Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi: Pozor na skryté vady

Renaulty se na trhu ojetin prosazují zejména díky příznivé ceně. Ta je výsledkem nevalné pověsti, kterou si tyto vozy vysloužily častější poruchovostí. Řada řidičů zde ale vidí příležitost k pořízení mladšího automobilu za dobrou cenu.
Zpět na článek
28. 1. 2014 16:31
28. 1. 2014 17:39
28. 1. 2014 17:52
28. 1. 2014 18:43
28. 1. 2014 19:44
28. 1. 2014 20:50
28. 1. 2014 19:47
29. 1. 2014 06:58
29. 1. 2014 08:34
29. 1. 2014 12:42
29. 1. 2014 14:22
29. 1. 2014 11:28
29. 1. 2014 12:34
29. 1. 2014 14:16
30. 1. 2014 22:04
29. 1. 2014 12:32
30. 1. 2014 09:27
28. 1. 2014 17:24
28. 1. 2014 17:48
28. 1. 2014 18:36
28. 1. 2014 18:36
28. 1. 2014 18:46
28. 1. 2014 22:15
29. 1. 2014 19:03
16. 3. 2014 21:57
28. 1. 2014 19:24
29. 1. 2014 07:59
29. 1. 2014 09:29
29. 1. 2014 12:55
29. 1. 2014 13:32
29. 1. 2014 21:28
28. 1. 2014 19:35
29. 1. 2014 07:15
28. 1. 2014 21:31
29. 1. 2014 07:44
29. 1. 2014 08:51
29. 1. 2014 20:19
29. 1. 2014 21:40
Avatar - Pro_man
28. 1. 2014 16:31
Megane dci
Toto vozidlo jsem měl 5let jako firemní vůz. Koupeno nové v roce 2007. Mohu k tomu říc jen, že od té doby nechci Renaulty ani vidět! Kdyby se mi sral jen tento konkrétní, tak bych řekl že je to špatný kus...Ale tyto vozy byly na firmě 3, a s železnou pravidelností se každé z těchto aut kazilo.... na pozáručním servise so do aut nasypalo tolik peněz že raději ani nepočítat. Jediné co na autě bylo fajn jsou sedadla, spotřeba a výjkon... Jinak marnost nad marnost... Vrzádní kroucení karoserie, do vozu zatékalo a elektrika si ve voze žila vlastním životem. Ceny náhradních dílů u Renaultu (a nemluvím teda o deskách kotoučích a filtrech) jsou paušálně mezi 5-50 000,- a to opravdu nepřeháním... !
Rozbalit vlákno
25
Avatar - adam007
28. 1. 2014 17:39
Re: Megane dci
Vidíš. My máme doma přesně tento typ (jen benzín 1.6) a ťuk ťuk po skoro 6ti letech se nic nekazí, vše šlape. Ano, občas zarachotí pod palubkou plast na kostkách a motoru na dálnici chybí 6°. Ale pohodlím, spotřebou a výbavou je pořád ve výborné kondici.

A k těm dílům - ty jsou mastné snad kdekoliv, Škoda, Renault, Hyundai...
28. 1. 2014 17:52
Re: Megane dci
Také mám jedem 1,5dci,najeto 285000km,šlape výborně,nikdy žádný problém.
Olej si měním po 10000km,mohu jen doporučit!
29. 1. 2014 08:49
Re: Megane dci
10000 je zbytečný . Stačí po 15000. Moderní oleje těch 15 vydrží. Pak už ale začnou rychle degradovat a na 20000 už jsou jen černou kaší, která se ti mele v motoru.
28. 1. 2014 17:57
Re: Megane dci
No vidíš, sralo sa to a sralo a teraz si celý nasra-
tý. Alebo osratý? >:D
28. 1. 2014 18:43
Re: Megane dci
Když se o auto člověk /firma stará, tak se dá předejít spoustě problému. Znám Lagunu co má najeté přes 350 tisíc a kromě základní údržby (olej, filtry, destičky, výměna součástí s omezenou životností) neviděla servis. Naopak znám i Lagunu, která má půlku toho najeté a je zralá do šrotu, protože majitel se o ni nechce/neumí/ postarat.

Taky vím o několika firmách, kde nakoupili služební octávky a fabie a ty auta kromě vysoké pořizovací ceny a nulové výbavy se uměly odvděčit poděláním snad čehokoliv (turbo, převodovka, rozvody) co šlo.
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2014 19:33
Re: Megane dci
francuza by som v dnesnej dobe ja osobne urcite nekupoval, bohuzial im neverim ( aj ked mam pezoty rad proste im neverim, som citlivy na kvalitu ) proste by som zvolil bud korejca japonca alebo v krajnom pripade nemca

tu je dalsia ukazka francuzskej kvality [odkaz]
28. 1. 2014 19:44
Re: Megane dci
Jako kia hyundai se docela vytáhli poslední dobou, ale ze by byly lepší než francouzi? Nevím, těžko říct. Ten odkaz co jsi dával tak ten motor se nepoved, ale takovej 2.0hdi, 1.6 hdi jsou hodně povedený motory, u renaltu ty 1.5 dci, 1.9 DCI jsou taky dobrý, z novějších 2.0dci a motory Tce to taky. Já bych se francouzů nebál. Máme v rodině trafica 1.9dci 74kw a ma najeto 350k km, bez problémů, měnily se dva vstriky což je normální v těchto km.
Avatar - Otrava
28. 1. 2014 20:50
Re: Megane dci
Tak já bych věřil, že Kia/Hyundai jsou ve spolehlivosti před francouzi. Už starší modely jako Accent, původní RIo, i když nebyly špičkové, spolehlivost byla příkladná a je zajímavé, jak mají vcelku povedené diesely. Mluvilo se o poruchách 2.0TDI, o HDI, ale třeba o CRDi moc často neslýchám.
28. 1. 2014 19:47
Re: Megane dci
Tak zrovna uvedený pežot má 1.6 THP "powered by BMW" a ten motor je už vcelku profláknutý tím že není moc spolehlivý. Jen je zajímavý že jsem na něj nečetl nadávky v souvislosti s BMW/Mini ale vždy s Peugeotem a Citroenem...
Jinak sám mám již 5 let Citroena z konce roku 2004 a zatím slouží. Jedinej problém se vstřikama, ovšem přijde mi že to má dneska snad každej motor a spíše záleží na štěstí....
29. 1. 2014 00:11
Re: Megane dci
já nechápu proč když se vždycky mluví o Renaultu, tak někdo vytáhne PSA. To je asi jako, že Opel je na nic, tak VW taky :-)
29. 1. 2014 06:58
Re: Megane dci
Není francouz jako francouz. U Renaultu se dnes bát nemusíš. Pokud jde o spolehlivost, tak v mainstreamu jde společně s japonci o absolutní špičku. Naopak PSA a korejci patří mezi nejhorší. Někde mezi budou němci.
Avatar - dal
29. 1. 2014 08:34
Re: Megane dci
Stavět Renault nad němce, to vidím na pořádnou ránu do hlavy. S japonci a PSA souhlasím. Ty korejce by jsem viděl tak v klidném středu mírně nad Renaultem a k PSA by jsem přiřadil na chvost i FIAT.
29. 1. 2014 11:13
Re: Megane dci
A proč bys nemohl postavit Renault nad např. Opel a VW, když minimálně VW má prokazatelně celkem zásadní problémy se spolehlivostí?! - 1,2 TSI, 1,4 TSI (hlavně 132 kW), DSG, TDI PD poslední generace... nemysli si, že co je německé, to je svaté ;-)
Avatar - dal
29. 1. 2014 12:42
Re: Megane dci
Německé určitě není svaté ale stačí se zeptat servisáků co má více problémů. U nás servisují v jednom baráku Škodu, Hyundai, Renault a Citroen. Přesně v tom pořadí jak jsem je napsal jsou na tom od nejméně problémových po nejhorší.

p.s:Omlouvám se za německou Škodu ale technikou je.
30. 1. 2014 13:49
Re: Megane dci
Vidíš, to je tvá zkušennost, já mám mezi kamošema cca 4 automechaniky, jeden je šéf mechošů, další dva mají vlastní servisy a nikdy se neshodli na tom, co se kazí víc a co míň. Souhlasím, že 65 tis. km není ukazatel spolehlivosti, ale nemálo jsem toho četl o majitelích koncernových 1,2 1,4 TSI a měněných motorech a to podstatně dřív, než v 65 tis. Km atd ... na vlastní oči jsem viděl v Porsche Brno vyskládaných cca 15 motorů a když jsem se zeptal, co to je, tak prej čekají na výměnu >:-[] Věřit mi to nemusíš, já ale nemám sebemenší důvod si vymýšlet. CO se Škody týče, to je český auto s téměř výhradně německou technikou. Stejně tak jako Dacia >:-[]
29. 1. 2014 14:22
Re: Megane dci
No jo ale ty dáš jen na dojmy a reklamy. Mě zajímají jen fakta. A tam je to tak, jak jsem napsal.
Avatar - _Karel_
29. 1. 2014 11:28
Re: Megane dci
hm,taky by mě zajímalo, kde ses dozvěděl, že Rencek patří ve spolehlivosti k absolutní špičce.
Avatar - dal
29. 1. 2014 12:34
Re: Megane dci
Asi to psali v tej brožuře.
29. 1. 2014 14:16
Re: Megane dci
Stačí sledovat aktuální statistiky a testy (německé, francouzské, britské). pak ti to z toho celkem jasně vypadne. Z hospodských keců to není, tam vládnou jiné značky.
30. 1. 2014 13:52
Re: Megane dci
No určitě ne na zfalšovaných statistikách německých automobilových klubů nebo na statistikách společnosti, která sleduje připravennost na STK ;-)
Avatar - _Karel_
30. 1. 2014 22:04
Re: Megane dci
taky odpověď. Mimochodem, proč ti blbý němci falšujou statistiky ve prospěch japonců? :-!
29. 1. 2014 10:38
Re: Megane dci
Jsem přesvědčenej, že co se spolehlivosti týče, je na tom Renault o něco líp než VW, líp než Ford, Opel, a všichni korejci... moje zkušenost: Megane 3, 1,5 dCi, najeto cca 65 tis., stáří necelé 3 roky. Závady: 1x prasklá žárovka H7. Viděl jsem Megany 3. generace, hlavně firemní a to bylo strašný. Lidi se obecně neumí vůbec starat, kor když to není jejich a to se pak sype opravdu COKOLIV!
Avatar - dal
29. 1. 2014 12:32
Re: Megane dci
65tis. není nic i když pro Renault to může být hodně. Moje paní má obyčejný Atos který stál 150tis.Kč, najeto má 107tis. a bez jediného problému(taky jsem měnil žárovky). Předtím Accent najeto 200tis. a taky bez problému, na OII máme natočeno 120tis. a ani ty žárovky a včil mudruj.
29. 1. 2014 08:43
Re: Megane dci
>:D Typický majitel vozu Renault promluvil. Ale na jejich obhajobu musí konstatovat, že nový Megane je výrazně lepší. Navíc když už Renault tak jedině s nějakým jednoduchým motorem a minimální výbavou, aby se nemělo co vysypat.
Avatar -
30. 1. 2014 09:27
Re: Megane dci
Mám tento model 1.5 dCi - najeto 200tis. km a auto šlape jak má. Spotřeba 4L/100km. Dojezd úžasných 1400 km. Nedám na něj dopustit.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2014 17:24
Děkujeme
super článek. U nafty mohou odejít vstřikovače. Jen víc takto odborných testů s tak pravdivým titulkem. Z testu jsem se nedozvěděl nic,kromě toho,že turbo stojí desítku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2014 17:48
Objev roku
aneb když kupujete ojetinu, dejte si pozor na skryté vady 8-s 8-s :no: Jistě, je to skryté PR, ale jestli je něco zoufalost, pak nazývat tyto rady radami odborníka. Nedoszvěděl jsem se absolutně, ale absolutně nic. A to už muselo dát hodně práce napsat tolik slov o ničem >:-[]

Vždyť ani není jasno, kdy proběhl FL, které motorizace jsou vhodné a které ne, které řady 1.5 dCi nebrat a které naopak ano, že byl problém především v servisním intervalu, ...

A že jde o model, kde zcela zásadně záleží na modelovém roce! Co platí pro původní ročníky z počátku výroby, už zdaleka neplatí pro modely (minimálně) po FL...
Rozbalit vlákno
17
28. 1. 2014 18:36
Re: Objev roku
Přesně tak Renault se po problémech s první (!!) generací 1,5dCi, 2,2dCi a 3,0 (nebo 3,5 teď si nejsem jistý) chytl za nos a provádí generační obměny snad s každým modelovým rokem. Proto platí, že např. v Laguně je jiná 1.5. dCi v roce 2012 a jiná v roce 2013. Dnes už patří tyto motory k těm nejspolehlivějším co mají. Jen je třeba se o ně umět starat (zkrátit interval výměny oleje a tankovat kvalitní naftu).

Nissan třeba 1.5 dCi montuje už poměrně dlouho, zkrátil interval výměny oleje z 30 na 20t km a motory šlapou jak hodinky.
29. 1. 2014 07:54
Re: Objev roku
Tak tá výmena po 30 tisíc km bol skôr marketingový, keď túto správu počuli odborníci ohľadne mazania a olejov, tak sa chytili za nos. Faktom je, že máloktorý olej vydrží v prevádzkyschopnom stave takú štreku. Postupne jeho kvalita ide dole a ťahať do dlhšie ako 20 tis. km nie je rozumné a motoru to rozhodne neprospieva. Žiadnemu. Ja osobne mením po 15 tisíc - nie je to položka, ktorá by motoristu zruinovala a ako investícia do kondície a životnosti motora dáva zmysel. Bez ohľadu na značku.
Avatar - Ozzman
28. 1. 2014 18:36
Re: Objev roku
Neboj, za chvíli se tu zjeví ten nejpovolanější odborník na renaulty Áda a vysvětlí ti že všechny motorizace stojí za *** >:D >:D
Avatar - grifith
28. 1. 2014 18:46
Re: Objev roku
Co motorizace, ale celý auta jsou hned 10m za výrobní halou zralá na odpis >:D >:-[]
Avatar - šmoula nešika
28. 1. 2014 21:26
Re: Objev roku
Ještě před započetím vývoje...
Avatar - grifith
28. 1. 2014 22:15
Re: Objev roku
Zapomněl jsem >:D :yes: >:-[]
29. 1. 2014 08:47
Re: Objev roku
To se pleteš, že byl problém v servisním intervalu. To je prostě ze strany automobilky řízená životnost auta. Oni nechtějí, aby ti to jezdilo 20 let. Oni chtějí aby se to co nejdřív po záruce pokud možno draze porouchalo. Buď vysolíš kotel peněz na opravu nebo si koupíš nový. A hloupí lidé stále budou používat long life oleje a měnit po 2 letech nebo 30000 a to i u úplně nového motoru, který se teprv zabíhá a produkuje nejvíce špon a kovových částeček za celou dobu svého života.
29. 1. 2014 10:51
Re: Objev roku
Ty asi žiješ v éře 120tek ne? Špony a bordel?! To snad nemyslíš vážně! Olej po 30 tis. NENÍ žádný problém, jen musíš koupit to nejlepší, např. Castrol Edge long live, jasné zaplatíš, ale ten olej po 30 tis. lepší parametry, než sračkovej Ecolube jako nový! Zkrátit interval má smysl, když je auto používané převážně ve městech, tedy na krátké trasy a za celý den se ani pořádně neohřeje. Při standartích větších přejezdech a stálý otáčkách je motor podstatně míň namáhanej. Např. můj Megane má poslední možnou generaci 1,5 dCi a za prvních 10 měsíců jsem na něm najel 30 tis., 90% meziměsto, né dálnice, denně 2x krásně prohřátej motor... pak sem se přestěhoval a dlouhý trasy byly spíš vyjímkou, teď na podzim jsem měnil olej, opět po 30 tis. Nyní s autem jezdím kombinovaně (50 - 60% město, zbytek mimo / dálnice)... kdy si myslíš, že budu měnit zas? Ano za cca 25 000 km ;) Jinak je to samozřejmě poruchovej krám... za téměř 3 roky provozu a nájezdu 65 tis. jsem musel měnit jednu žárovku.
29. 1. 2014 15:01
Re: Objev roku
ááá panáček je zřejmě znalec. KAŽDEJ motor se zabíhá a v průběhu toho záběhu se v něm hromadí kovový mikročástečky vzniklý vzájemným "sedáním" jednotlivých dílů. Jasně je tam olejovej filtr aby to pochytal, ale ten není všemocnej V zájmu každýho soudnýho majitele novýho auta je co nejdřív tenhle první olej s abrazivem vzikajícím zabíháním motoru co nejdřív vyměnit. Každý olej po 30 tis je špinavá melta bez aditiv s mazacími schopnostmi někde úplně jinde než měl nový olej. Neexistuje žádný olej, který by bez ztráty vlastností vydržel v motoru na 30 tis km. A to jestli seš natolik blbej, že vyhodíš za olej 1000 korun za litr a budeš si myslet, že tím to máš na 30 tis km v pohodě, tak marketinový oddělení automobilek odvádí evidentně dobrou práci, když nachytá tolik věci neznalých lidí. Paráda máš najetejch 65 tis. To by byla celkem ostuda aby se na tom autě něco sypalo. Jsem zvědavej jak ti bude motor fachat s tímhle přístupem na dvou kilech a nezapomeň ho studenej pěkně pohonit. To mu taky dělá dobře. Ale ty si to vlastně můžeš dovolit máš hyper super olej a ten to všechno vyřeší.
29. 1. 2014 18:42
Re: Objev roku
proč ta agrese :-)

Nevím proč tu vytahuješ všemocnost kvalitního oleje, jenom chtěl napsat, že long life olej není nesmysl jak se všude píše. Mně by to docela zajímalo, protože "stará škola" tvrdí že long life je nesmysl, automobilky a autorizáky tvrdí, že je to bez problémů... z toho co vím, tak pravda bude asi někde uprostřed, ale jsou to jen spekulace :-)
Avatar - _Karel_
29. 1. 2014 19:03
Re: Objev roku
Co jinýho mají autorizáky říkat, když to tak automobilka stanoví. Když se pak dělá srovnávací test včetně servisních nákladů na třeba 3 roky, longlife srazí cenu dolů. A jak tu psal už kdosi dole, některé automobilky rozhodně nemají zájem , abys s autem najezdil půl mio km. Co by potom prodávaly? Rozhodně nevidím důvod brát kritiku servismanů na longlife na lehkou váhu.
29. 1. 2014 21:42
Re: Objev roku
automobilky to tvrdí, protože oni nechtějí aby ten motor vydržel co nejdýl. Oni potřebujou aby vydržel přes záruku, pak už je to nežádoucí, protože potřebujou prodávat nový auta ne, že v tom budou lidi jezdit bez poruchy 20 let. A autorizovaný servisy musí tvrdit to samý. Nemůžou chcát proti větru. Ano long life olej je nesmysl a intervaly 30000 km škodí motoru.
30. 1. 2014 10:45
Re: Objev roku
No, takže ses odhalil... jestli si myslíš, že v první náplni je dneska abrazivo, jak tě to pravděpodobně učili před 30 lety na škole, tak seš hodně mimo. Ty si myslíš, že by si Renault, popřípadě jakýkoliv jiný výrobce dovolil výměnu oleje s abrazivem po 30 tis. aniž by o tom informovali? Máš vůbec představu o dnešní přesnosti obráběcích stojů a o finálních povrchových úpravách ty mikro částečko?! Meleš tady absolutní blbosti! O chování se k dieslovým motorům toho vím dost a taky vím, kam jde vývoj olejů a jejich mazací schopnosti. Nejsem blbej, když dám za litr oleje 550 Kč, blbej je ten, kterej za něho dá 80 Kč a myslí si ,že mu vydrží mazat 15 tis. NE, ten olej maže hůř, než prémiový olej po 30 tis km. Jasně, Pepa v hospodě říkal, že je to na *, on tomu přece rozumí víc, než nějací blbí odborníci v automobilkách >:-[] Jo a mimochodem, asi to je u tebe běžný, ale se studeným motorem ti moc nedoporučuji vytáčení, není to pro motor a mazání to nejlepší...a jestli tam máš Ecolube olej...raději ten motor nevytáčej ani zahřátej. A poslední rada, když máš optimální teplotu vody, ještě to neznamená, že máš optimální teplotu oleje.
30. 1. 2014 11:05
Re: Objev roku
Hele seš úplně mimo, ale tak si v tom bludu žij dál. Ano povídal mi to Pepa na návsi v hospodě. A ten samý Pepa, který mimochodem dělá u firmy Castrol technika mi dokonce ukazoval výsledky testů z laborky jak vypadá jejich long life ze služebního auta po 12 a po 20 tis. Už na 20 tis byl ten olej zralej na výměnu natož ho tam hoblovat dalších 10 tis. Do svýho soukromýho auta long life nedává a mění po 15 tis. A vůbec mi neměl potřebu lhát nebo něco falšovat. My od Castrolu totiž nakupujeme sudy hydraulickýho oleje, ale ani litr long life, takže to jsme se bavili jen tak pro zajímavost. Názor takovýho člověka má pro mě daleko větší váhu než amatérský řeči nějakýho adamikose. A jestli si myslíš, že moderní motory se nezabíhají a vykazují už od 0 km stejný parametry co se týče výkonu a spotřeby jako po ujetí řekněme 30000 km tak si ještě asi nikdy nejel novým autem. Doplň si znalosti pak přijď diskutovat na server o autech.
30. 1. 2014 13:39
Re: Objev roku
Nevím, co bych si měl doplňovat, ani trochu mě nazájímá názor nějakýho technika od Castrolu o jejich kvalitě long live olejů, navíc, když pracuje s úplně jinýma olejama. To je to stejný, jak kdyby skladník pracující u Sony říkal něco o tom, že jejich poslední televize stojí za prd, protože kluci v laborce říkali >:D NIKDE jsem nenapsal, že motor vykazuje úplně na chlup stejné parametry, jako po zajetí. Není tomu tak, ten rozdíl je např. u mýho Megana asi 0,1l / 100 Km a je asi malilinko tišší (po třech letech si to už přesně nepamatuju). ALE a to je podstatný a to si dobře zapamatuj, v 80. (a možná v 90.) letech se minimálně do Škodovek závaly do oleje abrazivní příměsy v úplně jiných poměrech a to z důvodu finální povrchové úpravy velice podobné např. lapování...ten olej se musel vyměnit po cca 5000 Km, jinak hrozilo poškození/ucpání filtru a tedy narušení olejového chlazení. Dnešní první náplň obsahuje tolik abraziva, jako ta druhá třetí, čtvrtá, atd. Měnit tedy první olej dřív, než předepisuje výrobce je blbost a tvoje zbytečně utracené peníze. Interval po 30 tis. je možná spekulativní, ale jsem přesvědčenej, že kdyby to nějak ovlivnilo výdrž motoru a jeho součástí, tak by si to v životě nedovolili... nebo mi snad chceš tvrdit, že automobilka s takovou pověstí, jakou Renault má, by si dovolila tvrdit, že 30 tis. není problém, ale přitom sami věděli že to problém je? A k tomu všemu dali záruku 5 let nebo 100 tis. Km (teď myslím 120 tis. Km) To by přece udělal jen blázen! Znovu opakuji, že na olej a jeho životnost má celkem vliv způsob používání auta ... když najedu ročně 20 000 km v drtivé většině po městě, půjdu olej vyměnit. Když mu dám kombinovaný, nebo dokonce hlavně meziměstský provoz (tzn. motor pracuje hlavně ve stálých otáčkách při optimálně prohřátém oleji), nemám důvod jít na výměnu dřív, než je předepsaná a věz, že ten olej bude v lepší kondici, než při městským provozu po 20ti tis. Km. Pak, existují jiné nároky na mazání hlavně s nárustem otáček, takže při průměrných otáčkách u dieslu řekněme 2200 ot/ min. se bavíme o jiné námaze, nž u benzinu (atmosferického hlavně), který pracuje v jiných otáčkách (3 - 4 tisíce). Když jsem měl Megane 1 coupe 2.0 16v 110 kW který točil až 7000 ot./ min. Tak sem olej měnil po 15 tis. maximálně... No a nakonec k tomu novýmu autu... Mám Megane 3 1,5 dCi od novýho, najeto 65 tis. a skoro 3 roky, se zajetím jsem spokojenej ;-)
30. 1. 2014 22:09
Re: Objev roku
Hele mě to nebaví se s tebou dohadovat. Měň si olej jak chceš. Konec konců je to tvůj motor. Hlavně, že ty sám seš přesvědčenej, že použití long life nemá na motor negativní vliv. Jinak samozřejmě souhlasím, že použití auta (město nebo mimoměsto) se na oleji podepíše. Motoru samozřejmě svědčí když může jet zahřátý při optimálních otáčkách. Na druhou stranu časté pojíždění se studeným motorem mu dobře nedělá a olej rychleji degraduje.
16. 3. 2014 21:57
Re: Objev roku
Podle testů, kterej si nechal dělat castrol i olej longlife ztrácí po 18k km svoje mazací vlastnosti. Pokud jezdíš na olej po 30k km tak přeju šťastnou krátkou cestu. Měním po 10 a olej má dost, dávám kvalitní olej Total. U vw nám sám autorizovanej servis doporučil zkrátit interval na max 20 ze 45 tisíc. Prej jich tam pár pěkně zajetejch už měli s dlouhým intervalem
>:-[]
Avatar - aproximus
28. 1. 2014 19:12
pozor na skryté vady
protože jiné vozy skryté vady nemají!!! 8-s :no:

ten odstavec o kartě, to jsou panečku bláboly.

no a sportovněji založení řidiči? ti jistě ocení olítanou jedničkovou oktávii v dechtu a holobytě. však správný sporťák výbavou neoplývá, akorát to přidává na váze. no ni.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2014 19:24
Nějak
Mi tam schází svazek elektriky ke vstřikům.... 1,9 dCi i 1,5 dCi. Díky němu si auto občas běží na tři válce, stačí však sundat kryt motoru a zahýbat se svazkem a ono se to zase chytne >:D občas se to samo opraví při přeřazení když se motor pohne. Od Rencka jedině Benzín i když je pravda že 1,5 dCi je asi to nej co kdy vyplodili a schová do kapsy mnohdy konkurenční motory... Teda když zrovna finguje
Rozbalit vlákno
5
29. 1. 2014 07:59
Re: Nějak
Zaujímavé, mám druhý Renault s týmto motorom. Prvé auto som kupoval jazdené, a aj keď s ním nejaké problémy, tak nie so samotným motorom.
29. 1. 2014 09:29
Re: Nějak
Psal jsem někde že je to závada napříč vyrobenými kusy?
29. 1. 2014 12:55
Re: Nějak
Píšeš "od Rencka jedině Benzín", takže áno, vyznie to práve tak.
29. 1. 2014 13:32
Re: Nějak
Ano s ohledem na další problematiku Renolťáckých Dieselů jedině benzín. Stejně jako již cca 5 let třeba u VW, PSA.... I když mě by nesměl domů Diesel ani od BMW
29. 1. 2014 21:28
Re: Nějak
Vec vkusu a názoru. Je to tvoje rozhodnutie, a do toho nemá kto čo kecať. ;-)
Avatar - hedvin
28. 1. 2014 19:32
Vaculíka na ně
Zkuste zlanařit na takový testy pana Vaculíka, aspoň tady ty diskuze budou žít a články budou o chlup kvalitnější než obecný rady od Auto ESA :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - šmoula nešika
28. 1. 2014 21:22
Re: Vaculíka na ně
To ano, Vaculík umí psát záživně, možná by nám k tomu ještě přidal něco milého o řidičích začátečnících a zmatených fandech a odpůrcích... ale zrovna Bazar je s přehledem nejlepší rubrikou současného SM s kvalitními redaktory/odborníky.
Avatar - šmoula nešika
28. 1. 2014 21:24
Re: Vaculíka na ně
A v nakladatelství si jsou toho nejspíš dobře vědomi, proto se to tu jen tak neobjeví...
Avatar - hedvin
29. 1. 2014 06:50
Re: Vaculíka na ně
Jo vždycky se těším jenom na ten bazar v SM. Občas by ten článek by dal víc než na 3 stránky
29. 1. 2014 07:04
Re: Vaculíka na ně
Pan Vaculík je výborný teoretik a umí psát opravdu čtivě, jenže jeho teoretické úvahy se s realitou občas poněkud více rozcházejí.
Avatar - hedvin
29. 1. 2014 07:51
Re: Vaculíka na ně
Všichni všechno vědět nemůžou, navíc trefit se všem do jejich zkušeností a názorů je taky nemožné. Nicméně si dovolím že p. Vaculík o těch autech taky něco ví, nebo ví koho se ptát.
30. 1. 2014 09:03
Re: Vaculíka na ně
S tím naprosto souhlasím
28. 1. 2014 19:35
Karta, auto
Tak o kartě ze je neskladna ctu všude, já si ji nemůžu vynachvalit. Do kapsy ji dam k telefonu a vůbec o ni nevím, když mám klíč od auta tak mi tak nějak překáží. Mám megana s tímto motorem, r.v. je 2007 a bez jakýchkoliv závad. Jak se tu psalo o vstrikach tak to se týkalo od 74kw níž, 78kw má Siemens (ted continental) a tam už se to nedělo, nebo ne tolik oproti delphi. Myslím ze auto je kvalitní a spolehlivé, jen z počátku servis po 30k km byl pruser.
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2014 07:15
Re: Karta, auto
Jenže s tím servise po 30 000 jezdili prakticky všichni, takže motory jsou načaté. Samozřejmě pokud někdo koupil auto nové a od začátku měnil olej častějc, bude to na autě znát. Jenže, jak to poznat u auta v bazaru??? Jinak ta karta je spíš otázka zvyku. Mě svádí k uložení do peněženky a to je samozřejmě blbost. Mobil jsem si vybral menší a tenčí, aby neobtěžoval a tak se mi k němu kartu také dávat nechce. Pořád ji přendavám z jedné kapsy do druhé a prskám vzteky - nemyslel sem si, že mě to bude tak sr...
Avatar - Bazalt
28. 1. 2014 19:39
osobní zkušenost
Také jsem jednoho dva roky vlastnil. Benzín 1.6 z 2005. Koupen u Renaultu dva roky starý po firmě. Pohodlný, příjemný, prostorný. V té době o třetinu levnější než stejná OII. Při dodržování limitů jsem se vešel i ve čtyřech lidech na cestě za dovolenou do sedmi litrů. vyloženě úspornou jízdou se dá jet za šest. Hm... kolik že si průměrně vezme 1.2 nebo 1.4 v stejně staré krátké Fábii? Co chybělo byl pro dálnice šestý stupeň převodovky. V té době to bylo normální a za pár let už byla šestka k mání. Systém zasunovací karty a tlačítka mi naprosto vyhovoval. Dá se to využít jako "manuální" start-stop a při mých téměř 190cm jsem se konečně nemlátil kolenem do klíčku v zapalování. A proč jsem ho měl jen dva roky? Protože se moc líbil jednomu zloději :-(
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2014 10:38
Re: osobní zkušenost
Mam sluzebni Fabii II. Vyroba 2012 motor 1,2 HTP 44kw. Je pravda, ze jezdim jen sam a dlouhe trasy, ale spotrebu mam pri klidne a predvidave jizde 5 litru a kdyz jezdim tak nejak klasicky tak 6 litru. Podotykam, ze pocitam dle tankovani, nemam palubni pocitac a udaje z CCS a knihy jizd mi automaticky pocitaji spotrebu vzdy na konci mesice. Ano i Fabie HTP mi jela uz za 10 litru, ale taky mi jela za 4,8 (vzdy dle dotankovani). V prumeru mam mezu 5,8 - 6,1.
4. 2. 2014 09:24
Re: osobní zkušenost
no jasne ze ti ide za tak malo, kedze nemas klimu (+1l pri takom vykone) a nejazdis dialnice (+2l pri tom vykone a otackach).
Avatar - MichalSVK
28. 1. 2014 20:27
Karta Renault
Neviem ako páni prišli na to, že karta má od skladnosti ďaleko, ale ja rozhodne tento názor nezdieľam.

Dovolím si popísať moje 4-ročné skúsenosti s najnovšou verziou handsfree karty Renault: je veľká asi ako malý android (napr. HTC Wildfire S [odkaz] čiže keď si ju dáte do vrecka spolu s mobilom, neexistuje šanca, že sa karta zlomí (vlastne neviem si predstaviť aby sa bežným spôsobom používania zlomila) a vďaka tomu, že je pomerne tenká, (ale nie krehká) vo vrecku vôbec necítite, že ju máte.

Jednoducho prídete k autu s kartou, ruku priložíte ku klučke hociktorých dverí aby snímač zaznamenal pohyb a auto sa v sekunde odomkne. Takto isto odomknete aj kufor s tým, že na ňom nie je snímač, stačí len stlačiť tlačidlo na otváranie.

Keď chcete naštartovať, nemusíte kľúč ani vyťahovať z vrecka alebo tašky, stačí len krátko stlačiť tlačidlo start a keď bude riadacia jednotka pripravená, auto naštartuje (1 až 3 sekundy v závislosti od podmienok).

Keď odídete od auta na vzdialenosť cca 3 metre, auto sa samo zamkne a oznámi vám to pípnutím. Vďaka tomu neexistuje možnosť, že sa auto samo zamkne s kartou vnútri.

Neviem aký praktickejší systém redaktor pozná no ja si myslím, že som za 4 roky kompetentný zhodnotiť dobré aj zlé stránky tohto systému a hodnotím ho ako bezchybný.

Jediná vec ktorá obmedzuje používanie je zhruba ročná výdrž baterky ale počítač vám dá dostatočne vopred hlásenie, že by bolo dobré baterku vymeniť.

Auto, bez tohto systému už nechcem.
Rozbalit vlákno
37
28. 1. 2014 21:31
Re: Karta Renault
Máš samozřejmě naprostou pravdu a snad všechny vlastníky co znám si tuhle kartu nemůže vynachválit (včetně mě). Problém s redaktory (kromě toho, že co není z německa je špatné) je hlavně to, že ji buď neumějí používat a nebo se dostanou do styku s klasickou nehandsfree kartou, kde to takto nefunguje. Podle toho pak posuzují i handsfree kartu.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2014 22:12
Re: Karta Renault
:yes: Konečně se vyjádřil někdo, kdo kartu opravdu využívá a ne o ní jen píše... ale ono expert auto esa je jen expert... ne uživatel... stejně jako novináři jsou jen pisatelé a ne uživatelé...
Avatar - _Karel_
28. 1. 2014 22:16
Re: Karta Renault
Jo , jo novináři. Dnes jsem si koupil Autotip a byly tam mimo jiné dva testy- v jednom golf porazil (a dost výrazně) mercedes A a BMW 1, ve druhém passat roznesl na kopytech A4.Na co kupovat drahý auta, když tu máme vw.
Avatar - R32
29. 1. 2014 07:44
Re: Karta Renault
Ešte ťa to baví vyhadzovať prachy za AutoTip? Ja som prestal kupovať asi pred rokom práve kvôli takým (objektívnym) testom kde buď VW alebo Škoda vyhrá úplne nad každým... Nechcem týmto značkám uberať na ich kvalitách ale čoho je veľa toho je veľa. 8-s :no: žiaľ podobný prístup vídavam aj tu na auto.cz... ;-\
Avatar - Ozzman
28. 1. 2014 22:22
Re: Karta Renault
Karta z jiného soudku.

Já ji teda zlomil >:D
Neměl sem tu handsfree a byl to ten první typ.
Jinak výhoda ve skladnosti oproti klíčku je snad neoddiskutovatelná! Vejde se všude a nepřekáží... pokud ji nedáte na zadek a sednete si >:D

Ještě jedna nevýhoda je, když dojde baterka,nebo se poškodí, tak se auto hůř otevírá a zavírá.
29. 1. 2014 08:09
Re: Karta Renault
Tak ak si si nevšimol, v tej karte si mal zasunutý plochý kľúč na mechanické otvorenie dverí pre prípad, že by si zabudol vymeniť baterku alebo zlomil kartu...
Avatar - Ozzman
29. 1. 2014 08:34
Re: Karta Renault
Neřikej >:D

Na druhou stranu šlo auto zamknout, když ses přes zadní dveře za řidičem nahl k zámku na středové konzoli, tak si nemusel pořád sundavat záslepku a vytahovat klíček.
Avatar - MichalSVK
29. 1. 2014 18:28
Re: Karta Renault
Bratranec má v Espace tú prvú kartu a takisto s ňou nemal nikdy problém.
29. 1. 2014 08:57
Re: Karta Renault
Já si nemyslím, že je ta karta neskladná, ale zbytečná. Nevidím jediný důvod proč bych si to měl pořizovat místo klíčku. Používání sklopnýho klíčku na dálkový ovládání mě nijak neomezuje ani mi nepřijde oproti kartě nekomfortní. Podle mě je jedno jestli strčíš do sloupku řízení klíček a nastartuješ nebo jestli strčíš kartu do palubky a nastartuješ knoflíkem. Je to prostě naprosto zbytečnej prvek, který je navíc sem tam zdrojem zbytečných poruch.
Avatar - grifith
29. 1. 2014 10:59
Re: Karta Renault
Až kartu někdy vyzkoušíš (myšleno tu pořádnou, handsfree), pak je možné posoudit. Pokud to říká někdo, kdo s ní nemá ani se***vou zkušenost, je to jen plácnutí do vody. ;-)
Pokud to ovšem bereš takto, nejspíš ti jako nejvhodnější vůz připadala Škoda 105/120.... jet jela a nic navíc speciálního neměla >:-[]
29. 1. 2014 15:04
Re: Karta Renault
co sem jezdil novým meganem tak to mělo kartu zastrkávací, žádnou handsfree. Víš možná si to ještě nepostřehnul, ale Škodovka taky dělá klíčky, který už nemusíš strkat do zapalování a stačí ho mít v kapse, ale pořád nechápu tu výhodu, proč to nemít viset na klíčích ale hlídat si krom klíčů, mobilu a peněženky ještě nepraktickou kartu? 8-s
Avatar - grifith
29. 1. 2014 16:07
Re: Karta Renault
No fíha, po 14 letech na to Škoda taky přišla? V čem je podle tebe klíček Škody praktičtější než karta Renaultu? >:D Kartu strčíš do kapsy a na zbytek ti poradím pořídit si malou tašku a nemusíš nikde nic hledat... >:-[]
29. 1. 2014 21:37
Re: Karta Renault
já netvrdím, že Škoda je nějakej průkopník v zavádění novejch technologií. Jen mi uniká výhoda karty oproti klíčku.
Avatar - grifith
29. 1. 2014 22:14
Re: Karta Renault
Skladnost by mohla být jedna z výhod. Ano vliv na funkci proti klíči žádný nebude, ale proč měnit kartu za klíč, když se na kartě 14 let zpátky začínalo?
30. 1. 2014 08:51
Re: Karta Renault
Klíč od auta mám normálně na svazku klíčů od baráku, takže mě nijak jeho nošení neobtěžuje. Vzhledem k tomu, že je sklopnej mě ani nepíchá do stehna prostě o něm vůbec nevím. Tím, že je na svazku s ostatníma klíčema ho nemusím extra hlídat. Mám ho prostě vždycky s sebou. Kam bych si dal startovací kartu nevím. Na klíče těžko. Do peněženky je tlustá. Tvou otázku bych teda formuloval jinak. Proč si připlácet za kartu, když nemá žádnou výhodu?
Avatar - grifith
30. 1. 2014 09:18
Re: Karta Renault
U Renaultu dostaneš grátis buď normální kartu nebo si lze připlatit za handsfree verzi. Například klíč u Meganu nenajdeš. Výhody handsfree zde byly uvedeny, nemusíš ji odnikud vytahovat, hodíš do taštičky a o nic se nestaráš. Velmi jednoduché řešení. Pokud je někdo kastelánem, nejspíš mu jeden klíč navíc nevadí. Jsi navíc prvním člověkem, u kterého vidím, že nosí klíč od auta na svazku s dalšími klíči ;-)
Je to o pohodlí, ale to člověk pochopí, až vyzkouší.
30. 1. 2014 10:52
Re: Karta Renault
Jo jo to chápu, že si můžeš pořídit za příplatek handsfree verzi. Já nechápu tu výhodu HF karty oproti HF klíči. Aha tak ty nosíš na zápěstí tu dědkovskou koženou taštičku, tak to ti pak samosebou karta nepřekáží. Já nic takovýho nepoužívám. Na klíčích mám klíč od bytu práce, posilky a auta. Nejsem kastelán, ale i tak pokud nebydlíš ve stanu nějaký ty klíče přeci jen máš a neustále s sebou taháš. Já s Megošem už taky jezdil a starat se navíc o kartu mě právě trochu štvalo. Čili pohodlí sklopnýho klíčku nepotřebuju ničím nahrazovat děkuju ;-)
Avatar - grifith
30. 1. 2014 14:46
Re: Karta Renault
Určitě, pro tebe existuje jen dědkovská kožená taštička >:D Holt musíš někdy vyrazit i do jinejch kšeftů, ale pravda tam jsem dědkovské zákazníky neviděl... Nejsi kastelán a nosíš při sobě klíče od všeho možného a ještě je to pohodlnější, no neberu ti to. Holt kastelán ;-)
30. 1. 2014 22:15
Re: Karta Renault
Já ti ten tvůj "módní doplněk" nezávidím. Nemusím mít všechno. Nosím klíče od míst kam se pravidelně potřebuju dostat. To je u dospělých lidí celkem normální. Jednou ti rodiče svěří klíče aspoň od bytu a taky to poznáš. >:D Ale poradím ti. Jeden klíč se dá ještě nosit na šňůrce na krku >:D
Avatar - grifith
31. 1. 2014 08:14
Re: Karta Renault
Jsem rád, že nezávidíš, takových už moc není... Vidíš skvělá rada, ale jak jsi sám psal, nemusím mít všechno, tak jestli ti visí ta kastelánská ozdoba na krku na šňůrce, to musíš být ale mačo >:-[]
Máš svou pravdu a tvůj názor, jen jsi sám začal divením se, na co kartu... holt když někdo nechápe její podstatu, nemůže si ji pořídit, pak mu jenom zavazí... 8-s
31. 1. 2014 09:01
Re: Karta Renault
Ty seš tak krásně zmasírovanej reklamníma kecama. Prostě ti automobilka nakuká, že karta je praktičtější a klíč ti překáží a ty tomu nejen věříš, ale jseš schopnej se kvůli tomu hádat a přesvědčovat ostatní, že ta sklopka v kapse je něco strašně nepohodlnýho. Marketingový oddělení Renaultu na sebe může bejt hrdý. >:D
Avatar - grifith
31. 1. 2014 09:12
Re: Karta Renault
Chudáčku, ty musíš mít tak hrozný život, když si podle tebe někdo nechává něco nakukat. Že by jsi to říkal na základě hesla podle sebe.... no, však to znáš. Stačilo na začátku jen napsat, že nejsi vhodný uživatel handsfree karty, protože potřebuješ nutně klíč mezi ostatníma a bylo by to vyřešené. Takto jen děláš zbytečné debaty, protože nejsi schopen pochopit výhody tohoto produktu. Respektive pro tebe to není výhodou, ty potřebuješ kastelánskou výbavu. :-!
Btw.zkus si ještě jednou projít diskuzi a uveď pasáž, kde jsem tvrdil, že sklopný klíč v kapse je něco nepohodlného? O praktičnosti zde točíš od začátku jen ty, já se ti snažím vysvětlit, jak se běžně tato karta používá. Nic víc, nic míň. Tak se aspoň zamysli, než něco plácneš.
31. 1. 2014 12:45
Re: Karta Renault
Jasný jsem úplnej chudák. Dočista si mě rozcupoval. Hele ještě něco pěknýho mi napiš ať se zasměju. ;-)
Avatar - grifith
31. 1. 2014 14:16
Re: Karta Renault
Myslím, že jsi ze sebe v této diskuzi udělal dostatečné trdlo. A pro příště, když něco budeš tvrdit, aspoň si nevymýšlej ;-)
31. 1. 2014 14:33
Re: Karta Renault
A udělal jsem ze sebe větší trdlo tím, že s sebou nosím klíč od baráku, čímž jsem se v tvých očích pasoval na kastelána, zatímco ty žádný klíče nemáš. Nebo tím že osobně nevidím žádnou výhodu v použití HF karty oproti HF klíči. Já bych potřeboval,aby si mi v tom udělal jasno. >:D
Avatar - grifith
31. 1. 2014 14:57
Re: Karta Renault
Co ty bys potřeboval není moje starost ;-)
Jen pro tvou informaci, v tvém úvodním příspěvku srovnáváš HF kartu s normálním sklopným klíček s centrálem.
3. 2. 2014 08:29
Re: Karta Renault
Panáček je v koncích, tak se vykrucuje z odpovědi >:D
Avatar - grifith
3. 2. 2014 11:27
Re: Karta Renault
Když už nevíš, co píšeš, přečti si po sobě tvůj první příspěvek, kde,co a s čím srovnáváš ;-) Zbytek máš v diskuzi, pokud jsi ji nepochopil, opravdu za to já nemohu :-!
3. 2. 2014 15:35
Re: Karta Renault
Co mám kde v diskuzi? V diskuzi se mi snažíš křečovitě posmívat, že narozdíl od tebe nosím klíče ale stejně sem z tebe nedostal, proč si jako zákazník mám připlatit za startovací kartu. Celou dobu se mě akorát snažíš přesvědčit o tom, že karta je lepší podle tebe snad i praktičtější, ale pořád si mi nevysvětlil proč? V čem tkví ta výhoda oproti HF klíči?
Avatar - grifith
3. 2. 2014 15:53
Re: Karta Renault
Já ovšem nikde nesrovnával HF klíč a HF kartu, pokud ano, napiš mi kde.
Já reagoval na tento tvůj úvodní příspěvek z 29.1. : "Já si nemyslím, že je ta karta neskladná, ale zbytečná. Nevidím jediný důvod proč bych si to měl pořizovat místo klíčku. Používání sklopnýho klíčku na dálkový ovládání mě nijak neomezuje ani mi nepřijde oproti kartě nekomfortní. Podle mě je jedno jestli strčíš do sloupku řízení klíček a nastartuješ nebo jestli strčíš kartu do palubky a nastartuješ knoflíkem. Je to prostě naprosto zbytečnej prvek, který je navíc sem tam zdrojem zbytečných poruch."
29. 1. 2014 21:33
Re: Karta Renault
Karta sa dá nosiť s dokladmi. Ani nevieš, že ju máš. A ku kľúčom už nemusí pribudnúť ďalšia zbytočná hrčka.
P.S. V Škode potom tiež štartuješ jedným dotykom ako v Renaulte? Alebo držíš tlačidlo kým naštartuje, resp. kým nažhaví a naštartuje?
29. 1. 2014 21:39
Re: Karta Renault
No ona občanka je podstatně míň tlustá než ta slavná karta. Pak máš peněženku jak kouli. Víš, že nevím jestli to startuje na dotyk? Vím že to měl VW trapně, že si musel držet čudl dokud to nechytlo, ale teď si to nevybavuju. Musím to vyzkoušet.
29. 1. 2014 08:07
Re: Karta Renault
Dobre a pravdivo napísané. (Zaujímalo by ma, čo za "mozgovne" dali tie tri palce dolu.)
Avatar - dal
29. 1. 2014 08:51
Re: Karta Renault
Mohu potvrdit, že karta u Renaultu funguje velmi dobře ale bezklíčový Hyundai ještě lépe, nemá kartu ale vypadá jako klíč(menší, skladnější, nelze zamknout uvniř a nemusíš chodit 3m)
Avatar - MichalSVK
29. 1. 2014 18:27
Re: Karta Renault
A ako teda funguje zamykanie, keď sa od auta nemusíš vzdiaľovať?
30. 1. 2014 22:18
Re: Karta Renault
vypadá jako klíč. hmm tak to je špatně. To strašně překáží. Naprosto ideální je totiž 3-4 milimetry tlustá karta, která se nevejde do peněženky a v kapse si ji zlomíš když si sedneš. To je totiž ta největší pecka co si můžeš jako zákazník pořídit. >:D Je to za příplatek takže to musí být lepší. Přeci něco za příplatek nemůže být horší ne? >:D
29. 1. 2014 09:11
Re: Karta Renault
Ale autor nepise o handsfree karte, ale o te handsfull, kterou stejne musite vyndat a strcit do slotu. Z tohohle pohledu je to opravdu zbytecna komplikace. Obecne ty karty Renaultu jsou svoji velikosti zbytecne zranitelne, mnohem lepsi je klasicky maly "bobik", ktery se neda zlomit a ma velikost stredne velkeho USB disku. Neni duvod aby klic do auta byl vetsi nez tohle.
28. 1. 2014 21:06
Mégane 1,5 dCi
Ne že bychom se dozvěděli něco až tak zásadního. Jinými slovy, kdo se o auta alespoň trochu zajímá, dojde mu, že jako ojetinu je lepší koupit benzin, 1/2 problémů odpadá. Ano, 1,5 dCi problematické byly, ale co vím, tak to byly ty se vstřiky Delphi, které se nedaly ani repasovat, další generace už by to trápit nemělo. Třeba to, že k výměně žárovky je nutné sundat nárazník jsme se nedozvěděli vůbec, pro budoucího majitele ojetiny celkem podstatná věc. Opět se v testu řeší "prkotiny" jako to, že v interiéru nezastarávají plasty atd. I když to v dnešní době asi bez PR nejde, týká-li se auta, chtělo by to poněkud větší informační hodnotu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
28. 1. 2014 22:14
Re: Mégane 1,5 dCi
Není nutné sundat nárazník, dokonce ani kolo, jak se občas mylně uvádí. Ano, není to úplně jednoduché a chce to hodně zručnosti, nicméně je to daň za nadprůměrnou bezpečnost v době uvedení na trh, kdy bezpečnostní "příčka" na přídi prostě umezuje přístup ke světlometům. Megane III to vyřešili tak, že je světlomet výsuvný... stejně jako Octavia II
29. 1. 2014 00:04
Re: Mégane 1,5 dCi
No nevím jestli je to zrovna daň bezpečnosti. Jak Golf V. tak Mégane mají stejný safety rating a výměna žárovky trvá u Golfu asi 5 min. to o Méganu říct rozhodně nejde, viz. test Fifth Gear.
29. 1. 2014 07:03
Re: Mégane 1,5 dCi
U Mégana II jsem to zvládl o dost rychleji než za 5 min. Někdy ji lepší si věci vyzkoušet a nevěřit všem těm televizním komediím. Mégane II při svém uvedení definoval nové standardy v kompaktech.
29. 1. 2014 08:09
Re: Mégane 1,5 dCi
Ani v Octavii II to nie je práca na dve minúty vedľa cesty...
Avatar - Ozzman
29. 1. 2014 08:33
Re: Mégane 1,5 dCi
Ale jo, pokud to neni zatuhlý... pak se s tim páčíš i desítky minut.

Nevim jak Megane, ale při troše zručnosti to třeba u Laguny II šlo taky rychle.
29. 1. 2014 13:00
Re: Mégane 1,5 dCi
Neviem, na Megane som žiarovky nikdy nemenil, ale Scenic mal k svetlám tiež hrozný prístup - na ňom som sa to naučil z dôvodu, že tí špinavci v Kestleri si za výmenu dvoch žiaroviek, čo im trvalo s prípravkom asi 10 minút (mali na to taký pozohýbaný pliešok, ktorým sa tam dostali) dokázali zapýtať 35,-€...
Ale tiež to bolo asi 10 minút trápenia a nadávok. Kangoo je na tom už lepšie, výmena žiarovky je dielom okamihu. [odkaz]
28. 1. 2014 22:06
mám 1,6 benzin
5 let a ŽÁDNÝ problém :-)
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2014 22:23
Veľmi slabý článok, doslova amatersky!
Vlastnil som R Megane Grandtour 2008, 63kW bez FAP. Od 0 do 112.000 km. Za 4 roky som na aute nemal jedinú poruchu, ani chybové hlásenie, nič. Auto som podpredal ako 4 ročné do AAA,/ za 5.000e, predali ho za 5600/ Na vozidle som mal pôvodné pneu /sada leto, zima/ a brzdové obloženie a kotúče.

Keď som ho kupoval uz prichádzal Megane III, takže sme mali dobru cenu. Auto malo vychytane muchy. Šlo krasne bez turboefektu, najväčší hluk robila hranata karoséria. Pokiaľ si dobre pamätám na 5ku točilo pri 130tke 3000ot.

Spotreba v lete bola 4,7 a v zime okolo 5,5. 40% jázd krajské mesto a ranné zápchy. PC som nuloval po 10.000km.

V servise na prehliadkach som NIKDY nikoho nepustil k autu bez mojej prítomnosti.

Horor bola výmena žiaroviek, keď som mal auto v záruke tak mi v Bratislave nevedeli v nedelu vymeniť žiarovky a chceli mi dať náhradne vozidlo!!! Prelepil som vrchnú tretinu svetiel zapol diaľkové stiahol ich na "4" a odišiel do Košíc. O polroka, ale v Košiciach mi dali dole naraznik a vybrali svetlomet a vymenili ziarovku. >:D Potom som sa to naučil sám. chcelo to gynekologické ruky.

Výborné bolo, že Renault vtedy dával rovnaké brzdy aj do 63kW aj do 120kW, bola to paráda a skvele to brzdilo aj s vozíkom.
Používam teraz Lagunu grandtour 1.5dci a trochu mi lezie na nervy ta diera pri 1800 otáčkach. Inak všetko OK.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2014 22:31
hádejte kdo je bezpečnější
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2014 08:48
Re: hádejte kdo je bezpečnější
a hadajte kto z nich je technicky minimalne o 12 rokov mladsi a novsi ;-)

to je ako porovnavat hrusky s jablkami,

ak si chcel poukazat na bezpecnost renaultu tak je ferove porovnavat auta z rovnakej doby a nie s nejakym veteranom kde je jasne ze stare auto nema sancu, totiz od roku 2000 sa na bezpecnosti aut vela popracovalo a doba pokrocila a tak je jasne ze stare auto z r 93 nema sancu. Tento test len poukazal na to ze bezpecnost dnesnych aut je uz uplne inde ako tych spred 20 rokov a je jedno ci ide o volvo alebo rolls royce alebo mercedes, test by dopadol rovnako zle pre hocijake 20 rocne auto.

Volvo 940 je auto technicky z doby favoritov z cias ked skoda este nemala ani felicie a kia robila nejake prve sportage a seat vyrabal starucke hranate trapne ibizy a tak by bol zazrak keby auto z tej doby porazilo renault z r okolo 2005-teho.

Toto video ako som uz pisal len poukazuje na to ako sa doba pohla a ako sa bezpecnost u dnesnych aut zlepsila v porovnani s minulostou kedy sa jazdilo v rakvach, porovnajme si modus s podobnym autom dnesnej modernej doby ( napriklad yaris verso, note ) a vysledok pre modus uz taky jednoznacny nebude
29. 1. 2014 12:19
Re: hádejte kdo je bezpečnější
Konečně nějaký smysluplný text, teď to ještě zkrátit na 3 řádky a já ti snad dám palec nahoru >:D :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2014 23:05
Naco kupovat remdlíka
když si bazarový kovboj může koupit jiné vozy stejné třídy - a všechny kvalitnější :yes:

Přesto bych však jedno positivum vaginálního vozu viděl - nestáčejí se u nich tachometry. Z jasného důvodu... :-!
Rozbalit vlákno
14
28. 1. 2014 23:29
Re: Naco kupovat remdlíka
a dál.
29. 1. 2014 00:15
Re: Naco kupovat remdlíka
Tezkej zivot vid?
29. 1. 2014 00:47
Re: Naco kupovat remdlíka
Áďa zřejmě dostává v osobním životě příliš málo pozornosti, tak se jí snaží získat v diskuzním fóru, tak mu to dopřejme :-)
Avatar - grifith
29. 1. 2014 10:50
Re: Naco kupovat remdlíka
Skvěle Adolfe, zase perla. >:-[] :yes:
Avatar - Ada je zase tady
29. 1. 2014 11:15
Re: Naco kupovat remdlíka
Ještě jsi neodpověděl na otázku: "už se holíš Grifítku?"
Avatar - grifith
29. 1. 2014 12:09
Re: Naco kupovat remdlíka
ty úchyle 8-s
29. 1. 2014 12:20
Re: Naco kupovat remdlíka
Třeba nemyslel zrovna v rozkroku ;-)
Avatar - grifith
29. 1. 2014 12:22
Re: Naco kupovat remdlíka
u něj pochybuju, vzhledem k faktu, co za hrůzu mu znak Renaultu připomíná ... >:-[]
29. 1. 2014 12:25
Re: Naco kupovat remdlíka
Ruku na srdce, komu z nás to nic nepřipomíná? :-)
Avatar - grifith
29. 1. 2014 12:38
Re: Naco kupovat remdlíka
Já ten znak beru tak, jak byl zaveden. To, že za tím někdo vidí i jiné schematické zobrazení je možné, to už je boj dotyčných ;-)
29. 1. 2014 12:39
Re: Naco kupovat remdlíka
:-)
Avatar - dal
29. 1. 2014 12:44
Re: Naco kupovat remdlíka
Je vidět, že Renault je sexy se vším všudy. >:D
Re: Naco kupovat remdlíka
Je vidět, že Áda je paranoik se vším všudy. :-!
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2014 19:27
Re: Naco kupovat remdlíka
Jel jsi vubec nekdy Renaultem? Odpved je prirozene stejna jako jestli jsi nekdy mel ... Poznej Renault, poznej zenu a svet se ti zmeni :-! >:-[]
29. 1. 2014 08:05
Megane III 1,5dCi
Zdravím, nemáte někdo zkušenosti s novou generaci s 1,5dCi. Jak je na tom s poruchovostí?
Přemýšlím o koupi max 4 roky starého modelu, ale pořád mám obavy z kvality...
Rozbalit vlákno
3
29. 1. 2014 08:23
Re: Megane III 1,5dCi
Mám tretí rok Kangoo 1,5 DCi / 78 kW / 240 Nm, zatiaľ asi 62 tis. km a absolútne bez problému.Jediný pozostatok minulosti je krátka turbodiera pri 1800-1900 otáčkach, ale nič hrozného - iba sa mu z tých otáčok nechce zrýchľovať. Stačí podradiť, alebo motor nedržať vy týchto otáčkach. Inak ťahá jedna radosť a spotreba sa drží aj v zime pod 6 litrov. Kľudne by som vzal auto s týmto motorom zase.

Spomínaná citlivosť na kvalitu paliva je reálna vec - a myslím, že nie iba u motorov Renault. Bežne už používam aditívum, stojí to pár drobných, a keď sa dá, tankujem v Rakúsku. Sám som tomu nechcel veriť, ale s rakúskou naftou šla spotreba dole asi o 0,2 litra a subjektívne ide motor hladšie a tichšie. Nie je to podľa mňa chybou motora, je to chyba našich nekvalitných palív - neviem jak u vás, na Slovensku je nafta skrátka suchá a slabo maže.
Používam aj teflonové aditívum do oleja - zvyšuje kondíciu oleja a znižuje trecie odpory. Odporúčam každému, bez ohľadu na značku a palivo, šetrí motor.
29. 1. 2014 11:09
Re: Megane III 1,5dCi
Mám poslední generaci 1,5 dCi (eco2) 66 kW, EURO 5, najeto 65 tis. km, starý téměř 3 roky. Turbo efekt žádný (daný výkonem), nikdy se mi nestalo, že by nechytnul na poprvé a to i při -20 st. C, jen teď v zimě je pár sekund opravdu hlučný a první start "tvrdý" (větší uatřesení motoru), drží téměř 1200 ot./min. Takže první druhý rozjezd velmi jemně, řadit klidně v 1800 ot. do minuty o motoru už pomalu nevíš. Velice rychle topí. Dosud žádný náznak zhoršené ovladatelnosti (reakce na plyn, škubání atd)... Mimochodem, 1,5 dCi je považován za momentálně nejspolehlivější v objemch do 1,6l (spolu s 1,6 TDI, jenže to je hlučnější, žravější a hůře ovladatelné).
25. 3. 2014 18:34
Re: Megane III 1,5dCi
Já mám také 1.5 dci ale 78kw a megana II. Taky nikdy žádnej problém. Souhlasím se studeným startem, chce to ze začátku klidnou jizdu tak do tech 2000ot. Je mu skoro 7let a neni mu co vytknout. Ten turboefekt se projeví s vyšším výkonem kde je jiné turbo. U 66kw to nebude tolik znát, ale já s tím problém nemám. Je fakt že když by tam nebyl tak se dá jezdit třeba na 1500ot, takhle se dusí takže kolem těch dvou tisíc je jízda ideální. Taková maličkost co mě překvapila jsou zpátečkový světla, fakt svítí a je vidět dozadu. Takový zdánlivá maličkost ale jak je to znát oproti jiným autum se nezdá.
29. 1. 2014 09:11
Opět vrchol amatérismu
Má vůbec smysl takové články publikovat? :no:
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2014 20:19
AUTOHIT
Raz jeden novinár pri teste Renaltu,napísal: Niektoré autá sú lepšie ako ich povesť a niektoré zase horšie ako ich povesť. >:D
Každá automobilka má model,ktorí sa vydaril a aj zmätok.
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2014 21:40
Re: AUTOHIT
Slovenčina moja... Ľudia, spamätajte sa a nerobte Slovákom hanbu. "Zmätok" a "zmetok", to sú dve rôzne slová a dva významy.
29. 1. 2014 22:06
zkušenosti při 190 tkm
Vážení,
osobně mám Megana Grandtour 1,5 dDCi jako své firemní auto, které jsem si sám vybral, již 5 let. Za tu dobu člověk zjistí o co jde. Mám najeto 190 tkm při poměru 50:50, město:obec při spotřebě 5,1L. Co říci? Renault nezklamal. Hned během prvního půl roku sice odešel startér při pokusu startování při -25 stupňů. Přijeli, odvezli a dali náhradní vozidlo. Při 150 tkm začalo odcházet turbo. Repase stála cca do 10 000 Kč. Po repasi jezdí ještě lépe než předtím. Občasné problémy s klimatizací, jenž jsou porovnatelné s problémy u oktávky. Ano, všechno více vrže a plasty jsou křehčí, nicméně dle mého názoru, tyto drobnější problémy korelují s rozumným cenovým rozhraním mezi Meganem a např. Oktávkou. Popravě u mého Megana mně nejvíce štve věčně vyhořelá žárovka v potkávacích světlech. Nejde mi na rozum jak to že francozští inženýři nedokáží vytvořít nějaký zlepšovák. Je mi jasné, že nyní vystupuji jako obhájce Renaultu. Ale raději bych vystupoval jako obhájce za rozumné peníze dostaneš diskutabilní rozumný výsledek. Určitě bych nehodil Renault přes palubu.
Rozbalit vlákno
1
16. 3. 2014 22:11
Re: zkušenosti při 190 tkm
A jakej rok a výkon máš? Pokud je o auto dobře postaráno neni důvod aby nejezdilo. Já bych si oktávku asi nikdy nekoupil, cena a kvalita mě celkem odrazuje. Oproti meganu nemá oktávka o nic víc co nabídnout. za cenu co jsem koupil megana bych měl oktávku s 350k km, to si radši koupim dva megany než jednu drahou oktávku.