Diskuse

Ojetá Škoda Roomster 1.4 16V: MPV ideál po Česku

29.10.2014

Roomster měl vždycky svoje příznivce i odpůrce. Někdo nepřenese přes srdce netradiční design vozu, pro jiného je důležitější jeho praktičnost.

 

  • 34 Reagovat !

    foto Stefic

    Stefič 29.10.2014  09:22

    Mám rád Škodovky...

    ...ale tvrdit o Fabii s vyšší střechou a o něco větším kufrem, že je MPV je poněkud odvážné. Jestli je toto MPV, Sharan je pak co? Náklaďák?

    Někdo stále trpí pocitem, že krabicoidní design = MPV
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 29.10.2014  10:04

      « Re: Mám rád Škodovky...

      a jak bys to klasifikoval? Mluvi se takhle i o autech typu kia venga ci ix25... Male mpv sedi nejvice.... Jen bych asi sahl po tdi, ta 1.4 je celkem letargicka a tsi netreba komentovat.
      • 10 Reagovat !

        foto grifith

        grifith 29.10.2014  10:08

        « Re: Re: Mám rád Škodovky...

        ix20 máš na msli, ix25 bude malé SUV ;-) TDi je prakticky nejvhodnější motor pro Roomster (myšleno 1,9 TDi).
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 29.10.2014  10:35

          « Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

          sorry ano tdi klasika, ale i to trivalcove tdi postaci mene narocnemu ridici
          • 00 Reagovat !

            foto grifith

            grifith 29.10.2014  11:01

            « Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

            Ano, méně náročnému postačí, ale s doplňkem [odkaz] >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 29.10.2014  18:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

              No já nevim, ta 1.9 by ptořebovala minimálně taky takový sluchadla:D
              • 00 Reagovat !

                foto grifith

                grifith 29.10.2014  19:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

                Co vím, tak byly třeba o něco menší ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bristol

            Bristol 29.10.2014  22:16

            « Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

            1.4 TDI je jeden z nejhorších motorů co kdy byl... takže nenáročnému řidiči bych doporučil snad jen testované 1.4 16V... nesmrtelný motor s minimální údržbou... pro fajnšmekry úplně jiné auto... Roomesterů v dieselu a automatu bude jistě jako šafránu
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 29.10.2014  14:41

        « Re: Re: Mám rád Škodovky...

        Čo ti ja viem či tdi? Trošku uvažujem o jazdenou Roomstri ako auto pre manželku na prevažne jazdenie po meste a len občas mimo mesta. Mne to vychádza na to TSI aj za cenu, že tie rozvody budem meniť častejšie. >:D
        • 30 Reagovat !

          foto grifith

          grifith 29.10.2014  15:07

          « Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

          Na ježdění po městě bude 1,4 16v stačit a rozvody řešit nemusíš, aspoň ne tak často.
          • 10 Reagovat !

            foto TomasPT

            TomasPT 29.10.2014  20:38

            « Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

            htp nebo 1.4 postačí
            • 00 Reagovat !

              foto grifith

              grifith 29.10.2014  20:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

              Jelikož mám k HTP určité antipatie, tak jsem jej nezmínil :-)
            • 01 Reagovat !

              foto Bristol

              Bristol 29.10.2014  22:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

              HTP je zlo... leda že by byla manželka zlobivá a potřebovala nějak decentně ztrestat... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 30.10.2014  14:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

                HTP ? Ani omylom. >:D Ja mám moju ženu naozaj rád. >:D Nehovoriac o tom, že v súčasnom aute má 105 atmosférických benzínových koní a aj to jej príde málo. >:D Ropáka určite nie, nad tou 1,4 16V som tiež uvažoval, ale musím si to auto s touto motorizáciou prebehnúť a zistiť ako sa to chová v Roomstri. Vo Fábii to nebolo zlé, ale predsa len Roomster je trochu väčší a myslím aj ťažší. Ale Roomster nie je jediný kandidát v tejto triede, uvidím kde nakoniec zakotvím.
    • 10 Reagovat !

      foto grifith

      grifith 29.10.2014  10:07

      « Re: Mám rád Škodovky...

      A do jaké kategorie by jsi Roomster zařadil? Ona kategorie MPV je hodně velikostně obsáhlá, sahající od podobných trpaslíků jako Roomster nebo Meriva až po jmenovaný Sharan nebo třeba Voyager.
      • 04 Reagovat !

        foto Stefic

        Stefič 29.10.2014  12:10

        « Re: Re: Mám rád Škodovky...

        MPV má plnit nějaký účel. Zejména díky variabilitě. Roomster má nějakou variabilitu? Je to normální auto a zařadil bych ho do stejné třídy jako Fabii.
        • 30 Reagovat !

          foto grifith

          grifith 29.10.2014  12:15

          « Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

          Ano, Roomster variabilitu má, ale když to vidíš jinak, tak proč ne. Ty jej můžeš mít třídně s Fabií, já jej budu považovat za MPV. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Bristol

          Bristol 29.10.2014  22:19

          « Re: Re: Re: Mám rád Škodovky...

          Roomster je malé MPV... existuje třída malých MPV (Kia Venga, Hyundai ix20, Lancia Musa, Ford B-Max atd.) segment středních MPV (Ford C-Max, VW Touran, Citroen Picasso atp.) a velkých MPV (Sharan, Galaxy, Alhambra a jiné... například ten Voyager)
    • 10 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 29.10.2014  13:48

      « Re: Mám rád Škodovky...

      Je to klasické malé MPV stejně jako Meriva, B-Max, Venga, C3-PIccaso, nebo F500l.

      MPV se dělí na velikostní třídy, stejně jako se dělí na velikostní třídy SUV, HB, atd. CO je na tom nepochopitelného?
  • 20 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 29.10.2014  10:07

    Podvozek z Fabie? Jen napůl!

    Autor v textu podává nepřesnou informaci - celá zadní náprava Roomsteru přece pochází z Octavie I. generace, díky čemuž má auto ve srovnání s Fabií II podstatně lepší jízdní vlastnosti (stabilitu při ostré jízdě) a také větší užitečné zatížení.
    V textu mi také chybí zmínka o problému zvaném extrémně nepohodlné sezení vzadu. Místa pro nohy i hlavu je zde sice nadbytek, ale samotná skládací "sedátka" se hodí snad jen pro umístění dětské sedačky, ale sezení dospělého na delších trasách je zde velmi nepohodlné (i v případě, když se vyjme střední díl a sedadla se srazí k sobě).

    Co se týče designu, tak velký "zub" ve spodní linii bočního zasklení by nebyl tak nestravitelný, kdyby zadní svítilny nebyly uloženy ve sloupku C v ještě další odlišné výšce...
    • 10 Reagovat !

      foto pitrys

      pitrys 29.10.2014  22:25

      « Re: Podvozek z Fabie? Jen napůl!

      Pod to bych se podepsal a ještě doplnil, že ta zadní náprava je podstatně širší, takže si s tímto malým MPV můžete dovolit to, co s podstatně nižším autem.
  • 10 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 29.10.2014  10:32

    Krouťák má být 132 nM/3800 ot/min.

    a ne 126
  • 02 Reagovat !

    foto Mr-Bunda

    Mr. Bunda 29.10.2014  10:34

    Ojetina

    Opět PR článek. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
  • 13 Reagovat !

    foto Mexican82

    Mexican82 29.10.2014  10:38

    konkurencia

    170 000kc za toto auto moze dat len blazon. Asi lepsie bude vyberat u Forda, tam s dozivajucim Fusionom clovek usetri 20 a viac %. Pripadne Nissan Note alebo matrix od Hyundaia (ten je hnusny ako noc, ale uprimne Roomster o moc krajsi nie je >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.10.2014  10:40

      « Re: konkurencia

      S tvým názorem na design Matrixu naprosto souhlasím, nechápu, že se pod něco takového mohl Pininfarina podepsat... :'-( :no:
    • 03 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 29.10.2014  22:21

      « Re: konkurencia

      tak nějak... tahle cenovka je absolutně směšná... za podobné nebo trochu větší peníze jde koupit například Volvo S60 z let 2005-06 >:D >:D >:D dát podobný obnos za podobný zmetek je opravdu na popravu
  • 13 Reagovat !

    foto Mr-Murphy

    Mr.Murphy 29.10.2014  10:55

    Ideál po Česku (?)

    ..... jo, dát za 6 let staré auto s nalítanýma 120tkm 170 tisíc, to je fakt ideál po Česku....

    Asi jako gothaj a pivo z Lídlu z 4 Kč..... :*)

    Za nějakých 250-270 tisíc už se v pohodě dá koupit hatchback z nižší střední který bude ve všem lepší a navíc to bude nové....

    Fakt luxusní nabídka, dýchavičný motor je jen taková třešnička na dortu.... 8-s
    • 10 Reagovat !

      foto jeylkey

      jeylkey 29.10.2014  11:13

      « Re: Ideál po Česku (?)

      "Za nějakých 250-270 tisíc už se v pohodě dá koupit hatchback"

      To jako "proc kupovat ojetinu za 170, kdyz muzu koupit nove za 270?"? a ten stotisicovy rozdil nevadi?
      • 02 Reagovat !

        foto Mr-Murphy

        Mr.Murphy 29.10.2014  11:23

        « Re: Re: Ideál po Česku (?)

        připlatit 100 tisíc za to že nemáš 6 let staré ojeté auto kde postupně budeš měnit kde co se určitě vyplatí.... když máš 170 na ojetého Růmstra, tak to raději použij jako akontaci....

        Na Růmstrovi za chvilku uděláš brzdy, tlumiče, koupíš pneu a na 200 jsi jak nic....
        Ale každý svého štěstí strůjcem....
        • 20 Reagovat !

          foto jeylkey

          jeylkey 29.10.2014  11:38

          « Re: Re: Re: Ideál po Česku (?)

          No, mozna se to vyplati, ale 100 navic nema kazdy, nebo to jednoduse za auto davat nechce a staci mu ojete. A u takoveho roomstera s jednodussim motorem a zakladni vybavou (tj. bez vybavy) muze predpokladat vice-mene levny servis. Pokazit se neco samozrejme muze, ale obecne nejake drahe opravy moc nehrozi.

        • 30 Reagovat !

          foto grifith

          grifith 29.10.2014  12:17

          « Re: Re: Re: Ideál po Česku (?)

          Je to jednoduché, když máš budget na "nový" povoz stanovený těmi 200 tisíci, určitě se nebudeš dívat po něčem o 30% dražším... Takže ano, nové auto je v tomto lepší, ale musíš na něj mít. Nic víc na tom není.
      • 00 Reagovat !

        foto Bristol

        Bristol 29.10.2014  22:24

        « Re: Re: Ideál po Česku (?)

        řekněme to jinak: za 150-200k lze koupit (ne v ČR samozřejmě) pomalu libovolné auto nižší střední nebo střední třídy... a bude také z let 2005-2007... a pokud člověk nebude lpět na koncernu tak může být ve velice zajímavém stavu, výbavě, motorizaci
  • 30 Reagovat !

    foto zaplosak

    zaplosak 29.10.2014  11:02

    dobré auto

    Zdravím, Roomstera jsem měl 6 let, tak snad o něm můžu něco říct. Bylo to nejlepší auto co jsem zatím měl, kufr bomba, vyššší posez to samé, spolehlivost na jedničku, jen dvě věci bych mu vytkl: Zadní náprava je z octávky 1, tedy lešeňovka - je to dost tuhý, jak píšou výše o komfortu a i na kostkách - blbost, za druhé: čelní okno končí nahoře moc brzo - najedeš na semafory jak máš - nevidíš na ně, musíš si nechat cca 5 metrů volno, je to ale jen o zvyku.....
    Nyní mám nového ceeda, snad nepopudím škodovkáře ale tohle auto je o něčem jiném, vše jde o půlku lehčeji, ergonomie na jedničku, motor neslyšný, záruka 7 let ( ve verzi exklusive jsou garančky zdarma - náplně + materiál + práce).....
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 29.10.2014  11:14

    musim sa priznat ze onoho casu ( r 2011 )

    sme dokonca nad roomsterom ( samozrejme novym ) aspon v rovine teorie uvazovali..... a dokonca o scoute... s kobercekami v peknej cervenej .. ale bolo to len chvilkove poblaznenie ... realnejsie vyzeral yeti.... ale nakoniec holatko za 14 a pol tisic v zaklade bez radia odradi asi kazdeho..... takze aj to padlo..... ale sedel som v roomsteri a vpredu je to ozaj male auto.... taka vyssia fabia ... ale inak ok, dizajn problem nie je

    za mna osobne na podnikanie alebo pre firmy to nemusi byt spatne auto.... kludne aj s htpeckom ktore je spolahlive postacuje ak clovek nepranasa tazke olovo..... uspech to auto aj napriek negativnym postojom k dizajnu ma... a v ramci svojej triedy predava solidne, kludne by som si ho vedel predstavit na podnikanie :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 29.10.2014  11:30

      « Re: musim sa priznat ze onoho casu ( r 2011 )

      Normálne Topperovci uvažovali nad Roomsterom? Toľká česť! :-)

      Akurát v pondelok boli u nás páni kvôli údržbe kotla s červeným Roomsterom Scout s panoramatickou strechou. Vyzerá to podľa mňa dobre, ale že to ide po bruchu a má obuté nízkoprofilovky asi moc praktické nebude. Ak to slúži aj ako rodinné auto, tak dajme tomu...
  • 03 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 29.10.2014  16:10

    Motor 1,4 16V

    S horším motorem jsem nikdy nejel. Totální zdechlina! Vůbec to netáhne! 1,2 HTP je proti tomu super svezení a samozřejmě každý diesel je v porovnání s 1,4 16V motor do Formule 1.

    PS: při běžném provozu pochopitelně motor nikdy nevytáčím nad 3000 RPM, optimální provozní otáčky jsou 1500 až 2400 RPM. ;-)

    Jinak - Rumunster je hnusný!
    • 30 Reagovat !

      foto grifith

      grifith 29.10.2014  16:34

      « Re: Motor 1,4 16V

      Problém není v motoru, ale tomu mezikusu mezi volantem a sedačkou. Je třeba si uvědomit, jakou má motor charakteristiku a podle toho jezdí. Jezdit s tím jak kloboukář a pak si stěžovat na dynamiku není na místě!
      • 10 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 29.10.2014  17:47

        « Re: Re: Motor 1,4 16V

        Vystihl jsi to úplně přesně. Řídit auto se šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou bez variabilního časování ventilů a vztekat se, že táhne až od 3000 ot./min zavání automobilovou negramotností... :-!
        • 00 Reagovat !

          foto TomasPT

          TomasPT 29.10.2014  20:44

          « Re: Re: Re: Motor 1,4 16V

          Do Pokojstra se dávala i 1.6 benzín a tu je taky třeba vytočit, když chceš, aby se rozjela. 3500otáček je takovej start, ale lepší tomu dát 4000. Potom to krásně reaguje na plyn a když už akceleraci nepotřebuješ, tak se ploužíš pod 3tisícema a jedeš celkem úsporně (teda aspoň v jedničkový octávce)
          • 00 Reagovat !

            foto grifith

            grifith 29.10.2014  20:46

            « Re: Re: Re: Re: Motor 1,4 16V

            Samozřejmě, vždyť jde také o 16v motor, jehož charakteristika vybízí k využití vyšších otáček, při kterých je auto již vcelku živé ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 29.10.2014  18:03

      « Re: Motor 1,4 16V

      Skvele jsi popsal charakteritiku naftoveho motoru. Doporucuji tedy, vymenit benal za ropu a budes spokojeny :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto houmr

      houmr 29.10.2014  18:07

      « Re: Motor 1,4 16V

      Chyba nie je v motore, ale skus hadat kde :-)

      Tu je teda ta formula TDI a zdochlina 1,4 16V - pozri pruzne zrychlenie na 3-ke 60-120km/h.

      [odkaz]

      [odkaz]

      Uzavrel by som tvoje hodnotenie ako vodic, ktory v zivote s tym ani nesiel a dodal.
      Tento song to vystihuje najlepsie

      [odkaz]

    • 00 Reagovat !

      foto lettro

      lettro 06.12.2014  00:00

      « Re: Motor 1,4 16V

      Jestli jezdíš s atmosférickým benzinovým motorem 1,4 (jakéhokoliv výrobce) v rozmezí otáček 1500 - 2400 a usuzuješ z toho, že je to totální zdechlina, pak jsi motoristický analfabet. Zmiňované otáčky odpovídají naftovému motoru, který má v této oblasti maximum krouticího momentu. Benzínové motory mají toto maximum právě až cca nad 3500 ot./min. S touto základní znalostí musíš k jízdě přistupovat. Samozřejmě, že se dá s benziňákem jet okolo 2000 ot./min., ale nemůžeš od něj v těchto otáčkách očekávat dostatek síly. Tu získá, pokud podřadíš, čímž se rázem otáčky dostanou do oblasti, kde síly je dostatek a pak se v akceleraci i max. rychlosti vyrovná. Někomu ta nutnost častého řazení a udržování motoru ve vyšších otáčkách nevyhovuje, Ten pak musí volit nafťák, pokud se nespokojí s línou jízdou bez ambicí na přdjíždění. Rozhodně čtrnáctistovky s výkonem okolo 70 kW nejsou líné zdechliny ať už jsou ze škodovky, fiatu nebo třeba kia.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný únos syna?

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný…

Přežije Andrej Babiš v roli premiéra? Kdo selhal ve vyšetřování údajného únosu jeho syna na Krym? Hosty dnešního…

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z…

Psychiatrička Dita Protopopová na vlastní žádost odchází z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ).…

 

iSport.cz

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu mistrů vyhrát, řekl

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu…

Tahle soutěž je jim prostě souzená. Hokejová Plzeň suverénně zvládla i druhé osmifinále v rámci Ligy mistrů,…

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč objímal sudího?

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč…

Takovou scénu na fotbale jen tak neuvidíte. Nizozemec Virgil van Dijk v Lize národů v Německu vyrovnal v závěru…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…