Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem. Facelift na začátku roku 2009 přinesl jen drobné kosmetické změny a nový motor. Vůz byl v roce 2012 nahrazen novou generací.
Zpět na článek
22. 12. 2014 16:23
22. 12. 2014 16:30
22. 12. 2014 16:35
22. 12. 2014 17:43
22. 12. 2014 17:51
23. 12. 2014 09:46
22. 12. 2014 16:44
22. 12. 2014 16:50
22. 12. 2014 16:56
22. 12. 2014 17:07
22. 12. 2014 17:15
22. 12. 2014 17:32
22. 12. 2014 17:44
23. 12. 2014 02:19
23. 12. 2014 09:49
23. 12. 2014 23:20
24. 12. 2014 08:53
22. 12. 2014 18:03
22. 12. 2014 18:10
22. 12. 2014 18:55
22. 12. 2014 19:07
23. 12. 2014 02:21
22. 12. 2014 18:20
22. 12. 2014 18:22
22. 12. 2014 18:29
22. 12. 2014 18:37
22. 12. 2014 18:42
22. 12. 2014 19:02
22. 12. 2014 17:32
22. 12. 2014 18:26
22. 12. 2014 18:54
22. 12. 2014 19:00
22. 12. 2014 19:08
22. 12. 2014 20:32
22. 12. 2014 21:46
22. 12. 2014 21:43
23. 12. 2014 11:02
24. 12. 2014 00:36
23. 12. 2014 13:13
23. 12. 2014 15:13
22. 12. 2014 18:17
22. 12. 2014 18:47
22. 12. 2014 19:02
22. 12. 2014 19:14
22. 12. 2014 18:51
22. 12. 2014 22:52
23. 12. 2014 10:08
23. 12. 2014 10:53
23. 12. 2014 13:15
23. 12. 2014 13:33
23. 12. 2014 14:18
23. 12. 2014 14:39
23. 12. 2014 16:38
23. 12. 2014 23:11
23. 12. 2014 17:20
23. 12. 2014 17:40
23. 12. 2014 15:21
23. 12. 2014 14:49
26. 12. 2014 19:15
14. 2. 2015 09:25
22. 12. 2014 15:52
A co když chce někdo Type R?
Nějak se mi nezdá,že by ho 103kw zrovna ukojilo.
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2014 16:22
Re: A co když chce někdo Type R?
Když chce někdo CTR tak ho chce. Hotovo. Není jiná možnost. ;-)
22. 12. 2014 16:23
2.2 i-CTDi
Mám Civica 3D Type S s motorem 2.2 i-CTDi a nemůžu souhlasit se spotřebou a názorem redakce na dynamiku. Dlouhodobá spotřeba se při svižné jízdě pohybuje okolo 5,6l/100km a při šetrném zacházení jezdím za 5,1. Výkonem a zátahem je tento motor "bohužel" výrazně lepší než 1,8 i-VTEC. S hladinou oleje problém nemám, s opotřebením podvozku, spojky a s problémy s DPF musím souhlasit. Jízdní vlastnosti jsou i přes těžký motor vynikající a s Type S 2,2 i-CTDi jsem se na zatáčkovité silnici držel poměrně bez problémů Type R VII generace. Jako v každém autě záleží nejvíce na schopnostech řidiče. Brzdy by mohli být lepší, ale po výměně kotoučů za sportovní vrtané se to znatelně zlepšilo. Pokud chce tedy někdo dynamičtejší motor, není nafta špatnou volbou.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - jeylkey
22. 12. 2014 16:30
Re: 2.2 i-CTDi
Take jsem se nad tim pozastavil. Osobni zkusenosti mam pouze s benzinovym Civicem, ale jak jsem kdysi prochazel ruzne recenze (hlavne na Accord), tak vsichni strasne chvali 2.2 diesel, ze je skoro lepsi volbou pro Accord nez benziny. Tak nevim
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 16:35
Re: 2.2 i-CTDi
2,2iCTDi byl ve své době jeden z nejlepších. .Udávaná spotřeba je samozřejmě kravina, odpovídá spíš Hondě FRV.O autorově nezaujatosti mluví např."auto po kuřákovi může smrdět". Hm, dost závažný konstrukční nedostatek Civicu. Nebo opotřebení dvojhmoty u nafty.
22. 12. 2014 17:43
Re: 2.2 i-CTDi
Tak Accord měl snad všechny motory povedené. Osobně bych právě do dieselu nešel kvůli riziku oprav (navíc při mém nájezdu se to už vůbec nevyplatí). Co vím, tak tam byl problém s praskajícími svody a občas takové ty typické dieselové závady.

Já šel do dvoulitru (v A7G) a ten motor mě nepřestává udivovat svou pružností a spotřebou (teď jsem poprvé v historii měl nádrž za více než 8, protože jsem začal jezdit rychleji a jen krátké 5-10km trasy v lehkém městě a příměstě), ale na dálnice je to nepoužitelné kvůli krátké pětce. 2,4ka je mnohem charakternější, na dálnici žere díky delší šestce snad ještě méně než dvoulitr, ale ve městě si trochu přihne.

Také mě ale překvapuje ta kritika 2,2 dieselu v Civicu. Podle toho, co jsem četl, sice má typické dieselové závady, ale i tak patří k těm spolehlivějším dieselům.
22. 12. 2014 17:51
Re: 2.2 i-CTDi
Souhlasím, vždy záleží na nájezdu km. Já jezdím hodně tak proto nafta. Jak jsem psal níže, s 2,2 mám 160tkm a pouze 2x regenerace DPF. Jinak bez závad.
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 09:46
Re: 2.2 i-CTDi
Ja mam 2,2i-CTDi v Accordovi a vubec si nestezuju. Pro tenhle vuz a nas zpusob jeho vyuziti je to idealni motorizace (Tourer, vyuzivany opravdu jako kombi a na dlouhe cestovani). Potkala me sice prihoda se svody, je to ale jedina zavada, nijak fatalni, pri poctu ujetych km a spotrebe financne prakticky zanedbatelna. Accorda si na rozdil od jinych aut nechavame porad, "umre" u nas- nemame duvod ho menit za jiny vuz, i kdyz uz ma svoje roky.
Rozladeni nad diesely je od tech, co si koupi ojetinu s neznamym puvodem a velkou porci km, to je potom kazde auto loterie a diesel muze mit ty opravy kvuli pritomnosti turba proste drazsi.
S o neco lehcim Civicem tenhle motor potom hybe jeste o neco lip a spotreba je jeste nizsi. Cekat ale zazracnou spotrebu u motoru s obsahem 2,2 litru, namerenymi temer 150 k. a 350 Nm nejde, pokud tedy nejezdite jako duchodce.
Pokud hledate spolehlivy turbodiesel, pak 2,2i-CTDi od Hondy je prave jeho prikladem. Clanek vyznel bohuzel opacne.
22. 12. 2014 16:44
??
´V roce 2010 skončil nepříliš povedený turbodiesel´ pán redaktor je zrejme iba obyčajný teoretik..tento motor bol po uvedení predsa hodnotený ako najlepší diesel vo svojej kategórii a ešte dlhé roky bol a bude métou v kultivovanosti a spolahlivost...vlastná skusenost 200tis bez poruchy a spotreba u CRV okolo 6,7/6,8 l dlhodobo.. Výkon absolutne dostačujúci..
Nahradený určite nebol, jednotka I-CTDI a I. DTEC sa líši iba v type vstrekovačov a DPF filtra...I-CTDI kedze nemaju DPF a modernejsie vstreky sú spolahlivejsie ako nástupca...to mam direkt od servisu. Výkon sa navýšil na papierových 150hp...zaujímavé je že na brzde moje I-CTDI malo viac ako 150hp-absolutne originálny motor...pán redaktor :Nepiš ak nevíš! :no:
Rozbalit vlákno
41
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 16:50
Re: ??
Však se radši ani nepodepsal.Autor.
22. 12. 2014 16:56
Re: ??
[odkaz]
rok 2005/6 od 2,0-2,5l ....engine of the year....
Týmto by som rád ponúkol auto.cz svoje vedomosti a znalosti v problematike Honda... lebo tento článok sa nedá čítať...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 12. 2014 17:07
Re: ??
Engine of the year je i wankel z RX8, to nic neznamená.
22. 12. 2014 17:15
Re: ??
nic neznamená? a aké ine hodnotenie je podla teba regulérnejšie... ja tu dokladám okrem vlastnej skusenosti, skusenosti orig servisu aj hodnotenie odbornej poroty... ostava uz snad len pozehnanie od knaza >:D ?
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 17:32
Re: ??
Motor roku neni záruka spolehlivosti... jestli ano, tak od kdy?

Koukám, že fanoušci Hondy
, tak pyšní na spolehlivost toto nemohou překousnout.... holt se kazí i Hondy... kdo by to byl řekl že? :-)
22. 12. 2014 17:44
Re: ??
Co se týče spolehlivosti tak na 2,2 mám najeto cca 160tkm a až na dvě regenerace DPF žádná porucha. Zajímaly by mi zkušenosti někoho, kdo má najeto +250tkm.
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2014 02:19
Re: ??
kdo má víc? Každý taxík. Jenže to je motor TDI... :yes:
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 09:49
Re: ??
Mozna v CR. V zemich jako je treba Portugalsko jezdi prave taxisluzba typicky, ano- s Accordy s motory 2,2i-CTDi a maji nakrouceny stovky tkm. Musis se rozhlednout taky mimo svoje piskoviste, kdyz prohlasujes svou babovicku za tu nejlepsi na svete.
23. 12. 2014 23:20
Re: ??
Co znamena v reci Hondysty regenarce, me totiz filtr regeneruje kazdych 800-1200 km a to uz 283 000 km. Za snizeni spolehlivosti to vazne nepovazuju.
24. 12. 2014 08:53
Re: ??
Podobnobna “bezna regenerace“ probiha i u me. Ale uz se mi parkrat stalo, ze auto zahlasilo nutnou regeneraci v servisu a preplo se do nouzoveho rezimu. V servisu pak spusti regeneraci pres diagnostiku. Po tom co obcas pridavam aditiva se to nestalo. Navic mam pocit, ze pokazde predchazelo tankovani na benzince, ktera nevypadala moc duverihodne a tudiz to muze byt spojene i s kvalitou nafty. Ale to je jen ma domneka.
22. 12. 2014 18:03
Re: ??
Páni, nik tu netvrdí že hodnotením motor roka je zaručená spolahlivost...tam sa hodnotia uplne ine kritériá.. moje skúsenosti su po 200tis km, známy ma uplne rovnaku CRV s 230tis ...obe bez poruchy, známy vsak uz menil spojku, co si myslim je normál...Stací sa pozriet do bazarov kolko maju tieto motory v CRV nabehane...nieje problem nájst cez 200 dokonca 300tis km...a honda fanda? Nie, ja som Alfa Romeo /Abarth pozitiv, no Honda ma presvedcila o svojej spolahlivosti.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 18:10
Re: ??
No spojka... já měl Lagunu DCI 1.9 a 250 tisíc přežila původní, teď Mondeo TDCI 2.0 a 203 tisíc původní bez chyby.

Neřikám, že je to špatný motor, ale vždy se tu v diskuzích objevují názory na bezchybnost Hond i po mechanické stránce... a vida, zas až tak to neni pravda, jsou zranitelní, jako každý jiný :-) To je celé..
22. 12. 2014 18:55
Re: ??
Mel jsem Forda, 2x Audi a Volvo. Honda je v provoznich nakladech nejlepsi z toho co jsem mel ja nebo lide okolo. To je holy fakt, bez jakychkoliv emoci nebo posmechu. Srovnatelne spolehliva je jeste kamaradova Mazda 6.
22. 12. 2014 19:07
Re: ??
Tak ono hlavně tento Civic je hlavně spolehlivostí a kvalitou jedna z těch horších Hond. Sám jsem o něm uvažoval (vedle Accordu, Focuse a Mazdy 6), nakonec jsem šel do Accorda právě kvůli vyšší kvalitě a obecně pocitu z auta (oželel jsem nižší spotřebu a páté dveře). Moderní diesel je velké riziko snad u každé značky, diesel bych si nekoupil ani od Hondy. Obzvlášť při mém nájezdu 8 tkm ročně a trasám obvykle do 25 km, v posledních měsících dokonce jen do 10 km :-)
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2014 02:21
Re: ??
Tak to můžeš jezdit taxíkem ;-)
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 18:20
Re: ??
Fanoušci Hondy musí u Civicu překousnout dost věcí, ale nespolehlivost motoru to není.Třeba Vaculík jej chválil coby nejspolehlivější naftu.
Kdo by to byl řekl, že? :-)
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 18:22
Re: ??
Já bych se označil možná ne za fanouška, ale sympatizanta Hondy... jenže někdy do roku 2002. Do té doby jsem jako náctiletý kluk vzhlížel k Accordu Type-R, Integře, Civikum, nebo nádherné a exotické NSX..... Bohužel v době, kdy se mi dostal do ruky řidičák už mi Honda nemá co nabídnout... ;-\

A k té naftě... mne to opravdu přijde prašť jako uhoď... žádné auto není bez chyby.. dnes už ne.
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 18:29
Re: ??
Bez chyby- určitě ne. Já tohoto Civica koupil a prodal po měsíci.Takže zaslepený fanda asi taky nejsem. Ale jestli v dnešní době nějaký moderní diesel dokáže být jakž takž spolehlivý, určitě to bude iCTDi.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 18:37
Re: ??
Proč po měsící? :-O
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 18:42
Re: ??
Ehm, při předváděcí jízdě jsem ehm.. nějak přehlídl hodně nekomfortní podvozek. No, i to se stává. ;-\
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 19:02
Re: ??
>:-[] Rozmazlenče :D:D Ale chápu.. to zamrzí.
22. 12. 2014 17:32
Re: ??
Ano, nic neznamená. EOTY je hodnocení nových motorů, které nemá nic společného s hodnocením spolehlivosti ojetých motorů. První generace TSI také získala první místo v EOTY a to nejen ve své kategorii, ale i celkově a přesto je z hlediska spolehlivosti hodnocená špatně. Totéž platí třeba pro oceněné diesely BMW (N47), které se také v provozu ukázaly jako poruchové.
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 18:26
Re: ??
Ano. V hodnocení spolehlivosti jisté pojišťovny vyhrála honda přímo drtivě.[odkaz] Jako všechny statistiky ani tato není dokonalá, jestli někdo ví o lepší, rád se nechám přesvědčit.
22. 12. 2014 18:54
Re: ??
[odkaz] ja jej verim iba pri vvved vies >:-[]
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 19:00
Re: ??
Taky zajímavé :yes: Honda, Daihatsu, Suzuki.
22. 12. 2014 19:08
Re: ??
inak tu je statistika spolahlivosti [odkaz] ktorej by som aj veril nechapem to s fiatom ale ....
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 12. 2014 19:20
Re: ??
Dobrý den,

pokud něco víte blíže k motorům Honda řady N, tedy dieselům, tak budu rád za cokoliv. Co vím, tak 2.2 i-CDTi má v porovnání s novější 2.2 DTEC jiné vrtání a snad i zdvih. Také jsou obráceně svody a tedy i sání. Jinak nevím. Kamarád má Accord 2.2 i-CDTi a bohužel se mu zadřel motor. Prostě to nějak sežralo všechen olej. Ale je fakt, že je lajdák a k autům se neumí chovat. Je to takový ten co chce jen sednout a jezdit, jestli mi rozumíte. K tomu Motoru Roku. Opravdu to nic neznamená. Volí to novináři z nichž mnozí ani neumějí popsat jednotlivé části motoru, který volí. Navíc se zde vůbec nezohledňuje to, jak ten motor bude fungovat po letech. Twin Charger (1.4 TSI) od VW či BMW M55 (3.0 R6 Twin turbo) byly taky motory roku a přitom jejich spolehlivost je silně diskutabilní.
Avatar - Katikakus
22. 12. 2014 20:32
Re: ??
Takze jsi ten motor odsoudil jako nespolehlivy na zaklade zkusenosti jednoho kamarada lempla. Tento server jde fakt do kytek. Amaterismus a dilententismus nejhrubsiho zrna...
22. 12. 2014 21:46
Re: ??
Ja doufam ze panu redaktorovi nekdo hacknul ucet, protoze tohle je fakt mazec, hehe. Kamaradovi myho kamarada se motor nezadrel, tak to asi bude dobrej:)
Avatar - fOE
22. 12. 2014 21:43
Re: ??
Soudit podle jedne skusenosti znameho je docela hloupe, nemyslite?
Taky mam s onim motorem neco najeto a jestli necim trpi tak ne motorem samotnym ale poddimenzovanou spojkou ktera relativne brzo zacne klouzat. Jinak byl sveho casu srovnavan s 20d od BMW a to je etalon (projevem, spotrebou). Dlouhodobe onen motor jezdi kolem 6L, okresky do 110km/hod a mesto dela za 5,5L coz mi na motor s DPF a 2.2L poctiveho objemu neprijde spatne. Dlouhodobe je pak 6,5L s 50% podilem dalnicnich preletu 160km/hod+ taky spise plus nez minus.

Ad odhlucneni, to je v civicu slabsi, motor, zvlaste studeny a zvlaste v mestskych rychlostech zni dieslove, ale na druhou stranu nevybruje. Na predku civica je ona hmotnost uz fakt dost (snad o 150kg vic proti 1.8i) a jen blazen by mohl rict ze se to nepodepise. Moje poznatky jsou ze je to znat hlavne na prejezdu nerovnosti, jinak je podvozek vyladen i na onen diesel velice slusne a byl jsem az sam prekvapen co si takto na cumak tezke auto na ceste dovoli nez podlehne odstredive sile.

EDIT: a jinak myslel jste N55 (ne M55), 3.0 R6 jedno twinscroll turbo? Protoze problemy trpel hlavne N54. ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
23. 12. 2014 09:29
Re: ??
Jasně N55 tedy dvě turba twinscroll. N54 je ten současnej s jedním turbem twinscroll. Nevím jak tady diskutující přišli na to, že tenhle motor soudím podle jednoho kamaráda. Nic takového jsem tam nenapsal. Neříkám, že je špatnej.
Avatar - fOE
23. 12. 2014 11:02
Re: ??
Mate to zapamatovano obracene ;-) N54 je ten starsi, puvodni, s dvema malyma turbama mitsubishi a v uvodu produkce s problemy v pripovu paliva jestli si pamatuju (naposled nasazenej v 1M coupe a Z4 35is). N55 je aktualni inkarnace s jednim twinscroll turbem davana do vseho ostatniho poslednich nekolik let. N55 ted bude nahrazovat B58.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
23. 12. 2014 21:54
Re: ??
U 1M Coupe tomu na realoem.com (origo katalog náhradních dílů) říkají N54T, tak ted už fakt nevím. K tomu motoru Civicu. Kdysi jsem dělával časopis AutoOjetiny. Už bohužel léta neexistuje. Tehdy jsem psal tenhle Civic jako hlavní profil a napsal o něm 12 stran v časopise. je fakt, že tímhle motorem jsem se nikdy samostatně nezabýval. Jak tu někdo píše. S těmi praskajícími svody jsem to také slyšel. Je fakt že u dieselu tam mám jen vadné vstřikovače. Nicméně to bylo v roce 2010 kdy tenhle časopis vyšel.
Avatar - fOE
24. 12. 2014 00:36
Re: ??
To T odpovida jinemu vykonu a myslim jinak dimenzovanemu chlazeni, jinak jde o N54. Kazdopadne jiz v dobe uvedeni 1M coupe byl tento nahrazovan novejsim N55.
23. 12. 2014 13:13
Re: ??
Pane Dusil, kdyby jste o tomto motoru ze Civika něco věděl, nemohl by jste napsat, to co jste napsal.Spolehlivost je u něj na prvním místě už od roku 2004 kdy vyjek s Accordem..... oproti konkurenci.On nejenže není špatnej, on byl ve své době nejlepší.
23. 12. 2014 15:13
Re: ??
...je smutné zistiť si info ex post a snažiť sa to tu uhrať do autu.... Nechcem tu prudiť, veď idú sviatky, ale odfláknuť takto článok na VRAJodbornom servri...je amatérizmus.
Prajem príjemné sviatky a úspešný začiatok nového roka s lepšími článkami..
Avatar - peterb
22. 12. 2014 18:17
Re: ??
Ja si myslim že redaktor tohto článku buď fetuje alebo opísal pocity pri jazde svojou 12-ročnou Fabiou HTP do práce. Nevidím tu z jeho strany žiadnu profesionalitu a okrem toho minimálne 90 percent textu sú bludy. Je mi ľúto že niektorí ľudia takto odpisujú autá ktoré za niečo stoja. Dufam že potencionálny kupujúci si urobí svoj obraz po skúšobnej jazde.
22. 12. 2014 18:47
Re: ??
recenzia mi pride dost negavisticky napisana a kritiku nafty pripisujem jeho hmotnosti na predok v crv 2g bezi jak hodinky vlastne ten motor je jedina vec ktora je dobra na tej "cervecke" a prave ze naopak do 2010 by mal byt bezproblemovy(skor blbuvzdorny kvoli absencii dpf) inak ma dnes kazde auto svoje vyhody/nevyhody a z aut spomenutych v teste by som ani od jedneho neodhovaral
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 12. 2014 19:24
Re: ??
A není náhodou blok motoru Hondy 2.2 i-CDTi a DTEC hliníkový s litinovou skořepinou, tvořící válce? myslím že jo, takže ta hmotnost na předek je lehce zavádějící.
22. 12. 2014 19:02
Re: ??
Ono i ty dodatky u konkurentů... U Megana není nutný sundat kolo, abys vyměnil žárovku. Ono stačí to kolo vytočit. Ale pokud je někdo lempl, ať si klidne sundá celý čelo a vyndá světlo, to taky jde. ;-)
22. 12. 2014 19:14
Re: ??
jen pro upřesnění článku: 2.2 i-ctdi v civicu samozřejmně má kontrolku hladiny oleje, a že by se nějak výrazně ztrácel, to nemůžu potvrdit. O praskajicích hlavách jsem taky nic neslyšel, pokud něco často u tohoto motoru praská, tak jsou to výfukové svody, které jsou většinou vyměněny na záruku. Spojka je určitě náchylná k rychlejšímu opotřebení ale nikoliv i dvouhmota. Pokud jde o spotřebu tak dostat se pod 6l/100km není tak složíté jak píše autor. A co se týče dalších chyb, ať už se o nich autor článku zmiňuje nebo ne, zde platí to co u všech dieslů a záleží hlavně na tom jak se k auto choval jeho majitel a jak auto využíval.
22. 12. 2014 18:51
Z mého pohledu ...
Asi bych se závěry a doporučeními souhlasil. Kupovat ojetou Hondu Civic, tak určitě v 1,8. Je předpoklad, že ten kdo ji kupoval novou v ní plánoval urazit 60 tis (a víc) km za rok, takže by 3-4leté auto mohlo mít okolo 100 tis km, což je u diesla nepravděpodobné ....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 18:57
Re: Z mého pohledu ...
Souhlas, v autě této velikosti nedává nafta příliš smyslu, když benzín žere podobně a váží o metrák míň na předku. Ale to je dost málo munice na kritiku samotného motoru.
22. 12. 2014 20:26
Re: Z mého pohledu ...
Já ročně najedu 35-40tkm. Chtěl sem silnější auto než 1,8, ale Type R byl náklady až příliš vysoko. S 2,2 Type S jsem naprosto spokojený a pro své účely bych neměnil. Pokud bych jezdil méně, bral bych určitě benzín. (Pravděpodobně bych si připlatil za Type R. >:-[] )
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 22:25
Re: Z mého pohledu ...
Chápu, při rychlých jízdách po dálnici s tímto nájezdem, proč ne.Já mám ale za to, že na takovou porci km se většinou kupuje o třídu větší auto, kde jsou i rozdíly spotřeb benzín/nafta větší. ;-) .Mě osobně by asi u Civica ten litr(?) za to nestál, abych koupil naftu.
22. 12. 2014 20:46
Re: Z mého pohledu ...
Xylo,celko nerozumiem argumentu, ze 1,8 kupuje niekto preto, lebo planuje "urazit 60 tis (a víc) km za rok".
A vzapati mas akusi pokazenu kalkulacku: takže by 3-4leté auto mohlo mít okolo 100 tis km.
???
23. 12. 2014 07:05
Re: Z mého pohledu ...
Jojo nestačil jsem to opravit ... správně je neplánoval urazit 60 tis ...
22. 12. 2014 20:13
Zkušenosti majitele
Obvykle se do těchto debat nemíchám, ale číst bludy redaktora mě vyprovokovaly jako bývalého majitele 8g ke krátkému komentáři. K motoru 1,8 můžu říct, že je absolutně bezporuchový / najeto 150 000 km bez závady /, nabízí dostatečný výkon, i když si o něj musíte říct ve vyšších otáčkách a velmi dobrou spotřebu i při sportovním způsobu jízdy / do 8,5l /. Jedinou nevýhodu jsem spatřoval v jeho dunění ve vyšších otáčkách / nad 4000 ot /, tzn. zvýšená hladina hluku nad 145 km/h. Co se týká kvality interiéru / měl jsem verzi Sport /, volant i řadící páka nejevila žádné známky opotřebení, mírné stopy opotřebení se objevily na madle řidiče a zvýšenou péči vyžadovalo plexi budíků, které se mohlo snadno poškrábat. Označovat sedadla jako nepohodlná a měkká mi přijde úplně stupidní, byla výborná, v žádném případě se neproseděla, měla výborné boční vedení, pouze jim chyběla v této specifikaci nastavitelná bederní opěrka. Taktéž můžu označit za bludy nemožnost nalezení ideální polohy - pán redaktor asi jezdí v nějakém SUV :-! . Ze stinných stránek souhlasím s boucháním od zadní nápravy - jednalo se však o první ročníky 2006 - 2008, zde Honda na přání zákazníků měnila zdarma tlumiče za produkty od jiného výrobce / tuším původní Sachs /. Zhruba po 100 000km se občas ozvaly rezonance při jízdě po nekvalitním povrchu na bočním sloupku u strany řidiče a drnčení v oblasti zadních dveří - opraveno utáhnutím zámku dveří. Taktéž byla svolávačka na kontrolu otevírání nádrže od řidiče a ještě se měnila lišta nad čelním skle - u původní prý hrozilo díky nevhodnému materiálu rezivění střechy. Když už řešíme rezivění, taktéž musím hlášky redaktora označit za absolutně neopodstatněné, auto v žádné případě nevykazuje horší parametry než konkurence. Za totální blbost musím označit hlučnost a neochotu k vytáčení u naftové 2,2. Jedná se o motor roku 2004, vyniká velmi kultivovaným během, nízkým turboefektem a dá se vytáčet s přehledem přes 4 500ot. Osobně tento motor mám v FRV, najeto 100 000km bez jediné závady. Co se týká kontrolky mazání, tuším že v prvních dvou ročnících nebylo čidlo nízkého stavu oleje, pouze červená kontrolka mazání, následně byly oranžovou kontrolkou vybaveny všechny modely využívající cdti. Oproti FRV bylo v Civicu více slyšet turbo, nicméně v té době se jednalo o jednotku na hony vzdálenu motorům konkurence, auto s ním jelo jak z praku a dodnes je s ním zábava jezdit :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
22. 12. 2014 22:29
Re: Zkušenosti majitele
Souhlas, až na- nalezení ideální polohy.Já měl problém vidět na oba displaye.Buď sedadlo úplně nahoru a volant do klína a vidím, ale trpím.Nebo sedadlo dolů,volant hezky nahoru a blbě vidím na přístroje.Takže tohle za blud nepovažuji.
14. 11. 2015 10:32
Re: Zkušenosti majitele
No ta ideální poloha je problém. Mám 182cm a prostě to není dokonalé. Volant je moc daleko a překrývá mi vrchní část otáčkoměru s ukazateli. Naštěstí, jediné co člověk potřebuje najde pod předním sklem. Na co otáčkoměr, když tu máme dioty a úžasně umístěný rychloměr.
Popravdě rychloměr a perfektní převodovka jsou věci, které mi bude na příštím autě nejvíce chybět.
Největší negativum je ta idiotská zadní náprava a hloupě umístěná nádrž. Na rovné a hladké silnici se auto chová perfektně a dokáže je projíždět hodně svižně, ale jak se auto dostane na tankodrom, kostky nebo táhlé zatáčky v klesání tak se negativa výrazně projeví.
Spotřeba je překvapením. 1,8l motor zvládne příměstský provoz za 6,5l a ve městě kolem 7,3. Čísla dost kazí první kilometry do zahřátí motoru. Tam si prostě bere zhruba těch 8l.
Avatar - TeeJay
22. 12. 2014 23:06
Re: Zkušenosti majitele
Chtěl jsem také přidat komentář, ale už není potřeba, takže jen:

+1

Tento článek mně opravdu nepříjemně překvapil. Jedinou skutečnou závadou i-CTDi a i-DTEC byly praskající svody, samotný motor byl po mechanické stránce až extrémně naddimenzovaný. :-O ;-\
23. 12. 2014 13:16
Re: Zkušenosti majitele
Co vím, tak Civic r.v 2006 iCDTI, kontrolku nizké hladiny oleje měl.Normálně to dalo vědět. :-)
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 14:20
Re: Zkušenosti majitele
U TypeR tehle generace jde naopak historicky o uplne prvni Hondu, kde o sobe dava kontrolka mazani davat dopredu s dostatecnym predstihem. Bohuzel v nekterych pripadech uz i pri stavu oleje v polovine povolenych hodnot, coz trosku otravovalo zivot.
Avatar - Katikakus
22. 12. 2014 20:35
Autor nevi o cem pise...
Clanek je snuska nesmyslu od cloveka, ktery Civica videl maximalne z rychliku. Hodnoceni motoru 2.2D na zaklade zkusenosti nejakeho kamaradicka z hospody tomu dava korunu.
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2014 21:22
Mohu vědět, kdo to psal?
Že z toho Civic vyšel jako absolutní křáp, raději nebudu komentovat, ale styl psaní, skladba vět a použité výrazy by byly OK na soukromém blogu, ale na titulní straně jednoho z nejčtenějších automobilových periodik to působí jako naprostá amatéřina.

Za všechno tato věta: "...kdy některým autům nebyl namontován jakýsi kolík spojující pedál brzd..."

To nemáte korektora?

:no:
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2014 22:52
1.8 V-Tec vs 2.2
Mám osobné skúsenosti s oboma týmito motrmi a jednoznačne tá 2.2 jazdí za podstatne menej a točivý moment má niekde úplne.

Nie že by tá 1.8 bola zlá, to nie, ale to čo sa píše v tomto článku o 2.2-ke je totálna kravina.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
23. 12. 2014 06:49
Re: 1.8 V-Tec vs 2.2
Když jsem uvažoval o Civicu, tak nafta byla o tolik svižnější, že jsem uvažoval připlatit 55t a věděl jsem, že se mi to nikdy nevrátí. U Mazdy jela nafta a benzín podobně tak nějak uprostřed Hondích motorů.
Avatar - simon_sez
23. 12. 2014 07:02
Re: 1.8 V-Tec vs 2.2
tu je najlepsie vidiet ten ustup Hondy z pozicie vyrobcu "sportovych" aut.
najlepsi motor do Civica? ...diesel.
v com je Civic naj oproti konkurencii? ...vo velkosti kufra.
23. 12. 2014 08:07
Předvánoční fórek (?)
Nevím, co si o tomto "článku" myslet. Jak již zmínil mariachi, velmi, velmi prapodivný styl.
Hodnocení Civicu ponechám stranou, protože dlouhodobě nemám s Civicem zkušenosti, ale dle zkušeností dvou majitelů mohu jen říci že no problem. A 2,2 nafta ? Dle mne nejpovedenější motor v Civicu 8g., resp. společně s 1.8 benzínem jedny z nejlepších možných voleb ve třídě.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 09:55
Re: Předvánoční fórek (?)
Nejpovedenejsi byl v tomhle voze motor K20 ;-)
23. 12. 2014 10:16
Re: Předvánoční fórek (?)
Když chpneš N22A2 tak dovede porazit i K20
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 12:12
Re: Předvánoční fórek (?)
V paleni spojky a v pruznosti na dalnici ano, ve vsech ostatnich disciplinach ne.
23. 12. 2014 10:08
civic
Musel jsem se kvůli tomu článku zaregistrovat. Vlstním civica i-CTDi 2,2 již sedum let bez
nejmenších problémů a jsem registrován na [odkaz] na těchto stránkách
se svého času také rozhořel boj nafta versus benzín, mysiím že čas rozhodně ukázal 2,2.
jako vítěze, na srazech civiců. O hlučnosti mohu napsat že pisatel článku asi nikdy nejel
2,2 i-CDTi a na foru hodaclubu se dočteš ža chcešli stišit 1,8V-Tec kup si 2,2 í-CDTi.
Vznětový čtyřválec s označením i-CTDi vyhrál prestižní cenu motor roku a v testech motoristických magazínů napříč celým světem slyšel pouze chválu.
Rozbalit vlákno
10
23. 12. 2014 10:53
Re: civic
:yes: Taky jsem se zaregistroval jen kvůli tomuto článku. Vidím, že jediný negativní zkušenosti s tímto autem a motorem má autor, který měl auto půjčené v bazaru >:D
23. 12. 2014 13:15
Re: civic
Tak tady je obecne znamo, komu se tu fandi. Autor si v clanku trochu minusy pribarvil. To ze nekde v zadu neco drnci jsem od kolegy z prace nikdy neslysel, ano pristrojovka na kostakch asi povrzne. Nikdo asi neceka zazracny komfort vlecky, ale kdyz se podivame a porovname co nam tady naservirovalo auto.cz s OIII a Rapidem, ktere jsou vyhlaseny skokany roku a jizdou po 3 kolech tak to zas asi nebude takova hruza. Civic standardne ve vyssich vybavach jezdi na 17" kolech, OIII na 15", takze asi komfort nejprodavanejsich verzi bude asi jiny. Rovnez rizeni zaslouzi chvalu i na dnesni koncernove pomery.
23. 12. 2014 13:33
Re: civic
Tak on si autor plete kdeco. Autor je trochu zmateny, kdyz si plete zvyk s ergonomii. Ergonomie neni zmatecna, nybrz je vse v dosahu ridice. Autor ma pravdu, kdyz rika, ze je neevropska, ta trochu za timto pokulhava ;-) To je videt na Civicu 9G, ktery se poevropstil a ergonomii si pohorsil, ale evropskym zvykem polepsil >:D
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 14:18
Re: civic
Sam jsem vlastnil TypeR tehle generace. Kdyz presednu do jineho auta, marne hledam tlacitka a ovladace na svych mistech= podle Civicu 8. generace. Ono to mozna pusobilo napoprve opravdu trochu chaoticky, ale ergonomie byla vynikajici. Po kratke dobe ziti s C8G na to prijde kazdy, ze ma vsechno svoje misto.
Ad "nesmyslne" startovaci tlacitko- tenhle zpusob startovani je 1/ odkazem na Hondu S2000, kde je start totozny, 2/ stejny zpusob (klic do zapalovani a tlacitko start) pouziva spousta vozu jinych znacek. Treba to autor techhle vanocnich tlachu o Civicu vyjmenuje jako nedostatek u vsech znacek :-)
Avatar - _Karel_
23. 12. 2014 14:39
Re: civic
Musíš ale uznat, že způsob startování je stupidní, snad jen na oblbnutí náctiletých holek, ať už to má stejně blbě i konkurence nebo ne.
Avatar - 2bep
23. 12. 2014 16:38
Re: civic
Osobně bych neřekl stupidní, spíše nezvyklé a pro mě osobně i příjemné, že když chce člověk například jen manipulovat s okny nebo se zrcátky tak nemusí nutně startovat :-)
23. 12. 2014 23:11
Re: civic
Na to snad startovací tlačítko nemá vliv, ne? Na ovládání oken a zrcátek nemusím startovat ani v Accordu a nemusel jsem ani v Primeře.
Avatar - Bully_
23. 12. 2014 17:20
Re: civic
karelgr:
nevim, neodsuzuju to. Ma to tak stejne i muj Lotus a zrcadlove obracene (klic vlevo a startovaci tlacitko vpravo) to ma treba i takove Porsche.
U Hondy je to navic odkaz na tradici, jak jsem uz psal v predchozim prispevku, tak to ma i svou logiku.
Avatar - _Karel_
23. 12. 2014 17:40
Re: civic
V pohodě. Beru to jako poplatné své době- tedy relativně novinka, ne moc vychytaná. Srovnám-li s např. s novou Mazdou, startuji jen tlačítkem bez klíčku (ideální, ale beru samozřejmě v potaz rozdílný věk aut), nebo systém VW- "klíč" zastrčím do zdířky,hned naskočí rádio a pod., zamáčknu a mám nastartováno.Ač taky staré, mnohem jednodužší a dokonce mi to vyhovuje asi i víc než bezklíčové startování- nemusím nikam ukládat klíč, a ani jej pak hledat když skončí jízda.Zkrátka- systém Civicu je podle mě jen na efekt, a že to měla stejně blbě i S2000, není důvod to nezlepšit.

Jinak všem hezké svátky!!
23. 12. 2014 15:21
Re: civic
>:D ja som sa na server prihlási tiežl asi po roku do diskusie...nemohol som to proste nechať tak
23. 12. 2014 14:49
Radoby test
Autor jiz ve znacne podrousenem stavu z vanocnich oslav vyplodil znacne vtipny clanek. S vozem asi najel pri reklamni akci na vrakac auto ESA jedno kolo po place vrakace. Nechapu proc testuje auto po bouracce, ktere je jak sam uvadi, spatne opravene, koroduje a vrze a ma i stoceny tachac >:D
PS: Videl autor vubec tu radicku? Co by na ni chtel opotrebovavat, ten tvrdy plast na hlavici? Nebo snad prachovku, kterou vlastne ani Civic nema >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2014 19:15
Šlendriján
Tak jsem si pozorně přečetl tento test a chce se mi zvracet - pane novináři, měl jste se na to raději vyfláknout, než vypouštět takový bláboly. Fuj, styďte se.
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2015 09:25
1.4 16v
Za sebe musim rict ze pro běžného ridice je 100konovej civic plne dostačující spotreba v lete 6litru v zime 7litru. Jezdim sám nebo ve třech a předjíždění neni problém jen to chce podradit. Vetekova 1.4 je moc povedenej motor ani nova 2015 auta v tomhle objemu vyšší výkon nemaji.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2015 12:46
Názor bývalého majitele 7G 2.2iCDTi Executive
pozdě ale přece dodám své zkušenosti: Hondu Civic 7G 2.2 jsem měl několik let, nejvyšší výbava Executive, do 150tis. Musím souhlasit s kritikou autorova článku, buďto si auto opravdu dobře neprojel, nenačetl, nebo ke všemu dostal do ruky zmetek.

1) spolehlivost obecně - vyměnil jsem jednou jednu žárovku v předním světle, což je v pidiprostoru motoru zázrak a 30min práce. Z provozních výměn/oprav se měnily jednou brzdy. Pak po špatné naftě komplet vstřiky a čerpadlo (cca 60tis). Čili to se pak nafta skutečně nevyplatí,ale kvalita nafty je obecný problém nafťáků. Jinak olej jsem měnil častěji než předepisuje výrobce (jako u všech svých dieselů). Opět Japonec se mi osvědčil jako naprosto bezproblémové auto, Toyota před lety taky sloužila naprosto perfektně. S Mercedesem jsem v servisu 4x ročně, Porsche mám víc v servisu než kolik najezdí (skutečně!!!),ale mám zkušenosti i s bežným Focusem, který až na kvalitu, je také celkem spolehlivý, Corsou, Peugeotem, Ceedem...

2) motor roku - ano, tento diesel je jeden z nejlepších dieselů co jsem měl. Vlastně, asi nejlepší celkově. Na druhou pozici bych dal 2.2 CDI od Mercedesu, aktuálně se vyloženě trápím se 125kw 2.0 TDI Audi - zdechlý nevýrazný motor, spotřeba na diesel vysoká. Diesel od Hondy je ...prostě jako motor...krásně točivý, nevadí mu podtáčení a naopak se vyblbnete i v honbě do otáček! Jede kolem 2-3-4000.... neremcal, pobral všechno. A to jsem benzinový nadšenec! Spotřebu lze klidně držet kolem 5ti i ve měste, to je ecorally :). Průměr jsem měl za celou dobu kolem 5,5, dostat se při plném kalupu na 8 je zázrak. Bylo hezké, dostat do "běžného" hatchbacku pořádný motor s kterým proženete na dálnicích limuzíny. Naopak tichý a kultivovaný mi rozhodně nepřišel, na volnoběh rozhodně víte že je to diesel a v silných mrazech jsem měl strach, že při startování vyletí kapotou...na druhou stranu, nastartoval vždy i při -25°C. Převodovka přesná s klasickým cvak-cvak při přeřazení :-) Nevyhovuje mi koncernové kvedlání jak s yoistickem, kde nic necítíte (škoda, audi, vw). Tady je do ruky klacek a cítíte kdy přeřadíte.

3) podvozek - tvrdý, tvrdý a zase tvrdý. Bouchání na výmolech se přenáší až do karoserie, na špatné cesty tohle auto jednoduše není. Ano, je to nepříjemné, jeden z nejtvrdších podvozků, ale přičítám to dieselu a nejvyšší výbavě. Se 17" koly překonáváte retardér krokem na jedničku. Do Prahy bych ho nechtěl, na kvalitních silnicích je ale krásně zábavný, jednoduchá zadní náprava vůbec nevadí, vždyť máte 225/45 R17. Do krizovky se dostanete pouze pokud jedete pilu někde na horských silničkách nad stotřicet do zatáčky, to pak na brzdách zadek znervozní a začně předbíhat. Stačí ale lehce povolit brzdy aby se Vám nevrnulo tolik váhy vpřed a auto se srovná. Je to dáno i tvrdými tlumiči a měkkými pružinami. Auto si v zatáčce nejdřív zaklekne (což nezkušeného řidiče může vystrašit), ale pak drží. Zajímavé, ale když se s tím naučíte jezdit, je s ním zábava. Pokud už máte auto v ruce, krásně cítíte limity. Brzdy jsou skutečně slabé. Do běžného provozu bohatě stačí, ale na blbnutí do vlásenek je opravdu po pár km utaháte. Opět, asi vyšší hmotnost danné výbavy a diesel. Řízení je VELMI přesné, příjemně tuhé, cítíte že řídíte, ale netahá za ruce ve výjezdech ze zatáček.

4) interiér - jednoznačně nejlepší ergonomie co jsem kdy v autě měl. Velké ovladače hezky nahoře a hned po ruce, v dosahu a v zorném poli! Autor článku něco hledal? Já mám teď v na palubce Audi TŘI kolečka a ty si neustále pletu! Který blbec dal v Audi tři stejné kruhové ovladače na palubku? Co je radio, na menu, MMI atd??? V Civicu jsem si nejen hned našel skvělou pozici za volantem - utopíte nohy pod desku, sedíte nízko, rychlost nahoře, skvěle řešený otáčkoměr, obrovská zrcátka s kterými vidíte skoro až za auto a k tomu fantastické sedačky s alcantarou. V Audi nebo Fordu mě bolí záda jen cestou na nákup! A to mám v Audi příplatkové sedačky, nastavitelnou bederní opěrku, prodloužený sedák...ať s tím jdou koncernovky do háje! Honda, Toyota, Mercedes, tam jsem se zatím vždy posadil "na poprvé" i se svými 193cm! Chápu, je to individuální. Co mi vadilo byla "jen" stříbrná imitace hliníku, kolem ovladačů se lehce poškrábala. V autě za 680tis by si své místo opravdový kov jistě našel (nicméně plastová imitace kovu v současné Audi vypadá vyloženě pouťově a to je to ještě dražší vůz). Lesklý kryt přístrojů v Civicu se také hned poškrábal. Jinak kvalitu hodnotím za nadprůměrnou. Sedačky ve 150tis jako nové,kožený volant bez opotřebení, páka i vše ostatní taky. Střešní okno našteští neomezuje vysoké řidiče. Výhled z vozu je díky obřím zrcátkům skvělý, parkovací senzory byly přesné, ale oběcně nejsem zastánce všech těch pomocníčků. Řidič má auto řídit. Startování tlačítkem? Hezké červené kolečko :-) Jednoduše fanouškovské řešení. Vám to připadá divné? V Audi klíček zamačkávám, v Porsche ho mám vlevo. OPRAVDU Vám tohle vadí na autě? Styl jak máte nastarovat? A vidličku držíte "správně"?

K "problému" že někomu vytekl olej. Jednou jsem se při dolévání oleje zapovídal a nedal zpět víčko. Po cca 40km svižné jízdy, kdy jsem musel zajet na otočku na firmu, nahlásila kontrolka málo oleje a hned mi to docvaklo. Otevřel jsem kapotu, všude v motorovém prostoru vystříkaný olej, ten kapal i z izolace kapoty, víčko stále položené v motorovém prostoru :-) Zašrouboval jsem ho a dojel klidným tempem dalších 20km domů kde jsem vše vyčistil a znovu dolil - opět skoro všechnu nápň. Pokud někomu vyteče olej a neví co znamená ta kontrolka na palubce (ANO, znám i takové "chlapy"!), je u mě blbec a ne odborník co by měl hodnotit spolehlivost.

SHRNUTÍ:
Honda Civic 2.2 iCDTi je nadprůměrně spolehlivé auto pro řidiče na kvalitní povrch, je to takový zábavný Golf GTD po Japonsku, ale bez toho nudného designu :-) Rodinným účelům skvěle vyhoví magic seats a překvapivě velký kufr! pořizovací ceny jsou vysoké, ceny ojetin nízké, ceny servisu se neliší od jiných běžnách značek. Za mě, 8 cuketek z 10ti.

PLUSY:
+ skvělý motor (jede lépe než to vypadá na papíře,skvělé zrychlení, pružnost a přesné řízení
+ výborná sedadla s alcantarou, zadní magic seats a příjemný interiér
+ překvapivě velký kufr
+ velká zpětná zrcátka (skutečně je to velké plus)
+ atraktivní vzhled

MINUSY:
- tvrdý podvozek stavěný na kvalitní cesty
- tenký červený lak (čumák se vám po sezoně na D1 otříská)
- slabé základní světlomety (kupte si Executive)
- pro někoho pevně danná výbava (kupte si Executive)
- tento motor už nelze bohužel do Civicu koupit
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2015 12:59
PS: co bych vybral jako ojetý Civic
PS: pokud bych vybíral ojetý Civic, tak ceny ojetin jsou příjemně nízko. Civic je v našich končinách nedoceněná ojetina. Oproti problémovým koncernovkám se jedná o výhodnější nákup, navíc vždy dostanete slušnou výbavu už v základu. Žádné holátko bez klimy a lelektriky, navíc s bezproblémovým provozem. Nesloužily ve fleetech, nehrozí vám zakarbonovaný motor ani problémové TSI a už vůbec ne problémy s legálností vozu.

Vím, jak si Češi potrpí na velký diesel, ale zároveň vím, že považují za problém co 15tis zajet do servisu na výměnu oleje a filtrů. Skutečně si nemyslím, že většině kupcl se diesel vyplatí. Ošizený servis a špatná nafta se pak na dieselech draze nevyplácí.

S klidným svědomím bych šáhul po jakékoliv 1.8. Ze zkušeností majitelů se vůbec nemusíte bát spotřeby, motor je to naprosto spolehlivý, tichý a dostatečně pružný. S benzinem v nižších výbavách také nehrozí tak tvrdý podvozek, kdo jezdíte rozbitou Prahu, vykašlete se na hezké 17" a vemte s klidným svědomím 16".
Rozbalit vlákno
0