22.7. 2014

Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI

 

Škoda Fabia II s přeplňovaným zážehovým motorem TSI patří mezi mladší ojetiny. V této kategorii se těší slušnému zájmu, zejména pokud jde o praktičtější variantu Combi.

Názory na druhou generaci vozu Škoda Fabia se různí. Jedni nepřijali design s úzkou karoserií, druzí na domácím automobilu nevidí nic špatného. Tato skupina řidičů je přitom dost početná na to, aby se Fabii II na trhu s ojetinami dařilo více než dobře.

Vůz uvedený na trh v roce 2007 láká motoristy zejména ve svých základních verzích s motory objemu 1,2 litru. Zpočátku se jednalo o tříválcové dvanáctistovky, od roku 2010 se ale montují zdařilejší přeplňované čtyřválce TSI, které si s automobilem poradí lépe. Zejména silnější z nich o výkonu 77 kilowattů. Pokud se objeví vozidlo s tímto turbomotorem v bazaru, zpravidla se zde dlouho neohřeje. Početní převahu totiž mají automobily s 1.2 TSI o výkonu 63 kW a cenový rozdíl mezi silnější a slabší verzí nebývá nijak vysoký.

Přesto si řada řidičů při výběru vozu klade otázku: „Mám hledat silnější motor, nebo mi stačí slabší?“ I proto jsme v nabídce autocentra Auto ESA záměrně vybrali Fabii právě se slabším „té-es-íčkem“ a zkusíme zjistit, jakou je tento vůz ojetinou. Zaujalo nás kombi ve stříbrné metalíze s bohatou výbavou. Na pohled velice zachovalé auto z roku 2010 má za sebou necelých 80 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Užší interiér Fabie nepředstavuje problém, pokud na zadním sedadle nebude hledat pohodlí trojice cestujících. Takové snažení by totiž bylo marné, ostatně stejně jako u řady jiných malých vozidel. Prostor pro nohy pasažérů vzadu můžeme ohodnotit jako dostačující a sedadla pohodlná. Celkovou vizáž palubní desky ovlivňuje stupeň výbavy, po stránce designu a kvality plastů si však stojí dobře. Testovaný exemplář je doslova nabušený výbavou, takže si při obhlídce palubní desky všimnete velkého audiosystému Škoda Swing, digitální klimatizace nebo displeje MaxiDOT na přístrojovém štítu.

Zavazadelník kombi plně odpovídá českým chalupářským zvyklostem, když přepraví náklad o objemu 480 litrů při pětimístném uspořádání prostoru pro cestující. Vůbec špatně na tom není ani hatchback, disponující zavazadlovým prostorem o objemu rovných 300 litrů. Touto hodnotou se Škoda Fabia druhé generace řadí k těm prostornějším malým vozům na trhu.

Motor a převodovka

Jak jsme již zmínili v úvodu, nejvyhledávanější jsou základní motory. Tříválce HTP přitom nepředstavují žádné terno. Jejich spotřeba ve vyšších rychlostech rapidně roste, ztrácejí dech a v neposlední řadě se potýkají s výskytem vážných poruch. Avšak ani přeplňované čtyřválce 1.2 TSI nejsou vyloženě výhrou, jejich technické problémy s rozvody zná dnes snad každý. Silnější zážehové motory moc často nepotkáte.

Tříválcové turbodiesely sice nenadchnou zvukovým projevem, avšak extrémně úsporný provoz je v očích mnoha motoristů jasně favorizuje. Jejich větší náchylnost na opotřebení pak mnozí zájemci přehlížejí. Později uvedený turbodiesel 1.6 TDI se zase může potýkat s problematickým vstřikovacím čerpadlem. Proti tomu přeplňovaná vznětová devatenáctistovka je doslova vzorem spolehlivosti, navíc nadchne dostatkem výkonu i příznivou spotřebou.

Fabii Combi vybranou k této recenzi pohání benzinový turbomotor 1.2 TSI disponující základním výkonem 63 kW. Sice je to více, než nabízejí tříválcové dvanáctistovky, ale také o 14 kilowattů méně, než poskytne silnější verze „té-es-íčka“ a to není zrovna málo. Absence koní je opravdu znát při rozjezdech i předjíždění, které vyžaduje jistou dávku rozumu. Fabia s turbomotorem 1.2 TSI/63 kW tak bude vyhovovat méně náročným řidičům preferujícím rozvážnější způsob jízdy. Odměnou jim bude příjemně nízká spotřeba a akceptovatelný zvuk maloobjemového čtyřválce. Žádný splašený šicí stroj jako u tříválců 1.2 HTP neuslyšíte...

Jízdní vlastnosti a komfort

Po stránce jízdních vlastností si automobil nestojí špatně, přesto vnímavějším motoristům užší karoserie na podvozku modelu předchozí generace k srdci nepřiroste. Dobrý dojem dělá odpružení vozu, které není příliš měkké, ale i tak zvládá běžné nerovnosti bez ztráty květinky.

To platí i pro testované kombi. Jeho výhodou je dobrá kondice podvozkových komponent, takže ani při překonávání nerovností nikde nic nebouchá a nevrže. Ani na předním stabilizátoru jsme neodhalili vůle, přitom je vůz stejně jako model první řady na jejich výskyt náchylnější.

Výbava a cena testovaného vozu

O pohodlí cestujících se kromě podvozku stará také výbava, která je u testované Fabie Combi skutečně bohatá. Vedle již zmiňované klimatizace a autorádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje například tempomat, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek nebo dálkově řízené centrální zamykání. Budoucí majitel vozu jistě ocení i parkovací asistent s čidly vpředu i vzadu, palubní počítač, český původ automobilu a servisní knížku. Bezpečnostní výbava nabízí ABS a dvojici čelních airbagů, posilovač řízení je samozřejmostí.

Za takto bohatě vybavenou Škodu Fabia Combi 1.2 TSI z roku 2010 požaduje prodejce Auto ESA 204 900 korun. Vůz přitom doposud urazil podle palubních přístrojů 78 246 kilometrů.

Expert Auto ESA radí

Častý problém u vozu Škoda Fabia představují vůle na předním příčném stabilizátoru, do světlometů proniká vlhkost z důvodu prasklin po odletujících kamíncích a ani praskání žárovek není výjimkou. Prověřte také funkčnost klimatizace, někdy se prodřou její trubky a dojde k úniku náplně. Automobily s vyšším kilometrovým proběhem mohou trápit hučící ložiska kol, objevují se zvlněné brzdové kotouče či koroze výfuku. Nepříjemnosti mohou způsobit lámající se držáky plata zavazadelníku, také sem se určitě před koupí automobilu podívejte!

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI
Objem motoru (cm3):1197
Maximální výkon (kW/ot. za min.):63/4800
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):160/1500-3500
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,7
Největší rychlost (km/h):177
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,2
Rok výroby testovaného vozu:2010
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:78 246
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):204 900/204 900
Spolupracujeme s TipCars.com
První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

To nej z Česko-Slovenského plesu: Rozparek Leové, výstřih Dejdarové nebo vášeň Janečka a kněžky Lilie

To nej z Česko-Slovenského plesu: Rozparek Leové,…

Na Česko-Slovenském plesu se bylo na co dívat. Některé dámy vsadily na dekolt, jiné na vysoký rozparek. Letošní…

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke svačině: Co na to mistr etikety Špaček?

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke…

Dokážete si představit, že byste si v hledišti divadla otevřeli láhev piva a při sledování činohry nebo muzikálu…

 

iSport.cz

Čiliak má s Kometou první nulu po návratu z KHL: Věřím sobě i klukům!

Čiliak má s Kometou první nulu po návratu z KHL:…

Jako by ani neodešel. Brankář Marek Čiliak oslavil návrat v dresu Komety Brno na třinecký led, kde s ní v minulé…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…