Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté auto za 100 tisíc: Co se dá koupit?

Takový obnos na nové auto ještě nestačí. Jako ojeté se dá ale koupit městské mini, nebo státnická limuzína.
Zpět na článek
23. 7. 2012 08:12
23. 7. 2012 08:28
23. 7. 2012 08:40
23. 7. 2012 09:04
23. 7. 2012 09:56
23. 7. 2012 12:17
23. 7. 2012 12:47
23. 7. 2012 13:06
23. 7. 2012 11:09
23. 7. 2012 21:11
23. 7. 2012 08:40
25. 7. 2012 21:04
23. 7. 2012 09:08
23. 7. 2012 09:42
23. 7. 2012 09:46
23. 7. 2012 09:55
23. 7. 2012 09:25
23. 7. 2012 11:21
23. 7. 2012 11:32
23. 7. 2012 11:39
23. 7. 2012 12:50
23. 7. 2012 09:31
23. 7. 2012 09:44
23. 7. 2012 09:46
23. 7. 2012 09:48
23. 7. 2012 09:53
23. 7. 2012 09:55
23. 7. 2012 09:58
23. 7. 2012 10:10
23. 7. 2012 11:10
23. 7. 2012 12:54
23. 7. 2012 20:52
24. 7. 2012 08:45
23. 7. 2012 09:48
23. 7. 2012 09:50
23. 7. 2012 09:54
23. 7. 2012 11:12
23. 7. 2012 21:15
23. 7. 2012 12:52
23. 7. 2012 10:30
23. 7. 2012 13:49
23. 7. 2012 17:08
23. 7. 2012 19:50
24. 7. 2012 12:34
neregistrovaný "SR20"
23. 7. 2012 09:26
23. 7. 2012 10:26
23. 7. 2012 10:54
23. 7. 2012 11:13
23. 7. 2012 15:27
23. 7. 2012 11:26
23. 7. 2012 15:28
23. 7. 2012 09:59
23. 7. 2012 10:44
23. 7. 2012 10:31
23. 7. 2012 15:26
23. 7. 2012 15:40
23. 7. 2012 15:55
23. 7. 2012 15:51
23. 7. 2012 16:03
23. 7. 2012 19:32
23. 7. 2012 17:09
23. 7. 2012 17:23
23. 7. 2012 08:12
zadne!
Chyba mi tam moznost "ziadne". Za sto tycek sa da kupit len plecka s pochybnou povestou, do ktorej bude treba vrazit dalsich sto aby vobec presla cez prvu STK a emisnu kontrolu. To uz je lepsie rovno kupit nieco za dvesto...
Rozbalit vlákno
43
23. 7. 2012 08:28
Re: zadne!
Nesouhlasím. Nenáročný člověk si za tu cenu koupí menší auto s rokem výroby 2008 a může si vybrat rovnou takové, které má tu první STK právě za sebou. Jasně, když za těch 100 tisíc koupí BMW řady 7 z 90. let, tak ho opravy můžou stát tolik co auto.
23. 7. 2012 08:40
Re: zadne!
Přesně tak! Teddy je úplně vedle :-)
23. 7. 2012 09:04
Re: zadne!
Svatá pravda :yes: Samozřejmě při stropu 200K, jak píše Teddy, by se už jednalo o prakticky nový auta. (Vyjma BMW 7 a podobně drahých aut) Já za 120 koupil kupříkladu solidní jedničkovou Oktávku se kterou už rok a půl vesele jezdím a nevrazil sem do ní krom oleje ani nudli. Vybíral jsem ji ovšem řadu měsíců než jsem se probral hromadou pleček a nastražených pastí.
23. 7. 2012 09:56
Re: zadne!
Tak tak hledat a nebrat hned první co se nachomítne :yes:
Avatar - Alpinis182
23. 7. 2012 12:17
Re: zadne!
Též jsem v lednu pořídil za 135 tis. Lagunu z r. 2005, a i když to má celkem dost nalítáno, tak zatím bez jedinýho problému, a to už jsem s ní najel 2Ok Km... Snad to bude pokračovat... :-)
23. 7. 2012 12:47
Re: zadne!
No tak to ti držím palce. Dvojková Laguna zrovna nepatří mezi nejspolehlivější auta. Snad ti to bude fungovat.
Avatar - Alpinis182
23. 7. 2012 13:06
Re: zadne!
Abych řekl pravdu, tak tohle je můj 3. kus (šílenost, já vím) >:D . Před tím jsem měl taky dvě dvojkové, ale v předFL verzi a tam byl problém, to máš pravdu. Ale ve směs s touhle FL verzí nebyly už takové problémy a zatím se mi to potvrzuje (elektronika, převodovka, stahování oken,atd)...
PS: taky hodně štěstí s tvým kouskem...
Avatar - JDM
23. 7. 2012 11:09
Re: zadne!
ale prd kamarád má 740i ještě starší koupil ho před 6 lety za 50 tis má to automat v plný palbě před rokem auto dal do plynu a to auto má 600 tis km za sebou a furt to trhá asfalt , ale je to fanda BMW o auto pečuje a poctivě se o něj stará .můj táta před 5 lety koupil Opel Frontera 3.2 V6 limited v plný palbě s automatem za 90 tis kč jediněj servis na tom autě byly předni poloosy jinak šlape jak hodinky to s tím jezdí do lesa, kempovat po republice atd..když autům trošku člověk rozumí může za levno sehnat parádní auto . ;-) jsou lidi kterým prostě stačí ojetina za pár šupek na to jejich poskakování
Avatar - F127
23. 7. 2012 08:40
Re: zadne!
Za sto tísíc se dá koupit slušné auto bez výrazných dalších investic ale musí se pečlivě a dlouho vybírat. Jako celoživotní bazarový kovboj vím o čem mluvím :-)
Avatar - petr164
25. 7. 2012 21:04
Re: Souhlas
Dokonce i tam, kam se většina raději ani nedívá - klidně nějakou alfu. Pokud se ovšem o věci trochu něco ví a to trochu znamená dost. Takové GT...
23. 7. 2012 09:08
Re: Souhlas
Nesouhlasím, já dal 99 za tohle [odkaz]
Musíš umět nakupovat a ne vzít první auto u brány v AAA. Přesně jak píše Tycoon... pokud chceš sedmičku Bawora, tak to je problém. Kamarád který má autoservis odkoupil od jednoho svého zákazníka firemní jedničkovou Fabii za 30 000! To auto celou dobu jezdilo k němu do servisu takže ví co se kde dělalo a nic ho nepřekvapí. Přitom kdyby chtěl tak ji hned může prodat za dvojnásobek. Takže i za 100000 koupíš auto ve slušném stavu.
23. 7. 2012 09:42
Re: Souhlas
Cos koupil, toho Fiata nebo ty ženské pod ním?
23. 7. 2012 09:46
Re: Souhlas
Tu halu před tím Fiatem i s vrátnicí... a teď hledám někoho na pozici vrátnýho... bereš to? >:D
23. 7. 2012 09:55
Re: Souhlas
Když tam budou se mnou ve službě ty ženské, tak jo.
Avatar - cerrbion
23. 7. 2012 09:25
Re: Souhlas
to jsou zase moudra, kamarád právě koupil mondeo z roku 96, v perfektnim stavu najeto skutečných 98000km za 25k. Za 100k seženete parádní auto, jen se nesmí nakupovat zbrkle a ve zmíněných AAA nebo podobně.
Avatar - Stefič
23. 7. 2012 11:21
Re: Souhlas
haha, to je 6k tis km ročně. A tomu jako vážně věříš >:D >:D
Avatar - cerrbion
23. 7. 2012 11:32
Re: Souhlas
ano věřím, to auto jsem viděl a prošel a stav tomu odpovídá, skutečně existuje dost lidí co nenajede ani 10 tisic rocne a ja takove znam. Neni jich zas tak malo. Samozrejme pokud znas ojetiny jen z bazaru kde je 90% sluzebaku s 2x stocenym tachometrem, pak chapu tvou neduveru.
23. 7. 2012 11:39
Re: Souhlas
Pár takových znám, ale jejich auta se do bazaru téměř nikdy nedostanou, skončí jako rodinné dědictví. Škoda pro nakupující zásadně v áčkách, i ten bazarník totiž pozná, že takové auto je příliš hodnotné na to, aby ho vystavil na dvorku a střelil někomu neznámému.
23. 7. 2012 12:50
Re: Souhlas
Děda má Astru rv 2000 najeto 54000 km. Někdy se takový auto prostě objevit může i když čím starší tím menší pravděpodobnost, že tachometr odpovídá skutečnosti. ;-\
23. 7. 2012 09:31
Re: Souhlas
Co je tohle za blábol?
Do rodiny se nedávno koupila na poskakování po městě Škoda Fabia kombi po velkém servisu, najeto 150 tkm, 1.4 16V, klima, handsfree, tři sady kol, serviska atd. za celých 47 tisíc korun. Je to bývalý služebák, ale to neva, ne?
23. 7. 2012 09:44
Re: Souhlas
Ale va, ano vadí to. Auto, které mělo 5 let 5 studených startů denně a všechny km na studený motor je zničené a je úplně jedno, jestli chodilo na servis. Nastartuješ a slyšíš.
23. 7. 2012 09:48
Re: Souhlas
To auto je v perfektním stavu. Jezdilo dálky (50-90 kilometrů mezi starty), majitelka co s ním jezdila od nova si ho pak sama odkoupila.
Tohle je celkem standardní postup, proto mi řeči o vracích za kilo přijdou hloupé.
23. 7. 2012 09:53
Re: Souhlas
No samozřejmě, že dálky jsou něco jiného. Já ale psal o městském služebáku všeobecně, ne o tvém konkrétně.
23. 7. 2012 09:55
Re: Souhlas
Jasně, pražskej služebák nikdy, to je nářez ve všech ohledech. ;-\
23. 7. 2012 09:58
Re: Souhlas
Bydlím v prágu v zóně zvýšeného výskytu kostek. Vidím sousedy, jak se vzorně starají o služebáčky, radost koukat.
23. 7. 2012 10:10
Re: Souhlas
Nejrychlejší auto (a zároveň nejvhodnější do terénu) je přece auto služební, to je stará moudrost. >:-[]
23. 7. 2012 11:10
Re: Souhlas
Jasně, všechny ojetiny jsou v perfektním stavu.
Jeden se až diví, že se dávaj tak levně...
23. 7. 2012 12:54
Re: Souhlas
spíš obráceně. Většina ojetin jsou pasti. Najít auto v perfektním stavu to dá sakra hledání. ;-)
23. 7. 2012 20:52
Re: Souhlas
Jasně, a i po tom hledání musíš mít sakra štěstí.
Já to nahoře myslel ironicky...
24. 7. 2012 08:45
Re: Souhlas
To sem pochopil. Napsal jsem jen jak je to ve skutečnosti ;-)
23. 7. 2012 09:48
Re: Souhlas
A ty provozuješ teplý start? Jak to děláš? >:D
23. 7. 2012 09:50
Re: Souhlas
No co, noviny do sání, trochu éteru, zapalovač a už se práší za kočárem. >:-[]
23. 7. 2012 09:54
Re: Souhlas
Teplý start je, když je teplý motor. Tobě se to ještě nikdy nestalo?
23. 7. 2012 11:12
Re: Souhlas
Teplý start je když klíčkem otočí buz...ééé...homosexuál.
23. 7. 2012 21:15
Re: Souhlas
Za studena tim nechas zasmrdet ulici a pak vyrazis :yes:
23. 7. 2012 12:52
Re: Souhlas
Bych to zase tak nedramatizoval. Jak víš, že mělo 5 studených startů denně?
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2012 10:30
Re: Souhlas
Anebo rovnou A8 za 2 mega. 8-s Co je to prosímtě za (ne)logiku? Za 100 litrů můžeš koupit dobré auto, pokud neskočíš po prvním kradeném posvařovaném Passatu za super cenu z bazaru.
23. 7. 2012 13:49
Re: Souhlas
za cca 60 tisic se da sehnat Thalia 1.4 16V 2. generace a clovek ma docela z ceho vybirat.
To auto je celkem bezproblemove,pokud se meni rozvodovy remen, i kdyz spousta nepratel Renaultu bude tvrdit pravy opak.
A navic pokud si matne pamatuju ma docela prijatelne vybavy, vcetne manualni klimy a celkem to i jede (100 koni). Takze vazne nevim, proc by se nedalo sehnat neco za 100 tisic.
23. 7. 2012 17:08
Re: Souhlas
Proč ne? Výběr v článku nic moc, ale přece jen mě tam 2 auta zaujali a po P406 a Ford Mondeo, za ty prachy pořádný kus auta a celkem levný servis, tj když už se tam něco vy... dá se to spravit za rozumný peníze ;-)
23. 7. 2012 19:50
Re: Souhlas
Je koupit a koupit. Jsou lidé co na více peněz nemají. A než se zadlužit, prostě šáhnou po ojetině. Rozdíl je v tom, když mám 300 000 a koupím místo nového Golfa v holotě 7 bávo. A vezmu na to úvěr. A pak hážu na lidi ve fabiích bobek ... protože mááám báááwo. To je jasné - toto je šílenec. Ale odsuzovat někoho kdo si po půl roce prohlížení a dumání koupí jeté auto za 100 000 na dřevo ... sakra proč ne. Starší auta z roku 98 tu budou ještě dlouho potom co dojezdí poslední nové mondeo z roku 2012
neregistrovaný "SR20"
24. 7. 2012 12:34
Re: Souhlas
Hachacha.
Pred 4 rokmi som kupil za menej, nez 100 litrov (stalo cca 2500€ ) 10 rocnu plecku s pochybnou povestou. Celkove mimoriadne servisne naklady za 4 roky su (homokinetak + manzety) 260€, plus olej, sviecky, filtre, gumy, brzdy, vyfuk.
Odvtedy bolo auto 3x na STK.
2 x STK bez chyby, pri tretej STK nesvietila parkovacka a lavy svetlomet bolo treba nastavit, svietil trosku nizsie.

Ale to suvisi asi s tym, ze som nezobral prveho vylagrovaneho VW dizla, co jazdi za 5, a nie som pupakovy pubertak, co zasa zobere vytunenu obludu.
23. 7. 2012 08:30
díky za supr článek!
.... to, že za 100 tisíc si můžu koupit zánovní pidiauto nebo třeba 15 let starou S-klasse mi až dodnes bylo utajeno :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
5
23. 7. 2012 09:10
Re: díky za supr článek!
>:D :yes:
23. 7. 2012 09:27
Re: díky za supr článek!
>:D :yes:
Avatar - cerrbion
23. 7. 2012 09:36
Re: díky za supr článek!
>:D
23. 7. 2012 09:53
Re: díky za supr článek!
:-)
Avatar - Mrakoplas
23. 7. 2012 23:23
Re: díky za supr článek!
No co? Okurková sezóna. >:D
23. 7. 2012 09:26
911 TURBO
No, za stovku... tady bych to viděl poměrně vyhraněně, buďto funglovku imprezu na zlatejch kolech nebo 911 turbo, taky fungl. Asi bych ale dal přeci jenom přednost té devětsetjedenáctce. Tamyia, jasně. Nějaký tmavší odstín, solidní serva, pořádnej prut na vysílačku a hlavně dobrý baterky, aspoň tři čtyři sady, abych nemusel na parkovišti tlouct po půlhodině špačky. Nabíječku, samo na 12V, dneska baterky natlakuješ pomocí týhle nabíječky i přes baterii logana. A pak, má to jednu velkou výhodu, nemusí každej přeci vědět, že moje druhý auto je Porsche 911 turbo.

BRAVO TAMYIA :yes:
Rozbalit vlákno
6
23. 7. 2012 10:26
Re: 911 TURBO
Zrejme si mal na mysli TamIYa. Ale inak palec hore! To su asi jedine kary, co bych sa nebal kupit za stofku. Aj ked ja bych si radsej vybral Jeep Wrangler, 1:10.
:-)
23. 7. 2012 10:54
Re: 911 TURBO
:-) Ano, Tamiya.
Avatar - Stefič
23. 7. 2012 11:26
Re: 911 TURBO
to mě by už přišlo praktičštější tohle [odkaz]
23. 7. 2012 15:28
Re: 911 TURBO
Taky dobrý :-)
Avatar - fOE
23. 7. 2012 09:59
Jasne toyota
pokud mam jen 100tis tak chci auto ktere nebude vikendovka ale pracant anebo proste mam financni limit a v takovem pripade je dle me jasna volba Toyota.

Z opacneho spektra je pak BMW 7 (a jemu podobne A8, MB S nebo CL atd.) kde clovek do auta muze nacpat behem pul roku klidne dalsich 150tis. Je dulezite si uvedomit pocty prodanych BMW 7 a taky to ze diky tem nizkym poctum fakticky neexistuje druhovyroba => i na stare auto clovek bude kupovat diky za tisice a desetitisice. Poradit koupit BMW 7 s V8 nekomu kdo chce dat za auto jen 100tis muze s prominutim jen vul, a ne redaktor. :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 7. 2012 10:29
Re: Jasne toyota
a já bych si ho třeba koupil, kdybych měl jinak rozložené priority >:D

Samozřejmě je třeba počítat s tím, že za jednu 740i bych mohl provozovat 4 Corolly.
Avatar - Skipper
12. 8. 2012 17:47
Re: Jasne toyota
Co to je za blábol, že neexistuje druhovýroba? Nejdříve si něco ověř, než to napíšeš. Na BMW včetně E38 je dílů z druhovýroby více než dost. Jinak proč nekoupit? Jasně, za poslední prachy je to nesmysl, ale tyhle auta jsou prostě klasika, poslední klasicá BMW, pro fandu značky jasná volba. Má E38 mě vyšla na 120000, nainvestoval jsem do ní cca 70000, je ve výborném stavu a naprosto vyhovuje mým požadavkům. Nedovedu si pŕedstavit jiné auto za stejnou cenu, které by tohle splňovalo.
Avatar - PeterLuk
23. 7. 2012 10:31
Ak...
Ak by to malo byť moderné auto, tak asi CLIO, ináč niečo staré - možností je veľa, FORD SIERRA, CITROEN XANTIA, VW PASSAT B3 alebo napríklad tento krásny Citroen GS : [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2012 10:49
hlava mi nebere jednu vec
a to sice uvazovani lidi, co maji rekneme na auto sumu 100 az 200 tisic a koupi si olitanyho 7ckovyho bavora nebo desetileti starou A6/8....kdyz uz na pohled je jasny, ze to jsou vetsinou auta ve stavu klinicke smrti. Mozna si tim neco potrebuji dokazovat, ale me to prijde takove vselijake. Spoluzak na vysoke si koupil, dva roky zpet cca, olitanou A8, tusim neco s 8 valcem....chvili jezdil s pocitem ze je KING, pak zacal kupovat brzdy a veci na motor a malem nemel na chleba....holt kdo chce mit opici, musi mit na banany.
co z toho pro me plyne? pokud si nekdo koupi stary, kdysi luxusni auto a koupi si ho s tim, ze pocita se servisem (muze to byt clovek co ma ke kontretnimu modelu vztah), tak je to ok....pokud si nekdo takovou karu koupi za vsechny penize co ma jen kvuli egu a pak ani nema na provoz....je k smichu.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - fOE
23. 7. 2012 10:58
Re: hlava mi nebere jednu vec
Ja bych do toho ego nezatahoval. Lidi jsou proste a jednoduse hloupi.

Treba mit na nove auto milion Kc tak mam na vyber treba Superb (a to jeste ne v plne vybave) jako funglovku anebo treba koupit jetej 7er 750i sotva 5 let stary za pul milionu kterej jako limuzina poslouzi ve vsech ohledech lip nez superb a clovek ten druhy pul milion muze (a taky dost mozna bude muset) pouzit na opravy + vyssi spotreba. Naklady fakticky stejne, za dalsich 5 let budou mit obe auta hodnotu stejnou cca 200tis Kc, takze je to jen o preferencich.

Jenze vetsina lidi neuvazuje takto. Spousta lidi jen proto ze proste nejdriv kupuji az pak premysli majic 500tis koupi auto za... 500tis. A pak uz je to jak popisujes u spoluzaka => neni na banany. Ale kdo chce kam...

A stejna rovnice se da aplikovat na jakoukoliv castku.
23. 7. 2012 11:48
Re: hlava mi nebere jednu vec
Já před rokem a něco koupil Civic 7g 1.4 a spokojenost, 7 series za 100 t by byla sice moc hezká věc, ale nikdy by mně nenapadlo kupovat prémiovou ojetinu za 100t, když stojí 100t, ten majitel prostě měl důvod proč se toho auta zbavit. Taky znám jednoho týpka ze školy co si koupil ojetou chipnutou M3 a jen do toho auta sypal peníze, když fungovala tak to byla pila, ale jak říkám, když fungovala. Podle mně je kupovat prémiovou ojetinu velký nesmysl, jediné auto o kterém bych jako jetém korábu silnic uvažoval, (kdyby člověk takové auto chtěl), je Lexus LS 400, nebo Legend, tam by servis mohl být levnější než u D3, ale zaručit to nedokážu.
24. 7. 2012 09:28
Re: hlava mi nebere jednu vec
Ano, cíva v 7.g mi ve výběru přesně chyběl. Nenáročný a spolehlivý auto. Měl jsem 1,7 v ropě a pojezdil do 220tkm. Tchán ná 7.g s 1,6 a na základě dobrých zkušeností si k němu koupil i 8.g hybrida. V říjnu beru cívu 8.g od tchýně za 150 ;-) . Jinak vzhledem k většímu než malému počtu dětí (4 ks) jsme předloni sháněli i velké MPV s rozpočtem do 80.000,- a po shlédnutí 17ks různých verglů evropské produkce jsme koupili mitsubišího space wagona poslední generace (1999)s 2,4 s přímým vstřikem benzínu. Najeto měl 180tkm, dnes má 230 a řešil jsem zatím 3 věci 1) brzdové trubky k zadku - jedna rosila ( věk + rána o šutř) oprava 1500,- , náboj zadního kola (vymetl jsem díru ve 100km/h a odnesla to i guma) oprava 2500,-(bez gumy) a rosící trubka chladicí smyčky servopumpy (uklouzl do mě traktor s radlicí a trochu "počochnil" předek) oprava za 15 min práce bez investic) Ale že by se něco porouchalo? Kdepak.
23. 7. 2012 13:02
Re: hlava mi nebere jednu vec
souhlas, koupit za kilo auto vyšší třídy je naprostý nesmysl a zoufalost. Takový auto aby bylo ve stavu kdy se do něj nemusí začít sypat prachy stojí řádově 400 000 a víc i tak musí majitel počítat s přemrsťenou cenou dílů a drahým servisem. Což musí ostatně počítat i majitel fungl nového auta vyšší třídy.
23. 7. 2012 13:58
Re: hlava mi nebere jednu vec
jsou lidi, kteri klidne koupi auto za 100t a 300t do toho nasypou a neni jich malo.
jeden tabor jsou zoufalci, kteri treba koupi schade 120 za 15 tisic a pak na ni navesi za 100tisic plastu a pak je sorta, co treba koupi treba w126ku SECa v petilitru, protoze to bylo odjakziva jejich auto snu a protoze ho chcou jako project car a chteji si ho po vikendech do sroubku rozebrat, pospravovat a zase poskladat.

Takovehle teoreticke pindani, ze kupovat ojete auto za malo penez je k nicemu je samo o sobe myslenka o nicem. Neni kazdy automobilove nemehlo, co si nevymeni ani brzdove desticky a jsou lidi, ktere vrtani se v autech bavi, tak co.
23. 7. 2012 14:28
Re: hlava mi nebere jednu vec
Lidí o kterých mluvíte je u nás přinejmenším málo, alespoň v poměru k tomu, kolik ojetých aut u nás jezdí. Ten kdo na to opravdu má, tak si koupí veterána v špičkovém stavu a jezdí s ním na přehlídky, příp. o víkendech atd. Spíš se to u nás hemží hlupáky, kteří si koupí prémiovou ojetinu a pak horko těžko šetří na gumy, shánějí díly v Polsku a podobné nesmysly.

Pokud tedy chci něco z D3 tak do 100t jsou to pouze youngtimery z přelomu 80/90 let, které samozřejmě mají něco do sebe, ty už by za těch 100t mohly být i ve více než dobrém stavu, ale pokud chci auto používat každý den, tak bych určitě sáhl po přímovstřikové japonské atmosféře, to je jistota a nemusí to být spolehlivá, jen trochu nudná Corolla.
23. 7. 2012 14:48
Re: hlava mi nebere jednu vec
Přímovstřikových japonských atmosfér zatím zas tolik není. Alespoň určite ne za 100 000 (nanejvýš nějaké dobové GDi-čko od Mitsubishi). Japonci stále ve většině případů používají vstřikování do nasávání, přímé stříkačky si asi nechávají na horší dobu :-)
24. 7. 2012 09:33
Re: hlava mi nebere jednu vec
Tak, tak, co vím, tak v kategorii do 100 jsou jen GDI(mam ji). No a tam bych teda ani 1,8 ani 2,0 nebral(carisma, pinin). 2,4 v galantech a space wagonech už je na tom líp, ale musí se hodně vybírat, spousta jich je totál zapečenejch sírou (sání klidně ucpaný na průměr 3-4 cm z původních cca 12cm a totálně zalepený ventily a hlava, popřípadě maj načatý vstřiky či vysokotlaký čerpadlo a to je pak darda.Když se ale sežene dobrej, tak to je radost.
24. 7. 2012 13:52
Re: hlava mi nebere jednu vec
:yes:
23. 7. 2012 15:39
Re: hlava mi nebere jednu vec
Tady je vidět jeden velký problém motoristických diskuzí, a to sice že ne každý má auto k té samé věci. Někdo ho potřebuje na dennodenní cesty do práce - pak musí být spolehlivé a perfektně funkční. Jsou ale i lidé, kteří už třeba jedno takové mají a za stovku si chtějí koupit něco pro zábavu na víkendy. Pro takové lidi není 10 let starý Mercedes s nájezdem 160k km žádným rizikem. Když se rozbije, tak ho dají do garáže, chvíli budou šetřit a až ho opraví, tak si ho zase čas od času vezmou na nějakou cestu nebo projížďku.

Pokud se má jednat o auto na každodenní ježdění, tak pak je zde další diferenciace - jakýsi "* up factor" - tedy jak špatně na tom jste, pokud budete bez auta. Pokud bydlíte a pracujete ve městě (zejména Praze), tak to také není taková tragédie - když se vám auto rozbije, tak sednete do tramvaje nebo do metra a nic se neděje. Pokud do práce dojíždíte nebo bydlíte daleko od civilizace nebo na maloměstě, tak pak je asi opět třeba jít po klasice.

Tím vším chci říci, že zde JE trh pro rizikové vozy (starší prémii s vyšším nájezdem) a není důvod se nad tím, že někteří lidé tato auta kupují i za své poslední peníze, nijak pozastavovat. Závěr - nesuďte :-)
23. 7. 2012 15:49
Re: hlava mi nebere jednu vec
presne tak
Avatar - euro89
23. 7. 2012 17:31
Re: hlava mi nebere jednu vec
Za 100tis. dobrou sedmu nekoupíš (možná tak generaci E32), ale do 200tis. už jsou i řady E38 opravdu pěkný. Sám jsem jednu měl a i když šlo o základnější model 728i, tak po technický stránce byla perfektní. Je jasný, že třeba v článku zmiňovanou 740i bych tenkrát v mém limitu v dobrém stavu nesehnal, ale já oželel výbavu a výkon a upřednostnil stav a historii vozu. Za celou dobu, co jsem jí měl, tak jsem neměl jedinej problém - motor, podvozek, elektronika - všechno ok.
25. 7. 2012 19:43
Re: hlava mi nebere jednu vec
mam A6 starou 13 let a na klinickou smrt teda fakt nevypada, pritom 90-110k je tak realne prodejna cena toho auta, az letos dostane jeste novej vejfuk, tak bych se nebal k ni napsat a rucit za to, i neco jako v "super stavu" :-!

kamarad dojel pravdepodobne na vlastni blbost, pokud autum nerozumi, tak vybyrat vzdy s nekym kdo ano, a pohybuje se mezi tema autama dlouho a zna jejich slaba mista z praxe a tedty vi kam se podivat, stejne tak s takovim autem nema cenu jezdit do znackoveho servisu, tam samozdrejme tyhle auta stoji servisovat majlant, navic casto chteji menit i to co neni treba, mam u A6 zkusenost, kdy pri banalnim problemu kdy si skrz zpuchrelou hadici v radu stokorun a disgnostika jim v Audi ukazovala stejne chyby jako znamemu, chteli menit obe lambdy a jeste nejakej dil kde jsou zapalovace nebo neco podobneho, suma sumarum dily a prace odhadnuta na 40 tisic, u znameho to vyresila po konzultaci s Nemeckym Audi (zaslal jim kod problemu co to hlasilo) hadice asi za 3 stovky, nevim co by me nato pani servisaci v Audi rekli kdyz by problem pokracoval, typuju ze by chtely nakonec menit celej motor >:D
Avatar - Thorakus
29. 7. 2012 10:13
Re: hlava mi nebere jednu vec
Já právě řeším podobné dilema u Mercedesu. Na servisní prohlídce mě našli několik drobných závad, které se prej hned teď měnit nemusej, takže to asi nebude nic akutního. Předpokládaná cena je 35k. Já nemám problém to nechat odstranit, ale na druhou stranu si říkám jestli nechtějí měnit i něco co je zatím úplně zbytečné.
23. 7. 2012 11:16
Malé, nenáročné, spolehlivé
Zdravím.
Právě zrovna uvažuju o koupi ojetého auta v této cenové relaci-kolem 100tis.
Má to být něco malé, nenáročné, spolehlivé, benzínové, 5ti dvéřové, klimatizace.

Zkuste poradit a dát nějaké rady a nápady.

Moji favoriti (zatím):
1. Ford Fiesta, rv 2007-8, 1.3 benzín, 51kW.
2. Opel Corsa, rv 2007 a výš, 1.2, 59kW.
Rozbalit vlákno
10
23. 7. 2012 11:20
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Tuhle otázku bys měl položit taky na tipcarsu ;-)
23. 7. 2012 11:35
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
U Fiesty pozor na rozvody. Rozvod je sice dělaný řetězem, ale ten může přeskočit, nejlépe bude ho vyměnit, i když nevím, jestli ty problémy s rozvody platí pro všechny benzinové motorizace.
23. 7. 2012 11:38
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
U těhle malých aut lze uvažovat i o Italech nebo Francouzích ... Fiat Punto nebo Grande Punto (motor 1.2), Renault Clio (1.2) nebo Peugeot 206/207. A nemůžu vynechat ani Škodu Fabia, i když u ní je potřeba dát velký pozor na bývalé služebáky a základní motor HTP je velká slabina auta. Co se týče "Němců", tedy Fiesty a Corsy, tam u ročníků 2007 až 2008 jsou ceny spíše nad tou vámi stanovenou hranicí.
Pozor na to, že ty auta často "čekají" na výměnu náplní nebo rozvodů, určitě mějte cca 10 tisíc finanční rezervu.
23. 7. 2012 12:00
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Já bych dal fin. rezervu min. 20t, po rozvodech bych vyměnil min. i provozní kapaliny, taky bych zkontroloval stav tlumičů, zavěšení a kuláky. Na našich silnicích není o co stát, zvlášť u aut s vyšším kilometrovým proběhem.
23. 7. 2012 19:23
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
U těch typů aut, kteté jsou v jeho hledáčku, vysoký kilometrový proběh nehrozí.
Avatar - Mates81
23. 7. 2012 11:49
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Určitě neuděláš chybu ani jedním. Za mě bych doporučil Fiestu, máme doma Fusiona, nalítáno 175 000km v naftě 1,4 a naprostá pohoda. Všechno šlape jak hodinky a jezdí skoro na vzduch :-) V podstatě jsou Fusion a Fiesta skoro stejné auta, takže jak jsem psal, za mě doporučuji Fiestu, viz třeba tuhle -

[odkaz]
23. 7. 2012 12:12
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Sám bych asi ve Fusionu jezdil, ale diesel jsem nechtěl, benziny tu v automatu nebyly, nechtěl jsem čekat, nebo jet pro auto přes půl Německa, tak jsem koupil Civic 7g a spokojenost. Jen jsem za ten cca. rok a půl užívání auta zjistil, že jako nové by to přece jen chtělo něco vyššího, (chodím o berlích), takže asi Qashqai 1.6 DIG-S a CVT.
23. 7. 2012 15:13
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
kdybys netrval na tech 5 dverich, urco bych zaradil do vyberu neco takoveho.
plus vidim v pomeru cena/vykon, minus, podvozek je dost rozbredly a nektere francouzske featury docela pijou krev (treba akusticke signalizaci / pipani blinkru /osobne prezdivam casovana bomba).
Jinak myslim good auto za ty prachy.

Renault Thalia 1,4 16V,Klima,ČR,1.majitel
Cena s DPH: 84 900 Kč
Vyrobeno: 2005
Tachometr: 41 000 km
Motor: 1 390 cmł, 72 kW (98 PS)
....
23. 7. 2012 22:17
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Fiestu nebrat.
24. 7. 2012 19:13
Re: Malé, nenáročné, spolehlivé
Swifta
Avatar - Pekelná Micinka
23. 7. 2012 11:44
Bazarové blýskání
Co třeba minulá Astra?
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2012 15:26
Moje tipy
Jedná se o skutečné vozy momentálně v prodeji, ale nebudu sem dávat linky, ať nedělám neplacenou reklamu. Berte to prosím jako list s přihlédnutím k zájmům mladého člověka:

2004 Alfa Romeo 166 2,4 JTD; 153k km; 99k Kč
2000 Alfa Romeo 166 2,5 V6; 146k km; 100k Kč

2002 Audi A4 1,8T ; 181k km; 99k Kč
2000 Audi A3 1,8T ; 110k km; 99k Kč

1998 BMW 328i ; 132k km; 98k Kč
2002 BMW 316i compact ; 101k km; 98k Kč (pokud není stočené, tak podle mne velmi zajímavý vůz za ty peníze)

1997 Fiat Coupe 2.0i 20v turbo;172k km; 80k Kč
1996 Fiat Coupe 2.0i 16v turbo; 93 k km; 66k Kč (no, že by s tim někdo za tak dlouhou dobu najel jenom tak málo...)

2002 Honda Civic 1,4 ; 65 k km; 100k Kč

2003 Hyudai Coupe 1.6; 65k km; 98k Kč (taky zajímavé)

2002 Mazda 6 2.0i ; 148kkm;99k Kč

2001 MB třídy C coupe 180 ; 184kkm; 90k Kč

2000 MB třídy C coupe 200 Kompressor; 145kkm; 103k Kč (ty 3k snad nevadí)

Tak to jsme to dotáhli. Naše láska k naftě způsobila totální zmrvení trhu, kdy silnější a technologicky pokročilejší benzínový šestiválec stojí z druhé ruky prakticky stejně nebo méně než obyčejný naftový dvoulitr. Dokazuje to i tato tabulka, kde se vlastně nafta vůbec neobjevuje, což není dáno mými preferencemi, ale skutečností, že se pod 100k těžko shání.
Rozbalit vlákno
7
23. 7. 2012 15:40
Re: Moje tipy
hm, tak nez tohle, tak radsi mercedes w124 250TD v komurkovem atmo dieselu 20 roku stareho.
Akorat tam bude asi problem s tou klimou, moc jich nebylo.
Kazdopadne se na tom skoro nema co pokazit a pokud nezrezne, bude jezdit jeste 10 roku v pohode, ale u tech aut co tu jmenujes by to bylo o strach jet nekam dal nez 100km (snad s vyjimkou Civica). Odtahovky jsou drahe :-!
23. 7. 2012 15:48
Re: Moje tipy
Rozumim, že tu hodně lidí rozhodí ty Alfy a Fiaty, ale třeba ta A3ka se 110k km (pokud neni stočená samozřejmě) je podle mě relativně bez problému. To samé ta 316ka compact. Je to atmosféra od BWM (byť ne řadový šestiválec), takže by měla mít dobrou spolehlivost a životnost. Stejně tak bych se nebál ani druhého Mercedesu. Ta ostatní auta by bylo třeba důkladně prohlédnout v servise (což by se vlastně mělo dělat před každým nákupem auta...).
23. 7. 2012 15:55
Re: Moje tipy
na ta auta v te relaci co uvadis bych si asi fakt jeste posetril , mozna by se daly sehnat v dobrem stavu za tu cenu, ale riziko nejake zakerne a drahe skryte vady tam je uz podle me uz neunosne velke. Ale kdo se boji, nesmi kupovat ojetiny ;-)
23. 7. 2012 15:51
Re: Moje tipy
E46 328i za 98 klacíků, skvost :yes: nebyla by to ale škoda pro pobouřeného a pravděpodobně nevyježděného mladého člověka (neber osobně)? Z toho seznamu, dle mého, nejlepší koupě (co se auta a jízdy týče, řadový 6hrnek podélně uložen, zadní náhon, kompaktní rozměry, rozumná hmotnost)!
23. 7. 2012 15:58
Re: Moje tipy
Já byl vždy zastáncem toho, že silná auta jsou bezpečnější - pokud se řidič umí chovat (já ano). Lépe se s nimi zvládá předjíždění a řazení a ve většině případů mají také lepší brzdy. Pravda je, že zadní náhon a silný motor jsou pro nezkušeného řidiče ve zhoršených přilnavostních podmínkách cocktail smrti a proto si E46ku vždycky tak nějak asociuji s těmi hroznými zprávami z televize o úmrtí mladých lidí za volantem silného vozu. Je prostě potřeba nemachrovat a dávat pozor. A to prosím mluví 22 let starý muž :-)
23. 7. 2012 16:03
Re: Moje tipy
Nejhorší je, že lidi prostě neodhadnou, kdy už jsou opravdu "dobří" řidiči. Mám pocit, že většina těch mladejch floutků s čepicí nakřivo a s raperským posedem za volantem si to myslí už po prvních (desetitisíckách) kilometrech. Když auto a sebe dokážeš ovládat, jdi do bavoru, užiješ si a nikoho při tom nezabiješ :-)
23. 7. 2012 19:32
Re: Moje tipy
Nedokazuje. Vybral jste prostě specifická auta, u kterých buď není nafťák vůbec sehnatelný (Fiat Coupé) nebo kde je nafťák nedostatkový a tudíž ceněný (Audi A3). Obecně vzato neexistuje žádné pravidlo. U některých aut je dražší benzínový šestiválec (BMW řady 3 a 5), u jiného benzínový čtyřválec (Ford Mondeo, Volkswagen Passat) a u jiného čtyřválcový turbodiesel (Audi A3, Škoda Fabia).
Avatar - Flai
23. 7. 2012 17:09
KM
Jaký je Váš názor na vysoký-nízký kilometrový nájezd ? Dle mne je daleko horší,když například : taková astra 1.4 najeto za 4roky 40tis.km což je cca.10tis.km/za Rok a naproti tomu stejná Ale najeto za Ty 4roky 100tis.km což je 25tis.km/rok Ta první jezdila většinou po Ostravě=kolony,křižovatky,ovšem hlavně krátké trasy kdy třeba vyjela od domu,dojela 2km k obchodu,potom 1km do skoly,zpatky ... prostě na10km 5startu,15rozjezdu,start-stop ... naproti tomu druhá jezdila trasu Ostrava - Olomouc- Brno - Praha - Liberec pokud to auto jezdilo po dálnici 200km ,400km v kuse,ano na D1 jsou kolony,je v katastrofálnim stavu Ale podle mne Ty auto budou minimálně ve stejném stavu :-)
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2012 17:23
Re: KM
Můj názor je ten, že je třeba posuzovat jednotlivé exempláře, a ne jejich papírové hodnoty. Každé auto, které chce člověk koupit, by mělo být vyzvednuto někde v servise na rampu a mělo by se řádně zkontrolovat. Pak už vlastně představují kilometry jen dodatkovou informaci. Je dobré si zkontrolovat, kdy se u daného modelu koná velký servis, aby pak člověk nekoupil méně jeté auto těsně před velkou investicí, když měli za podobné peníze i auto po této servisní prohlídce. Vyšší nájezd je dobrý v tom, že indikuje, že se s autem hodně jezdilo a tim pádem bylo nejspíš také dobře udržováno. Obecně však podle mě pořád platí, že méně jeté je lepší.
Avatar - euro89
23. 7. 2012 17:21
Dotaz na redakci
Byli jste se někdy podívat v českém bazaru, jak vypadá E38 do 100tis.? Většinou jde o auta ve stavu, že tam musí člověk dalších sto (někdy i víc) nalejt, aby to auto vypadalo top. Pěknou E38 koupíte tak kolem 7000EUR. Ani to éčko bych za 100tis. Kč nechtěl, za tyhle prachy se dá sehnat pěkná starší W124, která bude mimochodem i spolehlivější než její nástupce. Za dobrou koupi auta do 100tis. se dá považovat i Lancia Thema nebo Kappa, Toyota Camry z druhý poviny 90. let nebo SAAB 9000. :yes:
Rozbalit vlákno
7
23. 7. 2012 17:25
Re: Dotaz na redakci
Viděl jsem svého času na jednom českém serveru s ojetými vozy i Lacii Thema 8.32 . Ta ale myslim byla nad 100k :-)
Avatar - euro89
23. 7. 2012 17:44
Re: Dotaz na redakci
Thema 8.32 se občas objeví na prodej i u nás, ale pokud chceš pěknej a udržovanej kousek, tak potřebuješ cca. 10.000,-EUR. Navíc je to auto prakticky jen na srazy... Já mám Themu V6 a nemůžu jí vynachválit. Jezdím s ní většinou jen mimo Prahu (nechci jí ničit na pražských tankodromech a vymlácených kostkách) vzdálenosti 100km+ a maximální spokojenost. I když má už 20 let, tak na jaře dala Praha-Ženeva-Praha bez problémů a příští rok, když budou finance, se podívá na Sicílii. :-) Koupil jsem jí začátkem roku s kompletní historií a papíry po prvním majiteli a i s novými brzdami a eko poplatkem mě vyšla do 100tis.Kč
23. 7. 2012 19:04
Re: Dotaz na redakci
Super, napiš recenzi, rád si ji přečtu :yes:
Avatar - euro89
23. 7. 2012 21:43
Re: Dotaz na redakci
Recenzi sem psát asi nebudu. Před časem jsem tu recenze na bývalá auta měl, ale nebavilo mě číst názory typu, že ojetý auto si kupuje ten, kdo nemá na nové a že nejlepší volbou je auto z lidokoncernu... Prostě už sem žádný recenze dávat nebudu, nestojí mi to za to. Každopádně pokud tě zajímá, jak moje Thema vypadá, tak klikni a posuň na čas cca. 15:30, na pár vteřin se tam objeví: [odkaz]
Jinak možná časem (když vše vyjde) se objeví v jednom nejmenovaném časopise zaměřeném na youngtimery a oldtimery... ;-)
24. 7. 2012 17:34
Re: Dotaz na redakci
OK, fajn, asi tě chápu. Mě tady tyhle auta chybí. Je to škoda, jsou tu lidi co je to zajímá a pravda taky je, že je tu pár "přihlouplých". Takže za mě Thema 8.32 :yes: Btw vím dobře jak vypadá ;-)
Avatar - euro89
24. 7. 2012 17:51
Re: Dotaz na redakci
Já to nemyslel tak, že bys nevěděl jak vypadá Thema jako model, ale na tom odkaze je konkrétně ta moje. ;-)
24. 7. 2012 18:10
Re: Dotaz na redakci
A jo takhle >:D Vypadá super :yes: Třeba se někdy s tou recenzí rozmyslíš...
Avatar - Ada je zase tady
23. 7. 2012 17:28
Passata
Samozrejme 1,9 TDI s manualni prevodovkou ve slusnem stavu. Diagnostika zmeri kompresni tlaky a nacte error logy. Pokud ma ten motor do 300 tisic, nic v nem mechanicky nemlati a vizualne i behem zkusebni jizdy se jevi auto ve slusnem stavu, neni to zadne nestasti. Je samozrejme nutno pocitat s dekarbonizaci, vymenou rozvodu, zhavicich svicek, oleje, spojky, dvouhmotoveho setrvacniku, ramen predni napravy (ze Superba jsou levnejsi], mozna i poloos a lozisek v kolech. Kontrola a doplneni klimatizace. Tohle vsechno spolkne asi tak 60 tisic kc, ale potom se da s velkym poctem prevdepodobnosti predpokladat, ze dalsi 2-3 roky (100 tis km) budete mit vicemene klid. No a potom to za polovic prodate nekomu na nahradni dily.

VW neni rebdlik, ale auto...
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2012 17:42
Re: Passata
Tohle je hodně dobře skrytá ironie >:D Docela dlouho jsem to četl jako vážně myšlený příspěvek...
23. 7. 2012 19:46
100 000 je limit.
Který bych byl schopen za ojeté auto dát. Také jsem pořídil nedávno forester. Vtip je v tom, že jsem hledal velmi dlouho. Čekal jsem půl roku. A nyní jsem spokojen. Jako druhé auto se mi s ním jezdí velmi dobře. Stál 70+ tis. a je to výborný vůz. Prostorné, bezpečné a velmi praktické auto. Také je pověstné svou spolehlivostí. Každý den kontroluju olej atd. a je to v pořádku. Pokud někdo uvažuje o autě pro rodinu a hold nemá na nové. Nikdo tohle nemůže odsuzovat. Tak vřele doporučuju, nehledě na to že komunita okolo subaru poradí a pomůže při problémech. Ale shoduju se s názorem, že je blbost kupovat ojeté auto, které je dražší než 100 000. A zároveň je nutno kupovat s rozvahou.
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2012 22:02
Re: 100 000 je limit.
Tak hlavne neotirej tu merku, protoze jak to budes otirat kazdej den pri mereni, zacne ti zrat olej :-)
Avatar - superkutil
23. 7. 2012 21:55
Za 100tis. bude dieselové Mondeo olítané.
Teď jsem se zbavil Mondea se 150tis km z roku 2006 a prodal jsem ho za 150tis. Ale čekala ho výměna vstřiků, rozvodů, přetěsnění vany a výměna čepů. A možná dvouhmoťák. Oprava celkem za 60-70tis. Pokud bude cena 100tis, tak bude mít nalítáno ještě víc, možná už budou udělané vstřiky a rozvody, ale spíš ne. Takže to není auto za 100tis, ale spíš za 150tis.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - superkutil
23. 7. 2012 22:34
Cenu staršího auta dělají náklady na opravy.
Do 5ti les stáří auta hraje svoji roli cena auta, pak už spíše cena nutných oprav (vstřiky, dvouhmoťák, rozvody, čepy, přetěsnění, odcházející elektronika). Většinou majitelé auta auto prodávají, když něco odchází nebo když je nutná nákladnější oprava. Takže při koupi ojetiny se vždy musí počítat s dalšími financemi na nutnou opravu. Cena opravy ale může být vyšší nebo srovnatelná s cenou pořizovací. To je v případě opravy v běžném servisu z nových nebo zánovních dílů. Jedině poskládání z dílů z vrakoviště se dá auto rozumně opravit. To ale zase není pro každého.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
24. 7. 2012 04:33
Může mi někdo napsat,
který hlupák koupí starý auto s naftovým motorem?? To se mu to šetření velice prodraží >:D Rozumě uvažující koupí vše co není z koncernu VW a jen benzínový motor. Ono zaplatit za střiky pouhých 60 000.-kč, což je 60% z ceny auta je opravdu raketa :yes: a co dál příjde za problém je ve hvězdách >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - superkutil
24. 7. 2012 14:50
Re: Může mi někdo napsat,
Jak je vidět z ankety, tak Mondeo 2.0TDCI by volilo nejvíc zájemců. Ale třeba u Mondea stojí vstřiky 30-40tis a ne 60tis. Ale i tak je to pálka, když 5 let staré Mondeo se 150tis km má cenu 120tis.
Avatar - BruceWayne
24. 7. 2012 18:01
Re: Může mi někdo napsat,
Ano, Mondeo bych si vybral také, ale v benzínu ;-)
12. 8. 2012 21:18
Re: Může mi někdo napsat,
Starého nafťáka si koupí spořílci co jedou 10km do práce. Ale i baterka stojí o litr víc jak slabá na benzína... v zimě jezdí v rukavicích a na křižovatce ruce pod * :-) Co je stojí míň na pumpě o to 2x víc na servisu :-)
Jinak v bazaru je hodně velká náhoda, že narazíte na auto v parádním stavu (ty zůstávají podpultová :-) ). Jinak pro hledání ojetiny existují i regionální noviny i důchodci si občas koupí něco jiného jak 1.2HTP ;-)
Avatar -
25. 7. 2012 18:15
Slušný auto? Stačí 20 000 Kč
Nechápu stále tu pověru, že auto, aby bylo funkční, musí stát milion. Úplně obyčejný auto v solidním technickém stavu se dá v Itálii pořídit za nějakých 1000 euro, k tomu dejme tomu 15 000 Kč na jeho dopravu do ČR, STK, přihlášení + Bursíkovný = 7000 Kč a obvykle nějaký drobnosti (nejčastěji gumy, destičky, kotouče, ramena, apod.). Za 50 000 Kč MUSÍM koupit auto, který mi bude sloužit nejméně 3 roky bez nějakých výrazných investic. Pokud to neumím, jsem bambula!
Příklady? Lancia Dedra 1.6 LE: prodej 29 000 Kč, Lancia Delta 1.6 16v LS: prodej 39 000 Kč, Lancia Kappa 2.0 LS: prodej 44 000 Kč, Fiat Brava 1.2 16v: prodej 49 000 Kč, Fiat Marea 1.6 16v SW: prodej 38 000 Kč, Lancia Lybra 1.6 16v LS: prodej 59 000 Kč...
Vše v perfektním stavu, s klimatizací, všechny Lancie s automatickou digitální, LS a vejš znamená v kůži, nebourané, nezničené, po dovozu ihned legálně prošlo STK a ME bez ztráty kytičky (na rozdíl od pětiletých ropáků). Největší servisní zásah: výměna spojky, jinak obvykle pneumatiky, destičky, kotouče a přední ramena, příp. výfuk (tedy ta strašná investice se obvykle pohybuje kolem 5-10 000 Kč za nějaké 2-3 roky). Všechna auta slouží bez nejmenšího problému úplně stejně, jako auta za statisíce (dalo by se říci, že stárnout začínají až dnem dovozu do ČR) a jejich majitelé jim věnují na servisu zhruba stejnou pozornost, jako u nového vozu. Intervaly výměn všech dílů jsou zhruba podobné, ale díly jsou levnější.
Stačí si pak spočítat náklady na kilometr u těchto aut, u kterých je nutno "sypat strašný peníze do servisu" ve srovnání s novou hajtrou ideálně ještě pořízenou na leasing, na který je ještě navěšena hromada banditoslužeb, které si zákazník musí koupit, i když o ně nikdy nestál. K tomu trojnásobný ceny servisu a dílů, snaha "autorizovaných servisů" neopravovat, ale měnit celé subsystémy (velmi drahé a neúčinné), atd.
Ale když holt bambulové kupují auto stylem "kerej je to rok a kolik to má jako najeto a je to koupený v ČR", tak se nemůžou divit, že si s nimi bazarník vytře pr... zadnici. Takoví si o to vysloveně říkají!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Thomas89
13. 8. 2012 12:41
Re: Slušný auto? Stačí 20 000 Kč
ja koupil Máčkovýho Civica z 96 za 30 kolíků z německa před 4,5 lety, celková cena byla s dovozem, ekovýpalným, a těhle blbin asi 47t Kč. Auto slouží bez problémů. A taky jsem původně myslel že ho budu mít jen na 3 roky
3. 8. 2012 09:37
Tohle jsou vraždy....!
Ano, kupte si, prohloupíte.

C1, Logan, Clio, Rio, 406 - tak do těhle značek by člověk nešel ani při koupi nového (nechci jezdit s novým autem pořád do servisu kvůli přinejlepším záručním opravám).

Octavia, Passat, Mondeo, A4, MB E, BMW 7 - to nejsou špatná auta, ale mají jeden velký problém. Většinou jsou to diesely, mnohdy firemní auta, která si lidé kupují protože najedou spousty kilometrů. (Pokud se o takové auto majitel řádně nestaral, máte pak problém. Můžete narazit na kousek, který budete jen opravovat a opravovat, zatímco předchozí majitel si jen jezdil a jezdil.). Tyhle typy aut mají většinou najeto mnoho kilometrů a do ceny 100.000 budou hodně postaršího data výroby. Pokud si auto řádně neprověříte, můžete pak zjistit, že máte Oktávku složenou ze 4 různých 8-s nebo dle VINu to má být Superb >:-[]

Je mi jasné, že mi tu plno lidí bude oponovat, že má např. 406, se kterou jezdí ji 10 let a neměl poruchu. Tohle je jen můj názor a moje zkušenosti. Jinak kupujícím přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při výběru. Jak říkám já, kupovat ojeté auto je vždy adrenalinový žážitek >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Thomas89
13. 8. 2012 12:55
A co neználci?
pořád by to chtělo nějakou radu spíš upozornění i pro ty co nejsou autaznalci, že při nákupu auta za x peněz ještě musí počítat, že budou muset něco přiihodit. Nemusím chodit daleko pro příklady, je spousta lidí co si myslí že když daj za auto 100 kolíků že to je všechno co bude a vydaj se z posledních peněz. a potom čumí když jim auto stojí na zahradě a musí si vzít půjčku protože se jim hned po měsíci vysypalo, ono když neco klepe není to ok. a ten rozvoďák taky nevydrží věčně...
Rozbalit vlákno
0