Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Mazda 3 (BL): Solidní auto, které skoro nikdo nechtěl

První generace Mazdy 3 se stala prodejním šlágrem. Druhé vydání se však zájmu kupujících už tolik netěšilo. Jak si stojí v ojetém stavu?
Zpět na článek
21. 12. 2017 09:43
21. 12. 2017 11:56
21. 12. 2017 12:09
30. 12. 2017 20:43
21. 12. 2017 10:46
21. 12. 2017 13:28
22. 12. 2017 13:53
21. 12. 2017 13:42
29. 12. 2017 21:51
21. 12. 2017 09:43
Na novou Mazdu pozor !!!
Problém s benzíny:

Zrovna teď na to vyšla servisní informace (SKYACTIV-G), cituji:
Jak dochází k naředění motorového oleje palivem?
Benzínový motor s přímým vstřikováním paliva je navržen tak, že palivo pod vysokým tlakem je vstřikováno přímo do spalovací komory, což může způsobit, že palivo ulpívá na stěně válce. Palivo je poté stíráno pístem, stéká dolů do klikové skříně a mísí se s motorovým olejem, což způsobuje „naředění motorového oleje palivem“. Naopak u benzínového motoru s nepřímým vstřikováním paliva je palivo vstřikováno do sacího potrubí před sacím ventilem, takže je nepravděpodobné, že by palivo mělo ulpívat na stěnách válců.
Co se stane, když se motorový olej smíchá s palivem?
Normálně se palivo přimíchané do motorového oleje odpaří při běžných provozních
teplotách motoru. Poté odpařené palivo projde systémem PCV společně s výfukovými plyny, vstoupí do spalovací komory a spálí se. Tím je hladina motorového oleje udržována na konstantní úrovni. Nicméně pokud motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu v důsledku opakovaných krátkých jízd, palivo se z motorového oleje nemůže aktivně odpařovat a hladina motorového oleje se zvyšuje.
V jakém stavu se rozsvítí kontrolka kontroly motoru?
Pokud vozidlo, které je ve stavu naředění motorového oleje palivem se zvýšenou hladinou motorového oleje, jede s plně zahřátým motorem, odpařuje se větší množství paliva než obvykle a spaluje se ve spalovací komoře, což způsobuje, že směs vzduchu a paliva je bohatší. Pokud je poté i nadále množství paliva přicházející ze systému PCV vyšší a je překračován limit systému pro korekci směsi paliva a vzduchu, systém rozsvítí kontrolku kontroly motoru a nastaví DTC.

A to nedělá jen Mazda....., zdroj : garage autorevue, kde se Matuje a Dixuje.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2017 09:43
Díky
Pane Dusile děkuji za pěkný test auta. Myslím, že přesně takové články patří na auto.cz. Píšete o něčem co znáte a servisní záležitosti jsou od se zkušeného mechanika. Na rozdíl od jiných redaktorů zde nevkládáte do článku žádné osobní pocity a vlastní postoje ke značce. Jen podložené a prověřené technické informace.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jenik3
21. 12. 2017 11:56
Re: Díky
Osobni pohled na vec nebo osobni hodnoceni byva takovou tresinkou na dortu a dava pridanou hodnotu popisnemu clanku. Nicmene hodnoceni musi byt fundovane a oduvodnene, odrazejici zkusenosti autora.
21. 12. 2017 12:09
Re: Díky
Ano. Tak bychom si to určitě všichni přáli.
30. 12. 2017 20:43
Re: Díky
>:D to je hezky clanek ale kazdy si musi udelat obrazek sam.
21. 12. 2017 10:46
Výměna
Nějak jsem nepochopil co je těžkého na výměně žárovky. Odpojí se konektror. Žárovka se mírně pootočí a vysune. Zasune se nová, pootočí a zapojí se zpět konektor. Práce na cca minutu. Jen u pravého světla je méně místa, kvůli hrdlu nádržky ostřikovčů. Ale nic dramatickýho. Majitelé jiných značek mohou naopak jen závidět, jak je to snadné.

[odkaz]

Obě i s kecama za cca pět minut

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Verny_2013
21. 12. 2017 13:28
Re: Výměna
Já měl M6 1 gen. Žárovka se měnila přes podběh a s hodně vytočenými koly. Prakticky to šlo jen na zdviži. Byl to opravdu opruz. Neušpinit se přitom nešlo.
22. 12. 2017 13:53
Re: Výměna
Ja som mal M6 1 gen, a žiarovku som bez problémov vymenil zhora za dve minuty na každej strane. Pokiaľ som si to chcel uľahčiť, tak na jednej strane som dvomi skrutkami vybral nádržku na vodu a na druhej strane stačilo vyklopiť von airbox, ktorý bol iba nasadený na trňoch.
Avatar - Shr3k
21. 12. 2017 11:17
Netěsné podložky pod vstřikovači a nafta do oleje - nesmysl
"Pokud jsou netěsné, nafta do spalovacích prostor proniká rovněž pod vstřikovači. Bohužel v motoru neshoří, naopak ji pístní kroužky setřou spolu s olejem dolů do olejové vany, kde začne páchat obrovské škody." - To je ale ultra nesmysl. To, co proniká do olejového okruhu skrz netěsné podložky, jsou naopak výfukové plyny. Vstřikovače a vršek hlavy se tak postupně obaluje karbonem, ten se smývá olejem a putuje do vany, kde je nasáván skrz ono sítko, které se může ucpat.
Nafta se dostává do oleje běžným způsobem - regenerací DPF a jízdou se studeným motorem, kdy se dovstříknutá nafta určená pro vyfouknutí do katalyzátoru setře kroužky, steče do olejové vany a nestačí se odpařovat, protože olej není dostatečně prohřívaný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
21. 12. 2017 13:42
406ka jako vzor?
Nevim teda, ale P406ce se do zatáček nechce skoro vůbec, to auto má snahu jezdit pořád rovně ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
21. 12. 2017 14:06
Re: 406ka jako vzor?
vsimol si si tam to COUPE ? to je u 406 dost rozdiel
Avatar - removed
21. 12. 2017 15:49
ojetá je stále dost drahá... jak se to vezme
...když se vyhnete dieselům, nalítat 300k km není žádnej problém. Jedinej problém je, že tohle auto je škaredý... to zase může být výhoda, pokud je auto přes noc na ulici.
Jestli o ní někdo uvažujete a nepotřebujete lítat jako blázni, běžte do benzínové 1.6 77 kW. Motor má řetěz (myslím je tam předepsaná výměna po 280k km), je lehký a přední náprava nikterak netrpí. Jen pozor na olej, celkově je tam (myslím) ani ne 4l motorového oleje, což je docela málo a tak je nutná výměna minimálně po 10k km.
Tuhle generaci Mazdy3 jsem nevlastnil (protože se mi nelíbila), ale v blízké rodině jedna je a ačkoliv dostává poměrně velikej záhul, pořád drží...jen kapaliny a benzín.
Automatu se vyhněte. Žere a občas je hodně tvrdohlavej.
SFE
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2017 13:56
Re: ojetá je stále dost drahá... jak se to vezme
Predpis na výmenu reťaze po 280 kkm určite nie je v manuali. To bude skor také doporučenie znalcov. Po 280kkm je to už zrele na vymenu tesnení ventilov, piestnych krúžkov a popritom rozvod. Taká menšia GO.
23. 12. 2017 16:09
problem s radenim jednicky aj u novej generacie
nemyslim si ze je to problem testovaneho kusu, aj pri novych generaciach s tym vyba problem jak u M3 tak aj u M6. Ako sa pise v clanku, treba nanovo preslanut spojku , v 99,9% pripadov tam potom uz ide zlahka.
Rozbalit vlákno
1
23. 12. 2017 22:07
Re: problem s radenim jednicky aj u novej generacie
Ja mam M6 z 2009 a radenie všetkých stupňov ide nádherne presne s machanickym cvakanim
29. 12. 2017 21:51
re
ja teda s mazdou problem nikdy nemel, koupil jsem minuly rok ojetinu v ackach a jezdi perfektne..
Rozbalit vlákno
0