Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Passat: seznamte se!

Libor Zezulka
Diskuze (94)
Prostorný interiér, rozsáhlý seznam příplatkové výbavy, moderní platforma a známé motory, takto vybaven začne příští rok bojovat nový Volkswagen Passat. Bude šestá generace stejně úspěšná jako generace předchozí? Přečtěte si podrobné informace.

Volkswagen už dávno neznamená pouze brouk, ale také například golf a passat. Zatímco brouk musel vstát z mrtvých a přijmout označení new (nový brouk), golf a passat nesou stejná jména, která dostala v kolébce. Golf zůstává golfem, i když má současná generace s prvním modelem pramálo společného, totéž platí u passatu. Oba vozy se staly legendou, oba vozy postupně přilákaly milionu zákazníků a přerostly v bestseller.

O popularitě golfu i passatu netřeba diskutovat, i letmý pohled na české vozovky poskytuje dostatečný důkaz o dobré pověsti a oblibě u českých zákazníků. Volkswagen Passat už léta obsazuje přední příčky prodejnosti ve své třídě, za posledních devět měsíců letošního roku se stal nejprodávanějším dováženým automobilem střední třídy. Žádný div, vždyť passat ideálně spojuje vlastnosti manažerské limuzíny a prostorného rodinného vozu.

Úspěch passatu dokládá i řada zajímavých čísel. Od roku 1973, kdy automobilka nový, tehdy revoluční model s pohonem předních kol a vpředu uloženým motorem chlazeným vodou, představila, bylo vyrobeno celkem 13 000 000 passatů. V roce 1974 koupili zákazníci 133 000 vozů a v roce 1976 byla překročena hranice milionu vyrobených modelů. V roce 2005 nastane střídání stráží, současnou, už poněkud vyčpělou pátou generaci nahradí passat s pořadovým číslem šest.

Větší, robustnější, sportovnější

Volkswagen dříve naznačil, že hodlá vtisknout novým modelům sportovnější tvář a chce zaútočit na emoce. To nebylo u konzervativní německé značky zvykem, proto silným prohlášením málokdo věřil. Změny na designérských postech, dynamická vizáž pětkového golfu a zdařilé koncepty Concept R a Concept C však obměkčily i největší pochybovače a všichni se najednou začali těšit, jakou tvář vymodelují designéři nového passatu.

Už z prvních oficiálních snímků vyplývá, že orientace na dynamičtější vzhled se projevila u passatu více než u golfu. Pření část kombinuje některé prvky studií Concept R a Concept C, čímž propůjčuje passatu skutečně sportovnější vizáž, zároveň přitom automobil neztrácí nic z přirozené mohutnosti. Pohled z boku připomene luxusní phaeton, zadní část upoutá světlomety z LED diod, které jsou zrcadlovou kopií světlometů předních (jsou tedy obrácené).

Volkswagen Passat vždy sázel na komfortní a dostatečně prostorný interiér a novinka není výjimkou. Zcela podle očekávání passat narostl do všech stran, což se pozitivně projevilo především v interiéru. Rozvor činí 2710 mm, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky vůz narostl na 4770 m (+ 62 mm), do šířky na 182O mm (+ 74 mm) a do výšky 1470 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l).

Očekávané motory, neočekávaná výbava

Základní motorizaci bude postarší zážehová jednotka 1.6 MPI s výkonem 75 kW. Dále následují čtyřválcové zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI s objemy 1.6, 2.0 a 2.0 a výkony 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k). Populární TDI nastoupí v obvyklé formaci, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Novinkou bude motor s výkonem 125 kW (zatím neznáme objem).

Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI s dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion. Volkswagen Passat vyrostl na platformě s čtyřprvkovou zadní nápravou a nezávislým zavěšením McPherson vpředu. Základní výbava bude obsahovat například šest airbagů, ESP, elektrické ovládání všech oken a klimatizaci.

Nově se v passatu objeví např. elektronická parkovací brzda, ovládání dveřních zámků bez použití klíčků, startování motoru tlačítkem, tempomat s možností automatického udržování vzdálenosti, technologie Bluetooth propojující mobilní telefon se systémy vozu, audiosystém Dynaudio s výkonem 600 W, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, bi-xenonové adaptivní světlomety atd. Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005, první živé fotografie a video vám přineseme z autosalonu v Ženevě.

Libor Zezulka
Diskuze (94)