Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: O titul Světového auta roku se poperou Mercedes, Porsche, Toyota a VW

Porota soutěže World Car Of The Year v Ženevě oznámila užší okruh finalistů letošního ročníku, i trojici nominovaných v každé z doplňkových kategorií.
Zpět na článek
14. 3. 2013 12:59
14. 3. 2013 13:19
14. 3. 2013 13:23
14. 3. 2013 13:28
14. 3. 2013 13:32
14. 3. 2013 13:33
14. 3. 2013 13:51
14. 3. 2013 14:19
14. 3. 2013 14:19
14. 3. 2013 14:20
14. 3. 2013 21:52
14. 3. 2013 22:09
15. 3. 2013 09:19
15. 3. 2013 06:59
14. 3. 2013 13:45
14. 3. 2013 14:37
15. 3. 2013 08:45
15. 3. 2013 09:40
15. 3. 2013 08:55
14. 3. 2013 14:21
14. 3. 2013 18:09
15. 3. 2013 01:16
15. 3. 2013 08:49
15. 3. 2013 09:22
15. 3. 2013 10:13
15. 3. 2013 10:27
15. 3. 2013 12:31
15. 3. 2013 14:26
15. 3. 2013 09:36
15. 3. 2013 12:32
15. 3. 2013 12:35
15. 3. 2013 13:07
15. 3. 2013 13:32
15. 3. 2013 10:29
Avatar - FISHkaa
14. 3. 2013 12:59
GT-86
tak snad teď to dopadne inteligentněji než v Evropě ;-)
Rozbalit vlákno
13
14. 3. 2013 13:19
Re: GT-86
Opravdu to s tou "inteligencí" myslíš vážně? 8-s
Avatar - FISHkaa
14. 3. 2013 13:23
Re: GT-86
míněno tak, že Evropský vítěz je nesmysl (IMHO) :-!
14. 3. 2013 13:28
Re: GT-86
Mne spíš zajímá, jak by tedy podle tebe měli volit ti inteligentní lidé.

Za mne byl nesmysl zvolit Nissan Leaf.
Avatar - FISHkaa
14. 3. 2013 13:32
Re: GT-86
podle svého nejlepšího vědomí a svědomí ;-)
14. 3. 2013 13:33
Re: GT-86
Očividně se bojíš přiřadit k inteligentním lidem jejich nejčastější volbu. Proč, když tu o tom píšeš?
Avatar - Choochoo
14. 3. 2013 13:51
Re: GT-86
Co je na Leafu technicky spatneho?
14. 3. 2013 14:19
Re: GT-86
Znovu opakuji, vyjadřuji se k výsledkům WCOTY. A tam ten Leaf jako vítěz nepatří. :-!
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2013 14:19
Re: GT-86
Chceš říct, že drahý elektromobil s nízkým dojezdem je tím pravým kandidátem na COTY, mezi jehož hlavní kritéria patří (má patřit) value for money?
14. 3. 2013 14:20
Re: GT-86
Jde vidět, že někomu to Japonsko totálně zatemňuje mozek.
Avatar - Choochoo
14. 3. 2013 21:52
Re: GT-86
No nevim, ale pokud se jedna o auto roku, melo by necim vyjimecne a kdyz porovnam premistovadlo Golfa s obstarozni technikou s Leafem, tak tam patri rozhodne vice Leaf.
Ono z Japonska neprichazi zadny srot ;-)
14. 3. 2013 22:09
Re: GT-86
Tohle je anketa pro lidi, ne pro technické experty. :-!
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 06:59
Re: GT-86
Obstarožní techniku má civic, golf je technická mainstreamová špička, čůčo, zapiš si to za uši. ;-)
Avatar - Wačice
14. 3. 2013 13:24
Porsche - Jasná volba
To určitě vyhraje golf. Je to vlhkej sen snad všech! Přece by nikdo nechtěl mít doma Porsche... >:D

Tyhla auta jsou dokonale neporovnatelný. Golf je bezpohlavní přepřavník z A do B. MB to samé, jen má trochu koule a GT86 a Boxter? Jestli má někdo prachy na Porsche, proč by měl chtít Toyotu??? :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - FISHkaa
14. 3. 2013 13:33
Re: Porsche - Jasná volba
:yes: >:D
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 14:37
Re: Porsche - Jasná volba
Mercedes Benz A - špička ve své třídě a přitom nádherný. Navíc zavádí nové technologie do nižší střední třídy.
14. 3. 2013 16:02
Re: Porsche - Jasná volba
Rád se nechám poučit, jaké nové technologie?
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 17:00
Re: Porsche - Jasná volba
V nové třídě A jsou ve standardní výbavě nově např. asistent sledování bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST a COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptivním brzdovým asistentem - to v nižší střední ještě nebylo.

Ale z mého hlediska hlavně designem a kvalitou zašlapává konkurenci do země.... pěkně to vyjádřili na Primě v Autosalonu.

[odkaz]
14. 3. 2013 17:56
Re: Porsche - Jasná volba
Ani bych neřekl. Nejsem si jist přesným pořadím představení/ uvedení na trh, ale hlídání bdělosti má i Focus, pre-crash systémy má rodinka okolo Golfu, ale i Civic, a autonomní nouzové brzdění má ještě víc aut, opět rodinka Golfu, Volvo V40, Civic, nebo Focus. Rozsah funkce se může samozřejmě lišit. Snad všechny tyhle systémy přišly v poslední generaci, takže je to spíš o tom, kdo kdy měl v plánu výměnu. Očividně jsme v bodě, kdy něco takového dává smysl a není to vizionářský krok jedné, nebo dvou automobilek.

Takže se nedá říct, že by něco v tomhle ohledu přinášela.
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 18:24
Re: Porsche - Jasná volba
Ačko by mělo hlavně zamakat na běžných asistentech aby ho nezmastila kdejaká škodovka nebo fordka.

[odkaz]
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 18:36
Re: Porsche - Jasná volba
Jenomže Mercedes je dodává ve standartní výbavě a to je rozdíl.

K tomu parkování...zvláštní výsledek vzhledem k tomu, že tuším právě BMW tuto technologii od Mercedesu koupilo :-) .
14. 3. 2013 20:13
Re: Porsche - Jasná volba
Pokud se bavíš o zavádění do třídy, pak vůbec nehraje roli, jestli je to v základní výbavě. Něco z toho mají určitě v základu, něco bude za příplatek (například pre-crash u VW je myslím příplatkový).

Nebo snad chceš říct, že Seat Leon nezavádí kompletní LED světla do nižší střední, protože nejsou v základní výbavě?
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 20:41
Re: Porsche - Jasná volba
A kolik VW Golf se s tím pre cracshem prodá? Zvláště u nás? 5 %. Možná. Takže ano, na tom záleží :-) . Krom toho nyní jedna z varoant MB A - Style má ve v ceně i bixenony. Mercedes prostě v technologiích razí.
Avatar - white label
14. 3. 2013 22:18
Re: Porsche - Jasná volba
MB A Style zřejmě taky nemá cenovku na úrovní Golfu Trendline. ;-)
Samozřejmě, že zcela logicky souhlasím s MT, že u tzv. zavádění do třídy, nehraje v principu roli, jestli je to v základní výbavě.
15. 3. 2013 01:05
Re: Porsche - Jasná volba
Mimochodem, běží německý konfigurátor GTI i GTI "Performance". Bez příplatku má bílou :-) , černou a červenou. Barev má v nabídce hodně, jen v těch základních je to trošku monotónnější - 4 z 5 metalíz jsou šedé. >:D A za 25 tisíc je bílá perleť.

Na první pohled mi nepřijde, že by bylo nějak zvlášť lépe vybavené. Ničeho jsem si nevšiml. Jde (v německých cenách) o sto tisícový příplatek oproti 1,4 103 kW.
14. 3. 2013 22:19
Re: Porsche - Jasná volba
Tak trochu zapomínáš, že MB je v tom svém základu o téměř 200 tis. dražší. ;-)
15. 3. 2013 01:04
Re: Porsche - Jasná volba
Golf Highline má v Německu také v základu xenony. A co? V ČR ne, ale na oplátku má cenu nižší asi o 150 tisíc. Naopak zase český Trendline má v základu navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci. Ne že by na tom záleželo.

Pre-crash stojí v ČR 3400, jak jsem se teď podíval, takže nejde o prohibitivní částku.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2013 13:41
drzim palce toyote
po velmi peknom vysledku v ankete europske auto roka by ma ani vitazstvo v tejto dalsej ankete uz vlastne ani neprekvapilo ;-)
Rozbalit vlákno
6
14. 3. 2013 13:56
Re: drzim palce toyote
Podívej se na složení poroty a bude ti asi jasné, že Toyota to nebude mít lehké. Číňané pořád Japonce nemusí a je to i vidět na prodejích. V Číně se propadají o 50% a VW o to víc v Číně dominuje.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2013 14:53
Re: drzim palce toyote
tak to hej.... to bude pre toyotu tazky orech ti cinania v porote ;-\
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 17:55
Re: drzim palce toyote
O Číňany vůbec nejde, kdyby porota chtěla volit sporťák, jakože v těchto anketách to mají sporťáky těžké, tak je tam Cayman a to je auto lepší úplně po všech stránkách.
14. 3. 2013 18:03
Re: drzim palce toyote
Číňani jsou problém, protože není normální, aby kvůli řečem pár politiků (komoušů) najednou celej národ přestal kupovat japonská auta. A s tou porotou to bude asi podobné.
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 18:17
Re: drzim palce toyote
Čína, Japonsko či Korea je stejný problém, asijská mentalita obchodní záležitosti tahá do základních postojů lidí a nacionalismus je tam daleko větší než kdekoliv jinde. Japonci by čínská auta také nekupovali. V Korei když zvolili autem roku Toyotu tak se místní mohli pominout a vsadím se, že se to stalo naposled na příštích sto let.
14. 3. 2013 22:12
Re: drzim palce toyote
Tak tak. Je úsměvné, jak tu jistá individua halekájí něco o stádovitosti Čechů, ale to se ještě nebyli podívat v Korei. :-!
Avatar - dal
14. 3. 2013 13:45
Áčko
Jsem praktik, áčko je auto pro každodenní používání stejně jako Golf a navíc má šmrnc, ostatní jsou určeny spíš pro zábavu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 14:37
Re: Áčko
Souhlas! Nejlepší co v současnosti nabízí nižší střední...
15. 3. 2013 08:45
Re: Áčko
Podle toho co ti přijde šmrncovní [odkaz] musíš mít asi hodně nudný život ! >:D
15. 3. 2013 09:40
Re: Áčko
ty seš proti tomu VW tak zaujatej, že už ani nechápeš psaný text...

Šmrncovní mu přišlo tohle: [odkaz]

Chce to sundat ty anti-VW brejle, leze ti to na mozek...
15. 3. 2013 08:55
Re: Áčko
Počítáš do té praktičnosti i kufr?
Avatar - pario
14. 3. 2013 14:21
Ťažký výber
O titul zabojujú okrem Golfu všetky. Ja by som dal hlas GT-86 :-) :yes:
Rozbalit vlákno
16
14. 3. 2013 14:31
Re: Ťažký výber
spis obracene.
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 17:33
Re: Ťažký výber
Golf je skvělý, ale na Áčko ztrácí designem, technikou a imagí.
15. 3. 2013 00:53
Re: Ťažký výber
Acko ale toto vsechno nabizi za jinou cenovku. V ramci cenove kategorie Golf nabizi nejvic kvalitni muziky. Krom nejake te *sportovnosti* bude silne v ostatnich disciplinach a na body vsechny prejede jak nic.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 07:16
Re: Ťažký výber
V image značky ztrácí, jistě, v image modelu, tam už bych si tak jistý nebyl, nižší střední se běžně označuje jako golf třída, to už o něčem vypovídá. Designem zcela jistě neztrácí, design golfu je ztělesněním designu hatche, všichni ostatní se jen snaží najít jinou cestu, jenže nakonec končí sobě velmi podobně, platí to i pro áčko. A technika? Tam je to max. plichta.

Síla golfu je obrovská, jeho postavení výjimečné, potenciál úspěchu golfu v podobných anketách závisí čistě na povedenosti dané generace, a sedmička povedená je. Jistěže kdybychom tu anketu chápali způsobem "já bych bral..." tak musí nutně vyhrát boxster, protože na serveru se slovem "auto" v názvu, předpokládám řidičské preference diskutujících, jenže takto ta anketa nestojí.
15. 3. 2013 08:46
Re: Ťažký výber
Ten termín golf-klasse se používá běžněě v Německu, tam to je domácí značka, nejprodávanější auto - celkem pochopitelná situace. Zde, kde je mnoho čtenářů německých časopisů a obdivovatelů německých aut, se to přejímá, ale nikde jinde než na této diskuzi jsem to v českém podání neslyšel. S ostatním však souhlas. Jen tu techniku nejsem schopen posoudit, ta auta jsem nekonstruoval ani nevím, co při výrobě používají za technologie. To, že mají podobná tlačítka na různé elektronické vymoženosti, je ale klidně možné.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 09:22
Re: Ťažký výber
S pojmem golf třída se potkáš třeba i v anglickém Autocaru, nejde ale o termín samotný, podstatou je, že golf je pokládán napříč motoristickou odbornou i laickou veřejností za třídní etalon. Já jsem zase nikde jinde než na zdejších diskusích nečetl, že by to mělo být jinak. Co se techniky týká (o technologii nepadlo logicky slovo), nevidím důvod, proč by áčko nemělo jít s golfem porovnat, motory, převodovky, konstrukce podvozku, brzdy, informací o tom, co kdo z nich používá je k dispozici dost, aby šlo srovnávat, o tlačítka tu nejde.
15. 3. 2013 10:06
Re: Ťažký výber
Ano, Golf se v testech používá jako měřítko, o tom není třeba polemizovat. Jak vnímá Golf laická veřejnost nechci dogmaticky soudit, ale můj dojem je ten, že minimálně tady, kde je hlavním hráčem Octavia, není Golf v očích běžných lidí o nic víc ztelěsněním hatchbacku než třeba Focus. Lidi auta až tolik neřeší, život uvnitř jakékoliv komunity autařů trochu zkresluje. Nehledě na to, že na druhém konci světa budou mít zas jiné etalony, nicméně tady v Evropě "v područí" Německa je to bezpochyb silný hráč.
Já taky nevidím důvod, ale nic o tom nevím. To, že mají obě auta downsizingové motory, kotoučové brzdy a vepředu nápravu McPherson, sice znamená, že používají stejná základní technická řešení, ale z této informace nelze moc vymyslet, který z nich je technicky vyspělejší, pro což je určující i ta technologie, která souvisí s materiálem a v důsledku s celým konstukčním řešením. Mercedes může mít lépe udělanou kinematiku náprav, lehčí klikový hřídel při vyšší tuhosti, odolnější kotouče lépe odvádějící teplo, trvanlivější turbodmychadlo atp. Neříkám, že to tak je, jen že to nejsem schopen posoudit, protože o tom nemám informace.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 11:53
Re: Ťažký výber
Jistě, také proto nemá smyls slovo technologie vůbec zmiňovat, úroveň techniky posoudit lze. A hlavně, nezapomínej, o čem je tu řeč, jde o anketu auto roku, v tomto kontextu je pátrání po "lehčí klikové hřídeli při vyšší tuhosti" dost mimo.
15. 3. 2013 12:30
Re: Ťažký výber
Samozřejmě, o tom se nepřu, já jsem jen napsal, že nejsem schopen posoudit technickou úroveň Golfu a Mercedesu A, jíž tu někteří argumentují. Na papíře jsou si v základních konstrukčních řešeních velmi podobní, jako jsou si ale podobné všechny konvenční hatckbacky segmentu C. Rozdíly mohou existovat hlouběji pod povrchem a například i právě v ohledech souvisejích s technologií, jako je kvalita svarů, použité materiály a jejich povrchové úpravy, rozměrová přesnost výroby dílů atp. Technologie není od techniky oddělena, je jednou ze souboru technických nauk a jistě se nemalou měrou na celkové technické úrovni aut podílí. Nehledě na to, jak už jsem psal, technologie zásadně ovlivňuje i samotnou konskrukci, protože papír výkresu snese všechno, ale musí být možné to dostupnými prostředky vyrobit.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 13:29
Re: Ťažký výber
Zbytečně chytračíš, plácat o technologii ve smyslu kvality svárů u mercedesu nebo volkswagenu je o ničem, víme to oba stejně dobře, jen prostě nejsi ochoten od toho nesmyslu bez kliček odejít. O.K.
Technika aut se běžně porovnává v testech, pro účel ankety tohoto typu je úroveň zkoumání techniky jednotlivých kandidátů stejná jako v nějakém podrobném testu. Takže má áčko lepší techniku než golf? Jinými slovy, má lepší motory? Výkony ve vztahu ke spotřebě, kulturu chodu atd? Má lepší konstrukci podvozku? Má lepší převodovky, automaty? 4x4? nabízí nějaké tech. vychytávky, kterými golf nedisponuje? Tohle zhodnotit lze z dat, která máme zcela bez problémů, a já znova opakuju, že tvrzení, "golf ztrácí na áčko v technice", je liché. Tečka.
15. 3. 2013 14:37
Re: Ťažký výber
To, že tyhle věci nemá smysl v anketě řešit, jsem uznal, čímž jsem dal jasně najevo, že je nepovažuji za tak podstatné. Pouze jsem chtěl doplnit, že ta technická stránka věci je širší a že v těchto pro anketu nedůležitých hlediscích může být Mercedes lepší. Pokládáš například řečnickou otázku na podvozek. Jak víš, že ten Mercedes nemá nápravy lehčí, tužší, odolnější vůči korozi a lépe kinematicky řešené? Ano, jsou detaily a člověk je při jízdě snad ani nemůže vnímat, ale stále je to součást té kapitoly "technika". A pokud by ten Mercedes měl díly vymakanější v tomto duchu, tak je pro mě technicky dál, o nic jiného mi nešlo. V těch základních rysech, které zmiňuješ, jsou si samozřejmě velmi podobní, o tom netřeba debatovat. Proto taky tvrdím, že nejsem schopen to podle běžně dostupných dat rozsoudit. Nedělám z toho ale závěr, že jsou tím pádem stejní, v tom je ten logický rozpor, který je příčinou tohoto nedorozumění.
16. 3. 2013 02:49
Re: Ťažký výber
Jsou specializované ankety, kde podobné věci hodnotí odborníci. Fakt je, že je mnohem jednodušší porovnat, jak funguje auto jako celek, než se snažit z jednotlivostí poskládat, kdo je lepší. Kolikrát totiž nelze říct, co je lepší, maximálně můžeš říct, že je to jiné. A k čemu je ti to poctivější/ promakanější železo, když jeho potenciál není využitý a auto jako celek nefunguje tak dobře. Teoreticky by mělo být na úrovni A3, Golf není přímý konkurent a A3 se právě po té materiálové a technologické stránce liší.

Pokud tě zajímají spojovací technologie a materiály, tak sleduj Euro Car Body.
15. 3. 2013 10:42
Re: Ťažký výber
Reakce několika slov: Zakladatelem hatchbacků je Renault. VW Golf jen důsledně rozvíjí dvouprostorovou karoserii stejně jako jiné značky. Víte, jak vznikl první Golf? Na začátku 70. let se připravoval nový Trabant - hatchback. Slovo dalo slovo a projekt byl prodán VW. Jen malé ohlédnutí.

Fandím Mercedesu A Klasse.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 11:56
Re: Ťažký výber
Hm, příště bude stačit, když dokážeš pochopit obsah psaného textu, zakladateli. :-!
16. 3. 2013 02:54
Re: Ťažký výber
Takže koupili Auto Union od Daimleru, aby mohli vyrábět Trabant? A Trabi měl kabát od Giugiara? :-O
14. 3. 2013 16:38
Toyota nebo Mercedes Benz
Z tohoto výběru jasní favoriti. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 17:02
Re: Toyota nebo Mercedes Benz
Souhlas. A vzhledem k použití a designu pro mě ještě o kousek víc MB A.

Toyota ale má šanci příští rok...jak z ní udělají kabrio.
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 18:09
Dvojitý sicher
Porota má jen dvě možnosti, buď se bude držet praktické stránky věci a pak se bude rozhodovat mezi Golfem a Ačkem a pak je Golf jasný vítěz, který Ačko zmasakroval ve všech srovnávacích testech.
Nebo se porota přikloní na stranu sporťáků a pak bude volit mezi Boxsterem a GT-86 no a pak je zase jasný vítěz Porsche, pro které není GT-86 důstojný soupeř.
Takže přál bych to Boxsteru, ale bude to asi Golf. Ale kdyby to vyhrál třeba Qoros tak bych se nedivil, tato anketa je komedie o ničem jak ukázaly některé minulé ročníky.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 18:58
Re: Dvojitý sicher
To jsou tež kecy těch, co v těch vozech neseděli. Já jel v obou a přemýšlel, které z nich koupím. Golf je zajímavý variantou 4motion a cenou. Chybí mi automat (v tomto provedení) a služby Mercedesu. Srovnávat ho ale s prémií nelze. Techniku, materiály, kvalitu, motory i podvozek má Mercedes lepší. Nehledě na design.... ale tak o tom se nemá cenu bavit , proto to je prémie a mainstream. Co je fakt, že Golf s přehledem válcuje Focus, DS4, nebo Octavii (technikou).

Boxster a GT86 také nelze srovnat... Porsche stojí 2x tolik a je to V6. Toyotě bych to přál příští rok, pokud bude dělat to kabrio, které ukázali letos v Ženevě.
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 19:11
Re: Dvojitý sicher
Prémie začíná někde ve střední třídě, plně se rozvíjí ve vyšší střední a naplno zuří boj v luxusní třídě. V nižší střední je prémie plně srovnatelná s mainstreamem jak použitou technikou (vždyť to Ačko nemá ani takovou blbost kterou zmiňuješ jako je 4x4) tak provedením, ano možnosti individualizace jsou o něco vyšší. Hlavní rozdíl je v image, ovšem pohled na ceny v Německu ukazuje, že ani A3, ani Ačko ani 1er si nemohou dovolit žádný dramatický odskok od Golfu ve srovnatelných výbavách. A Golf nebo chceš-li A3 válcuje Ačko zcela s přehledem. MB má dobrá auta v úplně jiných segmentech, Ačko je dobré možná z pohledu MB jako jejich prvotina, tváří tvář konkurenci hodně bledne.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - CHerokee
14. 3. 2013 20:47
Re: Dvojitý sicher
4x4 už Áčko má u AMG a bude i u dalších motorů - viz Ženeva letos. Nechci být vůči Vám nezdvořilý, tak doporučím si ty vozy půjčit a vyzkoušet.

Služby, záruka, design jsou vidět na první pohled. To ostatní při jízdě. Čímž ale nemám nic proti Golfu, je to skvělé auto a zaualo mě. Určitě lepší než Octavia a celá konkurence. A3 jsem nezkoušel, nelíbí se mi moc. Příliš chladné.
Avatar - Ham.
14. 3. 2013 21:58
Re: Dvojitý sicher
Nový Golf jsem nejel, ale nové Ačko (200 CDI) a novou A3 (2.0 TDI, třídvířko) mám projeté (protože jsou ve firmě jako služebáky) na stejné trase (Praha-Mnichov-Praha) plus pár km na okreskách kolem Prahy. Moje hodnocení je následující:
Místo vpředu stejné, u MB mé pravé noze trochu vadila středová konzole (podobné jako ve staré Octavii). Místo vzadu nevím, nezkoušel jsem. Kufr stejný. Celkový dojem kvality interiéru lepší u A3. Ačku to kazí detaily, hlavně navigace působí jakoby dodatečně přilepená přenosná navi (a hlavně nejde nikam uklidit když ji člověk nepotřebuje) a dojem z hezkých budíků kazí display mezi nimi, font a provedení je lehce archaické. Otázkou zvyku je řazení zpátečky, u Ačka mi nevyhovovalo. Ostatní věci jsou plně srovnatelné.
Motor a převodovka. A3 trochu živější, podle GPS na německé dálnici A3 Vmax 212km/h, Ačko Vmax 201km/h. Kultura chodu o fous lepší u A3. Spotřeba stejná, cca 7,5l při plném využití výkonu na dálnici.
Pérování, odhlučnění. Akustická pohoda podobná (jenom nafta v Ačku je hrubší). Pérování v A3 o chlup lepší.
Řízení, agilita, brzdy. Na okresce je agilnější A3, je cítit, že je lehčí a vede se přirozeněji a když oběma dáš kouř tak se u Ačka line kouř z brzd dříve, jinak dávkování a účinnost u obou dobrá. Řízení je zhruba nastejno, standardní el. posilovač s chutí č. 3.
Shrnuto, srovnatelná auta, A3 je lepší ve třech věcech, v handlingu, v interiéru a v kultuře chodu dvoulitrového dieselu, ostatní rozdíly jsou minimální. Design exteriéru nechávám stranou, to vidí každý jinak.
15. 3. 2013 01:27
Re: Dvojitý sicher
Příští rok by se mohl ucházet o ocenění Cayman. :-)
15. 3. 2013 01:27
Re: Dvojitý sicher
Vidím to podobně. Buď se budou držet regulí a vyhraje to tedy nejspíš Golf, nebo dají přednost sporťáku, kde bych to dal jednoznačně Boxsteru. Pro Toyotu hovoří snad jen cena.
15. 3. 2013 08:35
Re: Dvojitý sicher
Boxster je nejspíš po všech stránkách lepší auto, jenže jak už tu někde bylo psáno, je taky dvakrát dražší. Tudíž ale není tím znovuzrozeným druhem - sporťákem pro každého. GT86 v současné době nemá přímou konkurenci a pokud máme ocenit to, že někdo konečně zase začal nabízet zábavu masám, Boxster tady moc nefunguje, přestože je to "měřitelně" lepší auto. Napsat tedy "jen cena" je pro mě osobně neschůdná filizofie. Tak to většinou bývá, že lepší auto je dražší, ale to neznamená, že jakmile se objeví v anketě Rolls-Royce, tak vše ostatní smeteme ze stolu s tím, že ostatní mají jen lepší cenovku. Takhle to bohudík nefunguje, cena je to nejzákladnější měřítko, vztažný bod v prostoru.
15. 3. 2013 09:39
Re: Dvojitý sicher
Já to chápu. Kvůli tomu jsem cenu zmínil, byť se ti ta formulace nelíbí. Když už se rozhodnou ignorovat pravidla, tak si nemyslím, že tenhle argument bude mít tak velkou váhu. Může, netvrdím, že ne (proto jsem také napsal, že já bych zvolil Porsche, a ne, že to pravděpodobně vyhraje). On je Boxster dražší, ale ve světě sporťáků je pořád levný a to, co dělá, dělá velmi dobře, jen těžko hledá konkurenci.
15. 3. 2013 08:52
Re: Dvojitý sicher
A co přináší boxter nového ? Pro toyotu nehovoří jen cena, ale to se chce tím autem svézt. Což hlasující jistě udělali. Jak moc mám porsche rád, tak teď bych to přál toyce. Navíc toyka je vyloženě auto na každý den, dokážu si s tím představit jezdit do práce a kamkoliv jinam. S boxterem to už moc nejde.
15. 3. 2013 09:23
Re: Dvojitý sicher
Proč to s Boxtrem nejde?
15. 3. 2013 12:10
Re: Dvojitý sicher
2 místa u boxtera vs. použitelné zadní sedačky u toyky. Relativně prostorný kufr což u boxteru hatí střecha a vůbec. Nižší spotřeba. Velmi dobře nastavený podvozek u boxteru je vážně cítit každá díra. Výhled z auta. V boxteru si člověk připadá trochu jako zavřený v krabici s dírou vepředu. Při couvání je výhled z auta tristní ... u toyky to jde pěkně.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 12:48
Re: Dvojitý sicher
Nemůžeš srovnávat nějakého boxstera z roku 99 a současnou GT86. Aktuální boxster je jízdně naprosto jiné auto než "barbie kchár" první generace.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 09:26
Re: Dvojitý sicher
Jel jsem oboje, v denní použitelnosti bych si na boxster vsadil dokonce více, GT86 nemá ráda "klidový mód", je to takové hodně "nervózní" auto.
15. 3. 2013 12:11
Re: Dvojitý sicher
To je pravda, otázka je co by se dělo kdyby jsi to auto vlastnil delší dobu než jen jeden den. Za ten den se to prostě snažíš hrotit kde to jde.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 12:38
Re: Dvojitý sicher
Jistě, proto říkám, že boxster je pro denní ježdění použitelnější, ve chvílích kdy auto nedržíš pod krkem, se chová lépe, méně nervozně a komfortněji, než GT86.
Avatar - Ham.
15. 3. 2013 09:35
Re: Dvojitý sicher
Stejně se mohu zeptat a co přináší nového Toyota. Pokud se bude brát v potaz právě to svezení tak nemá Toyota proti Porsche žádnou šanci, protože pohon i chassis je u Porsche jiný level. Ano Toyota je relativně levné auto, takže zbývá právě ta cena. A denní použitelnost Porsche je úplně stejná jako u Toyoty.
15. 3. 2013 12:15
Re: Dvojitý sicher
Použitelnost viz výše. Vznikl unikátní motor. 1l = 100 koní . Podvozek je dle mého názoru něco brilantního.Dále pak hraje prim cena, protože dle mého se proti boxteru ( bez verze S ) toyota dokáže postavit a držet s ním krok. Porsche je trošku něco jiného. Je to podle doktríny tvrdé = sportovní. Místy těžko čitelné a nepředvídatelné. Plus ta cena = výkon je prostě u toyky daleko lepší ....
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 12:42
Re: Dvojitý sicher
Podvozek boxsteru je mnohem lepší než GT86, ano, také stojí více. Vím, že může být těžké se k projetí boxsteru dostat, ale kdyby se ti to povedlo, přestaneš psát o brilantnosti podvozku GT86 nebo ty nesmysly o tvrdém podvozku boxsteru.
15. 3. 2013 13:04
Re: Dvojitý sicher
Unikátní motor ? A jako argument 1l = 100HP ? >:D
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 13:30
Re: Dvojitý sicher
Některé věci ani nemá smyls komentovat. ;-)
Avatar - Ham.
15. 3. 2013 14:27
Re: Dvojitý sicher
Motor je čtyřválec, nic ve zlém, ale šestiválec je jiný svět. A 100hp z litru není nic z čeho by někomu měla spadnout čelist. Stačí se podívat na pár časů z okruhů a mezi Boxsterem/Caymanem a Toyotou je obrovská propast.
Podvozek je koncepčně u Porsche sportovní ideál, motor za zadkem je ta nejlepší koncepce jaká existuje, dokonce lepší než používá slavnější 911 a samozřejmě lepší než klasika Toybaru.
15. 3. 2013 16:04
Re: Dvojitý sicher
To by mne zajímalo, jaký Boxster jsi jel. Současnou generaci určitě ne. I ta předchozí je podle mne lepší. Ostatně Chris Harris myslím porovnával ojetý Cayman první generace s novou Toyotou a Toyota to prohrála, jestli si dobře pamatuji. Druhou řadu sedadel jí upřít nemůžeme.
Avatar - Jaros71
15. 3. 2013 01:16
Golf..
Jasná volba..Golf to vyhraje. ;-)
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2013 08:49
COTY
Vzhledem k tomu, že auto roku má být ten nejinovativnější vůz je o vítězi jasno. Nikdo jiný než FT-86 nepřinesl za tento rok tolik nového. To auto je přímo splněný sen pro každého řidiče, před pár lety by nikoho nenapadlo, že něco takového bude existovat. Boxter je sice fajn, ale co přináší nového ? Doporučuji se s toyotou FT-86 svézt, je to úžasný zážitek. To auto má takové koule, že to ani není možné.

Pakliže zvítězí golf, který přinesl starou techniku do mírně upraveného hávu, tak je asi něco špatně.
Rozbalit vlákno
10
15. 3. 2013 09:22
Re: COTY
Co tak neuvěřitelně nového Toyobaru přineslo?
Motor, který Subaru dělalo, když ty ses ještě pohyboval pomocí bičíku?
Nebo snad koncepci, které se proto říká "klasická"?
Toyota udělala auto pro zábavu, tedy něco, co Porsche dělá odjakživa.
Zkus trochu zvládnout mladické emoce a uvažovat:

Právě Golf dokázal udělat další generaci, která je lepší, než předchozí a přitom je schopný ji prodávat (= vyrábět) výrazně levněji. Nejde jen o FL, novinka je lehčí a je celkově technicky a technologicky připravená na následující léta, včetně přípravy na elektriku (tenhle fakt by u eko-pošahanců z COTY mohl hrát významnou roli), má tolik možností kombinací výbav a motorizací jako žádné jiné auto na světě...

I když já vím - zase jde hlavně o to kopnout si do koncernu, ať je vidět jakej seš machr...
15. 3. 2013 10:13
Re: COTY
osobně bych taky radši viděl jako auto roku Toyotu, nechápu proč když tu někdo řekne svůj názor tak někteří to hned berou jako kopnutí do koncernu - golf je kvalitní a celkem pěkné auto, ale nemusí se líbit každému - mě přijde hodně tuctové, ale to neznamená, že kopu do koncernu ;-)
15. 3. 2013 10:27
Re: COTY
Zaujatost esenbáka koncernem je z jeho textů jasná jak facka.

K tomu zbytku si dovolím ocitovat dinára:
" Jistěže kdybychom tu anketu chápali způsobem "já bych bral..." tak musí nutně vyhrát boxster, protože na serveru se slovem "auto" v názvu, předpokládám řidičské preference diskutujících, jenže takto ta anketa nestojí. "
15. 3. 2013 12:31
Re: COTY
Ale vůbec ne, koncernová auta považuji za velmi kvalitní, byť nudná a zbytečně drahá. Ve srovnání s korejci, francouzi a italy nijak nestrácejí a naopak v některých kritériích mají navrch ( interiér, výbavy atd. ). Porsche 911 například vnímám hned vedle RR jako nejlepší auto na světě co si lze pořídit.

Toyota ukázala, že má koule postavit se duchu moderní doby, kdy sportovní auto je = těžké, výkoné a tvrdé. Postavit toyotu Ft-86. A když auto za poloviční peníz dokáže s renomovanou značkou držet krok a místy ho i překonat ( a to jak jsi správně poukázal - navzdory její dlouhé a slavné historii ) je to něco revolučního.

P.S. : 4 místa ( použitelná ) , skvěle odladěný podvozek a řízení ( opravdu v této ceně něco nevídaného ), kombinace boxsteru s přímým vstřikem obsahu 2l s 200k . hmotnost jen 1200 kg a cena 800 000,- .... to je podle mě opravdu revoluční.
15. 3. 2013 14:26
Re: COTY
Promiň, ale za cca 800 tisíc můžeš už delší dobu mít i Hyundai Genesis coupé, a to s v podstatě stejným, ne-li větším fun factorem, takže Toyota nic tak světoborného na svět nepřivedla. Jen to prostě líp odladila.

Nicméně jednu věc jistě dokázala - postavit přemotorované předokolky na slepou kolej.
Pokud chci nepraktické kupé na vyblbnutí, je lepší vzít GT86, než 280ti koňovou Astru, nebo 265ti koňový Mégane - předokolka proti klasice (byť méně výkonné) nemá v zábavnosti šanci.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 09:36
Re: COTY
To, že tu GT86 je, že ho skutečně udělali a prodávají za danou cenu, je zcela jistě na potlesk, každá řidičsky pojatá zadokolka je v dnešní době zjevení, ovšem v tom, že by to auto nemohlo být lepší, v tom souhlasit nemůžu, respektive superlativy bych šetřil. Ještě legračnější je v kontextu GT86 odbýt boxster tím, že "je sice fajn", protože z konfekční produkce je boxster jasně nejřidičtějším autem napříč kategoriemi, třídami i cenou.
15. 3. 2013 12:32
Re: COTY
Myslím, že cayman S je daleko ... daleko lepší jako boxster.
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 12:35
Re: COTY
Cayman S ještě nikdo nejel. Pokud výslovně nenapíšu "minulá generace", pak mám logicky na mysli současnou. A nepochybuju, že cayman bude lepší než boxster, tak to bylo i v předcházející generaci, ovšem v této diskusi je to irelevantní, GT86 z toho srovnání pak logicky vyjde ještě o něco hůře než s boxsterem.
15. 3. 2013 13:07
Re: COTY
Vždyť ta GT-86 je naopak nejméně inovativní ! Veškerá "inovace" je v tom, že za podobné peníze na thu nic moc není. Jinak je to automobilový konzervatizmus a jednoduchost až na půdu. Vlastně inovace je v jednoduchosti. Zpátky do minulosti. Z pohledu zábavy, řízení možná super. Inovace ? >:D
Avatar - Dinar
15. 3. 2013 13:32
Re: COTY
Jistě a znova říkám, tleskejme, že tu někdo podobné auto za dané peníze nabízí, ale boxster je prostě automobilová dokonalost, podstatně lepší v jednotlivostech, podstatně lepší i jako celek. A jestli nějaké auto dokonale koresponduje se svou cenou, pak boxster.
15. 3. 2013 10:29
Tesla
Jistě tu soutěž o nejzelenější auto vyhraje Tesla, neboť v případě samovznícení hoří zeleným plamenem.
Rozbalit vlákno
0