Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluční počin, neboť příchod modelu ukončil celou jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend prvního vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.
Zpět na článek
30. 3. 2017 08:24
30. 3. 2017 08:53
30. 3. 2017 09:16
30. 3. 2017 09:15
30. 3. 2017 09:23
30. 3. 2017 09:34
30. 3. 2017 10:19
30. 3. 2017 10:26
30. 3. 2017 10:36
30. 3. 2017 10:48
30. 3. 2017 11:08
30. 3. 2017 11:50
30. 3. 2017 09:36
30. 3. 2017 10:21
30. 3. 2017 13:39
30. 3. 2017 14:11
30. 3. 2017 17:31
30. 3. 2017 19:57
30. 3. 2017 22:33
30. 3. 2017 11:12
30. 3. 2017 11:34
30. 3. 2017 11:38
30. 3. 2017 14:09
30. 3. 2017 14:39
31. 3. 2017 11:41
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 08:24
Švihák
S80 se mi vždy líbila a i když to není pro mne auto, které bych si koupil (velkou limuzínu nepotřebuji :D), tak s touto generací jsem docela najezdil a to v několika specifikacích.

Nikdy jsem nejel Fordí Ecoboosty a až do tohoto článku jsem netušil, že se tam dávali. Nejvíce to byly různé varianty 2.4 dieslu a měl jsem i štěstí na 3.2 a 4.4.

Jsem si vědom, že Volvo není bráno zdejšími odborníky jako prémie, ale uvnitř jsem se tak vždy cítil, hlavně v nejvyšších specifikacích, až na můj vkus sterilně (v dobrém slova smyslu, hlavně v kombinaci bílé kůže) . Auto jede suverénně, tiše a tak nějak bez větších emocí. I na dnešní dobu (a v kontextu, co dnes Volvo nabízí) "monstrózní" vé osmička je kultivovaná, ani o ní nevíte, jen táhne a táhne.... (samozřejmě, že se staženým oknem poznáte oč jde, ale v běžném tempu na silnici jede naprosto klidně a nenuceně).

Vůbec jsem netušil, že sdílí techniku s Mondeem, protože je ve všem o level výš, ale jedna věc se musí Mondeu nechat, přijde mi agilnější, což bych ale jako mínus Volvu nevyčítal, je to přeci jen limuzína :-)

Na druhou stranu, za 200 tisíc dostat takový pěkný kus auta, i ten kufr bych možná oželel >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
41
Avatar - grifith
30. 3. 2017 08:53
Re: Švihák
I když nikdy moc oblíbené, tak se jednalo a jedná o zajímavou alternativu k dostupné prémii. A když by ti nestačila S80, tak vezmeš V70ku ;-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 09:16
Re: Švihák
V 70 je fajn, ale poslední dobou pošilhávám po V60 :-) Jsou docela pěkné ojetiny za přijatelný peníz :-)

A oblíbené - možná v ČR, ale na západě jich jezdí docela dost :-)
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 08:54
Re: Švihák
Já jezdil jen D5 2,4 a to byla dost tragédie interiérově a halvně motoricky. Takže na mě to žádný dobrý doejm neudělalo. ;-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 09:15
Re: Švihák
Tragédie? Ale notak.. s čím to srovnáváš? To bylo auto po půl mega na hrbu a s prasetem za volantem ne? >:D Třeba interiér je rozhodně lepší ,než většina produkce z USA té doby, které uvnitř vypadaly jako plastové hifivěže >:D Možná až na Cadillac...
Avatar - fOE
30. 3. 2017 09:23
Re: Švihák
S cim to porovnava? Vazne ses to musel zeptat? >:D
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 09:34
Re: Švihák
Sypu popel na hlavu.... ;-\ Alero je bůh ! Asi se mi tohle heslo odlepilo z monitoru, tak jsem na to pozapoměl...
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 09:47
Re: Švihák
My víme že ho tajně miluješ, neboj. Mám pro tebe dobré zprávy, jedno se objevilo na prodej. A zlatý kámo a f kůži - budeš King, je sice trošku ošlehaný větrem prérie, ale to neva. Když ho miluješ, není co řešit
[odkaz]
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 10:19
Re: Švihák
To bych byl vesnickej borec jako ty? Každá Oktáfka na zimákách na kruháči zůstane vzadu, nemilosrdně potrápím na okrsce nejednoho taťku a povodím si i závodníky v Mostě na okruhu !
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:21
Re: Švihák
Já nebydlím na vesnici a už ho od září nemam ;-)

Ale jinak borec budeš určitě, neváhej a kupuj >:D
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 10:26
Re: Švihák
Víš.... ta cena je fajn, V6 taky... ale... to auto je tak zoufale ošklivé! >:D
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:28
Re: Švihák
tohle není V6 ale R4. V6 je 3,4 a ta není momentálně v ČR na prodej :-)

A na krásu sem si to nekupoval ;-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 10:36
Re: Švihák
No dokonce, pak mne nenapadá ani jeden důvod, proč za to vyhodit 40 tisíc >:D To si můžu koupit lepší auta >:D Buď co víc uvezou, budou rychlejší, hezčí, nebo stylovější >:D
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:42
Re: Švihák
Tak ta cena je trošku přestřelená, reálná cena je tak 28 ;-)

A vždycky se najedou pro někoho zajímavější auta, jdo o to jestli taky stejně nenáročná a spolehlivá ;-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 10:48
Re: Švihák
No za 40 tisíc? Myslíš, že třeba takovej čtyřkovej Golf s MPI bude o tolik horší? Pokud teda nekoupíš v AAA >:D A určitě by sem každý naházel tunu jiných.... a když bych šel po přibližovadle za nejnižší náklady, koupim si Felicii >:D
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:52
Re: Švihák
Felicie za 30 je nebezpečnej střep, většinou orezlej bez špetky výbavy. Tady je aspon el. okna zrácátka, kontrola tlaku v penu, automat, tempomat, klima, ABS, TCS, přední zadní mlhovky, kožený sicny, řidičovo el. stavitelné, ALU kola, rádio s CD, plynový vzpěry kapoty, centrál s DO

A ještě to má poloviční výkon a že by to jelo za povoliční spotřebu se říct nedá :-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 11:08
Re: Švihák
Felicie za 30? To je nějaká naplněná zlatem ne? >:D

Ano, ale tak já bych si nekoupil ani Alero jako jediné auto, nemá nic navíc, co by neměla jiná evropská auta za 40 tisíc, které seženeš :-) To i ta Voktávka ftédéí pojede líp >:D A když ne, tak za 40 jsou i Passatí V6TDI >:D >:D
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 11:37
Re: Švihák
Je jich tam docela dost za tu cenu a ze zlata fakt nejsou
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 11:50
Re: Švihák
Tak jsou z mědi dle barvy...... většinou to začíná od 5. dveří >:-[]
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 12:20
Re: Švihák
Jo shnilé bývaj hezky, proto už jich většina dojezdila
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 09:31
Re: Švihák
No středovej panel ve tvaru obdélníku a to efektní ovládání klimy fakt není můj piece of cake a ta nafotvá pětiválcová nádhera u který při každém druhém rozjezdu z křižovatky svítila kontrola prokluzu - to když srovnám s jakýmkoliv benzínovým V6 tak to prostě nemá šanci. Jednak než se něco začlo dít, trvá to 2 sekundy, jednak to mělo zvuk jak Tranzit
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 09:36
Re: Švihák
Že se ti nelíbí neznamená, že je to tragédie zpracováním a materiály. Stačilo tedy napsat, že se ti nelíbí >:D

Hele a nesvítila ta kontrolka proto, protože je to předokolka a má to docela dost výkonu a ty jsi na to hantal jak..... ? >:D A zvuk? Tak je to nafťák, co bys čekal? S80 je dost dobře odhlučněno, uvnitř to skoro neslyšíš... bylo to tohle Volvo? Nebyl to nějakej starší model?
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 09:43
Re: Švihák
Jo, bylo to tohle Volvo, 2008 rok, 113 táců najeto.

Předokolky sem měl celkem 3, v tý době teda 2 ale žádná to nedělala ani se žádný neprotáčela při rozjezdu kola (tam kde ESP a ASR nebylo). 185 HP zas tak drtivej výkon teda není. Sevilla měla 300 HP na předku, co by pak musela dělat ta :-)

No o zvuku tady místí Dehet klub tvrdil, že moderní diesel nepoznáš od benzínu, no tady by to nepoznal jen hluchej. Na což Dehet klub reagoval, že tohle prý není moderní diesel no >:D
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 10:21
Re: Švihák
Jel jsem s mnohými auty, dieslovými, benzinovými od výkonů do sto koní, tak s výkony nad 300. Nikdy se mi nestalo, že jsem při rozjezdu protáčel gumy bez toho, aniž bych to chtěl..... v tomhle případě bych hledal asi problém mezi volantem a sedačkou >:-[]
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:29
Re: Švihák
Já bych ho hledal v motoru. Ten pětiválec je trága >:D
30. 3. 2017 13:39
Re: Švihák
A u Volva si toho jsou velmi dobre vedomi, proto stare, tezke, zrave, hlucne a spatne naladene petivalce vypustili a sazi vyhradne na ctyrvalce! :yes:
30. 3. 2017 14:11
Re: Švihák
Americký kůň je pohodlný, tak ani nehrábne.
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 17:31
Re: Švihák
Přežrané americké koně z Mekáče? >:-[] >:D
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 18:55
Re: Švihák
Americké koně sou svižné, akorát u těch starých aut to kazí poamlé 4.st převodovky, ale tak třeba ty křižníky nejsou o sportovních výkonech na okresce ale o pohodlném cestování na dlouhé tratě
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 19:57
Re: Švihák
A přesně o tom má být i to Volvo, ale kritizuješ ho za to ;)
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 21:50
Re: Švihák
akorát že ty křižníky jdou hned za plynem bo sou to benzínové atmosféry a navíc nemaj zvuk transitu, to sou takové drobné niance , které výrazným způsobem oblibnují to plutí krajinou a kochání se >:D

Někdy se tím svez, třeba to pochopíš
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 22:33
Re: Švihák
A proč si hodně američanů ta Volva kupuje? >:D
Avatar - Barrichello
31. 3. 2017 10:47
Re: Švihák
Američani si taky kupovali Saaby a přesto krachnul.

Hodně je relativní pojem >:D

Slováci si podle kamaráda hodně kupují Lady, protože když volal svému nebližšímu prodejci, tak mu odvětil že nemá čas, protože právě prodává Grantu a včera že prodal Kalinu a v pondělí mu přijede kamion se 4 novejma Vestama.

Podle toho jde taky usoudit že se hodně prodávaj a v reálu se jich prodalo v únoru 18 v celém SR.

Aby to podobně nebylo s tím volvem v USA >:D
Avatar - speedfred
30. 3. 2017 11:12
Re: Švihák
pár rokov dozadu som bol pozrieť jednu dízlovú 80 u dílera,ale hodne ma prekvapil a odradil rachot motora (R5) a ležérny automat. skúsil som hneď na mieste aj XC70 a to isté. Cestovanie pohodlné to áno,ale motor/prevodovka nič-moc.
Avatar - Ozzman
30. 3. 2017 11:34
Re: Švihák
S manuálem je to lepší :-) Ale ano, není to závoďák, je to polykač KM :-) To jsem i psal, že Mondeo, které je příbuzné, je daleko agilnější.
Avatar - speedfred
30. 3. 2017 11:38
Re: Švihák
áno na cestovanie dobré,ale pohonný reťazec ma odradil.
kámoš má teraz V70 a čo-to už stým najazdil a spotreba žiadna sláva 8-9L zväčša dialky.
30. 3. 2017 14:09
Re: Švihák
Nenech se vysmát, veškeré konkurenční emeriky té doby vedle toho byly jako plastové kelímky vedle křišťálové sklenky.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 14:19
Re: Švihák
Ani bych neřekl, jízdně a motorem určitě neee.
30. 3. 2017 14:39
Re: Švihák
S80 2,5T, V6 nebo V8 byl horší?

Psal jsem ale hlavně o interiéru. Jeho trvanlivost a nenucenost, stejně jako řešení je na míle vzdáleno od tehdejších US souputníků.

Nejvíc tam byla k vzteku obstarožní automatická převodovka, která právě nejvíc připomínala ameriky. Výkony motoru utápěla v měniči, řadit se jí nechtělo atd.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 14:58
Re: Švihák
V8 od Yamahy sem nejel, ten mohl byýt zajímavej no.
31. 3. 2017 11:41
Re: Švihák
No zrovna trvanlivosti interieru S80tky neoplyvaly. Kvalita kuze ci spise nekvalita byla na tak drahe auto naprosto otresna.
30. 3. 2017 09:50
jak muze ACS propagovat rakovinomet
kterej nejspis nemá filtr pevnych castic?

v nemecku probiha vyprodej ojetych naftaku bez filtru, protože dakovy auto bude platit vysoky poplatek za dalnici a brzo je nikam do města nepusti, takze hrozi realny nebezpečí, ze se tyhle zdravi nebezpecne plecky objevi na nasich silnicich.

zda se ale, ze si tohle nebezpečí konecne zacina uvědomovat alespoň ministerstvo zivotniho prostředí, takze koupe takovyha auta ze během par let muze promenit v cernou muru i u nas.
je smutny, ze redakce ACZ zatím nenasla odvahu na to aspon upozornit

a ještě poznámka, piste, ze od roku 2012
"Motor 1.6 D2 plní Euro 5"
ale euro 5 bylo povinny od zari 2009
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 09:58
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
Největší sranda je, jak helmuti vozí vraky do českého pohraničí, tam sundaj značku a nechaj to stát někde na vesnici, sídlišti nebo u parkovišti u supermarketů a nazdar. Prej nová moda.

Běda tohle my udělat u nich :-)
30. 3. 2017 10:02
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
taky sem to zaregistroval
to je na ranu do palice
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 10:04
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
a tohle taky sranda [odkaz]
30. 3. 2017 10:31
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
:yes: Zaujimave. Kedze neviem po anglicky, hladal som nieco o tom na nemeckych auto-web strankach a zatial ani slovo :-! Je zrejme, ze VW urobi vsetko preto, aby ta informacia do DE ani vobec neprisla a vsetci sa budu tvarit, ze je vsetko v poriadku.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 3. 2017 10:42
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
Už jsem ráno četl, celkem sranda, ale dalo se to očekávat. Změny při zachování stávajících parametrů nemohl očekávat nikdo, leda že by koncern měnil motory jako na běžícím pásu a to se mu nechce.
Tady je krásný námět na článek, který by mohl napsat Tomáš Dusil, ale pro chlebodárce to asi nebude hezké čtení, pokud se nebude chtít ztrapnit. >:D
Avatar - Floyd
30. 3. 2017 11:02
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
Zajímavé čtení, díky za odkaz. Co na to Auto.cz Opíše info z článku, nebo bude mít klapky na očích i uších a dělat že žádný takový článek neexistuje? Odpověď asi známe, že?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 3. 2017 11:35
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
Možná tam mělo být, že je to verze pro Euro 5. Což je. Jedna vačka 8 ventilů namísto dvou a 16 ventilů. Ano, Norma platí od té doby jak píšete, ovšem pokud se vozidlo vyrábělo už dříve, je tam myslím nějaká lhůta. Třeba u kategorie lehkých užitkových aut je ta lhůta ještě delší, takže ty mají klidně ještě staré motory i když osobáky už nové. Nemyslím si, že v článku o ojetém S80 kde tento motor hrál zcela okrajovou roli je toto nějak důležité. Minimálně ne pro kupujícího S80. ne vy byste si to koupil s 1.6 HDi? Upřímně až do psaní článku jsem vůbec netušil, že tohle volvo mělo tenhle motor. Vzhledem ke třídě a velikosti. nevím proč si myslíte, že propaguju nějaký rakovinomet? Tohle vůbec nechápu.
30. 3. 2017 15:56
Re: jak muze ACS propagovat rakovinomet
dobry den pane Dusil, dekuji za reakci, kazdopadne v clanku je uveden k testovanému autu rok 2007 a euro4, i když to samozrejme automaticky neznamena, ze auto s euro 4 filtr nemá, ale aut s filtrem s euro 4 asi tolik moc nebude.
pokud se nepletu, tak euro 5 (a vpodstate povinnost filtru) plati od zari 2009 pro nove homologovany auta a o rok později (zari 2010) pro všechny nove prodany auta. zminka o euru 5 v roce 2012 mi prijde minimalne matouci, protože tam jina volba ani není.

jako dlouhodoby odpurce dyzlu jsem byl několikrát docela prekvapeny, ze jste na ACZ (netvrdim, ze konkretne Vy), davali prednost před naftakem bez filtru, nez s filtrem.

jsem presvedceny, ze jako server zamereny na informovanost nas motoristu mate i určitou zodpovědnost na tom, jaka auta po nasich silnici jezdi.
a urcite by nikomu z nas nemelo byt jedno, ze jakmile vyjedeme na silnici, mame cca 25% sanci, ze to auto před nama je naftak bez filtru a vse co mu jde z vyfuku, tak dýcháme...

dnes jste uverejnili clanek o cca 1 milionu naftaku v CR bez filtru, ale clanek se pomalu propada, takze za chvili si ho uz nikdo neprecte. pritom tohle je dulezita informace.

moje představa je, ze motoristicky novinar by se mel mimo jiné i zastavat nas ridicu - tedy i v tom, abych nedychali rakovinotvorne a jedovate castice z naftových motoru.
cekal bych, ze s ohledem na "zavadnost" dyzlu budete třeba bombardovat ministerstva dotazy proc je problematicka nafta zatizena nižší spotrebni dani nez méně problematicky benzin, coz ve svým dusledku vedlo rozsireni dyzlu a ze s ohledem na novy zjisteni by bylo na case spotrebni dane srovnat.
cekal bych ze s ohledem na stavajici kauzy budete bombardovat ministerstva dotazy, co hodlaj udelat proti dovozu starych dyzlu bez filtru z nemecka, ke kteremu dochazi a obavam se, ze bude docházet ještě ve vetsi mire.
cekal bych, ze se budete vic zastavat nas motoristu, co aspoň občas na ty silnice vyrazime a pak dýcháme vse co leze z vyfuku aut před nami.
muze to samozrejme udelat každý z nas, ale mam pocit, ze novinar ma v tomhle vetsi silu, protože o tehle vecech muze dal informovat ...
30. 3. 2017 12:12
Velmi pěkný článek - jen poznámky
Jako nevýhoda by mohl někomu připadnout malý zavazadelník. I když Volva neoplývají velkým, přeci jenom 422 litrů na pořádnou střední třídu je opravdu málo (jestli to není překlep o 100 litrů).

Přeonačení fordovské plošiny a kostry Volvem je obdivuhodné. Nejsem si však úplně jistý, jestli vidím na fotografii otevřené kapoty nad předním podběhem onen volvávký prvek pro řešení málo přesazeného nárazu (small overlap). Ale jistě tam je, jen není tak zřetelný, jako u čistokrevných Volv.

Obdivuji zdařilý a razantní přechod Vovla od klasické koncepce k moderní koncepci s motorem napříč a předním pohonem - zvláště u tak velkých vozů (od střední třídy výš) !!

Podélný fordovský prvek zavěšení zadního kola (control blade - jistě pocházející z jeho spojení s Mazdou) je u těžšího Volva zřejmě přeci jenom více namáhán a proto jeho silent blok více odchází.

Popravdě řečeno narezlý spodek - třebaže po 200 000 km - mě trochu překvapil. Mám jinou - lepší - zkušenost se spodkem XC 70, kde nebylo nic. Srovnám-li to např. s nedávno prohlédnutým Fiatem Bravou - taky přes 200 000 km, - tak ta vypadá lepší než tohle Volvo 80 a blíží se té XC 70.
Rozbalit vlákno
0