Nový VW Passat: seznamte se!

Nový VW Passat: seznamte se!

 
 

Prostorný interiér, rozsáhlý seznam příplatkové výbavy, moderní platforma a známé motory, takto vybaven začne příští rok bojovat nový Volkswagen Passat. Bude šestá generace stejně úspěšná jako generace předchozí? Přečtěte si podrobné informace.

Volkswagen už dávno neznamená pouze brouk, ale také například golf a passat. Zatímco brouk musel vstát z mrtvých a přijmout označení new (nový brouk), golf a passat nesou stejná jména, která dostala v kolébce. Golf zůstává golfem, i když má současná generace s prvním modelem pramálo společného, totéž platí u passatu. Oba vozy se staly legendou, oba vozy postupně přilákaly milionu zákazníků a přerostly v bestseller.

O popularitě golfu i passatu netřeba diskutovat, i letmý pohled na české vozovky poskytuje dostatečný důkaz o dobré pověsti a oblibě u českých zákazníků. Volkswagen Passat už léta obsazuje přední příčky prodejnosti ve své třídě, za posledních devět měsíců letošního roku se stal nejprodávanějším dováženým automobilem střední třídy. Žádný div, vždyť passat ideálně spojuje vlastnosti manažerské limuzíny a prostorného rodinného vozu.

Úspěch passatu dokládá i řada zajímavých čísel. Od roku 1973, kdy automobilka nový, tehdy revoluční model s pohonem předních kol a vpředu uloženým motorem chlazeným vodou, představila, bylo vyrobeno celkem 13 000 000 passatů. V roce 1974 koupili zákazníci 133 000 vozů a v roce 1976 byla překročena hranice milionu vyrobených modelů. V roce 2005 nastane střídání stráží, současnou, už poněkud vyčpělou pátou generaci nahradí passat s pořadovým číslem šest.

Větší, robustnější, sportovnější

Volkswagen dříve naznačil, že hodlá vtisknout novým modelům sportovnější tvář a chce zaútočit na emoce. To nebylo u konzervativní německé značky zvykem, proto silným prohlášením málokdo věřil. Změny na designérských postech, dynamická vizáž pětkového golfu a zdařilé koncepty Concept R a Concept C však obměkčily i největší pochybovače a všichni se najednou začali těšit, jakou tvář vymodelují designéři nového passatu.

Už z prvních oficiálních snímků vyplývá, že orientace na dynamičtější vzhled se projevila u passatu více než u golfu. Pření část kombinuje některé prvky studií Concept R a Concept C, čímž propůjčuje passatu skutečně sportovnější vizáž, zároveň přitom automobil neztrácí nic z přirozené mohutnosti. Pohled z boku připomene luxusní phaeton, zadní část upoutá světlomety z LED diod, které jsou zrcadlovou kopií světlometů předních (jsou tedy obrácené).

Volkswagen Passat vždy sázel na komfortní a dostatečně prostorný interiér a novinka není výjimkou. Zcela podle očekávání passat narostl do všech stran, což se pozitivně projevilo především v interiéru. Rozvor činí 2710 mm, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky vůz narostl na 4770 m (+ 62 mm), do šířky na 182O mm (+ 74 mm) a do výšky 1470 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l).

Očekávané motory, neočekávaná výbava

Základní motorizaci bude postarší zážehová jednotka 1.6 MPI s výkonem 75 kW. Dále následují čtyřválcové zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI s objemy 1.6, 2.0 a 2.0 a výkony 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k). Populární TDI nastoupí v obvyklé formaci, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Novinkou bude motor s výkonem 125 kW (zatím neznáme objem).

Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI s dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion. Volkswagen Passat vyrostl na platformě s čtyřprvkovou zadní nápravou a nezávislým zavěšením McPherson vpředu. Základní výbava bude obsahovat například šest airbagů, ESP, elektrické ovládání všech oken a klimatizaci.

Nově se v passatu objeví např. elektronická parkovací brzda, ovládání dveřních zámků bez použití klíčků, startování motoru tlačítkem, tempomat s možností automatického udržování vzdálenosti, technologie Bluetooth propojující mobilní telefon se systémy vozu, audiosystém Dynaudio s výkonem 600 W, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, bi-xenonové adaptivní světlomety atd. Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005, první živé fotografie a video vám přineseme z autosalonu v Ženevě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku

Největší český módní e-shop Zoot.cz na konci uplynulého…

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Dnes 08:00

O výrazném zvýšení napětí palubní sítě vozidel se mluví už od konce 80. let. Reálnou podobu to celé ale dostává až v současné době. Důvodem je stále vyšší spotřeba elektrické energie.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově. Prahou projdou odpůrci islámu

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově.…

Prvního máje má většina lidí v Česku volno a politici za nimi vyrazí do ulic. Například šéf hnutí ANO Andrej…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

Češi nominovali na MS! Jede Šulák, nevešli se Kašpar ani Kindl

Češi nominovali na MS! Jede Šulák, nevešli se Kašpar…

Kouč české hokejové reprezentace Josef Jandač zařadil do kádru pro mistrovství světa v Paříži a Kolíně nad Rýnem…

 

Reflex.cz

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález miniaturního města v íránském Šahdádu

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález…

Nedaleko Šahdádu odkryli archeologové zvláštní sídlo. Úzké uličky s domky ne vyššími než metr, místnosti maličké…

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecký úřad pro informace a telekomunikaci uvedl, v zemi jsou právě podnikány „administrativně-právní kroky“ k…