Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2012: Octavia poprvé v Top 10

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Škoda Octavia suverénně vládne českému trhu. Daří se jí ovšem i v Evropě, v lednu 2012 se poprvé prokousala mezi desítku nejlepších.

Evropský trh si oproti začátku roku 2011 pohoršil o 7,1 %: z necelých 1,08 milionu nových registrací na 1.003.814. Pódium modelovém žebříčku se delší dobu nemění, bylo stejné v prosinci 2011 i za celých uplynulých dvanáct měsíců.

Jedničkou tedy zůstává Volkswagen Golf s podílem zhruba 3,7 % před menším Polem (2,6 %) a Fordem Fiesta (2.4 %). Byť Polo v porovnání s lednem 2011 ztratilo 11,3 % a Fiesta dokonce 12,8 % Focus dosáhl nejlepšího umístění od loňského srpna: čtvrté místo (podíl 2,2 %, celkem 22.316 kusů a meziročně o 7,3 % více). Slušný skok zaznamenal Passat, který se zlepšil o 15 % na 17.694 jednotek a atakoval sedmou příčku. Nissan Qashqai se dostal do první desítky teprve potřetí od července 2010 a devátým pořadím vyrovnal svůj nejlepší výsledek. Tentokrát dosáhl na 16.881 kusů. Kočovník je ale na to, že se nejedná o automobil v klasickém pojetí, ale crossover či SUV, velmi oblíbený. Nissanu se risk vyplatil.

Úplně poprvé najdeme mezi nejprodávanějšími novými auty starého kontinentu naší Škodu Octavia. Ta vylétla o 22 % na 16.565 registrací. Ať máte na domácího výrobce v rukách německého Volkswagenu názor jakýkoliv a faceliftovaná Octavia se vám pranic nelíbí, pro Mladou Boleslav je to bezesporu úspěch.

Evropským lídrem mezi značkami zůstává Volkswagen (přes 129 tisíc v lednu prodaných aut) před Fordem (necelých 84 tisíc) a Peugeotem (67,6 tisíce). Čtvrtý je Renault, který oproti lednu 2011 spadl o mohutných 28 % (z 89.395 na 64.354 kusů). Z luxusní německé trojice se nejlépe dařilo Audi (51.350, sedmé místo) před Mercedesem (44.131), ten je desátý. BMW mezi nejlepšími nenajdeme, nejoblíbenějšími japonskými automobily v Evropě zůstávají produkty bývalé světové jedničky Toyoty.

Nahlédněme také mimo Top 10. Hodně se daří naopak Lexusu, který se zvedl o více než 136 % díky hybridu CT 200h. Land Roveru zvedá prodejní čísla o polovinu Range Rover Evoque a v podobné situaci je jihokorejská Kia. Ta si polepšila ve srovnání s úvodem letopočtu 2011 o třetinu. Za to může nové Rio, jehož počty oproti předchůdci narostly o 5 tisíc kusů.

Zemím dominovalo Německo (210,2 tisíce) před Francií (147 tisíc), Itálií (138 tisíc) a Velkou Británií (takřka 128,9 tisíce). Zatímco německý a britský trh zůstaly prakticky na stejné úrovni s lednem 2011, francouzský spadl o skoro 21 a italský o 17 %. Gareth Hession, viceprezident oddělení vývoje v JATO, uvedl: Pokles prodejů ve Francii a Itálii je závislý na velkých lokálních výrobcích. Nástup nových modelů, konkrétně Fiatu Panda a Peugeotu 208 jejich konkurenceschopnost během letošního roku určitě vylepší.

Organizace JATO Dynamics započítává do statistik již třicítku evropských zemí. Z Unie v ní chybí Bulharsko a Malta, naopak mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska. Týkají se pouze osobních vozů, dodávky do 3,5 t bychom zde hledali marně.

PořadíModel1/20121/2011Změna [%]Tržní podíl
1.Volkswagen GOLF36 79936 963-0,4%3,67%
2.Volkswagen POLO25 89529 179-11,3%2,58%
3.Ford FIESTA23 87027 366-12,8%2,38%
4.Ford FOCUS22 31620 7947,3%2,22%
5.Renault CLIO18 67425 946-28,0%1,86%
6.Peugeot 20718 32521 026-12,8%1,83%
7.Volkswagen PASSAT17 69415 33715,4%1,76%
8.Opel ASTRA17 15320 933-18,1%1,71%
9.Nissan QASHQAI16 88117 145-1,5%1,68%
10.Škoda OCTAVIA16 56513 56622,1%1,65%
-CELKEM1 003 8141 079 977-7,1%100,00%

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
23. 2. 2012 15:22
Re: Priemer
Aha tak, takze tvoja komedialna osobnost s hranym nadhladom ma komplex zo Slovakov.
No zial, tvoje dusevne trable su kompetencia pre psychiatra, nie moja, tak ma s nimi neotravuj.

Ked nemas ziadne argumenty k mojmu prvemu prispevku, tak si nabuduce zahryzni do jazyka, aby si sa zbytocne nestrapnoval.

Vsimol som si, ze sa tu na fore snazis hrat na radoby odbornika, obcas ti to vyjde, ale zvysok su prevazne subjektivne uvahy a tlachy. Zaroven uplne postradas realny nadhlad byt nad vecou a rozumiet ironii. Ten hrany nadhlad ti teda ide, mozno par panackov ti to tu zerie.
Tvoja uboha snaha ma ponizit iba ukazuje, aky si looser.

Takych ako ty, co rozumeju autam, ze maju volant a 4 kolesa je tu plne vrece.
23. 2. 2012 12:44
Re: Priemer
Oktávie moje modla není, ale na rozdíl od tebe autům trochu rozumím, mám čtvrté vlastní, ale jelikož nejsem duševní chudinka jako ty, tak dokážu ocenit i jiné značky a modely, včetně třeba té tvé vysněné i40. Jenže na to ty nemáš, tak si svoje komentáře radši nech, blba ze sebe děláš sám. Nakonec, je zajímavé, kolik se tady vyrojilo jedinců tvého kalibru ze "samostaného nezávislého" Slovenska. Kdy na nás konečně přestanete parazitovat? Jako gastarbeitery vás beru, někdo tady společně s Ukrajincema tu hrubou práci udělat musí (Německo by bez Turků taky nebylo tí, čím je), ale když jste tak nezávislí a svébytní, proč máte neustále potřebu opruzovat se svými vesměs komplexu plnými příspěvky tady?

Jdi si diskutovat k Maďarům.....ať si taky užijou.
23. 2. 2012 11:39
Re: Priemer
Sry, ze som ti poplul tvoju modlu.
Na ten plechac fakt mat nebudem, pretoze radsej kupim i40 alebo obdobny lepsi stroj.
23. 2. 2012 11:36
Re: Priemer
A co tvoj nick, nad nim si sa zamyslel, ze je pre druhych bludom? ;-)
Radsej sa volaj Red label, lebo reci mas ako pod parou.
Avatar - white label
22. 2. 2012 20:42
Re: Priemer
Uvědomíš se asi podobně, jako když tě napadl ten tůj dokonale příléhavý nick... :yes: >:-[]