Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Octavia za půlmilion a její konkurenti - velké srovnání cen

S pětisty tisíci korunami v kapse je již opravdu z čeho vybírat. Nová Octavia, podobně jako většina konkurentů v nižší střední třídě, je v této cenové relaci k dispozici s moderními zážehovými motory 1.6 s výkonem kolem stovky koní.
Zpět na článek
28. 4. 2004 18:55
neregistrovaný "majkl"
29. 4. 2004 09:34
neregistrovaný "Míla"
29. 4. 2004 14:26
neregistrovaný "Al Bunda"
29. 4. 2004 17:41
neregistrovaný "škodovák..."
8. 5. 2004 21:59
neregistrovaný "chose"
1. 9. 2004 13:30
neregistrovaný "JANDY"
29. 4. 2004 12:49
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 13:44
neregistrovaný "Yellow"
29. 4. 2004 14:48
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 18:34
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 4. 2004 19:38
neregistrovaný "Rokba"
30. 4. 2004 11:44
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 11:44
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 15:56
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 4. 2004 20:48
neregistrovaný "Pitrs"
30. 4. 2004 07:01
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 11:46
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 19:32
neregistrovaný "anonym"
1. 5. 2004 09:30
neregistrovaný "BOB"
10. 8. 2004 13:03
neregistrovaný "Zapa"
3. 5. 2004 16:03
neregistrovaný "Smain"
4. 5. 2004 09:17
neregistrovaný "magic"
neregistrovaný "majkl"
28. 4. 2004 18:55
octavka rovnako draha ako konkurencia
octavia je rovnako draha ako konkurencia-cize nic moc.A to sa nemoze rovnat s VW GOLF, OPEL ASTRA, A toboz nie s FORD FOCUS ktory sa umiestnil v kvalite TUV Auto report na najlepsich poziciach, kde octavia suverenne prehrava. Proste je to skladacka, motor od VW (aj to si osobne myslim ze kvalitnejsie ma najpr AUDI potom VW a az potom SKODOVKA), plechy od VSZ :-) Vzdy bude asi najlepsie ked si jedna firma robi vsetko od motora az po prevodovku-potom je zohrani cely koncept ako FERRARI F1-2004.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Míla"
29. 4. 2004 09:34
Re: octavka rovnako draha ako konkurencia
Jseš úplně mimo mísu... Kde máš v TUV novou Octavii??? Už jsi to auto vůbec viděl, jel jsi v něm??? Předpokládám, že jsi ještě ani neviděl naživo novou Astru, tak jak můžeš plácat, že se nemůže rovnat....
neregistrovaný "Al Bunda"
29. 4. 2004 14:26
Re: octavka rovnako draha ako konkurencia
Jsi na omylu, ani Ferrari si nevyrábí všechny komponenty pro F1 samo. Ono to ani není dost dobře možné mít na všechno specialisty. Je ovšem pravda, že se na těch dílech podílí vývojem a ověřováním. Spoustu dílů vyrábějí malinké firmy (byť podporované velkými výrobci), které mají to nejlepší hi-tech vybavení a jsou specializovány právě jen na to jedno.
neregistrovaný "škodovák..."
29. 4. 2004 17:41
Re: octavka rovnako draha ako konkurencia
Začnu od konce.Plechy od VSZ:-) jak píšeš se přestaly dodávat do firmy škoda někdy v roce 1993 kdy se stal ředitelem škodovky pan Dědek.
Kterej vlastně má velkou zásluhu na spojení škodovky s VW, bohužel komoušský odbory ho vystrnadily.Jinak je dost zaváděhjící srovnávat podle Německýho TUV Auto report, kde se škoda oktávie umístila na hezkém 47místě s procentuální poruchovostí něco kolem 4,7% přičemž první byla Audina nebo nějakej Japonec s 2.7% rozdíl na prvního něco kolem dvouch procent.Astra byla asi třicátá něco kolem 4% a Golf 27. Jenže takovej Opel Vectra asi 75 , Pasat 68, Peguot 307 devadesátej a jiný a jiný značky jako je Citroen , Mercedes třídy C skončily za oktávkou . Takže pozor na nějaký očerňování, ale máš pravdu Ferrari je o něčem jiným , proto ti přeji s tímto autem mnoho Km..
neregistrovaný "chose"
8. 5. 2004 21:59
Re: octavka rovnako draha ako konkurencia
majkle ty jsi * ako dělo.
neregistrovaný "JANDY"
1. 9. 2004 13:30
Re: octavka rovnako draha ako konkurencia
Svatá pravda je to vůl jak anděl, proč se rozčilovat, že...
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 12:49
bez titulku
Myslím,že pisatel kritiky nové Oktávky semlel jablka s hruškama. Měl jsem včera možnost si důkladně novou Oktávku osahat. Komfortní interiér,odstraněn nedostatek staré verze,málo místa na nohy sedících v zadu. Nyní dost prostoru, kufr který byl největší ve své třídě je ještě o pár litrů větší, pěkné tvary a to vše za překvapivou cenu. Nevím,o kterém autě hovořil předešlý pisatel,že veškeré díly vyrábí jedna továrná. F-1 snad. Všude se montuji různě dodávané komponenty renomovaných firem.
Takže nová Oktávka se bude dobře prodávat,především venku a ostudu neudělá. Obrovskou konkurencí a to pro všechny Evropské vozy budou do budoucna vozy HYUNDAI, dobrá kvalita,bohatá výbava a neskutečné ceny!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Yellow"
29. 4. 2004 13:44
ESP
Poznámka o tom že Češi považují ESP "bezvýznamné a příliš drahé" zní ironicky. Autor si možná neuvědomuje že domácí motorista si skutečně nemůže mnohdy dovolit zaplatit plnou bezpečnostní výbavu a musí v některých případech dělat kompromisy. Taková poznámka by se potom dala použít v mnoha případech. Každý by si měl při výběru zvážit které bezpečnostní prvky mu, vzhledem k ceně kterou si může ještě dovolit zaplatit, nejvíce pomohou k ochraně života. Já osobně považuji za velice důležité např. xenony. Kdybych si nemohl dovolit oboje, ESP oželím.
Samozřejmě jiná situace je v případě luxusních prvků výbavy, ty by neměly být upřednostňovány před prvky bezpečnostními. Namísto koženého čalounění je rozumější zvolit ESP.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 14:48
Re: ESP
Ta poznámka je na místě, 99% českých motoristů koupí metalízu a spojler místo ESP. Já jsem si v roce 1995 kupoval VW Polo se dvěma airbagy a ABS za příplatek, vyvážil jsem to bílou barvou a okny bez elektriky.I dealer hleděl jak na bílou vránu.Dnes to auto doma máme pořád a spolehlivě slouží všednímu provozu a bezpečnostně je pořád na úrovni. Z japonců to tehdy měl u nás snad jen lexus.
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 4. 2004 18:34
Re: jen Lexus?
opravdu jen Lexus? myslím, že takové Toyoty Camry či Nissany Maxima z roku 1995 mají 2 airbagy a ABS. a to narozdíl od Vašeho Pola standartně.
neregistrovaný "Rokba"
29. 4. 2004 19:38
Re: jen Lexus?
Proč jen Maximy...my to měli i u Primery...spolu se 150 koni
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 11:44
Re: jen Lexus?
V roce 1995 ne
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 11:44
Re: jen Lexus?
Příteli to je trochu rozdíl ne, hlavně cenový, porovnávat Polo a Maximu.Já jsem měl ABS a airbagy za 400000 a maxima stála asi milion a camry ještě víc. Takže prosím chladnou hlavu.
neregistrovaný "lonestarstate"
30. 4. 2004 15:56
Re: jen Lexus?
neříkám, že sis měl koupit místo Pola Maximu. Jen reaguju na větu "měl to v roce 1995 u nás jen Lexus". Lexus je totiž taky jiná cenová třída.
neregistrovaný "Pitrs"
29. 4. 2004 20:48
Re: jen Lexus?
Z evropskych aut treba Mondeo melo od roku 95 standardne ABS a airbagy.
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 07:01
Re: jen Lexus?
Vectra B mela od 10/95 kdy vysla taky ve standardu 2 bagy, ABS a predni el. okna
neregistrovaný "anonym"
30. 4. 2004 11:46
Re: jen Lexus?
Ale já bych chtěl aby někdo napsal že to měla corolla a sunny a micra a 323 a 121.Ve standardu nebo se to dalo objednat do levné verze.
neregistrovaný "anonym"
29. 4. 2004 19:32
Octavia si hraje na něco co není
Dvojka vypadá hezky i když tošku neohrabaně, takovej puclík. Ale hlavně pořád chce ze sebe dělat auto střední třídy, kterým není a nikdy nebude. Je to takový trik na Čechy, kteří si říkají, jo konečně mám to pořádný velký auto. A cenově se začíná dostávat někam kam Škodovka nepatří, ale to je problém i u VW. Je to jen východní golf s kufrem, nic víc nic míň. Pokud kupovat tak jedině kombi verzi. A když někdo má 500 000, tak bych doporučil ještě něco našetřit na mírně ojetou Audi A4, to je si myslím ideální auto, i pro rodinu i na vyblbnutí. Kvalita a image někde úplně jinde.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BOB"
1. 5. 2004 09:30
Re: Octavia si hraje na něco co není
Nevím proč "jedině kombi" mám Octavii hatchback a nikdy jsem při nakládání zavazadel nepocítil, že bych potřeboval kombi - zavazadlák je naprosto dostačující - a pokud dvakrát za život budu stěhovat něco co se mi do hatch nevejde, tak to snadno vyřeším jinak. Combi je hodně o designu - je pěkný, ale nehorázný přípatek 50 litrů nevyváží. Plky o mírně ojeté Audi A4 jsou směšné - každý má jiné preference.
neregistrovaný "Zapa"
10. 8. 2004 13:03
Re: Octavia si hraje na něco co není
Kdyz se tady pise o porovnani s A4 mozna bych k tomu mohl neco rict - mam v rodine A4 avant (2000 1.9 TDI) a Oktavku kombi (1999 20V). Uprimne receno nevidim mezi temi vozy propastny rozdil - samozrejme rozdily tam jsou, ale neni to tak vyrazne abych nektery z vozu uprednostnoval. Neni citit ze A4 ma spec. ctyrprvkova predni ramena, stejne jako neni prilis citit ze Oktavka ma o 10kW vic. Cerna kuze a drevo u A4 ma svoje plus stejne jako minus, ale to je jen zalezitosti vybavy. Cim se ta auta ale opravdu vyrazne lisi je jejich porizovaci cena a hlavne pojisteni. Nevim proc by mela byt kvalita nekde uplne jinde, s rozdilem v image ale souhlasim (z nezjistenych duvodu nnad Octavii vsichni ohrnuji nos).
Jestli tedy jeste na zaver mohu vyjmenovat moje osobni +/- k obema vozum z pohledu uzivatele a jeho 5-ti clene rodiny tak:
Octavia
+vetsi kufr, levna pojistka
- jen bederni stredni pas (rv. 2000), provedeni interieru
A4 avant
+ bezpecnost (6 airtbagu, pyro predpinace, plnohodnotne pasy vzadu), vyborne udelane Audio, paradni interier.
- silene havarijni pojisteni, elektricka okna jen vpredu, pro ceske tankodromy prilis komplikovana (a zranitelna) predni naprava
S pohledu rodiny je praktictejsi a ekonomictejsi volbou Octavia (uzitna hodnota/porizovaci/provozni naklady) to ze kdyz clovek muze sahne pro A4 s rozumem zas tak nesouvisi.
Jeste co se tyce porovnani cen, tak A4 Avant (rv. 2000) se dala koupit za 320K a slusne vybavena Octavia ne o moc levneji. Ceny novych vozu jsou samozrejme uplne jinde (960K vs 540K). Nechapu moc proc je kolem Octavie tolik emoci - je to kus plechu na kolech stejne jako A4 a stejne jako napr. BMW
neregistrovaný "Smain"
3. 5. 2004 16:03
jdu do ní...
Tak jsem zrovna přišel z předváděcí jízdy... mám Octávku 1 a po té co jsem se svezl s Oc2 mám naprosto jasno... opět u mne vyhrála Škoda. A nějaký ty kecy, že je předražená??? Vždyť vám ji nikdo nenutí a pokud se vám ta cena, která je nelíbí, klidně si navštivte konkurenci...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "magic"
4. 5. 2004 09:17
Re: jdu do ní...
Nelibi. Z prilozene tabulky totiz vyplyva, ze ve srovnatelne vybave vychazi docela draho (jako vsechna nemecka auta u nas). Stilo, Mazda3, Elantra a 307 toho nabizeji vice, nez jejich nemecti protivnici. Nede jen o vybavu, ale o stavbu vozu jako takoveho (stavba karoserie, variabilita, tuhost, kinematika, agregaty, brzdy...). Octavia ma - pravda - nejvetsi kufr a prakticke je do ni i nakladani velkych (lehcich) predmetu. Coz je vyvazeno mene presnym rizenim, nizsi ovladatelnosti a degresivnimi brzdami. Presto nepochybuji o tom, ze Cesi-zakaznici daji tradicne prednost Octavii a tesne za ni se umisti dalsi nemecke automobily. Mimochodem, proc se u nas jeste stale mluvi cesky a ne nemecky?