Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O druhý balík šrotovného je na Slovensku značný zájem, 8 tisíc aut k sešrotování za první den

redakce AUTO.CZ
Diskuze (27)
Slovenská vláda podpoří ve druhém kole šrotovného nákup nového auta částkou 1000 eur (asi 26.600 Kč) za podmínky, že prodejce poskytne slevu ve stejné výši. Stát na tento účel vyčlenil 22 milionů eur (zhruba 585,2 milionu Kč).

Spuštění druhé vlny státní podpory na nákup nového automobilu výměnou za sešrotování starého vozidla dnes na Slovensku provázely dlouhé řady na téměř všech autorizovaných vrakovištích. Někteří zpracovatelé začali přijímat vozidla už po půlnoci, další mají pořadníky obsazené do čtvrtka.

Krátce po 13:00 zájemci o státní prémii odevzdali k sešrotování už více než 4600 starých aut, řekla ČTK ředitelka kanceláře Sdružení automobilového průmyslu Mária Nováková. Do 19:00 zájemci o státní prémii podle Sdružení automobilového průmyslu odevzdali k sešrotování už více než 8000 starých aut. Celkově by přitom vyčleněné státní prostředky měly vystačit na 22.100 vozů.

Slovenská vláda podpoří ve druhém kole šrotovného nákup nového auta částkou 1000 eur (asi 26.600 Kč) za podmínky, že prodejce poskytne slevu ve stejné výši. Stát na tento účel vyčlenil 22 milionů eur (zhruba 585,2 milionu Kč). Majitelé firem na zpracování autovraků očekávají, že státní dotace se vyčerpá rychleji než v prvním kole, kdy prostředky na ni došly za necelé tři týdny.

"Dnes už žádné další auto nevezmeme, čeká tu ještě více než 40 vozidel," řekl kolem poledne Ján Stankovič ze šrotoviště firmy Kovod Recycling ve Zvolenu.

Fronty a dlouhá čekání provázely opětovné spuštění šrotovného i v Košicích na východě Slovenska. "Auta byla asi v kilometrové frontě, první přijela už v neděli kolem poledne," podotkl majitel tamního šrotoviště Miroslav Popivčák. Zájem je podle něj mnohem vyšší než první den předchozího kola šrotovného.

Průběžně dnes naopak odbavovali zájemce na šrotovišti nedaleko Námestova na Oravě. "Zájem je větší než v prvním kole, kdy jsme sešrotovali přibližně tři stovky aut. Zatím stíháme zájemce odbavovat průběžně, v kanceláři se tak střídají vždy dva až tři lidé," řekla zástupkyně šrotoviště Martina Jendroľová. Do provozovny podle ní přicházeli obyvatelé z Oravy i okolí.

Spuštění šrotovného na Slovensku odmítlo několik opozičních politiků, ale i někteří analytici. Opatření podle nich podporuje výrobu hlavně v zahraničních automobilkách, zatímco například bratislavský Volkswagen ode dneška kvůli nízkému objemu zakázek opět přerušil výrobu. Volkswagen na Slovensku vyrábí hlavně luxusnější automobily, na které se státní podpora nevztahuje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (27)
Avatar - dochtor
8. 4. 2009 09:07
Re: OT: údajne potvrdené - VW Up! made in Bratislava?
Samozrejme, súčasné autá a ekológia - to až tak úplne dohromady neide. Bol by si však prekvapený ako je upravené okolie práve pri existujúcej "novej lakovni"
7. 4. 2009 21:31
Re: OT: údajne potvrdené - VW Up! made in Bratislava?
Vivat unia - bolo by z toho velke halo, VW si nic negativne v spojitosti so znackou jenoducho nemoze dovolit.
Mimochodo, nepracujes vo VW nahodou aj Ty? ;-)
7. 4. 2009 20:45
Re: Zaciatok konca
No, ako su na tom drahsie auta, neviem. A nesledoval som ani vsetky (relativne) lacne. Ale drviva vacsina je lacnejsia v HU.
Avatar - gld
7. 4. 2009 20:23
Re: Zaciatok konca
ako ktoré, ako ktoré.. ;-)
7. 4. 2009 18:58
Re: Zaciatok konca
Zabavne, nezabavne, hlavne lacnejsie. Auto sa nekupuje podla zabavy, ale ceny. A som si isty, ze oni (predajca) urobia vsetko preto aby spolocnu rec nasli ;-)