10.10. 2014

Ojetý Citroën C5 2.0 HDi: S naftou chybu neuděláte

 

První generace Citroënu C5 je proslulá komfortním podvozkem a nabídkou místa v kabině. Mezi řidiči je zájem především o vozy s úspornými turbodiesely HDi.

Na rozdíl od druhé generace Citroënu C5 se automobily první modelové řady mohou chlubit opravdu velkorysou nabídkou prostoru pro posádku. Ceny těchto aut přitom rychle klesají, takže si nelze nevšimnout skutečně zajímavého poměru cena/užitná hodnota.

Právě tento fakt řadu motoristů k Citroënu C5 přiláká. Tedy pokud je k němu už nepřivedla pověst komfortního podvozku nebo úsporných turbodieselů HDi. Vozidla vyrobená po faceliftu a modernizaci v roce 2004 navíc absolvovala bariérovou zkoušku Euro NCAP s lepším výsledkem než původní provedení, když získala plný počet hvězd.

K dalšímu testu ojetého vozu jsme proto vybrali Citroën C5 po faceliftu a modernizaci. V dokladech má zanesený rok uvedení do provozu 2005 a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel HDi. Na palubních přístrojích svítí nemalých 230 221 ujetých kilometrů, ale vzhled a stav vozu dává tušit výbornou údržbu auta. Snad každý by mu tipoval výrazně méně. Autocentrum Auto ESA tento automobil nabízí za 99 900 Kč.

Prostor pro posádku

Jak jsme již zmínili, jednou z ceněných předností první generace Citroënu C5 je vnitřní prostornost. Cestující mají skutečně nadbytek místa vpředu i na zadních sedadlech, díky čemuž je i pro překonávání dlouhých vzdáleností zajištěn dostatek pohodlí. Samozřejmost představují široká a pohodlná sedadla. Boční vedení těla v zatáčkách nezajistí, na druhou stranu „cé-pětka“ je spíše koráb silnic, než auto se kterým by člověk chtěl jezdit sportovně.

Pracoviště řidiče má proti předfaceliftovému provedení inovovaný přístrojový štít, tvary palubní desky se však nezměnily. Samostatnou kapitolu tvoří malá centrálně umístěná kaplička s displejem palubního počítače a autorádia. V testovaném voze je namísto úzkého monochromatického displeje příplatkový barevný. Ten je vyšší, trochu zapuštěný a slouží i pro zobrazování navigace. Bohužel je však jeho spodní část hůř viditelná, protože ji kryje klenutí palubní desky, a to i přesto, že má větší kapličku než standardně montovaný úzký displej. Pokud se podíváme na palubní desku jako na celek, pak tato větší kaplička vystupuje tak, že působí jako nějaký přílepek, který do vozidla nepatří. Zde se designéři opravdu moc nepředvedli.

Ojetý Citroën C5: Motorům 1.6 THP a 1.6 HDi se vyhněte obloukem

Dobře přístupný zavazadelník testovaného liftbacku nabízí základní objem 470 litrů, což je podle našeho názoru zcela dostačující (před facelitem byl zavazadelník o 15 litrů menší). Kombi s přídomkem Break má zavazadlový prostor o objemu 563 litrů. K hodnocení prostoru pro posádku ještě dodejme, že i přes nemalý kilometrový proběh v případě testovaného vozidla, jsme žádná nadměrná opotřebení neodhalili. Výjimkou je pouze ohmataná hlavice řadicí páky.

Motor a převodovka

„Cé-pětka“ se mezi motoristy dočkala obliby buď s benzinovou osmnáctistovkou, dvoulitrem nebo častěji s turbodieselem HDi. Třílitrové šestiválce motoristé nevyhledávají, důvodem je samozřejmě spotřeba. Velké oblibě se těší především turbodiesely 2.0 HDi, které pracují z naftových verzí nejspolehlivěji, mají dostatek sil a současně platí za úsporné. Motor 2.0 HDi o výkonu rovných 100 kW v testovaném automobilu pak působí zcela ideálně. Umožňuje vozidlu svižné a bezpečné předjíždění, nemá potíže ani s plně naloženým automobilem a přitom pracuje s příznivou spotřebou. Špatnou volbou nejsou ani agregáty 2.2 HDi.

V nabídce pro vozy vyrobené po faceliftu byl ale i malý turbodiesel 1.6 HDi o výkonu 80 kW. Ten je vzhledem k objemu snaživý, větší turbodiesely však představují přece jenom lepší volbu. Zcela bez potíží nejsou ani převodovky, manuální u vozidel s turbodieselem občas hučí.

Jízdní vlastnosti a komfort

Citroën C5 je mezi řidiči vyhlášený jako velice komfortní automobil, za nímž stojí odpružení Hydractive. Díky němu je vůz schopný skutečně žehlit české silnice. Lze nastavovat světlou výšku (automaticky se mění v závislosti na stylu jízdy) a u verzí s patřičnou výbavou podvozek přitvrdit stiskem tlačítka Sport. To však v testovaném vozidle není, takže jsou náklony karoserie v zatáčkách o něco citelnější.

Jenže jak zde již padlo, „cé-pětka“ není vůz pro nějaké závodníky. Nadchne vyznavače pohodlí, které do cíle téměř přenese.

Výbava a cena testovaného vozu

Citroën C5 v provedení liftback potěší rozsáhlou výbavou, díky níž je posádce dopřáno ještě více pohodlí. Součástí komfortní výbavy je nejen klimatizace a audiosystém s přehrávačem a měničem CD, ale i navigační systém nebo tempomat. Nechybí palubní počítač, přední i zadní parkovací čidla, elektrické ovládání předních sedadel, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná a sklopitelná zpětná zrcátka nebo elektrické ovládání bočních oken. Plusem je také dešťový senzor, který se postará o včasné spuštění stíračů bez nutnosti zásahu řidiče. Další výbavu pak tvoří protiblokovací systém brzd ABS, stabilizační systém ESP, sedm airbagů a xenonové světlomety.

Roadlook TV: Citroën C5 Tourer - nová doba

Automobil z roku 2005 má za sebou 230 221 kilometrů, ale stále vypadá až neuvěřitelně zachovale. Ujetou vzdálenost by mu nikdo nehádal. Vedle vzhledu totiž potěší i technickým stavem. Dokonce ani podvozek nevykazuje nadměrná opotřebení, a tak za jízdy nikde nic neklape a nevrže.

Expert Auto ESA radí

U zážehových motorů se můžete setkat s vadnými zapalovacími cívkami, turbodiesely zase někdy trápí vstřikovače a vyloučit nelze potíže s filtrem pevných částic či čidlem výfukových plynů. Turbodiesely 1.6 HDi navíc nezřídka trápí vadná turbodmychadla, problémy s ventilem EGR či úniky motorového oleje.

Vyskytují se vůle na přední nápravě, známé je hučení nadměrně opotřebených ložisek kol, ale i různé závady elektroniky. Výjimku nepředstavuje pískání brzd a pozor si dejte na stav dvouhmotového setrvačníku. Hydropneumatické pérování platí za spolehlivé, přesto celý systém před koupí vozu prověřte a ujistěte se, že nikde nedochází k úniku kapaliny.

Citroën C5 2.0 16V
Objem motoru (cm3)1997
Maximální výkon (kW/ot. za min.)100/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.)340/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,5
Největší rychlost (km/h)205
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km)6,0
Rok výroby testovaného vozu2005
Počet ujetých km dle palubních přístrojů230 221
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)99 900/75 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Citroën C5 2.0 HDi: S naftou chybu neuděláte







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Citroën C5 (2000-2007) – Pohodlí na pátou Citroën C5 (2000-2007) – Pohodlí na pátou

Velké Citroëny znamenají komfort a extravaganci. Ani…

Citroën C5 2.2 HDI Biturbo za 811.000,-Kč Citroën C5 2.2 HDI Biturbo za 811.000,-Kč

Nový dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřválec 2,2 HDI…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…