Tady platí jasná rovnice: Čím primitivnější národ, tím vyšší rychlost na dálnicích (vynech ger)(navíc v polsku, kde donedávna bylo jen pár kilometrů, vzhledem k velikosti vlastně je jich tam "pár" dodnes, ostatní prašný cesty) a více psů v ulicích a bytech, to je vizitka. Tam samozřejmě patří i Francie a Řecko. Tam máš problém ve městě projít bez následného "příjemného" otisku na botě. My zde v ČR už je ale zdatně doháníme. (Zatím bohudík jen nebo bohužel i s těmi psy)
Ale ať se tam tam třeba pozabijí na těch dálnicích.
Překročení rychlosti není ZDALEKA tak častou příčinou nehody, jak se nás snaží vládní média (tzn. všechna česká) přesvědčit. Většinu nehod, kde příčinou je rychlost, je nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (tzn. silnice je samej výmol a člověka to v 80 vyhodí, nebo jede do zatáčky 70 na zmoklým listí). S tím limity nic neudělaj. Leda by se zavedly limity město 20, okreska 30, dálnice 50, což by tobě asi vyhovovalo, co?
No rychlost samozřejmě neni zdaleka hlavní příčinou nehody, ale proč by každej tu rychlost tak moc z celého srdce chtěl zvýšit? Pokud po tý dálnici nejedeš zrovna 1000 km daleko, tak časová úspora neni prakticky žádná (řádově minuty).
Konečně to napadlo alespoň někoho v nějaké vládě. Klidně bych to zvýšil i u nás na 140, na nějakých delších úsecích klidně 160, na okreskách 100. Ve městech bych ale tu 50 nechal, samozřejmě až na výjimky (např. magistrála nebo ekvivalent v jiných městech, kde by těch 70-80 být klidně mohlo).
Dnes máš na diaľnici 130 a spočítaj, koľko šialencov jazdí 160-180. Na okreske máš 90, ale 120-130 je docela bežné. Myslím, že súčasné limity sú tak akurát.
160 na delších a vybraných úsecích. Těchto úseků by byla samozřejmě menšina v poměru s úseky s normálním limitem, kterej bych taky zvýšil na těch 140. A nevidím důvod, proč nejezdit po okresce 100-110, když tomu její kvalita (povrch, přehlednost, šířka, provoz) nebrání. A když tomu neodpovídá, tak řidič už dneska ze zákona musí přizpůsobit svoji rychlost celkovému stavu vozovky a auta.
Blá blá - to je jediný správny popis predpisu "prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky", čiže akoby ani žiadny nebol a pri nehode sa naň zas dá všetko zvaliť.
Zvýšenie maximálky nevedie k ničomu pozitívnemu - je iba vyššie riziko nehody a vyššia spotreba áut a väčší hluk, čiže zas dostane trošku na frak ekológia. Pritom nič neušetríš, ako to tu niekto napísal, rádovo minúty. Za súčasného stavu sú rýchlostné limity stanovené pomerne dobre.
Skvělý nápad! už to vidím jak na naší úžasné D1 pojede v levém pruhu většina 160 - 180 (namísto každého třetího jako je to nyní) a v pravém si to kamiony stále pošinou svých 80 – 100.
Já bych šel s rychlostí naopak dolu na 120 a v levém pruhu bych zakázal "zbytečnou" jízdu pod 120. Jinak souhlasím 100 na okreskách 1.třídy ničemu neublíží.
D1 bych vzhledem k její kvalitě z "Klubu 160" naprosto vynechal, zas takovej šílenec (zatím) nejsem :-) Ale třeba nový úseky dálnic s (na Čechy) dobrým povrchem bych tam klidně zařadil, až se trochu sjede povrch a nebude to klouzat (bo novej je sviňa klouzavá).
D1 je extrém, ale i na těch nových úsecích budou stále kamióny s rychlostí kolem 80 – 100 a vedle většina požene 160 a to mi nepřijde moc bezpečné a plynulost jízdy jde do pr… Taky jsem malý ekolog a ty u nás v Čechách převažující pětikvalty většinou nejsou stavěné na rychlosti kolem 160.
Tak zrovna dopravni situace v Polsku je to nejhorsi, co jsem kdy zazil.
Jizdni pruh za mestem koncici neosvetlenym a neoznacenym sloupem, pouzivani dalnicniho odstavneho pruhu k normalni jizde, agresivni a neschopni kamionaci a ridici autobusu.
Doplnim ta ze nie len v Polsku, ale aj kdekolvek v europe je polsky vodic hotovy postrach na ceste! Najhorsie zazitky co som po cestach zazil boli napospol s polskymi sofermi. Pritom poznam osobne aj par slusnych a ohladuplnych polskych vodicov, ale to percento vymetencov medzi nimi je skratka vysoko nad priemer EU...
Zrovna včera večer mi jeden pšonek s nábytkem vjel zprava na červenou. Měl cosi o velikosti skříňové Avie. Když jsem ho dojel a předjel, samozřejmě za doprovodu klaksonu, pustil mi dálkový s jednou utrženou parabolou, a i přesto, že naproti jela jiná auta, celou dobu to nechal svítit. Polák a bludný Holanďan, to jsou dva velké vykřičníky na silnici!
Zvysenie o mizernych 10 km a uz sa maju pozabijat? Neboj, nic im nebude! a to aj preto ze nemaju panelove dialnice ako vy! Ovsem najst v PL dialnicu je problem - to je fakt, je ich strasne malo, no ak uz nejaka je - napr. okolo Krakowa je siroka a rovna na rozdiel od vasich. Co sa tyka okresiek, miestami je to OK a miestami katastrofa...a k tomu v lete ich "wypadky" sa rovna hodiny v kolone :no:
PS: polsky kamionisti su fakt trieda, v dedine spomalis na 70 a on ta obehuje ako deges...akoby si isiel 40 a pritom potom na okreske ide aj tak rovnako s tebou, len pred a nie za!!
Protože pocházím z města, které je kousek od hranic s Polskem (Náchod), často se s nimi setkávám.
Jejich chování na silnicích je naprosto příšerné. Pokud je jeden z 5 poláků slušným řidičem, pak je to hodně světlá výjimka.
Předjíždění přes dvojitou čáru, jízda mimo město i kolem 140 km/h, nesvítí atp. - bohužel jsem ještě neviděl hlídku, která by tomu učinila přítrž.
Má to snad znamenat to, že když u sebe mají šílené silnice, tak se jezdí vyřádit k nám?
Treba si uvedomiť, že rýchlosť ide ruka v ruke odstupmi a teda je v nepriamej úmere s intenzitou. Inak povedané, čím je väčšia intenzita, tým nižšia rýchlosť je považovaná za bezpečnú. Na trojpruhu Bratislava - Trnava je väčšinu dňa taká intenzita, že aj 110 km/h je tam moc. Keby však vodiči dodržiavali BEZPEČNÉ VZDIALENOSTI medzi vozidlami, situácia by bola lepšia a jazda by bola rýchlejšia a plynulejšia.
A len mimochodom - bezpečná vzdialenosť sa dá určiť približne ako hodnota polovice aktuálnej rýchlosti. Čiže pri 110 km/h to je cca 55 metrov, pri 130 km/h zas 65 metrov. Pýtam sa, kto z vás to dodržiava??? Tak potom čo chcete... ;-\
To není o rychlostech, ale o mentalitě řidičů. V Německu jsem neměl problém s jediným řidičem, prostě to tam funguje tak nějak samo na základě zdravýho selskýho rozumu.
Návrh na zlepšení bych měl - když automobilky a Euro NCAP budou dělat crashtesty aut, která mají šanci získat 4-5*, tak se dovnitř posadí žáci autoškol, aby věděli, co je čeká, když budou řídit jak hovada i v relativně malých rychlostech >:-[] Současných řidičů se to sice nedotkne, ale třeba další generace by se chovala už slušněji :-)
Ja odstupy podľa možností dodržiavam, akurát pre iných vodičov je to akoby pozvánka a myslia si, že ich púšťam pred seba. 8-s
A ja nehovorím o hustote dopravy okolo ôsmej, to sa niekedy nedá ísť ani 60, ale všeobecne. Veď ten tretí pruh bol myslený ako rýchlejší, aby sa doprava viac "roztrhala". Teraz sa to valí ako jedna masa a v jeden okamih zapchá vjazd do Blavy.
Problém je v chýbajúcej krajnici a v železobetónovej hrádzi, ktorá delí ten najrýchlejší pruh od protismeru. Ono to nie je nič príjemné jazdiť v tom najrýchlejšom pruhu hoci 130. Nehľadiac na to, že pravý krajný pruh je krivý, hrboľatý, zafľakovaný a veľa vodičov po ňom jednoducho nejazdí, aj keď majú na tacháči deväťdesiatku...
Já bych udělal na dálnicích i okreskách rychlost neomezenou s tim, že by byla pouze doporučená rychlost 160 na dálnici a 100 na okresce. Ale pokud by někdo způsobil nehodu v rychlosti vyšší, než doporučené, tak by byly podstatně vyšší tresty, ale jen v případě, že by takový člověk nehodu zavinil. Protože dobrej řidič + dobrý auto = obavy nejsou nutný. :yes: Pro ty, co jezdit umí by to bylo super a od těch, co by si rozbili hubu by se silnice rychle vyčistili :-) Jenže je to v sociálnim státě plnym závisti nereálný, to by pak řidiči pomalých aut a voliči levice nejspíš pukli závistí >:-[]
btw. špatnej nápad by nebyl ani zrušit ministerstvo životního prostředí a jeho rozpočet dát na modernizaci stávajících dálnic a rychlostních silnic. Místo zachraňování pampelišek by jsme měli aspoň po čem jezdit a odpůrci vyšší rychlosti na dálnicích by už nemohli argumentovat jejich špatnym stavem.
Problém je i kdybys zrušil všechny ministerstva, tak pěkné dálnice mít nebudeme, protože cena 1 km dálnice vzroste z 1 mld na 50 mld. Ty prachy prostě protečou jinam než do betonu.
Hlavně si neopomenout politicky kopnout, co? No, jestli jsou všichni pravičáci jako ty, radši budu do smrti levičák, ale rozumný.
Neomezená rychlost... to jde tak v místě, kde je opravdu kvalitní, přehledná a parametry odpovídající komunikace (na což mě napadá jako jediná letištní vzletová dráha). Na silnicích ty limity nejsou proto, aby buzerovaly dokonalé závodníky tvého typu, ale aby pomáhaly chránit ty, kdo závodit nechtějí.
Máš-li pocit, že jsou silnice pomalé, jdi na okruh. Tam se můžeš klidně zabít, je-li ti život ukradený.
"Dobrý" řidič + "dobré" auto - fyzika - náhodné a nepředvídatelné situace = zaručený průs*er. Máš tu rovnici pořád špatně a nepřeju ti, aby tě ji musela učit Tatra.
To není o kopání, euro89 má pravdu. Jsme sociální stát co podporuje uplakané chudinky. 80% lidí by mohlo odvádět lepší práci, ale nechce se jim, tak nadávají na těch zbylých 20% 8-s
Jinak s neomezenou rychlostí to taky nevidím tak růžově. Ideální by to bylo, ale praxe kdy si do levého pruhu udělá výlet strýc s kloboukem ve svém zrezlém Favoritu rychlostí okolo stovky je problém...
S okruhama taky souhlas, chtělo by to víc propagace a pozitivní body pro řidiče co něco podobného absolvují.
Hlavně by těch okruhů mohlo být víc. Pořádnej je akorát v Brně a v Mostě, oboje je z Prahy docela z ruky ;-\ Chtělo by to nějaký ve středních Čechách, blízko Prahy. Jeden čas chtěl postavit Charouz okruh přímo v Praze, dokonce asi 10min. od mýho baráku, ale z toho bohužel taky sešlo a v dnešní době, kdy každej šetří na všem se asi něčeho podobného nedočkáme:-((
Kéž by bylo, a nejen okruhy, víc amatérských rallye, škol smyku a podobně. Ono taky Češi moc na motorsport v praxi nejsou, je pár "bláznů" jako my, ale dost lidí se auta doslova bojí
Pravdu? Jak řekl před dávnými lety moudrý muž: "Co je to pravda?" Tak relativní věcí, jako "pravda", není na tomto světě nic. Kde je jediná pravda říkat nebudu.
Neomezená rychlost by byla ideální pro těch pár, kteří si myslí, že jim patří svět a ostatní jen překážejí. Moudří vědí, že ideální je takový stav, který zaručí bezpečí jim i ostatním. Možná teď jste ty a euro89 lovci, ale i z vás se může stát kořist. Snáze, než si myslíte.
Okruhy jsou drahá záležitost, nejen co se týká ceny vstupu s autem, ale i to ostatní. Palivo, pneumatiky (co dostanou na okruhu zabrat, nesjedu v provozu za patnáct tisíc kilometrů), kvalitní olej, škola smyku, péče o auto, aby bylo ve stoprocentním stavu.
Edit: Po přečtení zbytku příspěvků mě ještě napadá něco jiného. Pozitivní body za co? Za to, že člověk jednou za měsíc vyjede na okruh, dá si tři, čtyři kola a zase jede domů? K ničemu. Za školu smyku? Nerealizovatelné.
Myslím, že lidé se aut nebojí, spíš pochopili, k čemu auta jsou. Sám jsi se označil za blázna, v podstatě máš pravdu. Každý, kdo dopravní prostředek používá ke sportu a závodění je svým způsobem blázen. S tím souhlasím, protože dělám to samé, jen využitím osmi kol a síly vlastních svalů. To ale nedává právo pohrdat ostatními, a označovat je za zbabělé jen proto, že nejsou stejní.
Nevím, jak se staráš o auto ty, ale pro mě je kvalitní pneu, olej i 100% stav vozu samozřejmostí. A že pneu rychle sjedu? No tak koupim nový, no.. však na okruh nikdo nikoho nenutí, ale mohli by je tu postavit aspoň pro ty, co je tu chtějí a za vyblbnutí si rádi zaplatěj. Docela závidim němcům, britům nebo italům jejich zápal pro motorsport :yes: U nás lidi nadávaj na výstavbu čehokoliv, co zrovna oni sami nevyužijí 8-s:no:
Já na nic nenadával, tak proč to vytahuješ? Jen jsem zhodnotil, proč to není tak využívané. 95% lidí auto používá jako dopravní prostředek. Těch zbylých 5% by chtělo, aby se svět řídil podle nich.
Zase to tak nedramatizuj. V Německu to takhle mají a nikdo tam řidiče nenutí jezdit všude naplno. Dobrý řidič se nevyznačuje jen tím, že dokáže prolítnout zatáčku na hranici možností, ale hlavně tím, že má v hlavě mozek a dokáže zvážit situaci. Dneska třeba chumelí a že bych potřeboval všude mimo obec jezdit 90 co mi povoluje zákon to si teda netroufnu. Pojedu prostě tak jak mi to situace dovolí, klidně i 30, když to bude potřeba. A to že mi někdo řekne, že můžu letět po dálnici 200 neznamená, že těch 200 pojedu hlava nehlava. Stejně tak když mi zákon přikáže, že mám jet jen 130 a já pojedu za jasnýho počasí sám po přehledný dálnici tak se na 130 vykašlu a pojedu si kolik budu považovat za bezpečný. Klidně i 200. A jestli jezdí po silnicích řidiči, který sami nedokážou posoudit situaci a potřebujou, aby jim někdo značkou řekl kolik mají jet, aby se někde nevyklopili, tak takový idioti nemají mít vůbec řidičák.
Múdry si jak rádio, kámo. Podľa teba by nikde nemali byť limity, a každý poriadny šofér má vopred vedieť, čo ho na ceste čaká, a tomu prispôsobiť rýchlosť jazdy. Keby bolo leto, spýtal by som sa ťa, či si nebol pridlho na slnku.
Isteže, pokiaľ sa ti zdá, že cesta maximálnej povolenej rýchlosti nevyhovuje, môžeš ísť pomalšie, podľa vlastnej úvahy. Ale opačným smerom - zrýchliť podľa uváženia kde chcem, to je na hlavu. Aj na tej diaľnici. Týmto si sa zaradil tiež do zástupu tých, ktorých na ceste nechcem stretávať.
No hlavně jestli nejseš jeden s těch řidičů ze kterých mají všichni hrůzu když je potkají. Hele jezdi si jak uznáš za vhodný já si budu jezdit podle sebe. Normální řidič skutečně musí předvídat co ho čeká a musí tudíž jet tak...aby dokázal zastavit na vzdálenost na jakou má rozhled a rovněž musí - přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky. K tomu fakt žádný značky s omezením rychlosti nepotřebuješ a jestli jo, tak seš vůl a ne řidič! Jak vyřešíš pak takovou situaci, kdy podle značky můžeš jet na dálnici 130 ale chumelí, že není na krok vidět a dálnice není protažená ha? Kdo ti řekne, že 80 je hodně nebo už 60 je hodně a nebo by si radši měl jet 40???? Na to musíš mít v hlavě mozek a ne našlehanej prejt.
Schválne ešte raz:
Isteže, pokiaľ sa ti zdá, že cesta maximálnej povolenej rýchlosti nevyhovuje, môžeš ísť pomalšie, podľa vlastnej úvahy. Ale opačným smerom - zrýchliť podľa uváženia kde chcem, to je na hlavu.
Navyše odkiaľ berieš tú istotu, že zrovna tá tvoja úvaha o bezpečnej rýchlosti na danom úseku je tá správna? Nikto nie je vševediaci, a človek za volantom už vôbec nie. Tých tvojich "klidně i 200" je na odobratie aj rodného listu, nie iba vodičáku.
No když zrychlit podle vlastního uvážení je na hlavu, tak mi vysvětli jak to může fungovat v Německu. Tam ti nikdo neřekne kolik máš po dálnici jet musíš to poznat sám. Nevím jestli si tam někdy jel, např. dálnice A4 z Drážďan na Erfurt a dál, tam jedeš chvílema přes 200 a přijde ti to pomalu a o kus dál je 130 moc rychlý ačkoliv tam můžeš podle předpisů jet taky co to dá. Musíš na to prostě přijít sám podle aktuálního provozu a situace na silnici. Ještě jeden příklad pro méně chápavý. Jedu z Německa směrem od Norimberku (dálnice A6). Neomezená rychlost, musím sám neustále přemýšlet kolik je v daným místě za daných podmínek bezpečný jet, když nebude provoz klidně i těch 200 co se ti furt nelíbí. Jedu, jedu a najednou se přehoupnu přes hranice. Provoz furt stejnej, dálnice taky. Jakej je důvod, že najednou moje chování, který bylo do teď normální začneš považovat za na hlavu a čertíš se nad tím jakej jsem strašnej nezodpovědnej řidič?
....hlavne by jsme se mohli priucit jakrychle se v Polsku stavi dalnice...a to bud PP projektama ci s pomoci Cinanu....nove dalnice jsou kvalitnejsi nez u nas....tak se nedivim, ze si zvednou rychlost...preci jen projet cele Polsko nez celou Cr je trosku rozdil vzdalenosti.
--byt pravdou je, ze okresky jsou na stejne urovni jako polsti ridici >:D a to mam polaky rad >:D
A nejvice chytraku tu je takovych, co v Polsku max byly na trzisti >:D
Máš pravdu - ak sú všetky diaľnice v Poľsku také ako píšeš.
Máš pravdu, aj keď všetky poľské diaľnice také nie sú - ale na tých horších je rýchlosť značkami obmedzená - o tom ale pochybujem.
Čiže suma-sumárum - máš pravdu len čiastočne. ;-)