Tragická nehoda Nissanu GT-R, který vletěl mezi diváky při vytrvalostním závodě VLN a jednoho zabil, má kromě rychlostních limitů další dohru. Minimálně do konce tohoto roku se nesmějí pořádat pokusy o rychlostní rekord.
Jo jo, ta Honda má ale pech, roky slibuje nejrychlejší předokolku na ringu a když už může svoje sliby naplnit, tak utře. A aby toho nebylo málo, tak je možný, že nejrychlejší předokolkou na ringu zůstane navždy MRS >:D
Pro me je nejrychlejsi honda. Jelikoz je to hra bez pravidel, nikdo nevi s cim to zajel Renault, Seat, ani honda tak nejaky "vyvojovy prototyp" se v tom lehce ztrati.
Ano, to Renault tvrdi. Stejne jako Seat tvrdil ze jeho Leon je seriovy, stejne jako Honda tvrdi ze kleci jen nahradila hmotnost klimy a diky silentblokom nezvysila torzni tuhost. Objektivne nevim proc bych to mel renaultu verit vic nez Honde nebo Seatu.
Vzhledem k tomu, že MRS poráží i na jiných okruzích daleko silnější auta a to bez toho, že by ho řídili tovární jezdci nemám důvod nevěřit času na NS. Když na krátkém okruhu sfoukne A45 AMG o 1,2 sec, tak rozdíl na NS o 15 sec zcela odpovídá.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pokud víš o nějakém spiknutí na straně Renaultu, tak se klidně rozepiš a nenechávej si to pro sebe. :-)
Popravde spis nevim, koho NEzajimaji. Jenom to nekdo prizna a nekdo ne.
Jina vec je, jakou tem casum muzeme prikladat vahu, jaky to ma pro nas smrtelniky vyznam. Trochu schopny ridic, co ma na Ringu neco najeto, si i s rodinnou limuzinou muze vytrit za.ek s nejakym opevovanym MRS, co ho ridi nekdo, kdo NS nezna. Nehlede na to, ze kdovijaky cas neni zadnou zarukou zabavy (teda aspon pro ty, pro ktere ridicsky zazitek neznamena pouhou vysokou cislovku na tachometru). Dnesni HH jsou treba neuveritelne efektivni, rychle a odpusti obrovskou spoustu chyb, jenom jsou proste sterilni.
Zrovna pred chvilickou jsem nasel jedno novejsi hezke ridicske video, kde se mne zpotily trenky i za notasem >:D [odkaz]
jsem bychař a plakátový jezdec :yes: jasně, že mně zajímají věci, které se dají změřit a zvážit a pojmenovat, motoristický sport není krasobruslení, je to exaktní "věda":)
První větu tvé reakce neguje hned celý "zbytek" tvého příspěvku.
Lidí (s řidičákem!), které tyto časy nezajímájí je drtivá většina, a to aniž by si museli cokoli přiznávat...
To video je taky úplně stejně pěkné i bez času na kolo...
Pokud si kupuju autu primárně na běžné "otevřené" cesty, čas na kolo na jakémkoli okruhu je jedna z posledních věcí podle kterých bych ho vybíral.
Nějak ti nerozumím.
Na NS se jezdí měřit časy se sériovýma verzema aut typu M3, Megane RS, R8 atd.
Jediný, kdo měřil čas u auta, o jakém mluvíš je PJanda se Škodou Rapid. Nikdo snad
nejezdí měřit na NS čas Oktávce 2.0 TDI... aby to psal někam do tabulek.
(pozn. samozřejmě je otázkou, jak moc sériové ty auta jsou, ačkoliv výrobce vždy tvrdí,
že na sto procent:)
Tím spíš ti nerozumím:)
Auto jako Focus RS nebo Astra OPC si kupuje přece fanda, který kupuje sporťák pro každodenní použití. Toho logicky bude zajímat, které z těch aut je rychlejší.Proč by si jinak kupoval "sportovní" verzi obyčejného auta?
Já v tom nevidím slovíčkaření, ale dvě různé věci. Také mne zajímají například tovární časy 911. Ale mají prakticky nulový dopad (nulovou váhu). Podobně mě zajímá například 24 hodin Le Mans, ale výsledek nijak neovlivní, které auto si koupím. Nebo co si dám k snídani.
Nejde o zájem o časy, ale o vybírání aut podle časů továrních jezdců. To je jako když si amatér kupuje sportovní náčiní podle toho, co používají mistři. Přinejlepším úsměvné.
Zjednodušeně: čas na rychlé kolo na NS má nulový dopad na prodeje. To chceš říct?
Asi proto tam všechny ty automobilky jezdí:) Snaží se prodat "sportovní auto", ale informace o tom, jak moc je "sportovní" úplně zbytečná a zajímá jenom "bychaře a plakátové jezdce". Taky hodnota zrychlení je vlastně podružná a výkon, ten se musí psát jenom protože je na to kolonka v TP:)
Pokud chceš citovat, tak cituj přesně a nemanipuluj.
Napsal jsem jasně "...hlavně bychaře a plakátové jezdce...", nikoli (tvoje verze) "...jenom bychaře a plakátové jezdce..."
Podobně jsi v minulé reakci udělal z mého "typicky", tvoje (ve smyslu) vždycky.
Takže kam se na tebe v tomto ohledu hrabe tebou vzpomínaná Kylie?
P:S. Časy jednotlivých hh na NS nejsou exaktně porovnatelné, protože vznikají za různých podmínek, od různé délky kola, počasí (teploty, povětrnostních podmínek...) přes použitý druh pneumatik až po různou míru sériovosti vozu.
Jestli nejsi schopen rozlišovat mezi kompletním celkem (všichni/každý) a pouhou většinou ("hlavně"), tak si zopakuj základku.
Jinak klasika, když chybí argumenty, tak se posílá "do pr.dle"...
Říkám, že nemá dopad na mne. Firmy také nesponzorují profesionální sportovce pro srandu králíkům. Nějaký účinek to mít bude. Jen patřím k té skupině, která si věci vybírá podle toho, co mi vyhovuje. Ne někomu jinému. I co se týče zrychlení; pokud si to auto projedu, dynamiku vyzkouším a jsem spokojený, tak je mi celkem jedno, co výrobce píše do tabulek (samozřejmě, pokud tam budou psát bludy, tak to bude mít dopad na to, jak k těm hodnotám přistupuji a co si o té automobilce myslím). Maximálně se pak můžu bavit o tom, jak snadné bylo dosáhnout výrobcem udávaných hodnot, jestli to zvládlo opakovaně atp. Auto si prostě podle hodnot v katalogu nevybírám. To neznamená, že se na ně nepodívám. Udělám si podle nich představu, nějaká očekávání, ale auta umí překvapit.
A čas zajetý automobilkou najatým profesionálem za ne vždy známých podmínek, které nejsou pro všechny stejné, nepovažuji za míru sportovnosti. Má podobnou váhu jako to zrychlení, které je u některých aut celkem snadno a opakovatelně dosažitelné, u jiných se na něj ani nepodíváš (což lze spíš pochopit u manuální převodovky než u samočinné s LC). Sebelepší čas na NS to auto v mých rukách nijak nezrychlí, ani mi nepřinese více zábavy a neodstraní nedostatky.
Ty si snad kupuješ auto pro to, aby ses mohl chválit, jak s ním nějaký profík zvládne jet rychle?
Ano, je to tak. Když na informaci o časech sériových aut na NS narazím (např. tady), klidně si ji přečtu, ale nepřikládám jí žádnou zásadnější váhu (tím spíš u hh apod.).
Nehladě na to, že nikde není zaručeno, že časy jednotlivých vozú byly dosaženy za srovnatelných podmínek a pokaždé se shodně sériovými vozy.
Nový HH si typicky (reálně, nikoli virtuálně) kupuje člověk, který nechce vyloženě sportovní auto, nýbrž určitý kompromis. Samozřejmě, pokud možno (do reálně možné míry), zdařilý, vyvážený, všestranný, rychlý, praktický, ale i zábavný.
A celkově nejlepší hh obvykle nebude ani ten nejrychlejší (zejména právě na okruhu), ani ten nejpraktičtější, protože jeho jedna výjimečná přednost bude velmi pravděpodobně (minimálně částečně) na úkor těch ostatních.
Mě osobně při výběru hh zajímá velká spousta věcí, ale čas na okruhu k nim prostě nepatří. A pokud bych to někdy myslel s (amatérským) okruhovým ježděním vážněji, žádný nový hh bych si právě na to určitě nepořídil.
Možná existují týpci, kteří si hh vybírají primárně podle času na NS, ale osobně to nepovažuji za racionální. Navíc se ty časy nedají "exaktně" srovnávat, protože velmi často vznikají za odlišných podmínek a s různě upravenými, ne zcela sériovými, vozy.
Nenapadlo tě někdy, že je víc druhů kupců? Tvůj exaktní popis toho, jak vypadá člověk, který si jde koupit rychlý auto bez zadku je neuvěřitelný. Možná bys mohl stát ve dveřích autosalónu a posílat domů ty, co nesplňují tvoje předpoklady >:D >:D >:D
Jen další důkaz toho, že máš často problémy s chápáním psaného textu.
Zkus si někde zjistit jaký je rozdíl mezi "typicky" a vždycky.
Třeba se pak i přestaneš smát sám sobě.
Kdyby si zákazníci nové hh naopak typicky vybírali (primárně) podle času na NS, tak je Renault úplně zavalený objednávkami na MRS 275 Trophy a většina ostatních by to mohla, s klasickými "pomalými" hh typu GGTI, skoro zabalit.
Mimochodem v posledním čísle časopisu EVO nazvali postupnou evoluci "druhu" HH velmi výstižně:
"Od HOT HATCHE po HYPER HATCHE"
Pro "přemotorované" verze fwd hh na semi slikách apod., za účelem co nejlepšího času na NS, se název HYPER hodí mnohem víc, než "jen" HOT.
Nevidim v nicem zadnou negaci: casy na NS me urcite zajimaji, ale neprikladam jim nijakou zvlastni vahu. Auto si na rozdil od tebe kupuju i na okruhove jezdeni (krome toho bychareni a "plakatu" >:D ) a casy zajete kymkoli kdekoli jsou i pro me az jednim z poslednich kriterii.
Napsal jsi":
"Popravde spis nevim, koho NEzajimaji. Jenom to nekdo prizna a nekdo ne."
To není pravda, viz má reakce.
To, že samozřejmě existují lidé, které to opravdu zajímá (ať už na okruhu sami jezdí, nebo ne), ještě neznamená, že to musí zajímat "všechny"... a kdo náhodou tvrdí, že ho to nezajímá, si to jen neumí přiznat.
Že tomu nemusí přikládat velkou váhu ani ten, koho zajímá, je věc jiná/další.
Proc to zbytecne rozebiras do mrte? Podle sebe nesud vetsinu- naopak je slusnym dukazem toho, ze te to tak nezajima, i tvoje prispivani v podobnych diskuzich.
Prave pro tu vetsinu je to predevsim marketing. Lidi se chteji citit aspon trosku jako zavodnici i s nakupnim vozikem, proto automobilky vrazi penize do motorsportu a ne treba do sazenic jahod. Kdyby to vazne nikoho nezajimalo, tak by to nedelaly.
Hlavně podle sebe nesuď obecně ty...
Já nikde nepíšu, že to nezajímá nikoho, naopak ty tvrdíš, že nevíš o nikom, koho to nezajímá...
Jinak ty diskuse kolem toho bývají mnohdy mnohem zajímavější a hlavně zábavnější, než samotné časy.
Ano, kdo umí číst a není přehnaně vztahovačný, ten pochopil. že jsem nenapsal pouze, nebo jen, ale "hlavně".
A psal jsem především o časech sériových hh o kterých se tu diskutuje nejčastěji.
tp WL: To je jak s natvrdlým hotntotem, fakt že jo! Ostatně jako každý tvůj příspěvek tady! Ano kdo chtěl tak pochopil, jen ty kolem toho musíš zbytečně kecat!
No jo, tys to tady s tím tvým "hotntotem" osvobodil...
Kdyby každému stačilo k pochopení (čehokoli) pouze chtít, svět by byl mnohem krásnější.
Jenže mezi chtít a moci bývá často docela zásadní rozdíl. A je to vidět i tady v diskuzích, prostě každý v tomto ohledu není jako např. _MT_, kterému opravdu stačí jen chtít. Kdyby tady měl každý jeho schopnost chápat, ušetřil bych si minimálně polovinu svých příspěvků/reakcí, včetně této.
Hlavne keď druhýkrát predbehol tú M4, tak mal dosť namále a musel dlho kontrovať, aby to ustál. To by som ako vodič skončil v hodinách a ako spolujazdec si zafarbil spoďáry. >:D
byt co najrychlejsi na "ringu" akosi nemozem prist na chut.... pride mi to uz take vsetko komercne a povrchne a hrane ... dnes chce byt na ringu kazdy najrychlejsi... ale preco na co neviem..... v minulosti toto nikoho netrapilo nikto na ringu netuzil byt najrychlejsi a zili sme.... co je toto dnes za maniu neviem.... je mi uplne 15 kto ma aky cas na ringu.... ked dnesne motory sa nam rosypu po 150 tisicoch .... keby automobilky radsej riesili dolezitejsie veci.... to by lepsie spravili ....
tak přesně tohle nám ještě scházelo k dokonalému štěstí, pod kapoty jsme dali tříhrnky nebo ještě lépe el. bzučáky, na pole vysadili solární plantáže, do paliva přimíchali hezké žluté květinky a jako třešničku na dortu jsme zakázali závodit nebo se pokoušet o rekordy na závodních tratích. Super, ještě zbývá krutě zatočit s těmi, co používají sprostá slova a dozajista nastane v Evropě ráj.
;-\
Přijde mi to, že za chvíli asi bude na NR plošná devadesátka, zákaz předjíždění a může se rovnou připojit k běžným pozemním komunikacím. Příhoda s GT-R je nesporně tragická a zaslouží si určitou reakci, ale snad je to v první řadě závodní okruh, kam si lidé, závodní týmy a automobilky jezdí vyzkoušet své limity. Tak snad jde pouze o přechodná opatření do doby, než bezpečnost trati vyřeší nějak inteligentněji...
NS je bezna komunikace odedavna. Jde o usek soukrome jednosmerne dalnice s vybiranym mytnym, plati na nem mj. jizda vpravo a plati i bezne pojisteni. Krome Britu, ti mivaji v pojistnych smlouvach uvedenou vyjimku, ze se ev. plneni nevztahuje na Nordschleife.
Klasicky zavodni okruh na Nurburgringu je GP ("Sudschleife").
Historicky první závodní okruh,s omezenou rychlostí?
Jinak obecně je to smutný, nic proti tomu.
V Brně se podobná nehoda stala na staré trati.. to už je let. :-(
Po dlouhém a rychlém klesání od Kohoutovic byla ostrá pravá, za ní rovinka start / cíl... a kousek za touhle zatáčkou po levé straně tribuna.
Re: Historicky první závodní okruh,s omezenou rychlostí?
No, tak starej nejsem - ten už nepamatuju. Já už jsem zatáčel na Veselce k Žebětínu. A tenhle úsek byl hodně rychlý... ale opravdová legrace byla ve stoupání od Žebětína ke Kohoutovicím, a na srdce pak bylo to klesání zpátky ke startu a cíli.
Ona i samotná "Veselka" byla testem. Rovinka od Bosonoh dovolila rychlost, Veselka byla hódně ostrá - a za ní dost stoupání = odbrzdil jsi do zatáčky, ztrácel jsi ještě další kilometr. ;-)
Teda pokud jsi nejel Jaguara, pochopitelně.
Re: Historicky první závodní okruh,s omezenou rychlostí?
Já taky ne, ale ten úsek si můžeš dodnes projet (byla to nejtechničtější část) nestaršího okruhu, jen je tam dnes horší povrch, narozdíl od stoupání Žebětín - Kohoutovice. Dřív se tam tuším klesalo, to musela být ještě větší "legrace".