reklama


22.7. 2014

Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI

 

Škoda Fabia II s přeplňovaným zážehovým motorem TSI patří mezi mladší ojetiny. V této kategorii se těší slušnému zájmu, zejména pokud jde o praktičtější variantu Combi.

Názory na druhou generaci vozu Škoda Fabia se různí. Jedni nepřijali design s úzkou karoserií, druzí na domácím automobilu nevidí nic špatného. Tato skupina řidičů je přitom dost početná na to, aby se Fabii II na trhu s ojetinami dařilo více než dobře.

Vůz uvedený na trh v roce 2007 láká motoristy zejména ve svých základních verzích s motory objemu 1,2 litru. Zpočátku se jednalo o tříválcové dvanáctistovky, od roku 2010 se ale montují zdařilejší přeplňované čtyřválce TSI, které si s automobilem poradí lépe. Zejména silnější z nich o výkonu 77 kilowattů. Pokud se objeví vozidlo s tímto turbomotorem v bazaru, zpravidla se zde dlouho neohřeje. Početní převahu totiž mají automobily s 1.2 TSI o výkonu 63 kW a cenový rozdíl mezi silnější a slabší verzí nebývá nijak vysoký.

Přesto si řada řidičů při výběru vozu klade otázku: „Mám hledat silnější motor, nebo mi stačí slabší?“ I proto jsme v nabídce autocentra Auto ESA záměrně vybrali Fabii právě se slabším „té-es-íčkem“ a zkusíme zjistit, jakou je tento vůz ojetinou. Zaujalo nás kombi ve stříbrné metalíze s bohatou výbavou. Na pohled velice zachovalé auto z roku 2010 má za sebou necelých 80 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Užší interiér Fabie nepředstavuje problém, pokud na zadním sedadle nebude hledat pohodlí trojice cestujících. Takové snažení by totiž bylo marné, ostatně stejně jako u řady jiných malých vozidel. Prostor pro nohy pasažérů vzadu můžeme ohodnotit jako dostačující a sedadla pohodlná. Celkovou vizáž palubní desky ovlivňuje stupeň výbavy, po stránce designu a kvality plastů si však stojí dobře. Testovaný exemplář je doslova nabušený výbavou, takže si při obhlídce palubní desky všimnete velkého audiosystému Škoda Swing, digitální klimatizace nebo displeje MaxiDOT na přístrojovém štítu.

Zavazadelník kombi plně odpovídá českým chalupářským zvyklostem, když přepraví náklad o objemu 480 litrů při pětimístném uspořádání prostoru pro cestující. Vůbec špatně na tom není ani hatchback, disponující zavazadlovým prostorem o objemu rovných 300 litrů. Touto hodnotou se Škoda Fabia druhé generace řadí k těm prostornějším malým vozům na trhu.

Motor a převodovka

Jak jsme již zmínili v úvodu, nejvyhledávanější jsou základní motory. Tříválce HTP přitom nepředstavují žádné terno. Jejich spotřeba ve vyšších rychlostech rapidně roste, ztrácejí dech a v neposlední řadě se potýkají s výskytem vážných poruch. Avšak ani přeplňované čtyřválce 1.2 TSI nejsou vyloženě výhrou, jejich technické problémy s rozvody zná dnes snad každý. Silnější zážehové motory moc často nepotkáte.

Tříválcové turbodiesely sice nenadchnou zvukovým projevem, avšak extrémně úsporný provoz je v očích mnoha motoristů jasně favorizuje. Jejich větší náchylnost na opotřebení pak mnozí zájemci přehlížejí. Později uvedený turbodiesel 1.6 TDI se zase může potýkat s problematickým vstřikovacím čerpadlem. Proti tomu přeplňovaná vznětová devatenáctistovka je doslova vzorem spolehlivosti, navíc nadchne dostatkem výkonu i příznivou spotřebou.

Fabii Combi vybranou k této recenzi pohání benzinový turbomotor 1.2 TSI disponující základním výkonem 63 kW. Sice je to více, než nabízejí tříválcové dvanáctistovky, ale také o 14 kilowattů méně, než poskytne silnější verze „té-es-íčka“ a to není zrovna málo. Absence koní je opravdu znát při rozjezdech i předjíždění, které vyžaduje jistou dávku rozumu. Fabia s turbomotorem 1.2 TSI/63 kW tak bude vyhovovat méně náročným řidičům preferujícím rozvážnější způsob jízdy. Odměnou jim bude příjemně nízká spotřeba a akceptovatelný zvuk maloobjemového čtyřválce. Žádný splašený šicí stroj jako u tříválců 1.2 HTP neuslyšíte...

Jízdní vlastnosti a komfort

Po stránce jízdních vlastností si automobil nestojí špatně, přesto vnímavějším motoristům užší karoserie na podvozku modelu předchozí generace k srdci nepřiroste. Dobrý dojem dělá odpružení vozu, které není příliš měkké, ale i tak zvládá běžné nerovnosti bez ztráty květinky.

To platí i pro testované kombi. Jeho výhodou je dobrá kondice podvozkových komponent, takže ani při překonávání nerovností nikde nic nebouchá a nevrže. Ani na předním stabilizátoru jsme neodhalili vůle, přitom je vůz stejně jako model první řady na jejich výskyt náchylnější.

Výbava a cena testovaného vozu

O pohodlí cestujících se kromě podvozku stará také výbava, která je u testované Fabie Combi skutečně bohatá. Vedle již zmiňované klimatizace a autorádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje například tempomat, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek nebo dálkově řízené centrální zamykání. Budoucí majitel vozu jistě ocení i parkovací asistent s čidly vpředu i vzadu, palubní počítač, český původ automobilu a servisní knížku. Bezpečnostní výbava nabízí ABS a dvojici čelních airbagů, posilovač řízení je samozřejmostí.

Za takto bohatě vybavenou Škodu Fabia Combi 1.2 TSI z roku 2010 požaduje prodejce Auto ESA 204 900 korun. Vůz přitom doposud urazil podle palubních přístrojů 78 246 kilometrů.

Expert Auto ESA radí

Častý problém u vozu Škoda Fabia představují vůle na předním příčném stabilizátoru, do světlometů proniká vlhkost z důvodu prasklin po odletujících kamíncích a ani praskání žárovek není výjimkou. Prověřte také funkčnost klimatizace, někdy se prodřou její trubky a dojde k úniku náplně. Automobily s vyšším kilometrovým proběhem mohou trápit hučící ložiska kol, objevují se zvlněné brzdové kotouče či koroze výfuku. Nepříjemnosti mohou způsobit lámající se držáky plata zavazadelníku, také sem se určitě před koupí automobilu podívejte!

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI
Objem motoru (cm3):1197
Maximální výkon (kW/ot. za min.):63/4800
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):160/1500-3500
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,7
Největší rychlost (km/h):177
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,2
Rok výroby testovaného vozu:2010
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:78 246
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):204 900/204 900
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky

Česká národní banka by měla získat zákonnou pravomoc…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním festivalu v Mexiku nejméně 5 lidí

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním…

Nejméně pět mrtvých si vyžádala střelba na hudebním festivalu v Mexiku. Zatím neznámý útočník zahájil nad ránem…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc dobře, mrzí Pivarníka

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc…

Fotbalisté Plzně dnes odletěli na soustředění do Španělska bez zraněného záložníka Martina Chriena. Navrátilec z…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama