Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odborníci zpochybňují tvrzení WHO o rakovinotvorné naftě

Experti poukazují na to, že Světová zdravotnická organizace ve své práci pracovala se starými daty.
Zpět na článek
1. 7. 2012 09:24
1. 7. 2012 11:36
1. 7. 2012 12:09
1. 7. 2012 18:37
2. 7. 2012 00:56
Avatar - Aladeen
1. 7. 2012 09:24
"Odborníci "
tzv. "Odborníci" sú trošku podplatení automobilkami ktoré sa boja o stratu zisku , aj u moderných TDi či DCi vidím ako sa z výfuku dymí takže určite tam to nejaké riziko je ... :-!
Rozbalit vlákno
2
1. 7. 2012 12:52
Re: "Odborníci "
Ale oni sa vsetci milia, nafta je podla mna zdravu prospesna! Jak moze nieco take [odkaz] vobec skodit
Avatar - Aladeen
1. 7. 2012 19:00
Re: "Odborníci "
To je čo ? Projekt Škoda Locomotive Transportation >:D
1. 7. 2012 09:34
Neviem nakoľko to je škodlivé ...
ale faktom ostáva, že obrovské chuchvalce dymu za dízlákmi sú bežné .... a určite nevoňajú ....

Už na ceste neviem posúdiť či práve vypaľujú filter pevných častí, či je vylágrovaný motor, ale faktom je, že smrad za benzínovým vozidlom je oproti nafťákom len výnimočný a aj to je na 100 % už nejaký vrak ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
1. 7. 2012 10:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chlapecx
1. 7. 2012 10:37
tam jde i o to....
tam jde i o to, že je sice hezký, že dneska všechny ty auta taky z eko-zdravo-důvodu, mají katalyzátor... JENŽE než se to zahřeje, tak NEFUNGUJE :-) a ty auta maj emise pomalu větší, než trabant nebo Škoda 105/120 :-) :-! 8-s
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2012 11:36
obrázek
... a jako ilustrační obrázek je B5 s benzíňákem >:D
Rozbalit vlákno
1
1. 7. 2012 12:09
Re: obrázek
Spravne. V pripade naftoveho modelu by ten dym byl cerny.
1. 7. 2012 13:35
Automobilky to musí zpochybnit,
k tomu podplatit pár "vědců" aby jejich dýmící střepy lidi nezačali odsuzovat jako příčinu rakoviny. Pravda je ale taková, že filtry pevných částic prostě ty nejhorší mikro pevné částice nezachytí. Takže kouř třeba není tak moc vidět, nebezpečný je ale o to víc. Je hezké, že zachytí ty velké pevné částice, ale o ty tady zase tak moc nejde. A až se filtr pokazí, okamžitě je odstraněn. Firem co se zabývají demontáží filtru je už snad víc než firem stáčejících tachometry.

Pokud WHO dala splodiny z dieselů do společnosti azbestu, musela k tomu mít vážný důvod a naprostou jistotu, jinak by je to zásadně poškodilo a to by si "nelajzli". V této souvislosti je směšné, jak se platí stovky milionů za odstraňování azbestu a přitom stejně nebezpečné splodiny z dieselů nikdo neřeší.

Ale jak z toho? Diesely se rozšířily takovým tempem, že kdo bydlí ve městě, tak vlastně celý den a noc nonstop vdechuje tohle svinstvo. Řešením je jen zákaz provozu komplet všech dieselů, hlavně těch moderních, ale to je nemožné. Nějaké masivní čističky vzduchu do měst nikdo nezaplatí. Nebo něco podobného aspoň na doma. Ale co? Většina praček vzduchu neodstraní tyhle částice anebo způsobují ionizaci vzduchu, tvoří přízemní ozon a to je ještě horší.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - MarTin1
1. 7. 2012 18:40
Re: Automobilky to musí zpochybnit,
Paradoxně jsem četl někde, že ty velké částice byly "lepší" v tom, že se ti na plicích vytvořily hleny, který si pak klasicky "vyflusal" ale s těma malejma částicema máš smůlu.
2. 7. 2012 02:48
Re: Automobilky to musí zpochybnit,
Přesně tak, je to paradox že v honbě za emisemi začaly být motory jedovatější. Ty mikro pevné částice z moderních dieselů se dostanou přes plíce rovnou do krve kde způsobují rakovinu a leukemii. To už i azbest je míň škodlivý - sám o sobě není jedovatý (narozdíl od dieselu), pouze je problém, že je nezničitelný.
Avatar - Ronault.
1. 7. 2012 15:48
Na každém...
...pravdy trochu. To, co WHO někam zařadí, to většinou neopírá o drby jedné paní či dojmů diskutérů.

Z druhé strany je nutno chápat, co ta tabulka znamená a k čemu slouží. Trochu mě udivuje, že odborníci z německa toto zpochybňují, protože pro moderní dieselové motory to až tak praktický dopad mít nebude. A pro koho tedy? Tak hlavně pro ty, kteří s naftou a naftovými motory pracují a jednoho dne až se jim udělá pěkný nádor, tak mohou žádat o odškodnění za vznik choroby z povolání, protože pracovali v rizikovém prostředí.

A ten zbytek? Je fajn si to uvědomovat a snažit se dieselové (i benzínové) motory dělat čistší, zakázat či zrušit je nejde
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2012 16:30
Tdi fmetle na hlinach
Ked stojis so svojim "tdi fmetle na hlinach" na krizovatke a za tebou hrmi benzinovy 8 valec, zacinas to citit...

Skoci zelena a ty prudko pridas plyn pustis spojku a ten sportak nechavas daleko za sebou.

Zase si presvedcil okolie co je to mat spravny motor pod kapotou.

Bohuzial, auto za tebou radsej pocka kym sa rozplynie ten cierny smradlavy oblak a v bezpecnej vzdialenosti pokracuje za tebou >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MarTin1
1. 7. 2012 18:37
Flame
Tak očekávám další flamewar, začalo to tématy v čem je diesel lepší atd.... a teď zase další perla.... S těmahle průzkumama je to jako s globálním oteplováním, 2012, alkoholem ....... jednou tak podruhé onak a akorát se tu pak šíří flame >:D
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2012 00:56
diesel
..ak sa človek stará o diesel, tak nedymí....máme dva dieslaky jeden klasika stary peugeot motor 1,9D 250tis a nedymí, dalej Honda 2,2 i-ctdi bez dpf(este sa nerobil) a nedymí....kvalitná nafta, kvalitný olej kvalitný servis....žiadne bastlenie či chip....a dá sa to...Rozhodne DPF je pokrok pre zdravie...samozrejme že ako každá začínajuca trechnologia má a bude este par rokov mat svoje muchy...tie sa však čoskoro vychytajú a budete frftlat nad niečím iným...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jurrisek
2. 7. 2012 08:29
To jsou zase kecy
každý kouř ať už pochází z auta nebo z domácího táboráku může podnítit rakoviné buňky k náhlemu bujení.A proč těm rádobiexpertům nikdo neřekl že rakovinotvorné buňky má každý v těle a jen vnější vlivy můžou způsobit náhlou expanzi těchto buněk. Navíc, aby se člověk nemusel bát, že někdy náhodou něco nechytí nebo neonemocní, tak by musel být heremeticky uzavřenej doma, nosit gumové rukavice a roušku. Moderní doba dělá z lidí blbečky bez názoru a co si bez předchozího povelu a školení, neutřou ani pr.el
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2012 08:31
Dyť to autech vůbec nebylo
Nějací horníci v uzavřeném prostoru začali kapat. Kdyby jim tam pouštěli čistý kyslík tak je taky zabije. I když do sebe nalejete hromadu vody tak vás to zabije. Zakazuje snad někdo vodu?
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2012 09:25
To je zase zpráva....
jako hrom..... už pojem "naftové výpary" mi odpařil část mentální kapacity..... No nic - strejda Google to snad nějak napraví....

za tu dobu, co jsem na světě jsem zažil několik "odbornických vln" ve stylu - pijte mléko, nepijte mléko.... jezte maso, nejezte maso......

Asi takhle - život sám způsobuje mnohdy rakovinu - a to neznamená, že se zabiju hned na začátku ne?

Je hezké, že vědci bádají. Je fantastické, že za pár let se udělal například byznys z emisí a "globálního oteplování". fajn.... tak teď už do toho tahají i naftu.... ach jo - takže můžeme čekat nějakou speciální "částicovou daň", za negativní dopady na životní prostředí - čekal bych tak zdražení litru nafty alespoň o tři čtyři koruny.......
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2012 11:18
nahodou ja som dal FAP dole
a este som to aj chipol.... a krasne podkurujem chlapcom lepicom na kufre, nech si to dychaju, ked tak silou mocou chcu :-)))
Rozbalit vlákno
0