když chytrolíni googlii časy na Ringu (a většinou netušili, že se jedná jen o produkční auta a tak)
SB byl tvrdej. Až tak tvrdej, že předjížděl v Eau Rouge.....
Právě on byl dětským hrdinou a posléze i vzorem Michaela Schumachera.
Samozřejmě, že jsme se ze článku nedozvěděliodpověď na otázku z nadpisu - proč už rekord nikdy nikdo nepřekoná.
Ale konec konců je to článek na ACZ, tak můžeme být rádi, že jsme se nedočetli, že ho jednou možná překoná Kodiaq >:-[]:yes:
Kolikrát já už to tady psal....
když chytrolíni googlii časy na Ringu (a většinou netušili, že se jedná jen o produkční auta a tak)
SB byl tvrdej. Až tak tvrdej, že předjížděl v Eau Rouge.....
Právě on byl dětským hrdinou a posléze i vzorem Michaela Schumachera.
Samozřejmě, že jsme se ze článku nedozvěděliodpověď na otázku z nadpisu - proč už rekord nikdy nikdo nepřekoná.
Ale konec konců je to článek na ACZ, tak můžeme být rádi, že jsme se nedočetli, že ho jednou možná překoná Kodiaq - A teraz ja :Tarat dokaže každy >:D >:D >:D
To byla asi pointa. Nadhodit v nadpisu něco, co by lidi mohlo zaujmout. Co na tom, že se tomu pak článek nevěnuje. Čekal jsem očividnou odpověď - protože byla trať upravena. Neobtěžoval jsem se to však číst. A koukám, že šéfredaktor nezklamal.
Sorry, ale takhle se řečnická otázka opravdu nepokládá. Jak píše v reakci na tebe "skyactive" - na základě tohoto titulku jsem předpokládal, že článek bude pojednávat o nějaké změně trati či omezení, která nenávratně znemožní překonání tohoto času, jednoduše protože trať / podmínky budou jiné než od roku '83 doposud.
Ale tento článek na titulek neodpovídá ani mezi řádky, jakkoli by měl čitatel bohatou fantazii. Řečnická otázka na článek tohoto obsahu by mohla být max. stylem "Proč je dosud nepřekonaný rekord tak jedinečný?" - což by bylo taky hraniční, ale neřekl bych ani popel. Ale "Proč rekord už nikdy nikdo nepřekoná?" je skutečně prvotřídní blbost ;-)
Blbost. Takhle se profesionálně nepíše. Podobný titulek bych si mohl dát do blogu, ale od profi novináře bych čekal něco jiného, než titulek hodný blesku. Už jen proto, že nikdo z nás nemá ponětí, jestli ten rekord nepadne třeba za měsíc.
1. Bezpečnostní, v hrbolatých zatáčkách jsou auta s masivním přítlakem nestabilní a takové nebezpečí v dnešní jemné době nikdo nebude podstupovat, možná že by to ani nebylo dovoleno. To by se nejdříve musel všude udělat hladký povrch....
2. Na trati se v podstatě pořád jezdí. Na dosahování rekordů musí být trať prázdná, to by byl ale finanční výpadek pro majitele.
Věřím tomu, že šikovný jezdec by se na prázdné trati vešel pod 6 minut, třeba s nějakou 1000 kW formulí F1.
Uzavřít okruh, postavit na trať jakýkoliv z dnešních tzv. hypersportů (LaFerrari apod.), za volant posadit top jezdce na perníku (nebo jinak zbaveného zábran či smyslu života) - tak si myslím, že čas pod 6 minut je na světě. Je tu to ALE ... taková souhra náhod je dnes dost omezená, ale nikoliv nereálná >:-[]
Automobilky, které na Ringu testují a jsou na předních příčkách v žebříčku nejlepších časů, mají rozhodně trať uzavřenou, případně ji sdílí s několika dalšími profesionálními jezdci tak, aby je na trati nic neohrožovalo ani nezdržovalo.
Jediný z trojice dněšních hypersportů, který má na Nordschleife oficiální čas - Porsche 918 Spyder - drží čtvrtou příčku mezi produkčními vozy s časem 6:57. Rychlejší jsou pouze dva Radicaly a Lambo Huracan Performante s časem 6:52.
Mezi vozy, které smí pouze na okruh vede karbonová Pagani Zonda R (6:47,5).
Do Bellofova času 6:11 je to tedy ještě hodně daleko a LaFerrari či P1 určitě nebudou o 47 sekund rychlejší než 918 Spyder. Závodní speciál Porsche 956 prostě zatím může překonat jedině jiný závodní speciál. Nejrychlejší kategorie (F1, LMP1) se ale, pravděpodobně kvůli bezpečnosti, na tento okruh dnes nedostanou. To je možná odpověď na otázku v nadpisu.
Moderní F1 na Ringu byla, ale pouze v rámci nějakých propagačních jízd, o rekord se nikdo nepokoušel, pravděpodobně i z úcty k Bellofovi a jeho výkonu.
Dnešní F1 by byly jistě rychlejší a LMP1 zřejmě taky. Byť jsou dnešní závodní auta více uškrcena regulemi, technika, aerodynamika atd. se za 34 let samozřejmě značně posunuly kupředu.
Na jedinečnosti výkonů tehdejších závodních monster a jejich pilotů to ale nic neubírá.
Se současným monopostem i pilotem z F1 si myslím, že by rekord zcela 100% padl, ale taková situace je nereálná jak píše rosi007 jednak z důvodu bezpečnosti, tak i určité úctě vůči tomuto času Bellofa. A taky k čemu by to vedlo? Možná ke zběsilému předhánění se kdo dá ještě lepší a ještě lepší ... Proč to raději nenechat tak, jak to je doposud, že? :-)
Ale upřímně by mě fakt zajímalo, za jaký čas by byl schopen zajet tento okruh současný top model ze série WRC. Asi by ho dost limitovala maximálka, ale i s tím by mě zajímalo, jak by si stál oproti současným supersportům např....
To rozhodně ne. Výkonu to má dost 380 koní není málo, ale hlavně ty auta jsou tak zpřevodovaný, že na maximálce jsou prakticky hned. Myslím že současný wrc auta by jeli velkou část ringu na maximálku a nemohli by konkurovat ani supersportům. Vzdyť třeba 911 GT2 jela ve Foxhole 270.