22.7. 2014

Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI

 

Škoda Fabia II s přeplňovaným zážehovým motorem TSI patří mezi mladší ojetiny. V této kategorii se těší slušnému zájmu, zejména pokud jde o praktičtější variantu Combi.

Názory na druhou generaci vozu Škoda Fabia se různí. Jedni nepřijali design s úzkou karoserií, druzí na domácím automobilu nevidí nic špatného. Tato skupina řidičů je přitom dost početná na to, aby se Fabii II na trhu s ojetinami dařilo více než dobře.

Vůz uvedený na trh v roce 2007 láká motoristy zejména ve svých základních verzích s motory objemu 1,2 litru. Zpočátku se jednalo o tříválcové dvanáctistovky, od roku 2010 se ale montují zdařilejší přeplňované čtyřválce TSI, které si s automobilem poradí lépe. Zejména silnější z nich o výkonu 77 kilowattů. Pokud se objeví vozidlo s tímto turbomotorem v bazaru, zpravidla se zde dlouho neohřeje. Početní převahu totiž mají automobily s 1.2 TSI o výkonu 63 kW a cenový rozdíl mezi silnější a slabší verzí nebývá nijak vysoký.

Přesto si řada řidičů při výběru vozu klade otázku: „Mám hledat silnější motor, nebo mi stačí slabší?“ I proto jsme v nabídce autocentra Auto ESA záměrně vybrali Fabii právě se slabším „té-es-íčkem“ a zkusíme zjistit, jakou je tento vůz ojetinou. Zaujalo nás kombi ve stříbrné metalíze s bohatou výbavou. Na pohled velice zachovalé auto z roku 2010 má za sebou necelých 80 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Užší interiér Fabie nepředstavuje problém, pokud na zadním sedadle nebude hledat pohodlí trojice cestujících. Takové snažení by totiž bylo marné, ostatně stejně jako u řady jiných malých vozidel. Prostor pro nohy pasažérů vzadu můžeme ohodnotit jako dostačující a sedadla pohodlná. Celkovou vizáž palubní desky ovlivňuje stupeň výbavy, po stránce designu a kvality plastů si však stojí dobře. Testovaný exemplář je doslova nabušený výbavou, takže si při obhlídce palubní desky všimnete velkého audiosystému Škoda Swing, digitální klimatizace nebo displeje MaxiDOT na přístrojovém štítu.

Zavazadelník kombi plně odpovídá českým chalupářským zvyklostem, když přepraví náklad o objemu 480 litrů při pětimístném uspořádání prostoru pro cestující. Vůbec špatně na tom není ani hatchback, disponující zavazadlovým prostorem o objemu rovných 300 litrů. Touto hodnotou se Škoda Fabia druhé generace řadí k těm prostornějším malým vozům na trhu.

Motor a převodovka

Jak jsme již zmínili v úvodu, nejvyhledávanější jsou základní motory. Tříválce HTP přitom nepředstavují žádné terno. Jejich spotřeba ve vyšších rychlostech rapidně roste, ztrácejí dech a v neposlední řadě se potýkají s výskytem vážných poruch. Avšak ani přeplňované čtyřválce 1.2 TSI nejsou vyloženě výhrou, jejich technické problémy s rozvody zná dnes snad každý. Silnější zážehové motory moc často nepotkáte.

Tříválcové turbodiesely sice nenadchnou zvukovým projevem, avšak extrémně úsporný provoz je v očích mnoha motoristů jasně favorizuje. Jejich větší náchylnost na opotřebení pak mnozí zájemci přehlížejí. Později uvedený turbodiesel 1.6 TDI se zase může potýkat s problematickým vstřikovacím čerpadlem. Proti tomu přeplňovaná vznětová devatenáctistovka je doslova vzorem spolehlivosti, navíc nadchne dostatkem výkonu i příznivou spotřebou.

Fabii Combi vybranou k této recenzi pohání benzinový turbomotor 1.2 TSI disponující základním výkonem 63 kW. Sice je to více, než nabízejí tříválcové dvanáctistovky, ale také o 14 kilowattů méně, než poskytne silnější verze „té-es-íčka“ a to není zrovna málo. Absence koní je opravdu znát při rozjezdech i předjíždění, které vyžaduje jistou dávku rozumu. Fabia s turbomotorem 1.2 TSI/63 kW tak bude vyhovovat méně náročným řidičům preferujícím rozvážnější způsob jízdy. Odměnou jim bude příjemně nízká spotřeba a akceptovatelný zvuk maloobjemového čtyřválce. Žádný splašený šicí stroj jako u tříválců 1.2 HTP neuslyšíte...

Jízdní vlastnosti a komfort

Po stránce jízdních vlastností si automobil nestojí špatně, přesto vnímavějším motoristům užší karoserie na podvozku modelu předchozí generace k srdci nepřiroste. Dobrý dojem dělá odpružení vozu, které není příliš měkké, ale i tak zvládá běžné nerovnosti bez ztráty květinky.

To platí i pro testované kombi. Jeho výhodou je dobrá kondice podvozkových komponent, takže ani při překonávání nerovností nikde nic nebouchá a nevrže. Ani na předním stabilizátoru jsme neodhalili vůle, přitom je vůz stejně jako model první řady na jejich výskyt náchylnější.

Výbava a cena testovaného vozu

O pohodlí cestujících se kromě podvozku stará také výbava, která je u testované Fabie Combi skutečně bohatá. Vedle již zmiňované klimatizace a autorádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje například tempomat, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek nebo dálkově řízené centrální zamykání. Budoucí majitel vozu jistě ocení i parkovací asistent s čidly vpředu i vzadu, palubní počítač, český původ automobilu a servisní knížku. Bezpečnostní výbava nabízí ABS a dvojici čelních airbagů, posilovač řízení je samozřejmostí.

Za takto bohatě vybavenou Škodu Fabia Combi 1.2 TSI z roku 2010 požaduje prodejce Auto ESA 204 900 korun. Vůz přitom doposud urazil podle palubních přístrojů 78 246 kilometrů.

Expert Auto ESA radí

Častý problém u vozu Škoda Fabia představují vůle na předním příčném stabilizátoru, do světlometů proniká vlhkost z důvodu prasklin po odletujících kamíncích a ani praskání žárovek není výjimkou. Prověřte také funkčnost klimatizace, někdy se prodřou její trubky a dojde k úniku náplně. Automobily s vyšším kilometrovým proběhem mohou trápit hučící ložiska kol, objevují se zvlněné brzdové kotouče či koroze výfuku. Nepříjemnosti mohou způsobit lámající se držáky plata zavazadelníku, také sem se určitě před koupí automobilu podívejte!

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI
Objem motoru (cm3):1197
Maximální výkon (kW/ot. za min.):63/4800
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):160/1500-3500
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,7
Největší rychlost (km/h):177
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,2
Rok výroby testovaného vozu:2010
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:78 246
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):204 900/204 900
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Škoda Fabia: Vsaďte na kombi a 1.2 TSI







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…