Při nízkých teplotách se snižuje množství získatelné energie z akumulátoru (menší pohyblivost nosičů náboje -> menší maximální výkon -> horší účinnost přeměny chemické energie na energii elektrickou). Životnost (pokles kapacity v čase) se naopak snižuje při vysokých teplotách. Proto se doporučuje skladovat jak primární tak sekundární články v chladničce, pokud se delší dobu nepoužívají.
Tady je vůbec třeba vnímat souvislosti a nemáme všechny podklady....
Obama má dost mínusových bodů za až slepou podporu elektromobilů. NY times jsou spíš konzervativní republikánský noviny - nebo alespoň já je tak vnímám,takže tendenčně pojatá reportáž by mě nepřekvapila.
Na druhou stranu, chování lidí z Telsy by se taky mohlo zlepšit. Místo normálního vysvětlení hneddělat ramena... ;-\
Při tom auta to jsou určitě dobrá a směr bezpochyby dobrý je. Navíc za nimi stojí Toyota, takže nebudou řešit plácání se ve smyslu FK.
Pravdepodobnost ze klame NYT alebo tesla je 1:1
NYT redaktor mohol dostat pekny stimul, aby nieco taketo spravil a TESLA v zaujme ochrany mena znacky a ukludneniu investorov mohla upravit LOGy z auta..
Elon ma za sebou ine levely projektov, terza sa pustil do revolucie v automobilizme a osobne si myslim, napriek vsetkym problem, ze sa mu konecne zacina darit -- treba sledovat svetove media, citat renomovane zdroje a spravit si vlsatny nazor. Konecne robi niekto krasne, vykonne a realne pouzitelne elektromobili PLUS ak bude naozaj husta siet rychlonabijaciek, staci uz len doriesit zdroje elektriny //norsko, island je za vodou// a potom posleny oriesok -- ekologickost vyroby a likvidacie bateri. Je to beh na dlhu trat, ale ak sa tieto dve zvysne oblasti podari vyriesit, mame dokonaly sposob prepravy.
Model S pojdem pozriet o mesiac do Mnichova, som velmi zvedavy, no uz na obrazkoch/videach je to skutocny designersky kusok, tak dufam ze ma nesklame :-)
p.
Podle mně má NYT pravdu., Zkusil to v reálném provozu. A elektromobil neuspěl, a neuspěje ani v dalších testech. Problémem je neustále zdroj energie. A pokud se ten nevyřeší, tak veškeré kecy kolem elektrmobilů jsou jenom mázání medu kolem huby naivům kteří tomu věří a kupují to.
No přesně v tom to je. Tesla má to auto prověřené už snad za všech okolností a proto jsou si tak jistí v kramflecích. Týdně těch aut dělaj 400, prodali jich už přes 3000, najezdili hromadu testovacích kilometrů.
Ano toto auto má závažný problém ale tímto problémem rozhodně není lživý dojezd. Problémy má s bržděním u zcela studeného auta(mínusové teploty akumulátoru). Uživatelé si musí počkat na update. Ten to ale asi zcela nevyřeší.
Test jazdili pri -10C a spominalo sa tam, ze vypli "klimatizaciu" co v preklade znamena, ze prestali kurit. Ked si predstavim kurenie auta z baterii tak to je zverstvo. Jednoznacne maju pravdu reporteri. Auticka na baterky su zatial a asi aj dlho budu vhodne tak do Kalifornie, kde je teplota celorocne medzi 0-23C... Kto by to pouzival niekde v Europe, ked udrie -20C a kapacita baterie ti klesne na 20% a zrazu mas z dojazdu 400km len 80km a ostanes visiet niekde na ceste v -20C...
No to ani nie je vtip, ked si to zoberies tak v jednom litri benzinu mas 10kWh energie, jeho spalenim ziskas 10kWh tepla. Kdezto z jedneho litra benzinu v motore ziskas len asi 3kWh pohybovej energie. Takze palit benzin na kurenie je vyslovene ekologicke :-)
nie sú budúcnosť . Výrobné náklady sú veľmi drahé , vývoj taktiež ...
A keď si to auto niekto kúpi tak mu baterky ledva vystačia do Supermarketu a späť , samozrejme s podporov vetra a za ideálnej teploty .
Taktiež je výroba batérii dosť "neekologická" a musia sa meniť každých 7-8 rokov ....
Jak to bylo nevíme, třeba se redaktoři Auto.cz dovtípí a udělají test sami ;-) Pravdou je, že petrolejářská lobby je mocná a hází klacky pod nohy všem. Třeba se TESLA spojí s RIMAC a hned to půjde jinak. Našlápnuto mají oba dobře. Problém č.1 jsou baterie, pokud se podaří zvládnout ty, je vyhráno.