Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z předchůdce a současně napravila jeho nedostatky. Přesto u zákazníků bodovala méně. Jde o jasný důkaz, že i sebelepší produkt může nakonec narazit na zcela neočekávanou zeď trhu.
Zpět na článek
7. 9. 2017 09:13
7. 9. 2017 09:15
7. 9. 2017 09:23
7. 9. 2017 09:39
7. 9. 2017 10:09
7. 9. 2017 10:15
7. 9. 2017 10:18
8. 9. 2017 11:08
7. 9. 2017 10:16
7. 9. 2017 10:19
7. 9. 2017 10:22
7. 9. 2017 10:33
7. 9. 2017 11:01
7. 9. 2017 15:46
7. 9. 2017 10:26
7. 9. 2017 10:29
7. 9. 2017 10:45
7. 9. 2017 10:55
7. 9. 2017 11:00
7. 9. 2017 11:03
7. 9. 2017 11:10
7. 9. 2017 11:20
7. 9. 2017 11:44
7. 9. 2017 11:56
7. 9. 2017 12:32
7. 9. 2017 12:51
7. 9. 2017 22:26
8. 9. 2017 07:06
9. 9. 2017 22:53
7. 9. 2017 11:05
7. 9. 2017 15:50
8. 9. 2017 00:33
7. 9. 2017 15:45
7. 9. 2017 17:50
7. 9. 2017 15:42
7. 9. 2017 09:53
7. 9. 2017 09:58
7. 9. 2017 10:08
7. 9. 2017 10:16
7. 9. 2017 12:00
7. 9. 2017 12:09
7. 9. 2017 12:24
7. 9. 2017 12:57
7. 9. 2017 14:38
7. 9. 2017 15:17
7. 9. 2017 10:38
9. 9. 2017 22:47
7. 9. 2017 22:12
Avatar - lamal
7. 9. 2017 09:13
testik
nejak vam zdochol server...
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 09:15
Re: testik
Jo, taky se to už hodinu snažím přečíst a marně >:D
Avatar - lamal
7. 9. 2017 09:23
Re: testik
postupne odhalovanie... v zaplave skodovackych sračiek je konecne nieco zaujimave, tak si to treba vychutnat postupne
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 09:39
Re: testik
Jo, ten test je docela poctivý, ale přes první stránku jsem se nedostal a mne zajímá hlavně diesel :-)
Avatar - removed
7. 9. 2017 10:09
Re: testik
diesel do mazdy nepatří ;-)
Avatar - Lackey
7. 9. 2017 10:15
Re: testik
Jediny pripad , ked som to tak citil aj ja, v Mazde s 2.2 136kW, bolo na pretekarskom okruhu Slovakiaring.
Avatar - removed
7. 9. 2017 10:18
Re: testik
tra***... (od slova trápit)
Avatar - Lackey
8. 9. 2017 11:08
Re: testik
S*r*eš si do huby.
Najprv vyhlasuješ, že, diesel do mazdy nepatri, a potom napíšeš " moc s diesely zkušeností nemám.."
Zarytí odporcovia nafty v autách, sú už len takí. 8-s
Avatar - removed
7. 9. 2017 10:19
Re: testik
vždyť víš, že je to moje oblíbená fráze :-)
Ono to platí spíše pro současný diesel Mazdy. Nějak mi nedává smysl, když je k dispozici naprosto geniální 2.5 benzín :-)
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 10:22
Re: testik
Ale jen s automatem :/ Já se na tu dieslovou šestku ptám proto, protože jsem asi před týdnem někde narazil asi o 3 roky mladší kombík GTA, než je moje Mondeo a za hezkou lákavou cenu. Tak mne zajímalo, jak na tom taková naftová šestka je :-)
Avatar - removed
7. 9. 2017 10:33
Re: testik
moc s diesely zkušeností nemám, Ale do SZ ti pošlu odkaz na místo, kde lze pořídit jeté Mazdy v opravdu dobrém stavu.
7. 9. 2017 11:01
Re: testik
Mohu též poprosit o tip? Dík
Avatar - _Karel_
7. 9. 2017 15:46
Re: testik
Já bych do ní nešel. Ty starší dvoulitry ředí olej naftou, nemají dobrou pověst.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 10:26
Re: testik
tazko sudit, kto tuzi mat o 2l nafty na 100 menej nie je to zla volba... ta 136kw verzia dokaze potesit ... 2ku das na 80, 3ku roztocis na 120... celkom fun ked uz to musi byt ropák
Avatar - removed
7. 9. 2017 10:29
Re: testik
popravdě, nemám s mazdími diesely zkušenost téměř žádnou... ale věřím, že jsou v pohodě, neboť pochází z doby "nepřiškrcených" motorů.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 10:45
Re: testik
su trocha zvukovo aj prejavom surovsie ako tie europske diesle, ale to tak nejak k japoncom patri, slabsie odhlucnenie a trocha viac toho mechanickeho feelingu v pozitivach i negativach :-)

na ozzyho mieste by som bral Accord 2,2D tie su velmi spolahlive, trvacne aj tiche a jemne,... usporne... a accord je tiez myslim aj antikorozne i odhlucnenim/tlmenim nerovnosti trochu dalej ako GH
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 10:55
Re: testik
Já právě o Accordech v naftě četl to nejhorší :-) Hele upřímě, v této cenové bych si vzal zase naftové Mondeo, protože s ním mám dobrou zkušenost >:D
Avatar - lamal
7. 9. 2017 11:00
Re: testik
na SK ja dost hondarov zrovna mam kamarata ktoreho cela pocetna autickarska rodina jazdi na 2,2idtec jedno ci CR-V alebo accordy a tie motory su skvele, samo treba vychytat spravne verzie, tie DPF uz vedeli potrapit... ale mechanicky aj prevadzkovo su to fenomenalne dieslaky pri spravnej udrzbe to nema problem ist na 500tisic km a fungovat veselo dalej... a drzia im aj vstreky a cerpadla

mondeo 2,2 je tiez ok, PSAckova 2,2ka je tiez odolna, spotrebou sa ale nevyrovna ani japoncom ... paradoxne to celkom zerie... mondeo 3 je klasicky velmi dobra volba za tie prachy toho ponuka moc... accord je podla mna lubivejsi aj v interieri a ponuka taku tu hondacku vytribenost to zas mondeo nema sice funguje skvele a je obrovske no je to kazde nieco ine
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 11:03
Re: testik
No, já vycházím z nějaké starší recenze tady, ale vlasntí zkušenost nemám. Problém je spíš, že zatímco Accorda v bazaru a v naftě je v ČR kusovka, kdežto Mondeo (MK IV), těmi se můžeš probírat týdny, kolik jich je, takže taky pujde vybrat přesně takový kus, který ti vyhovuje :-) A já jezdím 2.0, takže bych volil stjený motor.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 11:10
Re: testik
nj pohoda, tak GH potom asi nema nejak vyznam pre teba aj ked to je so 136kw urcite zaujimavejsie zvezenie ako s Mondeom MK3 a 2.0tdci
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 11:20
Re: testik
Jo, to určitě :-) Navíc já tu Mazdu nezavrhuji, třeba bych narazil na pěkný kus a ten motor... ;) to není k zahození.
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2017 11:44
Re: testik
ozzy len pozor na koroziu u akejkolvek starsej mazdy ... poznam kolegov ktori kvoli tomuto ani nesli do novej 3ky... ale radsej volia znacky ako ford alebo seat toyotu... proste maju stale z tej pripadnej priskorej korozie u mazdy strach aj ked problemy by mali byt uz posledne roky udajne uplne vyriesene.. ale pozname to.. sam to poznam... ak clovek nema istotu ide proste inam ... je to tak ... mazdam fandim ale ta korozia niektore kusky strasi dodnes a clovek ktory nema kazde 3 roky na nove auto si potom dvakrat rozmysli ake auto kupi ... ( samozrejme ak riesi clovek jazdenku na 3 roky je to ine.. na fliacik hrdze uz kazdy vtedy kasle )

mame nejake par rokov stare mazdy na sidlisku... takmer vsetko uz kvitnu.. pritom taka 10 rocna fabia alebo susedova 207micka nema ani bodku hrdze... ale tak co spravis .. nic nie je dokonale... jedno auto ma super motor.. ine super kasnu.. ine super podvozok.. ale dokonale auto po vsetkych strankach asi nie je... vzdy je tu nejaky zadrhel
Avatar - lamal
7. 9. 2017 11:56
Re: testik
Topperko vypovedna hodnota tvojho prispevku = 0% a zrovna Ford mal pred cca dekadou aj nieco podobne trable ako mazda... kolko focusov je prikladne zdravych ? mondea mk2 ?
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 12:32
Re: testik
Tak Ford měl před dvěma dekádami takovou příhodu... no není náhoda, že Mondea MK I, MK II a Escorty už tak nějak nejsou vidět........ jak to říct..... vykvetla do ztracena >:-[]
Avatar - lamal
7. 9. 2017 12:51
Re: testik
neva ale podla Toppera je Ford na istotu, zatial co kazdej Mazdy sa treba na veky báť :-)
Avatar - PepaJ
7. 9. 2017 22:26
Re: testik
To H/K_svwet: nechapu proc porad resite tu KOROZI..jako kdyby na ty auta jezdily (neni to motor ani prevodovka). Odborny nastrik spodku stoji 4tisice Kc a par hodin bez auta. Za tuto castku si nektery z nas..dnes nechaji auto umyt a osetrit!! Ja si tedy na auto sahnout nenecham..vse si delam sam, aby bylo ostatnim jasno. Proste naklad je to zanedbatelny, ale efekt trvaly. Mel jsem Mazdu 6 GG po FC 2005 a ani po deseti letech mi nerezla, tak jak se to vsemozne vsude prezentuje. Stacilo pecovat a osetrit si spodek vcas.
8. 9. 2017 07:06
Re: testik
Po zkušenostech s hnijícimi auty jsem se zařekl, že už si NIKDY nepořídím auto o které se musím kvůli korozi přehnaně starat. Není vůbec žádný problém, vyrábět auta, které jsou odolná. Nechápu Mazdu, že to ještě nezvládla.
Avatar - PepaJ
9. 9. 2017 22:53
Re: testik
To sach800.. to chapu, kord jestli nekupujes nove ci zanovni auto. Ale pokud jde o nove auto, tak proste ten nastrik udelas pred prvni zimou a pak uz s tim vozem nemusis krome bezne udrzby delat zhola nic. Je to jeden ukon za par tisic, jak jsem psal. A neb se z benzinovou Mazdou do servisu nechodi neb k tomu neni duvod,tak v teto poprodejni drobnosti zadny problem ci dokonce duvod proc tento vuz nekoupit, rozhodne nevidim. Ale kazdy soudi, jedna podle svych zkusenosti.
Avatar - removed
7. 9. 2017 11:05
Re: testik
Neheledě na ceny DPF u Fordu... oproti jiným automobilkám jsou ty ceny až směšné.
Avatar - _Karel_
7. 9. 2017 15:50
Re: testik
Lamal má pravdu, Acco s naftou je daleko lepší volba stran motoru. 2,2D se jim povedl. Měl jsem ho taky, a "blbých" 103kw táhlo pocitově jak tank. Poměrně velikou FR-V.
A Vaculík ten motor co se týče spolehlivosti vychvaloval taky dost.
8. 9. 2017 00:33
Re: testik
Kecy 8-s Jsou naopak mnohem lepší a tišší než ty evropský. Měl jsem M3 s 2.0 DISI a teď mam s 2.2 MZR-CD, tak vim o čem mluvim. Diesel je tišší, spotřeba 5,5 l vs 7,5 l. Kdo to neví, tak nepozná, že je to diesel. V práci mám 1.4. TDi, 1.9 TDi - PD (totální katastrofa) a 1.6 TDi, 66 kW. Jednoznačně nejtišší a nejkultivovanější motor. Žádnej hluk, vibrace, ani za studena. Kam se sejre Evropa a moudra někoho kdo v tom vůbec nejel a teď tady vypouští nějaký hlty od půllitru s pívem 8-s
Avatar - _Karel_
7. 9. 2017 15:45
Re: testik
Nejel jsi ho v CX-5? Mě se auto i motor moc líbí (nová, ne stará CX-5), jen si říkám, jestli takový motor v SUV nebude jezdit za 10l.
7. 9. 2017 17:50
Re: testik
V CX-5 je už SkyActiv. Osobně jsem ho neřídil, jen jsem byl na sedadle spolujezdce (1. gen FL). Přišel mi být docela hlučný, ale jinak to jelo pěkně a co jsem tak slyšel, moc přes 8 to nebralo. Ale teď s tím kamarádka jezdí hlavně město a kolik jí to teď bere, netuším. Nicméně na SM to nemá ani 8,6, takže to mi přijde na takové auto 4×4 s automatem dost slušné.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 09:53
GH
Musim pochvalit test pan Dusil, neviem uplne posudit vsetky ´´nuancie´´ rozdielov v podvozkoch a karoseriach medzi GG a GH, ale posobi to doveryhodne, pre informacie ste sli dalej ako za googlom.

Potesi tak isto zmienka o relevantnom nastupcovi za Primery P10/P11 mal som obe, P11 GT este vlastnim a tazko za nu hladat nahradu prave kvoli jazdnym vlastnostiam a spolahlivosti...az na tu koroziu ovsem. GH je tak v mojom meritku ako nastupca prave s 2.5kou, ale mozna i Acc 2.4Vtec... pravdepodobne to ale skonci s 350z a P11ku si necham este ako dlho to pojde. Gh i accord su pre mna uz dost velke az zbytocne...

Jazdieval som s GH combi 2,2d 136KW a par poznamok...

- je fakt makka, nad 150km/h to uz na okreske dost plava pritom tlmenie nerovnosti a vibracii nie je ziadne terno, ale nie je to nic katastrofalne

- 2,2d 136kw nema nejak prisernu turbodieru, sice nezabera od volnobehu, ale neda sa stazovat, je nedieslovo tociva s paradnou gradaciou vykonu a vykonovou spickou... ako v ojedinelom dieslaku sa oplati este podradit aj pri 3500ot a vyuzit lahsi prevod a horne spektrum tak do 4200ot kde to graduje....

- 2,2d ma na volnobeh a pri rozbiehani priserny zvuk, je to jak sijaci stroj krizeny s kosackou... pri jazde to uz je OK
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 09:58
Re: GH
Zajímá mne 2.2d - kolik si na tom najezdil, jak je na tom se spotřebou, spolehlivostí? :-) Díky.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 10:08
Re: GH
Bol to firemny voz, jazdil som s nim kratsie trasy relativne casto, nemalo to ziadne problemy, ale zhodnotit spolahlivost neviem bolo to nove a mlade auto, do 150tis km, v case ked som ho jazdil malo okolo 80tisic...

Spotreba pri setreni okolo 6, ked si sa vozil a trochu ho tocil tak 7-7,5 na 8 to uz bol docela zahul... extremne usporny povoz to nie je, ale myslim ze na dany vykon a charakter slusna spotreba...
Avatar - Shr3k
7. 9. 2017 12:00
Re: GH
Měl jsem od 0 do 108 000 km 136kW GH na Eibach Pro kitu (viz fotky v galerii mé bývalé M5 na moje.auto.cz) a tam nebyly s měkkostí problémy. Auto jezdí dodnes a má už přes 200 000 km. Motory RF i R2 mají funkční škrtící klapku (kvůli EGR) na volnoběh, takže jsou ze sání tiché. R2 má navíc vyvažovací hřídele, které IMO způsobují ten zvláštní zvuk podobný podélně uloženým motorům.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 12:09
Re: GH
jj na GH to chce podvozok, tiez ma napadli pruziny... mal si to o 2cm nizsie ?
Avatar - Shr3k
7. 9. 2017 12:24
Re: GH
Cca o 2 cm, bylo to ale výše než M5 CR na Eibachu = celkem použitelné. V M5 člověk musel dávat větší pozor.
Avatar - Uživatel_5340709
7. 9. 2017 12:51
Re: GH
Měl jsem na Eibachách pro-kit Xedosy a potom M6 gg, gh. Mimo to, že jsi musel dávat větší pozor na hrby, abys neškrtl v oblasti nosníku pod motorem, tak vždy došlo k výraznému zlepšení ovladatelnosti a faktoru zábavnosti, moc rád na tu dobu vzpomínám.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 12:57
Re: GH
tak celkovo Eibachy su velmi popularne, boli aj v serii pre Primeru GT STW edition... s oblubou sa prezuvaju na P11kach tiez som nadtym uvazoval, ale.... P11 GT ma skvelu vlastnost vo vyske zdvihu odpruzenia takze aj na rozbitej okreske plnej terennych prevyseni to drzi paradne vo vysokych rychlostiach a napravy zehlia kadeco, s Eibach kitom by sa to o nieco zhorsilo... GT je citelne tuhsia ma pruzinach ako seriova P11 s 2,0 .... kamosove ATR 2001 ma tak maly zdvih odpruzenia, ze to je schopne lietat vzduchom co vo vysokych rychlostiach na okreske je docela neprijemne, uz ma par krat ATRko s tymto vylakalo... takze Eibachy nekupim
Avatar - Uživatel_5340709
7. 9. 2017 14:09
Re: GH
Taky dost záleží, jestli kupuješ řadu pro-kit, nebo pro-race i s tlumiči a zkrutkami. Race už je jak šutr a brázdíš zem, pro-kit je v podstatě pořád krásně měkoučká, akorát je auto dle mého názoru na běžné používání někdy zbytečně u země. Ale dá se s tím žít.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 14:38
Re: GH
Pro-kit vzhlad by sa mi lubil, ale P11 GT stoji kvoli rozlozeniu hmotnosti cumakom na hor a zadok je nizsie ako starsie skyline, tak v zadu by som sa uz bal nalozit 2 ludi a kufor
Avatar - Uživatel_5340709
7. 9. 2017 14:40
Re: GH
Ono obecně je to spíš na ježdění, naložené auto ty pružiny moc rády nemají.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 15:17
Re: GH
je pravda, ze jazdim na 80% sam pripadne 2ja, ale clovek sa potom boji, ze to prilezitostne zatazi a odfajci tlmice... ak su tam seriove tlmice /ja mam kayaby/ a este kratsie pruziny o 2cm tak ked to nalozis tak ten tlmic si pusti olej cez tesnenie kedy chytis nejaky vymol, alebo terennu vlnu...
Avatar - removed
7. 9. 2017 09:58
Olej, olej, olej!
Zaznělo to v článku několikrát a jakožto mnohověký uživatel značky si dovolím to ještě jednou zdůraznit v komentáři.
Kontrolovat, dolévat, častěji měnit - a to u všech mazdích motorizací této generace.
Fajn psaní, Tomáši.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
7. 9. 2017 10:38
Skyactive X
Vedle na webu popisují první svezení v testovací mule nové Mazdy 3 a s motory Skyactive X. Úspora paliva v praxi cca 1 l/100 km. Mimo jiné tam popisují docela detailně aktualní princip tohoto řešení. Chtělo by to pánové nastudovat a prasknout i zde :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2017 11:02
Re: Skyactive X
sam zom zvedavy ci prave tento princip nenahradi defakto mozne hybridne technologie u mazdy... lebo zatial to tak vyzera ze mazda sa nejako s hybridmi neponahla ale asi vie preco... navyse aj hmotnosti auta to len a len prospeje ak ma len jeden jediny "zdroj pohonu" ... no a hmotnost ide tiez ruka v ruke so spotrebou... ovladatelnostou vozu.. a tak dalej..
Avatar - Jopino
7. 9. 2017 11:14
Re: Skyactive X
Tak nad tím je docela brzy spekulovat. Karty odkryli pouze v tom, že do budoucna plánují tři druhy pohonu, včetně dieselu. Jestli X vyladí k dokonalosti, bude to zajímavá alternativa. V testu je moc nezaujala akcelerace (ale tah motoru v kopcích na dálnici ano). Uvidíme.
Avatar - PepaJ
9. 9. 2017 22:47
Re: Skyactive X
..odpoved je jiz na You Tubu...visi tam jiz par tydnu stary zaznam asi 40min ..od sefu Mazdy, kde jasne a presne definuji jake motory, pohony a kdy budou davat obehu vcetne procentualnich pomeru v letech. Od roku 01/2019 nabiha k dieselum a benzinum jeste ta mula obou Skyactiv X, take letos podepsali kooperaci s Toyotou, takze si jiste povenuji patenty. Mazda planuje uvest EV do nekolika let..hybridy uz doma v JP ve trojce nabizi. Vse je danem videu jasne a podrobne prezentovano..a vzhledem k tomu, ze od roku 2007 dodrzuji presne co prezentuji, stoji to za shlednuti. Kdo na to nema cas, tak at pocka par dni..oni nam to evropsti novinari pak napisi az info opakovane dostanou ve Frankfurtu.

Jizdni videa SKY X uz jsou jiz take na siti. Zvuk ten motor vydava opravdu zajimavy. Vysledna specifikace motoru 2,0i by mela vypadat okolo 190koni, 230Nm, to vse pri realne spotrebe do 5,5L. Dnesni 2,0i to umi bezne tesne nad sest, ale jen s vykonem 165k 210Nm, a vyssi emise..kdyz pripoctu jestse novou platformu, konecne stoprocetni odhlucneni interieru..tak se na tu novou verzi opravdu tesim.

Dokonce ma automat mit i realne nizsi spotrebu nez manual, coz ja jiste ocenim. Ma aktualni 2,0i 88kw(tedy spise 100kw) M3 s 6st HDM bere prumerne okolo 6,5L pri velmi sviznem svezeni..coz je ale porad o 0,5L vice nez s manualem. Realne se ale tesim na nasazeni teto technologie do motoru 2,5i..tam uz budeme jiste okolo 250koni ..snad s tim pak vybehnou do verze MPS :-)
Avatar - Shr3k
7. 9. 2017 11:54
Technické upřesnění
Motor R2 (2.2) se dělal ve všech výkonových variantách od listopadu 2008 (ne jak je chybně psáno že 120kW verze od 2008 a zbylé verze od 2009). Vím to moc dobře, protože jsem ho objednával přesně ten den, kdy to šlo a měl jsem jeden z prvních kusů u nás. ;-) Snížené výkony všech tří výkonových verzí (a prodloužené převody) faceliftu jsou kvůli plnění EURO 5. Podfukováním vstřikovačů (zejména po neodborné manipulaci se vstřikovači a nepoužitím přesných dílenských postupů při utahování) trpí obecně všechny CR diesely, včetně motorů Mazda RF (2.0 MRZ-CD), R2 (2.2 MRZ-CD), SH (2.2 Skyactiv-D). Motoru R2 se pak také vytahuje řetěz, což je při správné verzi SW v PCM a kalibraci natažení signalizováno rozsvícením kontrolky DPF. Motor 2.5 MZR měl jednu malou sérii s možnými uvolněnými pístními čepy. Více na [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
9. 9. 2017 16:51
Re: Technické upřesnění
Vidíte, některé docela věrohodné údaje říkají něco jiného ohledně těch výkonových verzí, ale budiž. Možná je to země od země. K podfukování vstřikovačů určitě nedochází jen po chybné montáži. To by totiž znamenalo, že to chybně montují ve výrobě. Až do závady totiž nikdo vstřikovače z hlavy běžně nevyndavá. A určitě to nedělá autorizovaný servis. Mnozí doporučují vstřikovače jednou za čas dotáhnout a některé servisy (ne jen Mazdy) to dělají. Ano i po dílenském zásahu se to může stát pokud někdo nepoužívá třeba speciální pastu, kterou podložky namaže. Ano o tom, že natažený řetěz signalizuje kontrolka DPF jsem také již slyšel, leč tam to nepsal. A nemyslím si, že se řetěz natahuje zase tak často. Uvolněné pístní čepy budou na těchto autech již vyřešené, proto to tam nezmiňuji. Pro vaše info se to týkalo 161 aut.
Avatar - Shr3k
12. 9. 2017 14:36
Re: Technické upřesnění
"některé docela věrohodné údaje" - mno, podívejte se do Mazda ESI, nebo do tiskovek z té doby, najdete je v legacy models archivu na press stránkách MME (tam máte určitě přístup i bez placení za MESI). Problém podložek je, že jsou měděné a vymačkají se (proto se mají po 100 kkm vyměnit, ačkoliv to není v servisním plánu), nově se u motoru SH zavádějí ocelové s povrchovou úpravou. Problém nezávislých servisů je, že je tam po servisu vstřikovačů jsou schopny namontovat zpět. Ale to se týká všeho, vysokotlakých trubek, převlečných matic atp. vše jsou to díly na jedno použití a jedno předepsané utažení.
Každá R2 nad 120000 km má řetěz už dávno vyměněný.
Děkuji za informaci, byl to rozsah VIN JMZGH1*L601128035-139368 a JMZGH1*L681128055-139393 vyrobených od 8. ledna 2008 do 12. února 2008, pro vaše info. ;)
7. 9. 2017 11:55
Mazda 6 první generace
Po oddělení se Mazdy od Forda, kterému její vývojáři postavili všechny řady, si konečně mohla Mazda pod dlouhých letech vyvinout a postavit vlastní auto. Dala mu prostý název 6 a udělala to náramně. V té době vyjela také Alfa Romeo 156. Obě jsem si staticky na autosalonu v Praze osahal a do dneška žasnu nad jejich vyspělou a zdařilou úrovní konceptuálního uspořádání, konstrukce a tvarování, převyšující konkurenci. Vše dělalo dojem, že je jaksi samozřejmě ucelené a tím geniální. Určitým způsobem si byly svým přístupem k věci podobné.

Při osahání následujících generací Mazdy 6 jsem je vždycky srovnával s tou první a vždycky jsem pocítil mírné zklamání, že to, co mi nadchlo u první, už trochu polevilo. Už to není ten jednoduše geniální celek, jako ta první Šestka..
Rozbalit vlákno
13
Avatar - lamal
7. 9. 2017 12:11
Re: Mazda 6 první generace
jedna vec su pocity pri osahavani a druha jazdenie, prevadzka a pod... tym nechcem naznacit, ze pocity z niecoho nie su dolezite, iba tak celkovo to v praxi nemusi nic znamenat
7. 9. 2017 12:28
Re: Mazda 6 první generace
Neměl jsem na mysli nějaké liché pocity, ale skvělé využití obestavěného prostoru při poměrně malé výšce, úroveň nižšího sezení s dostatkem místa, ergonomii ovládání, krásný výhled přes nízkou kapotu i výhledy do stran i dozadu, zavěšení kol nad těžištěm vozu a vepředu s lichoběžníkem s "honďáckou" vytaženou fajfkovitou těhlicí, uložení motoru v nízké přídi, ..... a celkově kompaktní auto do ruky.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 12:31
Re: Mazda 6 první generace
tak to ano, aj ked uvedene splnali accordy, primery aj starsie mazdy +- s cim urcite suhlasim to su rozmery... vo vnutri priestranne, kufor 500l v sedane a z vonka este relativne kompaktne sedany...
7. 9. 2017 12:12
Re: Mazda 6 první generace
Souhlas. První šestku (benzín 2.0, combi) jsem vlastnil, kombík, jeden z posledních kusů z roku 2007. Vzpomínám na to auto stále, jako celek fungoval výborně. Protože jsem auto poslal dál v rámci rodiny, můžu říct, že ani doteď žádná rez... Vůz byl trochu hlučnější ve vyšších rychlostech (otáčky plus odhlučnění podběhů), ale na mé obvyklé jízdy z převahou mimodálničních přesunů naprosto úžasné auto. Navíc audiosystém Bose zatím nejlepší, co jsem v autě slyšel. Souhlasím, že 2. i 3. generace bylo trochu zklamání po usednutí za volant, nejen pozice, ale zejména na materiálech se šetří. Zvenku jinak poslední šestka velmi hezká, chybí liftback.
7. 9. 2017 12:35
Re: Mazda 6 první generace
Také souhlas.
Ano, hezká je, ale tak jednoduše čisté tvarování, pěkný výhled v před přes nízkou příď už to není a také je celkově vyšší. I např. panel pod čelním oknem už není tak přívětivě nekomplikovaný.
Avatar - KANKUNEN
7. 9. 2017 13:56
Re: Mazda 6 první generace
Měl jsem asi to samé co ty. Doteď je auto bez rzi a vypadá skvěle. Podvozek byl moc tvrdý na běžnou jízdu, ale v případě, že se tomu naložilo, tak se to chovalo jako HH, že by se to auto kroutilo jsem žádné takové pocity neměl. Nyní mám 2,5ku spotřeba o půl litru menší, jasně je živější a tišší. Jo a první šestka měla hodně ostrý plyn a spojku, takže poskakování v kolonách bylo složitější. Sky to má dokonale odladěno.
7. 9. 2017 15:22
Re: Mazda 6 první generace
Ano, podvozek byl tvrdý, přesně, jak říkáš. Ale vzpomínám na několik okamžiků, kdy mě podvozek dost podržel, ukázkově při předjíždění v táhlé levotočivé zatáčce, která se utahovala, navíc s negativním sklonem. Jel jsem tam poprvé, předjíždění jsem začal ještě na rovince, náklaďák byl dlouhý a já jsem potřeboval manévr rychle dokončit. Mazda do zatáčky krásně zaklekla, byl to pocit naprosté jistoty. Ale kvality podvozku jsem při obvyklém používání nemohl dost ocenit. Jen jsem pak nemohl najít auto, které by se Mazdě aspoň trochu blížilo. Velký podíl na tom měla i zpětná vazba od řízení, kde byla Mazda špičková.
Avatar - KANKUNEN
7. 9. 2017 14:19
Re: Mazda 6 první generace
Já jezdil obě auta zároveň, 156ka byla mnohem tišší, ale protože to byl křáp italský, tak se to auto rychle rozvrzalo a kazilo. M6 naopak držák. Po faceliftu dostala M6 šestku a byla o dost líp odhlučněná.
7. 9. 2017 14:47
Re: Mazda 6 první generace
K AR156:
Mám kamaráda se 156 a ten na ní má skoro 400 tis. km (najezdí denně do práce a zpět přes 50 km). A když s ním mám možnost jet i po pražských kostkách, je v interieru naprosto tichá. Má ale tu po faceliftu (Giugiaro).
Avatar - lamal
7. 9. 2017 15:15
Re: Mazda 6 první generace
ja zas poznam alfistu kt kupil 156 2.0TS s 80tisic, rozobral motor a rovno vymenil šály pretoze by netrvalo dlho aby boli KO... a s vymenami 10w60 selenie po 8tis km vravi, ze to treba spravit tak kazdych 50tis km 8-s
7. 9. 2017 15:32
Re: Mazda 6 první generace
Proč zapleveluješ diskusi?
Avatar - lamal
7. 9. 2017 16:06
Re: Mazda 6 první generace
co je pleva ? realita o twin sparkoch ? ja mam alfy rad ;-)
Avatar - lamal
7. 9. 2017 17:03
Re: Mazda 6 první generace
posledny dobry (chap kvalitny a trvacny) twin spark skoncil s objemom 1962ccm a 8ventilmi to bol este alfacky motor... potom prisiel Fiat ;-\
7. 9. 2017 18:04
Díky za ten článek!
Autora mám rád, je to jeden z mála motoristických publicistů, který jde do konstrukčních detailů a servisních zkušeností, jako by byl servisním technikem značky, o které zrovna píše. Klobouk dolů. Dokonce už mu jde lépe i focení s auty a nedívá se tolik do objektivu (případně se necpe do záběru s auty vůbec, což je na motoristickém serveru nejlepší varianta:-).

A tímto článkem mi udělal takovou radost, až jsem se z toho zaregistroval do diskuze! Takhle krásně jsem svoje auto ještě umyté a nafocené neviděl:-) Mám úplně stejné GH, včetně kol, výbavu Revolution Top, 2.5 MZR, s LPG se systémem LPGTech a stejným elektronickým přimazáváním.

Takže pár postřehů pro nadšence i ode mě.

Koroze: Při koupi mělo auto 4 roky/100 tkm (mimochodem, stálo mě pouhých 230 tis. v AAA, dodnes mám dojem, že jsem okradl já je, i když oni se o to snažili víc!), povrchová koroze podvozku vyřešena kompletním nástřikem za cca 6 tis.

LPG: Přestavbu sice nikdo nedoporučuje, ale já si zatím po ujetí 70 tkm na LPG nemám nač stěžovat. Elektronické přetlakové přimazávání do "common railu" plynových vstřikovačů a vychytaná kalibrace (1ml na 1l paliva) Gaslubem Spezial byla moje podmínka přestavby a zatím se nic špatného neděje. A to před přestavbou byl motor na chiptunningu (125@138kW/226@250Nm). Nevím, co přesně autor myslí předčasným opotřebováním ovládání ventilů při provozu na LPG, ale motor má najeto 100tkm na benzin a 70 tkm na plyn a ventily šlapou i vypadají ukázkově. Olej se nikam neztrácí (mezi výměnami po 15 tkm dolévám max. 200ml, chladicí kapalina rovněž ne.

Nádrž na LPG s objemem 54l, lze plnit 51l, dojezd až 600km při defenzivním stylu. Nevýhodou je jen nutnost demontáže subwooferu BOSE z prostoru rezervy. V článku je náhradní subwoofer elegantně domontován do pravé přihrádky, chválím. Jinak až se začnou vyrábět tovární auta na CNG s takovým výkonem a dojezdem, tak mě probuďte. Nejblíž je zatím A4 g-tron s 125kW 2.0 TFSI a 19kg nádržemi, ale Mazda 2.5 MZR je z roku 2008! Benzinovou nádrž na 54l vozím naplněnou cca 15 litry a i to je zbytečně moc.

Pokud jsem našel správné podklady, převodovka pro 2.0 MZR 107kW má delší převody, než pro 2.5 MZR (!?). Možná tabulky lhaly, možná je to schválně (pro lepší pocit výkonu u špičkového výbavového stupně?), každopádně by nebylo špatné, kdyby převody byly delší. Na 6st. při tachometrových 100kmh točí motor cca 2600rpm. Je sice úžasné nemuset vůbec podřazovat ani při většině předjíždění, ale na dálnici jsou vysoké otáčky otravné, i když spíš "motorářsky" než akusticky. I MZR motory mají ale poměrně malý vnitřní odpor, takže spotřebu to nijak dramaticky nezvyšuje.

Naladění podvozku je přesně takové, jak píše autor. Kdykoliv dojedu do cíle, už se těším, až zase pojedu zpátky. Pocitově váží auto o třetinu méně, než váží. Podvozek je k motoru 2.5 MZR tak akorát, s motorizacemi 1.8 a 2.0 je podvozek vyloženě nevyužitý.

Svíčky používám původní, postačí je kontrolovat na mechanickou integritu, interferenční odpor, přibrousit odskokovou hranu jiskřiště vnější elektrody, zmenšit z předepsaných 1,3mm na cca 1,2mm a pak se pobavit nad katalogem autodílů, kde se mi snaží prodat svíčky pro LPG motory za násobky cen standardních. Už je mi to trapné, asi je brzy vyměním za základní Bosch, aby se přeci jen stářím nerozsypaly do válce.

Motor 2.5 MZR: ožívá už někde okolo 3000 rpm, je znát i při brždění motorem, že se tam někde skokově mění nastavení ventilů. Bohužel se mi nikdy nepodařilo zjistit výkonové křivky tohoto motoru od výrobce, na motorové brzdě jsem taky nebyl - není důvod, jezdí to jak nějaký šestiválec a kvalty lze přeskakovat hned po dvou.

Brzdy: Velký motor má i výhodu v možnosti brždění motorem, takže brzdy mám původní s nájezdem 170tkm a stále nejsou pod tolerancí. Jsou už od pohledu na auto docela malé, takže se mi příčí je přetěžovat už z obavy o vadnutí. Nicméně výkon podávají ukázkově.

Tlumiče: rovněž původní (tzn. nájezd 170tkm), netečou. Na diagnostice tlumičů vykázaly po třech letech a 70 tkm prakticky totožný výkon, který u žádného z nich nejde pod 90 % (EUSAMA cca 70 % a rozdíly v řádech jednotek %). Ani tlumiče tedy výměna nečeká.

Závady: zpuchřelá a prasklá gumička krytu otevírání 5. dveří (hrozí zničení spínače, gumička se dodává jen se spínačem), opotřebovaná aretace otevřených dveří za řidičem. Nefunkční tlumič dovření ve dvou stropních madlech. 2 nefunkční senzory odvinutí pásů zadních sedadel. Stabilizátory a některé silenbloky zralé na výměnu. Ostřikovače světlometů jsem nikdy neviděl pracovat a nereagují ani na postup dle manuálu (4x rychle ostřik), tak nevím, zda je to jen šidítko nebo co. Sedadlo řidiče má v kolejnicích znatelnou vůli, s vyšší hmotností evropanů se zřejmě nepočítalo (rozsah nastavení pumpovacího sedadla i volantu je nicméně bez připomínek). A to je přátelé seznam závad za 170 tkm!

Pokud se týká nedokonalostí z výroby, tak dešťový senzor stěračů zrychluje při konstantním dešti stírání až zrychlí na maximum a pak stejně nutno stírat manuálem. Spojka je tvrdá, hodně tvrdá a hluboká. Pro ženy je proto auto s manuálem trochu náročnější disciplína, při delší jízdě i pro muže. Rozjezdy jsou nerovnoměrné, pokud se nejede prokluzem přes spojku, ale to je možná jen špatný moto-management nebo důsledek chiptunningu.

Nepotěší absence trojbliku, zvláště u vrcholné výbavy Mazdy 6, nicméně pro M3 díl existuje, stačí objednat pro M3 a nechat domontovat do M6 (1000,- Kč díl, 1000,- Kč práce v autorizovaném servisu).

Problém s klíči nevím, zda je reálný, nebo jde o mýtus. Klíče se navzájem ruší, pokud jsou u sebe, ale samostatně s ním nikdy problém nebyl, baterie vydrží cca rok a bezklíčové ovládání nemá jedinou konstrukční vadu, kvůli které byste auto zamkli jinak nebo jindy, než je vám příjemné. Při prodeji v AAA mi dokonce dávali slevu za to, že klíče blbnou, ale měli je oba na jediném svazku, tak jsem to přešel bez komentáře a taky že jo - nic s nimi nebylo a není.

Emise: Technik LPG je vždy při revizi LPG systému na rozpacích, zda se mu nerozbil analyzátor splodin z výfuku, protože tenhle motor spaluje LPG i benzin tak dokonale, že většina ukazatelů je pod hranicí měřitelnosti. Výhoda spalování ve velkoobjemovém válci je na tom vidět krásně. Autorem článku uváděná průměrná spotřeba 8,5l/100km souhlasí, ale pro LPG! Měřím tankováním do plné. Když jezdím dynamicky po okreskách a dálnicích, jsem na 10l/100km LPG. Spotřeba benzinu dle PP je 7,3, resp. 8,0 (ale on samozřejmě neví, že se nespaluje benzin a já na benzin vůbec nejezdím). Tankuji zásadně 100 oktanů, abych se přiblížil oktanovému číslu LPG (cca 105?) a nemátl mapy korekce klepání.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - removed
8. 9. 2017 14:26
Re: Díky za ten článek!
:yes:
Avatar - Shr3k
8. 9. 2017 20:35
Re: Díky za ten článek!
GH výbavu Revolution Top nikdy nemělo...
8. 9. 2017 22:01
Re: Díky za ten článek!
K tomu LPG u asiatů a Mazda není výjimka platí, že pokud to nemá tvrzené sedla a ventily od výroby, čili není motor uzpůsoben na vyšší teploty při provozu na LPG, nějak extra vysoké nájezdy se nekonají ani s elektronickým přímazem ventilů a začnou se projevovat vůle na sacích ventilech. Pokud se to pravidelně nekontroluje a nebo se to ignoruje, pak dojde k podpálení ventilů a je vymalováno, cena opravy pak náklady za ušetřené palivo po celou dobu velmi rychle smaže. Mám taky asiata na LPG, konkrétně Subaru Legacy, r.v. 2007 a ty najíždějí bez znatelných vůlí ventilů na LPG cca. 120 až 160tkm, pak se to již projevuje nehledě na to, zda je tam, nebo není elektronický přímaz ventilů. Jinak také hojně používaný podtlakový přímaz (neplést s elektronickým) je spíše pro zasmání, protože maže pouze při volnoběhu, kdy je největší podtlak, což je k prdu. Nicméně ventilové sedla jsem nechal měnit včas a to po cca. 150tkm i přes elektronický přímaz ventilů a to za sedla již z velmi odolného materiálu a náklady za opravu při mém nájezdu a úspoře proti ceně BA95 mám do 1,5 roku zpátky. Takže pozor na ty ventilové vůle a nemyslet si, že vás se to netýká, protože nájezd 70 tkm na LPG není nic extra ani pro motory, které se na LPG zcela nehodí ;-)
9. 9. 2017 06:24
Re: Díky za ten článek!
Já mám aktuálně zkušenost s LPG takovou, že se mi u rejže vysypal katalyzátor a už měsíc čekám na pojšťovnu, až to uzavře... bylo to moje třetí auto na LPG... mno a zřejmě také poslední...
9. 9. 2017 12:15
Re: Díky za ten článek!
A co to je za auto? Ono je často problém, že se LPG namontuje i do motorů, do kterých by přijít nemělo a přímaz ventilů není všespasitelný, o tom vím své. Katalyzátor sice také patří mezi více namáhané součásti při provozu na LPG, ale nemusí být automaticky původcem jeho poškození a pokud ano, je to spíše dosti zřídkavé. Osobně jezdím s vozy na LPG už dobrých 13 let a maximální spokojenost, ale vybírám si vždycky vozy s vhodným motorem pro provoz na LPG, který se nepodělá po cca. 70-90tkm. Do Subaru s vhodným motorem a origo zástavbou LPG jsem šel pouze proto, že to je srdcovka a jedná se i o vhodný model motoru pro provoz na LPG, ale třeba do LPG u Mazdy bych nešel a do nových motorů od Mazdy, stejně tak Subaru s LPG už vůbec ne. Stejně tak do LPG u Hyundai, které bylo namontováno později a není již od výroby. To je jistota problémů a značných investic do budoucna. Japonci jsou sice spolehlivější, ale všeobecně s LPG si rozumí méně, než evropské atmosféry. Nejspolehlivější jsou pro provoz na LPG staré, ale festovní atmosférické 8 ventily. Japonci navíc hromadně nepoužívají hydroštely, ale vymezování vůlí podložkami, což je u nich největší riziko a je potřeba pravidelně provádět kontroly.
A ještě jedna zkušenost, pokud tankuji pouze LPG od Tomegas, jsou vždy na nádrž vyšší nájezdy a méně se zasírá i filtr plynné fáze, než u LPG od Kralupol.
9. 9. 2017 18:54
Re: Díky za ten článek!
Je to právě i30 2013 s 1.6MPI (věděl jsem, že motor není úplně vhodný). Bohužel ten kaťák se sypal i benzinům... taky tu tankuju Tomegas.
7. 9. 2017 22:12
2.5 MZR
6 rokov som jazdil na 6-ke GG z roku 2002. Benzinový dvojliter bol super, úsporný, relatívne výkonný a auto malo jazdné vlastnosti motokáry. Radosť z každej jazdy. Korozia bola naozaj problém, ale nie je to nič, prečo by auto ostalo stáť na ceste. Holt, raz za dva roky som dával prerobiť zadné lemy, čo nie je nič tragického.
Teraz mám testovanú GH, s motorom 2.5i a je to auto ešte o galaxiu lepšie. Odhlučnenie a tuhosť karosérie nemá ani zmysel porovnávať, úplne iná liga. Prvé mesiace sa mi stávalo, že som sa na dialnici uvedomil, že máme stále zaradenú 4-ku a točím 5000rpm, lebo motor skoro nepočuť. Podvozok podstatne tichší a mäkkší, na zaplátanej okreske, keď idem po záplatách, tak len tlmene "žuchce" a krásne hladí, napriek tomu pri ostrej jazde krásne reže oblúky a žiadne veľké nakláňanie.
Mám na aute nabehané 260kkm a všetky diely podvozka sú pôvodné, nikde žiadne vôle, všetko krásne drží. Jediný problém boli ložiská predných kolies, ktoré už odišli, čo je daň za veľké 18'' kolesá. Spojka sa tiež musela meniť pri 200kkm. Bola už aj dosť tvrdá pred výmenou a po výmene ide krásne ľahko, žiadny problém pre ženu.
2.5i motor je perfektný balanc medzi vysokým výkonom, spotrebou a kultivovanosťou. Výkonu mi na verejných cestách fakt viac netreba. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som nepredbehol, keď som chcel. Pri zaradenej 3-ke to ťahá jak blázon. Skôr mám pocit, že to niekedy neubrzdím pri zaraďovaní sa naspäť. Spotreba je dlhodobo na priemere 9. Hlavne preto, že prakticky stále prekračujem limity a po meste jazdím plyn-brzda.
Zatiaľ som v tom, že iné auto nechcem, a keď tejto GH-čke natočím pol mega, tak kúpim dalšiu GH, niekde z konca produkcie. Na moderné priame vstreky kašlem.
Rozbalit vlákno
1
3. 3. 2020 10:57
Re: 2.5 MZR
Prave premyslim o koupe a vsechno na mazde fakt super, jenom ta koroze ma trochu trapi. Po 260 km neni problem na podvozkovych dilech a lemech blatniku? Auto je ze svedska 147000km GTA verze, na lemech uz je znat povrchova koroze (barva je stribrna tak to lehko poznat :D). Zadni ramena povrch hodne poznat. Vic ma trapi koroze mimo podvozkovych casti ze spodu, je to este v poradku tady v nasolenych zimnych obdobich ? :) dík za odp.
20. 3. 2018 07:19
Super srovnání
Díky za super srovnání. Obecně mám s Mazdami velmi dobré zkušenosti, takže jsem o tomto GHčku nějakou dobu dost uvažoval. Nakonec jsem se tedy rozhodl, že do ní půjdu. Koupil jsem ji přes [odkaz] a ani v nejmenším nelituji. Vše v naprostém pořádku a jezdí se v ní parádně. :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2019 17:11
Motory rady L
Prosim o radu, ty motory nevhodne pro LPG rady L, o kterych se pise v clanku, to je az ten DISI, nebo i klasicka prvni 2.0?

Diky.
Rozbalit vlákno
0