Dlouhých 13 let se vyráběla původní řada XC90. Za jejím fenomenálním úspěchem stálo nejen skvělé načasování premiéry vozu, nýbrž i celkově zdařilá konstrukce. I coby ojetina se tento vůz těší značné popularitě.
Když už jste vychvalovali bezpečnost, nevšiml jsem si poznámky například o tom, že v amerických testech IIHS dopadla stařičká XC90 ve své době nejlíp v testu nárazu s malým překrytím, zatímco jiná auta mají s tímto testem problém i dnes, aby nějak obstojně prošla. ;-)
Jinak XC90 je krásné auto a jedno z mála, které bych si pořídil i jako ojeté.
´´Pro zmínění následků bočního střetu zase přinesla XC90 systém SIPS (Side Impact Protection Systém), který ale známe už ze starších modelů značky. Důmyslně řešené výztuhy v podlahovém roštu a dveřích pomáhaly odklánět energii nárazu pryč od cestujících.´´
teda aspon mne podla tohoto doslo pocinanie v testoch IIHS kedze NCAP sa na toto nesustredi
Ta V8 od yamahy bol asi najlepší motor aký volvo malo(hoci zo začiatku tie motory mali chybu na ktorú nastastie prišli).. Mali sme ho v S80, malo to perfektný zvuk a veľmi dobrý záťah už od nízkych otacok :-) spotreba okolo 11-12 litrov priemer.
Ďalej volvo má vynikajúce sedacky a spolu s adaptivnymi tlmicmi to bolo veľmi pohodlné v rezime comfort, také mekucke, plavne naladenie ako americké autá..
som ináč myslel ze v xc90 bol už haldex 3 od začiatku ako sme ho mali v S80...
A napríklad S80 so 6st.automatom aisin určite nemala predpísanú vymenu oleja, takze určite ani xc 90 s tou prevodovkou nemala tiež. predpisana bola len v prípade tahavania prívesu, bol interval výmeny oleja kazdych 70000 km. Tak isto nebola predpisana vymena v haldexe ako v článku aj je spomínané a bol tam aj zlý prístup na vymenu, škoda takýchto preslapov od volva, čo znižovalo spoľahlivosť...
Mňa by celkom zaujímalo, koľko V8 sa reálne predalo v pomere k R5 či už v benzíne alebo v diesli. Osobne som ich stretol len veľmi málo a autá ním vybavené mali svoje čaro.
Veľmi máličko sa predalo S80 V8 asi do dvadsať kusov na svk, preto sa to aj dobre predáva ako použité, drží si to cenu :-) XC90 V8 sa predalo omnoho viac ale samozrejme oproti R5 máličko... Áno mali svoje čaro :-)
Rok jsem brigádně dělal ve firmě, kam všechna nová Volva pro čr přišla a čekala na své naskladnění do salonu... zažil jsem tam jedinou V8, ještě na diplomatických značkách ;) Jelo to hezky, akorát to auto bylo tak utlumené, že ten charakter takového motoru nevynikl, hlavně zvukově :-)
V Cape Town je V8 k videniu nacastejsie. Tipujem tak 80% vsetkych XC90. Celkovo tam je radost jazdit po cestach - same najsilnejsie Bezinove motorizacie okolo.
výměna oleje není předepsaná, ale pouze doporučená ... jak se k tomu stavěli majitelé při volbě vyměnit/nevyměnit je asi jasné. Často se neměnilo i kvůli tomu, že je obecně zažitá představa, že vyměním olej, něco se tam rozpustí, ucpe a já(z pohledu servisu) za to ponesu garanci. To víš že jo, neměním. Když se to ve 250t km rozpadne, tak na to ještě vydělám.
Doporučená? Kto to doporučoval? Oficiálne v servisných intervaloch/plánoch sa nič nedoporucovalo! To ze ti to neoficiálne vo volvo servise niekde aj odporučili je iné! A presne, kedze to nebola predpísaná vymena výrobcom tak ti za to ani nerucili ako dopadne výmena...
Tak to je dobré že to tam píšu... Dôležité je ako sa ktomu aj postaví servis...dva roky dozadu keď som žiadal menit olej prevodovky v S80 povedali ze ok vymenia ale prídem o záruku prevodovky! Takze nahlavu...ale snáď to už tak nie je...
To je přesný, taky jsem ten blábol s rozpuštěním slyšel. Nezapomene ho dodat žádný servisák aut. převodovek. Sice se to možná na nějaké planetě a v některém století jednou stalo, ale omílají to všichni, jak kdyby to bylo u každé druhé převodovky.
Ve skutečnosti si jen dělají alibi, aby kdyby něco zkur**li, mohli říct "vidíte, já Vám to říkal".
Apropo, věděli jste, že v servisech aut. převodovek pouze vypustí olej z vany a na hydroměnič kašlou?
Vypustenim oleja z vane, tým mysliš že z prevodovky vymenili iba olej ktorý vytiekol? Cize tak vytecie necelá polovica. Lebo tak sa meni bezne olej na HDM prevodovkách... Ja to tak mam predpísané menit na mojom aute, momentálne mám najazdené cez 260000 km a prevodovka ok.
Ano, přesně tak to mění babráci v (možná skoro) všech servisech na našem kontinentu. Vypustit olej i z hydroměniče není až tak složité, jak si každý myslí. Zadej do youtubu
10 Min Automatic Transmission Fluid Flush + Replacement (Most Cars)
a uvidíš. Tak jsem to dělal už u dvou aut v rodině, třetí mělo JATCO převodovku, tam to bylo jiné. U některých AT to tedy nejde, ale v servisu se ti vyfláknou i na ty, na kterých to jde. Potvrdilo mi to osobně několik "odborníků" z servisů AT v Praze, obvolal jsem si je, abych zjistil. Dík, nechte si vaše služby.
Mne už pár krát tvrdili v nemenovanom autorizáku nemenovanej značky, že v prevodovke manuálnej sa olej nemení, lebo je náplň doživotná.:D Potom o týždeň tá prevodovka zahučala pri Zelenči cestou z východu do BA. A tipujem, že ten dotyčný človek to šíri svetom naďalej.
A mají pravdu, ale už neřeknou, že doživotní pro automobilku znamená cca 5 let nebo 200 tis km a pak je to nezajímá. Dokonce některá auto pro jistotu nemají na převodovce ani vypouštěcí ventil. Hold doba spotřebního zboží.
Pokud zařvala o týden později, tak pochybuji, že by jí výměna náplně zachránila. Jinak některé náplně automatů dokáží vydržet i 150+ tisíc km (což klidně může být "doživotní"). Velkým faktorem je teplota a to je ten problém. V některých autech nejsou převodovky dobře chlazené; agresivnější jízda nebo časté tahání tak dokáží významně zkrátit životnost (klidně na čtvrtinu, v extrémních případech třeba na desetinu).
XC90 nikdy neměla T5, ale pouze 2.5T. T5 má 184kW, případně v pozdějších variacích až 191kW ... dávala se pouze do S60 a V70.
Obecně Dexron III LL patří pouze do té 4q automatky od GM. 5q a 6q Aisiny to zabije. Tam patří pouze a jedině olej splňující specifikaci JWS 3309. Ale je pravda, že existují oleje, které plní obě specifikace.
A jedno doplnění ... V8 není zas až tak bezproblémová, prvních 6833 motorů měly poddimenzované ložisko na té vyvažovací hřídeli. Obvykle se to odporoučelo ve 150t km. Oprava není moc levná. Nicméně pak je ten motor "nezničitelný".
A k té spojce ... dneska už šly ceny dvojhmot dolů. Komplet spojka včetně ložiska, serváku, lamely, přítlačáku se dá pořídit do 20t Kč.
Nevím, jsou to informace od člověka, který ta auta vidí dnes a denně. Jistě, že je dvouhmota levnější (od Starline). Ta cena je se spojkou komplet a v odpovídající kvalitě a to za 20 fakt není. Za 20 není ani dvouhmoťák sám o sobě. K tomu Dexronu. Asi to tam mělo být více zdůrazněné. Nicméně předpokládám, že olej v automatu beztak sám nikdo nemění, když ani neví jakou má ta převodovka teplotu (bez diagnostiky to nejde). O tom že V8 měly tenhle problém jsem neslyšel. A stejně pokud ho měly, tak už to bude beztak vyřešené.
problém s ložiskem je už většinou vyřešen, protože u těch prvních 6tis kousků už se rozpadlo...
každopádně přes VIN se dá dohledat přesné pořadí vozu ve výrobě a když spadá ještě do této první skupiny s vadou, je vhodné si nechat prokázat tuhle opravu. Jinak je to díl v ceně stokorun, ale musí se kvůli tomu rozebrat motor a finální účet je v řádu 50tis Kč
ne, je to od LUK. Starlajnem mě urážíte. Setrvák bez jakýchkoliv VO slev 9200Kč.
K tomu Dexronu - bohužel spousta servisů, včetně "odborníků" na repas převodovek tam lejí právě nevyhovující specifikaci. Pak ta automatka vydrží tak 20-50t km po repasu.
A k tomu V8 - šlo o prvních 6833 motorů v S80 a XC90 napříč světem, takže v ČR tím bylo postiženo pár desítek aut. Jestli je to vyřešené tím, že vynucenou opravou prošly všechny ojetiny, je otázka. Sem tam se objeví mazel s méně jak 150t km a u toho teoreticky ta drahá oprava hrozí.
Ale říkáte tu hlouposti. Mě u P807 2,2 HDI v servisu také řekli, že nový dvouhmotový setrvačník jen originál za 27 tis + práce. No nakonec jsem koupil orig LUK za 15tis i s dopravou. Přímov z německého webu výrobce. Ono se v těch českých servisech také nesmí všemu věřit, kor v době internetu, kdy se dá spousta věcí zjistit a nebo rovnou koupit z eshopu.
Bohužel hodně lidí si to nezjistí a pak je v servisech takto okrádají. To ani v těch servisech nepřiznají, že na díly a oleje mají většinou 35-45% slevu a chudákovi zákazníkovi ukazují cenu na webu před slevou. Už jsem se setkal s jednáním, že když jsem řekl, že si koupím originální nové díly sám, tak mi na férovku řekli, že pokud nebude brát díly přes ně, tak budu mít vyšší cenu práce. Co to je zas za čecháčkovský nesmysl?!?
Čecháčkovský? V UK jsem se v servisu setkal s tím, že mi na nabídku, že si díly zajistím sám z USA, kde byly výrazně levnější (i po započtení dopravy a daní), odpověděli takovou přirážkou, že byla veškerá úspora v čudu (bylo to ve výsledku ještě dražší, nepočítaje můj čas). Protože by přišli o provizi z prodeje. A můžeš si nechat zdát o tom, že by na tebe přenesli velkoobchodní slevu (nebo alespoň část). Nešlo o auto, ale princip je stejný.
Jen pro informaci pane Dusile, Soldát sice něco o Volvech ví, ale zdaleka ne vše, pokud se ptáte jen jeho, nemůžete se divit, že máte v článku takové nepřesnosti. Reálně, více pravdivých informací by Vám řekli třeba v T6R (připadně s nimi spřátelený p. Patočka), kde dělají opravdu jen Volva, navíc často i za zajímavější ceny. Osobně bych k Soladátovi svoje Volvo nedal...
Když už se hádáte za Soldátovu cenu, zkuste si ji zjistit i u jiných servisů. Takhle potom článek působí jen jako reklama na Soldátův servis a kdo to dělá lepvněji, tak to nedělá kvalitně, což je samosebou absolutní kravina...
Co se týká problémů s první serií V8, tak je to holá realita a je dost smutné, že tohle Soladát neví a vy si neuvěříte informace i jinde. A co se týká jeho vyřešení tak Volvo tehdy bohužel příliš nekladlo důraz na svolávačku, takže se i dnes na bazarech vyskytnou kusy, které tento problém nemají vyřešený a tak čeká jako hodně nemilé překvapení na nového majitele... proto by bylo vhodné tuto informaci zmínit.
Co se týká vašeho komolení označení motorů Volvo (2,5T vs. T5), tak to už je na novináře píšícího o autech hodně za hranou. Volvo používalo označení T+počet válců vždy pro vrcholový model.(existovala jediná výjimka a to V8) Tj. T4, T5 a T6 znamenalo vždy nejvyšší aktuálně možný výkon pro konkrétní model... tj. jediné "T", které patří k první XC90 je T6. Pokud toto nejste schopen pochopit, pak je to více než smutné...
Pro mě je u Volva T5 přeplňovaný pětiválec v benzinu. Ano, vím, že se kdysi takhle označovaly nějaké sportovní verze modelů které měly i vyšší výkon (tec co uvádíte) . Je to slovíčkaření o které v tomhle typu materiálu vůbec nejde. Kupujícímu je fakt jedno jestli se to jmenuje T5 nebo jinak. Důležité je, že je to 2.5 pětiválec turbo a to z toho zřejmé snad je.
jestli chceme být exaktní, tak skutečně název motorizace je 2.5T
T5 se vždy používala jen pro vrcholné verze benzinových turbomotorů s velkým turbem, zatímco 2.5T, případně její předchůdce 2.4T jsou nízkotlaková turba
na druhou stranu máte pravdu i vy, pro ne-volvo-maniaky je T5 prostě benzinové turbo a TDI naftové turbo prakticky u jakékoliv značky ;-)
Pane Dusile, opět brilantní argumentace, skoro na stejné úrovni, jako posledně to, že nižší emise dusíku jsou úplně zbytečné a že je Volkswagen vlastně nejpoctivější. Je přece jedno co to je za motor, nebo jak se ten motor jmenuje, to je slovíčkaření:)
Já bych vám vážně doporučil v těch diskuzích nereagovat, nebo na to možná někoho nominovat, protože to, co předvádíte, je pro novináře poměrně ostuda.
Místo toho, abyste poděkoval za upřesnění, se kroutíte. Profesionál:)
jejda, na ty "menší" Volva jsem nějak pozapomněl. Ano T5 se dávala i do C30, C70, S40 a V50. Nicméně v "ménětučné" verzi se 162kW. Každopádně to jsou fajne auta :yes:
Loď, priam parník je slovo, ktoré podľa mňa vystihuje toto auto. Nenarážam teraz na rozmery auta, tie sú myslím v rámci triedy bežné, ale na riadenie a jazdu. Plavba po širokej ceste je ok, ale zabudni na zábavu, ak chceš šantiť na vlásenkovej okreske. A rovnaký problém budeš mať aj v meste, pri parkovaní si budeš musieť nabehnúť hodne zďaleka a aj tak vojdeš až na druhú raz. Spotreba dvojciferná za každého režimu a to platí nielen pre osemvalec. Dôvod na kúpu? Snáď len ten pocit bezpečia v obrnenom tanku, inak fakt neviem :-)
z SUV se pokoušet o zábavu na vlásenkové okresce? To by řidič musel být magor, na to jsou jiná auta.
A důvod koupě - super ceny, dlouhá životnost, nerezne, bezpečnost překračující mnohá nová auta a samozřejmě komfort, užitnost ...
Jsi uplně mimo. Spotřeba je u 180ti konové nafty mezi 8-9. Jestli chceš šantit s suv, tak je problém mezi volantem a seslí, potažmo mezi očima a týlem. Pokud neumíš parkovat tak jezdi na kole, to snad zvládneš. Důvod pro koupi je: spolehlivost, nízké provozní náklady, výborná spotřeba, bezpečnost, vzhled a td. 8-s
Ani som nechcel reagovať, ale povedal som si, že ten, čo napíše najväčšie blbosti, tak s ním pokecám, obvykle to býva sranda.
Začnem otázkou - s ktorou verziu a koľko máš najazdené?
Ja hodne s benzínmi, k spotrebe nafty sa teda osobne neviem vyjadriť, sprostredkované info kamarátov hovorí o desiatke, spritmonitor priemer 9,75, takže hóóóódne blízko dvojcifernému údaju, ktorý som zmienil vyššie.
EDIT: Si spomínal 180-koňovú naftu. Takú som tam nenašiel, ale ak myslíš 185-koňovú, tak tá má priemer dokonca 9,94. Pre mňa desiatka ako vyšitá ;-)
Okresky - každé, opakujem každé iné SUV je na tom lepšie. OK, šantenie je asi prehnaný výraz, ale povedzme dynamická jazda? Nie s XC90, zabudni.
"Pokud neumíš parkovat tak jezdi na kole" - za túto hlášku Ťa milujem. Ho\/no vieš o iných, ale máš odvahu posudzovať ich schopnosti, aké krásne internetové frajerstvo. Koľko máš najazdené? Myslím ozajstným autom, brm-brm, poznáš z pieskoviska >:D Špeciálne pre Teba som našiel článok, priemer otáčania: [odkaz]
Keby si nevedel, tak ozajstné autá (teraz nemyslím tie z pieskoviska) majú tento údaj obvykle cca o dva metre menší. Možno si spomenieš na tento údaj, keď sa niekedy budeš pokúšať parkovať v podzemnej garáži s niečím podobným.
Dôvody ku kúpe "spolehlivost, nízké provozní náklady, výborná spotřeba" - si sa s koňom zrazil?
No daj, čo tam máš ďalšie? A pridaj osobné skúsenosti, nech tu netláchame o pieskovisku.
Nevím, cos nepochopil na tom, co jsem napsal. Ale pojďme... k tomu slohu níže reagovat nebudu, na topperoviny nereaguji.
Loď, priam parník je slovo, ktoré podľa mňa vystihuje toto auto. Nenarážam teraz na rozmery auta, tie sú myslím v rámci triedy bežné, ale na riadenie a jazdu. Plavba po širokej ceste je ok, ale zabudni na zábavu, ak chceš šantiť na vlásenkovej okreske.
To jsme si, myslím, vysvětlili a sám jsi uznal, že na šantenie a i dynamiku tady suvečka najsou.
A rovnaký problém budeš mať aj v meste, pri parkovaní si budeš musieť nabehnúť hodne zďaleka a aj tak vojdeš až na druhú raz. Koukám, že máš vůbec problém s ovládáním auta.
Spotreba dvojciferná za každého režimu a to platí nielen pre osemvalec. Pokud bys napsal benzín, bylo by to jiné. Ano, u nafty je to mezi 8-9, věř mi, 350000km je toho důkazem.
Dôvod na kúpu? Snáď len ten pocit bezpečia v obrnenom tanku, inak fakt neviem: Samozřejmě, pokud to nerve asfalt, nešantí a neumíš s tím zaparkovat, tak si to nekupuj.
Plácáš se tu po ramínku, jaký jsi jezdec, že máš naježděné HODNĚ s benz verzemi.... to je kolik? Osobně mám zkušenost s xc90, r.v. 2010, 350tiskm /já najel menší část/. S parkováním problém žádný. Ano, jde cítit vyšší těžiště v zatáčkách... ale u upraveného sportáku taky nebudu kritizovat, že občas budu omezený v určitých směrech. Kapiš?
Spolehlivost: pouze běžný servis plus výměna hlučnějšího tlumiče a software v navigaci, za který nemohlo auto. Zbytkem jsi ze sebe udělal právě toho žvatlala, kterého obíjíš mi o hlavu. ;-);-)
.......... Ho\/no vieš o iných, ale máš odvahu posudzovať ich schopnosti, aké krásne internetové frajerstvo. Koľko máš najazdené? Myslím ozajstným autom, brm-brm, poznáš z pieskoviska.... tomu říkám vlastňák >:D >:D >:D
350.000 km s XC90? Za necelých 6 rokov, to dáva takých 60 ročne, tiež som za mladi toľko jazdil :-)
Pokorne priznávam, ja mám s XC90 najazdenú cca desatinu v troch rôznych. Na posúdenie myslím stačí a môžem povedať, že ak si ma videl niekedy nadávať na S400 kvôli početným poruchám, tak pri XC90 som si vravel "zlatý Mercedes", Volvo bolo v servise snáď každý druhý mesiac, ďakujem, nikdy viac.
Spotreba 8-9 - gratulujem k ľahkej nohe, na spritmonitore má väčšina desiatku. Za desiatku viem jazdiť v GL350, čo je o kus väčšie auto a má o nejakých 80 koní viac.
Teraz to poďme porovnať s konkurenciou. Jazda v X5 je nebe a dudy, na okreske sa oproti XC90 bavíš (na pomery SUV určite). Spotreba v 30d v pohode za osem. Q5? V podstate dtto, na ceste i pri parkovaní o triedu vyššie. A vzdialene si pamätám na Grand Cherokee, už sú to roky, ale povedal by som, že na ceste by si boli 50:50, v teréne niet o čom.
6 rokov je večnosť, niektoré manželstvá toľko nevydržia, chápem, že hájiš Volvo. Sorry, celé mi to znie ako chválenie si vlastného. Autá striedam dosť často, nad 100.000 som mal iba dve. Výhoda či nevýhoda? Neviem, ale v priemere za dva roky auto poznáš dostatočne, určite viac, ako redaktori v týždňovom teste. A určite dokážem povedať, že ak som sa s jedným autom v určitom mieste dokázal otočiť a s druhým nie, tak to nie je chyba šoféra. Ak mi chceš dokázať opak, môžeme to skúsiť :-)
Slovo na záver? Ak si spokojný, užívaj si Volvo. Pre mňa má od ideálu ďaleko. :-)
Spokojenost je maximální. Fakt se to nesere, spotřeba v normálním režimu je jak píšu. U xc60 můžu napsat od 4,2 do 6,5 max 7,2. Každé auto beru podle jeho účelu. XC není ideální, ale nabízí mix pro mě důležitých věcí. Chválit svoje nebo ne... no to bych musel chválit toho více. Počínaje Hyu Pony, Kie, Renaulty, Peugeoty, Citroeny, Audi, Porsche, xc60, xc90 .... všechny kupované /až na audi/, nové. NIkde neříkám, že je to ideál, ani nové xc60, ale z nějakého důvodu jsem auta nakonfiguroval a s tím jsem do toho i šel. Proto pro mě ideál. ;-):-) ... až budu chtít šantit okresky, tak otevřu víko garáže ;-) přeji hezký večer. ;-)
nechápu, proč se podvozek XC90 hodnotí podle nějakého BMW. Jde o úplně jinak pojaté automobily. A buďme rádi za to. Víte jaká by to byla nuda, kdyby se každé auto chovalo stejně?
Ak si si prečítal príspevok, tak si zistil, že XC90 neporovnávam s nejakým BMW, ale s autom rovnakej kategórie, totiž SUV. A nie je tam len to BMW, ale je tých SUV-čiek spomenutých viac, pokojne to dočítaj až do konca ;-)
Nedavno tu pisal niektory redaktor, aku mal strasnu skusenost z jazdy tohoto xc90 po dialnici - vraj neuveritelne hlucne. (Snad si to dobre pamatam, ak nie tak sory.)
Vy nadmerny hluk v clanku vobec nespominate, tak ako je to?
tiez som na to klikal kadetade, som myslel ze iba nevidim bielu ikonu niekde v pravom rohu lebo je tam expozicny prepal, ale vidim ze nie som sam komu sa nedarilo
nechcem tu nadhadzovat klasicke stocenkove komentarove clishé, ale fakt si myslite vazena redakcia, ze to auto ma 170tis km a rozdrncany interier so znicenou a odretou kozou na sedackach ?
fakt nie poznam interiery volva z tych rokov a je jedno ci to je V70 alebo XC90 tipujem, ze to ma tak 2x170tis km minimalne a som si isty ze kasňa, motor /i prevodovka v lepsom pripade/ bude to posledne kde to poznate...
Máš naprostou pravdu.
Mám ročník 2005 (vlastním 2 roky) a interier i podvozek a motor vypadají mnohem lépe.
Na tacho mám 310 000km.
Buď byl předchozí majitel úplné prase nebo má auto najeto min 350 000km...
XC90 máme v rodině a jelikož i já a někteří mí známí preferují velká SUV můžu srovnávat:
XC90 je pohodlné, nikoliv ale prostorné. Při své velikosti je interiér poměrně stísněný, hlavně v příčném směru. Kufr ale OK.
3. řada sedadel je opravdu nouzovka.
6° automat ani náhodou neřadí hladce, podle mne je to jeden z nejucukanějších HDM automatů, co znám.
Jinak je to ale robustní a pohodové auto, bez větších problémů a poruch (kupované nové, nyní 200k km).
No vidíte a mně to řadilo hladce. Se svezte s DSG a budete mít taky pocit, že to hladce řadí. Jasně, pokud jezdíte ve staré americe s tříkvaltem, tak ta řadí hladčeji,. to souhlasím, ale také to žere třikrát tolik.
Nesrovnávám s DSG (i když ... manželka má DSG v OII Scout 2.0TDI a tam řadí celkem hladce, asi právě jako v tom XC90), ale třeba v porovnání s 6° ZF v LR se to na hladkost nechytá.
tady budu souhlasit, měl jsem 5st Aisin v benzinové a teď i naftové V70 a lehké cuknutí hlavně kolem 2st tam vždy je (převodovky obě byly v dobrém stavu s pravidelnou výměnou oleje). ale spíš pod plynem, když jedu na pohodu tak je to skoro nepoznatelné
Audi to ale u svých automatů (nevím, je to ZF?) 6st umělo výrazně líp
množná by pomohlo nechat provést adaptaci přes diagnostiku. Já měl S80 2.5T s novou automatkou (5q aisin) a řadilo to tak, že jsem nepoznal kdy. Jen se zhouply otáčky.
Skoro to vypadá, když jeden čte příspěvky, že na českých silnicích nic jiného nebude jezdit.
Volva samozřejmě nejsou špatná. Na německou či britskou konkurenci, ale mají stěží. Jsou to auta s výbornými výsledky v bariérových testech. V praxi ale rozdíl 2-3% v NCAP moc nepoznáte. Smal overlap využijete fakt minimálně. Co naopak poznáte jsou jízdní vlastnosti, které jsou také součástí bezpečnosti a oceníte je, mnohem častěji. V tom je Volvo hodně průměrné. I ke jakej Korejec je na tom líp i dnes. O 12 letém cyklu obnovy modelů ani nemluvě. Motory ponechám bez komentáře, hlavně z aktuálních dvoulitrů fakt nejsem urvanej, ale ty staré taky nic moc. Stačit budou snad nějakému důchodci v cylindru.
Takže hodně šťastnejch metrů v Volvem XC90. >:D
Volvo nerieši crash testy. Volvo rieši bezpečnosť. Väčšina automobiliek pripraví auta na konkrétny typ nárazu. Volvo zbiera ich auta ktoré mali nehodu blízko ich centrály a snaží sa polsnuť reálnu bezpečnosť. Keď sa zaviedol small overlap tak s aut predávaných v EU to dalo len Volvo a Subaru. Ty ostatný len reagujú na konkrétny typ nárazu, aby im nízky počet hviezdičiek nekazil meno.
A jazdné vlastnosti. Pokiaľ nie si ty ten čo jazdi hranu a ohrozuje ostatných, tak ťažko budeš hľadať situáciu, kde vie o 2km rýchlejšie spravený losí test rozhodovať medzi zrážkou a bezpečným prejazdom. Okyvovanie auta a zlý pocit neznamená, že ťa gumy nepodržia.
Bariérové testy jsou vymyšleny tak, aby popsaly pokud možno věrně jak se auto chová při nárazech. Vymejšleli to zkušení odborníci a myslet si, že moderní auta renomovaných značek nezajišťují bezpečnost, znamená, že dotyčný spíš nemyslí. každá automobilka se nějak prezentuje - třeba Toyota že je spolehlivá. Není, stačí se podívat na spolehlivost třeba od TÜV zjistíme, že nejspolehlivější je MB SLK a ne Toyota. S Volvem je to stejný.
Jízdní vlastnosti ocení kokoli, kdo se dostane - třeba ne vlastní vinou do složité situace, nemusí jezdit na hraně, stačí jezdit po českých silnicích. Tu mu někdo nedá přednost, tu vletí do nějakého výmolu. Výše hodnocené Volvo je jízdními vlastnostmi katastrofání, s horším SUV jsem nejel. Snad Land Cruiser, ale tomu to klidně odpustím za jeho schopnosti v terénu. Na X5, GLE, Touarega, nebo můj RRS může Volvo jen smutně koukat ... zezadu. :-)
Teraz ste ma len presvedčili, že tomu vážne nerozumiete. Väčšina automobiliek sa nesnaží robiť bezpečne auta. Cieľom je maximalizovať zisk. K tomu je EuroNCAP dobrý marketingový nastroj. Nič viac. Stačí sa pozrieť na videa a nie len na počet hviezdičiek. Pri mnohých autách nasleduje sekundárny náraz temena vodiča do B stĺpiku. Riešenie je jednoduché, ale aj tak ho mnoho aut nevyužíva, lebo sa to neposudzuje. Videl som už aj slabo nafúknutý airbag vodiča, ale keďže to bola prémia s veľkým množstvom asistentov, tak brala 5 hviezd. Za kontakt hlavy z volantom bol len minimálny postih. Elektronika je lacnejšia ako riešiť štrukturálnu tuhosť pri náraze z rôznych smerov. A EuroNCAP je prelobovaná, tak by sa hodnotenie prispôsobilo tomuto trendu. Keby bola úroveň bezpečnosti u aut +/- rovnaká, tak sa nemôže stať, že jedno auto v novom type testu prejde a druhe brutálne pohorí.
Dôkazom spoľahlivosti nie je, že sa jeden model náhodou dostane na čelo, ale že nemajú žiadny vyložene zlý model počas dlhšieho obdobia. Čo Toyota spĺňa a MB nie.
Okrem toho spoľahlivosť podľa TUV, kde sú drahšie a dobre udržiavané auta vo výhode nie je zrovna dobre porovnanie.
Z teba musia mat politici ohromnú radosť, keď berieš slovo úradníka ako absolútnu pravdu.
Cela tvoja argumentácia je o tom, že Volvo je nebezpečne, lebo sa nakláňa
A crash test v ktorom väčšina aut pohorí je zbytočný. To sú argumenty žiaka základnej školy. Small overlap reprezentuje veľkú časť nárazov do stromu, alebo stĺpu čo sú oveľa častejšie smrťáky ako čelná zrážka dvoch aut. Ale to ti úradník nepovedal, tak to samozrejme nie je pravda.
EuroNCAP nie je združenie najlepších machrov na svete. Je to hlavne parta úradníkov.
V celej debate si neuviedol jediný racionálny argument opieraš sa len o svoje subjektívne pocity, bez jediného merania. Pri tom už nižšie zaznelo, že XC90 patril v losom teste k najlepším SUV.
a proto to jsou jedny z nejdéle udržovaných spotřebních automobilů, že?
btw - nějakou takovou statistiku poruchovosti XC90 jsem viděl, pocházela z USA, kde se prodala spousta T6. A těm se sypala automatka. A to pak negativně zamávalo se statistikou.
Snaha o rast (trh. podielu, obratu ...) nuti vyrobcov tlacit 'inovacie' za kazdu cenu. Celkom mi je sympaticke, ak sa dokaze auto predavat dlhodobo bez vyraznych zmien. Doladia sa nedostatky a clovek uz vie co kupuje. Lenze by sa to aj malo odrazit v cene, ked nepotrebuje vyrobca tak casto inovovat.
Ale to by nebolo volvo, aby sa netlacilo cenou ku premii, na ktoru podla mna nestaci. Paradoxne, v kazdom druhom americkom filme je vidno, ze Volvo je tam za lacnu obycajnu znacku - napr. stare kombiky, s ktorymi jazdia menej majetni.
bufes, musíš si však pozrieť tie filmy pozornejšie.
Tie Volvá tu figurujú ako ďalšie auto v rodine pre potreby vozenia detí do školy.
I keď je to zaplatený product placement (a v USA mastne), tak sa tie autá nehrajú na neskonateľný image, tak ako v EÚ, ale demonštrujú bezpečnosť posádky.
Pravda, v niektorych novsich filmoch/serialoch je to tak ako hovoris. Ja som mal na mysli skor osarpane, polo-zrhdzavene jedine auto, ktore dany clovek ma, rozhodne by sa to nedalo nazvat product placement :-).
Tohto volvicka uz mam skoro 3 roky, najazdene spolu asi 70tis a aj ked ma auto svoje muchy, velmi som si ho oblubil. Vnutorny priestor je top aj ked pozno nie v pozdlznom smere. Mam 2 metre a nemenil by som. Praktickost je super, delene zadne dvere nemaju chybu (ci uz na grilovacke, prezuvanie sa a podobne), auto je detom-odolne:), je to presne kombinacia komfortu, nevtieravosti a pre mna aj elegancie. Ked sa s auto jazdi ako sa ma a clovek sa on stara, je velmi spolahlive. Ja ho trapim vacsinou po meste a bez akychkolvek problemov. Olej menim po 15t km, v prevodovke po 60t km. Olej do Aisinu najlepsie asi Mobil 3309 to by mal byt aj original. Mam 120kw dizla ale ten motor je pre auto az nebezpacne slaby. Riesil to chiptunning na 149 kw a je po probleme. Idealny motor starej skoly bez dpf a inych kurvitok... jednoducho ziadne nudzove rezimi, vzdy dojdete do ciela. Auto ma paradny svetlu vysku-lstara skola SUV, takze skor pride strach o auto ako leho limity a v zime to je uplna nadhera :). Haldex ma svoje lomity ale treba ho vediet aj pouzit. Servis ako aj nahradne diely su na spodnej hranici tejto triedy aut-len treba hladat a vediet. Auto ma vela nedostatkov, ale cim dlhie ho mam tym menej mi vadia. Pre mna je hlavna bezpecnost, priestrannost, spolahlivost a praktickost... a v tomto je to na 100%. Ano, auto je ako lod, ja ho dokonca volam lietajuci koberec - zehli vsetko :), a ze mi nejaky cawo ujde na serpentinach, ze to nema 650koni a vodotrysk na streche?- to mi je fuk, zapnem si Pink Floyd a kocham sa na vsetky strany :). A co je bonus? ja s mojimi 2m sa v tom aute krasne vyspim ked sklopim zadne sedacky, takze na vylety je to parada. S autom sa da jazdit od 8-do 11l ak berem ze to j 4x4 a automat (haldex bere cca 1l navyse a automat tiez 1l). Uz 2x som ho chcel predat, ale ked vidim, co za auta prichadzaju na trh, tak som si povedal, ze o toto auto sa idem poriadne starat a kym to bude unosne, bude v rodine.
Vážení, mám Volvo XC90 od roku 2004, pětiválec, ještě vyrobený ve Švédsku.Jsem s ním velmi spokojen. V poslední dově mi však ukazatel v autě vykazuje vyšší spotřebu 15 - 16 l na sto km. Prědtím jsem jezdil za 12,5l. Prosím, poraďte !