Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Mazda MX-5 (NC): Radost z jízdy se zárukou!

Třetí generace legendárního japonského roadsteru přinesla zvětšené rozměry a celkově komfortnější charakter. Důležitá radost z jízdy ale nezmizela, stejně jako spolehlivost.
Zpět na článek
13. 9. 2018 22:57
14. 9. 2018 08:35
14. 9. 2018 12:59
18. 9. 2018 01:16
13. 9. 2018 22:57
Spotřeba
Jako majjitel verze 1.8 musim rozporovat spotrebu-pravidelne jezdim do 8l/100km a jezdím stylem 60% lehka noha a 40% těžká noha. Jinak celkem souhlas.
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2018 08:35
Re: Spotřeba
Pro dvoulitr platí to samé. Průměr do osmi. Jezdit nad deset tak možná jen ve městě a nebo na to opravdu šlapat, pořád.

Možná ještě poznámka k "pevné" střeše (PRHT), rozhodně to není takový strašák, jak se v článku píše. Sám jsem se střechou problém nikdy neměl a ani od ostatních jsem o žádných potížích nikdy neslyšel. Autor nesmí soudit ze zkušeností s CC od Peugeotu apod... >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 9. 2018 07:50
Nepřesnosti
Článek rozhodně nechci hanit, docela dobře popisuje stav i model, jen pár doplnění.

- spotřeba nad 10 litrů značí buď velmi těžkou nohu majitele nebo motor s problémem

- přirovnání koroze k NB není na místě. NB a NBFL jsou skutečně mohutně korodující Miaty, NC je na tom znatelně lépe..

- olej 10w-60 je pro běžné uživatele ZCELA NEVHODNÝ. Tenhle těžký olej se hodí možná pro někoho kdo auto neustále drtí a navštěvuje okruhy, ale pro běžné okreskové neřku-li celoroční použití je to hloupost. Vhodná pracovní teplota olejů 10w-60 bývá okolo 120°, což je hladina, kde se normální uživatel podívá jen sporadicky. Při nižších teplotách klade zvýšený odpor a dochází k opotřebení motoru, zvýšení spotřeby, snížení výkonu. Rozhodně bych volil raději A3, SL nebo SN 5w-40.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
14. 9. 2018 11:33
Re: Nepřesnosti
Přesně tak, vyhnout se longlifům 5w-30, a nejlíp častěji střídat olej kvalitnější značky viskozity 5w-40.
14. 9. 2018 12:59
Dodatky
Připojím se se spotřebou: 8,5 dlouhodobě a mám to jako víkendovku na blbnutí.
Dodatkem: 3tis km do Francie přes Stelvio za 7,3L.

Hardtop se prodával i na plátěnou střechu. Je jasně vidět i uchycovací mechanismus za střechou.

Olej dávám 5W50 pro letní užívání a bez problému.

Jinak s článkem i souhlasím. Koroze lemů a hlavně podvozkových dílů můžou zatopit.
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2018 15:47
Moje zkušenosti
Mám NCFL 2.0 z r. 2010 už 5. rok. Spotřeba oleje prakticky nulová. Najezdím ani ne 10.000km ročně, takže měním každý jaro a nic mezi není třeba dolejvat. Spotřeba nad 10 jen při prasárnách na okresce a krátký jízdy po Praze (ale i tam se většinou pod 10 vejdu). Dálnice v mezích zákona do 7. Okresky jen o ždibec víc. Jediný, co mě překvapivě opouští, jsou origo Bilstein tlumiče, který tečou a nejlepší maj za sebou, při celkem najetejch 70.000km. Bohužel zcela nedostatkový zboží mimo dealerskou síť Mazdy. U Mazdy za totálně neakceptovatelnou cenu 48.000,- Taky to má za sebou kompresor klimatizace. Jinak na údržbu nenáročný, spolehlivý, s neuvěřitelnym chováním na limitu a za ním.
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2018 06:09
Re: Moje zkušenosti
To se mi nějak nezdá. Vždyť tam jsou Bilsteiny B12 a ty stojí od 15k (i s pružinami). Nebo se snad pletu?
18. 9. 2018 01:16
mazda mx5
Letos na jaře jsem si tohoto krasavce koupil přes [odkaz] v Německu a musím říct, že je to naprosto úžasný kabriolet, který se v létě suprově hodí na výlety za přírodou a památky.
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2019 14:18
Autor se asi jednou projel s jiným autem ... ???
Mx5 NCFL 2,0 mám pro radost asi 6 let - podařilo se mi koupit tříletou s 15000 km = vynikající koupě vynikající hračky pro velké. Za tu dobu nás několikrát dovezla do Alp nebo i na podzim na Rujanu, nejdelší cesta (6500 km, spotřeba 7,6 l/100 km) byla s oklikami ve Francii a přes Andorru a Španělsko k Atlantiku do Biarritzu. Dnes má asi 60 000 (jezdí jen v létě) a moje zkušenosti jsou jiné než autora článku:
Olej bohatě stačí měnit, mezi výměnami nespotřebuje téměř žádný, pokud se s ní jezdí slušně, bohatě stačí 5W30. Spotřeba benzínu není nijak přehnaná (s křečí v noze se dá jet i pod 7l - s křečí od toho, jak málo se tlačí na plynový pedál), ovšem při trvalé jízdě nad 200 km/h (po německých dálnicích) se ručička stavu paliva pohybuje už skoro viditelně a nádrž začne být příliš malá (>20 l/100 ?).
Mx5 je ale předurčená pro radost z jízdy - zatáčkovité okresky nebo alpské silničky jsou přesně to pravé - dálniční známku už pro ní ani nekupuju, protože bez střechy je jízda příjemná cca. do 110 km/hod - Mx5 má velmi nízko horní okraj předního skla a proud vzduchu těsně nad hlavou už není příjemný. Nevýhodou všech kabrioletů je silný hluk od ostatních aut (v dlouhých tunelech ještě zesílený).
Pérování Mx5-NC mi v porovnání s jinými auty připadá naopak docela komfortní, trochu nepříjemná je pro řidiče poloha pravé nohy - na dlouhých cestách si dávám pod pravé koleno polštářek.
S pevnou střechou jsem měl jedinou potíž když se vibracemi uvolnily šroubky a střecha se trochu "sklopila" - stačilo vrátit podložky a dotáhnout šroubky. Zavření pevné střechy trvá elektromotorům cca. 15 vteřin - pokud vjedete do průtrže mračen, je 15 vteřin zatraceně dlouhá doba. Drobný déšť při otevřené střeše nevadí - pokud nezpomalíte pod 60-80 km/h, tak dovnitř neprší. Ovládání střechy je elektrické, hydraulický je např. posilovač řízení a brzdy.
Korozi jsem zatím nezjistil (Mx5 je v zimě v garáži), ale blíží se k 10 letům, musím se podívat.
Pneumatiky se u sportovních aut dřív ošoupou
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2019 14:21
Autor se asi jednou projel s jiným autem - pokračování
Pneumatiky se u sportovních aut dřív ošoupou občasným driftováním v zatáčkách než ojedou, výhoda Mx5 je jejich poměrně běžný rozměr (205/45 - 17) a tím i slušná cena. Zadní náprava je hodně citlivá na přetížení - extrémně rychle se sjíždějí vnitřní hrany pneu, proto je na dlouhých výletech dobré nevozit nic příliš těžkého (např. zásoby pití) v kufru. Tlumič výfuku pod kufrem funguje jako topení - co je na dně kufru, to bude zahřáté.
Ovladatelnost Mx5 je bezkonkurenční - lze jí vodit skoro jako motokáru, teprve na šotolině se začne projevovat lehká nedotáčivost při nájezdu do zatáček, která plynule přejde do menší přetáčivosti při výjezdu, kterou spolehlivě pomáhá zvládat kontrola trakce, kterou vypínám jen zřídka - např. když už mi přestane být líto zadních pneumatik.
Souhrn? Kdo hledá nadupaný supersport s min 500 ps, nechť si pořídí něco jiného. Mx5 je pro radost z řízení, a k tomu je výkon motoru dostatečný (kde a jak často by se na našich silnicích dalo využít víc?), tzv. užitkovost Mx5 je omezená na výlety a pro někoho možná i na cestu do práce - nic jiného se s ní dělat nedá (i na výměnu kol v blízkém servisu je potřeba druhé auto), údržba není nijak náročná ani přehnaně drahá, v této kategorii je Mx5 vynikající vozítko.
Rozbalit vlákno
0