První generaci outlanderu citelně chyběl vznětový motor, druhé vydání je naopak na diesely bohaté snad až příliš. Kromě Mitsubishi vůz existoval také coby Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser.
dvoch byvalych majitelov tohto Outlanderu ktori po skusenosti s nim a motorom od VW nechcu uz o nicom podobnom ani pocut. Na druhej strane tu mame Adu, ktory si tuto kombinaciu nevie vynachvalit. Tak a ted babo rad. :-)
zase článek od znalce všech znalců... Outlander II s motorem 2.0 TDI PD nemá DPF filtr, protože je Euro 4. Francouzské motory jsou v tomto japonském voze tragédií.
Tragédiou sú tu zjavne tvoje myšlienkové pochody. Chápem, že si spokojný, ale rovnako spokojných môžes nájsť aj na druhej strane barikád so žabožrútskym dízlom pod kapotou ;)
nemate tak uplne pravdu... uplne prvni kusy byly na trhu s VW 2.0 bez filtru jako E4, pozdeji prodavano v modifikaci vcetne filtru stale jako E4, PSA 2.2 byla od zacatku s filtrem jako E4. pricem ty modely s filtrem nebyly k mani v zacatcich prodeje, ale az v 2008. Podobne nebyla k mani hned od zacatku prodeje ani verze v benzinu 2.4. Naproti tomu byly hned d zacatku k dspozici vozy s motory 3.0, ale to nebylo v EU.
pred rokem 2008 bylo VW 2.0 bez filtru, od 2008 s filtrem + od 2008 je k mani take 2.2 s filtrem a 2.4 benzin... zda mate filtr poznate snadno... podivejte se pod podlahu auta na vyfukove potrubi v miste mezi prednima sedadlama.... pokud tam filr je, je na trubce za motorem cca 50cm dlouha obluda tvarem podobna tlumici s ochranym plechem ala chladic a snizuje svetlou vysku auta na 170mm, pokud tam neni, mate svetlou vysku 190mm (u naftaku). Pricemz k filtru patri take aditivum a to byva v plastove cerne nadrzi tvaru kytary ktera je umistena u zadniho leveho kola (ve smeru jizdy), tato nadrz take snizuje svetlou vysku + byva casto poskozena pri provozu v terenu. Pri vymene aditiva v te nadrzi je casto treba koupit i novou nadrz, byva problem ji otevrit (zarezle srouby) a casto je poskozena. Btw.. bez filtru s benzinem je svetla vyska vyssi a to 210 mm.
ach jo... tak jeste vice polopate....
2007 je k dispozici jen verze VW 2.0 bez DFP 103kw,
2008 pribyla verze VW 2.0 103 kW s DFP (jsou tedy k dispozici obe) + PSA 2.2 DFP 115 kW + Mi 2.4 benzin 125 kW,
2009 uz jen verze s VW 2.0 s DFP 103 kW + PSA 2.2 DFP 115 kW + Mi 2.4 benzin 125 kW
2010 skoncilo VW 2.0
2012 facelift a nove motory od Mi 2.3 110 kW
Otázka k Outlanderu III. Jaká je spolehlivost motoru Mitsubishi 2.3 v porovnání s 2.0 DiD? Najede se s ním také bez problému těch 300 - 400tis km? Ten motor 2.3 Mi nemá Ad Blue, jen NOx trap, jak je cítit, že s přechodem z Eu5 na Eu6 byl snížen výkon na 110kW ?
Měl jsem chvíli tohle auto jako služební. Je to velmi pohodlné a praktické auto, ale servis bych platit nechtěl.
Dva zajímavé poznatky: Nefunkční tempomat - vadné čidlo na klikové hřídeli - nutno rozebrat půlku motoru a vyměnit čidlo.
Obrovský problém, pokud nemáte kód k systému handsfree. Kód musíte zadat pokud chcete připojit nový telefon skrz bluetooth jako handsfree. Kód se zadává hlasově a anglicky, občas špatně rozumí a ani autorizovaný servis (Most) to nedokázal resetovat.
Jinak: Nechával jsem montovat tažné - několik firem mi řeklo, že to dělat nebude a firma, která to potom montovala se zasekla na tom, že nedokázala vypínat parkovací senzory po připojení přívěsu.
Pokud vam nefunguje tempomat, muze to znamenat problemy se spojkou auta, ktera prokluzuje. Prokluz nemusi byt patrny pri bezne jizde. Nejcasteji se projevi pri jizde na 5 do kopce na plny plyn. Pri tomto problemu tempomat pri jizde na nej vypadava. Obzvlaste pokud se z pomalejsi jizdy po pribrzdeni chcete vratit na nastavenou rychlost jen pomoci obnoveni fce tempomatu. Auto prida plyn, zacne zrychlovat a tempomat vypadne a auto ztrati tah. Tyto problemy se spojkou jsou vyrobni vada pritlacneho kotouce prvovyroby (hlavne u motorizace 2.2 ktera ma nejvetsi kroutak ze vsech motorizaci) a byvalo to reseno (obcas) zarucni opravou (i kdyz s kecama v servisu, ze si za to muze sam uzivatel) u vsech verzi auta (Mi, Cit, Peu). K HF neni treba znat zadny kod... kod si voli uzivatel pres zmineny audio konfig a nasledne ho musi zadat do zarizeni, ktere chce pripojit... jaky kod se pouzije je zcela na volbe uzivatele... ja bezne pouzivam napr 1111, 2222 a pod... a ano, je pravda, ze je treba hlidat si anglickou vyslovnost ;-)
Tempomat - jak jsem psal: Problémem bylo čidlo na klikové hřídely (bylo opraveno)
Kód k rádiu - problém není ho tam zadat, problém je pokud někdo před Vámi tam nějaký zadal a Vy k tomu potom přijdete, kód nemáte a chcete si přihlásit svůj telefon. Jak jsem psal, ani autorizovaný servis mi nedokázal pomoc a sám jsem kódů zkoušel hodně, ale je to problém, když to člověk musí zadávat hlasem a ještě to blbě rozumí (Myslím že hodně blbě to rozumělo číslu "two").
handsfree má základní kod a připojení žádný problém. Tažné zcela bez problémů. Chce to profíky a ne nějaký garážisty. Jezdí jich mraky s tažným a nikdo neměl problém
Handsfree má kód, který když někdo zadá a potom k tomu přijde někdo jiný a kód neví, tak je namydlenej. Ani autorizovaný servis mi nepomohl.
Onen autorizovaný servis chtěl za montáž tažného takovou pálku, že v neorigo servisu by za to byly dvě. Tažné jsem potřeboval 13pol zásuvku, což už je trochu složitější. Nevím jak je tady řešená kontrola žárovek atd.., ale vypnutí senzorů při připojeném přívěsu je zde opravdu problém. Ne že se nedalo fungovat bez toho. Pod volantem je tlačítko, kterým se dají senzory vypnout, ale když jsem denně jezdil s přívěsem, tak je to otravné.
...bude mít zcela jistě variátor INVECS-III. A tomu bychom se vyhnuli....Za prvé nezdůvodněno proč a navíc pokud budete trochu pátrat v zahraničí, tak se budou většinou vyjadřovat opačně. Jinak fantastické auto vzhledem k datu jeho výroby. I škodovka se dnes dostává na jeho vlastnosti. Dvouzonová klimatizace samozřejmě schází. Velké množství odkládacích prostor, které i v roce 2018 nenacházím v autech jako Volvo či Range. Třeba jen další schránka nad schránkou u spolujezdce, která je chlazená. Tohle bude nenajdete, nebo je to za příplatek u prémiových značek. Mega kufr. Ve kterém jiném autě postavíte na sebe třeba dvě basy piv. Jinak zvětšíte posuvnými zadními sedačkami. Polohovatelná opěradla zadních sedaček. K nezaplacení zadní výklopná část dveří kufru, na kterou si sednete třeba při přezouvání na lyžích. Dnes už to snad jen Range a mívalo Volvo. I přes zadní třetí řadu sedaček (7 míst) pořád moc prostoru. Xenony svítí super a ještě k tomu další halogeny na svícení do zatáček. Zadní světla LED. Dobře rozvržené kompletní ovládání na volantu. Temponat, audio, handsfree.. Elektrické sklápění mají někteří za příplatek. Kritika je na tempomat, který pod kopcem občas nechá klesnout otáčky a pak to dohání. Zadní tažné zařízení hnusně čumí pod nárazníkem jako bradavice. Při extrémní snaze jsem s ním jel i za 7 litrů. Nevíce roste spotřeba nad 120 km/h. Jinak 2,4 automat 4x4 8,5litrů. Ještě trochu měkčí lak, který je náchylný na kamínky. Ale tím trpí hodně Japonců. dovolím si tvrdit, že novější modely byly z pohledu užitku horší. Absence výklopné nakládací hrany v kufru. Druhá schránka u spolezdce už není. Palubka se mi u nových nelíbí. Jinak v mém provedení mnoho intzeriéru potaženo kůží, takže hezké a super. Díky hliníkové střeše se mnohem méně naklání v zatáčkách na rozdíl od předchůdce.