Diskuse

Ojetá Škoda Yeti: Motor 2.0 TDI je nejlepší volbou

30.8.2015

O problémech s rozvody turbomotorů TSI se popsaly již stohy papíru. Pro aerodynamicky nepříliš efektivní SUV Škoda Yeti je stejně nejlepší turbodiesel, navíc si dobře drží cenu.

 

  • 80 Reagovat !

    foto esper

    esper 30.08.2015  10:09

    a do mesta ?

    Robi vobec vw koncern nejake motory, ktore by boli vhodne do mesta a zaroven to neboli motory mladsie ako dva roky, u ktorych sa este neukazali drahe nedostatky ?
  • 41 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 30.08.2015  10:26

    Dobrá hláška ...

    Tohle se mi opravdu líbí : "a v našich podmínkách je stejně nutnost čtyřkolky takové lidové klišé". Můj pocit je stejný (za posledních 6 let mám se 4x4 najeto přes 140 tis km) ....
    • 00 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 01.09.2015  00:04

      « Re: Dobrá hláška ...

      Je potřeba rozlišovat opravdové čtyřkolky se stálým pohonem, a pouze spínatelné jako je haldex. Stálá nějaký význam má, ta skutečně zlepšuje jízdní vlastnosti, haldex je dobrý na vyjetí zasněženého kopce (což někdo nepotřebuje jak je rok dlouhý), jinak je to skutečně jen metrák železa navíc...
  • 11 Reagovat !

    foto Ji-Ri

    Ji/Ri 30.08.2015  10:42

    ...OT Hyundai i20

    ... zajímavý test Honzy Koubka.... https://www.stream.cz/meziplyn/10007137-…
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 30.08.2015  11:14

      « Re: ...OT Hyundai i20

      Smaž to s a dej to znova. Jen http://
    • 21 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 30.08.2015  11:28

      « Re: ...OT Hyundai i20

    • 11 Reagovat !

      foto Futurista

      Futurista 30.08.2015  12:51

      « Re: ...OT Hyundai i20

      Viděl jsem a souhlasím. Ono v B segmentu mnohdy rozhodujou v testech věci, nad kterými zůstává rozum stát. Osobně, pokud bych o B segmentu uvažoval, šel bych především kvůli designu do francouzů. 208, Clio. Nejlíp teda Clio GT grandtour, ale to jsme zas v cenových vodách C. :-)

      Ale i20 vypadá dobře. Na Fabii jsem si nějak ještě nezvykl. Na mě moc hran.
  • 10 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 30.08.2015  11:01

    nesouhlas

    Mame 1.2 a jezdi to tise a bez vicero servisnich nakladu uz nekolik sezon. Staci se k auto chovat mravne.
    Ani kapka oleje navic nebyla treba. Pouze benzin kolem 6.5litru na sto.
    Nemuzu si auto vynachvalit. Jezdi spolehlive.
    • 31 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 30.08.2015  11:15

      « Re: nesouhlas

      To je prima vědět. Ale olej bere 1,8TSI, ne 1,2.
      S motorem máš evidentně štěstí, spousta jiných ho bohužel nemá.
      • 00 Reagovat !

        foto dj-brouk

        dj.brouk 30.08.2015  11:35

        «

        Jsem myslel,že se bavíte o I20,tak nic.... :-)
        • 20 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 30.08.2015  11:42

          « Re:

          Tam asi není takový problém (vybrat ze spousty motorů ten nejméně poruchový). :-)
    • 21 Reagovat !

      foto esper

      esper 30.08.2015  11:17

      « Re: nesouhlas

      starsie 1.2 tsi v roomsteri ? a kolko je to "niekolko sezon" ? a aky najazd ? samozrejme nie vsetky tsi sa pokazia, ale vymena retaze bude nevyhnutna a po case aj turbo a dalsie veci.
    • 11 Reagovat !

      foto PavelK

      PavelK 30.08.2015  11:19

      « Re: nesouhlas

      Já zase nesouhlasím s poznámkami na adresu pohonu olejových čerpadel a vyvažováků. Může někdo zveřejnit alespoň jeden skutečný případ, kdy to u motoru s CR selhalo? Nebo se to bude ze setrvačnosti omílat dalších 20 let, jak se do zblbnutí ze setrvačnosti dávalo rovnítko mezi TDI a vadnou váhu vzduchu, ikdyž už to dávno nebyl problém.
  • 60 Reagovat !

    foto strec-od-piva

    stréc od piva 30.08.2015  11:43

    a opět učelovst

    Pročpak ste mezi konkurenty nedali Duster ? Asi proto,že v terénu se s ním Yeti moc srovnávat nemuže že :-)
    • 40 Reagovat !

      foto TomasPT

      TomasPT 30.08.2015  13:21

      « a opět učelovst

      Protože za cenu ojetého Yetiho se čtyřkolkou je ten Duster nový >:D
    • 11 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 30.08.2015  20:24

      « Re: a opět učelovst

      O co se nedá srovnávat Yeti s Dusterem v térénu, o to zase ne Duster s Yetim na silnici. ;-)

      To je na zvážení každého, jestli je pro něj důležité pohodlí na silnici, nebo v terénu.
  • 20 Reagovat !

    foto michael-snow

    michael.snow 30.08.2015  11:57

    Yety

    Jety je je dle mě velmi zajímavý počin od Škody a to škodu moc nemusím. Tohle auto se jim povedlo. Dnes s odstupem času se původní verze před FL ukazuje jako velmi nadčasová a ten design funguje ( mnohem víc než po FL).

    Zajímavé je, že Yety je nejlevnější auto od škody s víceprvkovou zadní nápravou, protože stojí ještě na platformě Oktavia 2/Golf 5-6. A po letošním malém FL, kdy se pod kapotu dostal konečně modernější 1,2 TSI s rozvodovým řemenem, tak bych se nebál ani této základní modernizace.

    Druhá věc souvisící s dobou vzniku a platformou O2 je i mnohem kvalitnější zpracování než mají dnešní škodovky, Fabií 3 počínaje přes 03 pokračujíce a bohužel i Supem 3 konče ( to je uvnitř zpracováním materiálů opravdu krok zpět proti Sup2 FL).

    Před FL bych bral určite 2.0 TDI 81Kw ( naštěstí se pod kapotu nedostala 1,6 TDI krom minoritního Greenline), po FL i novou 1,2 TSI. Bohužel s haldexem bývají dost problémy ( toto auto stejně není na nějaký vážný terén) a s DSG ještě větší, takže bych to kupoval jen pro lepší nastupování a vyšší posez a nemuset se bát obrubníků.

    Za mě rozhodně povedené auto v konkrétních motorizacích a s manuálem a ideálně i jen jako předokolka.
    • 21 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 30.08.2015  12:13

      « Re: Yety

      Pro mě je Yeti naopak jediným autem od Škody, který bych určitě vynechal.Ostatní bych v rámci svých kategorií vždy do výběru zahrnul.
    • 30 Reagovat !

      foto Futurista

      Futurista 30.08.2015  12:56

      « Re: Yety

      Já si myslím, že Játyna byl hodně přeceňovanej model v souvislosti s rodinným zaměřením. Znám dost lidí, co je těžce zklamala prostornost a kufr. Pro rodinu s dvěma dětma je to prostě malý. Játyho bych viděl jako auto pro starší pár. A do terénu? Raději ne, tohle není Niva. :-)

      Můj názor.
      • 10 Reagovat !

        foto TomasPT

        TomasPT 30.08.2015  13:24

        « Re: Re: Yety

        Na mě to při pohledu na zadní sedačky působí, že by se tam i tři děcka, která už nejsou v sedačkách, mohla vejít, ne?
        Pravda, kufr je mrňavej, ale na převoz osob by to mohlo stačit?
        • 20 Reagovat !

          foto michael-snow

          michael.snow 30.08.2015  13:49

          « Re: Re: Re: Yety

          Yeti je na podvozku O2 a uvnitř je to znát, navíc díky vyšší stavbě kabiny a více místa na ramena ( nezužuje se směrem vzhůru tak moc jako O2) je tam místa víc. Jen ten kufr není takový jako u většiny škodovek, ale malý není. Taková Kuga 1. generace je na tom o dost hůř, navíc, pokud potřebuji odvést něco většího, tak je dobře řešená variabilita sedaček a při jejich sklopení se odveze přes 1700 litrů ( to je na úrovni Supa Combi).

          Ale stěžovat si na málo prostoru v kabině mi přijde mimo mísu.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 31.08.2015  11:33

            « Re: Re: Re: Re: Yety

            Naozaj nemám až taký prehľad a len sa pýtam. Ja celý čas od predstavenia Yetyho žijem v tom, že to má upravenú prednú nápravu z FABIE a len zadný viacprvok z OCTAVIE 2. Tuším to tak aj v tej dobe prezentovali a vyšla mi z toho celkkom pekná koncernová skladačka. A logiku by to malo, keďže pôvodne Roomster aj Yety boli ako štúdia jedným autom a až neskôr ich oddelili a spravili modely dve. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Tymkoo

              Tymkoo 31.08.2015  12:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Yety

              Myslím, že to máš celé úplně pomotané :-) Vždyť už jenom to, že je Yeti o půl metru širší a čtvrt tuny těžší, tak těžko může mít nápravu z Fabie.

              O konceptech teda taky nevím, že by někdy byly společné.
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 31.08.2015  12:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Yety

              Yeti není Roomster. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto holden-holden

              holden_holden 31.08.2015  14:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Yety

              obe jsou stejne hnusny ale to je tak vsechno. jo jeste poruchovy jsou podobne
            • 00 Reagovat !

              foto michael-snow

              michael.snow 31.08.2015  21:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Yety

              Máš to popletené, Yeti je od začátku komplet na podvozku O2, naopak Roomster má do cca r.2010 přední nápravu z F1 a zadní nápravu z O2 a po zmíněném roce má přední nápravu z F2. S místem pro posádku je na tom Yeti opravdu dobře i proti O2, ale kufr je krátký a hodně na výšku, takže základní objem na O2 ztrácí, ale po sklopení sedaček je na tom lépe než O2 Combi.
              • 00 Reagovat !

                foto Xonik

                Xonik 01.09.2015  00:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yety

                Taky to píšeš špatně - Yeti jasně O2 platforma PQ35, roomster předek z aktuální fabie (tzn. na počátku výrobu PQ24, poté PQ25), zadek pak Octavia I! Jinak prostornost yetiho opravdu skvostná není, ale to evidentně záměr aby nebyl.
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 01.09.2015  13:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yety

                  O.K. dík chlapi že ste ma dostali do obrazu. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Tymkoo

        Tymkoo 31.08.2015  06:45

        « Re: Re: Yeti

        A já za sebe můžu říct, že je Yeti i v terénu velmi schopné auto. Akorát většina uživatelů nemá koule to tam poslat.
  • 10 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 30.08.2015  15:09

    LOL

    Líbí se mi, že i na auto.cz to řídí Honza Koubek >:D . S Daliborem souhlasím, že ideál je 2,0 TDi o alespoň 103 kW s FWD, kdo skutečně potřebuje 4x4, tak vezme AWD. A moje pravidlo zní: když 2,0TDi, tak DSG. Howg

    Kamarád měl 2,0TDi 125 kW s DSG v Supu (předopohon, bez chipu) a subjektivně zatahoval líp něž 325i + AT v E91...
    • 20 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 31.08.2015  14:51

      « Re: LOL

      To co jsi napsal na konci je zajímavý sdělení...jak Superb zatahoval nad 4k RPM prosím? ;-) . Srovnávat takto atmosférický R6 motor s naprosto jiným průběhem točivého momentu s naftovým je prima příspěvek do ženskýho magazínu... :-)
  • 20 Reagovat !

    foto samael

    samael 30.08.2015  15:23

    Yeti rozhodně nezvládne

    "středně těžký terén",nějakou ne moc drsnou polní nebo lesní cestu ano,ale to je tak vše.Nemá redukci,uzávěrky dif.,dostatečné křížení náprav,není to prostě off-road a tak nemá v terénu,co pohledávat.
    • 10 Reagovat !

      foto strec-od-piva

      stréc od piva 30.08.2015  16:23

      « Re: Yeti rozhodně nezvládne

      ano zvládne max vyjet po šotolině k chalupě....ale vyjet terény co jezdial Š120 s zadním pohonem o tom si může nechat zdát....
      Zkuste s Yettim vyjet po mokré louce ve svahu...
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 30.08.2015  16:48

        « Re: Re: Yeti rozhodně nezvládne

        Myslíš, že se užovka spíš vyplazí než Yeti 4x4? Nenech se vysmát. Haldex je dobré řešení, už z toho důvodu, že neklade takový odpor spojce při rozjezdu (zpravidla), jako stálé čtyřkolky.
        • 00 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 01.09.2015  00:08

          « Re: Re: Re: Yeti rozhodně nezvládne

          Haldex je všechno jenom né dobré řešení do terénu ;-) Odpory samozřejmě klade, protože jednak se novější generace automaticky připínají při rozjezdu, a především pak neexistuje mechanická možnost vypojení, takže vždy když auto jede, točí se i všechny jeho komponenty které odpor kladou.
      • 01 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 30.08.2015  20:41

        « Re: Re: Yeti rozhodně nezvládne

        Nesmysl.
        >:D :no:
      • 00 Reagovat !

        foto HAD46

        HAD46 31.08.2015  07:17

        « Re: Re: Yeti rozhodně nezvládne

        Sjezdovka s jinovatkou není problém (teda u 4x4). tak se my to s tou tvojí 120cou nějak nezdá.
    • 02 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 30.08.2015  20:39

      « Re: Yeti rozhodně nezvládne

      Jen tak mimochodem, mimo silnici nemáš s autem co dělat. Pokud tedy neplníš nějaké pracovní povinnosti a máš potřebná povolení. Nebo pokud jde o tvůj pozemek.

      Yeti nebyl nikdy koncipován jako off road, ale jako malé SUV.
  • 01 Reagovat !

    foto Th0r

    Th0r 31.08.2015  01:34

    Foto

    Něterý fotografie, by bylo lepší z galerie vymazat. Jsou hrozný. Ale ono to platí i pro to auto.
    Jednou jsem s nim musel zajel k Mazdě a musel jsem se tam za tu zrůdu stydět.
    Jako vždy nekritický. Auto bez zásadních chyb. Tak možná pro někoho kdo v tom nejel a chce to někomu vnutit v bazáru.
    • 01 Reagovat !

      foto Strelec

      Střelec 31.08.2015  07:30

      « Foto

      Mne to prijde uvnitr hodne stisnene, horsi jak v nekterych autech B segmentu. Dale dost zasadni chyba je i maly kufr. Stredovy panel zbytecne masivni. Z venku je asi to auto nejzajimevejsi. Takze ideal to nechat nekomu jinemu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 31.08.2015  08:28

    7,5 litru

    na SUV se čtyřválcem? To je docela mazec >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 31.08.2015  13:56

    Co bude zítra?

    Před časem, kdy se Yeti začal prodávat, jsem se z různých článků dočítal, že nejlepší volbou je 1,8 TSI. Teď jak vidím, to už neplatí ;-) Co bude platit zítra?? :-(
    • 10 Reagovat !

      foto CommonUser

      CommonUser 31.08.2015  15:09

      « Re: Co bude zítra?

      Tolko vychvalovana moznost vyberu voci JPN cars a siroka paleta motorov ... a ak chces jazdit aj po zaruke, tak vlastne horsi vyber ako u tych JPN.
      Schizofrenicky zaver recenzie - Auto je to spolahlive, ale len s jednym motorom a aj to po dedkovi z Reichu. Tak stastnu ruku.
  • 01 Reagovat !

    foto ajrton

    ajrton 31.08.2015  15:13

    diesel

    odporucat diesel ako najlepsiu volbu v osobnom aute moze len hlupak ...
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 31.08.2015  19:26

      « Re: diesel

      Naopak!
      V SUV obecně diesel dává smysl největší. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto kerall

    kerall 31.08.2015  17:07

    Yeti

    Diky za tip, vypada dobre. Zrovna koupi nejake ojetiny zvazuju. Musim se po ni podivat v mistnch AAAutobazarech.
    • 00 Reagovat !

      foto sshskript

      sshskript 31.08.2015  17:44

      « Re: Yeti

      To je rozhodně nejlepší motor. Známej měl novou 1.8 benzín 4x4 -tu první generaci a dvakrát pak byl v servisu že to bylo nějaké od výroby vadné. S tou koupí i bazarové 2.0 neuděláte určitě chybu.
  • 00 Reagovat !

    foto npr-lukas

    npr.lukas 04.09.2015  18:48

    terén

    Chci vidět srovnání Land roveru a Yeti v terénu. Myslím že spoilery budou z yetiny jen létat ale projede stejně...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…