Běsnění dopravních policistů není ani zdaleka jen českou záležitostí, své by o tom mohli vyprávět i řidiči v americkém státě Ohio. Ale tam dochází ke výraznému zlepšení situace, které by vůbec nebylo od věci realizovat i u nás.
Jako ironie dobrý. Ale asi jsi ten článek nepochopil... Stát z toho nemá ani halíř. Vybrané peníze jdou do rozpočtu obcí a celý článek přirovnává autor k Městské, tedy Obecní policii. Proto taky položil v posledním odstavci ten dotaz. A věz, že stát z pokut vybraných státní policií nemá ani tisícinu procenta z příjmové části rozpočtu.
Otázka je v čem ten "teror" spočívá. Jestli v úmyslném vytváření nesmyslných omezení s cílem kasírovat pokuty nebo prostě v důsledném vymáhání jinak rozumných pravidel.
Sám tedy nejezdím vždy 90/130, ale beru to tak,že je to moje rozhodnutí (a v případě pokuty moje odpovědnost).
To jsi asi v tom Německu nikdy nebyl. Při nedávné cestě Hannover - Dresden jsem byl ve 130 km/h ten nejpomalejší v pravém pruhu. A to neplatí jen pro tuhle cestu.
Já bych jí neomezenou dal, za hranicí obce upravovat rychlost jen na konkrétních místech dle potřeby, ale stanovení maximální povolené rychlosti na všech komunikacích, bez ohledu na konkrétní úsek, je nesmysl a z toho pramení ještě větší nesmysl pak toto opatření pokutovat.
Tenhle názor jsi měl říct u zkoušek na řidičák. Ten si totiž dostal za to, že jsi složil zkoušky a zavázal se jezdit podle pravidel. Ne za to, že sis zaplatil autoškolu. Víš, jak by to tady vypadalo? A v Německu už těch neomezených dálnic taky moc není. Ještě by mě zajímalo, jak bys vybíral ty omezené úseky??? Dle potřeby? Co to je?
Je zajímavý, že i v USA, zemi svobody, je omezená rychlost všude, dokonce v přepočtu víc než v Evropě, a nikdo si nedovolí o něčem spekulovat. To jen tady...
Omyl, řidičák jsem dostal za to, že jsem složil zkoušky a toto mě nijak nezávazalo zastávat určitý názor. To si pleteš s komunismem, kde jsi měl v podstatě zakázáno si něco vůbec myslet.
Popravdě by to tady pravděpodobně nevypadalo o moc jinak, než teď. Kdo chce jezdit vyloženě jako prase, bude jezdit i tak. Pomalá rychlost stejně tak neznamená automaticky bezpečnou jízdu. Jde především o používání mozku při řízení. Znamenalo by to snad, že do 90° zatáčky pojedeš 200? Pravděpodobně ne, pokud ano, tak se zabiješ tak jako tak, ať už předpisy jsou nebo ne. Omezené úseky by se daly samozřejmě vybírat stejně tak, jako nyní, tzn. pokud máš někde například nebezpečnou zatáčku, křižovatku apod., není problém v daném úseku omezit rychlost.
Tak to jsi těžce mimo. Ty zkoušky jsou teda podle tebe zbytečný. Sice víš, kolik se má jezdit, ale nebudeš, protože není komunismus. No to je dobrej názor. Takže můžeš vlastně i zabíjet sousedy, protože ti to přece nemůže nikdo zakázat... Výborně. Takže tím, že někdo nastaví pravidla, tě vlastně omezuje. Tak s tebou nemá cenu se bavit.
Zastávat názor můžeš jakej chceš, to ti nikdo nebere, ale když pojedeš rychle, a necháš se chytit, pak se nediv, že zaplatíš.
A kdo ti povídal, že u státní policie jsou lidi hodnocený podle přinesenýho počtu pokut??? Že maj lepší plat a prémie??? Jedna paní u piva? Říká ti něco tabulkový systém, platový třídy a tak??? Ty máš hodně zkreslenej pohled.
Jedna paní u piva je shodou okolností moje sestřenice, která u státní policie pracuje a tohle se jí přímo týká. Když mi vyprávěla některé věci "ze zákulisí", nestačil jsem se divit.
Nepleť si hrušky s jablkama a nesrovávej vraždu s překročením rychlosti. Je totiž třeba přihlédnout k tomu, jak jsou tato pravidla nastavena. Je samo o sobě odporující rozumu, aby všude platila jednotně nastavená rychlost, toto by bylo logické pouze v případě, že by všude byla stejná silnice a stejné okolní podmínky, což samozřejmě není. Jinak jak už jsem psal, překračování rychlosti samo o sobě nemusí být nijak nebezpečné a nemusí nikoho ohrožovat. Jsou i případy, kdy naopak pomalá jízda (protože pomalu jet musíš, jelikož ti to zákon přikazuje) se může stát ve finále nebezpečnou.
To je ale hodně dlouho, co jste spolu mluvili. A nebo pracuje na prezidiu, a tam ty odměny za "dobře odvedenou práci" jsou...
Neplést vraždu s překročením rychlosti? No oboje je zakázáno zákonem, a pokud porušíš zákon, tvoje chyba a budeš potrestán. Máš pravdu, rychlá jízda ( a napsal jsi to sám ) NEMUSÍ být nebezpečná. Ale může. Jezdi si jak chceš, ale až se necháš chytit, nebo něco zaviníš, nediv se, že dostaneš přes prsty. Vlastně můžeš jezdit i pod vlivem, vždyť proč bych si to pivo nedal? Auto jezdí na benzín/naftu... Přece tě nikdo nesmí omezovat v tom, co piješ...
Máš úžasnou schopnost věci převracet a dedukovat následně úplně jiné závěry (této schopnosti se také říká ženská logika). Zkus taky reagovat na ostatní příspěvky jiných lidí na tebe, jsem docela zvědav, jak se k nim postavíš :-) Jinak záleží, co u tebe znamená "dlouho", mám dojem, že jsme toto téma rozebírali někdy koncem léta 2012...
Nepřu se s tebou o postizích za porušování zákona, nýbrž za nesmyslnost nastavení tohoto zákona, z čehož následně plyne vymáhání dodržování. Nepíšu jen o rychlé, ale také o pomalé rychlosti (to je právě to, co není vždy za všech podmínek jedno a to samé). Za určitých podmínek může být jízda 120 na dálnici nebezpečná, za jiných podmínek může být 180 bezpečná, jenže zákon se podle toho neřídí. Na to navazuje, že policie se řídí podle zákona, který se ale neřídí logikou a z toho pak vyplývá, že policie sice dělá co může a musí v mezích zákona, nicméně ze samé podstaty je to nastaveno nesmyslně. Měření rychlosti a následné vymahání pokty už je jen důsledek této podstaty.
Reaguju na tebe, protože plácáš nesmysly. Takových siláků a pirátů jsou plný hřbitovy a kriminály. A jak tady pár lidí napsalo: pak to u nás má na silnicích, když tady cesty brázděj takový nezranitelní a nedotknutelní kabrňáci jako ty.
Tak jinak. Máš nastavený maximální limity zákonem. Pokud i max. limit je při jízdě nebezpečný, máš v zákoně formulku o přizpůsobení jízdy schopnostem řidiče a vlastnostem vozidla a vozovky. Řidičák jsi dostal proto, že jsi se zkouškou zavázal (a dokázal), že zákon znáš a budeš ho dodržovat. Což u tebe zjevně neplatí, neb nežiješ v komunismu a nikdo ti nemůže nic nařizovat.
A kde dělá tvoje sestřenka? Absolutně netušíš, jak to u PČR chodí, a jak jsou nastavený platy. To totiž není soukromá firma, a jak jsi mohl postřehnout, už 4 roky dostává státní správa míň a míň. A vybraný pokuty jdou zase jen do státního rozpočtu.
A až budou naši zákonodárci novelizovat zákon, zkus svoje připomínky vznést tam. Uvidíme, jak pochodíš.
Pravidla jsou vodítka pro idioty :-)
Tato věta Dr. House by se dala tesat do kamene.
Někdy je na 90ce 50moc a jindy 200 málo. To je život.
Kdyby řidiči 100%ně dodržovali pravidla (bohužel nastavena pro ty nejblbější, aby je taky zvládli), nedalo by se ve dnešním hustém provozu normálně jezdit ;-)
Hezky řečeno. Zkrátka nelze paušalizovat ideální rychlost, jelikož podmínky jsou pokaždé jiné. S tímto ale zákon nepočítá a policie pak již jen postupuje podle zákona...
Nelži si do kapsy, osobní příplatek a odměny, ať už z fondů nebo nedaněné kázeňské, lze udělovat de facto za cokoli, takže nemůžeš vyloučit ani zohledňování množství a výše pokut. A je jedno, jestli je pak konkrétní odměna odůvodněna dle reálného či smyšleného důvodu, třebaže jsi už týden nepočůral prkénko.
Nerad, ale musím na tvé příspěvky reagovat, kvůli takovým jako jsi ty budou mít policisté vždy pověst slaboduchých blbů, a mnoho si jich to přitom nezaslouží.
Co to je za blábol spojovat řidičské zkoušky a názor na rychlostní limity? Jseš zřejmě z těch, pro kterého je limit stanovený zákonem a omezení na určitém úseku to jediné správné, o čem nelze ani pochybovat. Pokud by náhodou zákonodárce svůj pohled na limity přehodnotil, budeš je opět bez výhrad přijímat a bít se za ně do roztrhání těla
A co Policií bojkotovat a jezdit podle předpisů ? Není to jednodušší řešení ? Proč vždy hledat řešení nějakého problému u druhých ? Ono by je to přestalo bavit tam stát s radarem jen tak.
Jsem pro přísnější trestání čuňáren na silnici. Neohleduplnost některých řidičů je neuvěřitelná (rychlost je to nejmenší). Kdyby šlo jen o to, že se někde rozmašírují o strom, tak mi to nevadí, ale oni ohrožují životy ostatních na silnici i mimo ní. Je to naprosto stejné jako by někdo v MHD vytáhl ostrou zbraň a dělal s ní frajeřinu. Může to být cool, ale taky u toho může někdo umřít.
Asi tak, ono totiž základem je mylné chápání policie. V současnosti totiž funguje spíše jako podnikatelský subjekt podporovaný státem, než jako veřejný subjekt hájící práva a bezpečnost občanů.
:yes: přesně tak!
Když si policie (dělá to co vím jen MP) stoupne za křoví s radarem nastaveným na 50, tak jde o sprosté výpalné. Když ale stojí viditelně u přechodu před školou, nebo na rizikových místech, je to naplnění její podstaty - tedy vytvářet bezpečnější prostředí. Stejně tak státní policie stojící na rovném úseku s radarem je daleko méně prospěšná, než kdyby stála před kdejakou zatáčkou smrti s omezenou rychlostí!
Takže když je před keřem padesátka a není tam nikde škola,tak to znamená,že jí nemusím dodržovat?Podle mě pravidla zní jasně.Pokud překročím rychlost,ať už kdekoliv,na rovince,ve vesnici se třema barákama,beru to na svojí zodpovědnost a nenadávám pak na internetu,jaký jsou měšťáci k.reténi.
Tohle má 2 roviny. Jedna je ta, když člověka štve, že ho můžou nachytat za bukem i na rovném úseku, třeba při výjezdu z obce. Druhá je ta, že by pokaždé měli stát tam, kde je potřeba, třeba u školy
Říká Ti něco "plynulost provozu"? 45-50km/h ve městě (kromě blízkosti škol a školek) stejně jako reakční čas těchto slimáků stejně jako jejich neschopnost vyjet na hlavní, pokud je na ní v dohledu auto, je hrobem plynulosti provozu... :no:
Reakce naprosto z cesty.Pokud pojedou všichni 45-50km/h,bude provoz mnohem plynulejší,než když budou honiči ega kličkovat mezi těmi co jedou plynule,to znamená konstantní rychlostí.Vyšší rychlost neznamená plynulejší provoz.A klidně si porušujte předpisy,mě to nic nestojí.Hlavně u toho ale nezraňte nebo nezabíjte ty co je dodržují.
Nikdo tu nemluví o prasečinách. Švédi už dávno ve svých výzkumech zjistili šokující fakt, že pokud jede každý čtvrtý řidič agresívně (to ale neznamená že ohrožuje ostatní), plynulosti provozu to prospívá :yes:
To by mě zajímalo, jak může Policie fungovat jako podnikatelský subjekt podporovaný státem. Můžeš mi to vysvětlit?
Vezmu to na mojí osobu: z mých daní šlo loni do rozpočtu PČR asi 10 Kč (Pozor, neplést vnitro a PČR). Pokud jsem platil pokutu, pak za mojí blbost. Asistenci Policie jsem nepotřeboval. Nedělám problémy sobě ani jiným. A pokud se tak chovaj všichni, nevidím problém.
Čistě proto, že jejich snahou je dosažení zisku, což je podstata podnikání. (mám na mysli dopravní a městskou policii). Zaměstnanci jsou motivováni k co největšímu udělování pokut, kdo jich víc přinese, má doměny, lepší plat atd., zkrátka typický příklad tržního mechanismu v soukromém sektoru.
A kdo řiká, že ty pravidla a zákony jsou nastavený dobře?
Na dálnicích je maxmální rychlost 130km/h. Na úsecích kde je povrch totálně v prd... je nebezpečný ject 80+, naopak na pěknejch a přehlednejch úsecích by se dalo ject v pohodě 180 a bylo by to pořád absolutně bezpečný.
Stejně tak je blbost zbytečně omezovat rychlost někde na dlouhý rovince. Koho tam vyoskou rychlostí ohrozim? Vzduch?
autor prekladu pravdepodobne nemá ani poňatia o spôsobe fungovania polície v USA.
V USA nieje mestská polícia v tom zmysle ako ju poznáte z ČR čí SR. Mestská polícia je normálna polícia, akurát že má pôsobnosť iba v danom meste. Každé mesto má svoju vlastnú, vrátane kriminálky a pod. Štátna polícia existuje iba v podobe dopravákov, ktorí majú pôsobnosť zväčša na interstate dialniciach. V tom meste som nikdy nebol, no predpokladám, že spomínaná diaľnica prechádzajúca mestom či jeho okrajom má v danom úseku zníženú rýchlosť zo 100 na 75. Vodičom sa na tak krátkom úseku nechce vypínať tempomat a tak valia v pohode ďalej a polícia môže v pohode vykonávať svoju prácu. Ak by to bola klasická diaľnica, tam môžu operovať iba štátni policajti, takže mestskí by to mohli iba zo závisťou pozorovať. A štátni v 99 percentách prípadov merajú z auta, takže žiadne postávanie za bukom a pod.
Shodou okolnosti jsem v Ohiu zil, pres to misto jsem mockrat jel, tam ani nikde jinde mne nepokutovali a to jsem rychlost mirne, tak jak ostatni, prekracoval. Ty kecy o terorizovani motoristu by si pan pisalek (ne, tady se oznaceni novinar opravdu nehodi) mohl odpustit, nevim, komu se tim chce zalibit, teenagerum? Obecne nejen v Ohiu se meri celkem casto a nijak mi to nevadi, velmi rad sem tam zaplatim pokutu i za mirne prekroceni rychlosti vymenou za to, ze vsichni jedou vicemene stejnou rychlosti, na pohodu, neagresivne. A co se takto zamyslet nad tim, proc to ti radni ve spolupraci takto delali? Potrebovali udrzet v chodu skolu nebo neco podobne zavrzenihodneho? Pochybuju, ze jim to slo na bonusy. Problem US policie (hlavne mistni a Highway patrol) je jinde a to v rasove diskriminaci, kdyz nejste bily, stavi vas casteji a probiraji dukladneji. Asi tak jako Cechy za hranicema v Nemecku. Taky nic prijemenho.
Pokud někdo považuje vymáhání dodržování předpisů za teror, pak se vůbec nedivím situaci na našich silnicích, kdy je valná část řidičů naprosto bezohledná.
Dle mého názoru je to celkem jednoduché. Dodržuju předpisy, policajt s radarem mi může být ukradený. Nedodržuju předpisy, jsem si toho vědom, pak musím nést následky v podobě pokuty. To není chyba policajta, ale moje. Předpisy znám, a na rychloměr taky vidím.
Stát řekl, stát má pravdu, já jsem tu od toho abych nepřemýšlel, ale dodržoval. No pak přece nic platit nebudu a vše bude super. :-! Článků, proč je tenhle přístup na prd je na netu asi miliarda, nehodlám je citovat, nehodlám je linkovat, jenom ti povim, že jsi zabedněný a to už jen proto, že v našem soudnictví existuje cosi, co se jmenuje materiální aspekt přestupku, hádej proč asi...
Je pak zarážející proč teď odměňují odbojáře z X tého odboje, když ti zákony porušovali. Dle vašeho názoru bychom pak měli všechny bojovníky proti nacistům, fašistům atd. odsoudit a zavřít že nedodržovali zákony a ne jim dávat metály a peníze.
Zarazejici to je pouze pro ty, kteri potrebuji nejak zduvodnit svou neochotu dodrzovat zakony i v demokraticke spolecnosti, ktera na rozdil o spolecnosti ve ktere zili ti odbojari ma legalni mechanismy jak se zmeny domoci (byt je takova zmena nekdy na dlouhe lokte).
Ale ona byla demokratická i tehdy . Přesně takové bezmozkové přikyvování vytváří magory, kteří si pak schvalují zákony, jak jim to vyhovuje. Právě že v každé zemi je to jinak přitom pricip jezdění auty je všude stejný ukazuje jak kde si (ne)nechají skákat po hlavách a kde jak moc se ke korytům dostali pošuci. A že u nás už jsou pořádně zažraní. Lidice, Ležáky vyhladili použitím stejného principu, kterému se dnes říká objektivní odpovědnost.
A jako ze o ktere te demokraticke spolecnosti konkretne se bavime kdyz jsou zde vytahovani bojovnici proti nacismu a Lidice ci Lezaky?
Nejak se do toho zamotavas. :-O A vetsim mnozstvim urazek svym argumentum na vaze take nepridas (ale mozna to mezi permanentnimi "odbojari" fungue jinak).
Do ničeho se nezamotávám. Je to otázka co je u vás ta demokracie. Chcete říct že v Evropě neexistovali v té době demokratické státy? I Hitlera a jeho stranu si zvolili ve volbách.
Dnešní demokratická humlová objektivní odpovědnost je stejný princip který použivali nacisti. To je prostě skutečnost.
Uff, máš pravdu, ale vsadím se, že se zde najde velká část nespokojenců, píšících o boji za spravedlnost a svá práva, omezováni tresty za nesmyslná pravidla.
Nechci se nikoho dotknout, ale v zemích, kde není taková agresivita na silnicích nikdo se nevedou takové rozbroje proti vymáhání pokud za rychlost. Přijde mi to smutné. Jezdím podle předpisů, necítím se nějak omezován a také jsem zatím nikdy nedostal pokutu. Takže to zase tak horké nebude...
Zajímala by mě odpověď na otázku proč je pro místní tak důležité jezdit o něco vyšší rychlostí než jsou limity?
anebo nějaký Fokt. Navrhuji bojkotovat příjmy naších policií důsledným dodržováním rychlostních limitů. U placení pokut si na rozdíl od placení solární elektřiny vybrat můžeme, to všichni rozumní lidé vědí (klasická manipulátorská hláška "všichni vědí" se někdy hodí).
A hlavně - u nás stačily mnohem méně křiklavé příklady, aby změnou zákona byly povinné ty cedule "tady se měří". A měšťáky to celkem uklidnilo (a tak ty cedule zase zmizely...)