom (ch. Gebhart) až na 291. mieste. A to Hockenheim je krátky okruh v porovnaní s NBR. Takže je to do nemalej miery aj o schopnostiach vodiča.
Tým ale nespochybňujem úspech Octavie, bez dobrého auta nespraví dobrý čas ani Vettel.