Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obliba naftových motorů v USA stoupá

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
Vznětové motory se za oceánem vracejí do osobních automobilů. Za poslední dva roky vzrostl počet nově registrovaných vozů s diesely o čtvrtinu.

Podle dat společnosti R.L. Polk and Co. se registrace nových automobilů s naftovými motory zvýšily od roku 2010 do konce letopočtu 2012 o 24,3 %. To představuje nárůst z 640.779 na 796.794 kusů. Celkové přírůstky všech nových osobních a lehkých užitkových vozů včetně SUV však dosáhly za totožné období jen 2,75 %. Data pocházejí ze všech amerických států z období mezi 1. lednem 2010 a 31. prosincem 2012 a zahrnují i pickupy a dodávky.

Obliba dieselů v nových vozech za Velkou louží bude podle předpovědí dále stoupat. V příštích dvou letech by se měla minimálně zdvojnásobit a do roku 2020 dosáhnou desetiprocentního podílu nových registrací.

V současnosti jezdí po silnicích Spojených států 6,5 milionu aut, které spalují naftu. Nejvíce si je oblíbili zákazníci v jižněji položených státech USA: Texasu, Kalifornii a na Floridě. Například vesměs protěžovaných hybridů je však pouze 2,29 milionu. Tato statistika se samozřejmě netýká pouze prvních registrací, ale i ojetin. Přitom, nových modelů s turbodiesely je v USA aktuálně v nabídce jenom 27, kdežto vozů kombinujících spalovací agregát s elektrickým dokonce 46.

Američané si naftovou mánii v osobních autech již jednou absolvovali, od poloviny 70. do začátku 80. let minulého století. Tehdy byly příčinou dvě palivové krize. Vlna zájmu však opadla a vznětové agregáty zůstaly vyhrazeny nákladním automobilům. Světoznámé společnosti Cummins a Detroit Diesel jsou toho koneckonců důkazem.

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
2. 5. 2013 10:48
Re: Hezký čísla
No víme jak to funguje ve velkejch městech. Tam to není leckdy jen 2 ulice nazpět. Když se čistí silnice je to něco jinýho. Pokud je volná přehledná okreska, tak taky jedu jak uznám za vhodný, tam se na tu 90 zas tak nehraje, ale v obci jezdí rychle jen prasata. Každou chvíli odněkud může vylítnout dítě nebo nějakej splašenej chodec a průser je hotovej. V obci je někdy i 50 moc. Styl mojí jízdy je asi důvod proč mě mimo obec auta na silnici většinou překážej a v obci mě předjížděj ;-\
30. 4. 2013 21:15
Re: Hezký čísla
Všimni si singuláru. Je to jedna jediná silnice (pokud se něco nezměnilo), tedy přesně řečeno úsek, má myslím zhruba 40 mil. :-) Jen vyvracím "ale 130 tam snad není nikde". Ono jich možná přibude. Přijali zákon, který na podobných úsecích umožňuje dát 80/ 85, a mluví se o tom, že by to časem mohlo být ještě víc. Běžně jsou nižší, je to i vidět na těch dvou příkladech.
30. 4. 2013 17:38
Re: průměrný američan..
Samozrejme, s tou Ravkou to redaktori skusili a sami boli prekvapeni, ze to "jazdilo" a az tak dlho, sice postupne s charakteristickymi prejavmi benzinu v dieslu.
V pripade natankovania benzinu do dieslu, aj tak plati , ze cim skor zistim ze doslo k omylu , tym je to menej nakladne pre penazenku, najlepsie ak omyl zistim este pred nastartovanim.
Avatar - Otrava
30. 4. 2013 17:24
Re: Hezký čísla
Ano, ale z tvého příspěvku předpokládám, že za "nemoderní" (ve srovnání s ecoboostem) považuješ ten motor, který nemá turbo.... ale disponuje přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů (krom toho vypínání válců).
Snad už si rozumíme. :-)
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 15:21
Re: Hezký čísla
vždycky se dá někde zaparkovat, je jen otázka zda je dotyčně línej se projít o dvě ulice nazpět...

To samý když čistí ulice.....

A rychlostní,limity se nedodržují jenom na dálnici, většinou i na okreskách a sou střelci co si nelámou hlavu ani s 50kou