Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Oficiálně: Za zrychlování Toyot v USA nemůže elektronika

Příčiny nechtěného zrychlování tkví v mechanických závadách a lidském faktoru.
Zpět na článek
9. 2. 2011 18:07
9. 2. 2011 20:53
neregistrovaný "jandix"
9. 2. 2011 18:38
9. 2. 2011 20:43
9. 2. 2011 20:49
9. 2. 2011 20:59
neregistrovaný "jandix"
10. 2. 2011 12:42
10. 2. 2011 01:47
10. 2. 2011 07:59
10. 2. 2011 08:41
10. 2. 2011 09:05
10. 2. 2011 10:20
9. 2. 2011 17:57
chybný medzikus
od začiatku to bolo viac menej jasné. Na vine je medzikus medzi sedackou a volantom.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Flai
9. 2. 2011 18:31
Re: chybný medzikus
nevi nekdo opravdu je i brzdový pedál řešen elektronicky? Tedy brzdový pedál je jenom tlačíko?
Avatar - white label
9. 2. 2011 19:07
Re: chybný medzikus
U řízení a brzd automobilu zůstává mechanická zpětná vazba, proto jsou při vypnutém "zapalování" nefunkční pouze jejich posilovače...
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2011 19:31
Re: chybný medzikus
Brzdy zatím ze zákona musí být mechanicky, nebo mechanicko-strojně ovládané (kapalinou nebo vzduchem). Elektronické brzdy jsou již celkem běžnou věcí ve všech vývojových centrech, vcelku by se dalo říci, že i použitelnou, ale technické předpisy je nepovolují.
9. 2. 2011 18:07
negativne?
Není mi jasné, proč článek, který v podstatě je pro Toyotu velmi pozitivní a říká, že Toyota je stále nadprůměrně spolehlivá, tak proč takový článek média napíší tak, že stejně působí negativně.
Když si to člověk přečtě, tak se hlavně dozví, že Toyota musela svolat miliony aut a že jí hrozilo, že další miliony bude muset ještě svolat. Taky se dočte, že pověst Toyoty je poškozena.
Co takhle napsat více pozitivního, když se ukázalo, že obvinění nebyla oprávněná?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jandix"
9. 2. 2011 20:53
Re: negativne?
přečti si poslední odstavec... tam je chvály dost >:-[]
Avatar - niko78
9. 2. 2011 18:38
amerika
v konecnom dosledku to komu pomohlo? pozrite sa na predaje GM,Ford,Chrysler pred a po "poruche"... proste amerika ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
9. 2. 2011 18:54
Mechanická vada není vada?
Já "žasnu" nad diskusí, která tak velkoryse naprosto přehlíží potvrzený fakt, že na vině byla i: "vadná podlahová krytina pod pedály a mechanicky vadné plynové pedály". Mechanické závady se tu nepočítají jen u Toyoyoty, nebo u všech značek? Je snad elektronická závada vždy obecně mnohem horší, než mechanická?
Zpráva je to pro Toyotu relativně! příznivá, ale podle diskuse mám pocit, že už je konečně jasné, že si ty problémy s dokonalými Toyotami vlastně všichni doslova vymysleli...
;-)
Rozbalit vlákno
15
9. 2. 2011 19:00
Re: Mechanická vada není vada?
Vyjímečně si s tebou dovolím nesouhlasit, protože není jasné, jak ona mechanická závada podlahové krytiny a pedálu vznikla a kdy. Když si stáhneš koberec na podlaze tak, že ti zablokuje pedál, je to vada, nebo ne? A mechanická vada pedálu - drhnul? Byl křivej? Co to mohlo být.

Nejsem žádný horký fanda Toyoty, i když mi rozhodně nevadí, ale n)myslím, že tady humbuk splnil svůj účel a byly to nakonec spotřebitelské organizace, které na Toyotu tak rázně vyrukovaly a šířily fámy o vadné elektronice. Mechanická závada sice závada je, ale ta elektronická zpochybňuje úroveň výrobce mnohem víc.

Prostě, splnilo to jenom svůj účel a "pomohlo" to topícím se US značkám, to mi nikdo nevymluví....
Avatar - white label
9. 2. 2011 19:17
Re: Mechanická vada není vada?
Samozřejmě, že toho bylo využito/zneužito US konkurencí. o tom snad pochybuje málokdo, ale to je jiný (sekundární a pro Toyotu mnohem větší) problém.
Ovšem podle toho co píšeš, by nesměly být v žádném případě zmíněné mechanické vady způsobené Toyotou, ale takovou informaci v článku opravdu nevidím, navíc by v takovém případě neměl být pro Toyotu problém, aby její právníci dotáhli nakonec celou kauzu do vítězného konce, tedy alespoň u soudu, což by Toyotu, minimálně částečně a výrazně, očistilo.
9. 2. 2011 20:04
Re: Mechanická vada není vada?
Si vážne tak naivný? MOHLO to byť spôsobené aj zistenými mechanickými závadami (až 2 - slovom DVE!). Jednoducho na Toyotu treba nieč napísať, aby Amíci nevyzerali jak dementi, čo nevedia jazdiť... (Síce tak vyzerajú aj tak, ale to je zas iná pesnička).
Avatar - white label
9. 2. 2011 22:55
Re: Mechanická vada není vada?
A ty jsi tak absolutní realista? Takže vlastně vůbec žádný problém nikdy nebyl, všechno je pouze smyšlené divadýlko na které přistoupila i Toyota a na svoláváčkách mechaniské úpravy kolem pedálu jen předstírala...
To, že většina amíků neumí podobnou situaci racionálně řešit je další/druhá věc, která logicky s prvotní mechanickou závadou nesouvisí. Tobě už se snad někdy stalo, že by ti auto začalo nekontrolovaně zrychllovat, aniž bys k tomu dál sám podnět?
Avatar - jazva
9. 2. 2011 23:26
Re: Mechanická vada není vada?
no napríklad mne sa to už stalo. okolo roku 2000 na Daewoo Espero. Motor 1,6 si začal sám prídávať najprv na križovatkách na neutrále(vizeral som ako... keď som na červenej reval ako na štarte F1) a potom už aj normálne na dialnici. Až sa jedného pekného večera pri rýchlosti okolo 160km/h stretli piesty s ventilmi a tento stret spôsobil, že sa milé vnútornosti motora ocitli na dialnici za iskrivého doprovodu a môjho zbesilého brzdenia. ;-)
10. 2. 2011 07:57
Re: Mechanická vada není vada?
Samozrejme, že to bolo vymyslené.
Toyota sa k tomu postavila tým nejlepším spôsobom. Vtedy bolo dôležité, čo sa hovorilo, a nie čo bola pravda. A dôležité bolo nájsť nejakú príčinu, ktorá by neurazila emrickú hrdosť, a zároveň ktorá by automobilke príliš nepošramotila povesť. Toyota sa poctivo snažila. Toyota riešila iba eventualitu, že by k niečomu takému ako je nevracanie sa pedálu plynu do pôvodnej polohy mohlo dôjsť. Veď aj najväčšieho somára môže napadnúť, že keď sa plyn nevracia, dá sa aspoň dupnúť na brzdu, alebo špičkou topánky ten pedál pridvihnúť.
A stalo sa mi už niečo také, kedysi v mojich šoférskych začiatkoch mi na plynovom pedáli praskla pružina, ktorá ho vracala späť - bola to jednoduchá ťažná pružina. A čo ten 18-ročný sopliak za volantom spravil - pri brzdení som vyradil na neutrál a pred radením pedál plynu proste špičkou nohy podvihol.
Jednoducho neverím žiadnej závažnej mechanickej, či dokonca konštrukčnej chybe, ktorá by spôsobila to, čo sa Američania snažili dokázať. Celé to bolo dobre premyslené a zrežírované divadlo na diskreditáciu Toyoty, nič iné.
Alebo vieš o zdokumentovanom prípade, kedy auto nekontrolovateľne zrýchľovalo, nedalo sa normálne zastaviť a potom na ňom našli konkrétnu chybu, ktorá to spôsobila a dokázala tak pravdivosť toho tvrdenia?
Avatar - white label
10. 2. 2011 09:24
Re: Mechanická vada není vada?
Ty pořád řešíš neschopnost racionálně zareagovat při problému se zrychlovaním vozu, což ale nemá s případnou samotnou závadou (kterou řeším já) primárně nic společného. Náš rozpor, jak to oba vidíme, spočívá v tom, že já považuju za nejpravděpodobnější variantu to, že amíci udělali "z komára vola", kdežto ty jsi skálopevně přesvědčený, že toho vola udělali z houna, tedy z ničeho a vymysleli si i toho "komára", což je konspirační teorie ve stylu o kterém píše figurka. Je přece např. známý případ, kdy volal nějaký americký policajt, že mu auto zrychluje, přímo na tísňovou linku a následně došlo k nehodě s úmrtím.
To jestli se to auto dalo/nedalo zastavit je další věc, kterou teď vůbec neřeším. Řeším tu to, co je i předmětem článku pod kterým píšeme, tedy případnou "vadnou podlahovou krytinu pod pedály a mechanicky vadné plynové pedály". Podle tebe si snad ten problém s plynem vymyslel i ten policajt co volal na tísňovou linku a v zápětí se (jako kamikadze) obětoval pro americký automobilový průmysl?
10. 2. 2011 10:53
Re: Mechanická vada není vada?
Otázka je,proč vyšetřovací orgány neřeknou konkrétní závadu,stále to jsou dva možné mechanické důvody.Z toho co víme,tak plyne,že jednoznačně nedokážou identifikovat konstrukční vadu.Nevím jak v USA,ale třeba u nás platí,že výrobce zodpovídá za konstrukční vady,nikoliv za zanedbanou udržbu,nevhodné použití (třeba jiné koberečky)....
10. 2. 2011 12:00
Re: Mechanická vada není vada?
Přesně tak, z toho, co jsem se v zahraničí dočetl, jde o chybu majitele/provozovatele, popřípadě servisu, pokud na závadu nepřišli a neodstranili jí i přes stížnost majitele. Na ten plyn, co píšu dole, přišla sama Toyota ve svém interním vyšetřování, kdy zkoumali, jak by se to mohlo vůbec stát, aby se plyn zasekl. A přišli na to, že v něm dochází k opotřebení, avšak (pokud vím) se jim ho během testu nepodařilo zaseknout. Jen zjistili opotřebení, se kterým nepočítali.
Avatar - T613
10. 2. 2011 07:03
Re: Mechanická vada není vada?
No by mě hlavně zajímalo jak podlahová krytina způsobuje samovolné zrychlení. To byla z magnetu? :*)
Avatar - white label
10. 2. 2011 08:07
Re: Mechanická vada není vada?
Proč z magnetu? Nedělej ze sebe amíka. >:-[]
Stačí když kolem pedálu (díky ní) není dostatečná vůle a ten v ní při prošlápnutí plynu uvízne. ;-)
Avatar - T613
10. 2. 2011 09:39
Re: Mechanická vada není vada?
pokud tam je nedostatečná vůle, tak to drhne od začátku, a že by byl někdo tak blbý a nevadilo by mu to? i když v USA ..
Avatar - white label
10. 2. 2011 09:49
Re: Mechanická vada není vada?
Jednak to bylo v USA a pak přece právě u mechanických závad (jako zadrhnutí/zadření) je poměrně běžné, že se projeví až po určité době používání...
Avatar - T613
10. 2. 2011 11:12
Re: Mechanická vada není vada?
zadření ano, zadrhávání nikoliv. :-)
10. 2. 2011 11:46
Re: Mechanická vada není vada?
Nevím jak podlaha, ale u plynu to byl problém s mechanismem zajišťujícím návrat plynu do horní polohy. Docházelo v něm k opotřebení, které mělo za důsledek zvětšení vnitřního tření => snižovala se "ochota" pedálu vrátit se nahoru. Jenže tenhle problém se neprojevil ani po týdnu, ani po měsíci, trvalo to desítky tisíc kilometrů. A rozhodně se to nestalo ze dne na den. Z mého úhlu pohledu jde o zanedbanou péči o technický stav vozidla. A vina je buď na straně servisu, nebo majitele. Sice takový stav není ideální, nicméně díky jeho progresi je těžko život ohrožující. To je jako kdybys ignoroval vibrace v řízení a jel dál, dokud by ti neupadlo kolo. A pak se soudil s pneuservisem, který ti auto před půl rokem přezouval, že něco zanedbali.

Pokud tou mechanickou závadou podlahy myslí, že si někdo nainstaluje kobereček z jiného modelu (což se minimálně v jednom případě stalo), a díky tomu se mu zasekne plyn, tak to snad není chyba automobilky, ne?

Být to Evropa, tak teď má stát na krku arbitráž za poškození jména a ušlý zisk.
9. 2. 2011 20:43
Toyota
Vysvetleni, ze to mohlo byt zpusobeno mechanickou zavadou, na me pusobi velice neverohdne. Zni to asi jako kdyby se nepodarilo nekomu prokazat vinu, ale reklo by se, ze nelze vyloucit, je ve v trestnem cinu precijen nejak zaangazovany.

Celou dobu pisi o vadne elektronice, cemuz jsem nikdy neveril. Ted napisou, ze elektronika je ok, ale mozna mechanika. A kdyz ne ani mechanika, tak mozna UFO.

Vazne tady nekdo veri, ze pedaly nebo podlaha v Toyote samy od sebe zrychluji vozidlo? To je smesne.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2011 20:49
Tupé ovce
Amíci jsou tupější než ovce a jejich vláda je v tom vydatně podporuje.
Všude se píše o vadných pedálech plynu a jejich zasekávání, nicméně nikdy nebyla zmíněna jakákoliv závada brzd v souvislosti s uváděnými nehodami.
Auta tedy měla plně funkční brzdy.
Nezávislé testy jasně prokázaly, že i při plynu "na podlaze" (simulace zaseknutého pedálu), lze naprosto bez problémů auto zastavit a to dokonce třemi různými způsoby.
Jakékoliv auto může mít mechanickou závadu, která vede k odstavení nebo dokonce havárii, ale v 99% případů je to vina majitele a jeho špatné údržby, jenom u Toyoty je to vina automobilky.
Nikdo snad nevěří tomu, že 12 mil aut mělo zaseknutý pedál plynu.
bylo to mizivé procento a zbytek byla prevence. U naprosté většiny aut by se závada vůbec neprojevila nebo až po několika letech.

Americká vláda by se měla toyotě veřejně omluvit a odškodnit ji za poškození pověsti.
Toť můj názor.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "jandix"
9. 2. 2011 20:59
Re: Tupé ovce
Vesměs máš pravdu... Jenže kdybys slyšel, že se svolává x kusů Toyot (navíc je automobilka svolávala sama) a měl bys jí, co bys udělal? Jezdil si dál nebo radši onou prevencí si zajel auto zkontrolovat?
10. 2. 2011 12:42
Re: Tupé ovce
Největší vtipálek byl Steve Wozniak, který podezříval Prius z vadného tempomatu (chyba softwaru, podle něj). Někteří odborníci zase podezřívali jeho, že si nepřečetl manuál a nevěděl, jak adaptivní tempomat funguje - tedy, že se rychlost nastavuje na palubním počítači. Američani fakt umí pobavit.
9. 2. 2011 23:31
Američan z Vysočan
Blbost amerického občana je neměřitelná a to je všeobecně známo. Včera to byla mokrá kočka v mikrovlnce, dneska je to toyota, zítra to bude opět hamburger bez upozornění, že se nemá strkat do jiných otvorů, než je huba.
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2011 00:37
Re: Američan z Vysočan
Ty vole, já jdu spát a teď smíchy neusnu!
9. 2. 2011 23:38
ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
Upřesněme si některé diskuzní fantasmagorie wartburgářských kamarádů táborových ohňů - Tam, kde se jedná o škodu na zdraví nemusí Toyotě v USA nikdo nic dokazovat, naopak, ona sama se musí v případném soudním sporu vyvinit, neb v těchto případech se jedná o princip odpovědnosti objektivní, u které se zavinění výrobce předpokládá.

Důležité je především to, jak se k dané věci postavila Toyota sama. Postoj je známý - nastala svolávačka století a mimosoudní vypořádání s poškozenými, resp. pozůstalými.

A to je vše, píseň pozvolna končí, pochvalme jen státní orgány USA, že provedly vlastní šetření, které však do věci nemá vnést jakékoliv jasno, jde o to, že vláda musela zjistit, zda ty milióny toyot na silnici nejsou nějakou časovanou bombou. To, jak se zdá nehrozí, můžeme si s Toyotou oddychnout a přát si, aby se obdobné případy neopakovaly u Toyoty a nevyskytly u konkurence.

Jistě máme v paměti například nedávné problémy FIATu s brzdovými hadičkami, jejichž nekvalita si vyžádala eurosvolávačku napříč celým modelovým a značkovým spektrem FIATu. Prodává se snad FIAT kvůlivá tomu méně, nikoliv. Zde snad jen k nabízející se otázce, jak je to s Bravem... no, válcuje ho doma fatálně i GOLF, ale nikoliv z důvodů brzdových hadiček...

P.S. Držme toyotě palce, prošla peklem.
Rozbalit vlákno
5
10. 2. 2011 00:08
Re: ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
Pořád se ale u nás, možná mě podobných, naskýtá otázka "podivného" načasování problému.
Trochu z reality... když mě začalo punto samo zrychlovat a zaselk se plynový pedál na maximu, tak než jsem si přečetl obsáhlou příručku závad a možných problémů, tak jsem sešlápl spojkový pedál, zajel ke kraji vozovky, vypnul zapalování a v klidu se dočetl na straně 683, že mám zavolat do nejbližšího servisu Fiat. Nakonec jsem z kufru vyndal známý sprej WD40, postříkal s ním celé punto a vše bylo OK.
Dokáže to rodilý američan z mexika?
Avatar - T613
10. 2. 2011 07:01
Re: ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
o rodilého Američana z Mexika strach nemám, ten je zvyklý opravovat VW Brouk, ale obavy o amerického Američana mám.
10. 2. 2011 07:59
Re: ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
Bohužel nedokáže, ať se narodil kdekoliv, většina aut na NA trhu totiž nemá spojku ;-)
10. 2. 2011 12:16
Re: ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
Ale volič převodovky polohu P má, ne? :-) Nebo N. Pokud má omezovač otáček, tak dokonce ani neohluchne.
Avatar - white label
15. 2. 2011 12:55
Re: ZÁVADNÁ SVOLÁVAČKA
N ano, ale zrovna tu polohu P bych ti za jízdy moc nedoporučoval ... ;-) >:-[]
Avatar - saldy
10. 2. 2011 01:47
USA
jsou jiné....mnoho věcí se tam neděje tak úplně náhodně, nelze vyloučit že se Toyota stala obětí řízené manipulace, je to hodně špinavá záležitost, když s lidma nepohne ani zrychlující auto, tak už nic, co bude příště? Možná explodující nádrž, vzkaz ostatním je jasný-držte se zpátky.
Rozbalit vlákno
4
10. 2. 2011 08:41
Re: USA
Explodující nádrž byla použita jako jedna ze záminek ke konfliktu (zprvu obchodnímu, dále vojenskému) mezi USA a Japonskem v jednom románu. V tomto románu (rok 1996) bylo také použito civilní dopravní letadlo k útoku na kongres. Tento autor pracoval (nevím jestli i v dnešních dnech) jako jeden z poradců pentagonu..... Výborné téma pro milovníky konspiračních teorií >:D
10. 2. 2011 10:20
Re: USA
ano, výborná knížka to byla, název si bohužel napamatuji (autor je hodně plodný, takže těch konspiračně-vojenských příběhů chrlí fakt hodně). Zajímavé bylo, že proti sobě vystoupili prakticky nejbližší spojenci...