Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Citroën C5: Motorům 1.6 THP a 1.6 HDi se vyhněte obloukem

Druhá generace Citroënu C5 zaujme komfortním hydropneumatickým pérováním, úspornými motory HDi a vydařeným designem. Vzhledem k příznivým cenám ojetin jde o velice lákavou nabídku.
Zpět na článek
3. 6. 2014 10:11
3. 6. 2014 10:27
3. 6. 2014 10:46
3. 6. 2014 11:26
3. 6. 2014 12:11
3. 6. 2014 12:17
3. 6. 2014 12:33
3. 6. 2014 12:34
3. 6. 2014 13:14
3. 6. 2014 13:48
3. 6. 2014 13:13
3. 6. 2014 13:13
3. 6. 2014 10:59
3. 6. 2014 11:12
3. 6. 2014 11:21
3. 6. 2014 11:33
3. 6. 2014 11:42
3. 6. 2014 12:33
3. 6. 2014 13:11
3. 6. 2014 18:03
3. 6. 2014 11:46
3. 6. 2014 12:02
3. 6. 2014 12:09
3. 6. 2014 12:24
3. 6. 2014 12:33
3. 6. 2014 13:14
3. 6. 2014 14:02
3. 6. 2014 15:26
3. 6. 2014 12:49
3. 6. 2014 12:44
3. 6. 2014 12:47
3. 6. 2014 12:53
3. 6. 2014 12:54
3. 6. 2014 12:58
3. 6. 2014 13:09
3. 6. 2014 13:11
3. 6. 2014 13:15
3. 6. 2014 13:33
3. 6. 2014 13:43
3. 6. 2014 15:02
3. 6. 2014 15:24
3. 6. 2014 16:06
3. 6. 2014 16:12
3. 6. 2014 15:24
3. 6. 2014 13:11
3. 6. 2014 13:18
3. 6. 2014 16:23
3. 6. 2014 16:26
3. 6. 2014 16:32
3. 6. 2014 17:23
3. 6. 2014 22:22
4. 6. 2014 08:01
4. 6. 2014 09:09
3. 6. 2014 13:16
3. 6. 2014 13:19
3. 6. 2014 21:14
4. 6. 2014 08:12
4. 6. 2014 09:32
4. 6. 2014 10:08
4. 6. 2014 07:58
4. 6. 2014 08:09
4. 6. 2014 13:03
5. 6. 2014 08:07
3. 6. 2014 13:13
4. 6. 2014 08:09
3. 6. 2014 11:10
3. 6. 2014 11:26
3. 6. 2014 11:51
3. 6. 2014 12:30
3. 6. 2014 14:52
3. 6. 2014 15:44
3. 6. 2014 18:00
3. 6. 2014 20:33
3. 6. 2014 18:53
3. 6. 2014 22:01
5. 6. 2014 08:13
3. 6. 2014 10:11
KM
Jestli si někdo koupí auto v plné palbě za mega na to, aby s ním najel za 6let necelých 130k km a stihl u toho zničit sedačky tak já jsem čínskej bůh srandy >:D
Rozbalit vlákno
64
Avatar - Stejsn
3. 6. 2014 10:27
Re: KM
"Na počítadle ujeté vzdálenosti nalézáme údaj 128 165 kilometrů. Na tuto ujetou vzdálenost ale vozidlo vůbec nevypadá, působí velmi zachovale. " - čti: auto má najeto kolem tři set tisíc kilometrů, nicméně volant, řadičku a pedály má samozřejmě po výměně, pravděpodobně přímo v Auto ESA.
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2014 10:46
Re: KM
tak tedy.... pokud citr po ujetí 300 tisíc km nevypadá ani na 130tis km, tak paráda.... nebo ty máš v autě jen volant, řadičku a pedály? 8-s
Avatar - maros
3. 6. 2014 11:26
Re: KM
Tak je snad jasné, že dále než na řadičku, pedály a volant se novinář, který zrovna ten den bere gáži od AutoEsa, nepodívá. 8-s
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2014 12:11
Re: KM
...tak ono bočnice sedadel, ovládací prvky, palubka, ..... atd.
3. 6. 2014 12:17
Re: KM
Nechal jsem se přesvědčit na zagůglení se do AutoESA a je to až strašidelný...
3. 6. 2014 12:33
Re: KM
A v kontextu článku o veteránovi nahoře i smutně směšné...
3. 6. 2014 12:34
Re: KM
Joooo, reklamní partner je reklamní partner :-)
3. 6. 2014 13:48
Re: KM
V tom co se o "certifikovaným" bazaru dá dozvědět.
3. 6. 2014 10:59
Re: KM
No, ne každý má jenom jedno auto a zrovna C5ku si dokážu představit jako komfortního otesánka do města. Navíc zrovna pokud bydlíte v Praze, tak 6k km ročně není tak nepředstavitelných.
3. 6. 2014 11:12
Re: KM
6k km ročně s 2.0HDI po Praze 8-s V tom případě přeju příštímu majiteli hodně štěstí s FAP, jestli by to původní vlastně vůbec přežilo..
3. 6. 2014 11:21
Re: KM
130 000 / 6 = 21 600 km ročně.
U auta, jako je tohle je pravděpodobné, že za první a druhý rok najede 90 - 100 tkm, za další dva roky cca 70 - 80 tkm, údaj o 128 tkm za šest let je pravdivý pokud:
- Auto koupil nějakej dochtór svojí starý a ta moc nejezdila, jen tuhle ke kadeřnici.
- Auto vlastnil ňákej dědek a jen ho leštil v garáži.
- Auto vlastnila firma, nebo živnostník, nebo obchoďák, nalítal s ním 250tkm, naboural ho, dostal pojistku, auto nechal opravit Frantu Vidlu v garáži (cca rok to mezitím někde stálo pod plachtou) a střelil ho do Esa.
- Případně se autu stalo něco zajímavého, třeba se mu vysypal komplet motor ještě v záruce a auto stálo rok a půl u dealera, který se dohadoval s centrálou na Marsu o záručním proplacení opravy, nebo auto tak trochu vyhořelo a má teď komplet nový interiér a podobně.
Věřit, že by se dieselový pohodlný dostavník jen tak kondičně promenádoval s jednadvaceti tisíci kilometry ročně a pak skončil v bazaru auto Esa, musel bych si nechat vyšetřit i prodlouženou míchu.
3. 6. 2014 11:33
Re: KM
Jasně, nějak jsem se v těch číslech při dopoledni zamotal :-) .

Jinak máš s těmi scénáři pravdu - jsou to určitě možnosti, ale ne všechny. Lidé se někdy chovají divně. Polovina z nich si ani nespočítá ztrátu hodnoty za těch 6 let nebo úsporu na dieselovém motoru. Prostě něco koupí (někdy i předváděčku nebo skladovku) a jezdí. Vyloženě předpokládat, že většina kupujících má všechny tyto věci spočítané a dané auto by si nekoupila, pokud by ho nepotřebovali na dlouhé štreky po ČR, není úplně racionální. Každé auto je unikát a je potřeba se dovtípit důvodům prodeje, ale kategorické odmítnutí pravdivosti kilometrů (nebo dobrého původu auta) na základě porovnání údaje kilometrů a let, je také nesprávné.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2014 11:42
Re: KM
Jenze takove auto, ktere ma poctive km ve vetsine pripadu nekonci v ESA, kde za nej majiteli nikdy nedaj to, co by si zadal za zachovaly kousek. Takove auto se nabidne v rodine, nebo si ho vetsina majitelu sama proda, protoze dostane vic. Do bazaru a jeste k tomu velkejch, jako je ESA se prodavaji auta, ktere noramlne prodas hure.
3. 6. 2014 12:33
Re: KM
Je to pravda, ale zase jen částečně. Prodat auto sám je dnes hodně otrava a pohled do tváře "experta", který vám ho před očima strhá a ještě vám vynadá, že ho prodáváte za nereálnou cenu, také není pro každého. Ponechat auto v rodině má smysl jen když ho někdo v té rodině chce a to se ještě ani nebavíme o tom, zda je moudré dělat v rodině kšefty (což bych za sebe řekl, že raději ne a to i když autu naprosto důvěřujete). Navíc do ESA a AAA chodí zdaleka nejvíce lidí, takže i třeba při komisním prodeji (což toto může být) je šance na prodej velmi vysoká.
3. 6. 2014 13:11
Re: KM
V AAA, pokud se nepletu, komis nedělají.
Každopádně je lehčí auto koupit, než prodat, s tím ale musíš jako majitel auta počítat...
Avatar - JDM
3. 6. 2014 18:03
Re: KM
zajímavé čtení [odkaz] ;-)
3. 6. 2014 11:46
Re: KM
Je to správné a v ČR zvláště.
Jak už psal někdo níže, tak auta, která za to stojí, si berou zpět dealeři na protiúčet na další nové auto, nebo se to auto chytí někde v rodině, či v okruhu známých.
V bazarech obvykle - to znamená nejpravděpodobněji - končí ty největší střepy, které jinak nikdo nechce a co se týká portfolia Auto ESA, zkus chvilku seznamovat (je to jako googlit, ale na seznamu), obrázek si jistě uděláš sám ;-)

Opravdu bych se HODNĚ MOC divil, kdyby to auto bylo úplně v pořádku.
Avatar - iudex
3. 6. 2014 12:02
Re: KM
Súhlas. Posledné auto som predal kamarátovi, ktorý auto poznal a rovno bez kecov a vyjednávania auto kúpil. Žiadny inzerát som dávať ani nemusel. Ak by som ho ale nepredal v rámci rodiny či kamarátov, hodil by som inzerát na bazoš a neverím, že by sa do týždňa nenašlo 50 záujemcov. To by musel byť veľký šrot, aby som ho nepredal ani tak a ak by tomu tak bolo, nakoniec by som išiel do bazáru a nechal ho tam.
A verím, že takto (v poradí: 1. rodina a známi, 2. súkromný inzerát, 3. bazár) postupuje drvivá väčšina. Preto čakať serióznu kúpu cez bazár je naivné.
3. 6. 2014 12:09
Re: KM
To poradie by som ešte upravil, niekde pred bazárom je ešte výkup u predajcu na protiúčet.
3. 6. 2014 12:24
Re: KM
Jo, kolikrát je výkup už předem domluvený při koupi auta, já to tak měl jednou a musím říct, že vše proběhlo velice hladce, asi nejlepší možnost.
3. 6. 2014 12:33
Re: KM
Teď takhle řeším i prodej druhý A4 a trochu mi připadá, že to snad musí dělat obecně stejný týpci. Z prohlídky jsem radši odešel.
3. 6. 2014 13:14
Re: KM
Já to tak měl domluvené u Škody, a co jsme se dohodli, to také po třech letech platilo, takže za mně spokojenost. Znovu bych do toho ale nešel, byl jsem limitován najetými km a posledních pár měsíců jsem se hlídal, abych to nepřekročil. Taky jsme se dohodli na způsobu používání (že v tom nebudu vozit pytle s cementem na stavbu, psa a kočku a podobně, ale já věděl, na co to auto kupuju a jak ho budu používat, takže tomu už se dalo vyhovět v pohodě. Ostatně podobně funguje operativní leasing.
3. 6. 2014 14:02
Re: KM
Myslel jsem si, že se znovu dohodnu na menším autě se stejným prodejcem jako loni, ale bohužel. Takže dohody platí/neplatí.
3. 6. 2014 15:26
Re: KM
Jasně, já to tak absolvoval jednou, takže nemůžu dělat obecný závěr...
3. 6. 2014 12:49
Re: KM
Když jsem nabízel svojí poslední 325i, tak mi teda nabídli hoši z autorizovaných servisů dost děsivě nízkou výkupní cenu a to i na protiúčet. Přitom jenom chválili. Určitě jsou u autorizovaných dealerů ta nejlepší auta, ale člověk musí spolknout, že se rozhodně pohybuje minimálně 10-15% pod tržní cenou.
3. 6. 2014 12:44
Re: KM
Mohu dát vlastní (i když asi hodně specifický) příklad. Prodával jsem před nějakou dobou svoji Alfu GT. Najel jsem na ní za 2 roky asi 5 tisíc kilometrů, byly jí v době prodeje skoro 3 roky a měla najeto celkově asi 33 tisíc, nebo tak nějak (takže už si dovedu představit kyselý obličej potenciálního zájemce, který mi vykládá, jak jsem to určitě stočil nebo někde naboural a teď se toho zbavuji a podobně). Vypadala jako nová a také tak jezdila. Autorizovaný dealer mi řekl, že nemohou vzhledem k aktuálnímu množství kapitálu vykupovat a nebo prý jen za nějakou hodně podtržní cenu a že snad jen ta komise, ale že toho v ní moc neprodají, takže by mi to ani nedoporučoval. Na internetu mi vysel inzerát asi 4 měsíce a ozval se jen jeden člověk, který navrhoval výměnu za zhruba stejně starou, ale hodně ojetou Audi S3. To bylo asi tak všechno. Do ESA jsem přijel a hned druhý den bylo auto pryč. Bez legrace, druhý den. Je pravda, že si naúčtovali nějaký naprosto nesmyslný poplatek za umístění vozidla do prodeje, či co, a rovnou mi řekli, že Alfy berou jen na komisi, ale nakonec prodali. Ono to zní snadno, udělat si inzerát na internetu, ale v reálu to přes bazar jde vždycky rychleji, i když je to méně výhodné. Zní to možná jako PR story, ale přesně takhle se to v mém případě odehrálo. Ne každý má kamarády, kteří o jeho ojetinu stojí a ne každý se chce dohadovat s lidmi na parkovišti před Intersparem.

Tím se v žádném případě ESA nijak nezastávám. Je tam také spousta děsných krámů, ale minimálně u neprémiových aut bych nebyl tak kategoricky odmítavý k jejich repertoáru. Mnozí lidé nakupují stejně blbě jako prodávají.
3. 6. 2014 12:47
Re: KM
...hmmm ta se už nedala ani stočit ;-)
3. 6. 2014 12:53
Re: KM
Od této zkušenosti jsou u nás doma slova "Alfa" a "Romeo" zakázána. Hře "Romeo a Julie" říkáme jen "Jůlie". :-)
3. 6. 2014 12:54
Re: KM
Neříkej, že jsi si jí ale aspoň trochu neužil :-)
3. 6. 2014 12:58
Re: KM
Ale to zas jo. Řazení pod volantem, nízký podvozek, kožený interiér. Nejlepší zážitek s ní ale bylo, když byla zaparkovaná a já se na ní z nějaké zahradní restaurace koukal.
3. 6. 2014 13:09
Re: KM
Tos měl Selespeed?
Podle mně jeden z nejhorších automatů vůbec...
3. 6. 2014 13:11
Re: KM
Znám ještě jeden poloautomat, kterej nedávno dodejchal ;-)
3. 6. 2014 13:15
Re: KM
Není to ten, co myslím, že ne?
3. 6. 2014 13:33
Re: KM
Ano, měl jsem Selespeed. Mezi převody kopal jak kůň, ale občas se okolnosti sešly tak že řadil i docela dobře. Moje zážitky si můžeš přečíst tady: [odkaz]
Avatar - grifith
3. 6. 2014 13:43
Re: KM
Selespeed nikdy nebyl dobrou volbou u jakékoliv Alfy, téměř v každém voze, s nímž jsem měl možnost se seznámit, s touto převodovkou nebylo něco v pořádku. Kvalita řazení, problemtická elektronika. Prostě tento automat se AR vůbec nepovedl.
3. 6. 2014 15:02
Re: KM
Nejsem si jistý, jestli to vůbec bylo dílo AR, pokud se nepletu, tak to vymysleli u GM a dávali to do Corsy Easy, pak jako Selespeed do Alfy a Fiatu Stilo a taky to prodávali BMW jako SMG (ale to si fakt nejsem jistý).
Každopádně se to všude chovalo stejně mizerně...
Avatar - grifith
3. 6. 2014 15:24
Re: KM
Selespeed je produktem "dvorního" dodavatele dílů (nejen) italským automobilkám a to Magneti Marelli. Že by se používal u jiného výrobce, to si netroufám tvrdit, ale jde prakticky o robotizovanou převodovku, tedy ne klasický automat s hydrodynamickým měničem, jak bylo v dané době obvyklé.
3. 6. 2014 16:06
Re: KM
Ano, MM a z ní se pak vyvinulo SMG.
Že neměla HDM vím, v podstatě je to robot, nabastlený na standartní převodovku se spojkou.
Avatar - grifith
3. 6. 2014 16:12
Re: KM
Přesně tak, BMW využilo tuto stejnou koncepci a výrobce a po úpravách vznikla SMG. Bohužel taktéž nepříliš povedená.
3. 6. 2014 16:23
Re: KM
A byla to nafta nebo benzin? Na tom taky zalezi, protoze benzinovou Alfu uz dnes nikdo nekopi a dieslova nema 30tisic za 3 roky, az na na sporadicke vinimky, ktere ale pusobi podezrele. Kdybys ale mel Skovku v nafte a kombi, to ti potrhaji ruce.
Avatar - grifith
3. 6. 2014 16:26
Re: KM
Musel to být benzín, Selespeed se dával v GTčku jen do 2,0 JTS.
Btw. motorově zajímavá volba, ale ta převodovka :'-(
3. 6. 2014 16:32
Re: KM
Tak to je potom jasne, twinspark dnes koupi jen neznalek nebo naopak znalec.
Avatar - grifith
3. 6. 2014 17:23
Re: KM
Ajaj, doporučují ti trochu doučení se, protože jako neználek zde můžeš brzo působit ty. Motor 2,0 JTS není žádný TwinSpark, jde o přímovstřikový motor, který druhou svíčku ve válci postrádá.
3. 6. 2014 22:22
Re: KM
Ja jsem Alfa neznalec, vim jen to co 95% neznalcu, ze twinspark nebrat a tedy vsechno od Alfy na benzin krome 1.75TBi ;-)
4. 6. 2014 08:01
Re: KM
Ještě jednuc:

Motor 2,0 JTS NENÍ Twinspark.
Twinspark v překladu "dvě jiskry" - označení vychází z toho, že v motoru Twinspark byly v každém válci dvě zapalovací svíčky, které pálily ve stejný okamžik.

Motor JTS je v podstatě motor od GM, montoval se taky do Opelu a Saabu, má ve válci jen jednu svíčku, ale má přímé vstřikování do válců, které má zajistit v každém okamžiku přesný poměr vzduchu a benzínu, jinak řečeno stechiometrický koeficient, z toho zkratka Jet Thrust Stochiometric.

Pokud něco od Alfy motorově nebrat, tak rozhodně JTS. Twinspark je menší zlo, sice se kazí, ale aspoň předvede před smrtí parádní divadlo. JTS má problémy s rozvody a mazáním, divadlo ale veškeré žádné.

Centurion měl moc podařenou Alfu, řekl bych, že GT je nejlepší Alfa Romeo za posledních 15 let, ale kombinace motoru 2,0 JTS a převodovky Selespeed je to nejhorší v Alfím vesmíru.
Avatar - grifith
4. 6. 2014 09:09
Re: KM
Když myslíš, vymlouvat ti to samozřejmě nehodlám. Stačí, že ses přiznal, že jsi opravdu neznalec, to mnohé vysvětluje a tak tvé závěry lze bez problémů brát na lehkou váhu. ;-)
3. 6. 2014 13:16
Re: KM
Tak ale to asi nikoho moc nepřekvapí.
3. 6. 2014 13:19
Re: KM
a já zrovna znám majitele co ma c5 kombík v 2.0hdi a najezdí s ním ani ne 10 za rok..sám má služebák, žena má menší auto na pojížděčky, takže s c5kou jezdí tak nějak spíš jen o víkendu a na dovolenou..
3. 6. 2014 21:14
Re: KM
Nesouhlas: Zeťák - Po-Pá do práce a z práce 22Km. So,Ne chalupa 120Km. Dovolená 4.500Km. Roční nájezd cca 16 500. Výpisy ze servisních knížek u nových vozidel vykazují v prvním roce kolem 21.000km, v dalších letech klesají pod 20.000km. Za 15let jsme měli v servisu asi 7 soukromých vozidel, kde byl nájezd v prvním roce vetší než 60.000Km.
Jen pro zajímavost 50.000 ročně znamená více než 4.000km měsíčně, tedy při průměrné spotřebě 7l / 100km značí 280l nafty. A při ceně 35 kč/litr to dělá 9.800 Kč měsíčně.
4. 6. 2014 08:12
Re: KM
A jak víš, že ten recenzovaný citrón byl původně soukromý?
4. 6. 2014 09:32
Re: KM
Tak citróny se jako fleet moc neprodávají. To jedině, že by se nějakému manažérovi v menší firmě líbil... U většiny firem v ČR nepatří citroen do manažerského standardu. Jiné je to u "pracovních nástrojů" typu Berlingo, Jumper, Jumpy... Jedině, že by to byl manažerský služebák nějaký francouzský firmy...
4. 6. 2014 10:08
Re: KM
A jak víš, že to auto pochází z ČR?
4. 6. 2014 07:58
Re: KM
krásně si to napsal to se musí nechat, ale představ si, že máme v práci naftovou O2 z roku 2008 a má najetejch jen cca 80000 km, Jednu takovou z roku 2006 firma prodávala rok nebo dva zpátky a měla lehce přes kilo. Tím nechci tvrdit, že tady ta C5 není stočená, ale existujou i jedinci, který nejezdí s autem 100000 km ročně. Nicméně tipnul bych, že ve víc jak 80% případů se jedná o stočeninu. Vyjímky se vyskytují skutečně velice řídce.
4. 6. 2014 08:09
Re: KM
OK, podle jediný oktávky od vás z firmy změním svůj názor a pohled na svět. ;-)
4. 6. 2014 13:03
Re: KM
Já psal sice o dvou ale to je jedno. Já se s tebou taky nehádám a nechci aby si měnil pohled na svět. Myslím, že v tomhle ohledu na to koukáš realisticky. Však píšu, že podle mě víc než 80% jsou stočeniny případně jiný šméčka, ale jen jsem chtěl poukázat na to, že rozhodnout od stolu o tom, že stav na tachometru je podezřelý je ukvapený závěr. Nájezd 21000 km není nic zvláštního. Možná to to auto skutečně má. To by se muselo podrobnějc prohlídnout s někým kdo tenhle typ auta dobře zná.
5. 6. 2014 08:07
Re: KM
Citron v Esa v dýzlu s průměrným nájezdem 21tkm za rok je pro mně podezřelý každopádně, byť vím, že se může stát i velmi nepravděpodobná událost - tedy že to může být pravda a to auto má ty km, není bourané, vyhořelé, složené ze dvou, či více aut, nemá právní vady, nebylo za posledních pět let patnáctkrát na reklamaci a podobně.
Takže jak píšeš - proklepnout někým, kdo se v tomto typu vyzná, nebo se na to vykašlat a koupit něco fungl nového za stejnou cenu, co sice nebude tak luxusní, ale nebude se mi to pět let sypat, než mně to sežere :-) ;-)
4. 6. 2014 08:09
Re: KM
Takhle vypadaji sedacky u vetsiny C5tek, je tam nekvalitni lacina kuze, bocnice zacnou praskat uz kolem padesati tisic kilometru.
3. 6. 2014 10:11
tak ako je to s motormi?
tak v nadpise je, ze 1.6THP sa vyhnite oblukom (co chapem ako vyjadrenie: za ziadnych okolnosti nebrat) a na sledne v texte: "Šestnáctistovky sice nejsou zcela bezproblémové, přesto nejde o špatné motory", ako to teda je? mohli by ste ako *kvalitny* motoristicky magazin rozobrat viac tematiku motorov, ktore ake su a ake maju vyhody/nevyhody, ci bezne a caste zavady? na inych weboch vacsinou rozoberu celu motorovu paletu detailnejsie (aj s kombinaciami s prevodovkami), tu sa len spomenu ake boli motory a sup ho pisat o motore v danom aute. akoby ste sa autam vobec nevenovali a zrazu sa vam do ruk dostala po prvykrat C5 tak idete o nej napisat stylom: pisem to, co vidim, ostatne ide bokom. podla tohto "testu" ojetiny vobec neviem, ci mam po C5 pokukovat alebo nie.
Rozbalit vlákno
17
3. 6. 2014 10:20
Re: tak ako je to s motormi?
1.6VTi je celkem OK, ale 1.6THP s turbem měl potíže s rozvody
3. 6. 2014 10:59
Re: tak ako je to s motormi?
To mel a ma retezovy TSI taky a cetl jsi tady nekdy neco jako "motorum TSi se vyhni obloukem" ? >:D
Je to komedie >:-[]
3. 6. 2014 20:08
Re: tak ako je to s motormi?
Přesně, THP sice problémy s rozvody mělo (v první verzi 110/128kW). Nicméně uživatelsky je motor skvělý, dobře táhne a moc nežere ;-)

Řekl bych že TSi jsou na tom hůře...
4. 6. 2014 08:06
Re: tak ako je to s motormi?
Motor 1.6THP je tak skvely motor, ze ho prodejci odmitli vubec nabizet, protoze je unavovalo reseni neustalych reklamaci jejich klientu. Ten motor je celkove hodne materialove podstreleny, zivotnost nevelka.
4. 6. 2014 18:13
Re: tak ako je to s motormi?
Jistě, a proto je skoro ve všech modelech PSA ;-)
5. 6. 2014 06:24
Re: tak ako je to s motormi?
Pokud jsem vygoogloval, tak mouchy by po roce 2012 měly být v velké části vychytané..
Avatar - Stejsn
3. 6. 2014 10:30
Re: tak ako je to s motormi?
Autoblesk, no. Bombastický titulek, podložený chabými argumenty.
3. 6. 2014 10:34
Re: tak ako je to s motormi?
No já to pochopil tak, že to hodnotili z hlediska výkonů a spotřeby (pokud ten motor funguje tak, jak má, že není špatný). Připojuju se však k tomu, že ten popis motorů (i ostatních věcí) je strašně krátký a vlastně jsem se nedozvěděl nic.
3. 6. 2014 11:27
Re: tak ako je to s motormi?
Tady přece vůbec nejde o to, aby se někdo něco bližšího dozvěděl o motorech.

Jde o to, aby se co nejvíce krát objevilo jméno příslušného autobazaru. Tentokrát se to povedlo 4x, z toho jednou obřími titulkovými literami.

Kdyby článek alespoň uváděli jako PR, když už ne jako prachsprostou reklamu. ;-\ :no:
3. 6. 2014 12:27
Re: tak ako je to s motormi?
Jakej je rozdíl mezi PR a prachsprostou reklamou? :-)
3. 6. 2014 12:32
Re: tak ako je to s motormi?
Dvěma slovy snad v obousměrné komunikaci. Reklama je jen "jednosměrná". [odkaz]
3. 6. 2014 12:41
Re: tak ako je to s motormi?
A PR nie je skratka Prachsprostej Reklamy ? >:D >:D >:D
3. 6. 2014 12:47
Re: tak ako je to s motormi?
Tak to mě nenapadlo. Konečně vím, jak to je. >:D :yes:
3. 6. 2014 13:15
Re: tak ako je to s motormi?
>:D :yes:
3. 6. 2014 13:20
Re: tak ako je to s motormi?
>:-[] :yes:
Avatar - Ghostyx
3. 6. 2014 13:30
Re: tak ako je to s motormi?
A není ten 1.6 THP náhodou od "spolupráce" s BMW? ;-)
Avatar - Francuz
6. 6. 2014 14:59
Re: tak ako je to s motormi?
No neviem,nie som odbornik ale nie je to VTI co je zo spoluprace?
3. 6. 2014 10:43
Hezké Pí.ár
Tak jsme se zase dozvěděli něco o expertech z auto ESA, ale proč se vyhnout motorům dle bombastického titulku nikoliv...
To, co tam napsal expert, dokáže o motorech napsat skoro každý, kdo má občanku....Povšechné, pouze ilustrativní, etc.... Tak nějak mi to koliduje s pojmem expert......
Rozbalit vlákno
5
3. 6. 2014 11:25
Re: Hezké Pí.ár
Jó, pane, dnes je expert každej, kdo má do p.r.d.e.l.e. díru, se podívej na experty dopravní v čele s esenbákem Humlem, to jsou ty pravý ESA 8-s
3. 6. 2014 13:20
Re: Hezké Pí.ár
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
3. 6. 2014 15:00
Re: Hezké Pí.ár
To není k smíchu, to je k pláči 8-s
3. 6. 2014 23:49
Re: Hezké Pí.ár
To byla samozřejmě ironie >:-[]
3. 6. 2014 10:45
Strašný nadpis.
To podle toho pisálka znamená, že až bude psát o Fordu 1.6 TDCi, Mazdě 3 1.6, Volvu S 60, Peugoeu atd tak každý nadpis a hodnocení bude stejné. Věechny tyhle auta mají stejný motor PSA. Blbec.
Rozbalit vlákno
21
3. 6. 2014 11:01
Re: Strašný nadpis.
Ano, všechny tyto motory vycházející z 1.6 HDI mají chronický problém s přepáleným olejem a následnými karbonovými úsadami, které ničí turba.
[odkaz]
3. 6. 2014 11:09
Re: Strašný nadpis.
Já mám 1.6 HDi 82 KW r.v.2011 C4 GP jaký tam mám motor? Kde to najdu? Dík
3. 6. 2014 11:22
Re: Strašný nadpis.
Tento motor používají následující modely
2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–2012 Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–2006 Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–2012 Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–2008 Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–2012 Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–2012 Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2012 Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2009–present Volvo S80 1.6D DRIVe, 109 PS (107 bhp; 80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
3. 6. 2014 11:25
Re: Strašný nadpis.
Tak tomu říkám vyčerpávající informace :-)
3. 6. 2014 12:05
Re: Strašný nadpis.
Toľko modelov s tak pošahaným motorom, to snáď ani nie je pravda... >:-[]
Inak zaujímavé, jak pozerám, tak pozerám, nikde nevidím uvedeného autora článku. To sa hanbí za svoju prácu, alebo sa bojí, že mu za ten titulok dá niekto do zubov?
3. 6. 2014 20:12
Re: Strašný nadpis.
Hlavně ten motor 1.6HDI je v pohodě, za to pan redaktor je tak trochu mimo. Verzi 80kW jsem měl v Picassu a celou dobu na něj nebylo třeba sáhnout. Teď mám jeho evoluci ve Focusu 1.6TDCi 85kW a žádný problém ;-)

Jezdí jích po silnicích mraky v různých modelech - viz výčet výše. Asi by dost značek mělo dooost problémů, kdyby byl tak špatný. Nicméně se nic neděje ;-)
3. 6. 2014 22:02
Re: Strašný nadpis.
Čítaj medzi riadkami, hádam ma neberieš tentoraz vážne? Tak málo ma poznáš? >:D
4. 6. 2014 18:13
Re: Strašný nadpis.
v poho ;-)
3. 6. 2014 13:36
Re: Strašný nadpis.
No právě že mi v servise říkali, že já mám těch 82KW a 270 Nm a to už by měl být motor s úpravami oproti tě 80 KW atd...
3. 6. 2014 11:17
Re: Strašný nadpis.
no ale to mi prijde, ze staci bud castejsie menit olej, alebo este nieco "navyse cistit" a tie usadeniny davat prec
je to tak ako ked niekto ma aj 13r auto, cez 500t km natocene, beha mu ako hodinky, len zabudne dodat, ze castejsie meni olej, raz rocne nechava navyse odkarbonovavat potrubia, komplet vycisti egr, proste precisti co sa da na tom motore a jasne ze auto a motor beha ako hodinky
3. 6. 2014 11:33
Re: Strašný nadpis.
Ano, jako prevence se doporučuje výměna oleje po 8tkm. Ale problém prvních majitelů to většinou není, ti chtějí ušetřit a jedou podle servisního plánu výrobce (v lepším případě), motor 100tkm nějak přežije a problémy jdou až za bazarovými kovboji. Proto se v recenzích ojetin doporučuje 1.6 HDI se raději vyhnout protože častější výměnu oleje u nového auta dělá jen málo lidí a že by rozebírali motor a čistili jej od karbonu to nepřipadá vzhledem k ceně takového čištění vůbec do úvahy (všimni si, že v odkazu který jsem dal nahoře motoru nepomohly ani dva "klystýry" před výměnou turba).
3. 6. 2014 12:15
Re: Strašný nadpis.
I když budeš provádět výměny oleje podle servisního plánu nebo častěji, jev neodstraníš. Problém je totiž v tom, že v honbě za co nejnižšími emisemi se část výfukových plynů odvádí zpět do sání k následnému druhotnému přepálení a všude tam dělá ten bordel.

Tímto negativní jevem ale trpí víc moderních dieslů. Například u Alfy Romeo, zejména pětiválcové, když jí řidič šetří a jezdí na spotřebu s využíváním jen malé části výkonu, zaroste sání poměrně rychle. Pokud jí ale honí a pořád na ní stojí, potrubí sice tak rychle nezaroste, ale řidič se zpravidla zabije. Když se všechno dobře sejde a nezabije se, tak se mu ale zase určitě zkroutí nadměrným tepelným zatěžováním výfukové paroží tak, že to dokáže zpřetrhat štefty nebo je z bloku i vytrhnout.

Tak si vyber.

Čistšímu ovzduší zdar a Evropské unii zvlášť. :-) ;-\ :-( :no:
3. 6. 2014 13:21
Re: Strašný nadpis.
>:D >:D Za originální popis problémů u 2.4jtd :yes:
3. 6. 2014 12:15
Re: Strašný nadpis.
Ahoj, chcete řící, že tento motor je špatný kvůli tomu, že nějakým s odpuštěním idi_ot, mění olej po 50-ti tisích km a diví se, že se mu přidře turbo???????????
To je neuvěřitelné, že o tom ještě vytváří webové stránky.
Já myslím, že lidi nejsou normální...
Ten motor z odkazu měl najeto cca 120 tisíc km a byl v něm dvakrát vyměněný olej!!!!.
Já myslím, že je to pro ten motor naprosto super reklama. Ten motor je v podstatě zázrak!!!
Stále funkční i po ujetí cca 170 tis km - až potom se pokazilo turbo!!
Tento příspěvek reaguje na odkaz od Radim70
3. 6. 2014 12:27
Re: Strašný nadpis.
Já tam těch výměn oleje vidím pět, 2x v autorizovaném a 3x v neautorizovaném servisu.
3. 6. 2014 12:33
Re: Strašný nadpis.
Ano měněno po 30tis mil (48tis km) takže 60tis mil a další výměna 75tis mil. Takže když měl najeto cca 120 tis km (73tis mil) tak v něm byl vyměněný olej pouze 2x. Kdo toto může udělat? Možná že mají v GB servisní prohlídky po 30tis mil. To nevím.
Ale je známé, že je dobré dělat výměnu oleje v cca polovině doporučených kilometrových průbězích. U nás doporučeno 20tis km - od roku 2014 25tis km. Takže měnit v cca 10-15 tis km. I to je moc vzhledem k těm řídkým eko břečkám.
Olej stojí 200,- takže celá náplň i s filtrem 1000,- + 500,- práce.
Měnili by jste si ve svém autě olej po 50tis km a divili se, že správně nefunguje??
3. 6. 2014 12:50
Re: Strašný nadpis.
Majitelé nových aut a zvláště pokud jsou to firmy nějaké zkrácené intervaly moc neřeší, prostě palubák ukáže servis, tak to do servisu dají. A snaží se za servis utratit co nejméně, takže automobilky jim vychází vstříc a servisní intervaly natahují co to jde. Jak jsem psal nahoře, je to v zásadě hlavně problém bazarových kovbojů.
3. 6. 2014 13:28
Re: Strašný nadpis.
to jo, ale v GB mají fakt servisní interval 30tis mil (48tis km)?? To je fakt brutál, obzvlášť když to tak udělal 2x a potom jezdil po 15tis mil.

Tady se každý mechanik staví skepticky i k longlife (30tis km) oleji u benzínu...
4. 6. 2014 09:47
Re: Strašný nadpis.
to je dost relativní, dnešní oleje to v pohodě vydrží, větší problém je, že olejový filtr je čím dál menší a cca po 10-15 tis km přestane filtrovat. Takže když olej vypustíš, přefiltruješ a do auta dáš novej filtr, bude to v pohodě (pokud se ti kvůli FAP nenaředil naftou).
Jenže když vypustíš olej, vypláchneš vanu, vyměníš filtr, no tak to tam stejně dáš rovnou olej novej... Takže servisní intervaly 30tis km jsou zhovadilost, ale problém oleje to není, je to problém konstrukce motoru a hlavně čištění oleje.
3. 6. 2014 11:01
Re: Strašný nadpis.
Smir se s tim, ze na vsechny neni jeden rozvodovy a turbo metr ;-)
3. 6. 2014 11:10
Italie
Jednou ctu PR clanek od Esy, jak je pulka aut na ceskem trhu, hlavne ty dotazene z ciziny stocena a jake figle pouzivaji male autobazary ve smluovach...

Po druhe ctu PR clanek od Esa, kde je reklama na auto stredni tridy s dvoulitrovym dieselem - klasicke manazerske auto, dotazene z Italie, ktere najelo za 6 let skoro vikendovych 20tisic rocne (120-140 tisic je jeden z nejcastejich udaju na stocenem aute :-) ) s jasne opatrnou a od realneho poctu km rucedavajici pryc formulaci "stav km na pocitadle"

WTF ???
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
3. 6. 2014 11:17
Článek opravdu pobavil...
Po přečtení mám jediný dojem a to je ten, že se mám vyhnout tomu...bazaru >:D V mém okolí, když se prodává auto, tak si ho vezme někdo z rodiny, kamarád, kamarád kamaráda, ale nikdy to nejde do bazaru. Do bazarů se dávají pouze ty nejhorší střepy, které nikdo nechce, nebo se dotyčný stydí to prodat známemu.

Jinak bazarová leštěnka se 120 tisíci na tachometru je už trošku trapná. Na tohle snad neskočí ani ten největší hejl. >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2014 11:23
Re: Článek opravdu pobavil...
predaval som yaris, nemalo ani 40t km za cca 3 roky, neburane, navyse oproti ostatnym malo ESP a zadne kotucove brzdy
nikto to nechcel, iba spekulanti chceli tlacit cenu strasne nizko, este auto ani nevideli a uz zlavu pytali
v AAA na ktori kazdy nadava na webe, ja nemozem dopustit, vykupili za serioznu cenu co nikto nechcel dat
iba lutujem, ze som tam predtym RAV4 nepredal, isto by som za nu dostal tam viac
a jasne ze to aj v AAA skusali s nizkou cenou na zaciatku, natahovali a pod.
3. 6. 2014 11:26
VIN?
Když si tady ESA dělá píár, mohla by uvést u propagovaného fešáka i VIN?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - palokalo
3. 6. 2014 11:51
Re: VIN?
to ti oni radi daju :-) ako prvy zaznam tam bude kontrola originality v roku 2014 :-! ked to preklepnes cez web..
3. 6. 2014 12:16
každý správný auto má mít koule
;-)
Rozbalit vlákno
7
3. 6. 2014 12:26
Re: každý správný auto má mít koule
Koule má mít hlavně osoba co sedí za volantem. ;-)
3. 6. 2014 12:29
Re: každý správný auto má mít koule
Největší koule má sněhulák.
3. 6. 2014 12:31
Re: každý správný auto má mít koule
Ne...sněhulákův otec! ;-)
3. 6. 2014 13:24
Re: každý správný auto má mít koule
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
3. 6. 2014 13:24
Re: každý správný auto má mít koule
>:-[] >:-[] >:-[]
3. 6. 2014 13:24
Re: každý správný auto má mít koule
>:-[] >:-[]
3. 6. 2014 13:24
Re: každý správný auto má mít koule
>:-[]
3. 6. 2014 12:31
Nevěřil bych!
Po krátkém studiu zvěrstev jednoho z největších bazarů u nás mi teprve došla pointa jedný rok a půl starý story...
Měl jsem na firmě A4 Avant 2008 TDI, S-Line v pěkný výbavě. Přišel čas ho dát pryč, kdy se na počítadle ujetých km objevila číslice 3 a za ní ještě dalších pět kousků.
Řekl bych, že o auto bylo špičkově pečováno po celou dobu, trable si odbylo během první stotisícovky (tímto zdravím Stealth01) a následně sloužilo bez jakýchkoliv problémů.
Zadal jsem asistentce, aby zajistila přípravu vozu a prodej. Obvolala AAA a ESA, s tím, že se podařilo kouzlo nechtěného a výkupčí obou společností dojeli chvilku po sobě.
Nevím kdo byl první, ale cenu po telefonu (oba shodně cca 200k) po prvním pohledu zvednul o 10k, jeho protivník následně o dalších 10.
Nakonec oba skončili na 240k s tím, že ještě prověří možnost zvýšení výkupní ceny (nejlepší taktika, která se dala zvolit).
Navečer se stavil zaměstnancův příbuzný, projel se, dohodli jsme cenu na úrovni poslední nabídky a odjel v "novém".
Druhý den kolegyně musela snášet nepříjemný výpady obou zástupců, který mýho z dnešního pohledu zřejmě přišli o možnost prodat krásnou A4 se 150kkm po prvním majiteli. :-)
(btw: interiér i exteriér opravdu vypadaly mnohem líp než většina bazarových aut s "polovičním" nájezdem).
Rozbalit vlákno
5
3. 6. 2014 12:58
Re: Nevěřil bych!
Ono je to ako s realitkami . Do Aciek som predavali z rodiny traja, auta 220000km, 100000km a asi 120000km, pravidelny servis, navod, servisna knizka, zimne gumy na diskoch. Ani jedno auto sa nedostalo do ponuky na nete a podla vin su v nasom kraji. Do rodiny a znamym nepredavam, lebo nahodou sa rozsype nieco za 500 EUR a vysvetlovat, ze som naozaj nevedel, ze dostane defekt, alebo odide turbo, alebo bude musiet menit kotuce :-! ! to sa mi nechce.
3. 6. 2014 13:09
Re: Nevěřil bych!
Chtěl to on, víc jsem neřešil a měl jsem k autu i citovej vztah. Pak je pro mě vědomí staršího pána za volantem takový příjemnější.
3. 6. 2014 13:17
Re: Nevěřil bych!
Říkals mu "Oliver"?
3. 6. 2014 13:27
Re: Nevěřil bych!
Bez pojmenování ;-)
3. 6. 2014 14:21
Re: Nevěřil bych!
No, tiez som predaval do AAA Opel Astra G - malo 4 roky, perfektny stav, cca 65tis. km. Dali mi slusnu cenu, ovsem po cca 6-tich hodinach natahovania. Zacali hodne nizko a ja hodne vysoko - myslel som na nejaku sumu ale nahlas som dost vela prihodil, aby bolo z coho spustit a na koniec sme sa dostali na taku sumu aku som aj chcel. Chcelo to len hodne trpezlivosti a jeden den dovolenky. Pre ilustraciu, konecna suma bola cca 2,5 krat vyssia ako ta, co mi navrhli na zaciatku, takze da sa slusne predat aj v AAA, len treba byt dostatocne tvrdy a "hluchy" k ich ponukam, pripadne pouzit aj fintu "odchadzam ku konkurencii". Den pred tym som to skusal v Auto Alles, tam som neuspel, maximum, co mi ponukli nenaplnoval moje predstavy. Je pravda, ze auto sa na webe neobjavilo a do dvoch tyzdnov mi prisla kopia noveho technicaku (teda predane - toto v SR musia servisy posielat byv. majitelovi, ked predaju auto, neviem, ako je to v CR). Podobnu skusenost mal s AAA aj kolega. Takze moja skusenost, co sa tyka predaja v AAA je celkom dobra, ale kupovat by som tam nekupoval, teda to asi v ziadnom bazare...
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2014 13:04
bazarove klenoty
ja osobne na to nemam prachy ani gule kupovat nieco jazdene.... radsej pojazdim s feldou este dalsi rok a kupim potom noveho swifta akoby som mal uz posledne 3 roky jazdit v nejakom 10 rocnom golfe tdicku .... nemam na taketo vec iodvahu priznam sa
Rozbalit vlákno
12
Avatar - grifith
3. 6. 2014 13:08
Re: bazarove klenoty
Myslím, že koule nebudou ten zásadní problém, ten jsi vyjmenoval jako první...
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2014 13:11
Re: bazarove klenoty
no prachy samozrejme su tiez problem... cast som uz investoval do druheho auta ktore sme kupovali spolocne v rodine pred 3 krokmi.... na druhej strane ani nemam dovod kupovat este sebe nejake nove auto... ale mozno za rok za dva uz budem riesi aj tento problem... uvidime...

kazdopadne sa bazaru zdaleka vyhnem.. setrim jednoznacne na nove... :-)
Avatar - grifith
3. 6. 2014 13:12
Re: bazarove klenoty
Samozřejmě bych apriori neodsuzoval všechny ojetin jako stejné střepy. Ony jsou totiž "ojetiny" a ojetiny. Takže bych tuto otázku takto nepaušalizoval.
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2014 13:18
Re: bazarove klenoty
ak by som uz bol prinuteny z nejakeho dovodu ist silou mocou do ojetiny.... asi by som sa obzeral po klasickej atmosfere.... na stare diesle alebo turba by ma nikto nepresvedcil...

netvrdim ze sa nenajdu poctive kusy a kvalitne kusky aj v bazare .... ale pokial nekupujes auto od znameho tak je to vsetko podla mna privelke riziko... a namyslat si ze som kupil fajn ked o aute nic neviem ..... toto ja nedokazem.... so mv tomto smere konzervativny... radsej male nove vonave ako velke stare a ... nezname auto ... ale je to len moj nazor

kazdy nech uzna za vhodne co je pre neho najlepsie... :yes:
Avatar - grifith
3. 6. 2014 13:22
Re: bazarove klenoty
Roční či dvouleté vozy bych nepovažoval za nic tragického, navíc pokles ceny někdy může být velmi zajímavý a celková cena pak dosti slušným nákupním argumentem.
Samozřejmě každý si koupí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ovšem házení všech ojetin do jednoho pytle mi přijde trochu přehnané. Zároveň vím, že je na místním bazarovém trhu něco zhnilého ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2014 13:26
Re: bazarove klenoty
ano v tomto mas pravdu ...auto po 4 rokoch klesne cenou pomaly na polovicu.... v prvom rade chcem vediet kto s tym autom jazdil a kde jazdil, od cloveka ktormu mozem verit nie je problem kupit nejake 2 rocne pomaly nove auto... ale povedzme bazarove bmw 3 so 120 000 na tachaci ( dalsich mozno 50 tisic bude stocenych ) nejake 3 rocne kde je napisane super stav.. tak toto nie... na taketo nieco nie som... chapes co chcem povedat
Avatar - grifith
3. 6. 2014 13:40
Re: bazarove klenoty
Ta pokud nejsi mechanik, pak nejsi schopen zcela fundovaně posoudit stav dané ojetiny. Je mnoho možností, jak si daný kousek nechat prověřit tak, aby se člověk nespálil. Každá sranda však něco stojí... Určitě je při koupi nutné mít rozum v hrsti, jen tak je šance na koupi rozumného kusu. Samozřejmě rozumím, kam svým příspěvkem míříš. Svá auta jsem kupoval jak nová, tak ojetá, každá koupě měla vždy nějaká svá pro a proti.
3. 6. 2014 13:18
Re: bazarove klenoty
Tak já myslím, že Bburago si můžeš dovolit i jako funglovku ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2014 13:22
Re: bazarove klenoty
mam ich par doma... a aj matchboxy .... ale uz su v dezolatnom stave :-( skor sluzia ako pamiatka
Avatar - petrumr
3. 6. 2014 17:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hotwire
6. 6. 2014 11:31
Re: bazarove klenoty
Nieje to nahodou tak ze Bburago uz skoncilo? Takze aj tam uz jedine ojazdene. :'-( >:-[]
3. 6. 2014 13:10
Re: bazarove klenoty
Myslím, že jakmile reálně poptáš, budeš se divit, co se dá všechno s budgetem vymyslet ;-)
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 14:52
To je kup!!!
Kamarád si dovezl mladší C5 tourer,sice benzínovou,ale výbava exklusive s panoram. střešním...za míň než tohle včetně dovozu a přihlášení...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - gld
3. 6. 2014 15:44
Re: To je kup!!!
Benzíny v tejto triede (a značke) nikto nechce. Záhada vyriešená.
Avatar - petrumr
3. 6. 2014 17:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 6. 2014 17:40
Re: To je kup!!!
Vozy střední třídy se v poměrně velkém měřítku kupují právě s dieselovými motory, ať už jako nové, tak vzhledem ke struktuře nabídky, i ojeté. Na druhou stranu je pravdou, že jako ojetiny mívají dieselové motory ve střední třídě dosti najeto a jejich případná výhodnost díky nižší spotřebě je ta tam...
Avatar - gld
3. 6. 2014 18:00
Re: To je kup!!!
Pozri štatistiky predajov v strednej triede. Nafta valí. Nezaoberám sa teraz či je to dobre alebo výhodné.
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 19:03
Re: To je kup!!!
nafty se prodávají jako nové....u ojetin už to není tak velký lákadlo....přestavba na LPG byla levná ..takže proč kupovat chrochták?
Avatar - grifith
3. 6. 2014 19:33
Re: To je kup!!!
Rvát do přímovstřikového benzínu LPG není tím nejlepším nápadem.... Ale proti gustu, já osobně bych od takové ojetiny utíkal, až by se mi za patami prášilo.
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 20:06
Re: To je kup!!!
právě C5 nemá přímej vstřik
Avatar - grifith
3. 6. 2014 20:21
Re: To je kup!!!
Máš pravdu, mě se diskuze prohodila se statí s AR GT ;-)
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 20:26
Re: To je kup!!!
takže LPG vyjde na pár kaček a auto není tak olítaný ani bořený....Auto esa na tom pekáči má pěkněj vejvar >:D
Avatar - gld
3. 6. 2014 20:33
Re: To je kup!!!
Stratégia to nie je zlá, ale trh má na vec iný názor. Bol by si prekvapený koľko predsudkov voči LPG medzi bežnou populáciou existuje. Aj v mojom okolí: prečo si to nedáš na plyn? Ále to mi nebude ťahať/pokazím si motor/vybuchnem.
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 20:46
Re: To je kup!!!
a tady jde o prachy...za +20tisíc oproti tomuhle holobytu má kombi v top výbavě a spotřeba po přepočtu srovnatelná
Avatar - grifith
3. 6. 2014 21:09
Re: To je kup!!!
Toto není jediné nabízené auto na trhu, takže bych obecně všechny diesely C5 neodsuzoval. Může být (a je) mnoho nabízených naftových vozů s parádní výbavou. Ona jedna osma nebo dvoulitr není pro tu C5 zrovna velké terno. Ale chápu, že pro někoho to zajímavé být může ;-)
Avatar - KubikCv
3. 6. 2014 23:01
Re: To je kup!!!
s tím dvoulitrem je to v pohodě,navíc to není sporťák...a o nějakým sportování s naftou taky nemůže být řeč. U jetý C5 je jednoduchej benzín výhodou. Odpadají starosti s nekvalitní naftou,filtrem atd...
Avatar - grifith
4. 6. 2014 09:10
Re: To je kup!!!
Ano, s tímto určitě souhlasit lze bez výhrad ;-)
3. 6. 2014 18:53
hm
Mno nezlobte se na mne, ale tohle jako hlavni clanek dne? a je to tu od rana....traparna.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2014 18:59
Opravdu problémový 1.6 HDi?
Zvláštní, že závady co zazněly nejsou nijak závažné nebo jsou pro moderní diesely naprosto běžné.
Únik oleje? To je problém? Přetěsním a je.
Prodřená hadice? Vyměním a je. Navíc se snad musí o něco prodřít, ne?
DPF a dvouhmota? Který diesel s tím nemá problém?

Oproti koncernovému 2.0 TDI-PD to naopak zní jako sázka na jistotu.

Jinak znám jeden 2.0 HDi, kupovaný jako nový, a majitel jezdí prakticky náhradními vozidly, protože C5 je víc v servisu než na cestě... Citroenu bych se zřejmě vyhnul, pokud bych neznal dobrého mechanika, co Citroeny robí. Ne že by to byly špatné vozy, ale orig. servisy jsou podle ohlasů zoufalé a když se něco na ojetině odporoučí, tak kvůli banalitě a neschopnému servisu se s vozem trápit?

Citroen je v tom nevinně, ale Citroen v ČR podle mého není dobrou kombinací :-!
Rozbalit vlákno
3
3. 6. 2014 19:51
Re: Opravdu problémový 1.6 HDi?
Támhle hadice od turba, támhle vyčistit EGR, támhle vstřikovač, támhle turbo ... ve výsledku je toho dost. Šetřivý čecháček, co bude opravy oddalovat, může motor zničit úplně.
3. 6. 2014 23:11
Re: Opravdu problémový 1.6 HDi?
mam 1,6 HDi EGR mě zlobilo dal sem adetiva a už nezlobí,vstřikovače se daj uchránit nedřením motoru v příliš nízkých otáčkách,turbo vydrží když se pravidelně nechá vychladit před stopem a vyndá se sítko u přívodní trubky oleje do turba tak jako to má Ford
4. 6. 2014 05:48
Re: Opravdu problémový 1.6 HDi?
Jenže tohle průměrný český pepík, který chce za každou cenu šetřit, neudělá a po pár letech zapláče.
3. 6. 2014 19:00
Nějaké osobní auto má "hydraulickou vzpěru" ?
A které ?
Rozbalit vlákno
4
3. 6. 2014 19:36
Re: Nějaké osobní auto má "hydraulickou vzpěru" ?
ano má, třeba Dacie >:-[] [odkaz]
(tedy pokud ten píst je plněn tekutinou, pokud plynem tak asi prd, ikdyž i plyn se občas chová jako kapalina ;-) :-D )
3. 6. 2014 19:49
Re: Nějaké osobní auto má "hydraulickou vzpěru" ?
A jak ta kapalina tu kapotu zvedá,kde na to bere tlak ? I ta Dacia má plynovou vzpěru, žádné hydraulické v osobních autech neexistují, tak jsem to myslel..
3. 6. 2014 19:52
Re: Nějaké osobní auto má "hydraulickou vzpěru" ?
jasny, tak platí to moje prd >:D no jo máte recht, že plyn je v té vzpěře stlačený a tím jak se rozpíná to zvedá, kapalina je nestlačitelná tak by toto nezvládla, pravda. zamyslel jsem se a vzpomněl na fyziku, svůj původní příspěvek ale mazat už nebudu. Máte pravdu, u hydrauliky se právě využívá té nestlačitelnosti, aby se přenášela síla z jednoho konce na druhý, atd...
4. 6. 2014 11:53
Re: Nějaké osobní auto má "hydraulickou vzpěru" ?
Ufóni nerobia rozdiel medzi hydraulikou a pneumatikou? Vzpera jak vzpera, je fuk, či je v tom kvapalina alebo plyn... >:D Chcelo by jemný budíček, kamoš...
Avatar - dolfi
3. 6. 2014 19:47
Obloukem se vyhněte...
...všem Citroenům! >:D
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2014 21:17
Re: Obloukem se vyhněte...
a aj vsetkym primitivom
Avatar - JirkaV8
3. 6. 2014 22:01
1.6hdi ?
S tím 1.6HDI nevím (pominu že v C5 to nebude závoďák), tak se vždy říkalo, že HDI čím menší, tím lepší. Že 2.7HDI víc škody jak užitku, 2.0HDI průměr a 1.6HDI korunní princ, v nižší střední par zn ideál. Tak teď babo raď. Mi se ten motor vždycky líbil a má takovou příjemnou charakteristiku.
Rozbalit vlákno
1
5. 6. 2014 08:13
Re: 1.6hdi ?
Tak si změň nick na "Jirka16HDI" >:D
Avatar - Rysguf.
3. 6. 2014 22:52
Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Tento mesiac su to 3 roky co vlastnim C5 2.0HDi (163k). Najazdil som zatial 90 000km, tj. 30 000 rocne.

Ja neviem kde je chyba, ale doteraz sa nic nepokazilo. Ani len okno sa nezaseklo. Nic.
Motor je skvely (spotreba 5,8 priemer), podvozok super, ziadne zavahanie, elektronika ide.

Mam "pavucinu" na sedacke co sedim, lupe sa mi trocha oblozenie dveri na spolujazdcovej strane (na vodicovej nic) a na stredovej konzole v priehradke kde strkam kazdy den penazenku. To je vsetko.

Ani hrdza, ani jedna vybita ziarovka, ziadne poplasne chybove hlasenia. Len 3x pravidelny servis a pri 70tisic km vymena brzdovych platniciek...

Mam len stastie? Mame este doma VW Golf 1.2 TSI, 2,5 rocny... 3x neplanovany servis... no nehanim VW, proste smola.... tretie auto co mame je VW Touareg, ten uz mal aj motor 2x vonku...

Resume je ze keby prisla dobra ponuka, auto by sa pacilo, znova kupime ako Citroen, tak aj VW :yes:
Rozbalit vlákno
5
4. 6. 2014 04:24
Re: Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Prima zkušenost ;-) . Co je pavučina na sedadle?
4. 6. 2014 08:02
Re: Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Rekl bych, ze mysli praskani kozenych casti sedacek zpusobenych lacinou nekvalitni kuzu, kterou nektere automobilky pouzivaji. U Citroenu C5 standardni problem, resit se to moc neda, protoze to neni zpusobene opotrebenim, ale proste nekvalitnim pouzitym materialem. Jedina moznost je precalounit sedacky lepsim materialem, ale do toho malokdo pujde kvuli ciste vzhledovemu nedostatku.
Avatar - Rysguf.
4. 6. 2014 08:21
Re: Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Nastastie zatial nie je prasknuta, len pokrcena ;-)
Je to asi o 20% rozsiahlejsie ako na tomo obazku: [odkaz]
Ta vydrzi este dlho.

Napisem nieco, co tu este nikdy nezaznelo v ziadnom teste:

Tie sportove sedacky koza/latka su vyrobene z 3 materialov: stred je latka (dobre sa na nu chytaju zenske dlhe vlasy) a 2 druhy koze. V susedstve latky tie najvacsie plochy, ako na prednych tak aj na zadnych sedadlach, su z pravej koze. Vsetky casti sedadla, ktore su viac nabok, opierky, uplne boky a pod, su kozenka. Je to vidiet aj volnym okom, uplne odlisna struktura.

Koza vydrzi dost, ale o tu kozenku sa bojim, uz ju mam na jednom mieste zadretu a asi sa bude trhat >:D :yes:

No citali ste taketo info v nejakom teste? ;-)
4. 6. 2014 13:56
Re: Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Tohle se v testu dočíst nedá, testeři obvykle najedou s novým autem kolem 1000km a je hotovo. Víc se toho nedá kolikrát ani napsat. ;-)
4. 6. 2014 13:56
Re: Skusenost s C5 III 2.0 HDI po 90 000km...
Nedocvaklo mi, že píše o kůži a kožence.
4. 6. 2014 21:41
Oni sa zmýlili...
...podľa toho, čo čítam v diskusii by správny titulok mal byť :

"Ojetý Citroën C5: Motory 1.6 THP a 1.6 HDi v pohodě, autocentru Auto ESA se vyhněte obloukem."
Rozbalit vlákno
1