Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW Phaeton se představí na autosalonu v Detroitu 2014

Nové generace vlajkové lodi Volkswagenu se máme dočkat na začátku příštího roku a německá automobilka chce Phaeton vrátit i na severoamerický trh.
Zpět na článek
18. 7. 2013 11:22
18. 7. 2013 11:39
18. 7. 2013 11:50
18. 7. 2013 11:55
18. 7. 2013 11:38
18. 7. 2013 17:22
Avatar - jozephko
18. 7. 2013 10:33
Najlepšie vyzeral Phaeton ako prototyp
Prototyp Phaetonu vyzeral oveľa zaujímavejšie - podobal sa na štvordverové Bugatti - niečo medzi medzi hatchbackom a liftbackom.

[odkaz]

Je mi ale jasné, že v USA, Rusku, Indii či Číne, kde za auto považujú len klasický sedan, by sa táto koncepcia moc neuchytila. Ale ak sa VW chce v tejto triede s menom Volkswagen presadiť, mal by luxusnú limuzínu navrhnúť trochu inak.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PeterLuk
18. 7. 2013 11:51
Re: Najlepšie vyzeral Phaeton ako prototyp
Dík za odkaz, o tom som nevedel. Ani by som netipoval, že je to VW.

Phaeton je fajn auto, jeho problém je v imagi. Málokto, keď má výber medzi Audi, BMW, Mercedesom apod. si kúpi ľudové auto.
Avatar - twistedTSD
18. 7. 2013 15:56
Re: Najlepšie vyzeral Phaeton ako prototyp
Dle mého názoru to vypadá docela děsivě.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:35
Nevstúpiš dvakrát...
Popravde som nečakal, že VW po neúspechu jednotky vstúpi druhýkrát do tej istej rieky. Ale keď majú na stratový model a stojí im to za to len kvôli zvyšovaniu image, prečo nie. Ja na auto tejto kategórie nemám a preto len "bychujem", ale prekážal by mi nedostatok image oproti D3 a radil by som ho do rovnakej kategórie, ako Hyundai Equus (či ako sa tá ich osemvalcová vlajková loď volá); teda technicky iste bezchybné, výkonné a špičkovo vybavené auto, ktorému chýba prestíž v tejto triede nie nepodstatná.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Stefič
18. 7. 2013 11:27
Re: Nevstúpiš dvakrát...
je to tak. VW se základní cenou 1,5 mega je mimo mísu. S touhle cenovkou konkuruje dobře vybavené 5er ale i 7er nebo E klasse. Technicky by patrně konkurovat mohl, ale jak píšeš - chybí image. Osobně jsem tenhle model viděl na silnici jen velmi řídce a to většina měla na SPZ napsáno AAA auto Praha...
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 11:41
Re: Nevstúpiš dvakrát...
No nějak si nedovedu představit že Phaeton by se moh vyrovnat třeba novýmu Sku, ale uvidíme
18. 7. 2013 11:47
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Pokud zachovaji stavajici pristup tak novy Phaeton bude rozhodne kvalitnejsi nez nove Sko. Phaeton byl vzdycky kvalitnejsi nez jakakoliv D3 konkurence, bylo to overengineered auto v dobe, kdy vsechna ostatni auta jsou osekana na naproste nakladove minimum.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 11:58
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Tak to si nemyslim, asi narozdíl vod tebe si pamatuju jeho technický hodnocení >:-[]
Chceš najít nějaký perly z jeho testů? Že bysme se alespoň společně trochu zasmáli >:D >:-[]
18. 7. 2013 12:21
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Od pocatku ve vsech testech byla opevovana dilenska kvalita a celkove zpracovani, ktere bylo vyrazne nad urovni konkurence. Dnes se to projevuje tak, ze i po letech a velke porci kilometru maji Phaetony velmi slusnou spolehlivost v ramci sve tridy.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 12:52
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Pleteš si dvě nijak nesouvisejíci věci! Řikal sem snad něco vo kvalitě zpracování? >:D
Já vod začátku mluvim o jeho technickym hodnocení a testech jízdních vlastností, kde se konkurenci absolutně nemůže rovnat. Koho zajímá 10 let starej Phaeton s W12 nebo V10 TDi, i když ty asi koupíš za fakt dobrou cenu. Jakou má dynamiku s naopak normálnim motorem V6 3.0 Tdi asi víš sám >:-[]
18. 7. 2013 11:44
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Prave ze nedostatek image muze byt v posledni dobe i vyhodou. Phaeton si hodne kupovala statni sprava nebo podnikove spicky s cilem mit velice luxusni auto, ale zaroven "jenom" Volkswagen. V nekterych zemich zacina byt jezdeni treba Mercedesem S spolecensky a zejmena politicky neakceptovatelne pro siroke vrstvy vyznamnych lidi.
Co se tyce prodeju, tak zadny zazrak to nebyl, ale neco se prodalo. Phaetonu se prodalo napriklad dvojnasobek kusu nez mnohem levnejsiho Citroenu C6, pricemz jen v Nemecku prodalo VW vice Phaetonu nez Citroen C6tek po celem svete.
Zajimava je rovnez resale value, ktera je paradoxne u ojetych Phaetonu vyssi nez u tradicni D3 konkurence. Vetsinou neobvykla auta maji sileny propad ceny, Phaeton asi diky sve vyhlasene kvalite si tu svoji drzi velmi dobre.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 12:01
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Hele ty seš nějakej VW fanatik? Zrovna Phaeton je snad největší blbost jakou udělali a i po technický stránce první generace žádnej zázrak. A s tou cenou pěkně kecáš, je to přesně navopak, s poklesem 63% během prvních 3 let patřil mezi nejhorší! Nesplet sis to? Tady má bejt diskuze vo autě a ne reklamní šoty >:-[]
18. 7. 2013 12:17
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Ale patřil. Viděl jsi třeba, jak vypadají panty deklu od kufru? To je prostě paráda.
Nebo i ten V10 respektive W12 (i když to jsou hrozný krámy, jeden nespolehlivej a druhej moc velkej a těžkej)?
Na vnitřek se ale po stránce řemeslného provedení nechytá skoro nic.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 13:00
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Nic proti pantum, ty sou fajn, ale já hledám na autě něco hodně jinýho. Kvalita zpracování jak píšu jinde ji fakt dobrá, to ale neni technická stránka auta, která zajímá mě. Jo V10 i W12 sou blbost a Phaeton s nima může bejt sakra drahej i když ho seženeš za 100 tisíc. Ano omylem!
Oba argumentujete jen kvalitou zpracování, to je na auto nejvyšší kategorie hodně málo. Jo a chytá se na ní určitě Lexus, znám 20 let starý LS430 který by se asi klidně mohlo postavit tomu 10 let starýmu Phaetonu
18. 7. 2013 12:20
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Phaeton je naopak zoufale levný - W12 a V10 se dají sehnat v dobrém stavu už někde okolo 200 tisíc.
Jenže to nejhorší majitele teprve čeká, servis je doslova strašný. Při sebemenší kravině se musí shazovat motor (stojí to něco přes 40 tisíc), olejová náplň je proti normálnímu autu asi dvoj- až trojnásobná a elektronika si žije vlastním životem ještě víc, než u všech VW a Frantíků dohromady.
Jednoho majitele W12 znám (má i V8, se kterou je mnohem spokojenější), ale ten má vlastní malý autoservis, takže ho údržba nebolí. Auto je to skvělé, ale jen tak první dva, tři roky. Pak už to jen hodit ze skály.
18. 7. 2013 12:26
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Bohuzel tohle je jen velmi povrchni tvrzeni. Prumerna cena ojetych Phaetonu je dana prave nestastnymi motory, ktere tvori vyznamnou cast produkce, at uz je to 5.0V10 TDI, coz je jeden z nejvetsich omylu VW a naprosty technicky nesmysl nebo zminovana W12, ktera jakozto kazdy dvanactivalec ma strasidelny propad ceny, coz ovsem neni zadne specifikum VW, Audi A8 je na tom v dvanactivalci uplne stejne.
Porovname-li vsak porovnatelne, tak zjistime ze s rozumnym motorem at uz je to benzinovy osmivalec nebo trilitrovy diesel je Phaeton naopak spise drazsi nez pribuzna Audi A8 a s ohledem na nizsi prodejni cenu funglovky je pak zustatkova .prodejni cena ojetych Phaetonu velmi solidni v ramci sve tridy.
18. 7. 2013 12:29
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Checknu to :-)
Phaeton ve zplynovaném osmiválci a nějaké sociálnější výbavě by se mi docela líbil.
18. 7. 2013 12:40
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Socialnejsi vybava se u osmivalcu moc nekona. Jedine socialnejsi Phaetony byly ty zakladni sestivalce, ale ty jsou naprd protoze nemaji 4x4 a navic tak tezke auto ten motor nestiha a pomer dynamika/spotreba je o nicem.
Phaetony maji jediny vetsi problem a to nesikovnou navigaci. Nevim ktereho blba z VW to napadlo, ale Volkswagen daval do sveho nejluxusnejsiho modelu tu nejstarsi a nejzastaralejsi navigaci kupovanou od VDO Dayton, ktera byla zastarala uz v dobe uvedeni Phaetonu na trh a pritom vydrzela v nem az do roku 2008, kdy byla nahrazena docasnym modelem a pak nasledne v roce 2009 nahrazena konecne navigaci odvozenou od RNS510 (Columbus ze Skodovek).
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 13:01
Re: Nevstúpiš dvakrát...
Jo tak s timhle navopak jasnej souhlas
Avatar - davy
18. 7. 2013 11:22
proč ne?
Phaeton vyplňuje mezeru na trhu, která by se dala nazvat nenápadný luxus. Žel tato mezera je velmi malá a jeho nevýhoda tedy bude špatná prodejnost ojetého vozu, finanční ztráta bude značná. Nicméně je mi to auto právě pro tu neokázalost sympatické a dokáži si představit jeho koupi. Co mne ale irituje je multimediální displej s navigací tak nízko umístěný! To jde proti komfortu a bezpečí a pro mne by to byl dokonce důvod přemýšlet o autu s bezpečnějším umístěním navigace v zorném úhlu řidiče.
Rozbalit vlákno
4
18. 7. 2013 11:39
Re: proč ne?
Kdyz ono s tim umistenim navigace je to tezky. Kdyz se to da nahoru, tak bud se musi kolem toho postavit cela palubka (jako ma treba BMW) a nebo jsou velke problemy s odrazy svetle. Vetsina aut s navigacemi nahore je ma za slunecneho pocasi skoro necitelne, coz je v dusledcich mene bezpecne nez navigace mimo zorne pole. Navic hlavni informacni praci dnes stejne odvede display mezi budiky a koukat na display navigace se uz musi jen obcas.
Avatar - davy
18. 7. 2013 11:50
Re: proč ne?
To co píšeš dává smysl. Vyjížděcí navigace na horní palubce by vyřešila to obstavění. S odleskem nemám zkušenost, ale zdroj světla jde zpředu, tak by to neměl být takový problém, navigace na skle je vidět dostatečně. Já mám nejlepší možnou zkušenost s head-up displeji, od základních údajů, přes navigaci až po termovizi. Při dostatečném kontrastu není problém ani s odlesky čelního skla. Kdyby tam HUD byl, vše je vyřešeno.
Avatar - PeterLuk
18. 7. 2013 11:55
Re: proč ne?
Mne by sa páčilo, keby bola navigácia medzi budíkmy - na mieste palubného počítača. ;-)
Avatar - Lucaslegend
18. 7. 2013 12:06
Re: proč ne?
Tak ja mam navigaciu hore a s odleskami som nikdy problem nemal, displej mam ale matny tie su lepsie citatelne na slnku ako leskle...
A napriklad S mercedes ma displej navigacie natacaci do stran, tak tym sa da tiez eliminovat odraz od slnka....
Avatar - Dejf..
18. 7. 2013 11:38
Třetí pedál?
Ahoj, víte někdo na co je ten třetí pedál vlevo??? :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 11:44
Re: Třetí pedál?
Ruční brzda - ovládaná nohou >:D
U Mercedesu je to klasika, dělaj to už .. no sakra dlouho >:-[]
18. 7. 2013 13:12
Re: Třetí pedál?
Bohužel. Tenhle výmysl mi pěkně vadí. Stejně tak volič automatu pod volantem. Tyhle dvě věci mám spíš spojené s Amerikou.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 13:15
Re: Třetí pedál?
Taky mi to moc nesedí. Ta brzda eště víc než ten americkej automat, i když taky dám přednost klasice
18. 7. 2013 16:55
Re: Třetí pedál?
Mno v nových autech je to kravina ( to už radši elektronickou ), ale ve starých autech to mělo jednu podstatnou výhodu. Pokud jste museli auto tlačit v případě poruchy nebo něco. Tzn. Vystoupím a při otevřených dveří auto za A sloupek tlačit a volantem korigovat směr. Tak to mělo tu výhodu, že jste mohli jedním jednoduchým pohybem nohy auto zabrzdit ruční brzdou. Hodilo se to, když se auto začlo rozjíždět atd.
18. 7. 2013 16:55
Re: Třetí pedál?
i když teď si říkám, že vzhledem k pověsti phaetonu , je to tam ze stejného důvodu >:D
Avatar - Lucaslegend
19. 7. 2013 08:58
Re: Třetí pedál?
Ten pedal sa da vyuzit v zime na blbnutie na snehu... s elektronickou brzdou sa to uz neda....
Avatar - autak
18. 7. 2013 11:53
Phaeton dříve než Passat?
Tak to jsem na to zvědav. Volkswagen má podle mě 100% problém s designem. Chce to něco co bude připomínat čtyřdveřové kupé, ale bude to limuzína/sedan. Osobně si myslím, že tyto auta jsou opravdu pro lidi co nevědí co s penězi mně by stačil Passat. Což je moje otázka. Kdy a kde se představí Passat B8? Myslel jsem si totiž, že Passat přijde dříve než Phaeton a pokud je tenhle článek postaven na pravdě, tak je to přesně opačně.
Rozbalit vlákno
18
18. 7. 2013 12:24
Re: Phaeton dříve než Passat?
Ne, tohle je pro lidi, kteří chtějí absolutní dokonalost v každém detailu (ne, že by se to úplně podařilo). Nebo pro lidi, co si chtějí užit pohled na výrobu vlastního auta.
Jednu dobu si Phaeton hrál vlastní ligu co se právě těch detailů a propracovanosti týče, ta doba je už asi pryč.
Passat je proti Phaetonu asi jako je moped proti litrové cestovní mašině.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 13:13
Re: Phaeton dříve než Passat?
To je, ale příští Passat má bejt prej postrčenej výrazně vejš. Něco jako taková lidová vyšší střední, včetně motorů s výkonem kolem 200 kW
18. 7. 2013 13:16
Re: Phaeton dříve než Passat?
Vždyť V6 přes 200 kW má v nabídce i dnes.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 13:40
Re: Phaeton dříve než Passat?
To je fakt, tady to sice budou jen 4 válce ale rozhodně to má bejt jako auto vyšší třídy, asi aby se udělal prostor pro superb či co to maj za plány
18. 7. 2013 14:00
Re: Phaeton dříve než Passat?
Tak to stoprocentně nebude.
Pásovec je firemní povoz, který je přesně tak velký, jak být musí a má přesně takové motory, které se prodávají. Rozhodně větší nebude a jestli ano, tak tak o pět čísel.
Připomíná mi to řeči "insiderů" o tom, jak už viděli Oktu a bude měřit na délku přes 4,80 m >:D
18. 7. 2013 14:17
Re: Phaeton dříve než Passat?
Také nečekám nějaký zásadní posun. Svoje zákazníky má, tak proč něco měnit? "Přerostlá" střední vznikla jako náhrada za zrušené modely vyšší střední. Jo, kdyby zákazníci od Passatu masově utíkali, protože chtějí těch pár centimetrů navíc, tak by ho asi natáhli. Ještě mě napadá, že by si mohli dělat prostor pro Jettu, kdyby měla nějak zvlášť narůst. Je přeci jen mířená více na americký trh a evropskou verzi (tedy o jiných rozměrech) asi dělat nezačnou.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 14:36
Re: Phaeton dříve než Passat?
Myslim že to trefil iudex. Vo tom že příští Passat dost povyroste a bude vo dost luxusnější se píše na víc místech takže myslim že na tom něco bude. A jestli si tam dělaj prostor pro Superb nebo Jettu nebo třeba něco většího vod Seatu je nepodstatný. Info že příští Passat bude vopravdu nová generace a bude posazenej trochu vejš se mi zdá docela reálná
18. 7. 2013 14:47
Re: Phaeton dříve než Passat?
Říkalo se, že co do prostoru by měl být mezi Superbem a Octavií. Octavia by měla právě plnit roli menší, levnější a méně kvalitní alternativy k Passatu. To neznamená, že z Passatu bude vyšší střední. Co do výbavy a jiných než prostorových kvalit je všechno možné.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 15:20
Re: Phaeton dříve než Passat?
Myslim že částečně povyrůst musí, podívej se na P508, Mondeo, M6 - že by i příští generace Passatu byla menší to se mi moc nezdá
18. 7. 2013 17:55
Re: Phaeton dříve než Passat?
U Peugeotu a Fordu jde přesně o to, co jsem zmínil. Stejně tak například u Opelu. A Mazda 6 sedan je stavěná podle amerických měřítek (dříve byl sedan delší pro Ameriku a kratší pro Evropu, teď se pro Evropu omezili na kombi místo specifického sedanu, liftbacku a kombi). Ta možnost tu je, ale pak zřejmě nebudou dělat speciálně delší verzi pro Ameriku. Jde jen o to, co chtějí zákazníci. Ne o to, co dělá konkurence. Ta k tomu typicky došla pro neuspokojivé prodeje.
18. 7. 2013 14:53
Re: Phaeton dříve než Passat?
To, že bude luxusnější píšou už od roku 1996, zrovna nedávno jsem si četl při úklidu na půdě staré Světy Motorů a AutoTipy. A taky už x let píšou, že dostane BiTDI - kdepak je asi ten?
Takže asi tak - Passat je takový, protože takový být musí. Proč asi má tak slabé nafty? No protože cesťákům se dvousetkoňová auta nedávají a pro management už tu je A4/A6 s třílitry.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 15:19
Re: Phaeton dříve než Passat?
Tak třeba to už konečně vyjde >:-[]
Nebo to jen odložili a současnej Passat je vlastně jen facelift, protože přicházet s novym do doby hluboký krize nechtěli - to by mi taky dávalo docela smysl
Avatar - iudex
18. 7. 2013 14:32
Re: Phaeton dříve než Passat?
No ale zospodu sa na súčasný Passat nepríjemne tlačí Octavia, takže pre zachovanie toho odstupu tu nejaký nárast bude musieť byť, takže v princípe obdobný postup, ako už v tejto generácii aplikuje mainstreamová konkurencia.
18. 7. 2013 14:48
Re: Phaeton dříve než Passat?
Jestli vyroste, tak ale jen v rámci třídy. Rozhodně to nebude mít přesah do vyšší střední, protože na to má VW Audi. Opel, Ford ani Peugeot (nebo kdo má ještě ty "otesánky") už nad střední třídou nic nemají... :-/
Dost pochybuju, že by se VW připravil o tak lukrativní segment, jakým jsou fleetové prodeje aut střední třídy. Ale možná se pletu. :-)
Avatar - autak
18. 7. 2013 15:08
Re: Phaeton dříve než Passat?
Myslím si, že se nepleteš. Prodeje Passatu tvoří hlavně fleetový zákazníci. Kdyby VW z tohoto segmentu odešlo muselo by se zbláznit a nebo věřit tomu, že zákazníci si rádi koupí za více peněz více muziky. Osobně se k tomu nekloním. Podle mě Passat zůstane tam kde je a určitě nedostane rozměry, které má Mazda 6. Motorizace a výbava snad dostane konečně obměnu, která je slibována články po internetu. Doufám i v atraktivní design o, kterém jsou zmíňky, ale beru to i tak s rezervou(VW). :-) Pokud to tak, ale je, tak Phaeton v Detroitu ukáže design, kterým s největší pravděpodobností bude kráčet i Passat.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 14:32
Re: Phaeton dříve než Passat?
Insideři mě nezajímaj, jen cituju z textu v Autotipu >:-[]
Avatar - iudex
18. 7. 2013 14:30
Re: Phaeton dříve než Passat?
Čiže to, čím je dnes Insignia a Mondeo? ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 14:33
Re: Phaeton dříve než Passat?
Jo asi jo >:D
18. 7. 2013 17:22
Na čo?
Zbytočnosť. Už len predstava "luxusného ľudového auta je scestná. Zbytočné naparovanie sa a tlačenie na pedál vo sférach, kde nemajú čo robiť. Volkswagen je dobrý inde.
Rozbalit vlákno
0