Diskuse

Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost

1.9.2016

První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem bavorské značky do segmentu kompaktních vozů, nicméně velmi úspěšným ano. Pro prakticky založené řidiče ovšem určený není.

 
  • « 60 Reagovat !

    foto Tomas-Dusil-auto-cz

    Tomas Dusil, auto.cz 01.09.16  08:31

    « Re: Ojetiny

    Nejde o žádnou bombastiku. To nebylo cílem. Za cifry, které uvádím to opravují ve zmíněném servisu. Není to klasický autorizák, ale specialista na BMW. Proto také píšu "pokud se dodrží postup doporučovaný BMW". Jasně, že někdo v garáži šikovný to zvládne za mnohem méně. Také asi záleží na tom kde díly koupíte. V Auto Kelly budou jistě za méně, než třeba v Inveltu.
  • 50 Reagovat !

    foto bez-prislusnosti

    bez_prislusnosti 01.09.16  09:24

    « náklady

    Osobně (jako majitel) benzínu vidím větší problémy v elektronice. Protože třeba motor s valvetronic má 2 řídící jednotky! Každá stojí kolem 20.ooo + výměna 5.ooo a musíte jít do ofiko servisu, protože jinam BMW nedodává. Odešla mi i jednotka efficient dynamics v předním větráku >:D která je prostě vystavena všemu co lítá ze předu do auta. Větrák se prodává pouze s jednotkou jako kus a stojí 12.500 Kč. Na to, že dřív stačil termostat za pár stovek je to šílená částka za bruselovskou spotřebu.

    U mechanických dílů je to většinou v pohodě, jsou hezky po staru dobře dostupné, oleje a filtry zvládne běžný kutil vyměnit sám. Jen se občas naskytne něco, s čím musíte do značkového servisu a pak se divíte.. Osobně si myslím, že ojetiny na trhu budou spíše ty problémové kousky, protože auto je to pěkné a dokud jezdí není důvod se ho rychle zbavovat :o). Jinak tuším od 2008 byly všechny motory - 116i 118i i 120i jako 2.0i, což bych u těch slabších bral jako výhodu. Rozdíl mezi 118i a 120i je ve výkonu 20%, ale také v otáčkách o cca 20% vyšších. Krouťák mají skoro stejnej.
  • 51 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 01.09.16  11:45

    « To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době

    super unikát. Prostě něco jako průměrně vypadající ženská, která umí dokonale šukat .
  • « 32 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 01.09.16  08:56

    « Re: Re: Ojetiny

    Ehm ... takze novy turbo rikas 26 tis plus prace, motor asi bude muset ven, vymena turba asi nejakou praci da ... a hle je to 35-40 tis. Tak nevim, kde je ten problem se 40 tis ... :-)
  • 20 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 01.09.16  10:22

    « Já BYCH

    Co já absolutně nejsem schopen pochopit, je ta rozporuplnost řady 1.
    Prémiový segment hájí klasická koncepce pohonu zadní nápravy, dobré řazení (i když přesnost a mechaničnost bych řekl, že chybí) a zástavba šestiválcových motorů (v této třídě dá se říct unikát, nepočítáme-li Golf).

    Druhá strana mince je zoufale odporný interiér a pocit lacinosti a levných materiálů. Záměrně píšu pocit.
    Tlačítka rádia nejsou souměrně v jedné rovině, všechno je tuhé, tvrdé a divné.
    A zase schizofrenie, protože ergonomicky je vše v pořádku. Pokud pominu základní sedadla, tak v těch sportovních se sedí výtečně, vše je po ruce. Když jsem sedl do 1er, intuitivně jsem šáhl po volantu a byl tam. Řadící páka přesně tam, kde má být. Dosah ovladačů perfektní.

    Takže původní myšlenka zůstává. Nepochopím toho, kdo takto připravený vůz pustil do výroby. Já bych udělal interiér z toho nejlepšího, co je k dispozici. Použil bych safírové sklo na přístroje, udělal bych ovládací prvky z luxusní keramiky, čalounil bych nejjemnější kůží, kterou lze na burze v Miláně sehnat. Do sportovna bych ladil i dekorace, pozval bych si odborníky na zpracování hliníku a uhlíkových vláken. Vše by muselo být luxusní, prémiové. Vystavil bych auto extrémním testům na odhalení pazvuků. Dohodl bych se s Burmesterem, Dynaudiem nebo B&W (případně Bose), aby přesně do takto laděného auta připravili do nejlepší co mají (příplatek deset tisíc EURO nehraje roli).

    A šel bych na trh. Problém by byl asi v prodejích... :-)
  • « 21 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 01.09.16  13:16

    « Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době

    >:D >:D :yes:
  • « 21 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 01.09.16  12:36

    « Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době

    >:D >:D >:D ano, na co by byla kráska bez vaginy..... >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto evocolt

    evocolt 01.09.16  23:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH

    Tiez momentalne zabiehame starej nove auto po Tatrach s motorom zo stastnej rodiny EfficientDynamics B58..sice ma o dva valce menej,ale vykonu viac nez dost po uprave od Profituningu
  • « 10 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 01.09.16  22:46

    « Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době

    >:D :yes: :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 01.09.16  13:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ojetiny

    No ja to prvne asi neprecetl poradne. Pises, ze motor se nevyndaval. V tom pripade, co uvadim, sel prave ven, trvalo to tyden a neco.
  • « 10 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 01.09.16  12:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH

    Nekecám, zítra přebírám........ :-) Krom kůže, s které se potí zádel a následovně dráždí "moidy" (aktivní ventilace není v nabídce, kdyby byla, šel bych do Dakoty Coral Red) mám vše včetně střešního okna.
  • « 10 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 01.09.16  11:55

    « Re: Re: Ojetiny

    Nemyslím že by výměna turba stála tolik za práci. Tipnul bych to na 3-4 tis max. Nedávno jsem si nechal opravovat zatuhlou regulaci a platil jsem za čištění turba i s prací 2000 korun. Pochybuju že u BMW musíš vyndávat motor, když ho to má podél.
  • « 10 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 01.09.16  11:35

    « Re: Re: Re: Re: Já BYCH

    To by nevyšlo finančně. Musel by jsi toho hodně ozelet, například nano vrstvu, která brání poskrabani dekoraci. A jsme u toho. Kupující chce motor a jízdní vlastnosti a je mu jedno, ze u prémiového výrobce dostane laciný interiér. Mluvím o modelech do 2010 například. Ted uz i BMW si uvědomuje, ze nemůže prodávat Omegy se super strojkem a zároveň je dat zákazníkovi v umastenem pytliku a ze nemůže dávat na cifernik papírové ručičky.
  • « 10 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 01.09.16  10:54

    « Re: Re: Re: Já BYCH

    M140i 5DR man. za 1.113.000 Kč .......se vším všudy......... :-)
  • 10 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 01.09.16  10:44

    « Poslední šance

    BMW řady 1 se zadním pohonem a šestiválcem končí cca 2018. Tož, pokud má někdo na mušce novou 1er, tak jednat rychle..........za chvíli nebudou...... ;-\
  • « 10 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 01.09.16  10:41

    « Re: Re: Já BYCH

    To mám taky promyšlený:

    116i - tam by to muselo být opticky levné, takže 999.999 Kč
    konec by bylo 130i za 1.899.999 Kč v akci >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 01.09.16  10:34

    « Re: Já BYCH

    Pěkné a kolikrát by se zvedla cena? >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 01.09.16  10:31

    « Re: Re: Ojetiny

    Pořád drahý >:D tady je repas za 6500,- [odkaz]
  • « 10 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 01.09.16  10:24

    « náklady

    Jak to tak čtu tak je lepší koupit 3l diesel, protože vstřiky do toho stojí stejně a mají větší životnost a zbytek by na tom měl být taky líp >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 01.09.16  10:19

    « Re: náklady

    Já jsem na 130i měnil v 90 tisících spojku (včetně setrvačníku) a řídící jednotku jednoho xenonu, jinak nic. Náklady na servis mi přišly OK a ten motor je snad nesmrtelnej. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…