Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý benzinový motor Mazda MZR: Než se Mazda stala Skyactivní… Bylo líp?

Před nástupem techniky Skyactiv bylo MZR obchodním označením zážehových motorů Mazdy. My se však budeme věnovat pouze těm větším z takzvané série L.
Zpět na článek
3. 5. 2018 10:01
5. 6. 2018 13:58
3. 5. 2018 23:14
Avatar - žlababa
3. 5. 2018 09:25
měl jsem M6 MPS
už jako šestý majitel, až do jejich 250,000 km - a spotřeba oleje za 10.000 km byla mizivá - nikdy nebylo potřeba mezi výměnami oleje doplňovat. S jednou vyjímkou - a to byla návštěva mosteckého okruhu :-)
Dost se mi po tom motoru stýská ;-) těch 260hp mělo něco do sebe. A v kombinaci s perfektně vyladěným podvozkem.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - praděda7
3. 5. 2018 09:43
Re: měl jsem M6 MPS
Měl jsem 2x M3 MPS. První Gen I a pak i Gen II. Obě dvě ..... :yes: :yes: :yes:
Avatar - žlababa
3. 5. 2018 10:20
Re: měl jsem M6 MPS
Bohužel dnes už Mazda nic podobného v nabídce nemá. Ani MPS 3, ani MPS 6, ani řadu RX. Příznivci sportovnějších verzí musí někam ke konkurenci.
Avatar - Emel
3. 5. 2018 11:09
Re: měl jsem M6 MPS
Má MX-5. Foukanou 2.5G má taky, jen zatím nemíří do Evropy.
Avatar - žlababa
3. 5. 2018 13:00
Re: měl jsem M6 MPS
MX-5 je něco úplně jiného. Malé auto pro prcky pod 180cm, s poměrně slabým motorem, kde dynamika je dána pouze nízkou hmotností. Je to spíš stylovka.
Avatar - Uživatel_5340709
3. 5. 2018 19:40
Re: měl jsem M6 MPS
A je to někdy jinak, než že se posuzuje váha ku výkonu? ;-)
Avatar - praděda7
3. 5. 2018 13:01
Re: měl jsem M6 MPS
No Mazda by nějaké to zoom zoom ráda udělala, ale peníze nejsou. A ani o tom, co se bude vyrábět dnes už nerozhoduje. Rozhoduje o tom banka Sumitomo, která ji v roce 2011 zafinancovala, když byla Mazda v nesnázích. A banka má svoje priority a nějaký zoom zoom do nich nepatří. Ano, i já jsem přešel ke konkurenci. Sedlám teď M140i v manuálu. Ale na MPSu rád vzpomínám.... ;-)
Avatar - KANKUNEN
3. 5. 2018 13:37
Re: měl jsem M6 MPS
Dobře ty, M140i. :yes:
3. 5. 2018 10:01
2.0 MZR
Mám stále M6 GG 2.0MZR před FL. Jízdně je fakt skvělý a krásně zpívá. Když občas sednu do schade s TSI EA211, je to k pláči - zvuk o ničem, půl sekundy zpoždění na plyn, bruselské převody a ve 4000 začíná umírat. Ještě že existují automobilky, které umí udělat tento hw pořádně
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2018 11:19
Re: 2.0 MZR
stare dobre atmosfery maju svoje caro to je pravda ... uznavam ze aj ja sa za volantom brachoveho mitsu 1,6 sportback vzdy viac nazvime to ze "zabavam" ako s tym mojim malym turbom ... ale na druhej strane k malemu autu mi dynamika turba mimo mesta aj po meste vyhovuje cim dalej tym viac ... k tomu nejazdim ani moc tak snad co to aj vydrzi .. popravde ja som z niekdajsieho optmimistu dnes skor uz realista a v aute sa v reale zase az tak "zabavat" uz nemusim.. skor chcem svizne a bezpecne dojst do ciela a tu je moje male turbo zivsie ako o 25 koni silnejsia atmo v sportbacku co obcas v reale pride vhod ... hoc ano... vytacanie atmo a hlavne ked uz ma tah a je v otackach je velmi zabavne a to aj akusticky ... pocitovo ma clovek dojem ze tu si skutocne tu jazdu uziva :-) ... ale na uzivanie a pocit stastia postaci dnes presadnut aj do staruckeho atmo pola alebo feldy 1,6 ... tam si mal z riadenia uz pri 60tke vacsi pocit a vzruso ako pri dnesnych modernych autach pri 100vke .. kde mas pocit ze sa uz len vozis ... hold casy sa zmenili ... prioritou dnes uz nie je zabava ale bezpecna a pohodlna jazda... ale mne dynamika turba vyhovuje... je to len o zvyku... uz ked sa turbo nafukne a si v otackach tak ten "tah na branku" je super... hoc ano zabavne vozenie to uz moc nie je ... rychle aj ano ale zabavne nie.. s tym suhlasim ... kazdy motor ma svoje pre a proti .. obcas si este poplacem za atmom ale zase ked cely vikend jazdim s atmom tak potom uz sa neviem dockat mojho maleho turba a jeho zatahu a akejsi vacsej jazdnej pohody bez neustaleho radenia ... mne vyhovuju v podstate oba motory... asi by to chcelo mat jedno turbo a jedno atmo a striedat to podla momentalnej nalady a potreby :-O :-)
Avatar - palix
5. 6. 2018 13:58
Re: 2.0 MZR
Kúp si k turbo autu jednu atmosferickú Mazdu MX5 a budeš to mať tak akurát. Keďže ja som sa chcel pohodlne voziť a aj sa pritom zabávať, kúpil som si Mazdu 3. To auto mi zatiaľ plne vyhovuje. Kľudnú jazdu zvláda skvelo a ak sa chcem dynamiku staré podradiť, zatlačiť plyn a ono to ide :).
Skúšal som kedysi Hyundai I30 1,4 turbo. Motor išiel veľmi dynamicky a auto pôsobilo dobrým dojmom. Potom som sadol do Mazdy a tá ma dostala - nie dynamikou, ale tým ako to auto jazdí, ako všetko navzájom spolupracuje (motor, prevodovka, podvozok). Nič pre mňa lepšie za danú cenu na trhu nebolo...
V mojích očiach jazdí motor 2,0 Skyactive G120 veľmi dobre. Na druhej strane staré mazďacke motory som neskúšal. Vlastne som nikdy predtým nemal veľký atmosferický motor.
Avatar - Uživatel_5340709
3. 5. 2018 19:44
Když už tu autor
tak skromně píše o tom, že 1,8 a 2,0 jsou spolehlivé, tak bych měl jednu otázku, který motor atmo-benzín je spolehlivější a ještě méně náročný na údržbu, než motor LF 107 a 114 Kw? ............... Rád si to poslechnu, u kterého jiného motoru se nemusí na něj šáhnot, než že vyměníš svíčky každých 90 tis. km, a každých 15-20 tis. /raději 15/ vyměníš olej? A kdy například rozvody neřešíš nikdy?
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2018 21:28
Re: Když už tu autor
Po 300-400 kkm už býva reťaz celkom slušne vyťahaná a treba ju meniť. Detto tesnenia ventilov a piestne krúžky. Takže súhlas, veľmi spoľahlivé, ale medzi 300-400 je to taká menšia GO.
3. 5. 2018 21:17
mal som ich viac
Motor 2.0 nepriamovstrek som mal v mazde 6 z 2003. Motor vôbec nežral olej. Začal až niekedy okolo 300.000km, čo už boli staré tesnenia ventilov. Po výmene zase cajk. Predával som pri 400.000km a motor išiel famózne.
Potom som mal MZR 2.5 a ten bol mědle najlepšie, čo mazda robila. Výborný výkon, okamžité reakcie, nádherne kultivovaný. Etalon spoľahlivosti. Predal som pri 280.000 a olej nežral nikdy.
Sky-activ čo mám dnes je síce úsporný, ale kultivovanosť je v háji a reakcie na plyn tiež.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palix
5. 6. 2018 14:04
Re: mal som ich viac
Otázne je ale, ktorý motor má dnes lepšie reakcie na plyn? Ako tak čítam novinárske recenzie, tak v tomto smere patria v dnešnej dobe motory Skyactive medzi špičku - hovorím o dostupných = bežných autách.
Mne sa zdá aj kultivovanosť OK. Je ale pravda, že nič lepšie som ešte nemal, takže nemám s čím porovnávať. Pohľad na kultivovanosť, výkon, reakcie je silno individuálny. Záleží čím človek jazdil predtým :).
3. 5. 2018 23:14
M6 MPS
Jo, kdo měl tu čest jezdit v M6 MPS ví, co to bylo za super svezeníčko. Nejvíce se mě na ní líbilo, ta až nenápadnost oproti klasické M6, to pak mnozí nechápali, když se jim zaprášilo před kočárem >:D Měla ale i svoje zápory a tím byla spotřeba hlavně při jízdě po městě (klidně 12-13 litrů BA98) a také poněkud tuhý spojkový pedál, což v kolonách bylo o koleno. Jinak turbo se dalo koupit u asiatů za cenu kolem cca. 9000kč i s poštovným a v pohodě šlapalo. A samozřejmě koroze, pokud se neošetřil podvozek. MPS měla i dobré ozvučení uvnitř a hlavně to byla 4x4, takže se s ní dobře blblo i na sněhu.
Rozbalit vlákno
0