Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Obamův sen se rozpadá, trh elektromobilů roste velmi pomalu

Americký prezident plánoval, že se do roku 2015 bude v USA prodávat jeden milion elektromobilů ročně.
Zpět na článek
17. 10. 2012 10:44
17. 10. 2012 13:22
18. 10. 2012 08:12
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 08:56
To je ale prekvapeni
To by mne nikdy nenapadlo!
Ale to se zmakne, staci do toho nalit jeste mnohem vice penez a jeste zvysit danove ulevy a jeste zvysit dotace. A toho bohda nebude aby se to za penize danovych poplatniku nezlomilo.....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 09:09
Re: To je ale prekvapeni
A paní Merkelová to má taky dobře vymyšleno. Německý průmysl se živí výrovou větrníků ve velkém - a co teď s tou energií, co nikdo nechce? No dáme na silnice do roku 2020 pouhé 2 miliony EV a máme to !!!!!!!!!!!
No myslím, že poměr počet větrníků : počet EV - zatím vysoko vyhrávají větrníky a ještě dlouho to nebude plichta.
17. 10. 2012 13:59
Re: To je ale prekvapeni
Co s elektřinou z větrníků už vyřešili, zavřou atomovky. Jen bude problém s nestabilitou dodávky.
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 14:53
Re: To je ale prekvapeni
Myslíš jako: zavřeme dokonale a 100% regulovaný zdroj elekřiny (jádro) a staneme se závislými na nevypočitatelném zdroji ve stylu - PORUČÍME VĚTRU, DEŠTI ....... No já zapomněl odkud a z jakých podmínek pochází Merkel.
18. 10. 2012 08:05
Re: To je ale prekvapeni
:-) Obama je holt blbec od prirozeni.

Kazda automobilka predstavila elektromobil nebo hybrid, aby se nereklo, ze jen Toyota umi delat a prodavat Prius .
A aby to vypadalo pekne v katalogu, aby mohli umlcet Greenpeacuse a aby vylobovali nejake ulevy u EU.
To jen Opel s Amperou to vzal vazne a myslel si, ze na tom vydela balik.

Kde je Opel vime vsichni. No a Obama to ma taky za par...
17. 10. 2012 09:02
no se nedivím, za to Hybridy
když za stejnou cenu obycejneho maleho elektromobilu si v Usa koupim pomalu vyssi stredni tridu...tak je to hloupy nesmysl.

Za to trh s hybridy ten úspěšně v USA roste.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 09:07
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Myslíš těch 3% amerického trhu? To je pořád k smíchu a nezapomeň, že hybridy dostávají stejné nebo podobné stupidní úlevy jako EV.
S obojím bude ale brzy ámen, protože USA začínají ve velkém těžit levný zemní plyn a chtějí jít v masové míře do CNG. Zemní plyn chtějí prodávat za cenu 4x nižší, než stojí zemní plyn z Ruska.
17. 10. 2012 09:24
Re: no se nedivím, za to Hybridy
ja bych toho taky chtel spoustu, ale nejde to rychle z nekolika duvodu, predstavujes si to zavadeni CNG asi stejne ruzove jako Obama zavadeni elektromobilu ;-)

jak dlouho jsou soucasne elektromobily na trhu, sotva 2 roky, takze cekat ze jich budou jezdit miliony je smesne, stejne jako cekat ze za 2 roky to bude jine s CNG :-! zmena na jakejkoliv jinej koncept je beh na delsi dobu, klidne i desitky let, a kdo ceka neco jineho je blazen :-)
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 09:40
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Já si nic nepředstavuji, protože jsem fanda dieselů (na trh v USA bude v roce 2013 uvedeno 22 modelů, mimochodem), takže CNG jsou mi ukradené. Nicméně úprava motorů na CNG je pro automobilky brnkačka - proti výrobě EV a hybridů. A navýšení ceny auta je asi cca jako u dieselu.
A co se týče bláznů - jo, to Obama určitě je, na tom se shodneme.

Jinak ale, elekromobily existují již velice dlouho, vlastně to byli předchůdci vozidel se spalovacími motory. Že se za více než 100 let nerozšířily masově, něco napovídá. Takže to není tak, jak říkáš. Neměly na to pouze 2 roky, měly na to mnohem více času a až do teď se z mnoha důvodů neosvědčily.
17. 10. 2012 10:35
Re: no se nedivím, za to Hybridy
tech 100 let napovida ze zvitezila ropna lobby, nic vic a nic min a ty to moc dobre vis, a jen to zamerne nezminujes ;-)

teprve poslednich par "desitek" let se zacala poradne rozvijet oblast uchovavani el. energie, a ta rozhodne o budoucnosti pohonu, bud uspeji, nebo neuspeji a bude se hledat jina alternativa pohonu treba v podobe vodiku, ja ale v baterky verim, pac nejsou chtene jen pro auta a dopravu, ale hlavne pro mobilni sferu spotrebni eletroniky

a cas je zminenej s ohledem na prodeje verejnosti, ten rozhoduje o uspechu, a to ze se par modelu prodavalo i v minulem stoleti doslova v kusovich seriich, celosvetove par tisic elektroaut, to neni masovej prodej kterej by neco ovlivnil a dal zaminku pro nejaky vyvoj ;-) nastup komercnich elektromobilu zacal cca s prichodem Tesly Roadster, a ze by to mohlo fungovat i pro sirsi osobni dopravu zacalo as s Leafem, proste si priznej ze spalovaci a zazehova auta to maji v toimto stoleti spocitana a ty s tim nic nenadelas :-!
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 11:07
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Nechci vám kazit radost, ale vozy na CNG už se vyrábějí a další budou následovt, jako rpvní pickupy. RAM už evideuje desetitisíce objednávek na CNG pikapy >:D
17. 10. 2012 12:06
Re: no se nedivím, za to Hybridy
tak ze se CNG auta prodavaj je jasne, ale desetitisice jsou stejne jako u elektromobilu jen promile, snad necekas ze takova auta nahradi v dohledne dobe stavajici produkci nebo dokonce podstatnou cast stavajici "flotily" ?

asi stejne naivni jako si myslet ze v EU se zrazu zacnou ve velkem prodavat auta na E85 a lidi nato ve velkem zacnou jezdit, a to ikdys spousta z nich nato muze jezdit jiz dnes :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:47
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Na E85 jezdí hodně lidí....i v autech který nejsou z fabriky FlexFuel, další lidi to využívají i jinak.

Kámoš do lektrocentrály, už do za dobu co to používá nalil asi 800 litrů E85 >:D
17. 10. 2012 14:01
Re: no se nedivím, za to Hybridy
tak ja na E85 jezdim taky, ale i presto ze to jde u spousty aut, tak z hodne stran slicham ze nato lidi proste nejezdi, pritom cenovej rozdil je docela velkej, na benzince kde taknuju je to 23.90 za E85 a 35.90 za N95
Avatar - Barrichello
18. 10. 2012 10:11
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Cenovej rozdíl je velkej,ale nesmí to žrát o 4 litry víc aby se to vyplatilo.

Někdo to jen zkoušel a pak u toho ustoupil, někomu to nfuguje a jezdí na to furt.
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 14:54
Re: no se nedivím, za to Hybridy
E85 nic neřeší, to CNG je už lepší...........
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 12:49
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Mě radost nekazíš neb o tom vím a rozepisuje se. >:D
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:52
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Myslím že cNG má v USA budoucnout právě u pickupů a dodávek o to bude velký zájem.
U běžných osobáků asi moc ne.
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 12:57
Re: no se nedivím, za to Hybridy
CNG ZACHRÁNÍ TVÉ MILOVANÉ 6VÁLCE A 8VÁLCE. A konečně budou mít Američané na výběr - CNG s nižšími náklady na palivo, benzíny, diesely, hybridy, EV - a ať se to mezi sebou hezky řeže.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 13:55
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Myslím že se uakázalo, že diesel a Ev neuspěly, sou tam v nabídce už dlouho a valný zájem není.

Takže se to bude řezat mezi CNG, benzín a hybrid benzín
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 18:14
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Teď kecáš, voe. EV a diesely jsou v nabídce krátce, nebo jsi schopen uvést nějaká fakta? Když nebudeme počítat pick-upy a vany, které automobilky, jak píšeš, delší dobu nabízejí diesely? Maximálně Volkswagen a opravdu poslední dobou Mergl, Audi a BMW. Teprve příští rok přijdou do nabídky menší 4 válcové a 6 válcově diesely, ať už od VW, Mazdy, Chevroletu, Mercedesu, Audi a BMW. Fiat tam přitáhne něco málo do svých amerických značek.... Ale jinak diesely v nabídce prakticky nebyly a jak známo, co není v nabídce, nelze koupit.
Tak neklafej hovadiny.
EV jsou na trhu v USA asi 2 roky, to taky není moc dlouho, tady taky těžce přeháníš.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2012 10:10
Re: no se nedivím, za to Hybridy
BMW, MB a VW je tam nabízí už hodně dlouho, ne ve všech stáech, protože někde nesplní předespané limity ani omylem, ale nabízí.

I domácí Jeep nabízel ve vybranýchs tátech minulou generaci GrandCherokee s motorem CRD Mercedes.

No a pickupy a dodávky s diesly jsou na trhu už přes 20 let.
17. 10. 2012 14:03
Re: no se nedivím, za to Hybridy
O diesely v USA moc velký zájem není, mají cca 0,8% tržní podíl, tedy na jeden prodaný diesel připadají cca 4 prodané hybridy.
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 14:56
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Podíl dieselů v USA je podobný jako hybridů a nárůst mají stejný. Vycházíš ze statistiky, kde počítáš jen osobní auta. Společně s vany a pickupy je to asi 3,5%.
Jistě, momentálně populární není, ale proč - protože je jen pár modelů v nabídce. A proto tady píšu, že v 2012 bude zlom, kdy přijde na trh 22 modelů.
Bosch očekává do roku 2015 10% dieselů v USA.
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 12:50
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Já s tím ani nic nadělat nechci, jen nechci, aby se cokoli talčilo za peníze daňových poplatníků.
A jak tak koukám ani Ty nic nenaděláš s více než mizerným prodejem elektrovehiklů. >:-[]
17. 10. 2012 14:04
Re: no se nedivím, za to Hybridy
ja natom nastesti vydelavam, takze kdyz neuspeji elektro auta, tak si muzu rict vydelal jsem natom, a kdys uspejou, muzu si to rict taky >:D

a ze te tak trapi penize danovich poplatbniku v US?
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 14:58
Re: no se nedivím, za to Hybridy
Protože v Evropě se to řeší podobně stupidně a tady už jde i o mé peníze, naštěstí v ČR se takové šílenosti typu norské dotace - nekonají.
17. 10. 2012 10:43
Re: no se nedivím, za to Hybridy
No to máš sice pravdu, ale není to jen tím. Hlavní důvod je ten, že se elektromobily nikdo vážně nezabýval, neboť každý s tímto nápadem byl utlučen již v zárodku ropným šílenstvím, které hýbe již od počátku vzniku automobilismu a i ostatního průmyslu světovou ekonomikou. Jinými slovy, kdo má ropu, diktuje. Na rádoby ekologii všichni zvysoka kašlou, ta každého zajímá jen do doby možnosti čerpání pofidérních dotací (to platí např. i masovém podílu spalování biomas v současných uhelných kotlích atp.), nehledě k tomu, že elektromobily v současné podobě vůbec ekologické nejsou. :-|
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2012 09:51
Znalci tvrdí...
Nemusím být ani znalec, abych viděl, že jsou elektromobily stále nekonkurenceschopné, a ani prezidentské ekožvásty to nezachrání.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - VL4D
17. 10. 2012 13:29
Re: Znalci tvrdí...
Samozřejmě. A další věc je to, že lidi, kteří řvou do světa, aby jsme jezdili na těchto nedodělcích, sami jezdí na osmiválcových á osmičkách.

Nebudu teď rozebírat hlavní důvod, proč jsou elektromobily nekonkurenceschopné (dojezd). Mně jde spíš o to, že elektromobil, a vůbec auto bez spalovacího motoru pro mne není autem. Běhá mi mráz po zádech, když si představím, že o několik desítek let budou tady takové parodie, a né normální auta, jaké známe dnes, nebo spíš 10 let tomu.
17. 10. 2012 17:06
Re: Znalci tvrdí...
jenze ona ta "á osmička" je krapet jinej typ auta ;-)

mimochodem kdyby ta "á osmička" mela v sobe elektropohon, tak to jako bude parodie? safra to abych si teda nasel jako budouci auto jinou parodii nez je A8 >:D
17. 10. 2012 10:44
hlavni problemy
hlavnim problemem je, ze to prozatim cpou do sfery jakoze nejprodavanejsich aut pro osobni dopravu, tedy tam kde lidi nemaji penize nazbyt, meli by se spis soustredit na oblast kde lidi maj a chtej utracet penize za nove technologie, tedy tak jak to dela kuprikladu Tesla, sportak, luxusni sedan a proste cokoliv luxusniho nebo pro zabavu, druhym trhem kde je zarucen nejaky uspech je to kde utoci treba Renault, tedy neosobni doprava v podobe dodavek a uzitkovich aut vyuzivanych ve mestech, Renault boduje s elektrem i v te oblasti zabavy

pro osobni dopravu elektroaut nastane ten spravbnej cas, az se na trh dostanou baterie schopne uchovat energii na vice nez 100-200km, treba na 500-1000km, pak bude elektroauto stoupat vice nez v promilich procent trhu, protoze onej zacnou mit zajem i bezni lide :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2012 12:54
Re: hlavni problemy
Dodávky jsou naprd. Tuhle k nám dosípěl zkušební Ford Transit a řídíč pořád nevěděl, jestli dojede na základnu.
Ovšem nejlepší je NAFTOVÝ BUFÍK ve slavných elektrovehiklech Renaultu, když ho nemáš, zmrzneš. Vlastně zmrzneš v každém případě, protože - 1 - abys neznrzl, topíš - 2 - protože topíš, nedojedeš - 3 - protože nedojedeš, zůstaneš stát, a než tě někdo zachrání, zmrzneš .......... >:-[]
Vslatně elektrovehikly mají velký přínos ............. PRO ODTAHOVÉ SLUŽBY !!!!! >:D
Avatar - VL4D
17. 10. 2012 13:22
Re: hlavni problemy
1 - abys neznrzl, topíš - 2 - protože topíš, nedojedeš - 3 - protože nedojedeš, zůstaneš stát, a než tě někdo zachrání, zmrzneš .......... - Právě kvůli tomu se ty parodie na auta téměr neprodávají :-) :yes:
18. 10. 2012 08:12
Re: hlavni problemy
:yes: :yes: :yes:
17. 10. 2012 17:08
Neuveriteľné : )
Predražené črepy s malým dojazdom sa nepredávajú ..... fakt "škandál" ....

Veď predsa zásuvka je čistý zdroj elektrickej energie ..... ;-)

Ale to nevadí, treba zaviesť masívne dotácie, zakázať "normálnym" autám vstup kde sa dá ... najlepšie všade a raz sa tie elektroautá presadiť musia :'-(
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2012 08:11
Re: Neuveriteľné : )
:-) nejvyssi cas poridit si pro pohyb v eko zonach poradnej vykonnej vrtulnik, idealne s turbinou, aby sezral tak 40l paliva na 15 minut letu minimalne.

Nejak se tem ekoteroristum musi ukazat zac je toho loket :-)